Jump to content

הניתוח שלי למה שקרה ביום שבת


איציק קוסמן

Recommended Posts

את מה ארועי המחאה ביום שבת האחרון ניתן לנתח מכמה זוייות , בניתוח זה אנסה להתמקד בכמה מהן:

הדברים שעשינו אותם טוב, הדברים שדרושים שיפור, הנפח התיקשורתי שתפסנו, העומק שחדרנו ונחדור, הדברים שציפינו שיקרו,התחושות ביציעים, התחושות בתוכנו, והשאלה החשובה מכולן:

מה הולך לקרות הלאה?

 

היות ואני בחור אופטימי (רגיש בעל חוש הומור אינטלקטואל במקצת והיי קיו של במבה)

אתחיל במה שעשינו טוב:

לדעתי, השורות שלנו היו מסודרות באופן מופתי, אם זה שיחות המוטיבציה של עופר, אם זה הנחישות של ראשי הערים, ואם זאת המסירות של כל חבר וחבר בשחקן ה-12 , תבחרו אתם את הסיבה. אבל העובדה היא שארגון השחקן ה-12 בא כולו בשחור למשחק, ופעל בדיוק לפי הנחיות ראשי המאבק.לא עודד את הקבוצה , לא עודד את נימני (מפאת כבודנו לאחינו לובשי החולצות הצהובות), כמו צבא! סופר משמעת! ביום שבת התגאתי בכל אחד ואחד מכם! הוחכתם לכל מי שעוד פיקפק (אני לא מבין איזה אידיוט יכול להצליח להטיל ספק ביכולתכם המנטליות) שכשהשחקן ה-12 מחליט על מהלך, הוא מבצע אותו.

 

מה עשינו לא טוב:

בחירת המיקום שלנו היית גרועה, לא תפסנו לנו מקום כגוש במקום המזוהה איתנו בשער אחד עשרה, ובתחילת המשחק התיישבנו בשטח ה"מת" של היציע, לאחר מיכן ניסינו לשפר עמדה בקצה שער 10, מה ששיפר את המצב אבל לא ממש ענה על הציפיות. במשחק הליגה הבא בבלומפילד אנחנו נתייצב בשער 11 בדיוק במקום בו נהגנו לעודד, ביחד עם חברנו שהם לא שיכים לשחקן, ובכל זאת החליטו לתת לנו את הגב, ולא לעודד כבקשתנו.(אנחנו מודים לכם על כך).

 

הנפח התקשורתי שתפסנו:

ידידיי, כדי להצליח במאבק אנו צריכים לכבוש את התקשורת, זה קשה. במדינה שבה תוכנית טלויזיה ( שבה בתולה זקנה בת 78 בוחרת גבר אחד מבין 578 גברברים מתרפסים) תופסת את כל העמוד האחורי של ה"סמרטעיתון של המדינה" ולעומתה העיתון לא מציג לאזרחי המדינה את מרד הצרכנים הראשון מהקמתה, זה יהיה לנו קשה. זה יהיה קשה כי העורכים רדודים, והכתבים הם כלבלבים נלוזים חסרי בייצים לפרסם את הדבר האמיתי.זה הולך להיות קשה, ק-ש-ה!. אבל אנחנו השחקן ה-12, ואנחנו לא נבהלים מקשה, להיפך, אנחנו יודעים שקשה זה לא רע, ודברים טובים, לא באים בקלות.

 

העומק שחדרנו ונחדור:

מאז המשחק, פנו אלי אנשים שלא הכרתי אותם. אותם אנשים יקרים (באמת יקרים) התלוננו בפני על כך, שאין אוירה במגרש ללא העידוד שלנו, שחוסר האוירה גורמת לפילוג בין אוהדי מכבי, שהפילוג הזה משפיע על השחקנים והאוהדים לרעה, ושהאוהדים לא נהנו מהמשחק. הם (בתור אוהדי מכבי שיודעים רק חצי מהאמת, ובאמת ובכנות מנסים לעזור למכבי בדרכם) אמרו לי ש "המחאה שלנו עושה נזק איום ונורא גם במגרש וגם ביציע". אם אתם לא מבינים את מה שהם אמרו בין השורות כאן, אני אתרגם לכם,הם אמרו שהמחאה שלנו מחלחלת עמוק ומשפיע וזה דבר שלא ציפיתי שיקרה בשבוע הראשון למאבקנו(בטח לא אחרי כזה ניצחון), כמו שאתם זוכרים דיברנו על חודשיים מתסכלים, האם טעינו?..:)

 

הדברים שציפינו שיקרו:

כל נושא בחרתי בדוגמא אחת , אבל פה, אני מעדיף להתפרס:

ידענו שהשכבה המבוגרת בקהל תהיה ספקנית בקשר להצלחת המחאה (מפני שזאת מדינה שמדכאת את אזרחיה למודי הסבל,ורבים מבני שיכבת גילאים אלה איבדו את יכולתם להאמין בעצמם).חשוב לציין שאנו לא מבקרים אותם על כך, אלה לא יכולים להרשות לעצמנו להיות כמותם( כי אם נסבול זאת ילדינו יהיו הבאים בתור).

ציפינו לכך שאנשי תקשורת שיכולים לספר להמונים את האמת, יבחרו לסלף אותה,(אל תטעו הם יודעים אותה, אבל הם ימכרו את האמאשלהם בשביל הסקופ הבא, ולכן הם צריכים את השמיכה הכלכך רכה של ההנהלה.

הערכנו שלא תבוא אותה מסה של אוהדים בשחור כמו במשחק מול ביתר, וידענו שנוכל לסמוך על המלעיזים למינהם שהם יזכירו לנו את זה.(גם עליהם אנחנו לא כועסים מפני שבמשך השנים השחקן ה-12 למד ליקרוא ליריקות שהופנו כלפיו גשם).

אני יכול להמשיך שעות ,אבל נשאיר קצת לפעם הבאה

התחושות ביציעים:

כל צהוב שהיה אתמול בבלומפילד, יודע כי אם השחקן ה-12 היה מעודד אתמול,היציעים היו נראים אחרת, אחרת לגמרי. יש כאלה שיגידו שגם בדשא דברים היו נגמרים אחרת. כך או כך, בשלש השנים האחרונות לא היה משחק משעמם כמו המשחק שראינו ביום שבת.האם זה בגלל שהיית אירה של לוויה?

התחושות בתוכנו:

מוזר, זאת היית המילה שתתאר יותר מכל את התחושה שלי ושל שותפי למאבק, מוזר, מפני שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים, ואנחנו יודעים שבתווך הקצר זה פוגע בקבוצה, ואתם יודעים שהשחקן ה-12 בה מאהבה ולכן לא כלכך נעים לו שהובילו אותו למצב הזה.ומצד שני, האמונה הטהורה הזאת בעצמנו, ובצדקת דרכנו, הידיעה שאם נתמיד המחאה תצליח, ואם המחאה תצליח, ההנהלה תצטרך להתחשב בדעותינו בעתיד, ואם היא תתחשב בדעותנו, מכבי תהפוך למה שאנחנו כלכך רוצים (כן, גם ההנהלה).ומעל כל זה הציפיה למשחק בשכונת התקווה שם נוכל להתפוצץ.

 

ולבסוף, מה הולך לקרות הלאה?:

את ההלאה נחלק לשניים, שכונת התקווה, והעתיד היותר רחוק.

בשכונת התקווה זה הולך להיות קל, באים עם שחור,ונותנים לכל הלחץ הזה שהצטבר בחודשים האחרונים בגרונות שלנו, להשתחרר, וזה הולך להיות טוב. ואחרי? זה פשוט, במשחק הבית הבא בבלומפילד, כל חברינו שלא ידעו על המאבק, יגיעו גם הם עם שחור, ויבואו לשבת איתנו בגוש שלנו, בשקט, עם גרעינים. אלה שידעו על המאבק, ומסכימים איתו אך לא עם דרכו, יקבלו פגישה בה נסביר להם למה בחרנו בדרך זאת, מה יתרונותיה ומהן חסרונותיה (לטווח הקצר). חלקם ישתכנעו, חלקם לא, (וגם אותם נאהב) אבל בסופו של דבר, אנשים יצטרפו אלינו, אנשים יאמינו בנו, ואנשים יתנו לנו את הנשמה שלהם. וכל זאת, כדי שנהפוך להם את הכדורגל הישראלי למשהו שיהיה שווה את ההשקעה שלהם.לכדורגל נטול אלימות, שכל אחד יוכל להיכנס בשערי אצטדיוניו,או לראות אותו בטלויזיה, לכדורגל בו דואגים לאוהדים ולא לשאיבת כספם, לכדורגל שלנו, הכדורגל של העם.

 

 

אם תאמינו,זה יקרה!

 

 

נ.ב

כמו שכולכם יודעים, נציגנו בהנהלה בחרו לבוא היום עם צהוב. וזאת למרות שהם יודעים שהמחאה באה לשפר את תנאי האוהדים.מריח הסירחון שעולה מהחלטתם זאת ,עולות לי הרבה שאלות אחת מהן היא זאת: איך נציגים שלנו אל מול ההנהלה, נוטשים אותנו במאבקנו הצודק, למען שיפור התנאים לאוהד המכבי?.......(חומר למחשבה)

Link to comment
Share on other sites

אם תציין רק שלא השחקו ה12 והמחאה גורם לפילוג בקהל אלא ההנהלה בהחלוטותיה

וכי אם השחקן ה12 לא היה מנסה ומסביר ומשכנע ומתווה דרך אז הריבים

והבלאגן ביציעים היה גדול בהרבה .

אם תציין רק (לפחות לדעתי) שהשחקן במחאה הזאת מציל את הקהל של מכבי מקרע עמוק בהרבה .

אז ההודעה הזאת תהיה מושלמת (:

Link to comment
Share on other sites

  • מנהלים ראשיים

חשוב לציין

שהתקשורת תנסה לדחוף לכם מיקרופונים לפה, אם אתם לא בטוחים במה שאתם הולכים להגיד אל תדברו פשוט תפנו אותם ישר לעופר נדב. תחשבו 8 פעמיים לפני שאתם אומרים משהו למיקרופון כי המחאה הזאת תלויה ברובה בהסברה שלנו לציבור אם לא נסביר נכון אנחנו יכולים לדפוק לעצמנו תעסק :P

 

בקטע של להצטלם-כמה שיותר יותר טוב :D

 

אמרתי מה שהיה לי להגיד ואמרתי את זה במגרש- אלון מזרחי בציטוט מרג-אש :D

 

לילה טוב אנשים

Link to comment
Share on other sites

כל כך נשמע צודק.

 

חייבים לעשות משהו כדי להעביר בתקשורת את סיבות המחאה המפורטות כי ככה אנו מאבדים אנים שיירוצו להיכנס איתנו למאבק הצודק הזה.

 

אתמול בלומפילד היה מוזר כזה , שקט כזה , ברגעים הכי משפילים שחשבנו שאין לנו בית , (דרבי 3-0 , ב"ש 3-0 ועוד כמה הפסדים שבהם הבית נראה חסר משמעות ) רק אתמול הבנתי כמה הבית הזה שלנו , כמה כל חברי השחקן תורמים לבית הזה.

 

יש על מי לסמוך , גאה בכולם !

Link to comment
Share on other sites

מילה טובה , לשחקן ה-12 על המחאה?

עלוב מדי להסביר במילים!

לדעתי מה שאתם עושים זה דבר בלתי רגיל , אני גאה להגיד את זה ! המחאה צודקת ואף מושלמת!

 

רובכם טענתם וחשבתם שאני נטשתי אותכם לטובת שלומי וחבריהם, אבל טעיתם , הייתה לי מטרה לקרב בין הפלגים , דבר שכמעט צלח אבל התמוטט בשניות , אני ימשיך להיות חבר של כולם , לאהוב את כולם , אבלללללללללללללל תמיד תשאר לי האמונה והדרך!

הדרך שלי הייתה ותהייה הדרך שכמעט רובה מושפעת מהדרך אותה לימד אותי האב הצעיר שלי א.ק.

 

השחקן ה-12 , והחברים שבו , אנשים נפלאים, למרות שורבם ילדונים :-).

אני חבר לשעבר בשחקן , קצת מצטער על כך , אני לא חבר בשחקן ,מסיבות כלכליות , אבל , תשמעו טוב טוב , אני מוכן לעשות כל דבר על מנת לחזור , מבחינת כסף אני לא מדבר אין לי אפשרות , אבל בכל מקרה !

איציק , עופר נדב הנאמן , יישרו כוח המשיכו במאבק, כי גם אני שלא חבר בשחקן איתכם עד המוות!

 

 

ועל מנת להיות ישר והגון, אני ינצל תבמה ויתנצל על קח שפגעתי במחאה שלכם ,בזאת , שעודדתי את נמני ברגעים ש"הקהל האמיתי " שר את שיר האליפות של לוני "הצהוב עולה ".

 

אז איציק , אני איתך במאבק ,

אביתר , השחור!

Link to comment
Share on other sites

צודק בכל מה שהוא רשם כמעט...

ובקשר לאפי הנמר, לא צחקתי ככה הרבה זמן כשהוא וישראל שם ( זה קישור מי שלא הבין ) שיחקו קצת

Link to comment
Share on other sites

חחחחחח ענק טיפטיפ :P

 

בקשר למחאה, גאוה פשוט, החזרנו את הקהל למה שהוא היה לפני שלוש שנים בהינף יד.

Link to comment
Share on other sites

זה היה רק משחק אחד, לדעתי ההשפעה תגדל רק עוד כמה מחזורים כשייראו שהשקט ממשיך ושזה לא עוד מחאה למשחק אחד-שניים.

כשייראו איזה בית קברות יש ב!כל! משחק בית, ואיזה קרנבל יש במשחקי חוץ.

 

 

 

 

if you tolerate this then your children will be next.

Link to comment
Share on other sites

  • מנהלים ראשיים

אממ.... זה לא סיכום אלא פשוט כמה דברים שאני חייב לכתוב כרגע.

בלי לחשוב, לנסח ולערוך יותר מדי.

 

אני חייב לציין, שלמרות כל ההערכות המוקדמות, יחסית למחזור ראשון - התוצאות היו נהדרות.

לתוצאות כאלו ציפיתי שנגיע רק במשחק הבית השני.

 

מי היה מאמין שלמרות התנאים הסביבתיים הקשים מסביב (התלהבות הקהל ממחזור ראשון, הסברה חלקית, התנגדות וחוסר שיתוף פעולה מצד הקומץ המבוגר של איזור שער 2 ושל חלק מהתקשורת וכו') - נגיע לכזו השפעה כבר במחזור הראשון.

 

ושלא תטעו, לא היה לי ספק שההשפעה של "השחקן ה-12" על העידוד היא מוחלטת כמעט לחלוטין,

אבל חששתי שיהיו אנשים שיעשו לנו "דווקא"... והתברר לי ש... הם פשוט לא מסוגלים.

 

זה התחיל כבר בהתחלה עם נוק אאוט אדיר כשאנשים משער 13 חשבו שהמשחק ייפתח עם ה-"אני מודה" המסורתי,

התחילו לשיר את ה- "עוד לא...עוד לא... עוד לא..."

והם עדיין מחכים, דרך אגב...

 

זה המשיך בזה שקבוצה של כ-100 אוהדים משער 11, לבושים בצהוב, שרו: "שער 13 תתעורר"... וגם הם עדיין מחכים....

 

ובואו לא נשכח כמובן את הנסיונות הנואשים והמגוחכים לחלוטין של אוהדים משער 13 לשיר: "הצהוב עולה עולה".

חבר'ה... שתבינו... הם התחילו לשיר את זה 5 פעמים במהלך כל המשחק (בדוק)

והשיא שלהם היה לאחר השער הראשון: הם החזיקו מעמד 20 שניות... וואו... "כל הכבוד".

(ושוב.. זה בדוק).

בשער השני, הם כבר הפיקו לקחים ופשוט עמדו ומחאו כפיים (שזה מצויין).

 

אין ספק שהמון אנשים שדיברתי איתם חשים כלפיכם גאווה עצומה.

הצלחנו כבר במשחק הראשון להביא את בלומפילד למצב שבו משחק טניס ברמת השרון נשמע אטרקטיבי יותר.

 

אממ... דרך אגב,

אני מבקש לא להיגרר להכללות על שער 13 ולראות בו אוייב (כפי שנכתב בפורום מקביל באתר אחר).

אני לא בא כאן להגן על אף אחד אבל באמת שמדובר על אוהדים מסויימים שיושבים באיזור הקרוב לשער 2, ומהווים מיעוט (מעצבן.. אבל עדיין מיעוט.. כמו שיש בכל מקום... גם בשער 11)

 

ואנחנו עם היד על הדופק כל הזמן!

אין כמו המציאות - לטובה ולרעה.

 

הפקת הלקחים והמבט קדימה לא התחילו עכשיו אלא כבר באותם הרגעים עצמם, ובכל פרמטר בזמן אמת.

 

כבר מאותו הרגע שבו שעתיים לפני המשחק ועד לשריקת הפתיחה עצמה, כשאנשים נפלאים חילקו לאוהדים את הפלאיירים מחוץ לאצטדיון

(תודה רבה לכולכם!),

 

דרך ההתארגנות של הקהל לפני המשחק (לדוגמא, חייבים לחזור אל הגוש),

 

דרך העידוד לנמני של רוב שער 11 שמקיף אותנו, בחלקים של המשחק.

 

היחס של שער 8 (שלא מטריד אותנו בכלל בקטע של העידוד אלא בקטע של הצהוב ששולט בו לחלוטין)

 

וכמובן.. היחס של שער 13 (ואל תטעו... זה בעיקר מכיוון שרובם לא מבינים את מהות המחאה או יותר גרוע, שהם כבר איבדו את עמוד השידרה שלהם)

 

לסיכום,

כמו שאמרו כבר אחרים לפניי וצריכים להגיד אחריי,

כמו בכל דבר, יש דברים טובים יותר ויש דברים טובים פחות.

 

לי אישית הכי חשוב שאף אחד ממכם לא יחוש שאננות מצד אחד,

אך גם שלא יתייאש, מצד שני.

 

כי באמת שאין סיבה.

 

יהיה טוב... גם אם בדרך יהיה קצת קשה... מבטיח לכם.

Link to comment
Share on other sites

אבל מצד שני יש גם את הזבלים שבקהל של מכבי שהתגלו אתמול...

אני לא אשכח איזה עצבים חטפתי על אנשים שלקחו את הפתק שחילקתי ומול העיניים שלי זרקו את זה, ירקו ודרכו על זה או אלה שהעיפו לי את כל החבילה מהידים.

ואני נשבע שאם לא הייתי עם חולצה של השחקן ובדיוק חילקתי דפים (שאוסרים באופן מוחלט על אלימות)מילה שהייתי הורג אותם מכות(בת ימי או לא בת ימי :))

ולא... אני לא מדבר על המבוגרים שרגילים כבר לכינויים שהדבקנו להם (מה קורה עיגולדים ילדונים וכו')

אלא ילדים בגילי קצת גדולים ממני ואפילו קטנים ממני.

Link to comment
Share on other sites

  • מנהלים ראשיים

הנושא הועבר מהפורום הסגור של השחקן לפורום הפתוח

(בגלל סבות מסויימות)

 

בלי שכונה!

Link to comment
Share on other sites

בן,

אני לא יודעת באיזה שער חילקת את הדפים

אבל אני חילקתי מחוץ לאצטדיון בשביל שמוביל לשער 11

ואני יכולה להגיד שממש התפלאתי לטובה מהאנשים

נתתי את הדפים לאנשים מילדים ועד ממש מבוגרים

ורובם התייחסו ממש יפה..

היו כאלה שלא הבינו בכלל במה מדובר

והיו כאלה שידעו וממש התנגדו

אבל גם אלה וגם אלה הבטיחו לי שיקראו את הדף...

Link to comment
Share on other sites

  • מנהלים ראשיים

אין לי גישה לאייסי.

 

לא היתה, אין וגם לא תהיה שאננות (במיוחד כי אין סיבה).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.