Jump to content

סמג"ד מילואים שלח את דרגותיו לכנסת


תומר גולן

Recommended Posts

תמיד בדיונים האלה אני לא מבין מה הקשר לזה שהם לומדים תורה,

איך זה סותר 3 שנות שירות ?

 

אתה לא מבין. זה גוזל מזמנם. הם חייבים לשבת ולקרוא וללמוד ולהגיע לתובנות עמוקות. בצורה הזו הם תורמים. איך אתה לא רואה את זה? מה לא ידעת שאדם שקורא ולומד במקום הרחוק מהשטח האויב, מסכן את עצמו בדיוק כמו הלוחם בשטח?. תתבייש לך. איך אתה לא יודע דברים כאלה? זה לא ברור?.

 

דע לך. נולדים אנשים שכל חייהם יושבים וקוראים. יש להם אחלה חיים. לא צריך לעבוד, אין צורך לשלם שכר לימוד מטורף באוניברסיטה, צבא? לזרוק 3 שנים שבהם הוא יכול לקרוא עוד? איזה בזבוז. אז אותו אדם קולט שאין לו מספיק כסף, הוא מתעורר ומאשים את החברה הישראלית המדורדרת ומושפעת מהמערב ואומר שהאזרח החילוני לא מעריך אותו ושבצעם האזרח החילוני הוא כפוי טובה! הוא לומד בשבילו, ובגללו (האזרח החילוני) אין לו כסף!.

 

אז מגיע נבחר הציבור וקובע שהאזרח החילוני הרשע מרושע ( שבלעדיו החרדי עדין היה חי במערה בעידן הקרח בערך ) צריך לממן את חייו של תולעת הספרים היקרה שלנו. איך הוא עושה את זה? הוא הרי עובד, אומר נבחר הציבור, מצוין, איזה פראייר בוא ניקח לו כסף מהמשכורת וככה התלמיד במתמיד יחיה באושר ועושר.

 

 

חוק טל הוא בדיחה מצחיקה. כל המזגזר הוא בדיחה עצובה. גם עם הקצבה שהם מקבלים הם חיים בתנאים עלובים ( מה לעשות ככה זה כשלא עובדים). בגללם אנשים שלמדו מקצוע!!!! צריכים לאבד חלק ממשכורתם כדי לממן את חייהם, יחד עם תרומות נכבדות של אמריקאים עשירים מאוד שבלעדיהם האזרח במדינתו היקרה היה משלם פי כמה וכמה על מנת שלתולעות הספרים היקרות שלנו יהיו חיים נורמליים.

 

אני לא יודע את האחוז המדיוק של החרדים שלא מתגייסים לצה"ל אבל תרשו לי להניח שהוא די גבוהה. אני לא אתחיל לפרט כאן כמה נזק זה גורם לצבא, שאם הם כן היו משרתים אפשר היה לעשות פחות משלוש שנים אלא רק שנתיים ( תיאוריה) כי היו יותר חיילים. לכל החיילים בנינו והנושא הזה כבר הוזכר כאן, הביינישים שמשרתים חצי מהזמן שלנו ומותירים כיתות, מחלקות, צוותים, עם מעט מדי אנשים.

 

מדינה יהודית לא מדינה יהודית, בשטח מתקיימת עובדה אחת פשוטה שנוגעת בכל מקום בחיינו ( שבת - אין תחבורה ציבורית ועוד ועוד דוגמאות שאין צורך לציין...) במדינתו היקרה יש כפייה דתית. תנסו לייפות את זה, לצייר את זה אחרת, לעגל פינות. עלינו אתם לא עובדים. אנחנו גדלים וזוכרים מי עומד לצדנו באמת! מי באמת מפתח את המדינה הזו וחי בה, ולא מחכה לניסים ונפלאות.

אולי היום הזה רחוק, אולי לא ואולי הוא לא יקרה בכלל, אבל יש עוד כמוני, ויהיו עוד יותר כמוני, ממורמרים על חוסר השיוויון כאן, על חוסר האיזון, על הפוליטיקה שמאחורי כל זה, ובסוף אתם תאשרו כאן לבד, הצדיקים הגדולים. נראה איך תסדרו אז...

Link to comment
Share on other sites

רמי, החוקים שהתקבלו בכנסת התקבלו בפרלמנט הישראלי והתקבלו ברוב מוחלט. זה שמקבלי ההחלטות יכולים לעבוד כעבודה שניה בתור ליצנים זה גם נכון.

המדינה שאתה גר בה מוגדרת כמדינה יהודית דמוקרטית. אם אתה רוצה שיוויון זכויות לכולם אתה יכול לעבור לכל מדינה אחרת(כמעט), אבל מה לעשות שהמדינה הזו קמה בגלל שהמכנה המשותף של מיסדיה הם עצם היותם יהודים. הבסיס לל המדינה הזו היא יהדות. אם הבסיס לא היה יהדות אז אולי לא היית חי פה, אם הבסיס לא היה יהדות אולי ההורים שלך לא היו נפגשים, כי הסבים והסבתות שלך לא היו עולים לארץ מפולין צרפת מרוקו פרס או מכל מדינה אחרת.

אני מאמין שלשבת ולהתפלל וללמוד תורה תלמוד וכדמה כן עוזר לעם ישראל. אבל מנגד אני חושב שאין סיבה בעולם שכל המאמינים הכי חזקים לא יכולים לתרום מזמנם למדינה ולשרת לפחות שנה שנה וחצי לצבא. הרי כתוב(לא זוכר איפה) שאדם צריך 8 שעות ללמוד תורה, 8 דעות לישון ו-8 שעות לעבוד.

אתם מדברים על כך שהחרדים גוזלים את כספם של משלמי המיסים ושל המדינה. אתה יודע כמה ערבים יש כאלה? אתה יודע כמה בתי ספר במזרח ירושלים שמלמדים על הסתה נגד העם שלך ונגד המידנה שלך יש שהמדינה שלך מממנת?

אתה יודע כמה בתי ספר של בני מעוטים יש ברמת הגולן שמלמדים שאסד הוא הנשיא ואינשאללה יום אחד כל היהודים ימותו וכל ישראל תימחק, ומי מממן את אותם בתי ספר? נכון הכסף שאתה או ההורים שלך משלמים.

 

תפסיקו להיטפל לדתיים כאילו הם מי שהורס את המדינה הזו. תפסיקו להתייחס לדבר עליהם כאילו הם היחידים שלא מתגיסים לצבא, לא חסר דוגמאות של שמאלנים שלא מתגיסים או סתם כאלה שלא בזין שלהם ללכת לצבא. רק מהפורום הזה אני זוכר יותר מנושא אחד שמדבר על זה, שלא נדבר על סיפורים שאני שומע מהפורום השכן.

 

ואני יכול להביא לך אחלה דוגמא, חבר שלי, דתי עולה ותיק מאורוגוואי, עשה 6 ניתוחים בלב ובגב. אם תשאל כל רופא, ובטח ובטח רופא צבאי אם הוא יכול לשרת בצבא הוא יגיד לך שבחיים לא. עכשיו הוא במסלול של בני ישיבות הוא לומד שנה וחצי, מתגייס(שבוע שעבר הוא התחייל) עושה שנה ו-4 שרות(הוא כבר מתכנן להאריך אותו) ומתכנן אחכ לחזור ללמוד. הפרופיל שלו הוא 84. הוא עבר בערך 4 וועדות רפואיות בשביל שהפרופיל שלו לא יירד, הוא נלחם אצל כל רופא שהכל בסדר למרות שהוא מעריך שעם כל המשקל שיעמיסו לו על הגב הוא יכול לקרוס אבל הוא מוכן לקחת את הסיכון הזה בשביל המדינה שלו בשביל הצבא שלו.

 

רשמתי גם בהודעה הקודמת הכללות זה דבר לא נכון.

Link to comment
Share on other sites

liri8n אז למה שלא יעשה כבר שלוש שנים?

אתה מביא מקרה בודד, ושמאלנים/ימנים שמשתמטים הם גם מקרים בודדים (רבים), אבל זה לא ציבור שיש לו את הזכות בחוק לא לתרום כמו ציבור אחר.

ומה הקשר לערבים עכשיו? אלה פרזיטים ואלה פרזיטים

Link to comment
Share on other sites

liri8n, את הדעה שלי לגבי הערבים אתה מוזמן לקרוא בנושא המיועד לכך, וכיוון שכרגע זה לא הנושא לא התייסחתי אליהם. רמז קטן, היא לא שונה בהרבה מדעתי על החרדים.

 

נכון הכללות הן לא דבר נכון, לכן אם תקרא את מה שרשמתי תראה שבאחת השורות לא רשמתי שכל החרדים לא מתגייסים ולא עושים צבא אלא רק הרב המכריע. מה גם שרשמתי שזו דעתי, ואין לי נתונים על כך אבל אני נוטה להאמין שאני צודק.

 

אתה מדבר על כך שיש לנו מדינה כי אנחנו יהודים ומשמתמע מדבריך שזה לטוב ולרע. מי אמר לך שאני מרוהצ מהיותי יהודי? שאני מרוצה לגור כאן? אני מדבר על עובדות. אני גר כאן, ההורים שלי גרים כאן, כפועל יוצא מזה הם משלמים מיסים בין היתר למחייתם של החרדים וכן גם על מחייתם של הערבים. אם תשאל דעתי אני לא מרוצה מהעניין הזה, ואז בטח תבוא ותגיד אם ככה תלך מכאן וכו'...

אז אולי זה מה שאני יעשה. ואולי לא, אם אני רוצה לשנות את המצב? אם אני רוצה לשנות את החוק? לתקן אותו כי בעניי הוא חוק לא נכון?. זו גם דרך, לא? כי מדבריך משתמע שאם אני לא מרוצה אני חייב תכף ומיד לעזוב את המדינה או להשלים עם חסרונותיה.

 

אני חושב שאם נבדוק את אחוז הלא מתגייסים מקרב הדתיים/חרדים מתוך הכמות שלהם באוכלוסיה, נגלה נתונים די חד צדדיים, וכן אני יודע שיש עוד אנשים שלא מתגייסים.

Link to comment
Share on other sites

בואו אני אענה לכם בתור רן סגל. אני לא מייצג את הדתיים, אני לא מייצג את החוזרים בתשובה, אני מייצג רק את עצמי!

אני ברוך השם 4 חודשים בתשובה. כל החיים שלי תמיד קיוויתי ליום שאני אתגייס, חיכיתי לרגע שאני אגן על המולדת. תמיד ראיתי את אותם האנשים שמשתמטים בתור אפסים. הם היו ניראים לי כאנשים שמחפשים את הדרך הקלה.

הגעתי לגיל שאני הולך להתגייס. עוד 4 חודשים ב"ה ואני אהיה חייל כמו שכל חיי רציתי. אבל אני לא אעשה את זה בלב שלם. אע"פ שתמיד חלמתי ללבוש את המדים, לייצג את המדינה, פתאום אין לי שום הזדהות עם הדגל. (אני לא אדבר עכשיו על כל הדברים שגרמו לי למצב הזה כי אז נגיע לדבר על המצב הפוליטי+ הציונות).

אבל את ההרדגשה הזאת הרגשתי בשנתיים האחרונות לכן אמרתי שאני לא אייצג את הדגל, אני לא אייצג את ראש הממשלה, את החברי כנסת ואת כל האפסים שנמצאים בכנסת. אני אייצג את עצמי, את המשפחה שלי, את החברים וכו'.

אבל פתאום חזרתי בתשובה ויש לי עוד כמה דברים על כף המאזניים שאני צריך להטות כנגד השירות בצבא -

ביטול תורה - אני לא אסביר לכם מה זה ביטול תורה כי אני יודע שזה לא ידבר אליכם.

לא לשמוע חיזוקים - אני חייב כל יום לשמוע חיזוקים, קשה לי לעבוד את ה' יתברך ללא החיזוקים. ובמיוחד בצבא כאשר גם אני אהיה במצבים קשים ובלי חיזוקים אני פוחד שאני אאבד את האמונה

קושי בשמירת עיניים - בכל מקום יש חיילות ואתם יודעים איך חיילות במדים ניראות. ואני עוד תינוק, קשה לי לשמור דברים כאלה והצבא לא ממש יעזור לי.

תפילות - אני יודע שיש בינישם. ואני יודע שנותנים זמן להתפלל. אבל אני משתדל להתכוון כמה שיותר בתפילות. תפילות 18 בדרך כלל ברוך השם יוצא שאני אחרון שמסיים לקרוא. אני משתדל לקרוא כל מילה ומילה. ואני לא רוצה שייחשב בטעות בעיני המפקדים שאני עושה את זה כדי לברוח ממטלות.

 

אז אלה ההירהורים שעולים לי בראש לפני שאני מתגייס לצבא. ואני יודע שיש לי שתי חברים שהיו בדרך לשייטת 13 ובגלל המחשבות שלהם ( שאין לי מושג מה הם ) החליטו בסוף לנסות ללכת לישיבה , אם כי הצבא לא קיבל את זה אז בצער רעב הם מנסים לשרת קל"ב כדי להיות אחרי צהריים בישיבה. והם לא משתמטים רגילים, הם באמת רצו להתגייס, הם לא כמו כל מיני אנשים שהולכים רק כדי לא לעבוד קשה להיות ג'ובניקים.

 

 

אני החלטתי בסוף להתגייס לקרבי בעיקר בגלל מצוות כיבוד הורים וגם כדי לנסות,לראות איך זה מבתוכו כי בכל זאת זה חלום ילדות שלי וגם אני אנסה משהו שלא ניסיתי עד עכשיו.

מקווה שחס וחלילה אני לא אאבד את האמונה בצבא, כי אני רוצה לתרום ואני מקווה שזה לא יתנגש באמונה שלי.

 

ושוב פעם זה רק אני, אלה המחשבות שלי. יכול להיות שיש אחרים שיש להם סיבות אחרות לגמרי.

Link to comment
Share on other sites

התגובות שלכם רק מראות עד כמה אתם בורים בנושא של לימוד התורה לצערי.

 

...

 

"תורתם אמונתם"

 

הם לא יכולים להפסיק ללמוד לשלוש שנים כי האמונה והתורה היא כל חייהם. קשה לכם להשלים שזאת האמונה של הבנאדם, מה לעשות? הוא עושה גם וויתורים בנושאים אחרים ולא רק בצבא.

 

קיצר לא מבין,

נהיה טרנד במדינה הזאת לדחוף ת'אף למקומות שלא אמורים לעניין אותכם.

הם משלמים מיסים בדיוק כמוכם וכשאתם תלכו לחתום בלשכה גם אתם תהנו מהכסף שלהם.

 

קיצר תתעסקו ותשמרו את העיינים שלכם לעצמכם.

Link to comment
Share on other sites

מאור תסביר לי מה ההבדל בין לעשות צבא(לא חייב קרבי) לבין לעשות שירות לאומי שנתיים?

אני חושב שצריך לשנות את הסדר הקיים ולאפשר לדתיים לעשות את השירות שלהם ליותר קל כמו 5-9 יומיות,שבוע-שבוע,יומיות וכו'..

ואת כל המשתמטים למינהם שלא בזין שלהם לתת למדינה הרבה להזיז לתפקידים יותר קשים כמו קרבי ותומכי לחימה.

ובכלל הצבא מערכת מטומטמת שמורכב מפקידים\ות שכל טעות קטנה שלהם יכולה לעלות לחייל שיש לו מוטיבצית שיא להגיע לקרבי ביוקר ולהפוך אותו לג'ובניק ואז הדרך היא קשה להגיע לקרבי(מי כמוני יודע).

יש הרבה פאקים בצבא,במדינה ובכלל הדתיים לא אשמים בזה שהשירות הצבאי נמשך 3 שנים או שיש מחסור במילואים.

מי שאשם זה הבכירים למעלה שלא משקיעים בזה מספיק מחשבה.

 

דרך אגב,עוד משהו שיכול לעזור לרעיון שהצעתי הוא להגדיל את ההטבות למי שכן עושה צבא ולפגוע בעתיד של מי שלא עושה צבא.

צריך להוציא לאנשים את המחשבה הזאת מהראש שאם הם לא עושים צבא,זה לא ישפיע על העתיד שלהם-צריך לטפל בזה.

Link to comment
Share on other sites

שמעו שמעו קודם כל אם אני לא טועה יש לפחות 20-30 אחוז דתיים לאומיים שהם בצבא והם חיילים קרביים אז מה זה כל ההכללות האלה על הדתיים אה? תגידו תאמת עכשיו למה אין חילוניים שלא רוצים ללכת לצבא והם לא מתגייסים?

Link to comment
Share on other sites

וואלה זאת התגובה האחרונה שלי בנושא כי זה סתם מצער אותי הבורות של אנשים.

 

אבל בשביל עצמכם, אם אתם מתיימרים ליהיות כאלה אנטלגנטים נהורים, תחקרו קצת על הדת שלכם על העולם, קצת גמרא משנה הלכה רש"י מלמבי"ם רמב"ם האר"י ז"ל בן איש חי, חפץ חיים, אור החיים הקדוש, ספרי המוסר של הרמח"ל וכו'.

 

לא בשביל לחזור בתשובה, סתם לראות מה כל הפאנטיים האלה מוצאים בזה.

ותצאו מהקיבעון הזה שאנשים יושבים שם עם סיפרי תנ"ך וקוראים סיפורים כל היום, ולא יקרה כלום אם יפסיקו.

 

הדיעה שלכם, וכל ההסתכלות שלכם כלכך מקובעת ולא נכונה, תלמדו תחקרו ואז תביעו דיעה.

Link to comment
Share on other sites

...

 

"תורתם אמונתם"

 

הם לא יכולים להפסיק ללמוד לשלוש שנים כי האמונה והתורה היא כל חייהם. קשה לכם להשלים שזאת האמונה של הבנאדם, מה לעשות? הוא עושה גם וויתורים בנושאים אחרים ולא רק בצבא.

 

קיצר לא מבין,

נהיה טרנד במדינה הזאת לדחוף ת'אף למקומות שלא אמורים לעניין אותכם.

הם משלמים מיסים בדיוק כמוכם וכשאתם תלכו לחתום בלשכה גם אתם תהנו מהכסף שלהם.

 

קיצר תתעסקו ותשמרו את העיינים שלכם לעצמכם.

 

אני מאמין באמונה שלמה, (ואני בטוח שאם מישהו יבדוק את זה מדעית זה יוכך כנכון) שלשבת כל יום אחר הצהריים בים עם ספר טוב, אבטיח וכוס לימונדה טבעית (או בחורף בסלון מחומם עם כוס תה) תעשה אותי בן אדם בריא יותר, רגוע יותר וטוב יותר. מד דעתך שהמדינה תיתן לי פטור ממילואים (מה לעשות שאת הסדיר כבר עשיתי) ומלגה חודשית שתאפשר לי לא לעבוד אחרי הצהריים?

 

*בן - מה דעתך שתעשה סיבוב קטן באוניברסיטה, תכיר קצת את העבודות של אינשטיין, דארווין, שפיזנוזה, בובר, אפלטון, וכו'. לא בשביל לעשות תואר. בשביל לראות מה הסטודנטים מוצאים בזה. ואז תגיד לי למה זה בסדר שחברים שלי שסיימו צבא ועמדו בתנאי הקבלה קורעים את התחת כדי לממן לימודים בעשרות אלפי שקלים בשנה, בזמן שמי שלומד גמרא בישיבה מקבל קצבה מהמדינה?

Link to comment
Share on other sites

וואלה זאת התגובה האחרונה שלי בנושא כי זה סתם מצער אותי הבורות של אנשים.

 

אבל בשביל עצמכם, אם אתם מתיימרים ליהיות כאלה אנטלגנטים נהורים, תחקרו קצת על הדת שלכם על העולם, קצת גמרא משנה הלכה רש"י מלמבי"ם רמב"ם האר"י ז"ל בן איש חי, חפץ חיים, אור החיים הקדוש, ספרי המוסר של הרמח"ל וכו'.

 

לא בשביל לחזור בתשובה, סתם לראות מה כל הפאנטיים האלה מוצאים בזה.

ותצאו מהקיבעון הזה שאנשים יושבים שם עם סיפרי תנ"ך וקוראים סיפורים כל היום, ולא יקרה כלום אם יפסיקו.

 

הדיעה שלכם, וכל ההסתכלות שלכם כלכך מקובעת ולא נכונה, תלמדו תחקרו ואז תביעו דיעה.

 

מזה קשור.

גם אני בתהליך התחזקות.

כל המשפחה המרוחבת שלי דתיים וחרידים,בישיבות והם עדיין עושים צבא.

 

איך זה מפריע לשאר הבנישים לעשות?

Link to comment
Share on other sites

liri8n, את הדעה שלי לגבי הערבים אתה מוזמן לקרוא בנושא המיועד לכך, וכיוון שכרגע זה לא הנושא לא התייסחתי אליהם. רמז קטן, היא לא שונה בהרבה מדעתי על החרדים.

 

נכון הכללות הן לא דבר נכון, לכן אם תקרא את מה שרשמתי תראה שבאחת השורות לא רשמתי שכל החרדים לא מתגייסים ולא עושים צבא אלא רק הרב המכריע. מה גם שרשמתי שזו דעתי, ואין לי נתונים על כך אבל אני נוטה להאמין שאני צודק.

 

אתה מדבר על כך שיש לנו מדינה כי אנחנו יהודים ומשמתמע מדבריך שזה לטוב ולרע. מי אמר לך שאני מרוהצ מהיותי יהודי? שאני מרוצה לגור כאן? אני מדבר על עובדות. אני גר כאן, ההורים שלי גרים כאן, כפועל יוצא מזה הם משלמים מיסים בין היתר למחייתם של החרדים וכן גם על מחייתם של הערבים. אם תשאל דעתי אני לא מרוצה מהעניין הזה, ואז בטח תבוא ותגיד אם ככה תלך מכאן וכו'...

אז אולי זה מה שאני יעשה. ואולי לא, אם אני רוצה לשנות את המצב? אם אני רוצה לשנות את החוק? לתקן אותו כי בעניי הוא חוק לא נכון?. זו גם דרך, לא? כי מדבריך משתמע שאם אני לא מרוצה אני חייב תכף ומיד לעזוב את המדינה או להשלים עם חסרונותיה.

 

אני חושב שאם נבדוק את אחוז הלא מתגייסים מקרב הדתיים/חרדים מתוך הכמות שלהם באוכלוסיה, נגלה נתונים די חד צדדיים, וכן אני יודע שיש עוד אנשים שלא מתגייסים.

 

דבר ראשון אם כל אחד שלא יהיה לו נח במדינה הזו יקום וילך, הערבים פשוט יצטרכו להתישב פה בלי שיהיה פה אפילו בן אדם אחד, כי כל אחד(בטח ובטח ישראלי) יש לו טענות על ככה וככה.

אם יש לך את ההשעה לשנות את החוק ובית נבחרים ישנה את החוק אז בבקשה, אני מכבד את החוק ומקווה שכולם ינהגו כמוני.

ושוב אני אומר, אני לא מסכים עם אנשים שלא מוכנים לעשות כלום בשביל המדינה שלהם. אם הם לא רוצים לעשות צבא, יש מספיק דרכים לתרום למדינה הזו, יש מספיק בתי חולים שקורסים תחת העומס, יש מספיק ארגוני חלוקת מזון לעניים שרק מחכים שיבואו להתנדב, באמת שלא חסר. אני לא יודע מה אומר חוק טל בפרטי פרטים אבל אם הוא אומר שכל מי שמצהיר על עצם היותו חרדי הוא יכול לקבל פטור מהצבא, אז אני נגד.

 

רן סגל, אין לך הזדהות עם הדגל? עם איזה חלק ממנו בדיוק? עם המגן דוד שליווה את עמך מאז תחילתו? או עם שני הכנפים הכחולות שהם כמו הכנפיים שיש על הטלית שאיתה אתה מתפלל כל בוקר? הדגל שלך הוא אחד הסממנים היותר יהודים במדינה ואתה לא מזדהה איתו? ומה יקרה עוד כמה חודשים שתתגיס ב"ה ותצטרך לעמוד מול הדגל להצדיע עם הנשק ולשיר את התקווה?

זה שמי שחשב על הדגל לא היה בדיוק אדם דתי(וגם על זה יש ספקות כי אף אחד לא יודע בדיוק של מי הייתה ההצעה של הדגל שנבחר), לא אומר שזה לא דגל דתי לאומי. למזלי ולמזלך ההצעה של הרצל לא התקבלה, ותאמין לישקראתי מספיק חומר על הרצל כולל את הספר שלו בשביל להבין שהוא לא רצה שתקום מדינה יהודית בא"י, אלה מדינה אירופאית עם יהודית.

 

שבוע טוב!

Link to comment
Share on other sites

מזה קשור.

גם אני בתהליך התחזקות.

כל המשפחה המרוחבת שלי דתיים וחרידים,בישיבות והם עדיין עושים צבא.

 

איך זה מפריע לשאר הבנישים לעשות?

כי אם אתה חושב ש"אפשר לעצור את הלימוד לשלוש שנים ולחזור" אז יש פה בעייה.

תחשוב שמחר תקום בבוקר ותגלה שיש דרך טובה לשמור על המדינה שלך, תחשוב אם לא היית עושה את זה, ותחשוב אם היית יכול להפסיד שנייה בדרך הזאת.

 

ואופסימיסט, תאמין לי שאני בא מבית הרבה יותר חילוני משאתה מסוגל לחשוב, ותאמין לי ששמעתי הרבה מהתאוריות האלו, ואני יודע מה האמת.

Link to comment
Share on other sites

וואלה אז מהיום אני "חנון" ופיזיקה או ביולוגיה או רפואה הם כל חיי (ואלה דברים שחשובים למדינה לא פחות מתורה ומבחינה אובייקטיבית אולי יותר אבל זה ויכוח אחר לגמרי) ואני לא רוצה לעשות צבא כי אני לא יכול להשהות את הלימודים שלי לשלוש שנים.

בשורה התחתונה, אין עוד מגזר במדינה שמקבל ממנה את האפשרות לא להתגייס כ"כ בקלות ואפילו אם כן להתגייס כבר אז לפחות מחצי תקופה. ודווקא העובדה, שאתם העליתם כדי לתת נקודות זכות לבחורי הישיבות- שיש כאלו שכן עושים 3 שנים- היא זו שמוכיחה שהם כן יכולים לעצור את חייהם לשלוש שנים, כמו רוב תושבי המדינה האחרים.

 

ונמשיך ת'ויכוח הזה עוד 3 שבועות כי לי כן יש צבא מחר.

Link to comment
Share on other sites

בוא אני אגיד לך מהיכרות שלי עם חוזרים בתשובה שרוצים להיות חרדים ב"ה.

קרבי לא יכול להעלות על הדעת בגלל כל מיני סיבות שהם רואים לעצמם ובגלל מה אני רשמתי בהודעה שלי הראשונה.

וג'ובניקים הם לא רוצים להיות בגלל שהם רוצים לעשות דברים עם תכלית, לא להיות עובדי רס"ר, לסדר דפים, לגרש חתולות וכאלה.

 

אז חלק הצליחו להשתחרר בזכות החוק הזה וחלק סתם מתוך הכרח הולכים לא לעשות כלום במשך שלוש שנים.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.