Jump to content

היום בו החלה המחאה!


הגברת הזקנה

Recommended Posts

נתקלתי בזמן האחרון באנשים שחושבים שהמחאה הזו החלה בעקבות מאורעות 13/8/03. בחלק מאמצעי התקשורת ובקרב ציבור די ניכר של אוהדי מכבי, נוצר הרושם או יותר נכון, אי הבנה של המחאה שלנו ומטרותיה. אז רציתי לספר לכם איך, איפה ומתי הכל התחיל.

 

הנצחון הפרטי שלי!

לפניי יומיים, בשיחה שניהלתי עם אחד מחבריי, הוא אמר לי, "דליה, ניצחת!", שאלתי למה הוא מתכוון, כי מבחינתי זו רק ההתחלה ואין כל טעם להרגיש שעשינו או עשיתי משהו לפניי שזה באמת קורה, למרות שזה התחיל לקרות. הוא פשוט הסביר לי שכשהתחלתי את הכל, הוא ועוד רבים מחבריו וחברינו המשותפים, לא האמין שנצליח לארגן אפילו את הפגישה הראשונית שארגנתי, אשר ממנה התחיל הכל. הוא לא האמין שיהיו לנו את הכוחות למלחמה הזו, שמראש אנו יודעים שהסיכויים שנצליח בה לא כל כך גדולים. הוא לא האמין, אני האמנתי, האמונה שלי גרמה לו ולאחרים להאמין לבסוף, היום הוא מאמין מאוד והוא שותף לדרך.

 

"הדג מסריח בראש"

נושא שנכתב בפורום של אתר האולטראס, אשר התפתח בו דיון אינטיליגנטי ומדהים בנוגע לכל הדברים אשר מפריעים לנו בכדורגל הישראלי ובמכבי ת"א בפרט. על מה לא דיברנו שם? אלימות, מחירי מנויים וכרטיסים, המחירים במזנונים, התנאים במגרשים, הדוחק, יחס ההנהלה אלינו ועוד כהנה וכהנה נושאים חשובים לא פחות אשר מפריעים לכולנו ומעולם לא עשינו כלום כדי לשנות אותם.

 

החלטנו לשנות!

 

ככל שהדיון התפתח, הרגשתי שאני חייבת לעשות משהו, שהדיון הזה לא מספיק, שהגיע הזמן באמת לנסות ולשנות כאן משהו, נמאס לשבת ולא לעשות כלום. אז פניתי למס' אנשים אשר השתתפו בדיון וארגנתי פגישה. פגישה שהיו אנשים שדי פיקפקו בכך שבכלל אצליח לארגן אותה ושיצא ממנה משהו.

 

ובכן, אני לא באה להגיד לאותם אנשים "אמרתי לכם!".לא, זאת לא המטרה שלי פה לטפוח לעצמי על השכם או משהו כזה. אני פשוט רוצה להגיד להם שהאמנתי ואמשיך להאמין ולכן המחאה הזו, שאנו עובדים עליה מאז אותה פגישה, יוצאת השבת לדרך אחרי עבודה של חודשים רבים. עבדנו קשה.

במשך החודשים האחרונים מאז הפגישה הראשונה, נפגשנו, ישבנו, חשבנו ותכננו את המחאה הזו. בשעות לא הגיוניות ובמקומות לא מקומות, פשוט עבדנו! ויתרנו על שעות הפנאי שלנו לטובת המאבק (רובנו ככולנו סטודנטים ואנשים עובדים), למשהו שניראה לנו יותר חשוב ושהגיע הזמן להילחם על הזכויות שלנו, נמאס לנו שיורקים עלינו ואומרים לנו שזה גשם. זה לא המקום לספר לכם על ימי שישי החופשיים שלנו שהוקדשו לעבודה, ללילות שהעברנו בדיונים לתוך הלילה, איך ומה לעשות. רק שתדעו שבאמת חשבנו על כל הדרכים שיש בידינו ולדעתנו בחרנו בדרך הטובה מכולן. דרך השתיקה. השתיקה שתפגע.

 

והשתיקה הזו תפגע.

היא אמנם תפגע בתווך הקצר בקבוצה עצמה, אבל הגענו למסקנה, שאנו מוכנים לפגוע עכשיו בקבוצה עצמה, ללא שום קשר לניהול המקצועי שלה או לעזיבת שחקן זה או אחר, או דעתנו על שחקן זה או אחר בקבוצה או הצוות המקצועי. לשתיקה שלנו תהיה השפעה כלשהי על הנעשה במגרש, כפי שיש השפעה די גדולה לעידוד ולאהבה האין סופית שהענקנו לשחקנים על הדשא עד היום. אנחנו לא נעודד, לא נצעק, לא נקלל, אנחנו פשוט נשתוק, עד שימולאו זכויותנו כאוהדים וכבני אדם. השתיקה הזו תפגע בהנהלת הקבוצה לתווך הארוך. בעיקר בהכנסות. דבר אשר יגרום להנהלה להתחיל ולהבין סוף סוף שגם לנו יש זכויות ולא רק לאוהדים משער 1. וכשהנהלת הקבוצה תיפגע, היא תיפגע כהנהלת הקבוצה בלבד ולא באופן אישי. אין לנו שום דבר אישי כנגד אף אחד מהנהלת הקבוצה או בעליה. יש לנו בעיה עם דרך הניהול אשר ההנהלה הנוכחית בחרה לה. דרך הפוגעת בנו וכשאנו נפגעים, באיזשהו מקום גם הקבוצה נפגעת, רק שהם עד היום לא הבינו את זה. המחאה הזו תגרום להם להבין את זה.

 

אז ביום שבת אני אגיע למגרש בחולצה שחורה ואשתוק. כך אעשה בכל משחקי הבית העונה, עד אשר ימולאו זכויותי כאוהדת מכבי ת"א. יהיו משברים בדרך, הדרך הארוכה אל המטרה, אך אני וחבריי לא נישבר. אנו נחושים בדעתנו לשנות ולכן אנחנו נשנה!

 

לא ניתן יותר שירקו עלינו ויגידו שזה גשם, פשוט לא!

 

 

אין קבוצה בלי אוהדים

 

(רק רציתי שתדעו מאיפה הכל התחיל)

Link to comment
Share on other sites

אולי את התחלת עם המחאה עם הנושא ההוא של הדג מסריח מהראש...

בשביל חלק גדול מאיתנו הנושא הזה היה פשוט עוד חרישה על נושא שחוק...

 

אני התחלתי למחות בערך מאז שנולדתי...

Link to comment
Share on other sites

אולי את התחלת עם המחאה עם הנושא ההוא של הדג מסריח מהראש...

בשביל חלק גדול מאיתנו הנושא הזה היה פשוט עוד חרישה על נושא שחוק...

 

אני התחלתי למחות בערך מאז שנולדתי...

מה אתה רוצה להגיד בזה ?
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.