Jump to content

הטלאי הצהוב - מקור המדים הצהובים


DeMiTRaDZe

Recommended Posts

בראשית דרכה, שיחקה מכבי דווקא בחולצות בצבעים הפחות מזוהים איתה - חולצות עם שילוב הצבעים לבן-אדום-ירוק (הצבע האדום הופיע במדים כתוצאה מחיוב של השלטון העות'מאני שקבע כי כל אגודות הספורט ישלבו את צבע זה במדיהן). מאוחר יותר, ככל הנראה בשל כיבוש הארץ ע"י הבריטים והתפרקות האמפריה העות'מאנית, נזנחו הצבעים אדום וירוק ממדי הקבוצה ואומצו הצבעים כחול-לבן (שלפני כן שימשו כצבעי החוץ של המועדון) - הצבעים הלאומיים של העם היהודי והתנועה הציונית. כינוייה של הקבוצה באותן ימים היה "הכחולים".

מכבי שיחקה עם הצבעים כחול-לבן במשך כמה עשורים, עד שלאחר קום המדינה, במהלך מסע משחקים של הקבוצה לשוויץ ויוגוסלביה, שיחקה מכבי נגד קבוצת לוזאן ספורט, אשר באותם ימים מדיה היו בצבע צהוב. בסוף המשחק העלה יוסף מרימוביץ', כוכב הקבוצה, רעיון לפיו מכבי תאמץ את הצבע הצהוב למדיה, כאות הזדהות עם יהודי אירופה וחלק מיהודי צפון אפריקה, אשר בתקופת השואה אולצו ע"י הנאצים לענוד על בגדיהם טלאי צהוב בצורת מגן דוד ובתוכו את המילה יהודי בשפות שונות. הגדיל לעשות מרימוביץ' וביקש מהנהלת לוזאן ספורט לתרום את מדיהם למכבי והאחרונים נענו בחיוב. גם שחקני מכבי וההנהלה כמובן שיתפו פעולה עם הרעיון והסכימו לו, ומאז ועד היום צבעה הראשי של הקבוצה, יחד עם הצבע הכחול, הוא הצבע הצהוב. לפי טענה אחרת, מהלך זה בוצע כבר בשנת 1942.

במעשה זה, קשרה מכבי את מורשת המועדון עם זכר השואה לנצח, ובנוסף לשמה של האגודה וצבעה הכחול (שכאמור אומץ בשל צבעיו הלאומיים של העם היהודי וצבעיי התנועה הציונית)- לעם היהודי וההיסטוריה שלו.

 

170108042_800917240533848_7799270368837789744_n.thumb.jpg.8a83df9c176555dd84c7a52d84ab5a31.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • amilov locked this topic
  • amilov unlocked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.