Jump to content

רשמים מהניצחון על מפ"ת במושבה | 2-1, 3 נקודות עם הפנים לחיפה


Sawyer

Recommended Posts

2 דקות לפני, מנג'ר יונייטד said:

 

באתי לענות ואז ראיתי את התגובות של יואב ואני פשוט מסכים עם כל מילה שלו. 

 

המודל של יורדי עבד בדיוק שלוש עונות, אל מול אינספור עונות ששרפנו במהלכן הזדמנויות להתמודד על התואר ושחקני בית מוכשרים.

ברור לי שקשה לשלב שחקנים חסרי ניסיון ולשלם עליהם שכר לימוד כשהקבוצה רצה. עם זאת, הקבוצה שלנו לא רצה לשום דבר ומקום העונה, וגם במהלך ריצה יש מקום לשלב אחד או שניים מהעילויים שצמחו אצלנו, כדי לתת להם הזדמנות או להבין אם הם צריכים השאלה נוספת כדי שאולי יתפתחו למשהו מספיק טוב בשבילנו. 

 

למי ששכח, דרסנו את הליגה עם פיבן כבלם והבאנו 6:2 על באר שבע עם רביעיית הגנה מאולתרת מארץ האלתורים. לכן לנצח אטען שהדבר הכי חשוב זה מאמן.

אחרי מאמן, אנחנו צריכים מערכת. זה חשוב באמת לטווח הארוך. כרגע אין שיטה או תבנית ברורה למה שמכבי מנסה לעשות, מלבד דבר אחד די עקבי שזה לשפוך הרבה כסף על מחלקת הנוער, לייצר כשרונות (חלקם טובים מספיק חלקם לא) ולא ליהנות מהם כמעט בכלל בבוגרים. 

 

אני רוצה לשלב שחקן כמו שחר בדקות שאפשר, כדי שיהפוך לחלק מהמכונה. אני רוצה להפוך את חוזז או גררו לבאנקר באגף למשך 10 משחקים ברצף. אני רוצה להשאיל את חנצ'יס אם הוא לא מסוגל לקבל דקות לפני שחקני הכנף האחרונים בהיררכיה שלנו שעדיין מקבלים דקות משחק.

כל מילה.

אגיד לך מה אני חושב שקרה-מיטש נימנם, בא הפייר פליי והוא התעורר. צריך להבין שללא ההשקעה שלו אנחנו בכלל לא במקום הזה. היום הוא כבר ער ופחות סומך על אף אחד. לא יכול להאשים אותו. הארגון אכזב אותו. 

ואם יש משאבים מבית, תשתמשו בהם. אנחנו לא שם ולא כאן גם בגלל בחירות מקצועיות לא טובות וזה קורה. 

Link to comment
Share on other sites

אענה לשניכם.

מכבי לדעתי שינתה מודל מתוך אילוץ תקציבי לא כי הוא ערובה להצלחה. 

למעשה למעט האליפות של איביץ לא היו בישראל אלופות עם שלד בית משמעותי.

עכשיו המציאות היא אחרת וצריך להשתמש יותר במה שמגדלים כאן אבל זאת לא צריכה להיות מטרה אלא אמצעי שמשתמשים בו במינון הנכון.

והאמת? משתמשים בו. מכבי משלבת יותר ויותר שחקני בית.

השחקן היחד שהתפתח פה בתקופת גורדי הוא דור פרץ.

מאז פיבן, חוזז, אילון, גררו, דניאל פרץ, גלזר, יונתן ואפילו ברסקי קיבלו פה דקות משמעותיות. חלקם לקחו את ההזדמנות אחרים החמיצו אבל זה בהחלט תהליך שקורה.

עכשיו לתאר מציאות שבה מחלקת הנוער שלנו מפוצצת כשרונות מפוספסים? זה ממש לא קורה יש מעט שחקנים שגדלו פה ועשו קריירה משמעותית במקום אחר- אלטמן, אליאל, קניקובסקי וקהת. וזה אשכרה בעשור שלם ואף אחד מהם לא משמיט לסת. 

 

Link to comment
Share on other sites

לפני13 שעות , הילד בן 30 said:

לא מסכים. המודל היחיד שעבד פה טוב ברמה המערכתית היה להביא את הישראלים הכי טובים ולחזק בזרים. דווקא אז קצרת מעט מאוד פירות ממחלקת הנוער.

אנחנו כבר לא שם מסיבות אחרות אבל עם כל האובססיה לשילוב צעירים צריך לזכור שהמטרה היא להתחרות על האליפות כל שנה.

גם השנה צריך לעשות הכל כדי להישאר רלוונטיים.  לחזור לבנות קבוצה מנצחת יכול לקחת גם עשור. אנחנו יודעים את זה. חיפה יודעת את זה. גם כשיש בעלים טוב וכסף.

זה לא סותר שצריך בכל רכש לחשוב גם קדימה, אבל לצאת "לבניה" בדכ נגמר בהתרסקות. תביא שחקנים טובים תן צאנס לשחקני הבית ובלונג ראן אם מחלקת הנוער שלך באמת מייצרת חומר טוב אתה תעלה את כמות שחקני הבית בהדרגה (מה שבהחלט קורה במכבי)

 

אלמוג, גררו, חוזז ודניאל פרץ מקבלים המון קרדיט בשנים האחרונות. אני לא מקבל את האמרות של "תן לאלמוג 15 משחקים רצוף בהרכב" לא ככה בונים קבוצת כדורגל תחרותית על אחת כמה וכמה ווינרית כמו שמכבי שואפת להיות. שחקנים צריכים לדעת גם לקחת ולהראות שהם טובים מהחלופות. מרביתם כרגע לא כאלה.

 

לגבי עידו שחר יכול להיות שהוא צריך לקבל יותר אבל כמות המלל והניתוחים שעושים פה סביב הדקות שעידו שחר מקבל משלושה מאמנים שונים ובונים סביב זה תאוריות היא מוגזמת. הוא עדיין שחקן צעיר על עמדה תחרותית. 

 

היה לי כ"כ הרבה מה לומר על ההודעה שלך, שנאלצתי לחכות לרגע שיהיה לי קצת זמן בשביל להגיב באופן מסודר. אני לא בטוח כמה מסודר זה באמת יצא.

==============================================

 

מכבי תל אביב לא צריכה את ה-"שחקנים הכי טובים בארץ". מכבי ת"א צריכה קבוצה טובה שתיקח אליפות. תיאורטית זו יכולה להיות קבוצה שמורכבת כולה משחקנים בינוניים פלוס. אם זה עובד, אז זה עובד. זה לא שונה במכבי משום מועדון בעולם. השאלה היא איך מגיעים לשם. הרעיון העקרוני של להביא את הישראלים הכי טובים ולחזק בזרים הוא נהדר, אבל הוא פשטני ומוגבל:

 

1. לא תמיד זה מתאפשר. לפעמים אתה רוצה לחזק את הקבוצה שלך מבחוץ באותם שחקנים ישראלים "הכי טובים" מסתוריים, אבל אין. אין את מי להביא. נתקעת. בואכה 2022.

2. קונספטואלית, יש פה בעיה תקציבית. להביא כל הזמן את השחקנים הכי טובים בארץ, עולה כסף. מראש לומר "ככה אני עובד"; יש לזה השלכות.

 

דוגמא, מופשטת מאוד בכוונה, לבעייתיות: היה והשחקן הכי טוב בארץ הוא חלוץ, ובמקרה הוא גם על המדף. נניח שאתה מחזיק את החלוץ השני הכי טוב בארץ עם חוזה לעוד שנתיים, ואין לו קונים. מה תעשה? תקנה את השחקן הכי טוב בארץ כדי לעמוד במודל ותחזיק שני חלוצים יקרים? בוא נשנה את זה קצת למשהו יותר קרוב למציאות אפשרית: השחקן הכי טוב בארץ הוא חלוץ. יש לך חלוץ מצויין. הוא סבבה. לא הכי טוב. יש לך כסף לעוד שחקן אחד. אתה צריך קשר אחורי. הקשר האחורי שיש על המדף הוא השחקן ה-10 הכי טוב בארץ. לפי המודל, תצטרך לקנות את החלוץ. יהיה לך את השחקן הכי טוב בארץ, אבל תהיה לך קבוצה מחורבנת, כי אין לך קשר אחורי. 

 

מכבי צריכה שחקנים טובים שמתאימים לקבוצה. זה הכל. טייטלים אחרים רק מסבכים את העסק. הם יכולים להיות זרים, ישראלים, צעירים או מבוגרים. זה לא ממש משנה. מה שמשנה זה להשיג אותם, ולכן מה שצריך לעניין אותנו זו השאלה - איך להשיג אותם? וגם: איך לעשות את זה כל שנה מחדש?

 

מכאן גם הנגזרת הנוספת שצריך לחשוב עליה - מועדון טוב (שים לב לבחירת המילים: מועדון, לא קבוצה) חושב הרבה מעבר לכאן ועכשיו. מועדון טוב לא חושב על אליפות, הוא חושב על אליפויות. ולכן כמו כל ארגון טוב, חושב איך הוא מגיע לעצמאות שאינה תלויה בגורם חיצוני (קרי, שחקן ישראלי טוב כזה או אחר) כדי להימנע ממצבים לא נעימים ברמת הסגל אותם אנו חווים עכשיו. וכאן בדיוק נכנסת מח' הנוער לתמונה. זה ה-כלי של מועדון בסדר גודל של מכבי ת"א לגדול. גדילה פרושה להצליח יותר ויותר. במקום אליפות - אליפויות. במקום לקנות - לגדל. במקום להוציא כסף - להרוויח כסף. להגיע למצב בו שחקנים שמגיעים מתוך המועדון נותנים תפוקה דומה ומעבר לה למה שהיה אפשר לקבל מרכש כזה או אחר.

 

כשאני ודומי רוצים לראות שחר ואלמוג מקבלים 15 משחקים ברצף (ברצף, לא בהכרח בהרכב, ולא בהכרח משחקים שלמים) כדי שיממשו את ההבטחה, זה לא קורה מטעמים פילנתרופיים או רומנטיים. זה קורה כי מאוד ברור, שהעדרותן של אלטרנטיבות מובילות את מכבי לקשיים בסגל שלה. עיננו הרואות; זה בדיוק מה שקורה עכשיו. אלטרנטיבות כאלה יכולות להגיע רק ממקום אחד.

 

אם היינו הפועל חדרה או משהו כזה, אז מילא. ממח' הנוער שם יצא שחקן רציני פעם בכמה שנים. אבל גם ככה כל השחקנים הכי טובים בארץ מגיעים למכבי, והרי כל שנה מחדש אנחנו שומעים על -"הדבר הגדול הבא בכדורגל הישראלי". ובכל זאת, בשנת 2021, אנחנו מחפשים פתרונות מחוץ למועדון. במקום להיות היום מראש מוכנים ליום שאחרי אצילי, יונתן כהן ודור פרץ, השחקנים שלנו, אלה בדיוק שהיו צריכים להחליף אותם, עוד חוטפים פיק בירכיים כי הם עולים פעם בחמישה משחקים. אתה לא תקבל מהם אף פעם תפוקה ככה. זה לא יקרה. זה כבר מוכח כמעט מתמטית, עם דוגמאות חיוביות ושליליות. אם מכבי מעלה שחקן צעיר לבוגרת ולא נותנת לא לשחק - זה סבוטאז' עצמי. היא רוצה מה? שיתקדם לבד? שחקנים צעירים לא יראו שהם טובים מהחלופות אם לא תתן להם להראות את זה. לא סתם תתן, תתן בכח, ממש תעזור להם לעשות את זה. אתה לא עושה להם טובה. אתה מטפח את ההשקעה שלך

 

קונספט כזה הוא לא עונת בנייה (להבדיל מהעונה הנוכחית שהייתה צריכה להיות כזו מחוסר ברירה, אבל זה דיון אחר וספציפי לעונה הזו). מכבי יכולה, צריכה אפילו, לשלב את הכשרונות הצעירים שלה בהדרגה ובעקביות מהרגע שהם חלק מהסגל ועד לרגע שהם הופכים לשחקנים בכירים, משתחררים מהקבוצה או, במקרה האופטימלי, נמכרים במחיר גבוה לחו"ל. זה לא יקרה בלי אקטיביות של המועדון. מי שחושב שאלמוג באמת קיבל הזדמנויות במכבי יצליח לקדם שחקן נוער פעם בעשור, ועל הדרך לאבד אליפויות על ימין ועל שמאל. בשום שלב מאז שהצטרף לבוגרת לא ראינו את אלמוג מקבל הזדמנות אמיתית. אם לשרטט באופן גס מפת דרכים לדקות משחק של שחקן צעיר: בעונה הראשונה שלו 10-15 דקות במשחק. בעונה השניה הוא כבר שחקן רוטציה לגיטימי. אחרי שלוש-ארבע (אלמוג) שחקן מוביל. אחרי חמש-שש  שנים הוא צריך לראות אותו כבר נמכר לחו"ל. אחרי כל שנה מכבי יכולה להחליט שזה לא יעבוד. סבבה. לא כולם נהיים כוכבים. בפועל אלמוג (וכרגע גם שחר), לא קיבל את צ'אנס השנה הראשונה שלו עדיין. "...טובים מהחלופות. מרביתם כרגע לא כאלה", אמרת. וואללה. איך בכלל הם יכולים להיות?

 

אז תאמר - "אולי אלמוג לא מספיק טוב באימונים". אולי. אבל זה קרה גם לו וגם לקארצב. על שניהם דיברו בתור כשרונות על במונחים ישראלים. האקזיט הבא אחרי סולומון. עכשיו זה קורה גם לשחר. השחקן הספציפי פחות מעניין. הקונספט, הוא זה שמפריע. ביום, אפילו לא בהיר במיוחד, אפשר לראות בדיוק את הדרך בה מכבי הופכת למועדון על, מבלי לחכות לאיזה זהבי שיציל אותה, כי הפלא ופלא - אין כזה. ובכל זאת המועדון מתעקש לא לעשות את מה המובן מאליו.זה על הרצפה; לא תרים את זה? אם מכבי הייתה מתנהלת כמו שצריך עם (כן, כן) אלמוג ודומיו, יתכן ולא היינו בבעיה הזו כי השחקנים הכי טובים בישראל היו משחקים אצלנו מראש. זה אפילו לא היה עולה לנו כלום. בהתנהלות הקיימת של מכבי, האפשרות הזו אפילו לא קיימת. 

 

המשפט "לא ככה בונים קבוצת כדורגל תחרותית על אחת כמה וכמה ווינרית כמו שמכבי שואפת להיות" הוא טעות אחת מרוכזת. ככה בדיוק בונים קבוצת כדורגל תחרותית. למעשה זה מעבר לקבוצת כדורגל תחרותית. זה לבנות מנגנון שמייצר קבוצות כדורגל תחרותיות

 

לסיום מילה וחצי על שחקנים הספציפיים שהזכרת:

 

חוזז - צעיר הוא כבר לא. הבעתי כבר את דעתי מס' פעמים שעדיף לו וגם לקבוצה להיפרד. זה לא עבד.

פרץ - קיבל הזדמנות כי טננבאום נפצע, לא מתוך איזה אסטרטגיה. ממילא מדובר בשוער, שמתפתח לאט ואחרת משחקני שדה. עליו לא הייתי מדבר כנראה גם אם הוא היה יושב על הספסל.

גררו - היחידי בכל החבורה הזו שקיבל משהו שדומה להזדמנות והוא זר. מראש הדיון לגביו הוא מעט אחר.




 

Link to comment
Share on other sites

לפני8 שעות , הילד בן 30 said:

אענה לשניכם.

מכבי לדעתי שינתה מודל מתוך אילוץ תקציבי לא כי הוא ערובה להצלחה. 

למעשה למעט האליפות של איביץ לא היו בישראל אלופות עם שלד בית משמעותי.

עכשיו המציאות היא אחרת וצריך להשתמש יותר במה שמגדלים כאן אבל זאת לא צריכה להיות מטרה אלא אמצעי שמשתמשים בו במינון הנכון.

והאמת? משתמשים בו. מכבי משלבת יותר ויותר שחקני בית.

השחקן היחד שהתפתח פה בתקופת גורדי הוא דור פרץ.

מאז פיבן, חוזז, אילון, גררו, דניאל פרץ, גלזר, יונתן ואפילו ברסקי קיבלו פה דקות משמעותיות. חלקם לקחו את ההזדמנות אחרים החמיצו אבל זה בהחלט תהליך שקורה.

עכשיו לתאר מציאות שבה מחלקת הנוער שלנו מפוצצת כשרונות מפוספסים? זה ממש לא קורה יש מעט שחקנים שגדלו פה ועשו קריירה משמעותית במקום אחר- אלטמן, אליאל, קניקובסקי וקהת. וזה אשכרה בעשור שלם ואף אחד מהם לא משמיט לסת. 

 

תמיד אליפות היא מטרה. נוער הוא רק אמצעי. לקנות ביקר את הבינוניים של אחרים? זה נגמר. מיטש יאשר או לא, כל פסיק שם. הוא נכווה.הוא סרגל. אם היתה סטיה(פייר פליי), הכל מתכווץ והטיים ליין הוא שלו. מה שאין- בחירה טובה של אנשי מקצוע שיבחרו להמר על פארפה ולא בדביטון למשל ואנחנו נשלם על זה במזומן ובקרדיט שאנשי המקצוע האלה קיבלו. תפילה שמלאדן הוא איש מקצוע רציני שיהיה מוכן לחתוך בבשר או לגלות בשר חדש ולזכות באמון. הוא הימור. אם לא, הרולטה תמשיך לעונה הבאה. זה מה שיש. וזה לא מעט. זה יותר מאשר יש ל13 קבוצות בליגה. לבחור אנשי מקצוע נכונים זה מיס אנד היט. לחיפה לקח עשור. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, חומץ בלסמי said:

מכבי תל אביב לא צריכה את ה-"שחקנים הכי טובים בארץ". מכבי ת"א צריכה קבוצה טובה שתיקח אליפות

 

מכבי צריכה שחקנים טובים שמתאימים לקבוצה. 

 

מועדון טוב (שים לב לבחירת המילים: מועדון, לא קבוצה) חושב הרבה מעבר לכאן ועכשיו. מועדון טוב לא חושב על אליפות, הוא חושב על אליפויות. 

 

מאוד ברור, שהעדרותן של אלטרנטיבות מובילות את מכבי לקשיים בסגל שלה. עיננו הרואות; זה בדיוק מה שקורה עכשיו. אלטרנטיבות כאלה יכולות להגיע רק ממקום אחד.

 

אם מכבי מעלה שחקן צעיר לבוגרת ולא נותנת לא לשחק - זה סבוטאז' עצמי. היא רוצה מה? שיתקדם לבד? שחקנים צעירים לא יראו שהם טובים מהחלופות אם לא תתן להם להראות את זה. לא סתם תתן, תתן בכח, ממש תעזור להם לעשות את זה. אתה לא עושה להם טובה. אתה מטפח את ההשקעה שלך

 

מכבי יכולה, צריכה אפילו, לשלב את הכשרונות הצעירים שלה בהדרגה ובעקביות מהרגע שהם חלק מהסגל ועד לרגע שהם הופכים לשחקנים בכירים, משתחררים מהקבוצה או, במקרה האופטימלי, נמכרים במחיר גבוה לחו"ל. זה לא יקרה בלי אקטיביות של המועדון. 

 

המשפט "לא ככה בונים קבוצת כדורגל תחרותית על אחת כמה וכמה ווינרית כמו שמכבי שואפת להיות" הוא טעות אחת מרוכזת. ככה בדיוק בונים קבוצת כדורגל תחרותית. למעשה זה מעבר לקבוצת כדורגל תחרותית. זה לבנות מנגנון שמייצר קבוצות כדורגל תחרותיות

 

חומץ, ההודעה שלך באמת עשתה לי תחושות (בקטע טוב) שלא היו לי הרבה זמן מהודעות בפורום.

כל אחת מהשורות שהשארתי היא בדיוק החזון שאני מרגיש שחסר להנהלה הנוכחית (ובכללי שחסר לנו הרבה מאוד שנים).

 

למעט בית"ר ת"א לא היה לנו שום מהלך ששיקף חזון או ניסיון לשלב את שחקני מחלקת הנוער. 

 

המועדון שלנו חייב להוציא יותר מהמשאב הזה אם אנחנו רוצים להגיע למקום שאנחנו צריכים וראויים להגיע אליו. שוב, זה מתחיל במאמן אבל בטווח הארוך צריך משהו יותר עמוק ממאמן. 

Link to comment
Share on other sites

חומץ-

האמת שאני מסכים עם רוב מה שכתבת. כן ברור שרכש צריך להיעשות בהתאם למה שגידלת אצלך, למגבלות שיש לך וחשיבה על הסגל קדימה.

אני אכתוב כמה הסתייגויות בנקודות קצרות:
- אין אף קבוצה בישראל שזכתה באליפויות או בנתה קבוצה תחרותית *לאורך זמן* על בסיס שחקני הבית. גדל בישראל מעט מדי כישרון, הוא מפוזר (גם אם לא בצורה אחידה) בכמה מחלקות נוער, יש עמדות שלא גדל בהן כלום עשרות שנים ויש שונות גדולה מאוד בין שנתונים.

- אם אני אמסור לך את מפתחות המנהל המקצועי במכבי ואומר לך "מר בלסמי, משימתך היא להעמיד תוך 3 שנים קבוצה שתיקח פה 3 אליפויות ברצף". תקציב הקבוצה הוא 100 מליון ש"ח. הסיכוי הגבוה ביותר שלך להצליח הוא לעשות ג'ורדי- להביא מאמן מעולה ולבנות בהדרגה שלד ישראלי טוב. למה? כי זרים זה הימור ואתה מוגבל לחמישה וחצי זרים, שחקנים צעירים זה הימור (אחוזי ההצלחה מאוד נמוכים לכוכבי נוער בקבוצות בוגרות). כלומר אתה תצטרך לסמן שלד ישראלי, להביא את מה שאין אצלך בהדרגה ולחזק בזרים איפה שלא תצליח או שאין כישרון מקומי. 

- ברור לי שאנחנו לא שם ונתקשה להביא מכל הבא ליד כמו בעידן ג'ורדי. אבלך זה רק אומר שצריך להזיז קצת השנתה ולשחק ביחסים בין שחקני הסגל שאנחנו מייצרים לאלה שאנחנו מביאים. עדיין תצטרך 18 ישראלים בסגל ומחלקת הנוער לא תגדל לך הכל.

- השימוש בשחקני הבית צריך להיות מגוון- 1) שחקנים שגדלים בהדרגה נוער-> בית"ר ת"א-> ליגת העל -> מכבי (2) שחקנים שמדלגים על אחד או שני שלבים בדרך (3) שחקנים שעוזבים בכל אחד מהשלבים ומשמשים כנכס לעסקאות אחרות (4) כמובן שחקנים שנמכרים בכסף טוב אחרי שסיימו את המסלול בהצלחה. לשמחתי מכבי עושה את הכל ובצורה לא רעה. בואו נכנס לפרופורציות פה.

- פרופורציות 2- שחקנים כן מקבלים הזדמנות! אילון כבר רשם 77 משחקים במכבי, כ3000 דקות ו26 הופעות בהרכב. הוא משחק בקבוצה תחרותית ולא הוגן ולא נכון לתת לו הרכב בלי קשר ליכולת. השבוע הוא רשם משחק טוב ואני משוכנע שהמאמן ימשיך לתת לו קרדיט. ככה זה עובד.

- כן נעשו טעויות, בעיקר בשנה האחרונה עם פטריק את יצחקי. אבל בגדול המערכת ממצה את המשאבים שלה בצורה סבירה. 

- נקודה אחרונה: אם היינו כל כך כושלים שחקני בית שלנו היו פורחים במועדונים אחרים. שוב, זה *כמעט* לא קורה. 

Link to comment
Share on other sites

אחלה דיון איתך הילד בן 30.

כמה תגובות:

- הבעיה היא לאו דווקא עם הכישרון, אלא עם המיקסום שלו. אם בשנתון מסוים או אפילו בשלושה שנתונים לא צומח שחקן בעמדה כלשהי, אז זה מיד הופך אותה לעמדה שבה אתה צריך להשקיע את הכסף על זר או על ישראלי בכיר ו"מוכח". 

- הבסיס למהפכה של יורדי היה בראש ובראשונה בצוות המקצועי. באליפות הראשונה, הרבה משחקני המפתח כבר היו בקבוצה (זיו, אלברמן, עטר ודאבור למשל), ראדי נרכש בפרוטות וטיבי במחיר זול יחסית של סעיף השחרור שלו.  גם בעונה הראשונה של יורדי הייתה תרומה יפה מאוד של שחקני בית. מברק לוי שהציל את העונה עם הפנדל מול הפועל רמת גן כשאניימה היה באליפות אפריקה, דרך עומר ורד, ייני, מיכה, לוגסי ודאבור שהיו כולם חלק בלתי נפרד מהסגל וההרכב. תנסה להיזכר בכמה מהעונות האחרונות למעט איביץ' קיבלנו תרומה דומה משחקני הבית.

אני לא מחפש 18 שחקנים ממחלקת הנוער. אני מחפש להביא 5-6 זרים שישדרגו (סאבוריט, פריצה, קרלוס גרסיה), לצרף אליהם רכש ישראלי זול/צעיר/מבטיח (תחשוב טיבי/נחמיאס) ושחקן או שניים שיהיה הישראלי הבכיר (עטר, זהבי וכדומה). זה השלד וזה ביחד עם האימון מה שיכריע לגבי הסיכוי להתמודד. שחקני הבית צריכים לבוא ביחד עם השלד הזה ולהביא אותנו למצב שיש 3-4 שחקני הרכב לגיטימיים תוצרת בית ושהספסל שלנו בעיקרו שחקני בית שהם ה-next man up. 

- אני לא מסכים איתך לגבי ההצלחה שלנו בשימוש בשחקני הבית או מיצוי המשאבים בצורה סבירה. כמעט שלא מכרנו, אלה שהשתלבו כקלפים בעסקאות זיכו אותנו בתמורה נמוכה על ההשקעה (או שנקנו אחרי זה בכסף גדול מדי כמו קניקובסקי), ואין לנו כמעט שחקני בית שאנחנו מתבססים עליהם באופן עקבי או שמולחמים להרכב (תשווה למשל את נחמיאס לרוב הצעירים שלנו).

זה שאלמוג רשם 77 משחקים במכבי זאת אולי הדוגמה הטובה ביותר להבדל בין לנסות לשלב צעירים לבין לשים אותם בעמדה להצליח. הייתי מעדיף את אלמוג עם 45 משחקים אבל מרוכזים יותר. 

 

לגבי הפריחה שלהם במקומות אחרים - יש תמיד late bloomers או שחקנים שצריכים סיטואציה נכונה כדי לפרוץ. אני רוצה למקסם את התועלת גם משחקנים כאלה, וזה אומר להשתמש בהם ברוטציה / ספסל של מכבי כל זמן שאפשר והם ברמה, ולמכור אותם במחיר הכי גבוה שאפשר לקבל עליהם. 

Link to comment
Share on other sites

גם איתך! אני מקווה שאנחנו באותו צד של האוקיינוס האטלנטי :)

אני לגמרי מסכים שהדבר הכי חשוב זה צוות אימון. 

קשה גם לבנות קבוצה טובה וגם לשלם מחיר על שילוב שחקנים בו זמנית. מכבי בנתה מערכת לא רעה מול בית"ר ת"א ואני בהחלט מסכים שבמאני טיים אנחנו לפעמים כושלים. וכן אנחנו טועים גם בהווה.

העניין הוא שלמעט גלזר אצל ג'ורדי ואולי אולי עידו שחר עכשיו קשה לי לומר שממש פספסנו כשרונות. אפשר פשוט להכיר בזה שאנחנו לא מייצרים שחקנים טובים בכמות שקיווינו. כן יכול להיות שאילון היה צריך לקבל הזדמנויות יותר צפופות אבל לצערו הרב הוא בשנה וחצי האחרונות בקבוצה במרדף. היית מעלה אותו במקום פשיץ במירוץ המטורף של שנה שעברה? אני חושב שאף אחד לא. נתנו לגררו הוא לקח והמשיך לקבל. לאילון היה קשה יותר לתת.

אני מתעכב על הדוגמה הזאת היא כי היא ממחישה היטב שקל יותר לפתח צעירים כשאתה עם סגל טוב. כשאתה רץ יפה כמו עם איביץ זה טבעי לתת לאלמוג. כשאתה רודף כמו עם פטריק בעונה הקודמת אחרי -8 מחיפה אתה צריך את ההכי טובים שלך.

נכון, יכול מאוד להיות שעוד עשרה מחזורים נבין שעל העונה הזאת חקוק מקום שלישי ונוכל "להתפנות" יותר. אבל זאת לא סיטואציה טובה מבחינת המועדון לגדל בה.

וכן, כולנו מעדיפים להביא מציאות כמו טיבי וראדי, רק שלפעמים יוצא נחמיאס ואבו זייד.

ליגת מילואים היתה עושה טוב למכבי אבל זה לא יקרה כאן.

 

Link to comment
Share on other sites

17 דקות לפני, הילד בן 30 said:

גם איתך! אני מקווה שאנחנו באותו צד של האוקיינוס האטלנטי :)

אני לגמרי מסכים שהדבר הכי חשוב זה צוות אימון. 

קשה גם לבנות קבוצה טובה וגם לשלם מחיר על שילוב שחקנים בו זמנית. מכבי בנתה מערכת לא רעה מול בית"ר ת"א ואני בהחלט מסכים שבמאני טיים אנחנו לפעמים כושלים. וכן אנחנו טועים גם בהווה.

העניין הוא שלמעט גלזר אצל ג'ורדי ואולי אולי עידו שחר עכשיו קשה לי לומר שממש פספסנו כשרונות. אפשר פשוט להכיר בזה שאנחנו לא מייצרים שחקנים טובים בכמות שקיווינו. כן יכול להיות שאילון היה צריך לקבל הזדמנויות יותר צפופות אבל לצערו הרב הוא בשנה וחצי האחרונות בקבוצה במרדף. היית מעלה אותו במקום פשיץ במירוץ המטורף של שנה שעברה? אני חושב שאף אחד לא. נתנו לגררו הוא לקח והמשיך לקבל. לאילון היה קשה יותר לתת.

אני מתעכב על הדוגמה הזאת היא כי היא ממחישה היטב שקל יותר לפתח צעירים כשאתה עם סגל טוב. כשאתה רץ יפה כמו עם איביץ זה טבעי לתת לאלמוג. כשאתה רודף כמו עם פטריק בעונה הקודמת אחרי -8 מחיפה אתה צריך את ההכי טובים שלך.

נכון, יכול מאוד להיות שעוד עשרה מחזורים נבין שעל העונה הזאת חקוק מקום שלישי ונוכל "להתפנות" יותר. אבל זאת לא סיטואציה טובה מבחינת המועדון לגדל בה.

וכן, כולנו מעדיפים להביא מציאות כמו טיבי וראדי, רק שלפעמים יוצא נחמיאס ואבו זייד.

ליגת מילואים היתה עושה טוב למכבי אבל זה לא יקרה כאן.

 

אני בחוף המזרחי אז מניח שאנחנו באותו אזור זמן. 

יפה לראות שאנחנו מסכימים על העקרון ועל הרבה דברים אבל חלוקים בדיעותינו לגבי ההצלחה של מכבי בשילוב צעירים. אני חושב שכישרון כמו אלמוג היה צריך לקבל מסלול מובנה יותר והכוונה. בפועל פשוט זרקו אותו, פעם לכמה דקות ואז לספסל, פעם אחרי זה לקצת יותר דקות בעמדה שונה. אף אחד לא בא והסתכל ואמר - וואלה, יש כאן כישרון, בואו ניתן לו עדיפות כדי להבין מה יש לנו ביד (אם בכלל). 

גלזר ויונתן כהן עברו מסלול די ארוך ומקיף עד שהגיעו אלינו וגם אז אלמלא הפייר פליי הפיננסי היינו מאבדים אותם לתחושתי. 

 

אני חושב שפספסנו לא מעט כשרונות. לא כל אחד מהנוער צריך להפוך למיכה. אפשר גם לקבל לוגסי לשתי עונות. אנחנו לא מקבלים מספיק מזה. 

 

תעבור עמדה עמדה במכבי - בהגנה, יש לנו רק את פיבן וכל היתר זה זרים ושחקני רכש מקומיים. בקישור האחורי גלזר שהוא היוצא מהכלל וייני שהוא תופעת טבע (וצריך להיות מודל לשחקנים תוצרת בית). בקישור המרכזי והקדמי גולסה (בינגו זול יחסית), ריקן (שחקן רוטציה טוב שקנינו יחסית בזול), שמיר (מושאל), דביטון (רכש יקר ודי מיותר), קניקובסקי (שגדל אצלנו וחזר במחיר מופקע) ועידו שחר. כלומר, מתוך 7 עמדות בהרכב, יש לנו שני שחקני בית שמשחקים די קבוע ושניים בקצה הספסל בקמרה הטוב. 

נמשיך לחלק הקדמי - פריצה וחלאיילה (רכש ורכש) ואז אסופת שחקני בית שגם לא קיבלו הזדמנות לבנות ביטחון כמו שצריך (חוזז ואלמוג), גם לא שיחקו בעמדה הכי מתאימה עבורם (אלמוג וגררו) או שפשוט לא משחקים בכלל בגלל טב"ח ודומיו (חנצ'יס). בתוך כל האסופה הזאת, מישהו במכבי או בקהל יודע להגיד לי מה העמדה הכי טובה בשביל אלמוג וגררו? 

 

שורה תחתונה - 8 שחקני בית בסגל, מהם רק השוער, הקשר האחורי וייני באמת קבועים ברוטציה. חוזז (שכנראה לא מתאים אבל לעולם לא נדע כי הוא מעולם לא קיבל דקות משמעותיות ברצף), אלמוג וגם גררו בדרך להיות פספוסים (וכן, גם לא למכור שחקן שאין לו את מה שצריך כדי להיות בסגל שלנו כשיש הזדמנות למכור זה פספוס מבחינתי). 

Link to comment
Share on other sites

לפני15 שעות , מנג'ר יונייטד said:

חוזז (שכנראה לא מתאים אבל לעולם לא נדע כי הוא מעולם לא קיבל דקות משמעותיות ברצף), אלמוג וגם גררו בדרך להיות פספוסים (וכן, גם לא למכור שחקן שאין לו את מה שצריך כדי להיות בסגל שלנו כשיש הזדמנות למכור זה פספוס מבחינתי). 

חוזז לא קיבל דקות משחק משמעותיות? הוא שיחק 22 משחקים בעונה שעברה. פטריק נתן לו הרבה דקות עד שנפצע. אגב, יכול להיות שהוא לא מקבל הרבה דקות כי הוא כבר בן 25 ויש לו רק חמישה שערים בשלוש שנים במכבי? 

גררו קיבל הזדמנות בפלייאוף והיה טוב. הוא קיבל שוב הזדמנות בתחילת העונה ולא מצא את עצמו (והוסיף לזה בעיות משמעת).

Link to comment
Share on other sites

52 דקות לפני, מכביסט לעד said:

חוזז לא קיבל דקות משחק משמעותיות? הוא שיחק 22 משחקים בעונה שעברה. פטריק נתן לו הרבה דקות עד שנפצע. אגב, יכול להיות שהוא לא מקבל הרבה דקות כי הוא כבר בן 25 ויש לו רק חמישה שערים בשלוש שנים במכבי? 

גררו קיבל הזדמנות בפלייאוף והיה טוב. הוא קיבל שוב הזדמנות בתחילת העונה ולא מצא את עצמו (והוסיף לזה בעיות משמעת).

מתי חוזז היה מולחם להרכב שלנו עם מנדט לטעות בלי לחשוש שיסופסל? זאת הזדמנות אמיתית מבחינתי (וכאמור, העונה הנוכחית שכנעה אותי שהוא לא מספיק טוב בשבילנו כנראה).

גררו היה טוב, בעיקר בתור חלוץ שני. אחרי זה הדביקו אותו לקו וביקשו ממנו לעשות דברים שלא מתאימים ליכולות שלו, וכן, גם השתן עלה לו לראש. 

Link to comment
Share on other sites

1 דקה לפני, מנג'ר יונייטד said:

מתי חוזז היה מולחם להרכב שלנו עם מנדט לטעות בלי לחשוש שיסופסל? זאת הזדמנות אמיתית מבחינתי (וכאמור, העונה הנוכחית שכנעה אותי שהוא לא מספיק טוב בשבילנו כנראה).

גררו היה טוב, בעיקר בתור חלוץ שני. אחרי זה הדביקו אותו לקו וביקשו ממנו לעשות דברים שלא מתאימים ליכולות שלו, וכן, גם השתן עלה לו לראש. 

שחקן שטועה בקבוצה כמו מכבי לרוב לא ימשיך בהרכב. הוא קיבל הרבה דקות בריצה עם פטריק (לפרקים הוא היה השחקן הבכיר באגף כי יוני היה פצוע). בחלק מהדקות הוא הרשים (חיפה וב״ש) ובשאר פחות.

גררו היה טוב בפלייאוף עם פטריק. פטריק שיחק עם חלוץ אחד (פשיץ׳/שכטר/בלקמן) וגררו היה באגף. 

Link to comment
Share on other sites

18 דקות לפני, מכביסט לעד said:

שחקן שטועה בקבוצה כמו מכבי לרוב לא ימשיך בהרכב. הוא קיבל הרבה דקות בריצה עם פטריק (לפרקים הוא היה השחקן הבכיר באגף כי יוני היה פצוע). בחלק מהדקות הוא הרשים (חיפה וב״ש) ובשאר פחות.

גררו היה טוב בפלייאוף עם פטריק. פטריק שיחק עם חלוץ אחד (פשיץ׳/שכטר/בלקמן) וגררו היה באגף. 

המשחקים הטובים (או לפחות אלה הזכורים לי לטובה) של גררו היו בחיפה ומול מכבי פתח תקווה, שניהם כחלוץ שני יותר מאשר ככנף.

Link to comment
Share on other sites

אני חושב שמה שמנסים לעשות עם קוואס (כניסות לאמצע מהאגף, כמעט חלוץ שני) תפור על גררו, זה בניגוד ל"תנצל את המהירות שלך ב1 על 1 מול המגן על הקרן שמאחוריו עוד שני שחקנים" שפטריק היה עושה לו.

אבל גם צריך מעורבות יותר גדולה של ז'ראלדש באגף הזה, ויותר חשוב שהקישור יתעורר.

Link to comment
Share on other sites

6 דקות לפני, מנג'ר יונייטד said:

המשחקים הטובים (או לפחות אלה הזכורים לי לטובה) של גררו היו בחיפה ומול מכבי פתח תקווה, שניהם כחלוץ שני יותר מאשר ככנף.

נגד חיפה ב1-1 הוא החליף את חוזז באגף. נגד מכבי פ״ת בגול הגדול הוא אכן היה חלוץ שני. 

Link to comment
Share on other sites

לפני3 שעות , מנג'ר יונייטד said:

המשחקים הטובים (או לפחות אלה הזכורים לי לטובה) של גררו היו בחיפה ומול מכבי פתח תקווה, שניהם כחלוץ שני יותר מאשר ככנף.

נראה לי שמכבי איבדה זרימה טבעית. זה העניין. היא תקועה בין שני רעיונות,  בלופ של חלומות על אתמול(נניח חוזז אילון גררו) והיא לא יודעת מה לעשות איתם,  לבין שאיפות לגדולה- עכשיו(מתבטא ברכש בינוני וחוסר סבלנות). חוסר של דמות מקצועית, כמו מאמן לאורך זמן, יוצרת את אי הרצף. אז יש לנו שבבים שעפים. אילון היה טוב במשחק האחרון וואו, עדן שמיר משתפר- מעולה. זה כאלה. לא מייצרים המשכיות ורק מתרחקים ממתודה ויחידה אחת שעובדת על במגרש. מבאס. זה בדיוק מספיק למקום שאנחנו בו-קרב על המקום השלישי. 

Link to comment
Share on other sites

10 דקות לפני, PLASTOMAN said:

גולסה כבר בסוף. גררו עוד לא התחיל. 

לא ירדת לסוף דעתי.

אני אנסה שוב -

"כשזוהר ארגוב בחיים, הוא הזמר הכי טוב בארץ."

Link to comment
Share on other sites

לפני3 שעות , אורלנדו בלוף said:

לא ירדת לסוף דעתי.

אני אנסה שוב -

"כשזוהר ארגוב בחיים, הוא הזמר הכי טוב בארץ."

חחח. אהבתי. 

כוונתי היא שניתן היה לראות בשנה קודמת, שגררו קיבל הרבה דקות וסיפק קבלות, שהפיניש שלו ברחבה הוא ברמה גבוהה מאוד. 

Link to comment
Share on other sites

לפני18 שעות , המכבייה said:

נראה לי שמכבי איבדה זרימה טבעית. זה העניין. היא תקועה בין שני רעיונות,  בלופ של חלומות על אתמול(נניח חוזז אילון גררו) והיא לא יודעת מה לעשות איתם,  לבין שאיפות לגדולה- עכשיו(מתבטא ברכש בינוני וחוסר סבלנות). חוסר של דמות מקצועית, כמו מאמן לאורך זמן, יוצרת את אי הרצף. אז יש לנו שבבים שעפים. אילון היה טוב במשחק האחרון וואו, עדן שמיר משתפר- מעולה. זה כאלה. לא מייצרים המשכיות ורק מתרחקים ממתודה ויחידה אחת שעובדת על במגרש. מבאס. זה בדיוק מספיק למקום שאנחנו בו-קרב על המקום השלישי. 

אכן. המצב הזה קיים במכבי מאז שיורדי עזב. איביץ' הצליח למלא את שני התפקידים כי הוא מאמן ואישיות בסגל גודל נדיר. 

יותר מהכל, חסר לנו מנהל (מנכ"ל או מקצועי) שיגבש מדיניות במקום הדשדוש הזה. האליפויות של איביץ' הן היוצא מהכלל אבל עד שלא יהיה משהו ברמה המערכתית, הסיכוי שלנו לזכות באליפות ימשיך לקום וליפול על ההצלחה שלנו בבחירת מאמן.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.