Jump to content

יתר מחזור 4


קמחי

Recommended Posts

לפני2 שעות , שמש צהובה said:

מעניין אם יהיה עונש אחיד לשניהם

במשחק של הפועל נגד ה. חיפה זרקו על כובש השער מלא חפצים - כמובן שהייתה התעלמות מוחלטת מאיגוד השופטים. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, מכביסט לעד said:

שמעתי במקרה ברדיו. לא יודע אם הם מעלים את זה אחרי.

הכל עולה לעמוד הפייסבוק שלהם(חפש "הפאנל" וזה כבר יוביל אותך למה שאתה צריך לבד).

Link to comment
Share on other sites

לפני11 שעות , מכביסט לעד said:

בני לם מדבר ברדיו חיפה לפני המשחק ומצהיר שהוא רוצה שחיפה תקח אליפות. נהדר.

 

שונא מכבי גדול. איך נתנו לו את הגאווה הזאת איך?? אפס מאופס.

Link to comment
Share on other sites

מעניין

…………..

היה פנדל?

 

כבר בעוד חצי שנה תוכלו לשבת ביציע ולצפות במשחק גם בנייד מאינספור זוויות, להריץמהלכים לאחור ולוודא במדויק אם היה פנדל או נבדל  משעמם? צפו בלייב במשחקיםאחרים  רעבים? הזמינו באפליקציה המבורגר וקבלו אותו ישירות למושב  כך יהפוךאצטדיון הכדורגל בפתחתקווה לרשת הדור החמישי הפרטית הראשונה בישראל

 

ישראל וולמן

22.10.21

 

חוויית הצפייה במשחקי ספורט כמעט ולא השתנתה מאז נבנה האמפיתיאטרון הראשון  המצאה רומית, שמקורה ביווןהעתיקה. אלפי שנים אחר כך היא עוברת עכשיו שינוי דרמטי בזכות ידידו הטוב ביותר של האדם, הסמארטפון. לפי נתוניענקית התקשורת הבינלאומית אריקסון, הגלישה בסלולר בתוך אתרי הספורט ברחבי העולם כמעט מוכפלת מדי שנה. ספוילר: הדבר הבא שממתין על הספסל הם המשקפיים החכמים, שבהם ניתן לא רק לצפות במהלכים על המגרש, אלא גםלהציג עליהם מידע רלוונטי. סטארט־אפ בשם MoJo יודע אפילו לעשות את זה בעדשת מגע.

 

האתגר הגדול הוא העצמת החוויה של האוהדים במגרש. כיום הם מרגישים מקופחים אפילו לעומת צופי הטלוויזיהוהסטרימינג בבית, שיכולים לעשות הכל במקביל  לצפות בטלוויזיה, לגלוש בסמארטפון ולשלוף את פחית הבירה מןהמקרר; במגרש הרשת הסלולרית קורסת, והסמארטפון מנוטרל בשל הפעלת רבבות מכשירים סמוכים בבת אחת.

 

אז תארו לכם, שגם מן המושב באצטדיון תוכלו להיעזר בטלפון כדי לצפות בתקריבי השחקנים מזוויות שונות, בזמן אמיתיובלי השהיה, להריץ מהלכים לאחור, לקבל מידע גרפי על ביצועי כל שחקן המתרוצץ על הדשא, לבדוק בעצמכם מצבי"נבדל", להתעדכן בלייב בתוצאות ממשחקים אחרים, ואף לצפות בהם בווידיאו בחלון נפרד. כבר בתחילת המשחק אובהפסקה תוכלו להזמין באפליקציה המבורגר עסיסי מן המזנון, ולקבל אותו ישירות למושב בלי להסתער על הדוכנים לצדמאות אוהדים אחרים; האפליקציה "תזכור" אם אתם אוהבים את הכריך שלכם עם או בלי בצל.

 

כל הטוב הזה לא יכול לבוא לעולם ברשתות הדור הרביעי הוותיקות. הן פשוט אינן בנויות לעמוד בעומס כזה  לא של מספרהמשתמשים העצום ולא של רוחב הפס האדיר שדורשים יישומים עתירי וידיאו, תלת־ממד ובינה מלאכותית. בארה"ב נעשוכמה ניסיונות לרשת אצטדיונים באלפי אנטנות WiFi — כמו בליווייס סטאדיום בסנטה־קלרה, גאוות עמק הסיליקון  אבלבהצלחה מוגבלת. קפיצת המדרגה שלה חיכו כולם היא הדור החמישי בגרסתו המלאה, שלא סובל ממגבלות יציבות ורוחבפס. רק שבניגוד לרוב הסמארטפונים הנמכרים כיום, שכבר תומכים בטכנולוגיה, פריסתה בעולם הרחב נתקלת בעיכוביםרבים. בישראל, שגם בה הושק דור חמישי בקול תרועה רמה, נפרסו עד כה בין 200 ל־300 אתרים בלבד; לרישות מלא שלהמדינה נדרשים אלפים רבים, ושנים של התקנות.

 

אז מה עושים בינתיים? ברחבי ארה"ב ובאירופה נרתמות חברות הסלולר לשיתופי פעולה עם אצטדיוני ענק, מקימות אנטנותדור 5 בסמוך להם, ולעיתים מתקינות גם מגברים רבי־עוצמה בתוכם. גם בארץ חברה סלקום למהלך כזה עם אצטדיוןבלומפילד, והוט מובייל תיגברה את הקליטה בסמי עופר בחיפה.

 

סטארטאפים על המגרש

 

אבל המהפך האמיתי בדרך: אם הכל יתנהל כשורה, בעוד קצת יותר מחצי שנה תושק רשת הדור החמישי הפרטיתהראשונה בישראל, באצטדיון שלמה ביטוח (המושבה לשעבר) בפתח־תקווה. כן, זה שלמרות האנטנות הסלולריות המוצבותבסמוך אליו, כמעט ולא ניתן לעשות בו שימוש בסלולרי במהלך משחקים עתירי קהל. הרוח החיה במהלך הוא מנכ"ל החברהלפיתוח העיר (חלפ"ת), שאחראית על האצטדיון, לירון גולדנברג, בעבר סמנכ"ל רגולציה בהוט מובייל. גולדנברג הצליחלהדביק בהתלהבות את ראש העיר, רמי גרינברג וקיבל ממנו אור ירוק.

 

הרעיון הוא לנצל את אחת התכונות היותר־מלהיבות של טכנולוגיית הדור החמישי: האפשרות להקים רשתות סלולר סגורותועצמאיות (המכונות SA, Stand alone בעגה המקצועית). למשל, בקמפוסים אוניברסיטאיים, בבתי חולים גדולים, וכמובן  באצטדיונים. לפי גולדנברג, מבחינת המשתמש זו עוד רשת סלולרית שיוכל לבחור בה עם כניסתו למתחם, בדיוק כמו שירותה"נדידה" בחו"ל. יתרונה המיוחד הוא עוצמת קליטה ושידור מעולה, ממוקדת, רוחב פס עצום, ואפשרות ליהנות מיישומיםספציפיים, תובעניים ככל שיהיו, בווידיאו, בשידורים חיים ובמידע ויזואלי. רשת כזו מאפשרת אפילו לערוצי הטלוויזיה לשדרדרכה ישירות, בלי צורך בכבלים ובניידות שידור, מה שיקל במיוחד על כיסוי אירועים כמו מרוצי מכוניות ואופניים.

 

שלמה ביטוח הוא המגרש הביתי של קבוצות מכבי פ"ת, הפועל פ"ת ומ.ס. כפר־קאסם. הוא גם משמש למשחקי הפועלבאר־שבע בליגה האירופית ומארח משחקים של נבחרות הנערים והנשים של ישראל. בדצמבר הקרוב יתקיימו בו משחקיליגת הרוגבי של הסופר־קאפ האירופי. האצטדיון מהווה גם מרכז פנאי, וסביבתו מרושתת בעסקים. במתחם תיבנה מן היסודרשת סלולר בזעיר אנפין: 24 אנטנות דור 5 יותקנו מעל היציעים, ואלומותיהן יכוונו בקפדנות כלפי המגרש בלבד. הן יהיומקושרות לליבת הרשת ולשרתים רבי־עוצמה, שכבר הוכנו עבורם אולמות בתחומי המבנה העצום. הרשת כולה תתופעלמתוך הבניין, כולל מערכות המידע, הממשק עם המשתמשים, הגבייה ועוד.

 

החיסרון: היא תהיה סגורה לחלוטין, וכדי שמשתמשיה יוכלו ליהנות מקישור לעולם החיצון  שיחות קוליות לדוגמה  יהיהצורך בתיאום ובשיתוף פעולה עם מפעילות הסלולר, שלא אוהבות כמובן את הרעיון: מעבר לפגיעה במוניטין, מדובר גםבאיום על ההכנסות הפוטנציאליות שלהן. מצד שני, פריסות הדור החמישי שלהן כיום חלקיות ומבוססות בינתיים על שלבביניים בלבד של הטכנולגיה; רשתות פרטיות, לעומת זאת, יכולות לספק כבר עכשיו את ה"חבילה המלאה", שכוללת למשלזמני השהיה נמוכים: כמעט ולא חולף זמן מרגע שיגור המידע עד לקליטתו בסמארטפון.

 

מצלמה לכל שחקן

 

לא להתבלבל: מדובר במהלך עסקי־כלכלי טהור. החברה שזכתה במכרז להפעלת הרשת בפתח־תקווה היא "תיבר", מביתקרן ההשקעות "אלומה", שכבר עוסקת בימים אלה בגיוס ספקי השירותים והציוד. "תיבר" נכנסה לפרויקט רק אחרי שהגיעהלמסקנה כי תחום הספורט יהיה הראשון שבו תאומץ טכנולוגיית הדור החמישי: אריקסון תגברה את הרשת שלה עבורטלפוניקה הספרדית באצטדיון קאמפ נואו בברצלונה. וודאפון, בשותפות עם הבונדסליגה, פורסת אנטנות לצד אצטדיוניםבגרמניה. בארה"ב מפעילות ורייזון ו־AT&T את הטכנולוגיה בעשרות אצטדיוני NBA ו־NFL.

 

בימים אלה נבחנות האפליקציות שייכללו בחבילה שתוצע לאוהדים בסמארטפון עם כניסתם לאצטדיון  בתשלום מלא אוחלקי בשילוב פרסומות. בבחירה מסייעת קרן ההשקעות הישראלית HYPE, שהיא הגדולה בעולם בתחומי החדשנותבספורט. HYPE, שבעליה ומנכ"לה הוא אמיר רווה, הקימה בארץ מרכז עולמי בתחום, וקבעה את המטה שלה בקומההעליונה של מבנה האצטדיון, המשקיפה על המגרש. היא מושקעת בעצמה ב־250 סטארטאפים מכל רחבי העולם, ומתמחהבנושא.

 

מגוון היישומים האפשריים גדול כבר עתה, אבל ברור שהוא יורחב במהירות. חברת Mindfly הישראלית, למשל, פיתחהמצלמות זעירות הנצמדות לחולצות השחקנים ומשדרות את המשחק מנקודת המבט שלהם. המצלמה מקושרת למערכתבינה מלאכותית, שממקדת אותה אוטומטית למיקום הכדור.

 

FootAR הפורטוגלית היא אפליקציה של מציאות רבודה, שמעלה על מסך הטלפון (או המשקפיים החכמים) נתונים "חיים" בהתאם למתרחש על המגרש. כך, למשל, אם המחזיק בכדור הוא רונאלדו, מופיע על הצג ריבוע צבעוני עם מידע מפורט עלגילו, מחירו בשוק השחקנים, מספר השערים שהבקיע ועוד. אנימציה מציגה את סיכויי ההבקעה שלו מהנקודה הנוכחיתבמגרש, מצביעה על מיקום שחקני ההגנה החוסמים את דרכו ואומדת את המרחק המדויק ממנו עד לשער. נתונים כאלה הםנכס יקר מפז לכל שדר ספורט, אבל עכשיו הם יכולים להופיע בכל סמארטפון

 

פעילות פופולרית בקרב אוהדי ספורט היא סקרים, שלא לומר הימורים. סטארט־אפ אמריקאי בשם Opine, למשל, מציעאפליקציה שעורכת סקרים בזמן אמת בין כל היושבים ביציעים: מה דעתכם, האם מכבי חיפה תצליח להשוות לפני המחצית? האם ערן זהבי יבקיע גם הפעם? התוצאות, המשתנות כל הזמן, מוצגות בזמן אמת על צג הסמארטפון, לצד תמונות ושמותהמצביעים.

 

אפליקציית CrowdVIEW LIVE של חברת "בלישר" האמריקאית לוקחת את הרעיון רחוק עוד יותר. אוהדי הספורט אוהביםלשתף תכנים במדיה החברתית או לשוחח עם חבריהם, אפילו באצטדיונים. האפליקציה מאפשרת לצופים לקיים ביניהםשיחות וידיאו, לצלם סרטונים ותמונות ולשתף אותם באופן מיידי. כך אפשר, למשל, לצפות ולנתח יחד קטעים מן המשחק, אולראיין במשותף את אחד השחקנים שיצא לנוח על הספסל.

 

לוח הזמנים מתקדם, ובעיריית פתח־תקווה וב"תיבר" יודעים שהרבה עיניים  בארץ ובעולם  נשואות אל הפרויקט. הצלחה שלו יכולה להפוך את מה שהיה פעם מגרש "האורווה", סמוך לתחנת הרכבת קריית אריה, למרכז עלייה לרגל שליזמי היי־טק ושל עסקני ספורט מכל העולם. יואל משה סלומון, ממייסדי המושבה פתח־תקווה, מתהפך בקברו.

 

ידיעות אחרונות

Link to comment
Share on other sites

 

1 hour ago, NewGeneration said:

מעניין

…………..

היה פנדל?

 

ידיעות אחרונות

כותרת פייק.

הכתבה בכלל מתייחסת לדברים שלא בתוכן המשחק.

לשתף את הקהל במחלוקות שיפוט עלול ליצור השפעה שלילית על השופט.

לגבי שאר הדברים מסביב (סקרים ומידע) זה מחלה.

אנשים רוצים לבוא למגרש כדי לשכוח- ובמקום זה הם שקועים במסך:wacko:

Link to comment
Share on other sites

36 דקות לפני, ששון הצהוב said:

 

כותרת פייק.

הכתבה בכלל מתייחסת לדברים שלא בתוכן המשחק.

לשתף את הקהל במחלוקות שיפוט עלול ליצור השפעה שלילית על השופט.

לגבי שאר הדברים מסביב (סקרים ומידע) זה מחלה.

אנשים רוצים לבוא למגרש כדי לשכוח- ובמקום זה הם שקועים במסך:wacko:

בכלל יכל להיות כיף יותר אם היו חוסמים את הגישה לאינטרנט באצטדיון. בסוף זאת בחירה שאנשים עושים מן הסתם, אבל מבאס לראות כמה אנשים עסוקים בסטורי שהם העלו במקום לחיות את הרגע

Link to comment
Share on other sites

50 דקות לפני, avich15 said:

בכלל יכל להיות כיף יותר אם היו חוסמים את הגישה לאינטרנט באצטדיון. בסוף זאת בחירה שאנשים עושים מן הסתם, אבל מבאס לראות כמה אנשים עסוקים בסטורי שהם העלו במקום לחיות את הרגע

מי שכל היום שקוע במסך זו קודם כל בעיה שלו ושיזדיין.

לא הייתי אוסר ענישה קולקטיבית כי אני לא חושב שהמגרש הוא המקום לחנך אנשים בנושא הזה.

זו מחלה שאנשים באים או לא באים איתה מהבית.

בשבילי זה גן עדן, אני מכבה את הפלאפון בתיק לשעתיים.

בשעתיים האלו אין לי אישה וילדים לדאוג להם.

אני מתפטר מהעבודה בשעתיים האלו.

אני אפילו שוכח מהשעה.

השעה היא השעון של השופט.

מדהים בעיניי לראות אנשים שקועים בפלאפון במשחק.

זה קלאסי כי זה נכנס לקטגוריה של "זמן אפור".

זו כאילו לא מטלה בעבודה, אבל גם לא זמן פנוי נטו- כי אתה בכל זאת בארוע חברתי בתוך ציבור מסוים.

זו פשוט בחירה- במקום לברוח מהפלאפון ולהיות באיצטדיון, אדם בוחר לשקוע בפלאפון.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.