Jump to content

טוקיו 2020


פנחס שוף

Recommended Posts

1 hour ago, Sawyer said:

לא מבין מאיפה התעוזה של אנשים לדבר על ניקוד של תרגילים בהתעמלות אומנויות כאילו יש להם דרך להבין בזה, הזייה.

אנשים מדברים פה על המנגנונים הביולוגיים והרפואיים הכי מתקדמים שידועים היום למדע ככה בלי למצמץ בכלל (ועוד חותכים את טובי המומחים בעולם), ואתה מופתע שזה קורה גם בתחום של התעמלות אומנותית? 

זה האינטרנט

Link to comment
Share on other sites

אולימפיאדה יוצאת דופן, גם מבחינת כמות הגמרים והכמעטים.

גם היו 2 ישראליות בגמר האומנותי.

גם ספורטאית בת 19 זכתה. בכלל חיילת בסדיר. איך היא יוצאת לתחרויות?

בקיצור, מדהים בשביל מדינה שבקושי משקיעה בספורט אולימפי.

כל הזוכים התאמנו בארץ.

Link to comment
Share on other sites

אלכסיי אבדוחין, המומחה של האתר בספורט אולימפי, הסביר כי לפי פורטוקול השיפוט, דרגת הקושי הגבוהה יותר בכל ארבעת התרגילים היא שנתנה בסופו של דבר לאשרם את הניצחון. בהתעמלות אמנותית הציון בכל תרגיל נקבע על פי שני חלקים – דרגת הקושי ואיכות הביצוע. בדרגת הקושי לינוי הציגה תרגילים שהיו קשים יותר ב-1.3 נקודות (בסך הכל) על אלה של דינה אברינה – 0.3 יותר בדרגת הקושי בחישוק, 0.1 בכדור, 0.7 באלות ו-0.2 בסרט. למעשה ההפרש בין אשרם לבין דינה אברינה בסיום, שעמד רק על 0.150 נקודות, מעיד שאברינה קיבלה ציונים עדיפים בביצוע ב-1.150, אך זה עדיין לא הספיק לה כדי לצמצם את הפערים בדרגות הקושי. 

אבדוחין אף מסביר שדרגת הקושי עצמה מורכבת משני חלקים – קושי עם המכשיר, שבוחן את הסנכרון בין הגוף למכשיר בכל אחד מארבעת המכשירים, וקושי בביצועי הגוף, שבוחן את השליטה בגוף – קפיצות, סיבובים, יציבות וכו’. למעשה, דינה אברינה קיבלה 0.6 נקודות יותר מאשרם ברמת הקושי עם המכשיר, אבל הישראלית המוכשרת קיבלה 1.9 נקודות יותר ברמת הקושי בביצועי הגוף – וזה מה שנתן לה את היתרון של 1.3 בדרגת הקושי, שהספיק לה לבסוף כדי לזכות בזהב.

 

אחת ההערכות שמעלה אבדוחין היא שהפער הגדול בדרגת הקושי של ביצועי הגוף קשור לפציעה בגב שחוותה דינה אברינה ב-2020, שבעטיה היא לא יכלה לבצע חלק מהאלמנטים שאשרם ביצעה. היא חיפתה על זה ביכולת הסנכרון הגבוהה משל אשרם עם המכשיר ובביצוע הנהדר שהיה טוב בהרבה מזה של אשרם (1.150 יותר טוב כאמור), אך זה לא הספיק.

אבדוחין נדרש גם לעוד שלוש טענות שהועלו ברוסיה, וראשית לטענה העיקרית – לגבי נפילת הסרט של אשרם. ברוסיה היו שטענו שלאחר שנפל לישראלית הסרט, בתרגיל האחרון, לא הייתה אפשרות לתת לה את הזהב ולכן מדובר ב”גניבה”. אלא שהבלוגר האולימפי של האתר המוביל הסביר שהטענות האלה מופרכות, וניתן לתקן כל טעות ע”י רמת הקושי ואיכות הביצוע.

 

ההסבר המפורט יותר הוא שלפי החוקים החדשים שאומצו ב-2017, שאחת המפתחות שלהם הייתה המאמנת הרוסייה אירינה ויינר בעצמה, הטעות הזו אינה קריטית, שכן אם המכשיר חוזר לידיים ולשם כך נדרש רק צעד או שניים, מורידים 0.7 נקודות, וכך קרה במקרה של אשרם. השופטים הורידו לישראלית בסך הכל 1.3 נקודות על הביצוע בתרגיל הסרט. בהנחה שמתוך זה 0.7 אכן הורדו על הפלת הסרט, על שאר התרגיל הורדו 0.6 נקודות. האם זה לא סביר? נראה שאי אפשר לומר זאת בהתחשב בכך שלדינה אברינה הורדו 0.5 נקודות – יותר טוב מלינוי, אבל די דומה. ואכן, פרט לנפילת הסרט, איכות הביצוע של שתיהן הייתה דומה למדי. 

באשר לטענה שהועלתה ברוסיה לפיה האחיות אברינה היו טובות בהרבה מלינוי במוקדמות (שתיהן סיימו עם מעל 3 נקודות יותר מלינוי) ולא יכול להיות שהפער בין הציונים של הישראלית בגמר לאלה שבמוקדמות גדול כל-כך, הזכיר אבדוחין שלמעשה, גם במוקדמות הישראלית קיבלה את הציון הגבוה ביותר בכדור, ואת הציון השני בגובהו בתרגיל הסרט, יותר גבוה מזה של דינה אברינה. גם בתרגיל האלות לינוי הייתה קרובה מאוד לאחיות אברינה. הפער הגדול בין הישראלית לתאומות הרוסיות במוקדמות נבע מהתרגיל הנוראי של לינוי בחישוק, שהוריד לה יותר משלוש נקודות. אז בעצם, הציונים שלה לא השתנו באופן כה דרמטי מהמוקדמות – רק בחישוק.

 

לסיום, לגבי ריבוי הערעורים של המתעמלות השונות בגמר והטענה שהעובדה שהיו כל-כך הרבה ערעורים לאורך התחרות מעידה שהשיפוט לא היה בסדר, הסביר אבדוחין שבהתעמלות אמנותית ערעורים הם דבר שבשגרה ולא מעידים על איכות השיפוט.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

https://m.ynet.co.il/articles/b12cycfmy?utm_source=mivzakimnet&utm_medium=mobile&utm_campaign=mivzakimnet

 

צטט

פוטין: "השיפוט עמד בסטנדרטים של התנועה האולימפית?"

 

לא להאמין איך יש להם פנים להתלונן

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
לפני1 שעה , פנחס שוף said:

לא מבין למה מישהי גדולה כמו גורבנקו צריכה לעשות טירונות במקום לתת לה פטור מלא מצהל

"טירונות" 

לא יודע מה בדיוק כרוך בטירונות של ספורטאי מצטיין בלבל שלה, אבל זה כנראה מסתכם בלהגיע כמה ימים לכמה שעות, מי ישמע טירונות גולני. 

Link to comment
Share on other sites

7 דקות לפני, nirnir20 said:

"טירונות" 

לא יודע מה בדיוק כרוך בטירונות של ספורטאי מצטיין בלבל שלה, אבל זה כנראה מסתכם בלהגיע כמה ימים לכמה שעות, מי ישמע טירונות גולני. 

ברור שלא טירונות רגילה, אבל עדין זה בזבוז זמן שלה כל יום וגם שירות צבאי שהיא תבזבז את הזמן שלה. יש עילויים שצריכים לקבל פטור פשוט

זה לא שהיא באמת תתרום

Link to comment
Share on other sites

On 17.12.2021 at 17:35, פנחס שוף said:

לא מבין למה מישהי גדולה כמו גורבנקו צריכה לעשות טירונות במקום לתת לה פטור מלא מצהל

אפשר לתת לספורטאים אפשרות לעשות שירות לאומי, גם לכאלו שיוצאים לחו"ל אפשר למצוא פתרון כמו התנדבות בקהילה יהודית באזור או משהו בסגנון. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.