Jump to content

טיפים לאזרח המתחיל


nimrodem

Recommended Posts

תקופה טובה ללמוד.
לאו דווקא לימודים אקדמאיים, ללמוד כל מה שיעזור לך בחיים. תלמד מקצוע, תלמד לבשל, תלמד על שוק ההון והפנסיה, תשאל הרבה שאלות.
אני מניח שאתה עוד גר עם ההורים. תעשה לעצמך תוכנית של מה אתה רוצה ללמוד בחצי שנה הקרובה, תגדיר לך יעדי משנה ותתחיל לקרוא ולסכם לעצמך חומר בנושאים הנ"ל.

Link to comment
Share on other sites

המצב הקיים בעקבות הקורונה מורכב, אבל לא משנה בעתיד הקרוב או הרחוק במה תבחר לעבוד ובאיזה היקף תחסוך לפחות חצי מהמשכורת שלך. בפרק זמן של 12-24 חודשים ואולי פחות מזה עם חיסכון אגרסיבי יותר, במידה ותתנהל באופן אחראי ועקבי כנראה שיהיה לך סכום כסף מכובד בצד כדי להוציא לפועל בקלות יותר החלטה כלשהי שתוכל לקדם את חייך - לימודים, תיק השקעות, קניית רכב, מעבר דירה, טיול בחו"ל וכיו"ב. כנראה שהחוויות השונות שתעבור בתקופה הקרובה יגרמו לך לנוע לאחד מן הכיוונים האלו, ואם אתה מהסס (וזה בהחלט עשוי לקרות), אל תתבייש לקחת את הזמן להחליט.

 

בינתיים תקרא ותרחיב דעת איך דברים עובדים בהיבט הכלכלי - פנסיה, דירוג אשראי, חשבון בנק, שוק ההון, קרנות השתלמות ועוד. הסולידית כאמור זה אחלה מקום להתחיל ממנו, אבל יש גם פודקאסטים וספרים בנושא אם אתה רוצה להעמיק יותר. יסודות הכלכלה של תומאס סואל הוא דוגמה בולטת, אבל גם ספרים של פרידריך האייק, מילטון פרידמן ועוד. השתחררתי בגיל 18.5, היום אני בן 23 ומצבי היה יכול להיות הרבה יותר טוב אם הייתי חושב לטווח ארוך ולומד את הדברים האלו לפני שנתיים, אבל עדיין לא מאוחר עבורי לתקן. ממליץ עבורך בחום שלא תצטרך לתקן כלל.

Link to comment
Share on other sites

תקבע את היעדים הגדולים שלך לשנים הקרובות ובהתאם לזה את היעדים הקצרי טווח.

אם אתה לא ממהר ללמוד ולא מתכנן לוותר על טיול אז קח החלטות של איך אתה חוסך לזה כרגע ומה העבודה המתאימה שרלוונטית בתקופת הקורונה.

אם אתה רוצה ללמוד יחסית בקרוב אז לגמרי תתעסק בלהתעניין ולשאול ולראות מה מתאים לך ומה צריך כדי להתחיל (אם זה פסיכומטרי/ שיפור בגרויות וכו.)

אני השתחררתי ממש לפני שנה עם תכנית כללית בראש של שנה פלוס מינוס של עבודה קשה ואז לצאת לדרא"מ ולהספיק לקרנבל 2021- בגלל שרק זה היה בראש שלי אז לא חשבתי פסיכומטרי ולא הסכמתי להיכנס לעבודות שדורשות התחייבות של שנה. באה הקורונה ושיבשה הרבה דברים ככה שבדיעבד יכולתי לבחור שונה, והחלטתי שיש זמן כרגע לשפר בגרויות.

עכשיו אתה יוצא שכבר המצב לא חדש ואתה יכול לקחת החלטות בהתאם.

 

בשורה התחתונה תנסה להבין לטווח ה"ארוך" מה סדר העדיפויות שלך, ובהתאם לזה תבחר בבחירות לטווח הקצר.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.