Jump to content

אלכסנדר פשיץ' חתם לעונה במכבי


Gabay10

Recommended Posts

23 דקות לפני, מכביסט לעד said:

לפי מה שהבנתי הוא טוב יותר דווקא במערך של שני חלוצים. כמו שאיביץ' אמר על אלמוג. 

בליגה לא נראה לי שנשחק ככה, אבל באירופה זה יכול לעזור עם חמישה הגנה ושני חלוצים.

האמת שאפשר לנסות 3-5-2 בליגה. התקפי, כשבצד אחד לשלב שחקן התקפה ולא מגן (טבח/חוזז/יונתן בשמאל או בימין ובצד השני מגן)

 

                 טננבאום

 

   סבוריט/פיבן, טיבי, הרננדס

 

טבח/חוזז/סבוריט, גולסה,גלזר, קנדיל/יונתן

                דן ביטון/יונתן כהן

 

              פשיץ, אלמוג/יונתן

Link to comment
Share on other sites

https://sport1.maariv.co.il/magazine/article/429141/

 

פברואר 2018, מוסקבה. צסק”א והכוכב האדום התייצבו למשחק הגומלין בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית אחרי 0:0 בבלגרד. אלן דזגוייב העלה את המארחים ל-0:1 רגע לפני ההפסקה ובדקות האחרונות, הכוכב האדום לחצה כדי להשיג את השער המיוחל שיעלה אותה לשלב הבא. דקה 81. סלובוליוב סרניץ’ המחליף פרץ מימין והעלה כדור לרחבה. אלכסנדר פשיץ’ ברח מהבלם, והנה הוא לבד מול השער, על הקו החמש, רק להכניס את הכדור פנימה. רק לגעת בו. הוא הניף את רגל שמאל, אבל הכדור חלף מעל הקורה שפשף אותה קלות. הוא נשכב על הארץ, אחז את פניו בידיו והתגלגל עוד מספר שניות כלא מאמין.

באותו זמן, קיים נשיא סרביה אלכסנדר ווצ’יץ’, אוהד ידוע של הכוכב האדום, מסיבת עיתונאים עם משלחת רוסית בראשות שר החוץ. אחד הנוכחים הכניס לו פתק עליו נכתב: “הפסדנו 1:0, פשיץ’ החמיץ מול שער ריק”. הנשיא החוויר והשתתק. במוסקבה, פשיץ’ עצמו לא הצליח להירגע גם אחרי השריקה ופרץ בבכי מול כלי התקשורת. זו הייתה ההופעה האחרונה שלו בליגה האירופית. מי יודע, אולי הרגע הזיכרון המר מהרגע ההוא דרבן אותו לבחור בקבוצה שמשתתפת בשלב הבתים של המפעל. הכירו את חלוץ הרכש של מכבי תל אביב. פוטנציאל לגניבה של ממש.

 

פשיץ’, 28, זז הרבה בקריירה. הוא נולד בעיר ניש ולמרות גיחה קצרה במחלקת הנוער של פרטיזן, שב לרדניצ’קי המקומית במדיה הפך לשחקן הצעיר ביותר שרושם הופעה בבוגרים – בגיל 16 ושלושה ימים. אביו שזיהה את הכישרון בגיל מוקדם, דחף אותו להצלחה ונשאר מעורב מאוד בקריירה גם בהמשך. “כשאתה ילד, לא תמיד אתה חושב על אימונים. לפעמים אתה רוצה לשחק בחוץ עם חברים. כדי שלא אפסיד אימונים, אבא שלי מצא דרך לדרבן אותי. הוא לקח כדור קטן והציב בפני אתגר: ‘תקפיץ 100 פעם ואקנה לך מה שתרצה’. כמובן שהתאמנתי כמה שעות ביום עד שהתייצבתי מולו, מול אמי ואחותי והקפצתי. כשהגעתי ל-90 הכדור הנפל. הם אמרו לי: ‘לא נחשב, תתחיל מהתחלה. זה נשאר איתי מאז'”.

 

האבא היה גם זה שהחליט להוציא את אלכסנדר בן ה-16 מסרביה ולהעביר אותו לאופי כרתים. “עשינו עסקה גדולה”, חגג הנשיא היווני, אבל ההמשך היה פחות מוצלח. פשיץ’ רשם הופעה אחת בעונת הירידה של אופי, שיחק מעט גם בליגת המשנה ובגיל 18, מצא עצמו מתאמן לבד במשך שבעה חודשים בלי לקבל שכר. “זו הייתה תקופה קשה שחיזקה אותי. חשבתי אם כדאי לי להמשיך לשחק כדורגל. התאמנת לבד ולא ידעתי מה לעשות”. הוא לא פרש.

מולדובה הייתה התחנה הבאה. על הדשא, פשיץ’ רשם מספרים יפים בשריף (25 שערי ליגה בשנתיים וחצי) וגם זכה בשתי אליפויות, אבל מחוץ למגרש סבל מכל רגע ולא הצליח להתאקלם. “אחרי מולדובה, כל מקום אליו הגעתי היה מבחינתי חלב ודבש”, סיפר בעבר. כדי להזניק את הקריירה, פשיץ’ הבין ש”צריך לחזור הביתה”, וחתם רגע לפני סגירת חלון ההעברות של קיץ 2013 ביגודינה. החזרה עבדה נהדר.

 

פשיץ’ כיכב בעונה חלומית של יגודינה ולא הפסיק לכבוש. 13 שערי ליגה בדרך למקום השלישי. ארבעה שערים בדרך לגמר הגביע הסרבי, בו החמיץ פנדל בהפסד לוויבודינה. “מי זה? רונאלדו של יגודינה”, נכתב באחד העיתונים אחרי עוד הצגה. סקאוטים מרחבי היבשת החלו לפקוד את האצטדיון כדי לעקוב אחרי הסרבי הצעיר. טולוז הקדימה את גנק, זכתה בחלוץ ושילמה 800 אלף יורו. “זו ההעברה הכי גדולה בהיסטוריה שלנו”, התמוגג הנשיא גוראן מילאנוביץ’. כך, בגיל 22, נחת פשיץ’ בתחנה חמישית בקריירה ובחוזה לחמש שנים. 

העונה הראשונה בצרפת הייתה טובה עם שישה שערים ושישה בישולים. מחלקת המדיה באתר הרשמי של טולוז אף העניקה לו את הכינוי “פשיצ’ייטור” – עם קריצה לדמות של ארנולד שוורצנגר ב”שליחות קטלנית”. בעונה בשנייה, כשדקות המשחק והמספרים צנחו משמעותית, אוהדי טולוז וכתבי הקבוצה עשו צחוק מתמונת “המחסל” ההיא. כשהגיע המאמן פסקל דופראז, פשיץ’ כבר לא נספר. התקשורת המקומית לא ריחמה עליו והיה אף מי שסימן כשחקן “שלא כדאי לעקוב אחריו” לקראת העונה החדשה. באותו קיץ 2016, שוב ביום האחרון של ההעברות, הוא הושאל לאטאלנטה האיטלקית שפספסה עסקה אחרת וביצעה מחטף של הרגע האחרון. “הפלופ עוזב”, נכתב בצרפת.

גם איטליה לא הייתה טובה לחלוץ. פשיץ’ הגיע פצוע וקיבל שברירי דקות – 82 בסך הכל ליתר דיוק – בשש הופעות ליגה כמחליף. אלא ששם, ברגעים הקשים והמתסכלים בברגמו, פגש מנטור לחיים – את הסמל הגדול של הנראזורי, כריסטיאנו דוני. “הראש שלי תמיד למעלה. גם ברגעים הכי קשים שלי, תמיד החזקתי את הראש למעלה”, אמר לו דוני. פשיץ’ הפנים. כשנשאל בעבר בסרביה על מודל לחיקוי, ענה: “אני “אני לא אחד מאלה שהשחקן האהוב עליהם הוא מסי או רונאלדו. אני אוהב את זלאטן וכריסטיאנו דוני”.

 

אחרי שנתיים קשות, הגיעה העונה שמציתה את הדמיון מבחינת אוהדי מכבי ת”א. פשיץ’ נרכש בקיץ 2017 על ידי הכוכב האדום בסכום של 750 אלף יורו. בסרביה הרימו גבה. מצד אחד, דמי העברה לא שגרתיים עבור קבוצה מקומית. מצד שני, היה מי שטען שהחלוץ עושה צעד אחורה. פשיץ’ הגיב בביטול: “מה גרם להחלטה שלי להגיע? זו הכוכב האדום! זה מספיק”, אמר בהצגה הרשמית וקנה את האוהדים. משם, אי אפשר היה לעצור אותו. פשיץ’ נכנס לזון מטורף של הבקעות ובישולים.

הוא כבש שער גורלי בקרסנודאר (היחיד שלו במסגרת אירופית) שהעלה את הכוכב האדום לשלב הבתים בליגה האירופית והתפוצץ עם 25 שערי ליגה – שיא שערים לעונה בסרביה – ומספר דו ספרתי של בישולים. פשיץ’ היה בשיא. סחט מחמאות מכל עבר. הפך למרואיין מבוקש ובטקס מצטייני העונה שלח עקיצה על הבמה לאקס מכבי ת”א, איביצ’ה אילייב, אז המנהל הספורטיבי של פרטיזן ואפילו טען שאם היה מגיע עוד 100 פעם למצב ההוא במוסקבה – היה כובש 100 שערים. רק אדם אחד לא התרשם מהסנסציה – מאמן הנבחרת מלאדן קרסטאיץ’. פשיץ’ לא שרד את הניפוי הראשוני והודח מהסגל לפני המונדיאל ברוסיה. קרסטאיץ’ הסביר שהחליט לקחת שלושה חלוצים: אלכסנדר מיטרוביץ’, לוקה יוביץ’ ואלכסנדר פריוביץ’ – הנמסיס הגדול של פשיץ’. בסרביה משוכנעים עד היום שקרסטאיץ’ עשה עוול היסטורי למלך שערי הליגה.

אחרי עונת השיא, באה ירידה. הכוכב האדום נקלעה לקשיים כלכליים ורצתה למכור למרבה במחיר. פשיץ’ כבר סיכם בבשאקשהיר הטורקית, אך קבוצתו דרשה יותר כסף והפילה את העסקה. פשיץ’, בחור טוב שכמותו, החליט ללכת לקראת המועדון. הוא הרגיש חייב. “היו הצעות מאירופה, אבל לא רציתי להיות אנוכי ולחשוב על רק על עצמי. הכוכב האדום החזירה אותי לחיים”, אמר אחרי שהסכים למעבר ענק לאל איתיחאד הסעודית. 4.2 מיליון יורו דמי העברה. חוזה עתק לשלוש שנים. מכה לא פשוטה בקריירה.

 

שום דבר לא הלך לפשיץ’ בסעודיה, במיוחד אחרי שעל הראש שלו הונחת לא אחר מאשר אותו פריוביץ’. חצי שנה אחרי המעבר, פשיץ’ הושאל לשנה וחצי לסיאול. הוא כבש בקוריאה 10 שערים בעונה הראשונה והרגיש טוב, אבל מיד עם פתיחת העונה החדשה במאי אחרי הקורונה, החליטו בסיאול שלא להאריך את ההשאלה והחזירה אותו לסעודיה, שם התיר את חוזהו. למעשה, חשוב להדגיש שפשיץ’ שיחק 18 דקות ליגה בכל שנת 2020 – אי שם לפני קרוב לחמישה חודשים.

למכבי ת”א הוא מגיע שוב, רגע לפני סגירת החלון. בדומה למאמן דוניס, גם פשיץ’ הוא אחד שכבר עשה סיבוב בכסף הענק של אסיה ולכן הרציונל במעבר לאלופת ישראל הוא רצון לחזור לתודעה באירופה דרך מקום חדש. דוניס, לפחות על פי דיווחים בישראל, פנטז על פריוביץ’, אבל ביצע גניבה מרשימה. לפני שנתיים או שלוש, פשיץ’ לא היה מסתכל לכיוון של ישראל. מקצועית וכלכלית הוא היה במקום אחר. החוכמה בגניבה היא לדעת לאתר שחקן בסיטואציה בעייתית. מכבי ת”א לקחה חלוץ מוכח בהעברה חופשית רגע לפני הבאזר. אלו בדיוק העסקאות שג’ורדי קרויף חיפש בימיו כמנהל הספורטיבי.

“פשיץ’ הוא שחקן ורסטילי שמשלב פיזיות וניידות מפתיעה לשחקן בגובה שלו (1.90)”, תיאר אותו עיתונאי סרבי בראיון בקוריאה. “לא 9 קלאסי, אלא חלוץ שאוהב לנוע ולייצר מצבים לעצמו ולחברים. ‘צייד’ היא המילה הכי טובה להגדיר אותו כי הוא תמיד נמצא במקום הנכון בזמן הנכון. אחד שאוהב לרדת ולקחת חלק בבניית ההתקפה ולא זר לשערים בבעיטות ממרחק… הוא שחקן קבוצתי שאוהב לבשל כמו שהוא להבקיע”. אם תרצו, סגנון דומה זה של מריו מנדז’וקיץ’ – עוד אחד מאליליו של פשיץ’. כשהשניים, אגב, נפגשו בבדיקת סמים שגרתית אחרי משחק באיטליה, פשיץ’ לא התאפק וביקש את החולצה של הקרואטי.  

 

“אני לא מתחרט על כלום. במבט לאחור, כל החלטות הקריירה שלי היו הנכונות והן הובילו אותי לאן שאני נמצא. הייתי עושה את אותם הדברים שוב. הקריירה שלי נחמדה, אבל הזמן שלי עוד יגיע ותהיה לי הצלחה גדולה”, אמר פשיץ’ בראיון לפני ארבע שנים. סביר להניח שבגיל 28, אחרי ניסיונות לא מוצלחים בצרפת ובאיטליה, האכזבה בנבחרת ושנתיים מחוץ לאירופה, הוא מגיע מפוכח. הוא רק צריך את הבמה, המקום שיאמין בו והמאמן שיתחבר אליו. השילוב בין דוניס להעפלה של הצהובים לשלב בתים תרם לסגירת העסקה. מבחינתו זו עוד תחנה בדרך. עשירית במספר.  

מכבי ת”א צמאה כמובן לגולר מאז ימי וידאר קיארטנסון. על פניו, פשיץ’ הוא החתיכה החסרה בפן ההתקפי. שחקן התקפה מגוון וקבוצתי, גולר מוכח, שיכול למלא כמה תפקידים, וכזה שמעיד על עצמו שמשחק טוב יותר “במערך של שני חלוצים”. ועדיין, על כל קיארטנסון שקרקס כאן את הליגה (ולא זכה באליפות), אפשר לציין גם שחקנים עם רזומה יותר מרשים משל פשיץ’, שחרכו ליגות ביניים באירופה ולא הצליחו כאן. למשל תומאש פקהארט או אורלנדו סה. רוצה לומר, רזומה לבד לא מבטיח כלום. פשיץ’ יגיע לכאן עם ציפיות ענק בעיקר בגלל שמכבי ת”א ואוהדיה מאוד לחוצים על רכש.

האובססיה אולי מוצדקת, אבל לא צריכה לנהל את השיח. מכבי ת”א (בסגל מלא) חזקה ועמוקה. כלומר, לא נכון יהיה להפיל על פשיץ’ ציפיות כמו 20 גולים לעונה או להפוך אותו למושיע ממעמקי פאניקה לא מוסברת. הוא בא לתת ערך מוסף במקום שחסר, להפוך את מכבי ת”א ליותר קטלנית ויעילה ובמיוחד לאפשר לה להתמודד בשתי המסגרות (אם וכאשר יהיה כאן כדורגל). כי הדרך לשלב הבתים בצ’מפיונס (וזה בדיוק מה שעשתה הכוכב האדום בשנתיים האחרונות מאז עזיבת פשיץ’) עוברת דרך שלב הנוקאאוט בליגה האירופית.

Link to comment
Share on other sites

5 דקות לפני, פנחס שוף said:

אבא שלי מצא דרך לדרבן אותי. הוא לקח כדור קטן והציב בפני אתגר: ‘תקפיץ 100 פעם ואקנה לך מה שתרצה’. כמובן שהתאמנתי כמה שעות ביום עד שהתייצבתי מולו, מול אמי ואחותי והקפצתי. כשהגעתי ל-90 הכדור הנפל. הם אמרו לי: ‘לא נחשב, תתחיל מהתחלה. זה נשאר איתי מאז'”.

אבא שלו במקרה זה איביץ'?

Link to comment
Share on other sites

9 דקות לפני, snufkin said:

האמת שאפשר לנסות 3-5-2 בליגה. התקפי, כשבצד אחד לשלב שחקן התקפה ולא מגן (טבח/חוזז/יונתן בשמאל או בימין ובצד השני מגן)

 

                 טננבאום

 

   סבוריט/פיבן, טיבי, הרננדס

 

טבח/חוזז/סבוריט, גולסה,גלזר, קנדיל/יונתן

                דן ביטון/יונתן כהן

 

              פשיץ, אלמוג/יונתן

 

לא צריך לשבור את הראש,  4-3-3

 

 סאבוריט   טיבי    הרננדס  קנדיל 

                  גלזר 

         גולסה.    פרץ 

כהן           פשיץ       ביטון 

 

אין לנו ווינגרים איכותיים ל 3-5-2 התקפי מול בונקרים בליגה

 

Link to comment
Share on other sites

18 דקות לפני, snufkin said:

האמת שאפשר לנסות 3-5-2 בליגה. התקפי, כשבצד אחד לשלב שחקן התקפה ולא מגן (טבח/חוזז/יונתן בשמאל או בימין ובצד השני מגן)

 

                 טננבאום

 

   סבוריט/פיבן, טיבי, הרננדס

 

טבח/חוזז/סבוריט, גולסה,גלזר, קנדיל/יונתן

                דן ביטון/יונתן כהן

 

              פשיץ, אלמוג/יונתן

אני לא בטוח שהמערך הזה יעבוד טוב נגד הבונקרים בליגה. זה לדעתי מבטל גם את חלק משחקני האגף.

 

5 דקות לפני, קאוביין said:

 

לא צריך לשבור את הראש,  4-3-3

 

 סאבוריט   טיבי    הרננדס  קנדיל 

                  גלזר 

         גולסה.    פרץ 

כהן           פשיץ       ביטון 

 

אין לנו ווינגרים איכותיים ל 3-5-2 התקפי מול בונקרים בליגה

 

ביטון כשחקן אגף זה לא טוב. כל פעם שהוא שיחק שם העונה זה נגמר רע. הוא צריך לשחק כקשר התקפי חופשי.

העובדה שרושמים אותו כשחקן אגף מדגישה את הצורך שלנו בעוד שחקן אגף אמיתי.

Link to comment
Share on other sites

8 דקות לפני, מכביסט לעד said:

 

ביטון כשחקן אגף זה לא טוב. כל פעם שהוא שיחק שם העונה זה נגמר רע. הוא צריך לשחק כקשר התקפי חופשי.

העובדה שרושמים אותו כשחקן אגף מדגישה את הצורך שלנו בעוד שחקן אגף אמיתי.

 

אז באמצע במקום פרץ 

ואז אלמוג בצד 

 

Link to comment
Share on other sites

יש גם מוואלה

 

https://sports.walla.co.il/item/3390459

 

באוקטובר 2014 בישל אלכסנדר פשיץ' לאחד השחקנים המבטיחים בעולם. זה היה בפלייאוף ההעפלה לאליפות אירופה עד גיל 21, כאשר סרביה פגשה את ספרד. המשחק הראשון הסתיים ללא שערים, בגומלין בקאדיס ציפו המקומיים לטייל בקלילות, אך המציאות היתה שונה. בדקה ה-31 פרץ החלוץ הגבוה (1.90 מ') משמאל, העביר כדור רוחב, וסאול - אשר בדיוק תקע אז יתד בהרכב אתלטיקו מדריד בדרך לתהילה - דחק אותו לרשת שלו. ספרד של המאמן אלברט סלאדס נחשבה לנבחרת הטובה ביבשת. לא רק סאול היה, אלא גם איסקו, איקר מוניאין, מוניר, ג'רארד דאולופאו, חוסה גאיה וסרג'י רוברטו. הם היו אמורים לכאורה לזכות במדליות הזהב. בפועל, הם בכלל לא נסעו לטורניר. סרביה ניצחה 1:2 ועלתה על חשבונם, ופשיץ' לבש בגאווה את החולצה מספר 9.

באופן כללי, היתה זו תקופה נפלאה עבורו. באותם ימים הוא השתלב נהדר בהרכב הפותח של טולוז, אליה הגיע במקומו של עדן בן בסט. פשיץ' יצר שיתוף פעולה פורה עם וויסאם בן יידר בחוד, והשאיר על הספסל את מרטין ברייטווייט הדני. שישה שערים היו לו בעונת הבכורה בצרפת, וגם שישה בישולים - המאזן הטוב ביותר בקבוצה שהצליחה במשימתה להינצל מירידה. המאמן אלן קזאנובה שיבח אותו בכל הזדמנות, ובגיל 22 התקוות היו גדולות. זה לא ממש הסתדר לאחר מכן. בן יידר הפך לכוכב אמיתי, ומשתייך כיום לסגל נבחרת צרפת. ברייטווייט פילס איכשהו את דרכו אפילו לברצלונה. ופשיץ'? הוא חתם כעת במכבי תל אביב, בידיעה ברורה כי זו הרמה המתאימה עבורו. מצד שני, ברמה הזו הוא בהחלט נוהג לספק את הקבלות.

 

"במכבי יהנו ממנו מאוד. כשייכנס לעניינים, הוא יבקיע כ-20 שערים בלי בעיות, וגם יתרום למשחק הקבוצתי", מנבא העיתונאי הסרבי ולדימיר נובאקוביץ'. "הוא חלוץ טוב לליגה בסדר הגודל הזה. הייתי מגדיר אותו כאלברו מוראטה לעניים. יש לו יכולות רב גוניות, ובכוכב האדום בלגרד הוא חווה עונה מזהירה ב-2017/18", טוען העיתונאי דיאן סטנקוביץ'.

מזהירה זו לא מילה. אחרי שחזר למולדתו בתום ההרפתקה במערב אירופה, אשר כללה עונת השאלה מתסכלת על הספסל של אטאלנטה, הנתונים הסטטיסטיים שלו היו מטריפים. לצד 25 שערי ליגה היו לו גם 17 בישולים - כלומר היתה לו מעורבות ישירה ב-42 מתוך 96 הכיבושים של הקבוצה שזכתה באליפות משכנעת. פשיץ' אולי נראה כמו חלוץ רחבה קלאסי מהזן הישן, עם 190 סנטימטרים של גוף רחב ושרירי, אבל הוא הרבה מעבר לכך. "אלכסנדר מהיר מאוד יחסית לשחקן עם מימדים כאלה. בכוכב האדום השתמשו בו לא רק כמספר 9, אלא גם כקיצוני שמאלי. כאשר הוא משחק באגף, הוא אף משקיע המון בהגנה. הוא רץ בלי הפסקה, מכסה שטחים, לוחץ, עושה עבודה שחורה. השילוב הזה מיוחד למדי, והוא גם ממושמע טקטית", מספר סטנקוביץ'.

 

הנחישות והנכונות להשקיע כדי להצליח איפיינו אותו תמיד, והוא בלט לטובה עוד באקדמיה של רדניצ'קי ניש - עד כדי כך שהפך זמן קצר אחרי שחגג את יום הולדתו ה-16 לשחקן הצעיר ביותר בתולדותיה. הנסיקה הזו שיכנעה אותו לבחור בכדורגל על פני כדורסל. כנער, בשל גובהו, התעניין פשיץ' מאוד בכדור הכתום, והצטיין במיוחד בזריקות לשלוש. הוא גם השתעשע בטניס, שם משמש עבורו נובאק דג'וקוביץ' האליל האולטימטיבי, ואף היה אלוף סרביה לילדים בריצה ל-100 מטרים. משפחתו תמכה בכל תחביביו, והתמסרה בשלב מסוים לשאיפתו להפוך לכדורגלן מקצועני. כאשר חתם בגיל 16, מיד אחרי הבכורה בניש, במדי אופי כרתים, התפטר אביו מעבודתו ונסע איתו לאי היווני על מנת להקל על התאקלמותו.

החוויה הזו נגמרה בסכסוך עם ההנהלה, והמשך הקריירה היה מוזר יחסית. בגיל 18 נדד פשיץ' לשריף טירספול, המועדון המושחת מהמובלעת הרוסית של מולדובה, בה החיים מזכירים מאוד את ברית המועצות של פעם. אחרי שזכה בשתי אליפויות וקרע רשתות, הוא קיבל הצעות לא רעות מאוקראינה, אך בחר לחזור לסרביה ולחתום ביאגודינה. "לפעמים עדיף לקחת צעד אחורה כדי להתקדם שניים קדימה", הוא הסביר - וההימור הזה היה מצוין עבורו. עונה חיובית בליגה הסרבית הביאה זימון לנבחרת הצעירה, גרמה להתעניינות מצד גנק וטוונטה, ואז נכנסה גם טולוז לתמונה.

"הוא שחקן פנטסטי שמשלים את בן יידר. הוא תמיד במצב רוח טוב ובעל גישה חיובית. הוא מזכיר לי את אנדרה פייר ז'יניאק", התפייט קזאנובה. בעולם המושלם, זה היה אולי מצעיד את פשיץ' לגבהים משמעותיים הרבה יותר, אך המאמן שתמך בו פוטר לפני סוף העונה המבטיחה ההיא. מחליפו, דומיניק אריבאז', ראה את הסרבי מזווית אחרת לגמרי, העונה השניה היתה מאכזבת באופן קיצוני, ובשורה התחתונה מגדירים אותו אוהדי טולוז כפלופ. מאידך, הם גם יודעים העריך את התכונות האישיות שלו. "פשיץ' התנהל כמו מקצוען מופתי גם כאשר התייבש על הספסל. מבחינה חברתית, לא היו טענות כלפיו", מספר מנהל אתר האינטרנט המוביל של אוהדי טולוז.

באטאלנטה ראו בו פוטנציאל, ואירגנו השאלה עם אופציה לרכישה. פשיץ', שהתלהב מאוד מההזדמנות לנסות את מזלו בכדורגל איטלקי, טוען כי משחק הגביע מול פסקארה בו כבש ובישל בניצחון 0:3 היה אחד הטובים בקריירה שלו. הוא השתייך לסגל המבטיח של המאמן ג'אן פיירו גאספריני, אשר החל להתגבש בדיוק אז למכונה ההתקפית המדהימה של היום. אז גם התברר לו שזו לא בדיוק הרמה הנכונה עבורו, ובליגה הסתפק הסרבי בשש הופעות קצרות כמחליף. אולי היה מסקרן עבורו להתארח אצל יובנטוס ולנסות להבקיע מול ג'יג'י בופון, אך בשורה התחתונה זה היה הסוף מבחינת השאיפות הגדולות באמת בקריירה שלו.

 

הכוכב האדום השקיע אז סכום עתק במונחיה, כ-750 אלף יורו, כדי להביאו הביתה לבלגרד, ולא הצטערה. בתחילת עונת 2016/17 הכבירה אף הבקיע פשיץ' שער קריטי ביותר מול קראסנודר הרוסית במוקדמות הליגה האירופית, אשר סלל את דרכה של הקבוצה לשלב הבתים - הישג שהתקבל בקרב האוהדים כבשורה בקנה מידה היסטורי. ואולם, בשלב הבתים עצמו, למרות כושר ההבקעה הסנסציוני בליגה הסרבית, לא פתח פשיץ' בהרכב באף משחק, והסתפק בפירורים.

"העניין הוא שהמאמן לא סמך עליו מול היריבות החזקות. מול הגנות נחותות, פשיץ' יכול להיות יעיל מאוד. הוא שומר על הכדור, משחק היטב עם הגב לשער, נייד, מנצל את הגובה שלו, יש לו משחק ראש טוב, יוצר מצבים עבור עצמו ועבור אחרים... כל זה מצוין, אבל מול בלמים ברמה גבוהה הוא עלול ללכת לאיבוד. לא ראו בו חלוץ של המשחקים הגדולים. אם היה מרוכז יותר, אולי היה מצליח גם בליגות הבכירות, אך בסופו של דבר זה לא המצב. גם בנבחרת אף פעם לא היו זקוקים לו", אומר נובאקוביץ'.

 

ההבנה הזו גרמה לפשיץ' להעדיף פרנסה קצת יותר קלה בשנתיים האחרונות. הוא שמח להצטרף ב-2018 לאל איתיחד הסעודית, והסביר: "היו לי גם הצעות מאירופה, אבל זו היתה המשתלמת ביותר עבור כולם, ורציתי שהכוכב האדום תקבל תגמול נאות. המועדון הזה החזיר אותו למסלול כשהייתי במשבר, וזו דרכי להודות לו". מהמפרץ הוא הושאל במהרה לסיאול, והיה אחד החלוצים הטובים בליגה הקוריאנית ב-2019, עם 10 שערים. "הוא חלוץ טוב שיודע לסיים מהלכים ברחבה. פציעות בכף רגלו וסכסוך עם המאמן הגבילו אותו, אבל בגדול הוא הותיר רושם חיובי. הוא גם בחור נחמד מאוד שהיה ידידותי עם התקשורת", אומר העיתונאי המקומי פול ניט. על הדרך, תרם השנה הבחור הנחמד 50 אלף יורו כדי לרכוש ציוד רפואי לבתי החולים בניש במסגרת המאבק בקורונה.

אז עכשיו הוא מגיע לליגת העל, בה כישוריו עשויים לבוא לידי ביטוי. בגיל 28, הוא לא שחקן שאפשר להשביח ולמכור ברווח. הוא חלוץ מגוון עם ניסיון עשיר שהובא כדי לספק תועלת כאן ועכשיו. "ההגרלה של מכבי תל אביב בליגה האירופית נוחה, ואני מאמין שפשיץ' יעשה חיים מול קרבאח וסיבאספור. נגד ויאריאל זה כבר סיפור אחר, אבל הוא יכול לעזור לקבוצתו לעבור שלב", אומר נובאקוביץ'. בזירה המקומית בישראל, צופים לו העיתונאים שמכירים אותו הצלחה. בהתחשב ברזומה במולדובה, סרביה וקוריאה, וגם בעונה הראשונה במדי טולוז, התחזית הזו הגיונית. פשיץ' אינו גאון, אך הוא עשוי להיות השחקן הנכון במקום הנכון כדי למלא תפקיד שהיה חסר לאלופה הישראלית עד כה.

Link to comment
Share on other sites

יש לו המון רצון להצליח במכבי כי הוא רוצה לחזור לנבחרת (לא ספרו אותו כמה פעמים).

יש לו סוג של "תחרות סמויה" עם אלכסנדר פריוביץ'.

Link to comment
Share on other sites

19 דקות לפני, Armagedon said:

יש לו המון רצון להצליח במכבי כי הוא רוצה לחזור לנבחרת (לא ספרו אותו כמה פעמים).

יש לו סוג של "תחרות סמויה" עם אלכסנדר פריוביץ'.

הכי מצחיק אם בטעות תומר לוי צדק והבאנו גם את פריוביץ' (תזרמו). פשיץ' יתאבד וזהו. 

Link to comment
Share on other sites

חזרתי קצת לסרטון הראשי שלו מהכוכב האדום, תקשיבו נראה שזה שחקן שמאוד אוהב לפרגן לחלוץ שלידו, לא יודע איך הוא יסתדר במערך של חלוץ בודד.

בערך אספר על הסרטון נראה שיש לו שם 5 סחיטות פנדלים, 7 כיבושים בפנדלים(או 6 אבל הכניס את הריבאונד), יש 4 גולים בנגיחות מקרן ורוב הגולים

זה נגיעה אחרונה ברחבה מה שאומר שכן יש פוטנציאל לשחק כחלוץ בודד, בנוסף יש שלושה ארבעה גולים של מבצעים אישיים, אגב התאהבתי בבישולים שלו

הבחור מבשל כשהוא ב 1 על 1 עם השוער בלי לחשוב שזה מוריד מכבודו ובלי להתבאס על זה, מזכיר את פריצה כשהגיע אלינו בבישולים.

 

אספתי כמה בישולים, בישול כשהוא מול שוער

 

בישול נוסף כשהוא מול שוער

 

עוד בישול שהוא ממבצע מבצע אישי

 

עוד עקב יפה

 

 

בסה"כ מאוד הרשים בבישולים, בשערים אין מה להרחיב יש פה 28 גולים שלו אתם יכולים לראות את הסרטון מההתחלה, נחמד מאוד, מקווה שהוא יכול לשחזר את היכולת הזאת.

Link to comment
Share on other sites

הבישולים האלו כשהוא מול השוער ויכול לבעוט, אבל מוסר לשחקן שנמצא מול שער ריק - זה הדבר שאני הכי אוהב ששחקנים עושים, ופריצה גם עשה כאלו כשהיה אצלנו.

Link to comment
Share on other sites

3 דקות לפני, modz0r said:

הבישולים האלו כשהוא מול השוער ויכול לבעוט, אבל מוסר לשחקן שנמצא מול שער ריק - זה הדבר שאני הכי אוהב ששחקנים עושים, ופריצה גם עשה כאלו כשהיה אצלנו.

פריצה זה הדבר הראשון שעלה לראש כשראיתי את הבישולים

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
2 דקות לפני, הישראלי היפה said:

קצת מוזר, כי בדרך כלל באימונים של כמעט חודש מקבלים כושר משחק לפחות לאיזה חצי שעה.

 


העסק מתחיל להלחיציץ',
מקווה שנראה אותו כבר מול חיפה, אפילול לרבע שעה

Link to comment
Share on other sites

45 דקות לפני, הישראלי היפה said:

קצת מוזר, כי בדרך כלל באימונים של כמעט חודש מקבלים כושר משחק לפחות לאיזה חצי שעה.

 

דוניס לא צריך אותו לחצי שעה אינטנסיבית אם הוא לא מוכן. לא חושב שזה מוזר, זה היה ברור לי ברגע החתימה. 

Link to comment
Share on other sites

5 דקות לפני, המכבייה said:

דוניס לא צריך אותו לחצי שעה אינטנסיבית אם הוא לא מוכן. לא חושב שזה מוזר, זה היה ברור לי ברגע החתימה. 

בתקופה רגילה הייתי מסכים איתך.

אבל במציאות של היום, שאפשרי לרשום  10 מחליפים במשחק אפשרי ויש מקום גם לשחקן שבכושר לחצי שעה.

גם הרי ברור שהוא לא ישחק הרבה דקות במשחקים הראשונים שלו, אבל בהנחה שיש לו כושר לחצי שעה יש מקום לרשום אותו בסגל כשאפשרי לרשום 10 מחליפים.

Link to comment
Share on other sites

36 דקות לפני, הישראלי היפה said:

בתקופה רגילה הייתי מסכים איתך.

אבל במציאות של היום, שאפשרי לרשום  10 מחליפים במשחק אפשרי ויש מקום גם לשחקן שבכושר לחצי שעה.

גם הרי ברור שהוא לא ישחק הרבה דקות במשחקים הראשונים שלו, אבל בהנחה שיש לו כושר לחצי שעה יש מקום לרשום אותו בסגל כשאפשרי לרשום 10 מחליפים.

אבל די ברור שהוא לא יכול לתת חצי שעה, לא בעצימות הנדרשת. מה אתה חושב שהסיבה לאי הכללתו בסגל? 

Link to comment
Share on other sites

3 דקות לפני, המכבייה said:

אבל די ברור שהוא לא יכול לתת חצי שעה, לא בעצימות הנדרשת. מה אתה חושב שהסיבה לאי הכללתו בסגל? 

גם חושב שהוא לא נכלל בסגל כי גם חצי שעה כנראה הוא לא יכול לתת

בתגובה הראשונה שלי כתבתי שזה די מוזר (לא שהוא לא בסגל אלה שאין לו עדיין כושר לאיזה חצי שעה), כי בדרך כלל כמעט חודש של אימונים אמורים לקבל כושר משחק לאיזה חצי שעה

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.