Jump to content

עונת 1955/56


מכביפדיה

Recommended Posts

רקע - פרוייקט דיוק הנתונים:

בסיס הנתונים למשחקי הקבוצה במכביפדיה הינו שילוב של מספר מאגרי מידע. היות שנתוני הבסיס איתם התחלנו (אתר הקבוצה הרשמי) אינם מלאים (במקרה הטוב) או שגויים (במקרה הרע), אנו עוברים משחק אחר משחק, ובאמצעות ארכיוני עיתונים ופלטפורמות מידע שונות, אנו מתקנים ומדייקים את הנתונים למשחקי הקבוצה (כמעט כל נתון אפשרי - החל מתוצאת המשחק ועד למספר הצופים). עד כה עברנו על ארבע עונות מלאות (לא כולל עונה זו), כאשר העדכונים מתבצעים למשחקים הרשמיים בלבד. משחקי הידידות (וכן מסעות המשחקים לחו"ל וכד') יעלו בשלב מאוחר יותר, אך כדאי לציין כי המידע הרלוונטי לגביהם נאסף ונמצא כבר בידינו.

העבודה היא סזיפית מאוד, אנו עוברים אחר אלפי כתבות מהעיתונות במטרה להרכיב את התמונה הנכונה והמלאה ביותר. כרגע, לצערי, אנו מעטים העוסקים במלאכה. אם ברצונכם לעזור (גם בפרוייקטים אחרים, לא חסרים לנו) - כל אחד יכול לקחת חלק בזה! אין צורך בידע טכני, מספיק מחשב ועכבר וכמה דקות פנויות ואנו כבר נמצא את התלם. אנא, צרו קשר ושימו יד!

 

 

עונת 1955/56:

פחות מחודש ימים לאחר משחק הנעילה של עונת 1954/55, בו זכתה הקבוצה בגביע המדינה בפעם השניה ברציפות, יוצאת לדרך עונת 1955/56. בשל מבצע קדש לא שוחקו משחקי הגביע בעונה זו, ולמכבי לא הייתה ההזדמנות להגן על תוארה ואף לזכות בדאבל.

 

ליגה לאומית:
לאחר שנים די יציבות מבחינת סגל השחקנים, מכבי פותחת את עונה זו עם חסרון משמעותי: בדומה לעונה שעברה, יוסף גולדשטיין, שחקן ההתקפה המוביל, שוב נוסע אל חצי האי הבריטי, אלא שהפעם לא יחזור לשחק במחזורי הסיום. נוסף אליו, שייע גלזר נפצע בגמר הגביע (לעיל), גובס ברגלו, וכמעט שלא ישחק במהלך הסיבוב הראשון.


הגרלת משחקים קשה זומנה למכבי, במחזור הראשון מכבי פתח תקווה מארחת את הקבוצה ומכבי מצליחה לסחוט תיקו 3:3. מיד לאחר מכן נפגשת הקבוצה עם הפועל פתח תקווה, ושוב, משחק שנגמר בתיקו - 1:1. גם המחזור השלישי זימן קבוצה קשה, והפעם מכבי חיפה, שהוכנעה 3:1 בביתה, תודות לצמד שערים של יוסל'ה מרימוביץ'.

%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7


במחזור הרביעי החלה נסיגה ביכולת הקבוצה, משחק פשוט על הנייר נגד הפועל רמת גן, שהופיעה ללא שוערים, מוכרע רק בדקה ה-88, משער של נח רזניק, מיד לאחר מכן גם מכבי יפו מצליחה לחלץ נקודה ממכבי, ובית"ר תל אביב מצליחה לנצח את "הדרבי הקטן" 3:2 בדקה ה-87. הרצף השלילי נמשך, כשמכבי נתניה מבצעת מהפך בתוך 5 דק' וקובעת 2:1 לטובתה, ומיד אחריה, הפועל כפר סבא מצליחה שלא לספוג והמשחק נגמר בתיקו 0:0.
הרצף העגום הוביל את מכבי עד למקום השישי בטבלת הליגה, כשהפער מהמקום האחרון, בדיוק כמו הפער מהמקום הראשון, עומד על חמש נקודות. בעיתוי נהדר זה יוצאת הליגה לשלושה שבועות של פגרה. האם יצליחו השחקנים להתאושש ולשנות את פתיחת העונה הגרועה בתולדות הקבוצה?


נראה שהפגרה הביאה עמה רוחות של שינוי, ארבעת המחזורים שבאו בעקבותיה אופיינו לא רק באי ספיגת שערים, כי אם ברצף נהדר של ארבע נצחונות ליגה: תחילה מכבי רחובות ספגה 7:0 מוחץ, לאחר מכן הפועל חיפה שנוצחה 2:0 חלק, במשחק נעילת הסיבוב הראשון הובסה הפועל תל אביב בתוצאה 3:0, כששייע גלזר חוזר להרכב ורושם שער ובישול, ולבסוף, כמובן, מכבי פתח תקווה, שנוצחה 2:0, מכבי עולה לראשונה העונה לראש הטבלה.

%D7%98%D7%91%D7%9C%D7%AA_%D7%9C%D7%99%D7


רצף ארבעת הנצחונות הפיח רוח חיים חדשה בקבוצה, בעיקר הודות לנצחון בדרבי והנצחון על מכבי פתח תקווה שהסתמנה כמועמדת לאליפות, אלא שהגרלת המשחקים הקשה זימנה למכבי שוב את הפועל פתח תקווה ומכבי חיפה. שתי הקבוצות מצליחות לעצור את מכבי והמשחקים נגמרים בתיקו - 1:1. השפעת משחקים אלו ניכרה במשחק העוקב, כשהפועל רמת גן מתחתית הטבלה מחלצת נצחון 1:0, וגורמת למכבי להיראות שוב כקבוצה שזקוקה לניעור רציני.


התוצאות הרעות פגעו במאבקי האליפות והורידו את מכבי מן המקום הראשון בטבלה, דבר שכנראה הוביל לניעור הסופי שמכבי כה נדרשה לו. מכבי יפו, בית"ר תל אביב, מכבי נתניה והפועל כפר סבא הפסידו כל אחת בתורה, ומכבי העפילה אל המקום השני, כשנכון לה עוד מאבק ישיר מול מוליכת הטבלה, הפועל תל אביב.


במחזור ה-20 שוב מכבי רחובות משמשת כשק החבטות של הקבוצה, כשהיא מנוצחת 5:1, נצחון שמעלה את מכבי אל המקום הראשון בהפרש נקודה, שני מחזורים לסיום. מחצית שניה נהדרת נגד הפועל חיפה מובילה לנצחון 3:1 והמחזור האחרון הופך לחשוב מאין כמותו.

%D7%93%D7%91%D7%A8_27-05-1956_%D7%A1%D7%


מחזור 22, אצטדיון באסה, הפועל תל אביב מהמקום השני מארחת את מכבי המובילה עליה בנקודה לקרב שבו תיקו מספיק למכבי עבור אליפות חמישית מתוך שש האחרונות שחולקו. האם עשור לאחר הנצחון 3:0 על היריבה העירונית מכבי שוב תחגוג על ראשה של הפועל? בדקה ה-34 כדור רוחב של צבי סטודינסקי מוצא את רפי לוי, הצעיר המבטיח, שמבקיע את השער הראשון. בדקה ה-65 שוב כדור רוחב, הפעם של שמואל (פפו) ישראלי מוצא את יצחק נחמיאס, שמכניע גם הוא את חודרוב וקובע 2:0, האות להתחלת החגיגות. חמש דקות לסיום משלים רפי לוי צמד שערים, ושוב, כמו לפני עשור, 3:0 על הפועל והאליפות הולכת למכבי!


פתיחת העונה העגומה התחלפה בסיבוב שני נהדר, בו מכבי מנצחת תשעה משחקים, מוציאה שתי תוצאות תיקו ורושמת הפסד בודד, דבר שהספיק כדי להחזיר את האליפות הביתה.

%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%A8_%D7%9C%D7%90_%D

 

פיקנטריה: בתום משחק הדרבי נלקח רפי לוי בידי המשטרה הצבאית מאחר ויצא למשחק ללא אישור מפקדו, אך בוודאי שלא נמחק החיוך מפניו לאחר צמד השערים והזכיה באליפות.

 

השחקנים ששיחקו הכי הרבה משחקים בעונה זו:

1. אברהם בנדורי 22

-. שאול מתניה 22

2. יצחק שניאור 21

3. בנימין רבינוביץ 20

-. שמואל (פפו) ישראלי 20

-. יצחק נחמיאס 20

 

השחקנים שכבשו הכי הרבה בעונה זו:

1. צבי סטודינסקי 7

-. יוסף מרימוביץ' 7

-. יצחק נחמיאס 7

2. שייע גלזר 5

-. שמואל (פפו) ישראלי 5

 

מה עוד מחכה לכם במכביפדיה:

265 קטעי עיתונות הועלו עבור עונה זו! סיכומי משחק לכל המשחקים, סטטיסטיקות נוספות ועוד ועוד. שווה להסתכל באתר ולמצוא פנינים.

 

עונות קודמות בפרוייקט:

 

עדכונים הבאים עלינו לטובה במכביפדיה:

בפעם הקודמת חשפנו בפינה זו את העלאת פרוייקט המדים. התחייבנו על 150 תמונות והעלנו 218. מדובר במספר שהוא (ככה"נ) שיא עבור אוסף חולצות דיגיטלי.

בעקבות כך, בימים הקרובים נעלה סטטיסטיקות מדים עבור כ-1000 משחקים שבהם כבר תוייגו מדי המשחק (מדובר על שליש ממשחקי מכבי לאורך השנים!).

אנו כבר עובדים על עונת 1956/57 בשיא המרץ, וממשיכים לעדכן ולדייג באתר מאות נתונים מן השנים האחרונות במקביל. לא מעט עדכונים התבצעו, מתבצעים ויתבצעו בשבועות הקרובים.

אנא, מי שיש לו כמה דק' לשים ולעזור לנו, בכל תחום שהוא, אנו נשמח לעזרה!

 
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.