Jump to content

מנכ"ל


פנחס שוף

Recommended Posts

מתוך כתבה בוואלה

 

Quote

בסיום העונה שעברה הנחילה באר שבע למכבי תל אביב במחזור הסיום את ההפסד הראשון שלה. גם למשחק הזה, לכאורה לפרוטוקול בלבד, הייתה משמעות גדולה בהרבה. האם זו הייתה אותה דלת, רק שהפעם היא הראתה לצהובים את כיוון היציאה? את זה נדע בתוך מספר חודשים.


הדבר העיקרי שניתן היה לזהות במכבי תל אביב של אותו ערב באשדוד הוא שגם הקבוצה המתוכנתת והממושמעת ביותר יכולה להיות מועדת לפורענות. כשהרצועה של איביץ' השתחררה מעט מצוואר השחקנים הם בילפו. הם כנראה לא התכוונו, אבל זו הייתה התוצאה. הרפיון הזה, שהחל לפני חודשיים, נמשך לתוך הפגרה. מכבי תל אביב התקשתה לתפקד בחודשי הקיץ ומתקשה לתפקד גם עכשיו.

 

את הסיבות המקצועיות קל למנות. המאמן מונה באיחור. ההבדל בין הגנה עם אמאדור, ז'ראלדש וסבוריט לחוליה אחורית שמונה ארבעה ישראלים, חלקם חסרי ביטחון, עצום. ניק בלקמן עושה, כך נראה, הכול כדי להוכיח שמקומו לא בסגל. חלוץ לצד איתי שכטר עדיין אין, טל בן חיים נראה חלודה עם שחקן ולא כמו שחקן עם חלודה, אצילי ומיכה כבר לא, אין קהל שידחוף את הקבוצה (גם זה טיעון לגיטימי) ועוד ועוד. אלא שכדי להבין איפה נפער הבור במכבי תל אביב לא צריך ללכת למשחק נגד באר שבע ביוני, אלא להצפין עוד יותר בזמן, לאוקטובר 2019, אז עזב בן מנספורד את הקבוצה. מנספורד היה אוטוריטה ניהולית. הוא שלט במועדון ביד רמה, עקב באדיקות אחר הנוער, היה מקושר ביבשת, הביא שחקנים ועזר בבניית הסגל. הוא ייצר ב-2018 עבור מכבי תל אביב את הקיץ הטוב ביותר שלה מאז עונת הבכורה של ג'ורדי קרויף, כשהחתים זרים איכותיים, הביא את ולאדן איביץ' וביסס קבוצה שדרסה את הליגה שנתיים ברצף. מנספורד קיבל קרדיט מועט מדי באליפויות האחרונות. התחושה הייתה שאלה היו "האליפויות של איביץ'", אבל יש לו הרבה מאוד מניות בתארים הללו. ועדיין, מנספורד עצמו הוא לא הסיפור. התפקיד שלו כן.

 

במשך שני פרקי זמן משמעותיים בחמש השנים האחרונות לא היה למכבי תל אביב מנכ"ל, שניהם ארכו כמעט שנה. מרטין ביין עזב לפני תחילת 2016/17 והקבוצה המשיכה לאחת מעונותיה הגרועות בשנים האחרונות עד מינויו של מנספורד בתום העונה. האחרון עזב באוקטובר ועדיין לא נמצא לו מחליף. ג'ק אנגלידיס, יד ימינו של גולדהאר, מנווט את הספינה מרחוק. בקרית שלום יושבים המשנה למנכ"ל שרון תמם והמנהל הטכני ברק יצחקי. שניהם עובדים קשה, אבל הם לא הפנים של המועדון ולא אנשי המקצוע שעומדים בראשו. הקיץ הוחלט לשדרג את פטריק ואן לוון, אבל שוב, כפי שהוכיח שהוכח בימי קרויף, הזזת אדם בתוך המערכת לתפקיד אחר היא לא בהכרח נוסחה להצלחה. בתקופה של מנספורד התחושה היתה שיש כתובת במחלקה הישראלית של מכבי תל אביב. שחקנים האמינו, גם אם זה לא היה תמיד מדויק, שלבריטי יש קו ישיר לבוס בקנדה וליד ימינו אנגלידיס, וזה זרע תחושת ביטחון לפיה בכל רגע יש הורים במשפחה. בהיעדר נוכחות של בעלים, מנכ"ל תורם לתחושה שיש בקרית שלום דמות ניהולית עם השפעה גם בטורונטו לשדרה הניהולית של מכבי תל אביב חסר כבר הרבה זמן ראש, אדם שיעמוד בפרונט, יקבל החלטות קשות, יספוג את האש, יידע לשייט בין גלי הפייר-פליי שגועשים סביב מכבי תל אביב כבר שנתיים. הקבוצה הזאת משוועת לאיש שיזרוק את המילה הנכונה, שיבלום סוכנים מהעלאת השתן לראש השחקן שלהם. כל הדברים האלה לא קורים במכבי תל אביב כבר כמעט שנה, ומה שהוסווה היטב על ידי הפרפקציוניזם של איביץ' (עם סגל שנבנה, כאמור, על ידי מנספורד) מתפרץ עכשיו תחת דוניס. לא נשחק אותה תמימים. עם או בלי מנכ"ל, מכבי תל אביב הייתה צריכה להיות עכשיו עם 4 נקודות לכל הפחות. אפשר להתמודד עם חולשה של שחקן, קשה להתמודד עם חוסר מוטיבציה. להוציא את דן ביטון בגזרת הכדורגל ואיתי שכטר בגזרת החשק, אין למכבי תל אביב יותר מדי להציע כרגע. עם כל כך מעט נשקים קשה לצאת למלחמה.

 

אני די מסכים עם הכתבה.

בהעדר ג'ורדי קרויף בן מנספורד היה די דומיננטי והיה מישהו שאחראי על רכש ולהסתכל לטווח הרחוק

אין ספק שהקיץ האחרון היה לא מנוהל מספיק טוב ואנחנו צריכים מישהו שיסתכל מעבר לעונה הקרובה והחלון בחורף אלא יסתכל על סוף שנה ותמיד יחשוב קדימה

אפשר להסכים או להסכים עם השיטה של מיטש שמתנה רכש בהגעה לאירופה אבל לא נצליח להשתדרג ככה מידה ונפספס עליה לאירופה

לסיים קיץ עם זר וחצי ושחרור של מספר שחקנים ישראלים משמעותיים זה לא מספיק טוב למועדון שמתיימר להיות מנוהל הכי טוב בליגה

שלא ברור מה התפקיד בדיוק של שרון תמם וברק יצחקי יש תחושה שההחלטות נלקחות לא מספיק טובות

קיצר תביאו מנכ"ל/מנהל מקצועי וחלוץ 

Link to comment
Share on other sites

נראה כאילו מיטש הוריד רגל מהגז בכל מה שקשור לבכירים במועדון, מנספורד היה ענק, חסרה דמות מקצועית רצינית במועדון, עם איביץ זה היה איביץ, עכשיו לצלם אין אפילו את מי לצלם ביציע...

Link to comment
Share on other sites

אין בוס למכבי. אין מי שינווט את הספינה. זה מבחינתי הטעות הראשונה שנעשתה במכבי בקשר לקיץ הזה ואולי הטעות הכי גדולה.

מנספורד היה פשוט מושלם לתפקיד הזה. הוא השקיע שעות במכבי. חיפש שחקנים בליגה ומחוץ לליגה. עקב אחרי צעירים באדיקות. כיום נראה שאין אף אחד שינהל.

אז למיץ' אין זמן בשביל לנהל את מכבי וג'ק רוצה להיות קרוב למיץ' ולא לבוא לפה. אני מבין וזה בסדר גמור (קורה בעוד מועדונים בעולם), אבל מכבי חייבת בוס. אפילו כשהיה לנו את ג'ורדי בתור מנהל מקצועי, אבל היינו ללא מנכ"ל זה לא עבד טוב. חייב להגיע לכאן מנכ"ל.

עונה שעברה היה לנו את איביץ' אחרי שמנספורד עזב וזה הספיק, כי איביץ' הכיר את השחקנים טוב והם ידעו שאסור להתעסק איתו. בכל זאת צצו פה ושם בעיות שידענו להתעלם מהן.

כיום אנחנו נמצאים עם מאמן שפה חודש ואין מי שיעזור לו. פשוט בלתי אפשרי להתנהל ככה. 

מותר לעשות טעויות, אבל לא למנות מנכ"ל זה לא לטעות. זאת התנהלות של יהיה בסדר ומה שיש זה מספיק. ההתנהלות הזאת התבטאה גם בכך שלא הבאנו זרים והבאנו מאמן מאוחר. אותה התנהלות שבגללה איבדנו את האליפות לב"ש.

Link to comment
Share on other sites

לפי הרשמי יש מנכ"ל פשוט לא שלא כמו מנספורד, נראה שלא קשורה יותר מדי לצד המקצועי

 

Quote

המנכ"לית בפועל של מכבי תל אביב, שרון תמם, נבחרה לדירקטוריון של ארגון המועדונים האירופיים (ECA) באסיפה הכללית האחרונה.

 

Link to comment
Share on other sites

23 דקות לפני, דקסטר said:

לפי הרשמי יש מנכ"ל פשוט לא שלא כמו מנספורד, נראה שלא קשורה יותר מדי לצד המקצועי

 

 

 

מנכ״ל בפועל זה כמו ממלא מקום כזה, מישהו שיקבל כמה החלטות שלא קשורות לצד המקצועי כל כך

Link to comment
Share on other sites

שרון תמם סמנכ"לית. יש לי הרבה מאוד הערכה אליה. אבל היא לא מנכ"לית. אין ספק שהבעיה המרכזית של מכבי, בניגוד לנרטיב הברור של התקשורת, היא ניהולית.

חוסר במנכ"ל לאורך זמן זו בעיה חמורה. לא ברור לי איך אדם כמו מיצ' מסכים שדבר כזה יקרה לארגון בראשותו. 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Shroud said:

נראה כאילו מיטש הוריד רגל מהגז בכל מה שקשור לבכירים במועדון, מנספורד היה ענק, חסרה דמות מקצועית רצינית במועדון, עם איביץ זה היה איביץ, עכשיו לצלם אין אפילו את מי לצלם ביציע...

 

כל קיץ אומרים את אותו הדבר.

הוריד רגל מהגז ואז מגיע מומחה כדורגל והשקעה של 20 מיליון בנוער. הוריד רגל ואז מגיע מנכ"ל מריינגרס. הוריד רגל ואז מגיע מנכ"ל ממועדון כמו לידס.

אם זה להוריד רגל אז הלוואי שהבוס שלי יוריד רגל מהגז ויתנהג כמו מיטש.

 

משנה פוזיציות במועדון בהלימה לתקופה ולמשתנים. היום יכול להיות מנכ"ל שאחראי על הניהולי-שיווקי-מקצועי ומחר יכולים להיות שלושה אנשים שונים וכל אחד בתחומו. תלוי.

את החוסר במנכ"ל על הצד המקצועי, השלים כנראה איביץ, כנראה שגולדהאר מחפש פתרון. תתנו לו קרדיט.

 

הלוואי שתגיע עוד דמות לסגוד לה, אבל בינתיים תתנו קרדיט.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.