Jump to content

נושא הפגנות מאוחד


avi atias

Recommended Posts

1 דקה לפני, קאוביין said:

הבעיה בשנות ה 50-60 בקליטת עולים לא היתה רק אם זה צריף או אוהל, עיירת פיתוח או שכונת עוני, רומנים או עירקים. 

כל מזרחי שרצה להיות משהו מעבר לפועל פשוט שעובד עם הידיים היה צריך להשתלב במנגנון של ההסתדרות מפא"י והפנקס האדום שכולו נשלט ע"י אשכנזים. 

 

אכן.

בכלל, מי שלא היה בהסתדרות לא היה יכול להתקדם אז כמעט.

אני חושב שמי שיחסית הצליח כן להתקדם בהסתדרות היו יוצאי העלייה העירקית.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, החתול הצהוב said:

 

אכן.

בכלל, מי שלא היה בהסתדרות לא היה יכול להתקדם אז כמעט.

אני חושב שמי שיחסית הצליח כן להתקדם בהסתדרות היו יוצאי העלייה העירקית.

סבא של אבא שלי היה עובד תעשייה האווירית,היו מאיימים עליהם בפיטורים במידה ולא יצביעו למי שצריך בבחירות הארציות..

 

Link to comment
Share on other sites

הבעיה היא שבבחירות הארציות בסופו של דבר אי אפשר לדעת למי באמת הצבעת. זה חשאי בסופו של דבר. אתה יכול להגיד שהצבעת למערך והכל, אבל בפועל לשים ליכוד.

Link to comment
Share on other sites

מעניין איפה הקאצ' והערבוב בטח מגבלות קורונה יהיו אחרי בנאדם אחד לא מהקיבוץ.

https://13news.co.il/item/news/domestic/articles/hasi-river-1108410/?fbclid=IwAR1xKJ43tS9ij0GrFKWxsvujitDf4dKCFeY9kJuAs4ML53SWtpqfVpTqGCE

Link to comment
Share on other sites

11 דקות לפני, החתול הצהוב said:

הבעיה היא שבבחירות הארציות בסופו של דבר אי אפשר לדעת למי באמת הצבעת. זה חשאי בסופו של דבר. אתה יכול להגיד שהצבעת למערך והכל, אבל בפועל לשים ליכוד.

מאמין שבתמימות של האנשים פעם במיוחד של העולים חדשים זה עבד..

Link to comment
Share on other sites

15 דקות לפני, החתול הצהוב said:

הבעיה היא שבבחירות הארציות בסופו של דבר אי אפשר לדעת למי באמת הצבעת. זה חשאי בסופו של דבר. אתה יכול להגיד שהצבעת למערך והכל, אבל בפועל לשים ליכוד.

מזכיר לי שפעם היו בחירות למועצה ואנשים קיבלו מוניות ספיישל מהבסיס עד הבית מכל מקום בארץ ובסוף הצביעו משהו אחר.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, הנדון said:

מעניין איפה הקאץ' והערבוב בטח מגבלות קורונה יהיו אחרי בנאדם אחד לא מהקיבוץ.

https://13news.co.il/item/news/domestic/articles/hasi-river-1108410/?fbclid=IwAR1xKJ43tS9ij0GrFKWxsvujitDf4dKCFeY9kJuAs4ML53SWtpqfVpTqGCE

 

הקאצ הוא מחטף פוליטי של ראש עיירית בית שאן וראש המועצה של עמק המעיינות. הם חושבים בדיוק כמו תושבי ניר דוד. זה לא שטח של בית שאן ולא של עמק המעיינות. מדובר כאן על משאב מים ציבורי ואין להם שום זכות לקבוע עבור הציבור מה נכון ומה לא. יש כאן פוליטיקה מכוערת על חשבון טובת הציבור. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ת"א שלנו said:

 

הקאצ הוא מחטף פוליטי של ראש עיירית בית שאן וראש המועצה של עמק המעיינות. הם חושבים בדיוק כמו תושבי ניר דוד. זה לא שטח של בית שאן ולא של עמק המעיינות. מדובר כאן על משאב מים ציבורי ואין להם שום זכות לקבוע עבור הציבור מה נכון ומה לא. יש כאן פוליטיקה מכוערת על חשבון טובת הציבור. 

אגב יש חמש דקות נסיעה משם את עין הנציב ליד קיבוץ עין הנציב ששם מכבדים את הציבור ולא סגרו את המעיין שהוא לא פחות נחמד ויפה מהאסי ויש דרך מהקיבוץ שרק בשבתות אי אפשר להיכנס לישוב כי זה קיבוץ דתי אבל אפשר לעבור מסביב.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, קאוביין said:

הבעיה בשנות ה 50-60 בקליטת עולים לא היתה רק אם זה צריף או אוהל, עיירת פיתוח או שכונת עוני, רומנים או עירקים. 

כל מזרחי שרצה להיות משהו מעבר לפועל פשוט שעובד עם הידיים היה צריך להשתלב במנגנון של ההסתדרות מפא"י והפנקס האדום שכולו נשלט ע"י אשכנזים. 

אבא שלי אמר לי שאבא שלו היה אומר להם שהוא יצביעה להם ובסוף הצביע לליכוד (לא זוכר איך קראו להם אז).

ואבא שלי עלה לארץ ב1962 לשדרות והם פלשו לדירה של עמידר בבאר שבע.

בלי קשר אני מאמין שלפחות סבא מצד אמא שלי היה מוכן לעבוד כל החיים שלא באדמה (היה מורה) העיקר לעלות לארץ.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, אביאל 5 said:

אבא שלי אמר לי שאבא שלו היה אומר להם שהוא יצביעה להם ובסוף הצביע לליכוד (לא זוכר איך קראו להם אז).

ואבא שלי עלה לארץ ב1962 לשדרות והם פלשו לדירה של עמידר בבאר שבע.

בלי קשר אני מאמין שלפחות סבא מצד אמא שלי היה מוכן לעבוד כל החיים שלא באדמה (היה מורה) העיקר לעלות לארץ.

 

השורשים של הליכוד כרשימה זה מ-5 מפלגות : חירות - הגדולה מכולן, ליברלים - מפלגה לא קטנה גם כן, ואז 3 מפלגות קטנות: המרכז החופשי, התנועה לא"י השלמה והרשימה הממלכתית.

חירות וליברלים רצו כרשימה ביחד ואח"כ היו סיעה בכנסת שנקראה גח"ל (גוש חירות - ליברלים).. אם אבא שלך הצביע ב-65 ו/או 69 אני מניח שהוא הצביע לגח"ל.

הליכוד כרשימה נוצר ב-73' ומאז מערכת הבחירות הזו יש "ליכוד" בפתקי ההצבעה.

 

כמפלגה אגב הליכוד הוקמה רק ב-1988, אחרי שחירות והליברלים התאחדו למפלגה אחת (3 המפלגות הקטנות האחרות שציינתי התמזגו לחריות במהלך השנים ומ-1985 סיעת הליכוד הייתה מורכבת מחרות וליברלים בלבד).

Link to comment
Share on other sites

4 דקות לפני, החתול הצהוב said:

 

השורשים של הליכוד כרשימה זה מ-5 מפלגות : חירות - הגדולה מכולן, ליברלים - מפלגה לא קטנה גם כן, ואז 3 מפלגות קטנות: המרכז החופשי, התנועה לא"י השלמה והרשימה הממלכתית.

חירות וליברלים רצו כרשימה ביחד ואח"כ היו סיעה בכנסת שנקראה גח"ל (גוש חירות - ליברלים).. אם אבא שלך הצביע ב-65 ו/או 69 אני מניח שהוא הצביע לגח"ל.

הליכוד כרשימה נוצר ב-73' ומאז מערכת הבחירות הזו יש "ליכוד" בפתקי ההצבעה.

 

כמפלגה אגב הליכוד הוקמה רק ב-1988, אחרי שחירות והליברלים התאחדו למפלגה אחת (3 המפלגות הקטנות האחרות שציינתי התמזגו לחריות במהלך השנים ומ-1985 סיעת הליכוד הייתה מורכבת מחרות וליברלים בלבד).

ממתי יש פתק ״מחל״?

Link to comment
Share on other sites

כרונולוגית הליכוד זה ככה:

 

  • חירות: הוקמה ב-1948 ליוצאי האצ"ל.
  • ליברלים: הוקמה ב-1961 לאחר מיזוג של הציונים הכללים (שהוקמו ב-1922) ושל המפלגה הפרוגרסיבית שהוקמה ב-1948.
  • ב-1965 חירות והליברלים מחליטים לרוץ ברשימה משותפת בשם גח"ל, ולאחר מכן להיות סיעה משותפת בכנסת.
  • ב-1965 מתפלגת קבוצה קטנה מאוד מחרות בשם "המרכז החופשי".
  • ב-1967 מוקמת "התנועה למען א"י השלמה".
  • ב-1968 מוקמת "הרשימה הממלכתית" של בן-גוריון ועוד כמה, אשר לא הסכימה לאיחוד השמאל שהביא להקמת מפלגת העבודה באותה שנה. ב-1970 ב"ג עוזב את הרשימה הממלכתית ואינו קשור אליה יותר.
  • בקיץ 1973 אריק שרון המאוכזב שלא קיבל את הרמטכ"לות פורש מהצבא , עובר לחיים הפוליטיים ועוסק בהקמת רשימה ימנית מאוחדת שתהיה גח"ל ועוד כמה, אשר תקרא "הליכוד". הרשימה מורכבת אפוא מחרות, ליברלים, המרכז החופשי, התנועה לא"י השלמה והרשימה הממלכתית.
  • ב-1974 עם תחילת כהונת הכנסת החדשה מוקמת סיעת הליכוד בכנסת. 
  • בהמשך 1974 חל פילוג ב"מרכז החופשי". הפלג הימני והניצי יותר, עם אהוד אולמרט, עוזב ומקים את "המרכז העצמאי". שתיהן נשארות בסיעת הליכוד בכנסת.
  • ב-1976 המרכז העצמאי, התנועה לא"י השלמה והרשימה הממלכתית מתאחדות למפלגה אחת בשם "לעם", אשר ממשיכה להיות חלק מסיעת הליכוד בכנסת. המרכז החופשי עוזבים את סיעת הליכוד בשנה זו.
  • 1977: הליכוד הולך לבחירות המהפך כאשר הוא מורכב מ-2 מפלגות גדולות: חירות וליברלים וממפלגה קטנה- לע"ם. מבנה זה המשיך עד 1985.
  • 1985: לע"ם מתמזגת למפלגת חרות. מעתה- הליכוד הוא רשימה וסיעה של 2 מפלגות: חירות וליברלים.
  • 1988: חרות וליברלים מתאחדות למפלגה אחת- הליכוד. 
Link to comment
Share on other sites

אולי קשור יותר ל"מחשבות רנדומליות" מאשר לכאן, אבל חייב להודות שמבסוט לאללה מהתגובות של רוב האחים המכביסטים כאן (מזרחסטים מודעים ואשכנזיסטים מתכחשים, סליחה על נקיטת העמדה הברורה) שנכתבו כאן. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, החתול הצהוב said:

איזה כיף זה לדבר על מאבק הפועלים ולשחק אותה מרקסיסט כשאתה חי מצוין בתרבות הצריכה, טס לחו"ל 2-3 פעמים לשנה וכו' וכו'

מצחיק אותי שעדיין יש קומוניסטים פר אקסלנס ב2020, חשבתי שהדבר הזה כבר ייעלם אבל כנראה שתמיד יש כמה נערי הפועל שרוצים להרגיש קצת מורדים כי זה ״קול״ להיות נגד הממסד הקפיטליסטי המרושע

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, avi atias said:

איזה קפיטליזם יש בארץ בדיוק?

 

117798105_171152854475165_41161386568724

 

יש מדינה בעולם שהקומוניזם לפי שיטת יושם וגם הצליח? (שואל ברצינות)

אני לא מתכוון על שוודיה, דנמרק וכו שיש שם נגיעות קלות.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, פראנק_רייקארד said:

יש מדינה בעולם שהקומוניזם לפי שיטת יושם וגם הצליח? (שואל ברצינות)

אני לא מתכוון על שוודיה, דנמרק וכו שיש שם נגיעות קלות.

 

אין שם גם נגיעות קלות, מדינות קפיטליסטיות מאוד שקרסו כשהיו סוציאליסטיות. פשוט יש שם מדיניות רווחה רחבה.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, לנצח צהוב said:

אולי קשור יותר ל"מחשבות רנדומליות" מאשר לכאן, אבל חייב להודות שמבסוט לאללה מהתגובות של רוב האחים המכביסטים כאן (מזרחסטים מודעים ואשכנזיסטים מתכחשים, סליחה על נקיטת העמדה הברורה) שנכתבו כאן. 

שמע זה מעבר לנקיטת עמדה, זה זלזול בעמדה הנגדית. 

Link to comment
Share on other sites

On 10.8.2020 at 19:16, avi atias said:

 

 

חשוב לי לדייק איתך בעובדות כי אתה מתכחש למציאות ומזלזל בתחושות של אנשים ובעיקר משקר לעצמך.

לא מזלזל באף נרטיב, אני רק טוען שהאמת גדולה יותר מאמת של צד אחד בלבד. 

אתה מצייר מצג שווא כאילו העולים ממדינות ערב התמסכנו והתלוננו במקום לנסות לשנות את מצבם, זו התעלמות בוטה מההיסטוריה של המדינה.

לא חושב שהעולים האלה התמסכנו באופן מוחלט, ברור לי שהם נחתו למצב שלא נתן להם שיוויון הזדמנויות. אני כן טוען שחלק מדור הנכדים שלהם נוטה להתמסכן, כי למרות שיש פערים בין אוכלוסיות היום גם כן, שום דבר לא מונע מבן אדם היום להגיע לאן שבא לו אם הוא רוצה, ואני אומר את זה בתור אחד שנמנעו ממנו הרבה דברים בסיסיים בחיים.

 

 

הרוסים, בלי לזלזל בתחושות שלהם גם כן, זו העליה שהכי דאגו לה אולי. בנו מיליוני דירות בזול, מכרו רכבים בחצי מחיר, נתנו סל קליטה מכובד ותנאים סוציאלים מפליגים שאף עליה לא קיבלה עד היום.

ברור שגם הם סבלו מגזענות, אבל לא גזענות ממסדית. להיפך, אני זוכר שביסודי עשו לנו שיעורים שלמים על איך לקבל יפה את העליה הרוסית הרבה לפני שהם באו.

בגדול אני מסכים איתך. 

לעליה האתיופית לא עשו שיעורים דומים על איך לקבל אותם יפה. מעניין.

אני מאמין שזה בגלל שהעלייה מרוסיה הייתה גדולה משמעותית מהאתיופית אז המדינה הקדישה לה יותר תשומת לב, כמה זה היה מיליון עולים?(לא זוכר במדויק) זה חסר תקדים. 

אז קצת קשה לי להשוות לאנשים שזרקו אותם ממשאית של זבל בשום מקום.

השוואה היא לא התאמה מוחלטת של הסיטואציות, אלא הבחנה בין קווי דימיון מסוימים. ברור שיש שוני.

 

אבל עזוב את הקליטה הקשה, מדברים איתך גם על דור ההמשך שסבל מהתנכלות ממסדית במסגרת הלימודים.

ומה זה השטות הזאת לגבי אנשים מכובדים? גם מארצות ערב עלו אנשים מכובדים מאוד.

ברור שגם מארצות ערב עלו אנשים מכובדים מאוד, שכבודם נרמס כשנאלצו לעבוד בעבודות דחק במקום בעבודה הקודמת(כמו האחים אל כוותי). כתבתי את זה אצל הרוסים כי אצלהם העניין בולט במיוחד, כי אחד הדברים שמייחדים את יהודי ברית המועצות גם ביחס לרוסים הגויים וגם ביחד ליהודים מארצות אחרות(כולל אשכנזיות) הוא הכמות האסטרונומית של בעלי ההשכלה הגבוהה ואנשי התרבות שם, ממוזיקאים מהשורה הראשונה עד לרופאים, תיאטרוניסטים ומדענים, שמצאו את עצמם בסיטואציה הזו. אני פשוט רואה איך הם הנחילו לילדים ולנכדים שלהם פה בארץ את מורשת העבודה הקשה ופשוט לא קיים בתרבות שלהם שהילד לא הולך לחוג, וחוג זה לא כמו חוג אצלנו הישראלים, איזה מין פנאי לאחר הצהריים/ערב, אלא משהו שהם חייבים לתת בו 100% ודיר בלאק אם אין תוצאות. התרבות של היהודים הסובייטית יוצאת דופן בגישת ה"תעבוד קשה, תצליח" ולדעתי עדות המזרח כקולקטיב פחות היו בראש הזה.

כיום, המצב בהחלט שונה ממה שהיה עד שנות ה80. ובהחלט כולם יכולים להצליח עם כוכבית על פריפריה מרוחקת.

פריפריה מרוחקת זה מכשול אבל זה לא תקרת זכוכית.

 

שמעו סבבה שיש מחלוקת. אני לא מזלזל בנרטיב של אף אחד. להתייחס אל מה שאני אומר כאילו אני איזה אשכנטוז מנותק שחי בבועה ומתכחש לאמת המוחלטת שהיא כולה של עדות המזרח זה מה שמזלזל. וואלה יש לי מלא מה להגיד בסוגייה הזו וגם דברים שהם לא פוליטיקלי קורקט(ובניגוד למה שפלג כתב אני חושב שלנרטיב "האשכנזי" יש מלא דברים לומר שטאבו לומר אותם), אם תתייחסו אלי בתור אדם שמכבד אתכם ואת הדעה שלכם ולא תפסלו על הסף כל מה שקצת מערער את הנרטיב שלכם אולי יהיה אפשר לנהל דיון פורה שאני אוכל ללמוד ממנו ולשנות את דעתי, ואולי גם אוכל לשנות משהו קטן בזווית שלכם.

Link to comment
Share on other sites

2 דקות לפני, nimrodem said:

 

שמעו סבבה שיש מחלוקת. אני לא מזלזל בנרטיב של אף אחד. להתייחס אל מה שאני אומר כאילו אני איזה אשכנטוז מנותק שחי בבועה ומתכחש לאמת המוחלטת שהיא כולה של עדות המזרח זה מה שמזלזל. וואלה יש לי מלא מה להגיד בסוגייה הזו וגם דברים שהם לא פוליטיקלי קורקט(ובניגוד למה שפלג כתב אני חושב שלנרטיב "האשכנזי" יש מלא דברים לומר שטאבו לומר אותם), אם תתייחסו אלי בתור אדם שמכבד אתכם ואת הדעה שלכם ולא תפסלו על הסף כל מה שקצת מערער את הנרטיב שלכם אולי יהיה אפשר לנהל דיון פורה שאני אוכל ללמוד ממנו ולשנות את דעתי, ואולי גם אוכל לשנות משהו קטן בזווית שלכם.

 

הבעיה שאנשים מדברים ממקום סובייקטיבי ולא אובייקטיבי. אין קשר לזה שאתה אשכנזי לדעה אוביקטיבית בנושא. זה לא יפגע בזהות שלך ולא אמור לערער את מי שאתה. 

חבר יקר, הפתעה. גם אני אשכנזי.

Link to comment
Share on other sites

Just now, ת"א שלנו said:

 

הבעיה שאנשים מדברים ממקום סובייקטיבי ולא אובייקטיבי. אין קשר לזה שאתה אשכנזי לדעה אוביקטיבית בנושא. זה לא יפגע בזהות שלך ולא אמור לערער את מי שאתה. 

חבר יקר, הפתעה. גם אני אשכנזי.

מסכים עם מה שאמרת, אני מדבר ממקום אובייקטיבי(למרות שתכלס אי אפשר לגמרי להסתכל על זה כצופה מהצד, המציאות בה גדלת נותנת לך לראות כמות מוגבלת של זוויות, והדרך היחידה לראות את התמונה הגדולה היא לתת צ'אנס לזוויות אחרות, לא להיות אטום, וזה מה שאני דובק בו), יש לי ביקורת על כל הצדדים. אבל פה בגלל שהעזתי לערער על תפיסות מסוימות הודבק לי טייטל של האשכנזי המפאיניק, ופוסלים אותי על הסף.

יודע שאתה אשכנזי, ונראה לי שדווקא מי שיופתע זה אתה כי אני לא בדיוק אשכנזי ממעגן מיכאל...

קיצר נראלי פיספסת קצת.

 

Link to comment
Share on other sites

1 דקה לפני, nimrodem said:

מסכים עם מה שאמרת, אני מדבר ממקום אובייקטיבי(למרות שתכלס אי אפשר לגמרי להסתכל על זה כצופה מהצד, המציאות בה גדלת נותנת לך לראות כמות מוגבלת של זוויות, והדרך היחידה לראות את התמונה הגדולה היא לתת צ'אנס לזוויות אחרות, לא להיות אטום, וזה מה שאני דובק בו), יש לי ביקורת על כל הצדדים. אבל פה בגלל שהעזתי לערער על תפיסות מסוימות הודבק לי טייטל של האשכנזי המפאיניק, ופוסלים אותי על הסף.

יודע שאתה אשכנזי, ונראה לי שדווקא מי שיופתע זה אתה כי אני לא בדיוק אשכנזי ממעגן מיכאל...

קיצר נראלי פיספסת קצת.

 

 

לא חשבתי שאתה אשכנזי ממעגן מיכאל ולמען האמת אני מעדיף לא להתייחס לגופו של אדם אלא לגופו של עניין. אין לי שום דבר רע נגדך חבר, להפך אתה אחלה עם דעות לעניין. כל מה שכתבת כאן לגיטימי ובסדר גמור. אפשר גם לא להסכים ואם אני לא מסכים עם מה שכתבת זה לא אומר שאני נגדך או שאתה נגדי. כולנו באותו הצד ואין לי ספק שכדי לראות את התמונה אנחנו צריכים להניח בצד לא מעט פרדיגמות וסכמות שגדלנו איתם מגיל קטן ואולי באופן הזה נזכה לראות דברים באור אחר. זה תקף כמובן לכל הדעות.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.