Jump to content

חיים גולדשטיין ז"ל


מכביפדיה

Recommended Posts

בהמשך לנושא שפתח Semper על עשרת חללי מכבי במלחמת יום העצמאות, וכן גביע "יד לעשרה".

בתקופה האחרונה נרקם קשר אישי בין המכביפדיה ובין אורלי, בתו של יוסף גולדשטיין, שחקן העבר האגדי ואחיו של חיים גולדשטיין ז"ל, אחד מעשרת החללים.

אורלי שיתפה אותנו במורשת דודה המנוח, בפועלו ובהנצחתו.

 

חיים גולדשטיין 13.03.1923 - 31.08.1948:

חיים, בנם של שושנה ואליהו גולדשטיין, נולד בתל אביב, והיה הבכור מבין שישה אחים. חיים היה בעל ידי זהב בכל אשר עסק בו - בתיקון מוצרי חשמל, בגינון, בכל היה מוכשר, ולראיה - המתחה בצילום והסרטה בכוחות עצמו. בבגרותו עסק חיים בתעשיית היהלומים, זאת תוך שהוא משמר אורח חיים ספורטיבי ודתי יד ביד.

כבר בצעירותו היה חיים חבר במכבי צעיר, גדל והתחנך בבית מכבי (רח' המכבי 4), שיחק תחילה במכבי "התחייה", היא קבוצת בת של מכבי, ובהמשך עבר לשחק בקבוצת הנוער של המועדון.

בעקבות עיסוקו המקצועי ביהלומים, עבר לעיר נתניה, ומתוך כך עבר לשחק בשורותיה של מכבי נתניה. תקופה זו נמשכה כשנתיים וחצי, בסיומם חזר לתל אביב, בה פתח מלטשת יהלומים משלו, וכן חזר למועדון נעוריו, אז הפך לשחקן בקבוצת המילואים של מכבי תל אביב, בה מילא את תפקיד הקיצוני שמאלי.

אביו של חיים, אליהו, התנה את אורח החיים הספורטיבי בכך שישמר את אורח החיים הדתי, וכך - היה נוסע חיים למשחקי החוץ כבר ביום שישי, לן בקרבת המגרש ובשבת היה הולך אל המגרש בו התארחה הקבוצה כדי לשחק. סידור זה הקנה לו את ברכת הדרך של אביו.

עם פרוץ מלחמת השחרור התגייס חיים לחי"ש והוצב בגדוד 53, שם היה אחראי על ההנצחה התרבותית (לעיל צילום והסרטה) וזאת לצד השתתפותו בקרבות.

ב-31 באוגוסט 1948, יצא להסריט כיבוש כפר ערבי (שכבר היה כיבוש), אך בשובו מן הצילומים עלה רכבו על מוקש. חיים נפצע קשות ברגלו, הובהל לבית החולים, אך בדרכו אל בית החולים נפטר.

באופן מיוחד, חיים מונצח בשלושה מקומות שונים: במוזיאון ההגנה, ביד לשריון, וכן במצודת יואב.

מותו של חיים השפיע רבות על המשפחה, שכן היה האח הדומיננטי ומתווה הדרך לאחיו. לזכרו של חיים הוקמה קבוצת הילדים מכבי "חיים" תל אביב, בה שיחקו בין היתר שאול מתניה, יהושע ריגל, אליעזר פרופר ויצחק נחמיאס. משפחתו תרמה לקבוצה את המדים עמם התאמנו ושחקו. מזה כשלושים שנה הקבוצה איננה פעילה.

יהי זכרו ברוך.

 

גביע יד לעשרה והקשר המשפחתי:

על גביע יד לעשרה כבר נכתב באשכול המצורף בראש הנושא, ולכן לא ארחיב, אולם ראוי לציין מאורע חשוב שאירע בטורניר זה. יוסף גולדשטיין, אחיו של חיים, שהלך בדרכו והפך לשחקן (אגדי, אם יורשה לי) במכבי, השתתף במספר משחקים בטורניר זה, כשבמשחק השיא שלו הוא כובש שני שערים לרשתה של מכבי יפו. מכבי העפילה בעונה זו למשחק הגמר של הטורניר, אך הטורניר לא הגיע אל סיומו מעולם. ניתן רק לשער איזו גאווה חש ליטול חלק בטורניר לזכר אחיו, ולככב בו.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.