Jump to content

אינטרנט


אקיטה

Recommended Posts

הנושא החודשי כמובן בדומה לנושאים על פלאפונים.

אחרי שנתיים של תמא38 בשעה טובה חוזר הביתה, להבנתי בכל זאת עדיין אין שם סיבים. (יש לסלקום ופרטנר באתרים אופציה לבדוק במידה והגיעו לבניין שלך)

אשמח להמלצות.

*טלוויזיה לא רוצה לכן מבצעים משולבים לא מעניין אלא אם כן מדובר במשהו באמת יוצא דופן, הדבר היחידי שאני תכלס יושב ורואה בטלוויזיה חוץ מנטפליקס זה משחק של מכבי שלא הלכתי אליו..ובשביל זה יש לינקים, לכן חשוב לי אינטרנט יציב :-)))

Link to comment
Share on other sites

אם אתה לא לוקח סיבים אז זה תלוי באיזור. 

בעיקרון בזק נותנים תשתית עדיפה על הוט, אבל יש איזורים שבהם גם תשתית בזק לא יציבה והוט יתנו לך חיבור יציב ומהיר יותר. 

ממליץ להתנסות עם בזק, רוב הסיכויים שהם יתנו לך חיבור טוב יותר. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Moryo said:

אם אתה לא לוקח סיבים אז זה תלוי באיזור. 

בעיקרון בזק נותנים תשתית עדיפה על הוט, אבל יש איזורים שבהם גם תשתית בזק לא יציבה והוט יתנו לך חיבור יציב ומהיר יותר. 

ממליץ להתנסות עם בזק, רוב הסיכויים שהם יתנו לך חיבור טוב יותר. 

התשתית של בזק פה סבבה לגמרי, זוכר מאז אבל דברים השתנו בכללי בשוק לכן שאלתי.

בדירה שאני נמצא בה כרגע זה הוט...שזה עובד זה אחלה ונותן את הסחורה מבחינתי מה שמבטיחים...אבל כמות התקלות שיש להם זה בעיה.

מעניין לשמוע פה אנשים שהתנסו עם פרטנר, גם הטריפל שלהם נראה די סבבה מבחינת מחיר (למרות שלא בדיוק משתמש בטלוויזיה אבל התוספת מחיר סבירה בעיניי לסתם שיהיה עוד מה לראות פה ושם) גם סקרן לשאול אותם מה התכנון מה זה הבניין שאני נמצא בו נמצא בתוכניות "לעתיד" מבחינת חיבור לסיבים.

Link to comment
Share on other sites

מה שטוב כיום בניגוד לעבר זה שאתה יכול לעבור 10 חברות כולל לחזור לאותה חברה כמה פעמים וכל זה ביום אחד.

אם אין לך תשתית של סיבים ומחיר הוא לא הבעיה שלך אז 2 האופציות הכי טובות הן או הוט או בזק. כל השאר פשוט רוכבים על התשתית של בזק, רק שבמקרה תקלה הטיפול יהיה הרבה יותר ארוך (וגם היו מקרים שבזק בכוונה חבילו בקו/שירות של לקוחות מחברות אחרות כי וואלה אף חברה לא אוהבת שמכריחים אותה לשתף את התשתית שלה אבל הכסף הולך לחברה אחרת חח). בוא נגיד שאם לקחת אינטרנט בשוק הסיטונאי (קרי, חברה שבעצם רוכבת על התשתית של בזק), אז כל עוד זה עובד זה מצוין, ברגע שמתחילות בעיות הטיפול יכול להיות בעייתי וארוך. בנוסף גם מבחינת ספק יש עדיפות ביציאה לעולם.

השילוב הכי טוב הוא תשתית של בזק וספק בזק בינלאומי. שום דבר הוא לא ערובה לחיבור אינטרנט מושלם וזה גם תלוי באזור שאתה נמצא בו אבל זה בגדול.

בעיה עיקרית עם בזק שהארונות שלהם נמצאים בחוץ וחשופים לפגעי מזג אוויר. וככל שאתה מתרחק מהארון כך גם המהירות יורדת.

בקטע הזה התשתית של הוט יותר טובה (מבוססת MPLS במקום ADSL), אם כי לא חפה מתקלות באופן כללי עם שירות שהוא בדרך כלל זוועת עולם.

אז לסיכום, אם אכפת לך גם מהשירות וכסף לא הבעיה העיקרית שלך הייתי בודק קודם את בזק ובזק בינלאומי בתור ספק. שוב זה לא אומר שזה לא יעבוד מצוין גם עם חברה שרוכבת על תשתית בזק ואינטרנט של ספק אחר אבל מבחינת סיכויים לאינטרנט טוב זה הסיכוי הכי גבוה.

 

Link to comment
Share on other sites

1. תבדוק פה: https://www.partner.co.il/globalassets/global/fiberinternet/index.html אם סיבים פרטנר הגיעו אלייך, אם כן זאת העדיפות הראשונה בעיניי (בפרט  אחרי שאנלימיטד הוירידו את המהירות הסימטרית ועכשיו הן כמו כולן)

 

2.  במידה ולא תבדוק אם הסיבים של אנלימיטד הגיעו: 
https://www.unlimited.net.il/

3. בעקרון איפה שיש אנלימיטד יש סלקום ולחלופין מאז הרכישה של החברה, אבל אם משום מה תעדיף את סלקום (אולי קומבינציה עם סלקום טי.וי וכו') אתה יכול לבדוק פה אם הגיעו אלייך: https://www.cellcom.co.il/store/internet/super_fiber_cellcom/Check_fiber/

4. תשתית בזק + ספק בזק בינלאומי השילוב הכי חזק מבחינת אינטרנט אחרי הסיבים, עולה יותר מקומבינציות אחרות אבל הכי מומלץ*

5. תשתית בזק + ספקים שונים לפי מחיר, למשל 019: https://019mobile.co.il/אינטרנט-ביתי/?lm_supplier=20033&gclid=EAIaIQobChMIg8a4rpuD6QIVTO7tCh25Tw_pEAAYASAAEgJ1DfD_BwE
*מומלץ לבדוק ב"כמה זה" לראות אם יש עוד דברים מעניינים

 

6. אם יש לך גלישה מהירה של 4G בבית, למשל אצל אבא שלי הייתי מקבל 100 מגה יציב בפלאפון, יש חבילות של 120G בפימובייל (פלאפון לכל דבר, מקבל שירות מהם, חשבוניות מהם, זה לא מפעיל וירטואלי אלא סתם מותג מוזל שהם עשו לצורכי שיוק) באיזה 30 ש"ח בחודש, לפעמים אפשר אפילו לדוג 200 גיגה ב30 ש"ח בחודש, אולי ביום העצמאות המבצע יחזור אבל גם ה120 אמור להספיק לך כולל צפייה בטלויזיה, לי זה הספיק ועוד השתמשתי בו כאינטרנט לIPTV בטלויזיה בבית. (זה מבצע ל"זוגות" אבל בלאו הכי ההמלצה שלי היא להקים קו נוסף ונפרד עבור האינטרנט בבית אז הוא ישלים לך זוג יחד עם הקו הפרטי שלך)

אז תבדוק קודם מה המהירות שאתה מצליח לקבל שם,
אם כן - אני לא מדבר על להפוך את הטלפון לנק' חמה ולגמור לו את הסוללה, אלא לרכוש מאליאקספרס ראוטר 4G טוב, ולעשות סים חדש ונפרד בחברה שנותנת לך מהירות טובה באזור, אפשר כאמור אפילו ב30 ש"ח בחודש לסגור את הסיפור (במקום 80-120 בחודש עבור ספק+תשתית לאינטרנט "רגיל") אבל אפילו אם באותו זמן לא מצאת מבצע טוב גם אם תעשה ב50 זה עדיין משתלם, בתנאי שיש כיסוי טוב, גלישה מהירה ויציבה ושכמות גיגה תספיק לך, לדעתי 120 יספיקו אם תדוג 200 בכלל אתה מסודר.

 

7. להיות בלי אינטרנט בכלל, לפחות לא יהיו לך עצבים כמו שיהיו לך אם תהיה בהוט

 

8. הוט

 

 

*למה תשתי תבזק לפני הוט שמציעה על הנייר מהירות גבוהה יות?ר כי גם אם תקבל לדוגמה 80 מגה ולא 100 אבל ה80 האלו יהיו יציבים לאורך כל היום זה עדיף בעיניי מ100 מגה או אפילו 500 מגה "מזוייפים" של הוט, שיש לך רק ב3 בלילה סיכוי להתקרב לזה ודווקא כשתצטרך ב20:00 בערב לראות חדשות או משחק האינטרנט לא יזוז בכלל ולא תוכל לצפות אפילו. יש כמובן מקומות שזה עובד טוב גם בשעות עמוסות אבל זה החריג ולא להפך.
ועוד לא דיברנו על השירות\תמיכה טכנית הביזיונית שלהם. 

תהנה!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.