Jump to content

האוהד המסור ביותר בעולם


דקסטר

Recommended Posts

סב לואיס היה בכל משחק של צ'רלטון, בית או חוץ, במשך 22 שנה, ובסך הכל 1,076 ברציפות.

השבוע הוא הלך לעולמו לאחר שחלה בקורונה וזכה לשלל מחוות, כולל מבצע גיוס כספים כדי להקים פסל בדמותו

 

שלשום הושלמה העבודה על ציור הקיר בגשר תחנת הרכבת הצמודה לאצטדיון הוואלי של קבוצת צ'רלטון. במועדון חגגו 100 שנים להקמת האצטדיון, כך שהיה מקום למחווה פומבית המציגה את המסורת שלו. עם סיום הצביעה הוסיף האמן כיתוב נוסף, כזה שלא תוכנן במקור. "סב 1076" נכתב בפינה, לזכרו של סב לואיס, האדם שצפה בהכי הרבה משחקים באצטדיון, זה שנחשב לא רק לאוהד המסור ביותר של צ'רלטון, אלא גם מכונה "האוהד הנאמן בהיסטוריה".

 

סב לואיס מת בדיוק ביום בו נצבע קיר המחווה לאצטדיון אותו אהב. קורבן צעיר של וירוס הקורונה, בן 38 במותו, וכנראה האוהד המסור ביותר שתשמעו עליו. לואיס נכח בכל משחק של צ'רלטון, בכל מפעל, ובכל אצטדיון, בית או חוץ, מאז שנת 1998. למה מופיע על הקיר החדש המספר 1076? זה מספר המשחקים הרצופים של צ'רלטון בהם לואיס נכח. 22 שנים מבלי להפסיד אפילו משחק אחד. מגיל 16 ועד 38. מהמנוי העונתי הראשון ועד שהווירוס עצר את הכדורגל ואת חייו.

 

לואיס היה אגדה – בקרב שחקני צ'רלטון, המאמנים ואוהדים אחרים. הוא לא רק הגיע לכל משחק אלא לרוב היה הראשון שנכנס לאצטדיון ובין האחרונים לעזוב אותו. "סב היה הלב והנשמה של משפחת צ'רלטון", נכתב בהודעת המועדון. "תודה על המסירות והנאמנות. אצטדיון הוואלי וכל מגרש אחר לאורך ולרוחב המדינה לא יהיו אותו דבר בלעדיך".

 

בחנות המזכרות של צ'רלטון הציבו על בובת הראווה חולצה עם שמו של לואיס והמספר 1076. ברשתות החברתיות מתפרסמים סיפורים עליו יחד עם ההאשטג "הישארו בבית עבור סב". האוהדים גייסו כבר אלפי פאונדים במטרה לבנות פסל בדמותו מחוץ לאצטדיון. "יש אוהדים שזוכרים שחקנים מסוימים לכל החיים ובמקרה הזה יש אוהד שאני לעולם לא אשכח", כתב שחקן לייפציג אדמולה לוקמן, שגדל בצ'רלטון.

 

"שמעתי את החדשות העצובות מאוד על מותו של סב לואיס, מישהו שהכרתי במהלך התקופה שלי במועדון כשחקן וכמאמן. אם מישהו יכול לומר שהוא היה כולו צ'רלטון , זה סב. תנחומיי למשפחתו וחבריו, נוח על משכבך בשלום, סב". כריס פאוול, שחקן ומאמן עבר בקבוצה.

 

לואיס, שסבל מאסתמה, הרגיש תסמינים ראשונים למחלה 10 ימים לפני מותו. בימים האחרונים בבית החולים עוד הספיק לצייץ סיפורים שונים מחוויותיו כאוהד, אבל גם שיתף איך מחברים אותו למכשירים שונים במטרה להיטיב עם מצבו. שחקנים רבים של צ'רלטון, בעבר ובהווה, ספדו ללואיס. כך גם המאמן הנוכחי לי בוייר, שסיפר איך תמיד האוהד המסור היה מחכה ליד האוטובוס של השחקנים עם תיק הגב שלו וחולצה של הקבוצה.

 

אביו, ליונל, התרגש מהמחוות השונות, וסיפר: "לקחתי את סב למשחק הראשון בוואלי בשנת 1993, כשהיה בן 11. צ'רלטון ניצחה 1:5 והוא היה מלא התלהבות ורצה ללכת שוב. כשיצא למשחקים הוא מעולם לא אמר לאן הוא הולך אלא פשוט הלך. במשחקי חוץ הוא היה יוצא לפעמים בשש וחצי בבוקר, והיה לו מסלול קבוע איפה לאכול או באיזה חנויות לבקר באותו יום".

סב לואיס התחיל בעצם כמו רוב האוהדים, כמו רובנו. עם אב שלקח אותו למשחקים בגיל צעיר, עם ניצחון וקפיצה מחובקת עם אוהדים שעשו חשק לעוד, עם אמונות טפלות ורוטינות מוזרות שאנשים רציונליים לגמרי מחזיקים בהן רק בכדורגל. הוא, בניגוד לאחרים, פשוט לא עצר בשום מקום, לא היה יכול להפסיק - 22 שנים רצופות בלי להפסיד אף משחק, בית או חוץ, באצטדיון.

 

חבריו של לואיס סיפרו שעוד לפני שפיתח סימפטומים, ולפני שעצרו את הכדורגל, הוא דאג למקרה שתתקבל החלטה על משחקים ללא קהל, דבר שעלול לעצור את הרצף ההיסטורי שלו. בסופו של דבר המשחקי נעצרו לגמרי בגלל הווירוס וכך גם חייו של סב, האוהד הנאמן ביותר בעולם.

 

/אורי קופר

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Semper Fidelis said:

תשאר בבית גל. שלא נקרא כתבה כזאת עליך

אין אני כל היום בבית, חברים שלי גמרו עליי שמו אול אין עליי מקבל קורונה נוסע למלון קורונה בבאר שבע עם גמלים ואלמושים.

Link to comment
Share on other sites

  • amilov locked this topic
  • amilov unlocked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.