Jump to content

השנה הכי אלימה בכדורגל הישראלי - סדרת פוסטים


החתול הצהוב

Recommended Posts

מחזור 14

 

  • איציק ויסוקר, מהבולטים בשוערי ישראל, קיבל איומים במהלך השבוע לפני משחק קבוצתו הפועל פ"ת עם הפועל ת"א שלא יישחק. ויסוקר גם ככה נפצע לפני המחזור ולכן לא שיחק. בנוסף, אישתו של מאמן הקבוצה בועז קופמן קיבלה איומים ש"למען בריאותו של בעלה, כדאי שהפועל פ"ת תפסיד בשבת"

image.thumb.png.74737cd0b16abe3fefff6dbae1102d7c.png

 

 

  • אוהדים של בית"ר ת"א מפרדס כץ הגיעו לאימון הקבוצה והודיעו להם שהם מעתה והלאה יישמרו עליהם מפני איומים...
  • אוהדי מכבי נתניה כעסו על המשחק האגרסיבי של שחקני הכח בקופסה, ותקפו אותם לאחר המשחק. שחקן אחד נפגע, ולחבר הנהלה אחר נשברו משקפיו.

 

מחזור 15

  • במשחק שנערך בקופסה בין שמשון לנתניה פרצו במחצית 2 חיילים למגרש כשהשחקנים ירדו לחדרי ההלבשה, וקפו במכות את מוטל'ה שפיגלר. סדרני האגודה הסתערו על התוקפים והרביצו להם.
  • במהלך אימון בית"ר ת"א לקראת משחקה בשבת נגד מכבי פ"ת, הופיעה באימון אוהד בני יהודה המכונה "מוסה המשכנע". הוא "דיבר אל ליבם" של שחקני בית"ר ו"המליץ להם" לנצח בשבת שכן זה יעזור לבני יהודה במאבקיה. במילים אחרות: אותו מוסה היה עבריין ועוד תשמעו עליו כאן בהמשך.

 

מחזור 16

  • במשחק הצמרת בקרית חיים בין הפועל חיפה להפועל ב"ש אמר אלי לוונטל מהפועל חיפה לחברו לקבוצה אהרון כהן "חתיכת פרייאר" או משהו כזה. כהן התעצבן ונגח בלוונטל, וסולק החוצה באדום.
  • הפועל ת"א סיימה בתיקו את משחק החוץ שלה בכפ"ס. אוהדי כפ"ס חיכו להם בחוץ ועשו מצור על חדר ההלבשה של האדומים. לאחר מכן זרקו אבנים על אוטובוס הקבוצה. המגן רחמים עטיה נפגע והתעלף.
  • שכונה בקרית חיים: אמציה לבקוביץ' מאמן ב"ש הורחק ע"י השופט אשכנזי. לאחר רבע שעה, ולאחר שלבקוביץ' הבטיח שנרגע, אישר לו אשכנזי לחזור למגרש....
  • מכבי יפו יצאה לבלומפילד בכמה מכוניות נהוגות ע"י הנהלת הקבוצה. יפו המאכזבת הפסידה, והשחקנים גילו בתום המשחק שחברי ההנהלה נסעו למתחם הקבוצה ביפו בלעדיהם, ונאלצו ללכת ברגל מבלומפילד....

 

 

מחזור 17

  • בלגאן ספורטיבי בבלומפילד: לעיניי 20 אלף צופים מכבי ניצחה את המוליכה נתניה. הראשון של מכבי היה משער ברור ביד של דרור בר נור. השופט נפתלי איתן אישר את השער. נתניה השוותה, אבל ליאון קונסטנטינובסקי כבש שער ניצחון 3 דקות לסיום. לאחר מכן אמר איתן כי טעה, והיה חשש כי המשחק כולו ייפסל. אבל בסופו של דבר התוצאה אושרה.

 

מחזור 18

  • מכבי משחקת נגד שמשון בנתניה ומנצחת 1-0 משער של בר נור. מתברר שבימים שלפני המשחק קיבל בר נור איומים מאלמונים לא לשחק במשחק אחרת ייפגע. בסיום המשחק השופט אריה פרוסט נפצע בכתפו מחץ שנזרק עליו.
  • שחקן בית"ר ת"א פילוסוף נקרא לחקירה במודיעין אזרחי בשל המשחק בין בית"ר ת"א להכח שבוע קודם לכן בחשד למשחק לא כשר.
  • שוב פעם "מוסה המשכנע" של בני יהודה מככב: מתברר כי שבוע לפני כן הוא איים על שחקני כפ"ס שלא יתאמצו במשחקם נגד בני יהודה ובדיעבד חלק מהשחקנים הודה כי אכן חששו ממנו. התברר כי 3 שנים קודם לכן הוא איים על שחקני כפ"ס ואף נתן אז סטירה לשחקן הקבוצה פוגל. הפעם, מוסה המשכנע נסע עם בני יהודה לקרית חיים למשחק מול הפועל חיפה. הוא טען בפני שחקני בני יהודה כי "הכל מסודר", אבל הפועל חיפה לא התרשמה וניצחה.
  • התברר כי במשך כשבועיים מאמן מצלצל לשחקני הפועל ב"ש ומנסה להסית אותם נגד מאמנם אמציה לבקוביץ'....הנהלת ב"ש החליטה בתגובה כי לבקוביץ', שמוביל את ב"ש בצמרת, יוחתם לעוד עונה.
  • אוהדים של מכבי יפו ניסו להרביץ למאמן מכבי נתניה אליעזר שפיגל. שני שחקני נתניה הצילו אותו.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 16.2.2020 at 14:40, hen34 said:

האלימות בעבר היתה פי 2 או אפילו יותר

אז לא היה סלולרי ואינטרנט 

אוהדי ביתר תמיד היו הכי מפגרים אבל לדעתי אוהדי בני יהודה היו הכי אלימים

יעזור לי החתול ויזכיר לי נגד מי זה היה שאוהדי ביתר החליטו לעצור את המשחק ופשוט נכנסו למגרש וישבו על כיסאות באמצע

רק זכור לי שזה היה בבלומפילד

אני עוד זוכר את הפוגרום של אוהדי בני יהודה באוהדי הפועל כשהפועל לקחה אליפות בתקווה.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Omer said:

אני עוד זוכר את הפוגרום של אוהדי בני יהודה באוהדי הפועל כשהפועל לקחה אליפות בתקווה.

 

נדמה לי שאף פעם לא ראיתי וידאו של זה

Link to comment
Share on other sites

רדפו אחריהם עם קרשים, אמרו אף אחד לא יחגוג בתקווה. 

התירוץ היה שאוהדי הפועל פירקו את השער בתקווה או משהו כזה אם אני זוכר נכון. 

 

המרדף עם הקרשים עד היום חקוק לי בזיכרון. 

 

Good times... 

Link to comment
Share on other sites

On 18.2.2020 at 01:30, Omer said:

אני עוד זוכר את הפוגרום של אוהדי בני יהודה באוהדי הפועל כשהפועל לקחה אליפות בתקווה.

 

״רק לאוהדי בני יהודה מותר לחגוג בשכונה״ או משהו כזה.

 

 

ממתין בקוצר רוח לפנס בעין שקיבל אהוד בן טובים כשהחליט לעבור לביתר ירושלים.

עד אז היה המלך של השכונה, אמא שלו היתה עוברת בשוק, והיו זורקים לה שקיות לסל בחינם (ראיתי במו עיני).

Link to comment
Share on other sites

מחזור 19

אם כבר אלימות, באותו שבוע אירע אירוע האלימות החמור בתולדות ישראל, כאשר עבריין זרק רימון יד למועדון בנתניה. 6 מבלים נרצחו, לא פחות....

 

  • שלמה ארצי, שחקן הפועל חדרה (בחיי, היה שחקן עם השם הזה!) זרק חול במהלך המשחק על חברו לקבוצה. האחרון נעלב ועזב את המגרש.
  • אהרון קפיטולניק מאמן הכח ר"ג כמעט הלך מכות עם שחקנו ג'רבי בסיום המשחק בחדר ההלבשה לאחר ביקורת שעברה לדיבוריו מעליבים מצד השחקן למאמן שלו וזאת בתום ההפסד בבלומפילד למכבי 0:1.
  • להפועל ת"א , ששיחקה מול בני יהודה, הגיעו במהלך השבוע כי צפויים להגיע איומים על 3 שחקנים שלא יעזו להתאמץ מול בני יהודה. לכן, לקחה ההנהלה את הקבוצה והעבירה אותה לשפיים בימים שלפני המשחק.

 

מחזור 20

  • ליגה ב': מהומה בחצור, צעיר נדקר בסכין ונפצע.
  • מכות גם בכדורסל: במשחק בליגה הבכירה בין עפולה לבית"ר י-ם התנפלו אוהדי עפולה בסיום על שחקני בית"ר והרביצו להם ולמאמן שלהם. חלק פונו לבי"ח בגלל פציעות. 8 אוהדים נעצרו.
  • בליגה ג' נפגע קשה שוער לאחר שהוכה ע"י שחקני היריבה עד שנשברו לו 2 שיניים וכן פגיעות בלסת.
  • גידי דמתי משמשון ת"א קיבל איומים טלפוניים שלא יעז לשחק מול בית"ר ת"א. הוא שיחק.
  • בשכונת התקווה נפגשנו בני יהודה והפועל ת"א. על שחקן פ"ת שמוליק רוזנטל כובתה סיגריה. יו"ר הקבוצה אורי קרני חטף לבנה בגבו אחרי שחגג עם כיבוש השער של פ"ת. שחקנים אחרים קיבלו כאפות ויריקות.

 

מחזור 21

  • שוב שכונת התקווה: שחקני הפועל י-ם הותקפו כשהגיעו למגרש ובמזל זה לא עבר למשהו חמור עוד יותר.

 

מחזור 22

אולי בגלל שהייתה שבת קפואה, הפעם לא היו מעשי אלימות. נדיר אבל גם זה קורה.

 

מחזור 23

 

  • בליגה ג' שופט הוכה. הוא התלונן במשטרה נגד המכה והתברר שהמכה הוא בכלל, ביום יום, שוטר...
  • יהודה שהרבני מהכח ר"ג קיבל הצעה של 5000 ל"י מאוהד הפועל ת"א כי הכח תפסיד ולא תתאמץ במשחק מול הפועל. שהרבני דחה את ההצעה. הוא קיבל גם איומים באותו שבוע מאוהדים אחרים של הפועל כי "כדאי שלא תנצחו  ולא תתאמץ אחרת נשרוף לך את החנות".
  • בני יהודה לא ניצחה בשכונה את הכח. אוהדי בני יהודה אספו 10,000 ל"י באותו שבוע לפרמיות ניצחון לשחקנים אם ינצחו והציגו את הכסף בקופסת קרטון של ארטיקים בפני השחקנים לפני המשחק. אבל כאמור, בני יהודה לא ניצחה. השחקנים לא רק שלא קיבלו את הכסף, הם גם כמעט קיבלו מכות מאוהדי הקבוצה שכעסו עליהם בסיום.
  • לפני המשחק בשכונה, בו שיחקה מול בני יהודה מכבי יפו, קיבלו שחקנים של מכבי יפו איומים לא להתאמץ במשחק. אחד האיומים אף הופנה לאמו של אחד השחקנים - אברהם ארואטי. למרבה ההפתעה, דווקא לאחר המשחק ביציאה מהמגרש אוהדי בני יהודה מחאו כפיים לשחקני יפו. לכו תבינו...

 

מחזור 24

 הליגה הולכת ומתקרבת לסיומה. והמתח עולה.

  • מכבי - בני יהודה. בני יהודה ניצחה 1:0 מפנדל. במהלך השבוע שלפני המשחק הגיעו איומים רבים לעבר שחקני הקבוצה מאוהדים עבריינים של בני יהודה. האיומים היו לא קלים, וחלק משחקני הקבוצה בסיום אמרו כי "שחקנים כאן מכרו את המשחק". איש מודיעין אזרחי שליווה את המשחק רשם בדו"ח שלו כי לא ראה הוכחה למכירה מכוונת אך בהחלט ייתכן שחלק מהשחקנים לא היטיב לשחק בגלל פחד. וזה מה שהיה: ביום שני אוהד ידוע של בני יהודה - "מוסה המשכנע",  הגיע לחנות של שחקן מכבי יהודה לינקר. האחרון לא היה בחנות, והאוהד הלך לחנות של ירון עוז. לאחר מכן הלך למעדניה של לופא קדוש ומאיר נמני. הוא הציע ללופא 3000 ל"י ומתנות לילדים תמורת מכירת המשחק. לופא סרב מיד. האוהד ניסה לדבר עם נמני שגם הוא סרב. בשעה 21:00 צלצל אותו אוהד לביתו של יהודה לינקר ואמר לו שהוא בא "לדבר איתו" בביתו. לינקר ביקש ממנו לא להופיע, וצלצל למנהל הקבוצה לייבו. זה הודיע מיד למודיעין אזרחי. בינתיים בשעה 2300 הגיע האוהד לביתו של לינקר וצלצל באינטרקום שלו, תוך שהוא מבקש ממנו לרדת למטה לדבר. לינקר, בעצת הקפטן צביקה רוזן שקיבל טלפון מלינקר על העניין, לא ירד ורק לאחר 10 דק' הלך האוהד. למחרת ביום שלישי קראה הנהלת הקבוצה לאוהד של מכבי, עבריין, שיגיע לאימון ו"ישמור" על השחקנים מפני "מוסה המשכנע". למרבה ההפתעה, אותו אוהד דווקא אמר לשחקנים ש"מה יש, תנו להם את המשחק. חוץ מזה, צביקה רוזן ומיקו בלו כבר בכיס שלי בעניין גם ככה". למחרת, יום רביעי, קיבל יהודה לינקר איומים עם קללות בלתי פוסקות בטלפון. ביום חמישי בערב נפרצה דלת ביתו של לינקר ועל כן איש מודיעין אזרחי בא לישון עם המשפחה, כאשר לינקר, יחד עם השחקנים האחרים, ישן באותו לילה בבית מלון בהרצליה. ב-0130 בלילה נפרצה הדלת החיצונית בבניין של לינקר, בשביל "להשאיר סימן". חלף יום. מיקו בלו רתח על האוהד של מכבי העבריין מיום שלישי שטען ש"הוא בכיס שלו" ואמר לו שיפסיק לספר סיפורים. אותו אוהד אמר לבלו שהוא לא אמר כלום, אבל "הוא יסיק מסקנות".  אל המגרש הגיע מכבי בשבת בצהריים, ולמרבה התדהמה כמה סדרנים של מכבי ביקשו מהשחקנים "לתת לבני יהודה את המשחק". ג'רי בית הלוי דרש מהשחקנים לנצח בשביל לא להכתים את שם המועדון.
  • ולמשחק עצמו: מכבי משחקת חרא ומפסידה 0:1. אוהדים של בני יהודה זרקו אשכולית על לופא קדוש שהיה על הספסל, וזה החזיר להם מיד והתחיל לריב איתם. לאחר המשחק רחמים טלבי משתולל בחדר ההלבשה: "מכרתם את הקבוצה. אני עם מכבי גמרתי". שחקן אחר אמר ש"הפסדנו את המשחק כבר בשישי בהרצליה אחרי שאחד המקורבים לקבוצה צלצל למלון בהרצליה ולחץ על חלק מהשחקנים שיפסידו".
  • בלגאן פנימי בהפועל פ"ת: באימון שהיה כמה ימים לפני אותו מחזור היכה אחד משחקני הקבוצה בוריס נורמן שחקן אחר עד שהאחרון איבד את הכרתו. ניסיון לסולחה לא הלך, ולמחרת מישהו אחר היכה את אותו נורמן בעורפו...
  • שחקן שמשון ת"א מסוארי הודיע להנהלת הקבוצה כי לא ישחק במשחק הבא נגד בני יהודה מאחר והוא תושב שכונת התקווה. שני שחקנים נוספים ביקשו גם הם לא לשחק בגלל "לחץ".
  • חיים בר ממכבי נתניה העליב את ג'ימי טורק במהלך המשחק בין נתניה להפועל, וצעק לו תוך כדי המשחק "יא פתח, לך למלון סבוי" (במלון סבוי בת"א היה כמה ימים קודם לכן פיגוע רצחני בו נרצחו 6 אנשים).

image.thumb.png.0d4f22545931524f0ffd2dc64d02473b.png

 

Link to comment
Share on other sites

חושב שלא היה יותר קשוח מזה שרצו להעביר את אהוד בן טובים לבית"ר ואוהדי בני יהודה התנגדו

אשכרה שרפו את השכונה והצמידו למשה דדש אקדח לראש עד ששיחרר אותו מבית"ר חזרה לבני יהודה.

זה לדעתי הכי אלים שאני ראיתי בחיי

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, החתול הצהוב said:

שמשון במקור מכרם התימנים

בני יהודה מהשכונה

בית"ר במקור הייתה קבוצה של פעילי אצ"ל ואח"כ סתם נשארה בלי אוהדים

הכרם שכונה של מטר על מטר, כמה כבר אוהדים יכולים לצאת משם

Link to comment
Share on other sites

24 דקות לפני, Semper Fidelis said:

הכרם שכונה של מטר על מטר, כמה כבר אוהדים יכולים לצאת משם

+ עוד קצת תימנים משאר השכונות בתל אביב והסביבה...

Link to comment
Share on other sites

29 דקות לפני, Semper Fidelis said:

הכרם שכונה של מטר על מטר, כמה כבר אוהדים יכולים לצאת משם

 

כן, אבל כמה צפופה?

היה לי חבר ביסודי שגר בביצרון ואהד אותם.

Link to comment
Share on other sites

29 דקות לפני, duduha said:

 

כן, אבל כמה צפופה?

היה לי חבר ביסודי שגר בביצרון ואהד אותם.

לא יודע לגבי העבר, היום בעיקר שכונת רפאים של תיירים שעושים air bnb 

אבל הכי יפה ועם אופי יחד עם נו״צ

Link to comment
Share on other sites

נושא מרתק!

עד עכשיו רוב הסיפורים היו על שחקנים שרבים בינם לבין עצמם, ואוהדים שתוקפים או מאיימים על שחקנים, האם יש מידע גם על בלאגנים בין מחנות אוהדים בתקופות האלה?

Link to comment
Share on other sites

35 דקות לפני, קובי תל אביב said:

נושא מרתק!

עד עכשיו רוב הסיפורים היו על שחקנים שרבים בינם לבין עצמם, ואוהדים שתוקפים או מאיימים על שחקנים, האם יש מידע גם על בלאגנים בין מחנות אוהדים בתקופות האלה?

 

כמו שאחי אמר לא מזמן לבן שלו: ׳פעם שחקנים של הפועל ומכבי היו נפגשים ברחוב ומקללים אחד את השני, האוהדים היו מתחבקים, היום השחקנים מתחבקים והאוהדים מקללים אחד את השני׳.

לדעתי מדוייק.

Link to comment
Share on other sites

ממשיכים...

 

מחזור 25

  • מוסה המשכנע של בני יהודה הבי כי המשטרה רוצה לחקור אותו, והוא החליט מיוזמתו להסגיר עצמו אליה, לא לפני שעשה כמה סידורים אחרונים לפני: הוא עבר בחנויות של חלק משחקני מכבי לבדוק "מה נשמע". אותו מוסה שידע כי ייתכן והמשטרה תפריע לו בשכונת התקווה באותה שבת, הלך לבלומפילד לראות משחקים אחרים, וגם ביקר בחדר ההלבשה של הפועל כפ"ס שם הוצג בפני השחקנים ע"י ישראל פוגל מכפ"ס, שחטף ממוסה סטירה 3 שנים לפני כן...בנוסף ביקש מוסה משניאור, מאמן מכבי, שיבוא להעיד לזכותו במשטרה מאחר ומוסה הבטיח לשניאור הגנה בעבר כאשר קיבל איומים...עיתונאי ספורט דיווח כי באחד הביקורים בעבר של מוסה אצל ירון עוז הוא שמע את מוסה אומר "אנחנו יודעים לא רק לאיים, אלא גם לבצע". יום לאחר מכן נעצר מוסה לשמונה ימים.
  • במהלך השבוע שלפני 2 שחקני שמשון ת"א קיבלו איומים לא להתאמץ במשחק מול בני יהודה בשכונה. איום אחד הגיע מאוהד של בני יהודה, איום שני הגיע מאוהד של הפועל ת"א.

 

מחזור 26

דרמה גדולה לפני המחזור: ביום חמישי הוציא שופט בית המשפט לובנברג צו לעצירת הליגות. יום לאחר מכן שופט העליון הפך את ההחלטה והליגה שוחקה.

image.png.2e47ffe19f4ff808c0c992cd5614e7b5.png

 

  • בהפועל ת"א המסובכים בתחתית החלו להתלונן על חוסר כשרות במשחקים גם כן. אחת הטענות הייתה נגד החופש של שחקן שמשון שוקיאן באילת במלון יוקרתי. אנשי הפועל טענו כי מישהו מימן לו את זה, שכן אין לו את האמצעים לכך. 
  • בשכונת התקווה מוטל'ה שפיגלר חטף תפוז . הוא התלונן לשופט פינקלשטיין שאמר לו "אין ברירה, צריך להמשיך לשחק, פה אין ברירה אחרת". כמה דקות לאחר מכן נזרק בקבוק זכוכית שבור לעבר חג'ג' מנתניה. כשהאחרון הראה זאת לשופט, הוא ענה לו "אל תראה את זה ואל תנופף בזה. זה סתם יעשה פה פרובוקציות ובלגאן". גם מתקריות נוספות הוא המשיך להתעלם ומוטל'ה אמר בסיום "אין טעם לשחק כדורגל ככה".
  • גם לליגה לנוער הגיעו האיומים: בני טבק קיבל איומים לא להתאמץ במשחק הקרוב מול גדנ"ע יהודה כי "חבל, יש לך ווספה יפה".

 

מחזור 27

 

image.png.24da3fbc33b19c8adb0df9603f879d18.png

 

  • בהפועל פ"ת חושדים כי 2 חקנים בקבוצה מכרו משחקים.
  • שוער מכבי פ"ת שמשון לבקוביץ' קיבל איומים שישרפו לו את החנות. 
  • אוהדי קבוצת בית"ר י-ם כעסו על רמת השחקנים בימק"א במשחק מול חדרה, ואחד האוהדים אף תקף פיזית את השחקן דוד ישי. כמו כן הותקף שחקן הפועל חדרה וניסו לקחת לו את הנעליים...
  • בינתיים החלה חקירת הדרבי בין שמשון לבני יהודה - האם היה כשיר?

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, קובי תל אביב said:

נושא מרתק!

עד עכשיו רוב הסיפורים היו על שחקנים שרבים בינם לבין עצמם, ואוהדים שתוקפים או מאיימים על שחקנים, האם יש מידע גם על בלאגנים בין מחנות אוהדים בתקופות האלה?

מכות במגרשים ביציעים באופן נקודתי היו דבר שגרתי. זה לא התפרעויות של ארגוני אוהדים כי כמובן לא היו כאלה אז.

 

אגב, היום יש פחות מכות ביציעים בין אוהדים לעומת מה שהיה לפני 25-30 שנה. אני יכול להשוות בין התקופות ויש הבדל ואפילו ניכר.

זוכר משחק ב92 שהתחילו מכות שורה לפני בר"ג. לא נעים....

Link to comment
Share on other sites

מחזור 28

 

עוד 3 מחזורים לסיום, והעסק הולך ונהיה מגעיל.

לקראת המחזור:

  • הפועל פ"ת מבקשת בקישת כשרות 2 משחקים שלה בחשש שנמכרו.
  • שמועות שהוזמו כי 4 שחקנים של מכבי מכרו את הדרבי להפועל. 
  • בני יהודה מקבלת רדיוס מחוץ לשכונה ללא קהל לאור התנהגות אוהדיה.
  • ליגה ב': מאמן קבוצת הפועל עליה כפ"ס הוכה מאחר ולא הסכים למכור משחק.
  • ההתאחדות שוקלת לאסור שידור "שירים ושערים" מחשש להתפרעויות קהל עקב הידיעה מה קורה במגרשים האחרים במשחקים רגישים.
  • ביום שישי נערך דיון אצל שר החינוך אהרון ידלין. התברר כי יש גידול חד בהתפרעויות: בעונת 72/73 הועמדו לדין בגין התפרעויות קהל 18 קבוצות מכל הליגות. בעונת 73/74 חל גידול עצום ו-114 קבוצות הועמדו לדין. בעונה הנוכחית (74/75) הועמדו לדין כבר 143 קבוצות והעונה עוד לא תמה. עלתה הצעה להנהיג שיפוט מהיר למתפרעים במגרשים.

image.png.b172f0a8d68e9b865f0f2644cc9c1a49.png

 

 

 

המחזור עצמו היה , כצפוי, אלים ומגעיל.

  • אוהדי בית"ר י-ם זרקו חזיזים למגרש ואחד מהם פגע סמוך לשחקן הפועל חיפה אבא גינדין, שהתעלף. אנשי הפועל חיפה לא עזבו את המגרש רק לאחר ששחקנם יצחק אנגלנדר שיכנע אותם להמשיך לשחק. לאחר המשחק הוא בחר שלא לדבר יותר מידי כי "בעתיד אני עוד צריך לחזור לפה". אנשי הפועל חיפה אמרו כי "מעולם לא ראינו משחק כזה".
  • מאמן הפועל חיפה איים לרדת מהמגרש אם שלום אביטן מבית"ר י-ם לא יורחק לאחר שפגע בשחקן של הפועל חיפה. אביטן לבסוף קיבל אדום.
  • אחד משחקני הפועל חיפה פנה לאוהדי בית"ר וביקש מהם לא לפגוע בו כי "יש לי ילד קטן בבית".
  • יוז'י סורינוב שוער בית"ר אמר לקוון "תאמין לי שגם אנחנו פוחדים. אם נפסיד פה אנחנו עלולים לחטוף מכות בסיום מהאוהדים שלנו".
  • השופט משה מזרחי ששפט בין בית"ר י-ם להפועל חיפה הודיע כי לאור המצב במגרשים, הוא מאס בלשפוט כדורגל ומהעונה הבאה יסתפק בליגת הנוער ונערים בלבד.
  • במכתש שחקן הכח יהודה קרקו נפגע מחזיז. קפטן הקבוצה יהודל'ה שהרבני הודיע לשופט כי אם קרקו נפצע מהחזיז הכח לא חוזרת לשחק אחרי תקרית כזו. קרקו לבסוף הצליח לחזור לשחק. השופטים אמרו כי לא הופסקו המשחקים בהם נפגעו שחקנים מחזיזים מאחר ולפי התקנון רק פגיעה בשופט או קוון דינה הפסקת משחק - טענה שהייתה שגויה.  המשחק עצמו היה מלווה בעצירו רבות בגלל ויכוחים, בלגאנים מצד הקהל, ועוד. השופט נפתלי איתן שרק בדקה ה-90' ולשאלה מדוע לא הוסיף עוד, ענה: "בשביל מה להוסיף זמן כאשר הקהל זורק חזיזים ורימוני עשן? בשביל שיהיה אסון? אין מה לשחק ככה". 
  • במפגש בכפר המכביה במוצ"ש לאחר המשחקים בין כדורגלני מכבי יפו להכח , אמר לאנשי הכח שחקן יפו אברהם ארואטי כי "השחקנים של הפועל י-ם ניסו לתת לנו את המשחק במחצית הראשונה היום, ורק אחרי שמוצי ליאון נכנס ביעקב בוזגלו הם הפסיקו והתחילו לשחק".
  • אוהדים של בית"ר ת"א מפרדס כץ ניסו להכות את אחד משחקני הקבוצה בטענה שמכר את המשחק להפועל ת"א.
  • דוד שוקיאן משמשון פנה לקבוצתו לבדוק האם ניתן לקבל תמריצים מגורמים מחוץ לקבוצה ע"מ להתאמץ במשחקים מול קבוצות אחרות.
  • בליגה א' (הליגה השנייה) שחקנים של הפועל נהריה פנו לשחקן של הפועל ר"ג שישפיע על השחקנים האחרים בקבוצה לתת להם את המשחק. הוא סרב.
  • עוד פרשה מכוערת הייתה בליגה א' במשחק בין הפועל ראשל"צ להפועל בת-ים. בדקה ה-80' פסק השופט צבי שריר על פנדל לזכות בת ים, שכבשה והשוותה ל-1:1. בתגובה, עשרות אוהדים של ראשון לציון פרצו למגרש וניסו להכות את שריר והקוונים, שנמלטו. רשתות השערים נקרעו וגדרות נהרסו. שוער ראשון לציון אפרים ויימן אמר כי לפני הפנדל פנה אליו שריר ואמר לו "תעשה לי טובה, ותעצור את הפנדל..."
  • במשחק ליגה א' צפון בין הפועל נצרת למכבי חיפה נדחסו 7000 איש למגרש צר המידות בנצרת. העומס המוגזם גרם לכך שכמה שורות ביציע העץ קרסו ו-20 אוהדים נפצעו.

 

 

 

image.png.b4afa371932a2144706080e9adda913e.png

 

 

 

image.png.2f3a14c48071417093daed64fd025ccf.png

 

 

 

 

 

 

 

מחזור 29

 

השבוע שלפני המחזור היה כמובן עמוס בכותרות מאיימות ומגעילות:

  • ח"כ אהוד אולמרט מהליכוד הגיש בקשה לדיון דחוף במה שקורה במגרשים. ההמלצה: לקיים את שני מחזורים הסיום ללא קהל.
  • המשטרה הודיעה כי תסגור מגרשים בהם זורקים חזיזים.
  • ההתאחדות שוקלת לקיים את שני המשחקים האחרונים של העונה ללא קהל, בוודאי במשחקים החשובים.
  • נשקלת הבאת שופטים מחו"ל.
  • שחקנה של הפועל חיפה יוחנן וולך כתב טור למעריב בו דיבר על התחושות הקשות שלו. "לפעמים אני מתבייש לומר שאני כדורגלן לאור מה שקורה....הסכרים בשבועות האחרונים נפרצו לגמריי. דבר כזה כמו שהיה בימק"א בשבת טרם ראיתי, וכבר שיחקתי בימק"א לא אחת...הכנסת החזיזים ורימוני העשן גורמת לי גם חשש: האם מחבלים לא ינצלו זאת בעתיד לזרוק רימוני יד ולבצע פיגועים? התופעות השליליות בכדורגל קיימות כבר כמה שנים, אבל העונה הגענו לשיאים שלא היו....יש מספר נק' בעייתיות: שחיתות, התפרעויות ואלימות, ומתקנים גרועים שאולי תורמים גם לקהל להיות משולהב עוד יותר".
  • עיתון במערב גרמניה פרסם כתבה על מה שהולך בכדורגל הישראלי, והתמקד בעיקר בבני יהודה תוך כינוי ההתנהגויות כ"מאפיה".

image.png.26922dd7f54d3d21350de346dee74ed2.png

 

 

image.png.904f7f8af3c7a2f49f8dc14c8acfc3f4.png

 

ובמחזור עצמו:

  • המשחקים נערכו עם קהל , מה שגרם לכך שהנהלת ההתאחדות הותקפה קשות ע"י ח"כים אולמרט, יוסי שריד ואחרים על הסיכון שלקחה.
  • חלק מהמשחקים נשפטו ע"י שופטים אירופים.
  • אנשי מכבי יפו הודיעו להתאחדות כי קיבלו מידע שהמשחק בין הכח לכפ"ס "נסגר מראש" להסתיים בתיקו וזאת ע"ס עדות של שחקן הכח.
  • משחק תחתית בבלומפילד: הפועל ת"T שנלחמה על חיה פגשה את שמשון. כאשר שחקני שמשון הגיעו, הם מצאו שלט בחדר ההלבשה שלהם "ונשמרתם לנפשותיכם". איום? 

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, duduha said:

 

כמו שאחי אמר לא מזמן לבן שלו: ׳פעם שחקנים של הפועל ומכבי היו נפגשים ברחוב ומקללים אחד את השני, האוהדים היו מתחבקים, היום השחקנים מתחבקים והאוהדים מקללים אחד את השני׳.

לדעתי מדוייק.

מדוייק לחלוטין

בגלל זה בדיוק השנאה שלי להפועל פרצה רק בסוף שנות ה90

השנאה האמיתית היא  לחיפה וביתר ,הקרבות אלימות היו בעיקר עם אוהדי ביתר.

הלוואי ויכולתי לספר פה  על הקרבות(אשכרה קרבות) שעברנו בתחילת שנות ה90 עם אוהדי בית"ר 

אבל...

Link to comment
Share on other sites

On 20.2.2020 at 11:46, החתול הצהוב said:

שמשון במקור מכרם התימנים

בני יהודה מהשכונה

בית"ר במקור הייתה קבוצה של פעילי אצ"ל ואח"כ סתם נשארה בלי אוהדים

בילדותי גרתי שם. 

לשמשון היו יחסית לשכונה לא מעט אוהדים. 

המרכז היה כרם התימנים, אבל שכונות שבזי ונווה צדק הקרובות הן מתחם תימני אחד שמרביתו היו אוהדי שמשון (+הפועל). 

לשתי הקבוצות (בני יהודה ושמשון) היו אוהדים גם מחוץ לשכונות. 

לביתר- לא זוכר שהיו אוהדים אי פעם (לפחות בחיי). שיחקתי זמן קצר  כילד בביתר תל אביב, והיינו מקבלים כרטיסים ודרישה להגיע.

....אולי זאת הווספה המדוברת של אוהדי ביתר תל אביב.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.