Jump to content

השנה הכי אלימה בכדורגל הישראלי - סדרת פוסטים


החתול הצהוב

Recommended Posts

מכירים את הכותרות שיש היום והאולפני חמורי הסבר על "איך האלימות הולכת ומתגברת בכדורגל הישראלי" ואיך "זו תמונה שמשקפת את החברה שלנו שנהיית יותר ויותר אלימה"?

ובכן, מי שאומר את זה - חסר מושג.

יצא לי לאחרונה לעבור על לא מעט עיתונות עבר מהשנה שהייתה ככל הנראה האלימה ביותר בתולדות הליגה הבכירה בארץ ובגלל שיש לי קצת זמן והתחשק לי לכתוב, אני אעשה כאן סדרת פוסטים בנושא הזה על השנה ההיא.

מקווה שתהנו /תתעניינו לקרוא. 

אותי בכל אופן זה עניין....

 

הכדורגל הישראלי הלך והתחיל להיות נגוע באלימות כבר בשנות ה-50 , ובשנות ה-60' זה הלך והחריף. הרשויות התייחסו לזה כאל סוג של פלנטה נפרדת; אלימות שביום יום הייתה חמורה וחריגה בכדורגל התקבלה כגזירת גורל וחלק מהעניין. הרשויות לא באמת התעסקו עם זה בשביל לפתור את הבעיות שהלכו והתגברו וכך בשנות ה-60' החלו יותר ויותר לצוץ תופעות של פיצוצי משחקים, מכות המוניות, תקיפות שחקנים ושופטים, וכו'. אבל זה נשאר במדורי הספורט. במקרים רבים אלימות שהיום תקבל כותרות וכתבות בעלות טון חמור קיבלה אז אפילו סיקור כאילו מדובר בפולקלור. במקביל החלו לצוץ תופעות ושמועות על מכירות משחקים.

וכשלא מטפלים בבעיה בהתחלה שלה, היא מחמירה. ב-1963 ביטלה ההתאחדות לכדורגל את הירידה מהליגה בגלל חשש ממשי לחוסר כשרות של משחקים בתחתית.  ב-1969 פוצצו אוהדי בית"ר י-ם משחק בבלומפילד מול הפועל ת"א. זה לא היה הפיצוץ הראשון של משחק בליגה הבכירה בגלל אלימות, אבל אולי זה היה הפיצוץ בו השתתפו הכי הרבה אוהדים משתוללים. זה היה אולי אור אדום חזק ראשון. ב-1971 נדחתה פתיחת הליגה בכמה שבועות טובים בגלל חשש ממשי למכירות משחקים.

במקביל מעשי אלימות בכדורגל בליגה הבכירה הלכו והמשיכו. ואז, הגיע יוני 1974, חצי גמר גביע המדינה. באותה עונה נערך חצי גמר הגביע בשיטת בית-חוץ. הפועל חיפה נגד מכבי בקרית חיים (חיפה ניצחה בבלומפילד במשחק הראשון ביתרון שער), ואילו בפ"ת הפועל פ"ת נגד בית"ר י-ם (פ"ת ניצחה בימק"א גם היא ביתרון שער).

המשחק בפ"ת נערך בשעת צהריים של יום שלישי. בית"ר הובילה בתוך 90 הדק' 1:2 והמשחק הלך להארכה. עד הדקה ה-110 הובילה בית"ר ואוהדיה הריחו גמר גביע ראשון. פ"ת השוותה ובדקה ה-114 קבעה 2:3. וכאן התחיל בלאגן מטורף.

מאות אוהדים של בית"ר ביציעים איבדו את ה ופרצו לכר הדשא כשהם דורסים את הגדרות. האוהדים עקרו ברזלים של הגדרות וצינורות של ההשקייה של המגרש, ויחד עם בקבוקי זכוכית רצו לכיוון שחקני פ"ת, צוות השיפוט והשוטרים והחלו להכות מכות רצח כל מי שיכלו. חלק מהמשתוללים היו חיילים עם נשק שאיימו בנשק על שחקני פ"ת. השחקנים ההמומים של פ"ת ניסו לברוח. חלקם נתפסו וקיבלו מכות קשות. אחרים הצליחו לברוח מהמגרש החוצה לפרדסים מסביב, והיו עדויות כי נשמעה יריה מרחוק לכיוון אחד משחקני פ"ת. אחד מקציני המשטרה הוכה בראשו בבקבוקי זכוכית . גבי רוזנדורן שחקנה של פ"ת נשכב על הדשא והתחנן בפני חייל חמוש שלא יירה בו, אחרי שחטף מכות קודם לכן. 

לאחר המשחק טען שחקן פ"ת דב רמלר כי בא לבית החולים לבקר את אחד השחקנים ושם פגש בשלום אביטן שחקן בית"ר י-ם, שהיכה אותו.

 

קשה להאמין, אבל הנהלת בית"ר י-ם לא התנערה מהמקרה ודרשה צו עצירה להמשך משחקי הגביע. מנהל הקבוצה משה דדש טען כי הראשונים שפרצו למגרש היו בכלל אוהדי פ"ת בשביל לחגוג את שער הניצחון ו"זה מה שהדליק את האווירה". דדש גם יצא נגד השיבוץ של שופט המשחק נעמן כי "שיבצו שופט חסר ניסיון למשחק הזה ותראו מה קרה". חוץ מזה "שחקני בית"ר גוננו על השופט מהקהל כשפרץ למגרש...".

מצד שני, נחום סטלמך מאמן בית"ר אמר אחרי המשחק כי "אני מזועזע ממה שהיה פה". אנשי הפועל פ"ת הודיעו כי יתבעו את המתפרעים בכל דרך.

 

image.thumb.png.8e6311fe828d0186e7fc1189f0658552.png

 

 

ההתאחדות לכדורגל הייתה בהלם. ויום לאחר מכן היא הודיעה כי כל משחקי השבת הקרובה לא ייערכו. הסיבה: "אנו רוצים לזעזע ע"מ שהמוסדות הממלכתיים יבואו לעזרתנו", לפי מנחם הלר יו"ר ההתאחדות.

בבית"ר המשיכו להאשים את כולם: "מי שאשם זו הפועל פ"ת שהביאה מעט מידי שוטרים, ושיחקה בצורה נוקשה שגרמה לקהל שלנו לצאת מכליו. גם השיפוט החד צדדי תרם". 

בינתיים התברר שעוד לפני המשחק החרימה המשטרה לא פחות מאשר 11 כלי נשק חם מאוהדים של בית"ר : 3 תמ"ק עוזי, 3 אקדחים וכן רובה אוטומאטי אמריקאי, ככל הנראה F16 (שהגיע לישראל בתקופת מלחמת יום הכיפורים חצי שנה קודם לכן).

יום חלף ובית"ר ספגה את אחד העונשים הקשים ביותר בתולדות הליגה: חצי שנה רדיוס ללא קהל לעונה הבאה (74/75). אליעזר ריבלין, יו"ר הקבוצה (אח של רובי ריבלין) הודיע על התפטרותו מאחר והרגיש כי לא עדכן כמו שצריך את אנשי פ"ת כי אוהדים רבים של בית"ר יגיעו. 

 

image.png.6d9105887013a3c0307a9f95726c3548.png

 

 

image.png.3ca196e752d2dc8561b3fa49b28ada90.png

 

 

 

אבל זה לא היה הסוף. באותו סופ"ש נעצרו, באופן חסר תקדים אולי ל-10 ימים שני שחקני בית"ר: שלום אביטן ויצחק ג'אנו בחשד כי הם היו חלק אקטיבי בבלגאן ובאלימות. 

 

image.png.f5c6625b5a90b19b9ce7e7af6525bd89.png

 

 

 

פחות משבוע לאחר המהומה החל משפטם של 6 מהמתפרעים. במקביל נשארו עדיין במעצר שני שחקני בית"ר . נגד שלום אביטן האישום היה כי היכה במוט ברזל שחקן של פ"ת ונתן אגרוף לדב רמלר מפ"ת. .ג'אנו הואשם בפציעה של סדרן מפ"ת. אחד מאוהדי בית"ר הואשם בהכאה של אחד מאנשי פ"ת בצינורות. 

גמר גביע המדינה אגב נערך במקביל והפועל פ"ת הפסידה בו להפועל חיפה.

ובינתיים, המשיכו להיות במעצר כמה אוהדי בית"ר ו-2 השחקנים ששוחררו לבסוף לאחר עשרה ימים.

במשפט שהתחיל ב-20 ביוני (16 יום לאחר ההתפרעות) החלו להגיע עדויות שונות: "אני שנים רבות במגרשים. דבר כזה לא ראיתי מעולם" אמר בועז קאופמן מאמן פ"ת. אהרון סלם, כדורגלן הפועל פ"ת, סיפר כי נמלט לכיוון החומה כאשר אחריו רדפו אוהדים ושחקן בית"ר שלום אביטן שהיכה אותו. 20 מתפרעים רדפו אחריו, עד שלבסוף מישהו הכה בגבו במוט ברזל. עם זאת, הוא אמר כי אביטן לא היה זה שהכה אותו במוט.

מנגד, אביטן אמר משהו אחר לגמריי. "לא התפרעתי בכלל. להיפך. בזמן המהומה שכבתי על הדשא ועישנתי סיגריה בשביל להרגע". יצחק ג'אנו אמר "אחרי השער ה-3 של פ"ת עבר לידי במגרש מישהו שאינו שחקן. כשעבר לידי הרגיש אותי אז בעטתי בו. חוץ מזה לא עשיתי דבר ולהיפך - ניסיתי לעזור לשחקן פ"ת שמוליק רוזנטל להמלט". אביטן הוסיף: "השער השלישי היה מנבדל. הלכנו לשופט, אמרנו לו שלא יחמם את העבירה ושיבטל את השער כי הוא בנבדל. קצת לאחר מכן הקהל פרץ למגרש ואז הלכתי לשכב על הדשא ולעשן סיגריה". לעומצ זאת, קופאי הפועל פ"ת מאיר עברון אמר כי ראה את אביטן רודף עם אוהדים אחרי שחקן פ"ת אהרון סלם אבל לא ראה אם הצליח להכותו. דב רמלר העיד כי "בבית החולים אביטן נתן לי אגרוף ואיים עליי לא להעז להופיע בימק"א שנה הבאה". ראש פלוגת הסדרנים של הפועל פ"ת ציין כי "ראיתי 2 שחקנים של בית"ר מגינים על השופט".

 

בינתיים, החל שלב ההגנה במשפט. שלום אביטן אמר: "אם הייתי נותן לרמלר אגרוף באמת בשיניים לא היו נשארות לו כאלה. שימו לב שאין לו שום סימן". אביטן נתן את הגרסה שלו לאירועים: "כאמור, שכבתי על הדשא עם סיגריה אחרי שעיתונאי הציע לי אחת כזו. כשהחלה ההתפרעות אכן רצתי במגרש בלי מטרה, ואולי בגלל זה חשבו שאני רודף אחרי אהרון סלם. בבית החולים אכן פגשתי את רמלר שאמר לי "אתה תמיד כובש נגדנו ועושה בעיות" . עניתי לו "אתה לא שחקן מבחינתי, אתה בלוף". רמלה אמר לי "מרוקאי מלוכלך" אבל לא הגבתי. אם הייתי מגיב לא היו נשארות לו שיניים בכלל. כשקראו לי לחקירה יומיים אחרי המשחק חשבתי שזה רק לתשאול, ולא למעצר. החוקר אמר לי "מבחינתי אתה מחבל. אתה עצור".

 

בהמשך המשפט העיד שמוליק רוזנטל מהפועל פ"ת: ג'אנו הגן עליי עם עוד שחקן. למה הוא הגן עליי? כי אנחנו באותה יחידה במילואים ואנחנו חברים". ומי היה השני שהגן עליו? שלום אביטן....במקביל העיתונאי איתן עמית מידיעות אחרונות  כי אביטן אכן שכב על הדשא עם סיגריה.

 

בסופו של דבר, אכן 2 הכדורגלנים של בית"ר יצאו מהסיפור הזה. אבל ההתפרעות הייתה אדירה, חסרת תקדים . 

 

מי שחשב שההתפרעות הגדולה הזו תוביל לרגיעה בעונה הבאה באלימות מסביב לכדורגל- התבדה.

אבל זה כבר בפוסטים הבאים....

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

חרטה

 

יצא לי בעבר ( כשהייתי פעיל בנושא האוהדים ) בישיבות של הכנסת וישיבות של הוועדות לנושא אלימות. 

אין להם מושג

אין להם בסיס נתונים

אין להם אפילו הגדרה בסיסית מה זה אלימות. 

קשה לי להסביר לכם את התחושה יושבים עשרים שלושים אנשים מאוד רציניים מאוד חכמים באמת אנשים ברמה מאוד גבוהה( בלי לזלזל). 

ואין להם שום מושג לא על מה הם מדברים ולא מה הם מדברים ולא מה המטרה של בלבול המוח הזה. 

אבל בתקשורת אמרו שיש אלימות אז הפוליטיקאים הקימו וועדה ובוועדה יושבים המון אנשים חשובים שלא מבינים כלום. 

הכי הזוי זה המשטרה- שיהיה ברור, למשטרה אין שום עניין בכדורגל לתפיסתם (בצדק) הכדורגל זה בלבול מוח ובזבוז משאבים. ( ראה הערה בסוף) . 

 

בכל הישיבות שהייתי בהן המסקנה הייתה "יש ירידה באלימות, יש שיפור. צריך לטפל נקודתית" 
אבל בגלל בעיות אחרות ( אם תרצו ארחיב) לא ניתן לפתור את הפלונטר הזה ואנחנו תקועים באותו גלגל כבר שנים. 

 

שהעסקנים לא יטעו אתכם

יש לנו נוער נהדר (אתם) ואתם טובים בכל דבר ועניין מהדורות הקודמים 

 

"הצבר"

* בנושא המשטרה: חייבים להבין למשטרה במדינת ישראל יש תפקידים הרבה מעבר לפשע. 

  משטרת ישראל מתעסקת הרבה בפעילות בטחונית שוטפת, לוקחים להם שוטרים (את הטובים) לפעילות בטחון להתרעות ובאמת

  המון המון המון פעילות שקשורה לבטחון - על חשבון פעילות פלילית. -וזה משהוא שאף אחד לא מדבר עליו ולא מעניין אף אחד. 

  ואז מגיע משחק כדורגל - הם נאלצים לשלוח לשם את העתודות שלהם, חצי מהשוטרים בכדורגל זה (עפ"י הגדרת המשטרה)      המיץ של הבררה. 
צעק עלי פעם מפקד מחוז ירושלים באמצע משחק בטדי : יש לי התרעות על שתי מכוניות תופת, במקום להיות בשטח אני נמצא במגרש המזדיין הזה עם 300 שוטרים שעושים בייבי סיטר ל 20,000 ילדים מפונקים שלא מסתדרים אחד עם השני, זה נשמע לך הגיוני ??? ( ממש צרח עלי בתסכול ). 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, הצבר said:

 

 

"הצבר"

* בנושא המשטרה: חייבים להבין למשטרה במדינת ישראל יש תפקידים הרבה מעבר לפשע. 

  משטרת ישראל מתעסקת הרבה בפעילות בטחונית שוטפת, לוקחים להם שוטרים (את הטובים) לפעילות בטחון להתרעות ובאמת

  המון המון המון פעילות שקשורה לבטחון - על חשבון פעילות פלילית. -וזה משהוא שאף אחד לא מדבר עליו ולא מעניין אף אחד. 

  ואז מגיע משחק כדורגל - הם נאלצים לשלוח לשם את העתודות שלהם, חצי מהשוטרים בכדורגל זה (עפ"י הגדרת המשטרה)      המיץ של הבררה. 
צעק עלי פעם מפקד מחוז ירושלים באמצע משחק בטדי : יש לי התרעות על שתי מכוניות תופת, במקום להיות בשטח אני נמצא במגרש המזדיין הזה עם 300 שוטרים שעושים בייבי סיטר ל 20,000 ילדים מפונקים שלא מסתדרים אחד עם השני, זה נשמע לך הגיוני ??? ( ממש צרח עלי בתסכול ). 

 

 

 

שיביאו כוחות ביטחון מחו"ל - שני סוכני FBI על כל יציע ומסוק מלמעלה. יהיה מרגש.

Link to comment
Share on other sites

ספטמבר 74'. 

עונת 74/75 מתחילה. 16 קבוצות, 30 מחזורים. אין פלייאוף.

הקבוצות: הפועל ב"ש, הפועל י-ם, בית"ר י-ם, מכבי ת"א, הפועל ת"א, בני יהודה, שמשון, בית"ר ת"א, מכבי יפו, הכח ר"ג, הפועל פ"ת, מכבי פ"ת, הפועל כפ"ס, מכבי נתניה, הפועל חדרה, הפועל חיפה.

בית"ר כזכור מתחילה ברדיוס של חצי שנה ללא קהל בגלל אירועי חצי הגמר בפ"ת.

ועכשיו, לסקירת האלימות הנפלאה והבלגאן שהיו אז.

 

מחזור 2

  •  בית"ר יוצאת למשחק ללא קהל בלוד. 500 איש מתיישבים על החומות ועל הבתים מסביב וגולשים למגרש. השופט לא עוצר והמשחק ממשיך.
  • שמשון ת"א יצאה מקרית חיים. שמשות האוטובוס שלה נופצו מאבנים, ואוהדי הפועל חיפה ניסו להרביץ לשוער שלה.
  • באחד הליגות הנמוכות היה בלגאן ששוער פצוע לא יכול היה להיות מחולץ מהמגרש. התחוללה מהומה אדירה ורק יריות באוויר של איש המשמר האזרחי אפשרו את החילוץ של השוער...

 

image.png.93e61528026fd6660680c53838901b56.png

 

 

מחזור 3

 

  • מכבי יוצאת למשחק חוץ בכפ"ס. מכבי מפסידה 2:1, אבל זה לא הפריע לאוהדי כפ"ס לזרוק לחדר ההלבשה של מכבי אחרי המשחק חול, אבנים ובקבוקים. כמה משחקני מכבי יצאו החוצה, ושפכו תה רותח על אוהדי כפ"ס .  מאיר נמני חטף מכה מאוהד כפ"ס, וירון עוז בדרך למשחק קיבל סטירה מנהג מונית.

 

מחזור 4

 

  • אוהדי הפועל ת"א חיכו מחוץ לבלומפילד וקיללו את המאמן האנגלי הארי גיים ואת השוער אריה בז'רנו. הם היו בעצבים, והשופט שמעון חוגג חשש לצאת החוצה, עד שאוהדי הפועל אמרו לו שהם לא עצבניים עליו בכלל....
  • בנתניה בני יהודה יצאה בתיקו עם האלופה מכבי נתניה. אוהדי מכבי נתניה בסיום המשחק התקיפו את שחקני בני יהודה: הם זרקו אבנים, ופצעו 3 אנשיםשל הקבוצה. את השוער רודיק, את אהוד בן טובים ובראש של המאמן. בזמן המשחק ביציעים עצמם הלכו מכות. 
  • אוהדי נתניה עצמם היו בעצבים על המאמן אליעזר שפיגל (אבל של גיורא), וקיללו אותו בכמויות בדרכו למכוניתו מחוץ לרכב. 
  • באורווה נערך המשחק בין הפועל פ"ת להכח. במחצית הראשונה כבר היו מכות בין השחקנים, בהמשך היו 2 מורחקים ולבסוף היו מכות שהפסיקו את המשחק ל-5 דקות. בסיום אוהדי פ"ת זרקו חפצים וניסו לפגוע בשחקני הכח ובשופט

 

מחזור 5

 

  • מכבי מנצחת בבלומפילד את הפועל בדרבי 0:2. אוהדי הפועל אחרי המשחק מחכים בחוץ ומנסים לסגור חשבון עם המאמן גיים, ועם השוער בז'רנו שנזקקים לליווי משטרתי.
  • מכבי נתניה יצאה לקטמון למשחק מול הפועל י-ם. בסיום המשחק אוהדי הפועל י-ם באו לתקוף את שחקני נתניה ושחקן הפועל י-ם אזולאי פגע בראשו של שוער נתניה שיינפלד באגרוף. מוטל'ה שפיגלר קיבל בעיטה מילד אוהד י-ם, ונתן לילד סטירה. אוהדי י-ם ניסו להרביץ למוטל'ה. בנוסף חיכו אוהדי י-ם לאברהם קליין השופט בחוץ....
  • במכתש בני יהודה יצאו בתיקו עם עם מכבי פ"ת. אוהדי בני יהודה חיכו בחוץ בשביל לתקוף את השופט והקוונים. הסיבה: פנדל בדקה ה-79 לחובת בני יהודה. אוהדי הקבוצה לאחר השריקה לפנדל ניסו לפרוץ למגרש, אבל כח השיטור עצר אותם בקושי. לאחר המשחק המשטרה ומג"ב הצליחו בקושי לחלץ את צוות השיפוץ כאשר אוהדי בני יהודה שוברים שמשות של מכוניות בסביבה. השופט והקוונים הוסעו למשטרת גבעתיים, ורק לאחר יותר משעה נשלחו הביתה.

 

מחזור 6

  • בני יהודה מחליטה לחזור בשכונה. היא אמורה לשחק נגד הכח. ראש העיר שלמה להט מגיע, הקהל מגיע, אבל אין משטרה כי היא לא אישרה את המגרש. השופט משה אשכנזי אומר כי "המגרש טוב, אבל בלי משטרה אני לא מקיים אותו". למרות שכולם אמרו שהמגרש טוב, המשחק לא יצא אל הפועל. אוהדי בני יהודה רתחו מכעס ויצאו הוצה והתחילו להשתולל בשכונת התקווה: הם שרפו רכב משטרה, שברו שמשות של חנויות והשתוללו ברחובות.כבאי נפצע ואושפז. בנוסף לפני המשחק התלונן אחד הדיירים שגר בצמוד למגרש כי אוהדים דרשו להכנס אליו הביתה ולתת להם לצפות במשחק מהמרפסת שלו, אחרת יפגעו לו בדירה...

image.thumb.png.71c394569bfcb3e6888bc12a5d563a42.png

 

  • בב"ש מכבי מנצחת את הפועל ב"ש. אוהדי ב"ש השתוללו לאחר המשחק, זרקו אבנים על האוטובוס  ועל השחקנים ואחת מהן פגעה באורי סלימן שכבש את שער הנצחון. 
  • אוהדי הפועל פ"ת איימו על השופט צבי שריר בתום המשחק מול שמשון. כמה מאלו שאיימו עליו, קיבלו תגובה מעניינת: שריר הוריד את חולצת השופט והזמין את מי שרוצה ללכת איתו מכות. שריר, אגב, היה בעברו מתאבק...
  • בגלל גל התייקרויות במשק, התסיסה בשכונת התקווה נמשכה והפעם היו שם השתוללויות שלא היו רק בגלל כדורגל אלא גם בגלל ההתייקרויות. אנשים השתוללו ברחובות, שברו שמשות, זרקו אבנים על אוטובוסים של "דן", והתפרעו גם בדיזנגוף ואלנבי. כוחות משטרה נאלצו לסייר כל הלילה בשכונה...

 

מחזור 7

  • בלגאן במכבי: הקבוצה יצאה בתיקו בחדרה. רחמים טלבי לא הסכים להיות מוחלף. המאמן שניאור איים עליו שהוא יסיים לו את הקריירה הספורטיבית. טלבי ענה לו "אני אגמור אותך..." בנוסף, באימון שלפני המשחק הלכו מכות ירון עוז והשוער גדעון אלרן. השחקן אברהם שטמברג הודיע כי יסכים לחזור לאימונים רק את האקבוצה תממן לו מטפלת לבנו.
  • בקופסה היה משחק צמרת בין מכבי נתניה להפועל חיפה. הקהל של נתניה זרק למגרש אבנים, תפוזים וכו'....

 

מחזור 8

  • המחזור נערך בצל מותו של שחקן הפועל פ"ת מאיר בלומנטל שנפטר באימון הקבוצה. במשאל אקראי שנערך נשאלו 24 כדורגלנים אם עברו בדיקות מקיפות סדירות. רבים טענו שעברו כאלו מזמן: אחד טען שעבר כששיחק בנוער, אחר שכח מתי נבדק ורק לבסוף נזכר שנבדק בפעם האחרונה בעונת 66/67, שחקן של חדרה אמר כי נבדק בפעם האחרונה בקבוצת הילדים, יוחנן וולך מהפועל חיפה אמר שנבדק בפעם האחרונה לפני המונדיאל של 1970 - כלומר לפני 4 שנים, והיו שחקנים שלא נבדקו באופן מקיף מעולם. הפועל פ"ת הייתה אמורה לקיים יומיים לאחר אותו אימון טראגי משחק בבלומפילד נגד מכבי. פ"ת ביקשה לדחות את המשחק, ההתאחדות, קשה להאמין - לא דחתה! וכך עלו למגרש בשעה 12 בצהריים השופט, הקוונים ושחקני מכבי, חיכו לפי התקנון 20 דקות והלכו הביתה. מדהים.

image.png.913b27cf6fdacf1e8bf394f093160e94.png

 

  • שמשון ת"א שיחקה בקטמון. אוהדי הפועל י-ם לאחר המשחק חתכו את צמידי האוטובוס של הקבוצה. בתגובה המשטרה הסיעה את השחקנים למלון שלהם בי-ם בזינזנה. 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

כבר שנים אני מחפש את הסירטון מ2003

מהמשחק הראשון בבלומפילד בלי נמני שחיכינו לקלינגר והשוטרים באו לבעוט בנו עם הסוסים

לא ממש קשור אבל אם יש את זה למישהו, תעלו. היסטוריה.

 

Link to comment
Share on other sites

כמו שאמרתי לך כשדיברנו על זה, מדובר בדברים שהיום היו פותחים את החדשות. ואז בכל שבוע היו כמה סיפורים כאלה. מדהים כמה מבחינת אלימות המצב היום הרבה יותר טוב, בניגוד למה שמספרים.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, YNWA said:

כבר שנים אני מחפש את הסירטון מ2003

מהמשחק הראשון בבלומפילד בלי נמני שחיכינו לקלינגר והשוטרים באו לבעוט בנו עם הסוסים

לא ממש קשור אבל אם יש את זה למישהו, תעלו. היסטוריה.

 

 

אני מחפש את אמא של לוני ז*** מ****** ב*** ..

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Omer said:

כמו שאמרתי לך כשדיברנו על זה, מדובר בדברים שהיום היו פותחים את החדשות. ואז בכל שבוע היו כמה סיפורים כאלה. מדהים כמה מבחינת אלימות המצב היום הרבה יותר טוב, בניגוד למה שמספרים.

שום דבר לא היה מגיע לתקשורת. 

היום כל פיפס בחדשות. 

היום המגרשים הם קונצרטים בהשוואה לאז

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Omer said:

כמו שאמרתי לך כשדיברנו על זה, מדובר בדברים שהיום היו פותחים את החדשות. ואז בכל שבוע היו כמה סיפורים כאלה. מדהים כמה מבחינת אלימות המצב היום הרבה יותר טוב, בניגוד למה שמספרים.

 

אולי היתרון הגדול היחיד של עומס התקשורת כיום זה שהיא מציפה מהר מאוד דברים חריגים

Link to comment
Share on other sites

טוב, נמשיך

 

מחזור 9

 קשה להאמין, אבל לא דווחו מעשי אלימות מיוחדים בשבת הזו.

 

 

מחזור 10

  • מכבי נתניה ניצחה את מכבי בקופסה. דווקא בנתניה סערו הרוחות: שחקן הקבוצה ויקטור סרוסי התפרץ בסיום המשחק בחדר ההלבשה למאמן אליעזר שפיגל בגלל שהחליף אותו. "זרקת אותי לכלבים, אני אגמור אותך ואחתוך אותך" איים עליו. אח"כ אמר סרוסי שבכלל אמר את זה לשחקן אחר של הקבוצה - אלברט גזל...
  • במשחק בין כפ"ס לבני יהודה יצחק שום מכפ"ס צעק לעבר שחקן בני יהודה רמי סולני "תימני מלוכלך" ואוים ע"י השופט כי אם ידבר ככה שוב יעוף בכרטיס אדום.
  • מאמן מכבי פ"ת אריה רדלר התעצבן על שוערו שלמה קיל, ובמהלך דין ודבריו ביניהם נתן לשוער שלו סטירה. האחרון איים להתלונן במשטרה ושוכנע רק ע"י הנהלת הקבוצה.
  • הפועל ת"א סיימה את משחקה בקרית חיים מול הפועל חיפה בתיקו 1:1. אוהדי הפועל חיפה החליטו לנקום: שחקני הפועל ת"א הוצאו בניידות משטרה והועברו רק רחוק מהאצטדיון לאוטובוס הקבוצה. אבל אוהדי הפועל חיפה ידעו באיזה אוטובוס מדובר, וביציאה מחיפה זרקו עליו אבנים ושברו את הזכוכיות. בלם הפועל דוד פרימו נפצע קל.
  • הפועל פ"ת הפסידה במשחק חוץ בחדרה. לפני המשחק כמה אוהדי פ"ת אספו כסף ע"מ לחלקו לשחקנים אם יינצחו. אבל פ"ת שיחקה רע, ואוהדי הקבוצה ניסו לפגוע בשחקנים לאחר המשחק וניצלו בזכות ריצתם המהירה לאוטובוס. אחד מסדרני האגודה שהיה במשחק אף איים על השחקנים והמאמן בסכין כי לא התאמצו כמו שצריך...

 

מחזור 11

  • לא אלימות, אבל סיפור מצחיק. משה אוננה ממכבי יפו הודיע כי לא יגיע למשחק כי הצ'קים שקיבל מהאגודה חזרו. בסוף בעל בוטיק אוהד הקבוצה הבטיח לו שאם ישחק הוא יישלם לו אם הקבוצה לא תצליח. וכך ברגע האחרון הביא בעל הבוטיק את אוננה למשחק.
  • חקירות ראשונות בקשר לאי כשירות: 2 שחקני שמשון ת"א הוזמנו לחקירה ב"מודיעין אזרחי". החקירה לא העלתה ממצאים.
  • ועוד סיפור לא אלים אבל שכונתי: מכבי נתניה שיחקה מצוין בקופסה וניצחה. היא זכתה בפנדל, והמאמן אליעזר שפיגל קבע כי הבועטים של פנדל , אם יהיה, יהיו או טופולנסקי או מוטל'ה. אבל בגלל ששחקן הקבוצה בורבה טרם כבש והיה בתקופה רעה, הם שלחו אותו לבעוט את הפנדל בלי אישור המאמן בשביל לשפר לו את המצב רוח. כמובן שהוא החטיא.
  • בליגה לנוער: קבוצה מארחת ספגה פנדל לחובתה. היא לא הסכימה והמשחק פוצץ כי אופנועים עלו על המגרש בשביל לא לתת למשחק להתקיים...

 

מחזור 12

 אין מידע...

 

מחזור 13

  • בבלומפילד נערך המשחק בין שמשון ת"א לבית"ר ת"א. הנהלת בית"R התלוננה כי אוהדים של שמשון איימו לפני המשחק על 3 משחקניה וביניהם הקפטן אברהם לב שעקב האיומים נעדר מהמשחק. לבר שניהל לב נזרקה ביום חמישי אבן עם פתקי איום. עקב המשחק החלש של השניים האחרים שאוימו - קיש רומנו ושמעון כהן, ניסו שחקני הקבוצה האחרים להכותם בתום המשחק בחדר ההלבשה.בשמשון טענו שהכל שטויות, ולא היה ולא נברא...
  • אוהדים של הכח ר"ג ניסו להכות את שחקן הקבוצה ג'רבי בטענה כי הוא גרם להפסדם באותה שבת. רק התערבות השחקנים האחרים הצילה אותו. 
  • ובינתיים סיימה בית"ר את הגלות שלה בחדרה אחרי חצי שנה...

image.png.abc4ecab728d662a03deb3384364cd77.png

Link to comment
Share on other sites

אבא של גיורא שפיגל נשמע כמו הבן אדם עם יחסי האנוש הכי גרועים בענף. גם במכבי השחקנים עשו לו מרד ודאגו שיעוף. נפטר לפני שנתיים אם אני לא טועה.

Link to comment
Share on other sites

כן. בעונת 66 (אימן גם את הבן שלו בין השאר). ערב פתיחת העונה לאחר מכן (העונה הכפולה שלקחנו בה אליפות אחרי עשר שנים) השחקנים דרשו שיעזוב, אספו חתימות והעבירו לאגודה. משה עסיס, רחמים טלבי וניסים בכר אמרו שיפרשו מהקבוצה אם לא יפוטר. הצליח להם

מעניין מה גיורא חשב על כל העניין

Link to comment
Share on other sites

3 דקות לפני, החתול הצהוב said:

וואלה. לא הכרתי את זה.

נדמה לי שמי שהחליף אותו אם כך היה חליבנר בעונה הכפולה והם אכן לקחו את האליפות ב-68'.

http://www.maccabipedia.co.il/שנות_השישים:_תינוקות_ג'רי_(1959_-_1969)

Link to comment
Share on other sites

האלימות בעבר היתה פי 2 או אפילו יותר

אז לא היה סלולרי ואינטרנט 

אוהדי ביתר תמיד היו הכי מפגרים אבל לדעתי אוהדי בני יהודה היו הכי אלימים

יעזור לי החתול ויזכיר לי נגד מי זה היה שאוהדי ביתר החליטו לעצור את המשחק ופשוט נכנסו למגרש וישבו על כיסאות באמצע

רק זכור לי שזה היה בבלומפילד

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.