Jump to content

השקעות.


Yehudav

Recommended Posts

הקטע הוא שאפל היה יחסית יציב בהשוןאה לטסלה. 

טסלה זו מניה שהתחילה את השנה על 400 דולר, עכשיו הם על 500 אחרי ספליט של 5, פשוט פסיכי. 

אני לא מתלונן, כי סה"כ זה היה מצוין מבחינתי, אבל מרגיש כאילו זו בועה שהולכת להתפוצץ והרבה אנשים יאכלו אותה על זה. 

Link to comment
Share on other sites

38 דקות לפני, Moryo said:

הקטע הוא שאפל היה יחסית יציב בהשוןאה לטסלה. 

טסלה זו מניה שהתחילה את השנה על 400 דולר, עכשיו הם על 500 אחרי ספליט של 5, פשוט פסיכי. 

אני לא מתלונן, כי סה"כ זה היה מצוין מבחינתי, אבל מרגיש כאילו זו בועה שהולכת להתפוצץ והרבה אנשים יאכלו אותה על זה. 

רבים ניסו להסביר את המניה הזאת ופשוט לא הצליחו.

אפילו מאסק התבטא לא פעם ולא פעמיים שהמחיר של המניה גבוה מדי.

 

מכירות? כמעט ואין

 

בקיצור לא ברור בכלל מה קורה שם

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, YossiNew said:

רבים ניסו להסביר את המניה הזאת ופשוט לא הצליחו.

אפילו מאסק התבטא לא פעם ולא פעמיים שהמחיר של המניה גבוה מדי.

 

מכירות? כמעט ואין

 

בקיצור לא ברור בכלל מה קורה שם

 

טסלה זה כבר לא המכונית. זה המצבר. ולדעתי יש בזה מלא כסף.

Link to comment
Share on other sites

המחיר של טסלה גבוה משתי סיבות

הראשונה ברורה וזה שהשוק בבועה

השנייה זה באמונה של המשקיעים בחזון החברה. בסופו של יום המקצוע הכי נפוץ בצפון אמריקה ואולי בעולם כולו זה להיות נהג. טסלה מובילה את המהפכה התעשייתית ההבאה, בה לא יהיו יותר נהגים. בדיוק כמו שפייסבוק אוספת מידע על המשתמשים שלה כך גם טסלה. כמות המידע שטסלה אוספת מאפשרת לה לשפר את מערך הנסיעה האוטונומית בצורה אקספוננטיאלית.

בקרוב יושקו המסעיות האוטונומית ואיתם גם סוללות שיאפשרו נסיעות פסיכיות על הטענה יחידה. 

תוך פחות מ20 שנה לא יהיו יותר נהגי מסעיות או מוניות בגלל טסלה. לטוב ולרע.

 

ולכל מי שאומר שלטסלה אין מכירות תבלו יום במערב צפון אמריקה ותראו איך הם השתלטו על השוק. שיושק הטנדר הם ישתלטו גם על מרכז ומזרח צפון אמריקה. השוק הסיני גם בצמיחה אדירה.

  

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, עדו said:

המחיר של טסלה גבוה משתי סיבות

הראשונה ברורה וזה שהשוק בבועה

השנייה זה באמונה של המשקיעים בחזון החברה. בסופו של יום המקצוע הכי נפוץ בצפון אמריקה ואולי בעולם כולו זה להיות נהג. טסלה מובילה את המהפכה התעשייתית ההבאה, בה לא יהיו יותר נהגים. בדיוק כמו שפייסבוק אוספת מידע על המשתמשים שלה כך גם טסלה. כמות המידע שטסלה אוספת מאפשרת לה לשפר את מערך הנסיעה האוטונומית בצורה אקספוננטיאלית.

בקרוב יושקו המסעיות האוטונומית ואיתם גם סוללות שיאפשרו נסיעות פסיכיות על הטענה יחידה. 

תוך פחות מ20 שנה לא יהיו יותר נהגי מסעיות או מוניות בגלל טסלה. לטוב ולרע.

 

ולכל מי שאומר שלטסלה אין מכירות תבלו יום במערב צפון אמריקה ותראו איך הם השתלטו על השוק. שיושק הטנדר הם ישתלטו גם על מרכז ומזרח צפון אמריקה. השוק הסיני גם בצמיחה אדירה.

  

מה מונע מכל שאר יצרני המכוניות או אביזרים לרכב לאסוף את אותה דאטה? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ravid said:

מה מונע מכל שאר יצרני המכוניות או אביזרים לרכב לאסוף את אותה דאטה? 

 

אין להם שום חומרה או תוכנה.

לא מצלמות מובנות, לא חיישנים מתקדמים, לא מעבדים ולא תוכנה מתקדמת לאיסוף וניתוח הנתונים. זה לא פרויקט שעושים תוך שנה, לוקח הרבה שנים לפתח מערכות כאלו.

הכי קרובות לטסלה הן מובילאיי וגוגל (באמצעות וויימו), אבל שתיהן לא מייצרות רכבים, אלא מערכות שמולבשות על רכבים ולכן אין להן מספיק דאטה בשלב הזה.

 

Link to comment
Share on other sites

40 דקות לפני, Shlomix said:

 

אין להם שום חומרה או תוכנה.

לא מצלמות מובנות, לא חיישנים מתקדמים, לא מעבדים ולא תוכנה מתקדמת לאיסוף וניתוח הנתונים. זה לא פרויקט שעושים תוך שנה, לוקח הרבה שנים לפתח מערכות כאלו.

הכי קרובות לטסלה הן מובילאיי וגוגל (באמצעות וויימו), אבל שתיהן לא מייצרות רכבים, אלא מערכות שמולבשות על רכבים ולכן אין להן מספיק דאטה בשלב הזה.

 

תן לי לחדש לך שבכל רכב חדש בטווח מחירים דומה היום קיימים מרבית האמצעים האלה...

תוכנה לאיסוף וניתוח נתונים זה חרטא. כל חברה שיש לה אפליקציית גיימינג עושה את זה בקלות. אין כאן שום דבר שטויוטה לא מסוגלת לעשות.

Link to comment
Share on other sites

9 דקות לפני, ravid said:

תן לי לחדש לך שבכל רכב חדש בטווח מחירים דומה היום קיימים מרבית האמצעים האלה...

תוכנה לאיסוף וניתוח נתונים זה חרטא. כל חברה שיש לה אפליקציית גיימינג עושה את זה בקלות. אין כאן שום דבר שטויוטה לא מסוגלת לעשות.

8 מצלמות מתקדמות, 12 חיישנים? כן, אני בספק גדול.

מעבר לזה, לכמה מכוניות יש חיבור ישיר לאינטרנט ומעבד בתכנון עצמי שמסוגל להתמודד עם כמות נתונים כזו?

 

טויטה לא מסוגלת לעשות את זה בטווח זמן נורמלי. לאורך עשור? כן כנראה. אבל אי אפשר להקים צוותי תוכנה מתקדמים ותשתיות ולשנות ארגון תוך שנה או שנתיים.

טסלה, מובילאיי וגוגל יהיו הראשונות להגיע לרכב אוטונומי. הראשונה או שתי הראשונות שיגיעו לשם יפתחו פער ענק על השאר, פשוט כי כולם ישתמשו במוצר שלהם והפער ילך ויגדל. כמו גוגל במנועי חיפוש.

Link to comment
Share on other sites

27 דקות לפני, ravid said:

תן לי לחדש לך שבכל רכב חדש בטווח מחירים דומה היום קיימים מרבית האמצעים האלה...

תוכנה לאיסוף וניתוח נתונים זה חרטא. כל חברה שיש לה אפליקציית גיימינג עושה את זה בקלות. אין כאן שום דבר שטויוטה לא מסוגלת לעשות.

 

לטסלה יש טווח מחירים רחב. 

 

יש את הטסלה הקלסאית שעולה בארה"ב 80 אלף דולר בערך, באירופה 85 אלף יורו.  

ויש את הטסלה 3 שעולה 45 אלף דולר 

 

ברכבים אחרים של 45 אלך דולר כמו אאודי איי 4 או במוו סדרה 3 אין שום אמצעים כאלו. מי מנתח או אוסף נתונים של הרכבים האלו ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, DoW said:

קראתי לפני כמה זמן ש BMW עובדת עם אינטל

זה קשור לנושא הזה של מול טסלה?

סביר להניח. חברה שלא מתעסקת בזה זה כבר היום זה מכת מוות ודאית.

הנקודה היא שטסלה מקדימה את כולם בפן הטכנולוגי כמו שאפל הקדימה את כולם בנושאי סמארטפון. בגלל העובדה הזאת, לדעתי 25 שנה מהיום שהרכבים שהיום על הכביש כבר לא יהיו שימושיים המצב בשוק במכוניות יהיה כמו המצב כיום בשוק בטלפונים. אתה (לך כבר לא יהיה סיבה להחזיק אוטו, הכוונה לחברות כמו אובר) תבחר בין אפל(טסלה) לאנדרואיד ( עוד לא קיים האנדרואיד של המכוניות והיום יש מירוץ לראות מי תהיה הגוגל של המכוניות) 

Link to comment
Share on other sites

אגב מי שמעניין אותו, גולדהאר רכש השבוע עוד מניות בשווי 1.8 מיליון דולר בחברה שלו (smartcenter). המנייה נסחרה בשיא סביב 30 דולר והגיע ל16 דולר בנפילה של מרץ. בחודש האחרון יש התנגדות קבועה סביב אזור ה21 דולר והיום המניה שוב סיימה את המסחר באזור ה21. יכול להיות שעצם הרכישה של גולדהאר זה סימן לבאות. בגדול זה המנייה שלא אמורה לזוז יותר מדי אבל אני מאמין שהיא תחזור לאזור ה30 דולר תוך שנה ותתייצב שם שוב. יש גם 8 אחוז דיבידנדים.

מעבר לכל זה, בתור אחד שגר בקנדה, בהרבה אזורי מסחר יש המון חנויות סגורות וירידה בטראפיק של הולכי רגל. בsmartcenters הקרוב לביתי נראה שהעסקים מתנהלים כרגיל ותמיד החניונים מלאים. החברה גם נכנסה לכמה פרוייקטים מעניינים לאחרונה. לגמרי שווה קנייה.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, עדו said:

סביר להניח. חברה שלא מתעסקת בזה זה כבר היום זה מכת מוות ודאית.

הנקודה היא שטסלה מקדימה את כולם בפן הטכנולוגי כמו שאפל הקדימה את כולם בנושאי סמארטפון. בגלל העובדה הזאת, לדעתי 25 שנה מהיום שהרכבים שהיום על הכביש כבר לא יהיו שימושיים המצב בשוק במכוניות יהיה כמו המצב כיום בשוק בטלפונים. אתה (לך כבר לא יהיה סיבה להחזיק אוטו, הכוונה לחברות כמו אובר) תבחר בין אפל(טסלה) לאנדרואיד ( עוד לא קיים האנדרואיד של המכוניות והיום יש מירוץ לראות מי תהיה הגוגל של המכוניות) 

שוק הרכב עדיין יהיה תחרותי, אבל שוק הסוללות, הרכיב הכי יקר ברכב חשמלי, יהיה מונופול כנראה. כולן יקנו את הסוללה של טסלה ואולי של שחקנית חזקה נוספת שתקום. אבל גם זה זמני בדיוק כמו שהדואופול בשוק הסמארטפונים הולך ונשחק ככה יקרה לדעתי גם בשוק הזה.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, avi atias said:

ארה"ב - שיא כל הזמנים במדדים.

ישראל - תשואה אפסית ב 10 שנים. 

5 ענקיות הטכנולוגיה מעיפות שם את המדדים למעלה, אם אתה מוציא אותם התשואה בינונית מאוד.

Link to comment
Share on other sites

44 דקות לפני, Keano said:

5 ענקיות הטכנולוגיה מעיפות שם את המדדים למעלה, אם אתה מוציא אותם התשואה בינונית מאוד.

 

מה זה בינונית מאוד?

יש עוד מלא חברות "ישנות" כמו נייק, פרוקטר אנד גמבל, וולמארט, גונסון אנד גונסון ועוד שעושות תשואות מרשימות.

גם כשמשווים ענף כמו גז ונפט מול גז ונפט בארץ יש הבדל גדול מאוד.

 

מה שכן, ראיתי שבואינג איבדה 50% השנה. וזה ללא ספק יחזור בעתיד.

Link to comment
Share on other sites

8 דקות לפני, avi atias said:

 

מה זה בינונית מאוד?

יש עוד מלא חברות "ישנות" כמו נייק, פרוקטר אנד גמבל, וולמארט, גונסון אנד גונסון ועוד שעושות תשואות מרשימות.

גם כשמשווים ענף כמו גז ונפט מול גז ונפט בארץ יש הבדל גדול מאוד.

 

מה שכן, ראיתי שבואינג איבדה 50% השנה. וזה ללא ספק יחזור בעתיד.

איפשהו בטוויטר ראיתי סטטיסטיקה כזאת שהוציאו את מניות הטכנולוגיה. ברור שעדיין תשואה גבוהה יותר מבארץ, אבל נמוכה משמעותית מהמדדים

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, ravid said:

שוק הרכב עדיין יהיה תחרותי, אבל שוק הסוללות, הרכיב הכי יקר ברכב חשמלי, יהיה מונופול כנראה. כולן יקנו את הסוללה של טסלה ואולי של שחקנית חזקה נוספת שתקום. אבל גם זה זמני בדיוק כמו שהדואופול בשוק הסמארטפונים הולך ונשחק ככה יקרה לדעתי גם בשוק הזה.

אבל טסלה לא מייצרת סוללות 

היא קונה סוללות מיפן,  הרכבים האירופאים החשמלים קונים סוללות סיניות. 

Link to comment
Share on other sites

טסלה קונה תאי סוללות מפנסוניק (לפחות במפעלים בארה"ב) ומרכיבה לבד את הסוללה המלאה. תכנון הסוללה וניהול הצריכה, חום, טעינה וכו' נעשים על ידה.

ממש בקרוב היא גם צפויה להתחיל לייצר סוללות בעצמה עבור דגמי היוקרה.

 

היא צפויה להמשיך לקנות סוללות מפנסוניק ועוד הרבה חברות, פשוט כי אף אחת לא יכולה לעמוד בביקוש לסוללות, וכנראה שהמצב הזה ישאר כך בעתיד הנראה לעין

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.