Jump to content

השקעות.


Yehudav

Recommended Posts

1 hour ago, Mentel said:

יש אנשים שמפיקים לקנות/למכור בתחילת המסחר הישראלי בשביל להרוויח בצורה כזו?

יש מאות סוגים של ארביטראז'ים, הדוגמה שטוני נתן היא אחת מהם. אף אחד מהם אני ואתה לא יכולים לנצל. 

Link to comment
Share on other sites

מגמה חיובית?

 

מחיר הברנט: 31 עליה של 14% היום.

מחיר הנפט: 24.4 עליה של 20% היום.

 

הביקוש לסולר דומה לביקוש בשנה שעברה.

הביקוש לדלק סילוני עדיין בירידה מתמדת, ירידה של 90% בהשוואה לשנה שעברה.

הביקוש לבנזין וגז בישול בייתי 20% פחות מאשר בשנה שעברה.

 

כמה גדול הנתח של הדלק הסילוני מסך מוצרי הנפט?

Link to comment
Share on other sites

35 דקות לפני, Omer said:

אתה מודע לזה שכל חברות הרכב עוברות לרכבים חשמליים, כן?

 

נכון, אבל יקח עוד הרבה שנים עד שהרכב החשמלי יקח נתח שוק משמעותי

Link to comment
Share on other sites

49 דקות לפני, Shlomix said:

נכון, אבל יקח עוד הרבה שנים עד שהרכב החשמלי יקח נתח שוק משמעותי

חושב שזה ייקח הרבה פחות ממה שהרבה אנשים חושבים. בחמש השנים האחרונות היו כל כך הרבה חקירות, קנסות ותביעות, והשוק עובר לכיוון של מכוניות חשמליות. חברות מרכיבות קטלוגים מחדש, טסלה בעלייה. ראש פולקסווגן (אגב, כל יום הם מקבלים עוד חדשות רעות) הזהיר שבקלות יכול לקרות להם מה שקרה לנוקיה, ומרקל מסרבת לעזור כי לבעלי המניות יש מספיק כסף ושילמו דיבידנדים, שיפתרו את הבעיות שלהם לבד. הם גם ככה מתכוונים להעביר הרבה לסין, ואגב לפני הקורונה פוליטיקאים גרמנים ביקשו לחקור עדויות שהעובדים שלהם בסין הם ממחנות עבודה. אם זה במקרה נכון, לתאגיד שהוקם בחסות רצח עם זאת תהיה חתיכת סגירת מעגל.

 

בכל מקרה, סיטרואן משחררים הקיץ רכב שכרגע באירופה בני 14 יוכלו לנהוג עליו ללא רישיון בתוך העיר.

 

שינוי האקלים ואיך שהתאגידים הגיבו די רצח את התדמית שלהם. תאגידים משנים כיוון. אלפא כבר לא מייצרת מכוניות ספורט. וטסלה ארבה לכולם בפינה, כשבינתיים חברות כנראה לא יכולות לגשת לזה לבד.

 

שוק המכוניות הישן שר את שירת הברבור שלו. זה אולי לא יהיה בבת אחת, אבל כבר הבנו שמשברים מזרזים דברים.

 

ברגע שהקטע הזה של סיטרואן יהיה בעוד חברות (זה כרגע 22 יורו לחודש), כולם יקפצו על זה. בטח אם הדלק יעלה.

 

זה משהו אגב שלדעתי התחיל עם אופניים וקורקינטים חשמליים. פולקסווגן גם מתכננים פיילוט בארץ ב-2023 של תחבורה ציבורית ללא נהג. זה לא יהיה חלק, אבל זה יקרה יותר מהר ממה שאנשים חושבים. שנים דיברו על זה, עכשיו באמת מעלים הילוך. זה הפוקוס של חברות הרכב. לא היברידיות - מכוניות חשמליות. אחרי הנזק הכלכלי שחברות ספגו הן לא יקחו עוד סיכון, והידיעות שטסלה מתקרבת לקו הסיום בטח מגבירות שם את הפאניקה.

Link to comment
Share on other sites

33 דקות לפני, Omer said:

חושב שזה ייקח הרבה פחות ממה שהרבה אנשים חושבים. בחמש השנים האחרונות היו כל כך הרבה חקירות, קנסות ותביעות, והשוק עובר לכיוון של מכוניות חשמליות. חברות מרכיבות קטלוגים מחדש, טסלה בעלייה. ראש פולקסווגן (אגב, כל יום הם מקבלים עוד חדשות רעות) הזהיר שבקלות יכול לקרות להם מה שקרה לנוקיה, ומרקל מסרבת לעזור כי לבעלי המניות יש מספיק כסף ושילמו דיבידנדים, שיפתרו את הבעיות שלהם לבד. הם גם ככה מתכוונים להעביר הרבה לסין, ואגב לפני הקורונה פוליטיקאים גרמנים ביקשו לחקור עדויות שהעובדים שלהם בסין הם ממחנות עבודה. אם זה במקרה נכון, לתאגיד שהוקם בחסות רצח עם זאת תהיה חתיכת סגירת מעגל.

 

בכל מקרה, סיטרואן משחררים הקיץ רכב שכרגע באירופה בני 14 יוכלו לנהוג עליו ללא רישיון בתוך העיר.

 

שינוי האקלים ואיך שהתאגידים הגיבו די רצח את התדמית שלהם. תאגידים משנים כיוון. אלפא כבר לא מייצרת מכוניות ספורט. וטסלה ארבה לכולם בפינה, כשבינתיים חברות כנראה לא יכולות לגשת לזה לבד.

 

שוק המכוניות הישן שר את שירת הברבור שלו. זה אולי לא יהיה בבת אחת, אבל כבר הבנו שמשברים מזרזים דברים.

 

ברגע שהקטע הזה של סיטרואן יהיה בעוד חברות (זה כרגע 22 יורו לחודש), כולם יקפצו על זה. בטח אם הדלק יעלה.

 

זה משהו אגב שלדעתי התחיל עם אופניים וקורקינטים חשמליים. פולקסווגן גם מתכננים פיילוט בארץ ב-2023 של תחבורה ציבורית ללא נהג. זה לא יהיה חלק, אבל זה יקרה יותר מהר ממה שאנשים חושבים. שנים דיברו על זה, עכשיו באמת מעלים הילוך. זה הפוקוס של חברות הרכב. לא היברידיות - מכוניות חשמליות. אחרי הנזק הכלכלי שחברות ספגו הן לא יקחו עוד סיכון, והידיעות שטסלה מתקרבת לקו הסיום בטח מגבירות שם את הפאניקה.

 

אני מדבר על מחירי הנפט בטווח הקצר (תקופת היציאה מהקורונה), אז הסיפור לא רלוונטי.

 

בכל אופן, הצורך בנפט לא נגמר בשוק הרכב וגם שוק הרכב החשמלי וההיברידי תלוי הרבה בהטבות מאוד נדיבות של ממשלות כיום.

אני לא רואה איך הטיסות וההפלגות הופכות לירוקות בעולם והכמות של טיסות והפלגות רק גדלה באופן מחריד.

מפעלים בסין ובטורקיה כנראה שלא יעשו הסבה לאנרגיית שמש.

 

ובלי קשר, עד 2040 העולם ידרוש בערך כפול אנרגיה מהיום למרות כל הניסיונות לחסוך אנרגיה עם תאורות לד / מכשירי חשמל חסכוניים / רכבים חסכוניים.

Link to comment
Share on other sites

On 5.5.2020 at 21:37, avi atias said:

מגמה חיובית?

 

מחיר הברנט: 31 עליה של 14% היום.

מחיר הנפט: 24.4 עליה של 20% היום.

 

הביקוש לסולר דומה לביקוש בשנה שעברה.

הביקוש לדלק סילוני עדיין בירידה מתמדת, ירידה של 90% בהשוואה לשנה שעברה.

הביקוש לבנזין וגז בישול בייתי 20% פחות מאשר בשנה שעברה.

 

כמה גדול הנתח של הדלק הסילוני מסך מוצרי הנפט?

יש מניות של חברות שמייצרות / קודחות דלק סילוני בפרט ? אשמח לשמוע. אגב מניית נפט oxy עלתה היום במעל 7% ובכללי עניין הנפט מסקרן מאוד, אני מדבר על חברות שעוסקות בייצור נפט, האם הוא יעלה וירד בתנודתיות עוד כמה פעמים או שעברנו את התחתית ומכאן זה רק מתקן למעלה...

Link to comment
Share on other sites

23 דקות לפני, קאוביין said:

השקעתי השבוע בלירה טורקית. 

איבדה 18% ב 3 חודשים, מאמין שיבוא תיקון משער 7.05 לכיוון ה 6.00 לירות לדולר. 

בגדול זה שיא כל הזמנים מול הדולר כרגע, היחס סיכון לרווח די טוב

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, eran_7 said:

בגדול זה שיא כל הזמנים מול הדולר כרגע, היחס סיכון לרווח די טוב

אתה מתכוון שפל כל הזמנים מול הדולר

TRY זה אחד המטבעות הכי חלשים בעולם והוא הולך ונחלש כבר למעלה מ-10 שנים. להחשף לדבר כזה... איך נאמר את זה... לא הייתי מגדיר את יחס הסיכון לרווח כאטרקטיבי כאן

Link to comment
Share on other sites

1 דקה לפני, ravid said:

אתה מתכוון שפל כל הזמנים מול הדולר

TRY זה אחד המטבעות הכי חלשים בעולם והוא הולך ונחלש כבר למעלה מ-10 שנים. להחשף לדבר כזה... איך נאמר את זה... לא הייתי מגדיר את יחס הסיכון לרווח כאטרקטיבי כאן

אני מדבר על הצמד USDTRY, ככל שעולה ככה הדולר מתחזק מול הלירה הטורקית.

מהנקודה שהוא נמצא כרגע הוא נתן תיקון רציני לפני שנתיים בערך, אז יכול להיות שהוא יעשה את זה שוב.

Link to comment
Share on other sites

45 דקות לפני, eran_7 said:

אני מדבר על הצמד USDTRY, ככל שעולה ככה הדולר מתחזק מול הלירה הטורקית.

מהנקודה שהוא נמצא כרגע הוא נתן תיקון רציני לפני שנתיים בערך, אז יכול להיות שהוא יעשה את זה שוב.

הוא כבר פרץ את ההתנגדות לפני כמה שבועות

Link to comment
Share on other sites

1 דקה לפני, ravid said:

הוא כבר פרץ את ההתנגדות לפני כמה שבועות

עבר בקצת ברמה יומית וזה היה לפני כמה ימים וחזר מתחת. זה לא באמת פריצה.

Link to comment
Share on other sites

אני ממש לא מבין בזה, אבל לא שווה להשקיע במניית גיליאד שעובדת על תרופה לקורונה? 

הבנתי שהם נמצאים באחלה שלב מבחינת תרופה. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ravid said:

אתה מתכוון שפל כל הזמנים מול הדולר

TRY זה אחד המטבעות הכי חלשים בעולם והוא הולך ונחלש כבר למעלה מ-10 שנים. להחשף לדבר כזה... איך נאמר את זה... לא הייתי מגדיר את יחס הסיכון לרווח כאטרקטיבי כאן

אני רואה בזה פיחות לא ריאלי שמושפע מספקולציות מבחוץ. 

טורקיה קנו בשנה וחצי האחרונות כמויות ברזל מטורפות, רוקנו את אוקראינה מברזל. 

בונים בלי הפסקה. הרמת חיים שם לא משקפת שכר של 250$ כאילו זה בלארוס או כפר ברומניה. 

אז השקעתי באיזה קרן של הבנק עם חשיפה פי 2.5 בסכום שאני מוכן לסכן. 

הרובל לדוגמא זה מטבע שלא הייתי מתקרב גם אם היה יורד ב 30%. 

Link to comment
Share on other sites

אגב, ההתחזקות של הדולר מול רוב המטבעות בחודשים האחרונים זה יותר בגלל המשבר, זאת אומרת בגלל החוזק של הדולר לא בגלל החולשה של המטבע הטורקי.

Link to comment
Share on other sites

מה חושבים על מניית גב ים?

על פניו חברה חזקה שירדה מאז פברואר בכמעט חצי וכבר במגמת תיקון מתמשכת.

אפשר לעשות עליה רכיבה יפה.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, קאוביין said:

אני רואה בזה פיחות לא ריאלי שמושפע מספקולציות מבחוץ. 

טורקיה קנו בשנה וחצי האחרונות כמויות ברזל מטורפות, רוקנו את אוקראינה מברזל. 

בונים בלי הפסקה. הרמת חיים שם לא משקפת שכר של 250$ כאילו זה בלארוס או כפר ברומניה. 

אז השקעתי באיזה קרן של הבנק עם חשיפה פי 2.5 בסכום שאני מוכן לסכן. 

הרובל לדוגמא זה מטבע שלא הייתי מתקרב גם אם היה יורד ב 30%. 

זו כלכלה 20 בגודלה בעולם, לא משהו שאפשר להריץ ספקולטיבית.

שיהיה לך בהצלחה אבל רק שתדע שאתה הולך נגד מגמה אגרסיבית של 15 שנה ועוד פי 2.5. אתה אמיץ.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Michael Scofield said:

אני ממש לא מבין בזה, אבל לא שווה להשקיע במניית גיליאד שעובדת על תרופה לקורונה? 

הבנתי שהם נמצאים באחלה שלב מבחינת תרופה. 

גם אני חשבתי על זה, עדיין לא שמתי והם צומחים. הנה היום פלוריסתם שקיבלה אישור fda זינקה ממש. 

Link to comment
Share on other sites

On 6.5.2020 at 00:29, Omer said:

חושב שזה ייקח הרבה פחות ממה שהרבה אנשים חושבים. בחמש השנים האחרונות היו כל כך הרבה חקירות, קנסות ותביעות, והשוק עובר לכיוון של מכוניות חשמליות. חברות מרכיבות קטלוגים מחדש, טסלה בעלייה. ראש פולקסווגן (אגב, כל יום הם מקבלים עוד חדשות רעות) הזהיר שבקלות יכול לקרות להם מה שקרה לנוקיה, ומרקל מסרבת לעזור כי לבעלי המניות יש מספיק כסף ושילמו דיבידנדים, שיפתרו את הבעיות שלהם לבד. הם גם ככה מתכוונים להעביר הרבה לסין, ואגב לפני הקורונה פוליטיקאים גרמנים ביקשו לחקור עדויות שהעובדים שלהם בסין הם ממחנות עבודה. אם זה במקרה נכון, לתאגיד שהוקם בחסות רצח עם זאת תהיה חתיכת סגירת מעגל.

 

בכל מקרה, סיטרואן משחררים הקיץ רכב שכרגע באירופה בני 14 יוכלו לנהוג עליו ללא רישיון בתוך העיר.

 

שינוי האקלים ואיך שהתאגידים הגיבו די רצח את התדמית שלהם. תאגידים משנים כיוון. אלפא כבר לא מייצרת מכוניות ספורט. וטסלה ארבה לכולם בפינה, כשבינתיים חברות כנראה לא יכולות לגשת לזה לבד.

 

שוק המכוניות הישן שר את שירת הברבור שלו. זה אולי לא יהיה בבת אחת, אבל כבר הבנו שמשברים מזרזים דברים.

 

ברגע שהקטע הזה של סיטרואן יהיה בעוד חברות (זה כרגע 22 יורו לחודש), כולם יקפצו על זה. בטח אם הדלק יעלה.

 

זה משהו אגב שלדעתי התחיל עם אופניים וקורקינטים חשמליים. פולקסווגן גם מתכננים פיילוט בארץ ב-2023 של תחבורה ציבורית ללא נהג. זה לא יהיה חלק, אבל זה יקרה יותר מהר ממה שאנשים חושבים. שנים דיברו על זה, עכשיו באמת מעלים הילוך. זה הפוקוס של חברות הרכב. לא היברידיות - מכוניות חשמליות. אחרי הנזק הכלכלי שחברות ספגו הן לא יקחו עוד סיכון, והידיעות שטסלה מתקרבת לקו הסיום בטח מגבירות שם את הפאניקה.

יש את מוכנות היצרנים לייצר כאלו, ויש את מוכנות הצרכנים לקנות ולהשתמש בכאלו.

ראשית כל, יש את מחיר הרכב - עדיין מדובר במוצר פרימיום. יכול להיות שלאורך זמן זה חוסך כסף, אבל צריך בשביל זה השקעה ראשונית מאוד מאוד גדולה, שלרוב הצרכנים זה פשוט לא משתלם או אפילו לא אפשרי. עד שזה לא ירד משמעותית, ברמה של עשרות אחוזים, זה ימשיך להיות מוצר נישתי.

שנית, יש את עניין התשתיות - יש כבר תחנות דלק פזורות בכל העולם. אין תחנות הטענה פזורות באותה מידה. מי שלא נבהל מזה אלו אנשים שלרוב יוצאים רחוק מדי מהאזור שלהם, ויכולים לסדר לעצמם בחניה בבית עמדות הטענה כאלו. כמה אנשים כאלו כבר יש? זה ציבור לא גדול בכלל.

 

ולגבי הרכב של סיטרואן - זה דורש בהתחלה תשלום ראשוני של 2500 יורו, ורק אחרי זה יהיה תשלום נוסף של 22 יורו לחודש. כלומר, אם תשתמש בזה 3 שנים, זה אומר 3300 יורו בשביל רכב דו מושבי, איטי, שאסור לו לצאת מהעיר ויש לסוללה שלו טווח נסיעה יחסית קצר וזה יכול להסתיים לך באמצע. אה, והרכב לא נשאר אצלך, כי זה בתכלס שירות כמו car2go, אז יכול להיות שאחרי כל התשלום הזה גם לא תמיד יהיה לך רכב זמין.

איך שאתה לא מסתכל על זה, זה עדיין לא משתלם, וזה בעיקר נישה לנערים עשירים שרוצים להשוויץ.

 

זה בסדר, זה התחלה וזה צריך להתחיל בדברים כאלו כדי להגיע לכלל השוק, אבל זה עדיין רחוק משם, והצרכנים עדיין לא מוכנים להשתמש בזה, גם אם היצרנים כבר מוכנים יותר לייצר כאלו.

Link to comment
Share on other sites

מה דעתכם על מניית עזריאלי קבוצה?

נמצאת 35% מתחת לתקופה שלפני הקורונה, אג"חים מאוד גבוהים. 

יש אופטימיות, אולי הקניונים יהיו מלאים שוב? 

ויש גם סיכון של גל שני. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, avi atias said:

מה דעתכם על מניית עזריאלי קבוצה?

נמצאת 35% מתחת לתקופה שלפני הקורונה, אג"חים מאוד גבוהים. 

יש אופטימיות, אולי הקניונים יהיו מלאים שוב? 

ויש גם סיכון של גל שני. 

גם אם הקניונים יתמלאו, זה לא יהיה בקרוב.

אי אפשר לשבת באזור המסעדות, אי אפשר להכנס יותר ממספר קטן של אנשים לכל חנות ובתי הקולנוע סגורים. עדיין יש סיבה ללכת לקניון, אבל משמעותית פחות מקודם.

תשלב את זה עם זה שאנשים רבים נפגעו כלכלית ויוציאו פחות, וזה לא מבשר טובות לקניונים לתקופה הקרובה.

ואמנם העסקים הגדולים ישרדו, אבל לא מעט עסקים קטנים הולכים להסגר, ויש גם כמה כאלו בקניונים (בעיקר הדוכנים שבאמצע). זה לא יפיל אותם, כי אלו לא השוכרים הגדולים שלהם, אבל זה בטח שלא יעזור.

 

מאמין שזה יחזור לעצמו, אבל לא לצפות שזה יקרה בקרוב.

Link to comment
Share on other sites

On 11.5.2020 at 04:20, hairy2hell said:

גם אם הקניונים יתמלאו, זה לא יהיה בקרוב.

אי אפשר לשבת באזור המסעדות, אי אפשר להכנס יותר ממספר קטן של אנשים לכל חנות ובתי הקולנוע סגורים. עדיין יש סיבה ללכת לקניון, אבל משמעותית פחות מקודם.

תשלב את זה עם זה שאנשים רבים נפגעו כלכלית ויוציאו פחות, וזה לא מבשר טובות לקניונים לתקופה הקרובה.

ואמנם העסקים הגדולים ישרדו, אבל לא מעט עסקים קטנים הולכים להסגר, ויש גם כמה כאלו בקניונים (בעיקר הדוכנים שבאמצע). זה לא יפיל אותם, כי אלו לא השוכרים הגדולים שלהם, אבל זה בטח שלא יעזור.

 

מאמין שזה יחזור לעצמו, אבל לא לצפות שזה יקרה בקרוב.

מי יחתום/יחדש חוזה שכירות מול קניון בשנים הקרובות? 

בעלי חנויות יחשבו פעמיים אם לשים שם חנות או לוותר ולמצוא מרכז מסחרי. 

במיוחד שהרשתות הגדולות במחירי השכירות בקניון כבר קונות בעצמם מרכזים מסחריים ומדלגת על התיווך הזה. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.