Jump to content

תודה בן


DeepSpace

Recommended Posts

איך הגעתם לזה שמיץ' פיטר או נפרד ממנו?

 

עוד לא הבנתם שאנחנו תחנת מעבר לאנשי מקצוע זרים?

מנכ"ל יגיע לפה לשנתיים-שלוש ויעזוב, מאמן זר אם יצליח גם יעזוב תוך עונה או שתיים.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, MTA For Ever said:

יצחקי לא יהיה מנכ״ל, הוא לא היה מיועד לכך מעולם. יש פה אנשים חרדתיים ברמה לא סבירה. 

יצחקי הוא חלק מהצוות המקצועי / ניהולי ובמועדון מבצעים ׳הכשרה׳ לתפקיד המנהל המקצועי ביום מן הימים. כל זמן שהוא במועדון זה כי מכבי דוחפים לכך ומעריכים אותו, הגיע הזמן שתשחררו ממנו. 

אל תהיה ככ בטוח.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, antonio_margheriti2 said:

עזוב אותך, בלי להיות ציני, הבנאדם גאון, במכבי תל אביב היה עושה פלאים בכלום תקציב.

אין ספק שטביב מייצג בצורה הכי טובה את התרבות הארגונית שגולדהאר הנחיל פה אפשר גם משה דמאיו כמנהל מקצועי.

Link to comment
Share on other sites

אם אני מוקיר על משהו בעידן גולדהאר-

זה שבורסת האפשרויות של אנשי הצוות נותרה שפויה:

במציאות של לפני הנהלה זרה- בטח היינו קוראים אייטמים בתקשורת על איל ברקוביץ' כג'נרל מנג'ר, איציק זוהר ראש מערך הסקאוטינג וג'ובאני רוסו+ רוני מאנה ברוטציה כמאמן/שחקן.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, MR.Krabs said:

אל תהיה ככ בטוח.

מה שכתבתי זה משהו שנאמר לי מאז הפרישה שלו. ג׳ורדי המליץ עליו כאחד שיכול למלא את תפקיד המנהל המקצועי, הוא מאוד מוערך בקרב כל הסובבים בכדורגל הישראלי ואהוב מאוד במועדון בכלל

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

https://sport1.maariv.co.il/israeli-soccer/Ligat-Haal/Article-824599

 

מנספורד בריאיון פרידה: עתידו של איביץ', ההדחה מאירופה והפייר-פליי

630327בן מנספורד | אודי ציטיאט
היחסים עם המאמן והצוות הרפואי, העבודה לצד יצחקי, בניית הקבוצה והמשפט שהכעיס את האוהדים, השחקנים שלא הצליח לצרף, האילוצים בקיץ ואת מי היה לוקח איתו לבלקפול: רגע לפני עזיבתו לאנגליה, המנכ"ל מדבר על הכל
רענן ברנובסקי
 
27/10/19 23:00

 

לא מעט דמעות, חלקן מעצב וחלקן מהתרגשות, נשפכו השבוע בבית משפחת מנספורד בתל אביב. לפני מספר ימים נשלחו מרבית חפציו של מנכ"ל מכבי תל אביב היוצא, בן מנספורד ושל רעייתו בת', הביתה לאנגליה וביום רביעי הקרוב, יומיים אחרי קרב הצמרת נגד הפועל באר שבע בבלומפילד, יעזבו את ישראל.

מנספורד, שהגיע לפני קצת יותר משנתיים, עוזב את קריית שלום בעיקר בשל סיבות אישיות-משפחתיות שדורשות ממנו לשוב בחזרה לאנגליה, שם יחל כבר בשבוע הבא את תפקידו כמנכ"ל קבוצת בלקפול מהליגה השלישית. רגע לפני שהוא ממריא בחזרה לממלכה ומכבי ת"א מארחת את הפועל באר שבע, התפנה מנספורד לראיון מיוחד עם ספורט1 ובו סיפר על בניית הסגל שזכה באליפות היסטורית וההחלטה שלא לשנות אותו כמעט בקיץ, היחסים עם ולדימיר איביץ', הבחירה להצמיד אליו את ברק יצחקי, החיבור שלו לצעירים ואפילו סיפר מי היה השחקן שאם היה יכול היה לוקח אותו איתו לבלקפול.

"זו הייתה החלטה מאוד קשה עבורי ואני חושב שהיא תפסה את האנשים במועדון בהפתעה גמורה", מספר מנספורד על ההחלטה לעזוב דווקא עכשיו, בעיצומה של העונה, "גם בשבועות האחרונים, כשכבר ידעתי שאני בדרך לעזוב, השתדלתי לעשות את עבודתי על הצד הטוב ביותר. מה שהיה לי חשוב זה שמכבי תל אביב תמשיך להצליח. המורשת שכל מנכ"ל או מנהל בכיר משאירים אחריהם באה לידי ביטוי בצורה שבה העסק או החברה ממשיכים לתפקד אחרי שהם עוזבים.

649319

 

עם אנגלידיס וגולדהאר. "חייב להעריך את הנדיבות כלפיי" (דני מרון)

"כפי שמיץ' (גולדהאר, ר.ב) סיפר ואני חייב להעריך את הנדיבות שלו כלפיי, אני נמצא בסיטואציה משפחתית כך שהחזרה לאנגליה תסייע מאוד", המשיך מנספורד לספר כיצד התגלגלו הדברים לכדי מעבר לבלקפול, "לכן בשבועות האחרונים התחלתי 'לפתוח אוזניים' ולהסכים לדבר עם אנשים שפנו אליי. התמזל מזלי וקיבלתי הצעה מבלקפול, שהרגשתי שעקב הנסיבות האישיות וגם בגלל שמספר ההצעות שיכולתי לקבל הוא מאוד מצומצם, שזו הצעה שלא אקבל דומה לה בקרוב. למעשה בשנתיים וחצי האחרונות התפנו רק שתי משרות של מנכ"ל בצמפיונשיפ באנגליה, ובשני המקרים זה קרה בגלל בעלים חדשים שהגיעו למועדון, ברדינג ובווסט ברומיץ' אלביון".

מנספורד גם הסכים לספר כיצד הגיבו לכך השחקנים במכבי ת"א: "ההחלטה שלי התקבלה בלב כבד. אני זוכר שאיתי שכטר ניגש אליי אחרי ההודעה הרשמית ואמר לי: 'איך אתה יכול לעזוב את הילדים שלך? את שחר פיבן, רוסלן ברסקי, דן גלזר ויונתן כהן? איך אתה יכול לעזוב ככה?', אז עניתי לו שזה הזמן שלי לעזוב. אמרתי את זה גם למיץ' ולג'ק אנגלידיס, שאני צריך לחזור הביתה ושהונחה בפניי הצעה מקצועית חדשה. באמת שאין שום דבר נסתר או משהו שלא נאמר. זה יהיה ממש קשה לי להגיד להתראות לכל החבורה הזאת אחרי המשחק ביום שני".

על ההצעה שקיבל מבלקפול סיפר: "זה באמת משהו שהגיע ממש לאחרונה ולא חשבתי שכל כך מהר תגיע הצעה. בסופו של דבר, נפגשתי עם הבעלים החדשים של בלקפול ובהחלט מדובר כאן בהזדמנות יוצאת מהכלל, כי יש כאן משהו חדש שנבנה כמעט מההתחלה. יש כאן קבוצה לבנות, להשלים את הקמת האצטדיון החדש – לא זוכים כל יום לקבל הזדמנות כזאת לבנות משהו חדש מההתחלה. כמו שמיץ' אמר לגבי העזיבה שלי, מדובר כאן בשילוב של סיבות ונסיבות אישיות, ביחד עם הזדמנות מקצועית".

ההדחות מאירופה שנתיים ברצף, היחסים עם איביץ' והמשפט שהכעיס את אוהדי מכבי ת"א
ביוני 2017 הודיעה מכבי תל אביב על הגעתו של המנכ"ל החדש בן מנספורד, עורך דין וסוכן שחקנים שעבד במועדוני פאר בממלכה כבר בגיל צעיר, אבל הוא ממש לא מתחרט על הבחירה בישראל, אפילו להיפך: "ההחלטה לעזוב הייתה קשה יותר", הוא אומר ללא היסוס, "ההחלטה להגיע לישראל הייתה די קלה. עזבתי אז את לידס והגיעה ההצעה ממכבי תל אביב, שעבורי זו 'מנצ'סטר יונייטד של ישראל'. מועדון ענק עם פוטנציאל של קהל ואצטדיון חדש שהולך ונבנה באופק. פגשתי את מיץ', ג'ק וג'ורדי קרויף כמובן ומיד נעניתי להצעה לאתגר הגדול של משרה מחוץ לאנגליה. לא הרבה אנשי כדורגל אנגלים יוצאים לעבוד מחוץ למדינה, בעיקר בגלל כמות הליגות והקבוצות המקצועניות שיש, אז עבורי, לעזוב עכשיו את הבחורים, זו החלטה פי כמה קשה יותר".

ברשתות החברתיות אוהדי מכבי ת"א מדברים על כך שהעזיבה בוודאי קשורה לקיץ שעבר על המועדון, בסיומו נרשמו הדחות מפתיעות ממוקדמות ליגת האלופות ואחר כך מהליגה האירופית
"אני בהחלט יכול להבין אותם. הקמפיין שעשינו בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2017/18 היה מרתק עבורי. עובדה שאני עדין בקשר עם המנכ"ל של ויאריאל, שהיו איתנו באותו בית, ופוגש אנשי כדורגל אחרים מקבוצות שפגשנו בכל מיני קונגרסים באירופה, אז אולי אם גם העונה היה קמפיין אירופי זה היה משפיע על ההחלטה שלי.

"המציאות היא שאנחנו, לצערי, לא במסגרת אירופית עכשיו ואני לא בטוח שזה היה ממש משפיע בסופו של דבר על ההחלטה שלי", מסתייג מנספורד, "זו בהחלט ספקולציה מעניינת והגיוני שהאוהדים חושבים כך, אפילו קשה לי ממש להגיב על זה. המועדון הזה גדול יותר מכל אדם שעובד בו, בטח יותר גדול ממני ובסופו של דבר הייתי צריך לקבל החלטה מהשיקולים שלי. בכדורגל האירופי, כשאתה נמצא בתפקיד שלי בכדורגל, התפקיד הזה מאוד מעניין וכולל המון התקשרויות עם אנשים והקשרים שיצרתי דרך ההעפלה שלנו לשלב הבתים, לא יסולאו בפז. אז אולי זה יכול היה להיות שיקול, אבל קשה לי לענות על זה, כי במציאות זה לא היה חלק מההחלטה".

מה אתה חושב על ולדימיר איביץ'?
"אני חושב שהוא מדהים. כשאתה מסתכל על הנתונים שלו בפאוק, אז מבחינה סטטיסטית הוא היה בין 45 המאמנים הכי טובים באירופה - גם מבחינת צבירת נקודות וניצחונות ביחס לכמות משחקים והוא גם זכה בגביע והעפיל איתם לשלב הבתים בליגה האירופית. עם מכבי תל אביב הוא הפסיד משחק ליגה אחד מתוך 36, אז סטטיסטית הוא עכשיו בין הטובים באירופה וברור שממש בקרוב ישימו לב אליו. לכולנו זו בהחלט אכזבה שלא העפלנו פעמיים לשלב בתים באירופה, אבל אני בהחלט מאמין שבסופו של דבר איביץ' יאמן באחת מחמש המדינות הבכירות ביבשת. אני לא יודע באיזו ליגה בדיוק, כי למשל גם הצ'מפיונשיפ באנגליה היא מדהימה, עם כסף גדול ועם צ'אנס אמיתי להגיע לארץ המובטחת שזו הפרמיירליג".

656163
מנספורד ואיביץ'. גם הסרבי כאן עד שיגיע מועדון בכיר (אודי ציטיאט)

איביץ' יישאר עוד זמן רב במכבי?
"אני יכול להגיד רק מילים טובות עליו ואני ממש אשמח, אם איכשהו בעתיד, באופן משוגע ולא ייאמן, תהיה לי הזדמנות נוספת לעבוד איתו. כמובן שזה לא יקרה כל עוד הוא בקשר חוזי עם מכבי, כי ג'ק ומיץ' קשים מדי מכדי לנהל איתם משא ומתן. אני בהחלט חושב שבסופו של דבר יהיה מועדון בכיר באירופה שינסה להחתים אותו, בדיוק כפי שקרה עם אוסקר גרסיה, פטר בוס, פאולו סוזה וסלבישה יוקאנוביץ'".
 .

כשאתה הגעת למכבי וראינו כולם את הרזומה שלך באנגליה, עם הניסיון שצברת שם והקשרים שיצרת, גם כמנכ"ל וגם כסוכן שחקנים, חשבנו שתצליח לשדרג את הקבוצה בעיקר בנושא השחקנים הזרים. אתה חושב שהצלחת?
"זו שאלה מעניינת. אני חייב להגיד שנאלצנו להתנהל בעיקר בשוק השחקנים החופשיים, מול כאלה שלא צריך היה לשלם דמי העברה כדי להביא. מאז שאני במכבי, שילמנו ממש מעט פעמים עבור שחקנים. נאלצנו לעשות רכש בתנאים די מגבילים ואז אתה צריך למצוא גם שחקנים עם ראש פתוח ורצון להגיע לישראל. לי אישית לא היתה בעיה להגיע לכאן, ומצאתי את המדינה הזאת מרתקת. זה אתגר גדול להביא זרים לישראל, בין אם קוראים לך בן, אלונה או ג'ורדי קרויף - כשאתה צריך להביא שחקן חופשי, בגילאים 24-28, זה לא קל.

"אם אתה רוצה להביא שחקן בן 22 או 23 ואתה יכול לשלם עליו מיליון יורו, זה אחרת, ואתה בעצם פועל בעולם אחר", מבהיר מנספורד ומתפנה לעניין הפייר-פליי, "אני באמת חושב שבלי לשלם דמי העברה, התמורה שקיבלנו מסבוריט, אמאדור, ממה שראינו מהתרומה של צ'יקו אופאדו, מג'ראלדש שהולך ומתגלה כאחד המגנים הטובים שהגיעו למכבי ואפילו יאניוטיס עוד יראה מה הוא שווה, היא לא רעה בכלל. וכשאתה לא יכול לשלם דמי העברה, אתה נאלץ לעשות ויתורים והתפשרויות, כמו עם יאניוטיס, שלא שיחק כמעט כל העונה שעברה. בזמנו כשחיפשנו שוער, אם לוקחים את כל הנתונים שקיבלנו, וחיפשנו שוער בגיל מתחת ל-30, שמסיים חוזה ויכול להגיע ללא תמורה ותוך ניסיון להעריך שפוטנציאלית בעוד שנה הוא כן יהיה שווה משהו, אז הוא היה בטופ של חמשת או ששת השוערים הכי טובים באירופה. ברור שתמיד אנחנו רוצים להשתפר, תמיד חושבים שיכולנו לעשות טוב יותר וזה גם המסר של מיץ' שתמיד צריך להשתפר ולהיות עוד יותר טובים. אני מסתכל לאחור על ההחלטות שקיבלנו תחת מגבלות הפייר-פליי ואני חושב שעשינו עבודה לא רעה בכל מה שקשור לבניית הקבוצה, שזכתה באליפות בעונה שעברה ונמצאת גם עכשיו בצמרת. יחסית לזה שהוצאנו 0 יורו בדמי העברה על הזרים, עם התמורה שקיבלנו מהם, אני חושב שעשינו עבודה טובה".

התראיינת בקיץ, כשהחלה מכירת המנויים, ואמרת באופן חד משמעי 'לא עשינו טעויות בבניית הקבוצה בקיץ'. האוהדים של מכבי מאוד לא אהבו את התשובה הזו. בדיעבד אתה מצטער על המשפט ההוא? גם לא הגיע חלוץ בסופו של דבר
"אני לא מצטער. אני אחד שרוצה תמיד לנצח, רוצה להיות יותר טוב ולעזור למכבי לנצח. אני חושב שבאותה נקודת זמן, כשהיינו לפני הגומלין מול סודובה, זה היה חשוב שהשחקנים יידעו וירגישו שאנחנו מאמינים בהם ואני עדין מאמין בהם גם היום. זה היה חלק מהמסר שניסיתי להעביר באותו ריאיון. יכולתי להגיד כמובן שעשינו כמיטב יכולתנו ושיכולנו לעשות טוב יותר בבניית הקבוצה, אבל באותו זמן, אני חושב שזה לא היה נכון לומר. בנוגע להבאת החלוץ, אתם חייבים לזכור שהיה לנו סכום כסף מוגבל והיינו צריכים להביא מגן ימני וחלוץ ושאחד מהם יהיה ישראלי, אז אני חושב שבסכום הכסף שהיה לנו, עשינו את הכי טוב שיכולנו. בסיפור של אדריאן דלמאו למשל, אין ספק שהיינו צריכים לשים עליו יד כשהוא שיחק בליגה הספרדית השנייה, לפני שעבר לליגה הראשונה בהולנד ואז גם המחיר שלו עלה. אלה דברים שאתה לפעמים מבין בדיעבד". 

654428
יאניוטיס. "בטופ של חמשת או ששת השוערים הטובים" (דני מרון)

השחקנים שלא הצליח לצרף, עתידו של דור פרץ, הצוות הרפואי במכבי ת"א ותפקידו של יצחקי
קשה שלא לומר שבן מנספורד יכול לטפוח לעצמו על השכם על שנתיים בישראל, בוודאי אחרי אותה אליפות היסטורית בשנה שעברה שהסתיימה בפער של 31 נקודות הפרש מהמקום השני, אבל סיום העונה כלל הפסד ליגה ראשון, עוד קודם לכן הקבוצה הודחה מהגביע על ידי אותה בני יהודה ומנספורד אף נצפה מתעמת עם אנשי בני יהודה, כשבין השאר צעק לעבר הכרוז במשחק הליגה ביניהן: "אל תבקשו מאיתנו שחקנים לעונה הבאה". כבר אז היו מי שטענו שמנספורד הפך ל"אחד משלנו".

לפחות על פי חלק מהתגובות שלך בסיום חלק מהמשחקים, העימותים עם שופטים, העצבים בתקרית עם אנשי בני יהודה, זה נראה שמהר משציפינו התאקלמת למנטליות הישראלית
"יש לי אישה ולפעמים היא נבוכה מאוד מההתנהגות שלי, אבל כשהאדרנלין שוקע ואני נרגע, אני מבין שאני בסך הכל רוצה לנצח. אני תמיד עושה דברים מתוך 110 אחוז של מחויבות. אני הולך לראות משחקי ילדים, נוער וליגות נמוכות והתשוקה שלי להצליח ולנצח מתאימה מאוד למנטליות של מכבי תל אביב. אני עוד לא בן 40, אולי יגיע זמן שאני אצליח לחשוף פחות את ההתלהבות שלי או האכזבה שלי והתשוקה שלי לנצח.

"בחודשים הראשונים, כשהייתי מגיע למשרדי המועדון, לא פעם חשבתי שאני רואה מולי שני אנשים שתכף ילכו מכות, אבל אז הבנתי שאתם פשוט מדברים ככה, בקול רם ובהתלהבות", ממשיך המנכ"ל היוצא לספר על התרשמותו מהמנטליות הישראלית ומספק תובנות, "אז גם אני כזה, אחד שנותן את כל כולו. בתחילת דרכי כשנפגשתי כאן עם סוכנים ישראלים, אם חשבתי שמישהו שווה מאה אלף יורו, הייתי מציע לו 85-90 אלף. ואז הסוכנים היו הולכים הביתה וחושבים לעצמם, אם התחלנו בתשעים, אז אפשר להגיע ל-170 אלף. אבל מהר מאוד הם הבינו שאני לא אתן יותר ממאה. בעניין הזה, ברק יצחקי עזר לי מאוד להבין את המנטליות בארץ. הוא אמר לי שאם אני ארצה לשלם מאה אלף דולר, אז שאתחיל את המשא ומתן בארבעים ולא בתשעים. ברק ביקש ממני להיות יותר קשוח בשיחות, כי הייתי מאוד פתוח והגון, אין לי בעיה להסביר למה עשינו ככה או ככה. אז כן, לפעמים אני אימפולסיבי ומגיב בצורה כזו או אחרת. גם מורן מאירי מאוד עזר לי להבין וגם הרגיע אותי בעניין השופטים. הוא אמר לי שאני יכול להיכנס במחצית לשופטים ולהתווכח איתם, אבל זה לא יעזור ולא ישנה כלום, אז עדיף שלא נעשה את זה. התשוקה הזאת היא חלק ממני ולפעמים אני צריך להתנצל על התגובות שלי".

655644
"לפעמים אני צריך להתנצל על התגובות" (אודי ציטיאט)

אם אתה צריך לבחור שחקן אחד או שניים מהסגל הקיים של מכבי, את מי אתה לוקח איתך לבלקפול?
"דור פרץ בוודאות שחקן שיכולתי לקחת לאנגליה ויוכל להתאים. דן גלזר, שחר פיבן ויונתן כהן לא יהיו הרחק מאחוריו, אבל הכי הרבה הייתי רוצה לקחת את איתי שכטר, איש מדהים ואני פשוט אוהב אותו. גם ריקן וייני הם אנשים מדהימים".

היו שחקנים ישראלים שרצית להביא למכבי ולא הצלחת?
"דן ביטון וקייס גאנם. לגבי ביטון, נקבו בסכומים שלא יכולנו לעמוד בהם בסופו של דבר. וחוץ מזה, ברגע שאופציית חו"ל נוקשת על דלתם, רובם ירצו לנסות ולצאת לשחק באירופה. אל תשכח גם את תפקידם של הסוכנים, הם יודעים ששחקן יכול לצאת לחו"ל ואם הוא לא מצליח שם, הוא תמיד יכול לחזור ולקבל כאן חוזה גבוה יותר, מאשר אם היה נשאר".

ומה לגבי קייס גאנם? הוא עדיין ברעננה
"אני אחד שצפה בהרבה מאוד משחקים בליגה הלאומית וראיתי את קייס גאנם עובר מרמת השרון להפועל רעננה. כנראה שבשלב ההוא היינו צריכים להביא אותו ולעשות מאמץ גדול יותר כדי שישחק אצלנו. הלוואי שהייתי מצליח להשאיר את מתן חוזז בקבוצה בעונה שעברה. כשחוזז יצא בינואר להשאלה, אני חושב שהיינו צריכים להתעקש יותר שהוא יישאר ויסיים את השנה עם מכבי תל אביב".


יש תחושה שהקבוצות הבכירות חוששות לתת צ'אנס אמיתי לצעירים. תסביר את ההחלטה להשאיל את עדן קארצב לקריית שמונה, שבעקבות הפציעה של דור פרץ זו מתבררת כהחלטה שגויה עוד יותר
"אני חושב, בדיעבד, שעדן היה חסר מזל העונה. תזכרו שבסופו של דבר פרץ לא נמכר ונשאר במכבי, יש גם את גולסה וניקוליץ' שחוזרים מפציעה, אז ההחלטה להשאיל את קארצב בהחלט לא היתה קלה, אבל אתם חייבים לסמוך על המאמן. ראינו את השיפור שעדן עשה בעונה שעברה בהפועל חדרה וחשבנו שעדיף שישחק כמה שיותר משחקים. אין לנו ספק שהוא יחזור חזק יותר.

635410
קארצב. עשוי לחזור למכבי ת"א כבר בינואר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

"אני חושב שבאופן כללי הקבוצות כאן צריכות להיות יותר אמיצות בכל הנוגע לשיתוף צעירים", פורש מנספורד את משנתו בעניין, "צריך לזכור שהלחץ שיש על מאמן מכבי תל אביב, כמו גם על מאמן מכבי חיפה, להצליח ולנצח, מקשה את עניין שיתוף הצעירים. בנוסף, צריך להבין שהקהל של מכבי תל אביב רוצה שהקבוצה תנצח, כמו שכל הארגון כאן מצפה לניצחונות והצלחות ולכן אתה לא תמיד יכול לתת לשחקנים את הזמן שהם צריכים כדי להשתלב ולהתפתח. אם אתה רוצה למכור שחקנים בסכום רציני, הם חייבים לשחק ולהימכר עד גיל 21, כי כשהם מגיעים למכבי בגילאים 22-25, אתה מחמיץ את ההזדמנות למכירה גדולה. כשאתה מגיע לגיל 23, 24 ועדין משחק בישראל, הפוטנציאל למכירה בסכומי עתק, הולך ופוחת. בכל מקרה, על פי החוזה עם קרית שמונה, יש לנו אופציה להחזיר את קארצב כבר בחלון ההעברות הקרוב בינואר ובגלל הפציעה של דור פרץ, האופציה הזו בהחלט קיימת ועלתה על השולחן".

אז זו לא היתה טעות שלא למכור את דור פרץ לרוסיה בקיץ?
"לדור פרץ היתה עונה פנטסטית ובנוסף לכך שזכינו באליפות, אז ברור שהיתה בו התעניינות והוא היה מבוקש במספר קבוצות. חלק מהדיווחים לגביו היו מוגזמים וחלק מהדברים שפורסמו לא היו נכונים. בסופו של דבר, לא נוצרה הסיטואציה המתאימה למכור את דור. לא היה שום דבר רציני, בניגוד לדיווחים ואני חושב שעבדנו בשיתוף פעולה עם אבי נמני ועם דור עצמו והמשפחה שלו והאמת היא שלא באמת נוצרו התנאים המתאימים לעסקה. אני מניח שנמשיך לדבר על כך בהמשך, אבל זו בהחלט לא היתה טעות לא למכור אותו".

והחזרת ניק בלקמן, של מי היה הרעיון?
"מהרגע שהגעתי למכבי ת"א אנחנו עובדים ביחד. ההחלטה התקבלה יחד עם המאמן וכמובן שגם ברק יצחקי שותף להחלטות. הגענו לסיטואציה שבה היינו צריכים מגן ימני וחלוץ. כשאחד מהם היה חייב להיות ישראלי - ולא היו מגנים ימניים ישראלים מספיק טובים, אז הלכנו על זר. כשראינו את האפשרויות להביא חלוץ ישראלי, בלקמן בהחלט היה בראש הרשימה וכולנו כצוות הסכמנו לגבי ההחלטה הזאת. חיפשנו חלוץ ישראלי שסיים חוזה ולא היו הרבה כאלה על המדף, אז אני בהחלט חושב שעשינו החלטה טובה".

661715
בלקמן. "החלטה טובה" (דני מרון)

עכשיו כשאתה עוזב, אולי תספר לנו מה באמת עושה יצחקי? מה יהיה מעמדו כעת? הוא יכול להיות המנהל המקצועי הבא של מכבי ת"א?
"קשה לי להגיב בכל נושא ברק יצחקי. אני חושב שמי שצריך לקבל החלטות עתידיות, בכל נושא במועדון, הם מיץ' וג'ק ואני באמת חושב שלא מתפקידי כעת לענות לגבי עתידו של ברק. ג'ק ומיץ' עשו עבודה נהדרת עד עכשיו בכל מה שקשור בהעסקת אנשי מקצוע או מנהלים למועדון הזה ואני בטוח שהם יבחרו את האדם הנכון. הם עשו עבודה טובה בבחירת המאמנים בשמונה השנים האחרונות, רובם היו מאוד מאוד מוצלחים ואפילו המשיכו לקריירות מוצלחות לאחר מכן. מיץ' וג'ק יצטרכו לנתח כעת את מצב המועדון ואין לי ספק שהם יחליטו על האיש הנכון".

ובכל זאת, אתה עובד מאוד צמוד ליצחקי
"ברק הצטרף להנהלת המועדון ואין לי ספק שהוא יכול להתפתח לחבר הנהלה בכיר. הוא בעצמו יודע שהוא נמצא בתחילתו של המסע שלו. כשג'ורדי קרויף עזב את מכבי ת"א, המועדון 'איבד' שש שנים של ניסיון וידע על הכדורגל הישראלי, השחקנים הישראליים, הסוכנים וכל מי שקשור לכדורגל כאן. כמישהו זר שהגיע לכאן, היה לי חשוב לא לפספס שום דבר שקשור לכדורגל בישראל, מכל בחינה שהיא, ואני חושב שברק נתן לי המון עזרה ותמיכה. הוא עזר לי ואני עזרתי לו, השילוב הזה היה טוב מאוד. אני חושב שברק ישמח להשתלב בהנהלה הבכירה של מכבי, אבל בכל הנוגע לתפקידים וכד', זו כבר עבודה של הבוס הגדול".

גם עניין הצוות הרפואי עולה כל הזמן. זו לא הייתה טעות לתת לאיביץ' את הסמכויות בנושא?
"דובר המון על הנושא הרפואי והצוות הרפואי של מכבי, ואני מעדיף שלא להיכנס לזה יותר מדי. אני באמת חושב, שבעונה כל כך ארוכה, עם כל כך הרבה משחקים ואימונים, דברים קורים. היו שינויים, עוד בטח יהיו שינויים והמערכת צריכה לדעת להסתדר עם האנשים שלה ועם שינויים כאלה ואחרים. אם לומר את האמת, אני באמת לא חושב שהמצב הרפואי הוא כל כך דרמטי כפי שעשו ממנו. אם ניקח כל מקרה לגופו, נראה שהיו כאן מספר צירופי מקרים של חוסר מזל. בסופו של דבר, המאמן עשה את עבודתו והמצב הוא לא רציני או בעייתי כפי שזה נראה כלפי חוץ".

היריבות שלכם לצמרת התחזקו ונראות טוב יותר. איך אתה רואה את הסיכויים לאליפות שנייה ברציפות?
"יש מספיק סיבות שזה יקרה. יש לנו קבוצה טובה, מאמן טוב מאוד וצוות של אנשים מצוינים מסביב. אם נציג את אותה יכולת ובעיקר אותה מנטליות שהראנו בעונה שעברה, אין סיבה שלא נהיה שוב אלופים. אני אשתמש בציטוט של אלכס פרגוסון שנשאל על מסע הרכש של מנצ'סטר סיטי וצ'לסי באנגליה וענה 'כל דקה שאני מבזבז בלחשוב על היריבים שלי, זו דקה שאני יכול לנצל כדי לדאוג לקבוצה שלי'. אני בהחלט מעדיף להתעסק במכבי מאשר לדאוג או לחשוב על מה עושות קבוצות אחרות. אם מכבי תעשה את מה שהיא צריכה לעשות, הקבוצות האחרות הן אלה שתצטרכנה לדאוג ממנה. ואני מאמין שיש לסגל הזה את כל מה שדרוש כדי לזכות שוב באליפות, ומן הסתם אתפלל שזה אכן יקרה".

629251"השילוב היה טוב מאוד". יצחקי ומנספורד (אודי ציטיאט)

אם אתה בוחן כעת את המצב הכלכלי של המועדון, אתה מעריך שהגבלות הפייר-פליי כבר לא יהוו מכשול בעונה הבאה?
"אני חושב שעניין הפייר-פליי לא ייעלם. יהיה למכבי אתגר גדול במציאת שחקנים ברמה מתאימה כדי להעפיל לשלב בתים אירופי, ולא חשוב באיזו מסגרת. בקיץ הקרוב יש מספר שחקנים שמסיימים חוזה, כך שאני מאמין שיש כאן פוטנציאל לעשות שינויים והזדמנות לעשות דברים שלא נעשו בשנים האחרונות. אני בטוח שהעבודה הקשה תתחיל כבר בקרוב ואפשר יהיה לייצר גמישות גדולה יותר בעניין הכלכלי, בגלל החוזים שמסתיימים".

בלומפילד המחודש בטוח עוזר
"הבדל עצום שמורגש כבר עכשיו. אפשר לחזות קדימה את האפקט שיש לבלומפילד מהבחינה הכלכלית ויחד עם ענייני החוזים, אני מעריך שבקיץ הקרוב המועדון ידאג שתהיה כאן קבוצה טובה יותר וחזקה יותר לעונה הבאה. אני חושב שההשתוללות הכספית בישראל טיפה נרגעה וזה יעזור לנו בכל הנוגע למשאים ומתנים מול שחקנים בעתיד, כך שייתכן ששחקנים יסכימו לחתום גם עבור סכומים נמוכים יותר. קשה להעריך כרגע, אבל אם יהיו שחקנים שיתרמו למועדון, הם בוודאי יקבלו הצעות להישאר. חלק מהצעירים הולכים ומשתפרים והופכים לטובים יותר, ויחד עם ההכנסות מבלומפילד והגמישות שתהיה בנוגע לחוזים שמסתיימים, אז מכבי בהחלט תוכל להיות טובה יותר בעונה הבאה".

אם גולדהאר יתקשר אליך ויבקש שתמליץ לו על מאמן ישראלי למכבי, על מי היית ממליץ?
"זה לא יהיה הוגן מבחינתי לענות על זה, כי מן הסתם המאמנים הטובים נמצאים תחת חוזה ועובדים עכשיו. ברור שברק בכר עושה עבודה טובה מאוד עם באר שבע ורוני לוי הוא מאמן בסטייל אירופי, שיצא מישראל מספר פעמים והצליח. אהבתי מאוד את העבודה של מסאי דגו, בעונה שעברה ובאמת קיוויתי עבורו שימשיך את המסע וההתקדמות שלו גם העונה בקרית שמונה, אבל לצערי שמעתי שלפני שבוע הוא סיים את עבודתו. אני חייב להגיד שאהבנו מאוד לראות את העבודה של ניסו אביטן בעונה שעברה, בעיקר בכל הנוגע לקידום וטיפוח שחקנים צעירים – אבל עכשיו אני כמובן מאחל לו להפסיד בכל שבוע. זה בצחוק כמובן והוא יודע שאמרתי את זה".
Link to comment
Share on other sites

ידעתי שזה בגלל האישה, ככה זה תמיד.

אני מכרתי עסק מצליח בחו"ל מאותה סיבה, מתחרט עד היום, הייתי יכול להיות מיליונר בגיל 28.

Link to comment
Share on other sites

ראיון מצוין. נותן תשובות לכל הדברים שלא הבנו.

מנכ"ל מצוין וצעיר שהיה בעד שילוב צעירים, הסתדר עם השחקנים והיה מקצועי מאוד. הוא יהיה חסר לנו מאוד ואני מקווה שנמצא לו מחליף ראוי.

Link to comment
Share on other sites

מכבי תל אביב תהיה אלופה?

"יש לנו את הסיבות לעשות זאת שוב. מאמן, צוות שחקנים, מנטליות. אני לא רואה למה לא נהיה אלופים גם העונה".

אבל הפועל באר שבע ומכבי חיפה צמודות אליכם.

"אצטט מה שסר אלכס פרגוסון ענה כשאמרו לו שצ'לסי ומנצ'סטר סיטי מתחילות להשקיע המון כסף ולרכוש שחקנים. פרגוסון אמר: 'זמן שאני משקיע על היריבות שלי, הוא זמן שאני מבזבז כי אני לא חושב על הקבוצה שלי'. אם מכבי תל אביב תעשה מה שהיא יכולה לעשות עם המאמן הזה והסגל הזה, אז כולם יצטרכו לדאוג ממכבי תל אביב".

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, GoldenAxe said:

מעניין מה חושבים על אבוקוף:

״אבוקסיס? אם ולאדן אי פעם יעזוב, תשאלו את המנכ"ל הבא או את גולדהאר מה הם חושבים על יוסי אבוקסיס". ״

אני רוצה להאמין שמה שכולנו חושבים.

Link to comment
Share on other sites

מתנת פרידה: יום עם בן מנספורד במשחקו האחרון במכבי - מועדון הכדורגל מכבי תל אביב
https://www.maccabi-tlv.co.il/2019/10/מתנת-פרידה-יום-עם-בן-מנספורד-במשחקו-האח/?openday=true&embedapp=app

 

כתבה מדהימה

Link to comment
Share on other sites

8 דקות לפני, ניסו said:

מתנת פרידה: יום עם בן מנספורד במשחקו האחרון במכבי - מועדון הכדורגל מכבי תל אביב
https://www.maccabi-tlv.co.il/2019/10/מתנת-פרידה-יום-עם-בן-מנספורד-במשחקו-האח/?openday=true&embedapp=app

 

כתבה מדהימה

 

איזה בן-אדם ענק.

 

אמר ליצחקי "I just want to fucking win"

Link to comment
Share on other sites

חשבתי שאיביץ לא מדבר איתו.

מיטש פיטר אותו כבר לפני חודשיים.

בלקפול זה רק פיתרון של כבוד.

הכשיל כל רכש כי רצה רק ילדים ממכבי.

 

* מאוהדים "מפורסמים" בפייסבוק. אלו שיודעים הכל.

Link to comment
Share on other sites

בחיים לא חשבתי שאתרגש מכתבה על פרידה ממנכ''ל. איך הוא שמח בגול של שכטר ואיך שכטר ממש חיבק אותו חיבוק אמיתי, מדהים. איזה כיף להיות חלק מהדבר הזה שנקרא מכבי.

Link to comment
Share on other sites

יופי של כתבה.

אני בטוח שכמו זרים אחרים שהיו כאן, הוא ימשיך לעקוב אחרינו ומידי פעם ייתן איזה ציטוט / ציוץ וכו' על הקבוצה.

 

אגב, אם אהיה עומר לרגע, נדמה לי שלפי המבטא שלו הוא מצפון אנגליה.

@Omer 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, המכבייה said:

חשבתי שאיביץ לא מדבר איתו.

מיטש פיטר אותו כבר לפני חודשיים.

בלקפול זה רק פיתרון של כבוד.

הכשיל כל רכש כי רצה רק ילדים ממכבי.

 

* מאוהדים "מפורסמים" בפייסבוק. אלו שיודעים הכל ודשא לא צמח כשהם היו בסביבת קרית שלום.


החבורת דפארים האלו שהיו מסתובבים בקריית שלום בלי הפסקה , מזל שלמעט טמבלים כמוהם בפייסבוק אף אחד לא נותן להם יותר מקום. 

איך הוא רושם בכזה ביטחון שמיטש זרק אותו ובלה בלה בלה , חבורה של יצורים. אף אחד לא חף מטעויות , אבל לרשום שקרים כאלו בצורה כזו בוטה ... פח אשפה.

 

מנספורד אחד האנשים הכי מרגשים שנחתו במכבי בעידן מיטש גולדהאר, מבחינתי הוא המנכ״ל מספר אחד שהיה כאן ב8 שנים האחרונות 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.