Jump to content

מכבי ליגה ישראלית עונת 19\20


אביאל 5

Recommended Posts

הייתי ממש מודאג לפני המשחק (וגם במהלכו כשהם פתאום עלו ל5..)  

ניצחנו וזה הכי חשוב, ירדה אבן מהלב. 

 

2 נצחונות לצלחת. חייבים להגיע הכי מרוכזים! 

Link to comment
Share on other sites

בורדיון גם חלוד, גם לא הכי איכותי, גם נקלע לסיטואציה הכי מלחיצה וגם קיבל 0 כבוד מהשופטים על שריקות גבוליות.

מסוג השחקנים שעוד כמה שנים כשהוא יהיה בלאומית נגיד ״אשכרה הוא שיחק אצלנו פעם״

 

לא ייאמן מה קרה לג׳ייק

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, שמש צהובה said:

מדהים, כל אלו היו בחוץ אתמול

 

 

FB_IMG_1595584793555.jpg

זה קצת משקר, כי אנחנו שחררנו את ריינולדס וג'קסון (גם בלאק וולטרס, אבל הם בסימן שאלה בגלל הכשירות שלהם).

כספי פצוע מכיתה ג'.

אייסי, בראיינט וזוסמן זה מבאס. למרות שהיינו יכולים להתחזק בשחקן יותר טוב מבורדיון.

 

Link to comment
Share on other sites

סדרה מהמותחות שאני זוכר בשנים האחרונות. אשכרה הזמן לא זז לי לפני כל משחק. כיף שכדורסל ישראלי יכול לספק התרגשות כזו.

 

מי שהופתע מכמות האיבודים במשחק הזה היה צריך להבין שהיינו בסיטואציה הזויה בקנה מידה היסטורי. רוב הסגל שהתחיל את העונה לא היה זמין היום, הקבוצה מורגלת שווילבקין וזוסמן הם מובילי הכדור העיקריים ושניהם היו בחוץ, מה שהוביל אותנו לשחק ללא רכז, במשחק מכריע מול ההגנה הרצחנית של הפועל (אפילו דורסי טען שהגנה כזו הוא לא ראה הרבה זמן). אבדיה מפלצת, לא פחות מזה. (אגב איפה ראיתם הצטלבות? הוא יהודי. צפיתי בקטע המדובר כמה פעמים, נגע בלב, נישק וסימן לשמיים. הוא עושה את זה כל הזמן) שימש כפוינט גארד לכל דבר במשחק פלייאוף כשהוא בגובה 2.06, אנשים לא מבינים עד כמה זה קשה. במיוחד לשחקן שלא מורגל בתפקיד הזה. דווקא המשחק הזה נותן לי עוד יותר ביטחון בו שהוא מסוגל להיות רכז ראשי ומנהל משחק גם באן בי איי. כמובן שהוא עדיין לא מלוטש וזה ידרוש המשך פיתוח יכולות הובלת הכדור שלו תחת לחץ, וידרוש שהוא ישפר משמעותית את עבודת הרגליים (כרגע מסורבלת, קשה לו לשנות כיוון בתנועות חדות), אבל במידה וזה יקרה, ואין סיבה שלא, ועם המימדים שלו, הוא יהפוך לכוכב אן בי איי.

 

אגב ים מדר קנה אותי לגמרי בסדרה הזו. הלוואי שיגיע אלינו. שחקן שקונים עבורו כרטיס. אתלט, שומר מעולה, וירטואוז. פייטר ורק בן 19. בקיצור חומר למכבי (אם לא לאן בי איי).

Link to comment
Share on other sites

לקרוא ולרעוד מעצבים

Quote

האיש שעמד במרכז סערת סקוטי ווילבקין וההרחקה ממשחק מס׳ 3, היה תובע האיגוד עו״ד טל אור. מי שבמשך שבע וחצי שנים מכהן בתפקיד, נחשב לאחד מאנשי הצללים באיגוד הכדורסל, הוא כמעט ולא התראיין מעולם ועל פיו יישק דבר בכל הנוגע לענישה והטיפול המשמעתי בקבוצות הליגה. בראיון בלעדי ונדיר, אור חושף את השתלשלות העניינים שהובילה להרחקתו של ווילבקין מהמשחק, מסנגר על ההחלטה לקיים את הדיון בפני שני דיינים בלבד ומדגיש: ״היה לי ברור מהרגע הראשון שאדרוש הרחקה בפועל״.

״אני לא לחיץ, אי אפשר ללחוץ אותי״, אומר אור, ״אני עושה את מה שאני עושה מאהבה כבר שבע וחצי שנים במצטבר. כבר ראיתי הכל בעשור הזה, אני טיפלתי בתקרית סופו, באירוע של פניני ושולדבראנד. בקדנציה שלי, בפעם הראשונה באיגוד הכדורסל סגרנו יציע, סגרנו שורות. אני לא יודע אם יודעים, אבל זה אני. כל הפעולות למיגור האלימות באו ממני, כולל עונשים חינוכיים והסברתיים, כולל התמודדות עם הדמויות הכי בכירות בארץ, כולל אמארה סטודמאייר שכתב את מה שכתב על השופטים, ועבדתי מול כל הקבוצות וכל השחקנים. המקרה הזה היה מאוד מיוחד עם המון אינטרסים אבל אני כבר לא שחקן חדש, אני מכיר את כולם וכולם מכירים אותי״.

מה עבר עליך מאז ההרחקה במשחק מס׳ 2 ועד הדיון עצמו?
״הדבר הראשון שעשיתי היה לבקש הבהרה מהשופטים לדו״ח שלהם. הוא לא היה מפורט מספיק, התקרית לא תוארה בצורה מספקת. אחרי שרואים את הווידאו מתרשמים שהיו שם דברים שלא נכתבו, אולי כי הם מיהרו להוציא את הדו״ח ולא היה הרבה זמן. בסופו של דבר קיבלתי את ההבהרות שרציתי״.

לפני הדיון היה דיון ציבורי ער לגבי מקרים קודמים, שבאחד החמרתם, בהרחקה של מקניל אחרי עימות עם שופט, ובשני הקלתם, כשמקניל תקף שחקן בחצי גמר הגביע.
״יש לצערי אלימות ביציעים ובין שחקנים, אבל ברגע שזה מגיע לשופטים זה קו אדום. אמרתי כבר בפתיחת הדיון שאני רואה את המקרה הזה בחומרה. כל מה שווילבקין עשה, בין אם זה איום לפגיעה, התרסה, הפגנת זלזול, העלבה, איך שלא תקרא לזה - כלפי שופט זה קו אדום. זה מחוץ לכללי המשחק.

"זה כמו שאזרח יבוא לשופט בית משפט בדיון, יתקרב אליו עם הראש ויקלל אותו פרצוף בהכנה ל… לך תדע. מה יעשו לך באותו רגע? יעצרו אותך. יש דברים שלא עושים ולכן גם במקרה של מקניל עם השופט, שהוא לדעתי חמור יותר, גם החמרנו. כל תקרית עם שופטים תיבחן הכי לחומרה שיכול להיות״.

לפני הדיון, היה ספק לגבי סוג העונש שתדרוש.
״שמעתי את כל השמועות האלה, שאני בכלל לא אעמיד לדין, ושאם אעמיד לא אבקש הרחקה. איזה קשקוש. היה ברור לי מהרגע הראשון שאבקש הרחקה. בסוף מה שדרשתי היה הרחקה ממשחק, הרחקה על תנאי משלושה משחקים לתקופה של שנתיים, קנס בפועל של 40 אלף שקלים, וקנס דומה על תנאי לשנתיים. זה הרבה מאוד. אני לא יודע אם אתה יודע מה קורה בכדורגל - אין סכומים כאלה שם. אבל אני כן יכול להגיד לך שלצד חומרת העבירה, בית הדין מסתכל גם על רמת ההשתכרות של השחקן. זה שחקן שמרוויח יותר ממיליון דולר לעונה וגם זה נלקח בחשבון״.

באופן חריג, הפעם השחקן הגיע בעצמו לדיון. איך ווילבקין התנהל?
״הוא עמד לדין על סעיפי התנהגות בלתי ספורטיבית והעלבת שופט. לבסוף הוא לא הואשם בניסיון פגיעה כי לא חשבתי שהיה כזה. הוא קילל וירד מהמגרש מיד ולכן ויתרתי על הסעיף הזה. חקרתי אותו בדיון, הוא התנצל, חזר בו והסביר במיוחד את כל סיפור הבידוד כגורם שמשפיע עליו בצורה מאוד קשה ברמה הפסיכולוגית והנפשית. הסברתי לו שזה לא תירוץ, ושמה שהוא עשה לא צריך לקרות ושאני מקווה שלא יקרה לו יותר. הוא הבטיח שזה לא יקרה יותר״.

מה היה קו ההגנה של מכבי?
״ווילבקין השמיע את טיעוניו והלך. שמעון מזרחי נשאר עם כל הצוות, והם טענו שהוא בכלל לא צריך לקבל הרחקה, שזו סך הכל מחאה על זה שלא שרקו לו כל המשחק ושהוא בסך הכל קילל. הם הדגישו שהוא התנצל בהזדמנות הראשונה והודה בעובדות ובאשמה. הם טענו שהוא לא ניסה לפגוע או לעשות שום דבר מאיים, שזו בסך הכל מחאה ותסכול.

"אמרתי לו ׳תוך כדי שהלכת, קיללת את כל השופטים׳, והוא הודה גם בזה. הוא אמר ׳בחיים לא הייתי נוגע בו׳. בסוף הם ביקשו קנס כספי גבוה, ושאם תהיה הרחקה אז רק מהעונה הבאה, כי להרחקה מהמשחקים העונה יש השלכות ספורטיביות גדולות. שמעון הדגיש שזה בית דין לספורט וההרחקה תפגע בספורטיביות, שהשחקן כבר נרשם בסגל ושכל הקבוצה באי ודאות גדולה מאוד״.

טיעון לגיטימי?
״אני אמרתי שאני לא מסכים לדחות את העונש לעונה הבאה בכל מקרה, אבל שבנסיבות המיוחדות שנוצרו, אם אני מסרב לדחות ביצוע אני לוקח כאן צד. אנחנו כמו האו״ם, אסור לנו לקחת צד. אז סירבתי לדחות לעונה הבאה, הסכמתי שיש בעייתיות עם הרחקה מהמשחק באותו ערב, ולכן הדגשתי שאני משאיר את ההחלטה בידי הדיינים. הם ביקשו ממני ספציפית לדעת אם אני משאיר את זה לשיקול דעתם ואמרתי שכן״.

אז בשלב הזה הדיינים מתדיינים, אבל תסביר לנו מה ההיגיון בשני דיינים בלבד? על פי הדיווחים, היו חילוקי דעות קשים ביניהם ולקחו להם כמעט שעתיים להגיע להחלטה. למה לא להביא מספר אי זוגי של דיינים כדי שתהיה לשון מאזניים?
״קודם כל, על פי התקנון, זה תמיד דיין אחד או שניים. אני דווקא חושב שיש בזה דבר מאוד יפה, שיש דיון אמיתי ומהותי בין שני צדדים. בוא נשווה עם מה שיש בארה״ב, שם יש 12 מושבעים ואף אחד לא הולך הביתה עד שיש הסכמה אמיתית פה אחד. זה שהם התחבטו בנושא שעתיים - צריך להעריך את זה. הם היו יכולים לזרוק החלטה ולגמור עם זה. זה אומר שהיה כאן דיון אמיתי ומעמיק״.

אבל בכל הזמן הזה, בינתיים מכבי על קוצים וזה פוגע בהכנה. גם הפועל באי ודאות.
״מכבי מספיק מנוסים. הם ידעו שעלולה להיות כאן הרחקה ואני בטוח שהם התכוננו לזה מקצועית. הם ידעו עד כמה המצב חמור. אני גם לא שמעתי על ויכוחים קולניים בין הדיינים, לא הייתי שם ואני לא יודע עד כמה זה נכון״.

ואז מכבי מגישה עתירה, והדיון נערך רק שעה וחצי לפני תחילת המשחק. זאת לא קצת פארסה?
״הם הגישו את העתירה ב-18:20, צריך קצת זמן כדי להתארגן ולהביא עוד שני דיינים לא? אני הבהרתי לבית הדין העליון שברגע שבית הדין המשמעתי פסק, אני מתנגד לדחות את ביצוע העונש למשחק אחר. ראיתי גם את הביקורת סביב נשיא בית הדין עודד מודריק, על זיקתו למכבי. איזה שטויות.

"אנחנו מדברים כאן על פרופסור למשפטים, סגן נשיא ביהמ״ש המחוזי בת״א, אחד השופטים הכי מוערכים במדינה. כשהפועל ת״א באו אליו והתלוננו שבית הדין דופק אותם, הוא בא לראות משחק שלהם עוד באותו ערב, והתרשם שבאמת רוב הקהל שלהם טוב. זה אחד האנשים הכי מרשימים שאני מכיר, אחד המשפטנים החכמים שאני מכיר. ולראייה - במבחן התוצאה הוא דחה את העתירה״.

כבר הרבה מאוד שנים בהפועל ת״א טוענים שיש אכיפה בררנית. יכול להיות שמה שקרה במקרה הזה נועד לאזן את הטענה הזאת ולהוכיח שאין כזו?
״השיח הזה לא משפיע עלינו. אין איפה ואיפה בבית הדין, אין דבר כזה. כל הקבוצות נשפטות באופן שוויוני, אבל כמובן שבמקרים שבהם לקבוצה יש עבר משמעתי, הבחינה היא אחרת. אני מזכיר שווילבקין עמד לדין על האירוע בראשל״צ למרות שאף אחד לא הגיש תלונה.

"אני החלטתי שאני מעמיד אותו לדין על סמך הפרסומים בתקשורת, כך קרה גם עם נבן ספאחיה, שהועמד לדין על קללות נגד השופטים למרות שהשופטים לא ציינו את זה בדו״ח. אז מה יגידו? שאני מחפש את מכבי? יש לי הרבה מאוד שיחות עם הפועל ת״א ואני משתדל לבוא לקראתם, אבל יש דין והכל נעשה במסגרת הגבולות ובתנאי שתישמר ההרתעה והאכיפה נגד האלימות. אני מקווה שיהיה לנו פיינל פור מהנה וללא אלימות״.

 

Link to comment
Share on other sites

פשש אשכרה ראשלצ בגמר שוב

כל הכבוד להם

זה טוב כי אם חלילה נעלה ונפסיד זה יכאב מאןד אבל לא כמו מול ים

מצד שני המצאפ שלנו לא להיט איתם

בכל מקרה עדיף ראשון

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.