Jump to content

הגעה לבלומפילד מול בני יהודה


itan17

Recommended Posts

19 דקות לפני, קייפטאון said:

זו ביצה ותרנגולת. 
אין במדינה שלנו עדיפות לתח"צ כי העדיפות צריכה לבוא על חשבון הרכבים הפרטיים, עדיפות של-99% מנהגי הרכב הפרטי יש התנגדות אליה. 
עדיפות = הפרדה קשיחה בין הנת"צ לנתיבים הרגילים + מצלמות אכיפה + קנס דרקוני על נסיעת פרייבט בנת"צ. 
באירופה בכמעט בכל כביש בערים יש נתיב BUS ONLY. אצלנו אין אפילו אוטובוס בשבת ובחג, שלא לדבר על העדפה. 
מי שנוחת בנתב"ג בשישי/שבת וצריך לחזור לחיפה או באר שבע - כרטיס הטיסה יעלה פחות מהמונית מ/אל השדה. 
ברמת גן ובגבעתיים,  מרחק יריקה מתל אביב "הבינלאומית", אין אפילו שביל אופניים אחד בכל העיר. ויש מלא רוכבים. 
אח"כ מתפלאים איך יש בישראל ערים כמו מודיעין וחריש - שבשביל ללכת לסופר/לירקן/לבנק/לחברים בערב צריך להתניע את הרכב. ערים שמתוכננות לרכבים. 
ומתפלאים איך כולם באירופה רזים - כשעושים 6,000 צעדים ביום בממוצע אז נשארים רזים. כשנוסעים באוטו ומתעצלים ללכת אפילו 500 מטר לפיצוציה השכונתית, אז צוברים שומנים. 
והישראלים אוהבים את האוטו שלהם שהוא סמל סטטוס עבורם: כמה פעמים שמעתי את המשפט "אוטובוס? מה אני בן 16?"  "תחבורה בשבת? תקנה רכב..." 

אז יש לי חדשות בשבילכם  - העובדה שהתחבורה בארץ היא פח אשפה עולה לכם בכסף. הרבה כסף בחודש. 
רק התשלומים השנתיים על אחזקת רכב בארץ מגיעים לסכומים של משכורת ממוצעת במשק. 
משבר הדיור? זה בעצם משבר התחבורה! (או משבר הניידות...) כי להגיע מרחובות לתל אביב בבוקר לוקח שעתיים באוטובוס (בשעתיים אפשר לטוס ליוון, רק אומר). ולהגיע מסאבאדל לברצלונה במטרו (מרחק יותר גדול!) לוקח 30 דק' על השעון.  

אני אוהב את הארץ והמדינה, ומחשיב את עצמי לפטריוט ציוני. אבל אי אפשר להתכחש לזה שמעבר לים הייאוש יותר נוח, הרבה יותר נוח. 

מבין את הגישה שלך, אבל בתור אחד שנוסע הרבה שנים בתח”צ התייאשתי מזמן, אוטובוסים מאחרים, לא עוצרים בתחנות, כל פעם מפוצץ אין מקום לשבת, אין חשק ליסוע ככה ואין שום יתרון.

אולי בעוד מספר שנים כשתיפתח הרכבת הקלה הגישה של האנשים תשתנה, אבל עד אז הרכב הפרטי ינצח לא משנה מה.

Link to comment
Share on other sites

7 דקות לפני, החתול הצהוב said:

ישב לו הרבה זמן והתפוצץ

אני אספר אנקדוטה קטנה שתמחיש עד כמה המצב היה אבסורדי, עד שהגיעו לפה הקורקינטים השיתופיים:
03:00 בלילה של יום שישי, רחוב סלמה בתל אביב. 
אני יוצא מאיזה פאב, רוצה לקחת מונית הביתה.
80 ש"ח, 70 ש"ח, אלה ההצעות שהייתי מקבל מנהגי המוניות. 
מבהיר להם שאני לא תייר, ושגם מתייר לא לוקחים סכומים כאלה. 
עוברת שעה בערך, מוצא צדיק אחד בסדום, משלם לו לפי המונה 50 ש"ח פלוס מינוס. 


בחזרה למציאות של הקורקינטים השיתופיים: 
יוצא מפאב ברחוב סלמה ב-03:00 בלילה, מוצא קורקינט קרוב, נוסע לבית. 
15 ש"ח כולל פתיחה. 

אז אני לא מבקש לא קורקינט ולא מונית. אוטובוס חשמלי ושקט. תן לי לשלם 5.90 ש"ח ולצאת לבלות בשישי בערב בתל אביב. כמו בכל מקום אחר בעולם. כמו כל הבליינים שאני רואה כשאני בחו"ל. 
הנהג יהיה ערבי או נוצרי,
הנוסעים יהיו  שיכורים ומרוצים,
יהיה פחות חילול שבת,
פחות פקקים ופחות רעש, 
והתודות?  לדרעי ולליצמן. 
 

Link to comment
Share on other sites

35 דקות לפני, קייפטאון said:


היתרון היחיד - חיסכון בכסף שמאפשר לצאת לחופשה בחו"ל כל חודשיים שלוש. ואז אתה רואה מה יש בחו"ל ומתבאס כשאתה חוזר. 
 

אז לא חוזרים 

 

Link to comment
Share on other sites

אני נוסע אולי 10 פעמים בשנה גג בתחבורה ציבורית בימים ממש גשומים שאי אפשר לנסוע בקטנוע, ובימים האלה אני ממש סובל. התחבורה ציבורית פה גרועה כי צריך לחכות המון זמן לאוטובוסים, לרוב הם לא עוצרים בתחנה כי הם מפוצצים באנשים, וגם כשהם עוצרים אז צריך להידחס כמו חיה לבפנים בגלל הצפיפות.

Link to comment
Share on other sites

אני לקחתי שאטל למשרד הרישוי בחולון , יצאתי משער 8 תחתון לאחר שהשחקנים הודו לאוהדים בשער 8 ותוך 15 דקות הגעתי למשרד הרישוי.  5 דקות לאחר מכן כבר הייתי ב- 431.

האמת מופתע לטובה רק חבל שגונבים מאיתנו 20 ש"ח לתענוג הזה. 10 ש"ח מספיק. שישאירו את הטרופית לעצמם :D

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, קייפטאון said:

אז יש לי חדשות בשבילכם  - העובדה שהתחבורה בארץ היא פח אשפה עולה לכם בכסף. הרבה כסף בחודש. 
רק התשלומים השנתיים על אחזקת רכב בארץ מגיעים לסכומים של משכורת ממוצעת במשק. 
משבר הדיור? זה בעצם משבר התחבורה! (או משבר הניידות...) כי להגיע מרחובות לתל אביב בבוקר לוקח שעתיים באוטובוס (בשעתיים אפשר לטוס ליוון, רק אומר). ולהגיע מסאבאדל לברצלונה במטרו (מרחק יותר גדול!) לוקח 30 דק' על השעון.  

אני אוהב את הארץ והמדינה, ומחשיב את עצמי לפטריוט ציוני. אבל אי אפשר להתכחש לזה שמעבר לים הייאוש יותר נוח, הרבה יותר נוח. 

כל מילה. זה התחום אולי הכי מתסכל בלגור בארץ. 

 

בנוסף לעלות הכספית ולקושי שלגור בפריפריה שכבר ציינת, בעיית הפקקים בארץ כל כך חריפה בדיוק בגלל שאין תחבורה ציבורית נורמלית. 

אנשים יכולים לבלות שעה-שעתיים ביום על הכבישים בגלל הפקקים, וזה נראה לכולנו נורמלי. כאילו לא מספיק שאנחנו עובדים כל כך הרבה שעות, אנחנו צריכים לבלות בפקק עוד שעה-שעתיים מיותרות שהיו יכולות ללכת לבילוי עם המשפחה/חברים/שינה/וואטאבר. 

Link to comment
Share on other sites

תגידו,

איך לעזאזל לא עשו מערך שאטלים לנתניה? אם היה דבר כזה היה ממוצע של 12 ולא 8 בנתניה

הזיה, במיוחד שלנתניה לא היתה אופציה של תחב"צ

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Silent Shout said:

כל מילה. זה התחום אולי הכי מתסכל בלגור בארץ. 

 

בנוסף לעלות הכספית ולקושי שלגור בפריפריה שכבר ציינת, בעיית הפקקים בארץ כל כך חריפה בדיוק בגלל שאין תחבורה ציבורית נורמלית. 

אנשים יכולים לבלות שעה-שעתיים ביום על הכבישים בגלל הפקקים, וזה נראה לכולנו נורמלי. כאילו לא מספיק שאנחנו עובדים כל כך הרבה שעות, אנחנו צריכים לבלות בפקק עוד שעה-שעתיים מיותרות שהיו יכולות ללכת לבילוי עם המשפחה/חברים/שינה/וואטאבר. 

 

חשבתם שאולי זה בכוונה? הממשלה מרוויחה הרבה יותר מנסיעות ברכב פרטי, מסים על הדלק, בלאי שווה לתיקונים (מעמ) והחלפה של הרכבים. לא יודע אם זו סתם קונספירציה שבניתי, אבל לא שולל על הסף

Link to comment
Share on other sites

52 דקות לפני, חןחן said:

תגידו,

איך לעזאזל לא עשו מערך שאטלים לנתניה? אם היה דבר כזה היה ממוצע של 12 ולא 8 בנתניה

הזיה, במיוחד שלנתניה לא היתה אופציה של תחב"צ

מניח שבגלל שזה פשוט לא משתלם לחברה/יוצא יקר מדי ואנשים פשוט לא היו משתמשים בזה. 

בבלומפילד שאטל שיוצא לצורך העניין מההגנה יכול לעשות 5-6 נגלות הלוך חזור בשעה וחצי, לנתניה זה היה מספיק אולי לנגלה אחת. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, חןחן said:

תגידו,

איך לעזאזל לא עשו מערך שאטלים לנתניה? אם היה דבר כזה היה ממוצע של 12 ולא 8 בנתניה

הזיה, במיוחד שלנתניה לא היתה אופציה של תחב"צ

 

תזכירי לי מה זה נתניה  :P

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, חןחן said:

תגידו,

איך לעזאזל לא עשו מערך שאטלים לנתניה? אם היה דבר כזה היה ממוצע של 12 ולא 8 בנתניה

הזיה, במיוחד שלנתניה לא היתה אופציה של תחב"צ

האמת גם אני חשבתי על זה שכל אזור שצפונית להדר יוסף אין שאטלים וגם אין תחבצ מי יודע מה מעניין אם בעתיד השאטלים יתרחבו צפונה יותר לכיוון נתניה / חדרה 

Link to comment
Share on other sites

כששיחקנו בגרמניה נגד פרנקפורט בליגה האירופית הכרטיס למשחק כלל גם נסיעה בתחבורה ציבורית בחינם. 

 

מתי נזכה לדבר כזה פה בישראל? קנית כרטיס למשחק כדורגל או שיש לך מנוי? הנסיעה בתחבורה ציבורית בחינם בהצגת כרטיס.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, maccabi forever said:

כששיחקנו בגרמניה נגד פרנקפורט בליגה האירופית הכרטיס למשחק כלל גם נסיעה בתחבורה ציבורית בחינם. 

 

מתי נזכה לדבר כזה פה בישראל? קנית כרטיס למשחק כדורגל או שיש לך מנוי? הנסיעה בתחבורה ציבורית בחינם בהצגת כרטיס.

 

 

נגד אלקאמר פתחו לכולם את הכניסה לרכבת

עם הסעה מהתחנה לאצטדיון אבל זה כי הם נאצים

איי שיחק אז שחקן מבטיח בשם אייל גולסה, חבל שפרש

Link to comment
Share on other sites

רואים את ההבדל בין התחבורה הציבורית הלא טובה ששייכת למשרד התחבורה לבין השאטלים שכפופים לעיריית תל אביב (או יזם פרטי?).

גם בתשתיות הקיימות בישראל אפשר לשפר את התחבורה הציבורית פלאים אבל אין שום ניהול ותכנון ורצון לשפר אצל משרד התחבורה.

Link to comment
Share on other sites

ההנהלה חייבת לעשות משהו בנוגע למחירי השאטלים, או לסבסד או לכלול את זה במחיר מנוי ולעלות אותו בכמה עשרות שקלים.

לא הגיוני שאבא עם ילד או 2 ישלם בעונה בין 700-1100 ש"ח לשאטלים בנוסף לרכישת המנויים.

Link to comment
Share on other sites

5 דקות לפני, DaleOr08 said:

ההנהלה חייבת לעשות משהו בנוגע למחירי השאטלים, או לסבסד או לכלול את זה במחיר מנוי ולעלות אותו בכמה עשרות שקלים.

לא הגיוני שאבא עם ילד או 2 ישלם בעונה בין 700-1100 ש"ח לשאטלים בנוסף לרכישת המנויים.

בבאר שבע, וירושלים הם מקבלים את זה חינם מהעירייה ככל שידוע לי. אם הם רוצים שאנשים ימשיכו להשתמש בזה וליצור תרבות אחרת שידאגו למחיר.

Link to comment
Share on other sites

29 דקות לפני, DaleOr08 said:

ההנהלה חייבת לעשות משהו בנוגע למחירי השאטלים, או לסבסד או לכלול את זה במחיר מנוי ולעלות אותו בכמה עשרות שקלים.

לא הגיוני שאבא עם ילד או 2 ישלם בעונה בין 700-1100 ש"ח לשאטלים בנוסף לרכישת המנויים.

על פניו זה אולי נראה מחיר גבוה אבל זה סהכ 8 שקלים יותר לבן אדם לעומת אוטובוס ואתה מקבל אחלה תמורה לכסף: הגעה מהירה (אין תחנות ביניים) יציאה מהירה, חוסך כאב ראש של חניה ודלק.

הרגשתי שהתמורה למחיר היתה הוגנת.

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 דקות לפני, אנדרס8 said:

על פניו זה אולי נראה מחיר גבוה אבל זה סהכ 8 שקלים יותר לבן אדם לעומת אוטובוס ואתה מקבל אחלה תמורה לכסף: הגעה מהירה (אין תחנות ביניים) יציאה מהירה, חוסך כאב ראש של חניה ודלק.

הרגשתי שהתמורה למחיר היתה הוגנת.

 

 

מסכים. על פי המשחק ביום ראשון, תמורה הולמת לגמרי.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.