Jump to content

נושא ציטוטים מהליגה ללא מכבי - עונת 2019/2020


MaTa

Recommended Posts

1 hour ago, דקסטר said:

בן יהונתן, שגדל בהפועל ת"א ושיחק רק במדיה בשנות ה-60 וה-70, עצר בכניסה לחדר האוכל בזמן שהקבוצה סעדה והתפרץ לעברם: "אתם אפסים, בתקופה שלנו היינו משחקים בשביל הפועל, אתם לא ראויים לחולצות", בעוד האדומים רובם ככולם כלל לא זיהו אותו. אביטן, שהעיר לו על דבריו ("מי אתה? צא החוצה"), שמע ממנו: "מי אני? מי אתה בכלל? עוד מעט בכלל לא תהיה פה".

וואו חחח 

יש ציטוטים משדים?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, החתול הצהוב said:

הוריד פעם אגרוף לשחקן שלנו בדרבי ב66

 

 

6566_foot_21.jpg

אי אפשר לתאר אותך ואת מה שאתה עושה

 

אמא'לה, נראה מוגזם רצח האגרוף הזה.

תמונה קורעת.

לא גאה בזה- אבל מה אפשר לעשות?

Link to comment
Share on other sites

11 דקות לפני, Semper Fidelis said:

ילדי השתן מאוננים עליה כבר תקופה

אפילו הוציאו סטיקרים שמפוזרים ברחבי העיר

אין להם חומר בצבע?

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, החתול הצהוב said:

הוריד פעם אגרוף לשחקן שלנו בדרבי ב66

 

 

6566_foot_21.jpg

נראית אחלה חולצה.

 

1 hour ago, Semper Fidelis said:

ילדי השתן מאוננים עליה כבר תקופה

אפילו הוציאו סטיקרים שמפוזרים ברחבי העיר

שנות השישים והשבעים אמרתם? הגיוני, מכבי לקחה אליפויות והם הסתפקו בללכת מכות. כמו פואד.

Link to comment
Share on other sites

לפני שנים ראיינו אותו על העניין הזה. לזכותו ייאמר שהוא ממש לא התגאה במעשה הזה ואמר שגם ממש לא צריך להתייחס לזה כמשהו ראוי

Link to comment
Share on other sites

לפני כמה זמן זהבי ישב בפשפשים עם חברים ופואד שלח הקלטה בקבוצה של חברים שלו: "זהבי בפשפש, מי באיזורית? נבוא לזיין אותו". 

אח"כ העלה איזה פוסט הזוי של ילד מפגר בפייסבוק ומחק אותו. 

Link to comment
Share on other sites

1 דקה לפני, Moryo said:

לפני כמה זמן זהבי ישב בפשפשים עם חברים ופואד שלח הקלטה בקבוצה של חברים שלו: "זהבי בפשפש, מי באיזורית? נבוא לזיין אותו". 

אח"כ העלה איזה פוסט הזוי של ילד מפגר בפייסבוק ומחק אותו. 

וואלה מוכר לי הסיפור. הפוסט עם התמונה של הסכין או משהו כזה?

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Adam_m said:

ניצחנו?

מה העונש לשחקן? 

 

הפסדנו 2-0.

השחקנים, גם בן יהונתן וגם זלוטולוב הורחקו מכמה משחקים.

שבוע לאחר מכן היה הגומלין במכביה. הובלנו 2-0 אחרי עשרים ומשהו דק'. הפועל השוו ל-2:2 וכמעט עשו מהפך, וזה נגמר בשוויון. 

הפועל בתום העונה לקחה את האליפות.

 

הנה פירוט של מה שהלך שם מתוך כתבה ישנה במעריב:

 


"היה סוער בבלומפילד", נזכר השבוע שים בן יהונתן, "היה קרב חם. דרבי, עד היום, זה דרבי. שבועיים לפני מדברים על זה". הוא מספר שבאותה תקופה שחקני הפועל ומכבי היו חברים טובים, עד שזה הגיע לכדורגל. "היינו נפגשים, מבלים, יושבים בקפה 'רובל' ברחוב דיזינגוף, אבל במגרש לא היו חברויות". כשבן יהונתן נשאל מה הוביל אותו לשחרר כזה אגרוף, הוא מסביר זאת בפשטות. "היה איזה קרב בין גדעון טיש למתניה. מין ריב עם הידיים, דחיפות. קרקוב בא לעזור למתניה והעיף את טיש. בן ברוך העיף אותו ואז זלוטולוב בא ונתן אגרוף". פשוט, נכון?

הנה הסבר יותר מפורט. המהומה החלה בדקה ה-62, דקות ספורות לאחר שג'ורג' בורבה קבע 0:2 לזכות הפועל. במילותיו של ישראל רוזנבלט, כתב "מעריב" שנכח במגרש, "נתברר שהשער הדליק את חבית אבק השריפה שעליה התנהל הדרבי במשך 62 דקות".

"מתניה התחיל את כל הבלגן. הוא ניסה לפגוע בטיש כמו ילד קטן", נזכר השבוע שבי בן ברוך, קשר הפועל. מסתבר ששאול מתניה, מגן מכבי, נכנס לתיקול עם גדעון טיש, כוכבה הוותיק של הפועל. השניים כבר התכסחו קודם לכן על המגרש ובלהט המשחק התחממו היצרים ביניהם. טיש כנראה הלם במתניה, שבתגובה נשכב על הארץ, ממש מול שער שבע של בלומפילד. "טיש לא היה פוגע באף אחד, אבל מי שהיה נתקל בו היה מיד נופל", מספק בן ברוך פרשנות משלו, "הוא השכיב את מתניה מעצם נוכחותו".

בכל אופן, דוד קרקו בלם מכבי, שראה את חברו מתניה שרוע על הדשא ואת טיש עומד מעליו, החל לרוץ לכיוונו של טיש. קרקו לא פגע בטיש, שהיה מבוגר מרוב השחקנים על המגרש וזכה מצידם להרבה כבוד, אך עצם הריצה העצבנית לכיוונו הדליקה אצל בן ברוך כמה פיוזים (טיש, היום בן 70, טוען כי אינו זוכר דבר מאותו יום קרב בבלומפילד). "טיש עד היום הוא אליל מבחינתי", מסביר בן ברוך, "אנחנו גדלנו לאורו. הייתה לו אישיות יוצאת דופן על המגרש".  

בן ברוך, שכמו רוב השחקנים על המגרש היה בתחילת שנות העשרים שלו, לא יכול היה לסבול יחס בלתי הוגן לאלילו והגיע לזירת ההתכתשות. הוא סיפק את האגרוף הראשון, לפניו של קרקו. "אצלנו בהגנה, אם היינו רואים שפוגעים בחלוצים היינו ישר פוגעים בחזרה", הוא אומר, "לצערי הרב נתתי לקרקו אגרוף די חזק ונפתחה לו השפה. חבל, הוא דווקא היה בחור טוב". לזכותו של בן ברוך יש להוסיף שבאותו משחק הוא היה המצטיין על המגרש, והיחיד שקיבל את הציון 8. "נתתי קונצרט", הוא אומר, "גם בכדורגל וגם במכות".

קרקו, מיותר לציין, לא זוכר שום אגרוף מצד בן ברוך. "לא היה ולא נברא", הוא אומר, "לא היו מכות. מכל מה שאתה מספר גולת הכותרת זה האגרוף של שים. אני זוכר שהוא שלח אגרוף לעמוסה והשכיב אותו". לדבריו, זכורה לו התקהלות אך בטח שלא קטטה. "בוא נגיד ככה, לא הפכנו את בלומפילד".

על גרסתו של בן ברוך, שלכאורה פתח לו את השפה, אומר קרקו: "שבי לא זוכר טוב, או יותר נכון שוכח טוב. אני שיחקתי חזק בסגנון המשחק שלי אבל אף פעם לא ביקשתי לפגוע במישהו. בסך הכל הייתי ילד ושמרתי על טיש ששיחק חלוץ מרכזי. אני יכול רק להגיד שבדרבי של ה-0:5 נתתי אגרוף למנדו רוזנשטרייך, וגם זה היה אחרי שהוא נכנס לי ברגל שלוש פעמים". 

 

האגרוף שהיה או לא היה בין בן ברוך לקרקו, לא סיים את התגרה. זלוטולוב שראה את המתרחש החליט לחוש לעזרת חברו. זאת הייתה טעות. "זלוטולוב היה קצת פסיכי", אומר בן ברוך, "הוא בא בריצה ובעט בי בירך". הבעיטה הזו עלתה לזלוטולוב ביוקר. היא זו שהדליקה את בן יהונתן, בחור גדול בכל קנה מידה, שהגיע בריצה לאזור והנחית לפניו של שחקן מכבי המסכן את האגרוף המפורסם.

בתמונה נראה האגרוף אימתני למדי, אך בן ברוך שהיה צמוד למקום האירוע שומר היום על אדישות. "אני רואה ששים מכניס לו אגרוף, מה יש פה לראות?", הוא מיתמם, "זה כמו קטטה בפאב. אחד נותן אגרוף והשני מקבל בעיטה". רק בסוף השיחה, יודה בן ברוך שמה שקרה על הדשא בבלומפילד באותו יום לא היה עניין של מה בכך. "קטטה כזו לא יכולה להתרחש היום, ואם כן היא הייתה מגיעה לכנסת. זה היה ממש מכות. נכון שכרגע זה נשמע מצחיק, אבל זה היה אירוע אלים".

לאחר האגרוף לא פסקה המהומה. "מכל עבר נזעקו כדורגלני תגבורת", כותב רוזנבלט ב"מעריב", "כל החשבונות האישיים שהצטברו במהלך המשחק, חוסלו. במרכז המערבולת, אליה הצטרפו מאמני ועסקני שתי הקבוצות, ניצב אין אונים השופט משה מזרחי, שחוסר תקיפותו תרם לא מעט לליבוי היצרים".

במשך כחמש דקות המתין מזרחי האומלל, עד שנרגעו הרוחות. לבסוף הרחיק את בן יהונתן ואת זלוטולוב. באותה תקופה, שבה קטטות המוניות היו דבר שכיח, היו נוהגים השופטים להרחיק בתום הקרב את שני השחקנים האחרונים שהציתו את המהומה, ולשרוק להמשך המשחק.

 

"הייתה אש, חבל על הזמן", נזכר ג'ורג' בורבה, "זה כמו לפוצץ בניין של 19 קומות. ראיתי את האגרוף. שים היה באוויר אולי מטר וחצי למעלה, הוא שם אגרוף לעמוסה והוא נפל. מכבי שנאו אותנו, מה זה שונאים, ואנחנו שנאנו אותם פי שלושה. מי שהיה מפסיד לא היה יוצא מהבית". בורבה מוסיף שלמרות האש על המגרש, ביציעים שמרו הצופים על קור רוח. "הקהל של היום צריך ללמוד מהקהל של אז. הם היו אוהדים שרופים, אבל הולכים מכות רק מחוץ לאצטדיון".
 

"כמה דקות אחרי האגרוף כבר הצטערתי", אומר בן יהונתן, "לחצנו ידיים וזה נגמר. צריכים להבין שבמשחק כדורגל השחקן הרבה יותר חם ואין לו אפשרות לספור עד עשר. רוב השחקנים שמכים או נכנסים במישהו, מצטערים על זה שניה אחרי". אברהם פרי (אז פרידריך), חברו לקבוצה של בן יהונתן, נחלץ לעזרתו. "הוא בחור טוב אבל קצת יותר רגשי וחמום מוח ממני", הוא מסנגר, "לי יש אופי שונה, אני מעולם לא הייתי מעורב בדברים כאלה". ואכן על פי העדויות, פרי שנכח על המגרש באותו דרבי לא השתתף בקטטה.

בן יהונתן וזלוטוב נשלחו לוועדת המשמעת, שם נגזר עליהם עונש של כמה שבועות הרחקה מהמגרשים. לדברי בן יהונתן, כבר ביום ראשון לאחר המשחק ערך יוסל'ה מרימוביץ', מי שהיה מאמן מכבי באותם ימים, סולחה בין השניים. מרימוביץ' לא זוכר שארגן סולחה כזו אי פעם. גם האגרוף פרח מזיכרונו. 
גם הגיבור הטרגי של המשחק, עמוס זלוטולוב, לא זוכר הרבה. "נדמה לי שזה היה בסוף המשחק", הוא אומר, "היה איזשהו ויכוח או תאקל, לא זוכר בדיוק מה. למה צריך להתמקד בשטויות האלה? אתה מדבר איתי על 42 שנים". זלוטולוב, היום מאמן קבוצת הותיקים של מכבי, אפילו לא זוכר באיזו תוצאה נגמר המשחק. טוב, אחרי כזה אגרוף, מה הפלא?


"שים ואני פתרנו את הבעיה מזמן", ממשיך זלוטולוב, שהשבוע לא התלהב להיפגש עם בן יהונתן, "סלחתי לו וכבר שבוע-שבועיים אחרי המשחק ישבנו ביחד. זה דברים שקורים במגרשי כדורגל, בשעת להט. שכחתי מזמן מכל הסיפור. הוא בחור יוצא מן הכלל". למרות חלקו בהיסטוריה, זלוטולוב לא יהיה בבלומפילד ביום שני. "קיבלתי הזמנה אישית מקשטן למשחק", הוא אומר, "אבל כדורגל ישראלי כבר לא מעניין אותי יותר. הכדורגל היום זה תת רמה. אז, הייתה תקופה אחרת". צודק.

Link to comment
Share on other sites

36 דקות לפני, אורן המתעפץ said:

תגובת השנה

 

רואה תגובה של אורן המתעפץ.

מכין עצמי לתגובה ארוכה של עשרות שורות.

בסוף מכבי רק "תגובת השנה"

Link to comment
Share on other sites

הפועל לא רוצים יציעים ריקים בדרבי, אז הם עשו מיני מנוי לדרבי, למשחק נגד בית"ר ונגד חיפה ב200 ש"ח. 

מה אומרים יתנו לנו רק את 11 או גם את 8?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.