Jump to content

ואן לוון בראיון בone


Krishi

Recommended Posts

ואן לוון: ההשקעה של גולדהאר תחזיר את עצמה

34-46 דקות

01/02/2019 21:59 מאת רז אמיר

gg1386607.jpg
פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)

פטריק ואן לוון לא הגיע ממשפחה של כדורגל. בבית ובו שלושה בנים, הוא היחיד שבחר במשחק היפה כדרך חיים עבורו. הקריירה שלו החלה כמו רוב הילדים ההולנדים שבוחרים בכדורגל, הוא הגיע למועדון ברמת חובבים, מזלו האיר פנים והוא היה מספיק מוכשר כדי שספרטה רוטרדם תצרף אותו כשהיה בן 16. הוא שיחק שם במשך שמונה שנים, הגיע אל הקבוצה הבוגרת ואף שיחק במדיה, אך תוך כדי התפתחותו וצמיחתו כשחקן, החל לצבור פציעה אחר פציעה והבין כי הוא חייב לדאוג ליום שאחרי. כך, בגיל 21 בלבד, כבר היה לו רישיון אימון מדרגה A אותו השיג באקדמיה לספורט בהולנד. הפציעות הובילו אותו לעזוב לאחר שמונה שנים את ספרטה ולרדת לליגה השנייה, שם שיחק עוד שתי עונות עד הפרישה בגיל 27 בלבד.

כשסיים עם הכדורגל, אחד מחבריו אשר עבד בפיינורד, הזמין אותו להצטרף אליו ולהתחיל את קריירת האימון שלו. במשך עשור הוא אימן במועדון הפאר ההולנדי, עבר בקבוצות הגיל השונות, עד שמנהל האקדמיה בה עבד קיבל תפקיד בשחטאר דונייצק. הוא חבר אליו ואחרי שנה וחצי, ירש אותו כמנהל האקדמיה של המועדון האוקראיני שלאחרונה רכש את מנור סולומון בשישה מיליון יורו. בסיומן של שבע שנים בכללי, הוא ביצע שינוי בקריירה והפך למנהל המקצועי של קייראט הקזחית, אך את היסודות להבאתו למכבי ת"א הוא יצר עוד באוקראינה.

 

כוכבי העתיד של מכבי ת"א עם שערים מדהימים

במהלך עבודתו שם, אל מטרלוג דונייצק הגיע ג'ורדי קרויף שהיה בעיצומו של מסע הפרישה שלו מכדורגל כשחקן פעיל. השניים היו נוהגים להיפגש שלוש-ארבע פעמים בשבוע לשיחות על כדורגל ועל החיים בכלל. ג'ורדי התחבר מיידית לפטריק ושמר איתו על קשר טוב וקרוב גם כאשר עבר למלטה, לקפריסין ולאחר מכן לישראל. ב-2015, פנו מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס לקרויף וביקשו ממנו המלצות למועמדים לניהול מחלקת הנוער. השם הראשון שהוגש היה של ואן לוון. כמה חודשים לאחר מכן, הוחלט במכבי ת"א ללכת על המהלך ולהחליף את ניר לוין באיש מקצוע זר, ומי שהיה מנכ"ל המועדון באותה התקופה, מרטין ביין, זימן את ואן לוון להתרשמות אשר נערכה בחודש ינואר של 2016.

עוד לפני כן הוא ביקר מספר פעמים בישראל. אפילו צפה בדרבי תל אביבי לצידו של ג'ורדי קרויף. כשנשאל המנהל המקצועי של הצהובים מיהו אותו אורח, סיפר כי זהו חברו מקייראט שעובד כמנהל מקצועי שם. אף אחד לא העלה על דעתו כי בחלוף תקופה, ולאחר ההתרשמות בזימונו של ביין, יבוצע המהפך במחלקת הנוער הצהובה וביוני 2016, הוא מונה כמנהל הביצועי של הצהובים. חוזהו הוארך לאחרונה עד ל-2020. הוא יסגור ארבע שנים מלאות במועדון, לפחות, וינסה במהלך הקדנציה שלו להטמיע את הרעיונות שלו. כאלה, שלא ממש התקבלו בהבנה בהתחלה אך ואן לוון בטוח: "בסוף התהליך, מחלקת הנוער תחזיר את ההשקעה העצומה של מיץ' גולדהאר בה".

gg1199206.jpgמיץ' גולדהאר. ההשקעה שלו בנוער תוחזר (יניב גונן) “לא היה קל לשכנע יותר מ-50% מהאנשים שמשהו צריך להשתנות”

ואן לוון התיישב לראיון בלעדי עם ONE בעיצומו של טורניר הנוער הבינלאומי אשר נערך במתחם האימונים של הצהובים בשבוע שעבר.

פטריק, כמה קשה היה לשכנע אותך להגיע לישראל?
"האמת שלא היה כל כך קשה. הייתי מספר פעמים בישראל כחלק מהקשר שלי עם ג'ורדי. ראיתי פה דרבי, הוזמנתי פעם אחת על ידי ביין לתת את הדעה שלי על מחלקת הנוער. אז ראיתי את מכבי ת"א עוד לפני שחתמתי על החוזה בה. ידעתי לאיפה אני מגיע".

איך אתה מגדיר את המסע שלך בכדורגל הישראלי עד כה?
"אני יודע שכאשר מזמינים אותך להגיע למקום מסוים, ההזמנה הזו באה עם הוראות ברורות. ידעתי מראש מה התפקיד שלי ומה אני צריך לעשות. סיכמנו מראש לא רק את החוזה שלי, אלא גם את דרך העבודה שלי. המועדון הסכים איתי והצעדים הראשונים היו מאוד מהירים. רציתי לבצע שינוי מיידי, עם תכנית ברורה, כזאת שלא הוצגה בעבר בישראל ואשר שאבתי אותה מניסיוני בשנים האחרונות בהן עסקתי בבניית אקדמיות. לא היה קל להטמיע את התוכנית שלי, ולא היה קל לשכנע יותר מ-50% מהאנשים שמשהו צריך להשתנות, היו לנו קשיים עם כמה מהאנשים שעבדו באקדמיה אבל אוקיי, זה קורה בכל מקום, בטח כאשר אותם אנשים בטוחים שהם יודעים יותר ממך, אבל עכשיו אנחנו במצב שבו אחרי שלוש שנים – יש לנו שיטה וכולם יודעים מה עליהם לעשות. כולם יודעים מהן הדרישות שלנו על המגרש ומחוץ לו. אנחנו מנסים להתחזק בכל שנה. להוסיף דברים חדשים לתכנית האימונים, או דברים חדשים מחוץ לתכנית האימונים עבור המאמנים שלנו ועבור השחקנים שלנו".

gg1374394.jpgפטריק ואן לוון. "מהשיחות עם ג'ורדי הבנתי שהכל בישראל מתחיל ממשמעת" (רדאד ג'בארה)

אחד הדברים אשר שינית מאוד מהר היה עניין המשמעת. זו החלטה שהגעת איתה "מהבית". למה?
"ובכן, מהשיחות שלי עם ג'ורדי קרויף על הכדורגל הישראלי, הרבה דברים הגיעו מתוך העניין המשמעתי של השחקנים וגם של הקבוצות. אני חושב שזה הבסיס. שחקן כדורגל מקצוען צריך משמעת, זה מתחיל שם. גם מאמן. בטח אם אתה רוצה לעבוד באקדמיה מקצוענית. כולם צריכים להבין שעלינו ללכת בכיוון אחד ושעלינו לעשות את זה ביחד. אני לא יכול לעשות שום דבר לבד, אני צריך לקבל סיוע מהמאמנים ושהשחקנים ישתפו פעולה. יש משמעת הכרחית שבעזרתה גם יגיעו התוצאות".

אתה חושב שהצלחת לעמוד במטרה הזאת?
"אנחנו בהחלט בדרך הנכונה לשם, אנחנו מכוונים כל הזמן להוסיף שחקנים לקבוצה הבוגרת, יש לנו כבר היום שני בחורים שמתאמנים שם - דניאל פרץ (שוער) ועדן קארצב. ויש לנו כמובן שחקנים רבים מדור קודם שמשחקים בקבוצה הבוגרת. בשנים האחרונות הרבה שחקנים התאמנו עם הקבוצה. אז בעיני זה אומר שאנחנו מצליחים, כי כדי להגיע לבוגרים אתה צריך יסודות כדורגל, טכניקה, משמעת ומשמעת טקטית. היום, יש להרבה שחקנים צ'אנס אמיתי לשחק כדורגל ברמה מקצועית בקבוצת ליגת העל, ובעיני יש לנו כיום שחקנים רבים שנמצאים בדרך הנכונה להגיע לקבוצה הבוגרת של מכבי ת”א בסופו של דבר. אין ספק שהצלחת השחקנים ממחלקת הנוער תלויה מאוד במאמנים ובצוותי האימון, אך גם בהורים שלהם בבית ובמנטליות האישית של כל אחד מהשחקנים".

gg1336914.jpgדניאל פרץ חוגג. "זה חשוב ששחקנים מהנוער עולים להתאמן בבוגרים" (איתי כהן)

בנושא המשמעת - אתה מחשיב את עצמך כבחור קשוח?
"לא. זה מה שכולם אומרים עליי, שאני קשוח. אבל בעיני אני בחור של חוקים. אני חושב שאם בחרתי בדרך, אז צריך ללכת אחריה. יש לי דעה ברורה על איך הדברים צריכים להיות והיא לא עבור קבוצה אחת אלא עבור כל קבוצות האקדמיה. מגילאי 8 ועד 19. זה לא להיות קשוח. זה להחזיק בפילוסופיה שבעיני צריך ללכת בעקבותיה".

“עולם הכדורגל לא מעריך את הכישרון של הילדים האלה”

אנחנו יושבים כאן בעיצומו של טורניר הנוער הבינלאומי שמארגנת מכבי תל אביב, וזהו דבר גדול עבור המועדון, אך מה הוא מעניק לה ברמה הבינלאומית בעצם?
"ובכן, זו התחלה של משהו בינלאומי. יש הרבה מועדונים באירופה שלא מטיילים בכזו קלות לישראל, לשתי הקבוצות הזרות שהבאנו בעונה שעברה (באייר לברקוזן, רד סטאר פאריס) ולקבוצות שהבאנו העונה (קריסטל פאלאס ואקסלסיור) יש הרבה שאלות. בכל רגע שקורה משהו בישראל, שעבור מי שגר כאן זה דבר קטן, עבורם זה דבר גדול. אז אנחנו עדיין בשלב הראשוני, זה חשוב מאוד לכדורגל הישראלי ברמת הנוער, למכבי זה חשוב לגבש תרבות של טורנירי כדורגל כאלה. אנחנו בקלות יכולים להשתתף בטורנירים בחו"ל, אבל אנחנו רוצים שהם יגיעו לישראל. ראינו בשנה שעברה שהקבוצות המקומיות נהנו, הקבוצות הזרות נהנו, ולכן רצינו להמשיך גם העונה. יש לנו תכניות להוסיף קבוצות גיל נוספות לטורנירים הבאים, לכלול קבוצות מתחת לגיל 17, ואולי גם מתחת לגיל 15, אנחנו חושבים על להרחיב את הפריסה. מבחינתנו כמועדון, חשוב לנו שהילדים שלנו ישחקו בסביבה שונה, שלושת הימים האלה יכללו חמישה משחקים לכל קבוצה ונגד שיטות שונות כאשר הם רעננים או עייפים. זהו קונספט שמתבצע באופן רגיל באירופה, ולצערי לא בישראל, אז אנחנו מקווים שמועדונים נוספים יקבלו מוטיבציה לארגן גם הם טורנירים שכאלה בהמשך".

gg1386621.jpgשחקני קריסטל פאלאס בטורניר בארץ (נעם מורנו)

מהן התגובות כאשר אתה מזמין קבוצות להגיע לטורניר בישראל?
"כולם מתעניינים, אם אתה מסתכל אז הקבוצות שמגיעות הן מאירופה, ממזרח אירופה. האקלים בינואר בישראל הוא משהו מיוחד ושונה עבורן וזה מעניין אותן להגיע. זו גם תקופה שבה בלא מעט ליגות הקבוצות עדיין לא החלו את החצי השני של העונה, אז זה מעניין עבורן להגיע ולשחק ולייצר סוג של "מחנה מחורף" קצר, לשחק אל מול קבוצות שמשחקות בטקטיקה שונה, בגישה אחרת, לטעום מתרבות שהן לא מכירות, ולשוב באווירה חיובית אל הליגות שלהן".

זהו משהו שבעיניך תורם להתפתחות השחקנים בגיל הזה?
"בוודאי, זה תורם. במיוחד בסיטואציה בישראל, שבה אין קבוצה מתחת לגיל 21, כך ששחקן שסיים גיל נוער המפגש הבא שלו מול קבוצות בינלאומיות יהיה רק כאשר יצליח להשתלב בקבוצה בוגרת. כך שכל ניסיון בינלאומי ששחקן יכול לקבל שלא במסגרת של נבחרת, לפני שהוא קופץ לקבוצה בוגרת, הוא מבורך. זה תורם להתפתחות שלהם. זה מה שאנחנו מחפשים להציע לכל הקבוצות אשר לוקחות חלק בטורניר הזה".

gg1386610.jpgפטריק ואן לוון. "בתחילת דרכי ההורים הפריעו לקריירה של הילד. היום כבר לא" (רדאד ג'בארה) “אנחנו לא צריכים עצות טקטיות מההורים”

איך נראים החיים של שחקן באקדמיה של מכבי בהשוואה ללפני שהגעת?
"אחד הדברים שאני מכוון אליהם הוא לתת למאמן ולשחקן תבנית עבודה ברורה. דרך. אני רוצה שהם יידעו בדיוק איך אימון צריך להיות, מתי האימון, כך שיהיה להם בראש בכל רגע שהיום אני צריך להיות באימון בשעה הנקובה, אם זה בבוקר או אחה"צ. אני רוצה שהם יחשבו מראש לפני שהם מגיעים לאימון, על מה שעליהם לצפות שיקרה באימון ולהתנהל בהתאם לאורך כל היום, לשלב את זה עם בית הספר או עם הצבא, וכמובן לקבל עזרה גם מההורים שיסייעו לילד שלהם להפוך לשחקן כדורגל ברמת הקבוצות. זה הפרויקט שלנו. הוא פתוח, הוא ברור, הוא מורכב מפילוסופיית כדורגל אשר מקנה לילד קו ברור לחיים לצד החיים שלו בתא המשפחתי ובבית הספר".

אתה רואה מצב בו ההורים מפריעים לקריירה של הילד?
"זה קרה בהתחלה שלי. כן. בהולנד אנחנו אומרים שיש רוח שונה. היום ההורים מבינים את זה באקדמיה. אנחנו רוצים את העזרה של ההורים. אנחנו רוצים שהם ידאגו שהילד שלהם יגיע בזמן לאימון, אנחנו רוצים שהם יוודאו שהוא מוכן לאימון ובשאר הזמן אנחנו מקווים שהם ייהנו מכך שהילד שלהם משחק כדורגל. זה מה שאנחנו מצפים מההורים. אנחנו לא צריכים עצות טקטיות מהורים. אנחנו לא צריכים עצות טכניות מההורים. כמובן שיש לפעמים מקרים בהם יש הורים שחושבים שהם יודעים יותר מהמאמן או מההנהלה, אבל אוקיי, זהו עניין קטן. אלו כבר לא בעיות גדולות עבורנו".

 

חגיגה בצהוב: 0:3 למכבי ת"א על הפועל ב"ש

מה בעיניך ילד צריך יותר מכל כאשר הוא בגיל האקדמיה?
"ברגע שאתה מכניס משמעת וברגע שמה שאתה רוצה להשיג מהכדורגל הוא בהיר ומובן, זה עוזר מאוד לשחקן הישראלי. כישרון, יש לילדים האלה. אני כל הזמן מופתע לא רק מהילדים במכבי, אלא מהמועדונים האחרים. יש פה רמה טובה, ובאותו הזמן, אני לא חושב שעולם הכדורגל מעריך את הכישרון של הילדים האלה ואני לא חושב שהוא רוצה להשקיע יותר מדי בכך. מה שהנבחרת הלאומית מציגה, צריך להיות יותר יציב. כי אני רואה מדינה קטנה, אבל אני לא רואה שהיא נופלת מהכישרון שיש באוקראינה למשל ששם יש פי 5-6 יותר תושבים. צריכים לצמוח כאן יתר שחקנים מוכשרים, וזה מתחיל על ידי כך שמועדונים ישקיעו לא רק במשכורות של שחקנים או מאמנים, אלא גם במתקנים".

בעבר, האקדמיה של מכבי ת"א החילה יותר קבוצות, בכל הגילאים, ואחד הדברים שאתה שינית היה לצמצם את ההיקף הזה, לבטל את אפקט "החוג", ולהפוך את זה ליותר מסודר, ולהתמקד יותר במציאת הילדים המוכשרים. מה הוביל אותך לכך? חשת שההתנהלות היא לא מקצוענית?
"ראשית, לא סגרנו הרבה קבוצות. מה שעשינו זה לנסות להפוך את הדברים ליותר מקצועיים. בעיני בגיל 16 צריך להתחיל לעבוד עם השחקנים ולהכין אותם לקבוצה הבוגרת, אך עד לרגע שהם מגיעים לגיל 16 עלינו לוודא שאנחנו מכוונים אותם בדרך הנכונה. זה לא יכול להתחיל בגיל 16. אחד החוקים הכי קשים עבור הכדורגל הישראלי, זה שיש פה מצב שבו המועדון לא מוגן מול שחקנים עד שהם מגיעים לגיל 15. המשמעות היא שאם אתה לא עושה עבודה טובה, כל אחד מהילדים האלה יכול בגיל 15 לקום וללכת ("הסגר"), אנחנו מנסים לשנות את זה ולהתחיל את העבודה הטובה מול ילדים בגילאים 7-8, אנחנו עובדים על לחבר אותם למועדון, לפילוסופיה של המועדון ולמבנה שלו, כדי שהם יישארו פה כמה שיותר זמן, במכבי ת"א. פה ההבדל שלנו ממועדונים אחרים בעיניי. האקדמיה שלנו עושה הרבה עבור הילדים בתוך עולם הכדורגל, אך גם המועדון עושה עבורם רבות מחוץ לכדורגל מבחינת תנאים שמקיפים אותם. אנחנו מעניקים עזרה עם קטעי וידאו, עם מאמנים מנטלים, עם השכלה, כך שאנחנו מתרכזים לא רק בכדורגל, אלא בנתינת החבילה המושלמת על מנת שיהיה להם צ'אנס להיות שחקני כדורגל מקצוענים, לצד זאת שהם מבינים שעליהם גם להשקיע בהשכלה שלהם, כך הם יהיו מכוסים משני הכיוונים".

gg1380085.jpgחביב אוחיון לאחר ההרחקה. "הוא הבין שעליו לעבוד קשה וזה יהיה המאבק שלו כל הקריירה" (רדאד ג'בארה)

מהם היתרונות של הילד הישראלי ככדורגלן?
"אני חושב שמבחינה טכנית יש פה כישרון ברמה טובה, אבל חסרים כישורים טקטיים. אני מקשר את זה ישירות לאיך שהליגות פה בנויות מגילאים קטנים. &

Link to comment
Share on other sites

שמתי את זה בצד עד עכשיו כדי לקרוא בגלל שזה היה נראה ארוך מידי, אבל בהחלט שווה קריאה.

כמה נקודות מעניינות:

1. מסתבר שהוא לא קשור להחתמה של מרסלו, מעניין למה ניסו לתפור את זה עליו.

2. הוא לא רוצה למכור כשרונות צעירים (אלמוג וכו') לקבוצה אחרת בליגה אבל מדוה שאם מגיעה הצעה אטרקטיבית צריך לשקול אותה.

3. עובד בעיקר על משמעת, מוכן לאבד כשרון צעיר אם הוא "תפוח רקוב" כדי לא לאבד את שאר הקבוצה.

4. הנקודה הכי מעניינת: הוא חזר אולי 5 או 6 פעמים על זה שהכל טוב בנוער, אין הבדל מבחינתנו בכישרון בין השחקנים הישראלים לאירופאים והבעיה היום במכבי היא רק המתקנים שלא מתאימים כבר לדרישות של אקדמיית הנוער וזה מגביל את העבודה שלהם. אנחנו יודעים שגם המתקן של הבוגרים מזעזע, אין הרבה מה לעשות שם בגלל העירייה, אבל אולי הגיע הזמן לצאת מת"א אם צריך ולהתקים מתקנים ראויים גם לנוער וגם לבוגרים? מעניין אם דבר כזה נשקל בכלל. בעיניי יותר דחוף מאשר הפנטזיה הגדולה של איצטדיון בבעלות מכבי, בטח שלוון בעצמו חזר על זה כל כך הרבה פעמים בראיון, כנראה שזה באמת קריטי.

Link to comment
Share on other sites

הפסקה האחרונה לא נכונה - הוא כן רוצה את התארים: עובדה שהיום השחקנים שתחת הקטגוריה של 'כשרוני אך קטן מימדים' נדחקים לשוליים בקבוצות. לדעתי זה ענין שיש לשפר אותו

Link to comment
Share on other sites

4. הנקודה הכי מעניינת: הוא חזר אולי 5 או 6 פעמים על זה שהכל טוב בנוער, אין הבדל מבחינתנו בכישרון בין השחקנים הישראלים לאירופאים והבעיה היום במכבי היא רק המתקנים שלא מתאימים כבר לדרישות של אקדמיית הנוער וזה מגביל את העבודה שלהם. אנחנו יודעים שגם המתקן של הבוגרים מזעזע, אין הרבה מה לעשות שם בגלל העירייה, אבל אולי הגיע הזמן לצאת מת"א אם צריך ולהתקים מתקנים ראויים גם לנוער וגם לבוגרים? מעניין אם דבר כזה נשקל בכלל. בעיניי יותר דחוף מאשר הפנטזיה הגדולה של איצטדיון בבעלות מכבי, בטח שלוון בעצמו חזר על זה כל כך הרבה פעמים בראיון, כנראה שזה באמת קריטי.

באמת לא מובן. הייתי מצפה שצוותי אימון וניהול אירופים בתקופת ג׳ורדי יביאו את מיץ׳ למסקנה הזו. בסופו של דבר למקום שהם נמצאים בו יום יום יש השפעה גדולה יותר מזה שנמצאים בו פעם בשבוע (בלי לזלזל בחשיבות של איצטדיון ביתי).

מאמין שיש מספיק עיריות מסביב שהיו שמחות לארח אותנו. במקרה ואין, למרות שזה שטח יותר קטן, הייתי שמח לנדב את החצר של הבית של ההורים שלי. win-win

Link to comment
Share on other sites

הפסקה האחרונה לא נכונה - הוא כן רוצה את התארים: עובדה שהיום השחקנים שתחת הקטגוריה של 'כשרוני אך קטן מימדים' נדחקים לשוליים בקבוצות. לדעתי זה ענין שיש לשפר אותו

או שדווקא הפוך. עד היום עניינו התארים ולכן שיתפו כישרוניים קטני מימדים, כי בגילאים האלה הם עדיין פאקטור. בבוגרים הם לרוב מתאדים.

Link to comment
Share on other sites

או שדווקא הפוך. עד היום עניינו התארים ולכן שיתפו כישרוניים קטני מימדים, כי בגילאים האלה הם עדיין פאקטור. בבוגרים הם לרוב מתאדים.

לא ידידי - בגילאי הנערים (15-17) אין להם יכולת פיזית (קרי אגרסיביות, מהירות, אוויר בריאות) להתמודד עם הגדולים יותר. אין ספק שמדובר בשחקנים שצריכים יותר סבלנות, אבל לעיתים הם נדחקים בפינה. השחקנים האלה קשה לקחת איתם אליפות, עם הפיזיים יותר קל ובמכבי לצערי קצת הולכים יותר לקטע של הפיזיות. לדוגמא: בשנתון נערים ג' החתימו 7 שחקנים על חוזה בגלל הפיזיות. יש ביניהם באמת 5 ברמה, אבל עוד 2 שדי ברור שהיסודות שלהם לא טובים (עצירה של כדור, מסירה וכו'). אבל שלא יהיה ספק - היום זאת האקדמיה מספר אחת בארץ וואן לייבן עושה עבודה נהדרת.

Link to comment
Share on other sites

או שדווקא הפוך. עד היום עניינו התארים ולכן שיתפו כישרוניים קטני מימדים, כי בגילאים האלה הם עדיין פאקטור. בבוגרים הם לרוב מתאדים.

מה הוא היה עושה עם מיכה?
Link to comment
Share on other sites

אני חושב שבכדורגל של היום הפיסיות מאוד חשובה אלא אם אתה איזה עילוי או כישרון מטורף, וזה גם משהו שתמיד נפלנו בו מאירופה ואני יכול להבין את ההתמקדות בזה.

הנושא של המתקנים הוא נושא כאוב מאוד. אין מה לבנות על עיריית ת"א בנושא הזה. חייבים לצאת מהעיר לצערי הרב. אנחנו לא חיפה או ב"ש שיש לנו מרחבים גדולים לבנות עליהם מסביב לעיר. אם אנחנו באמת רוצים להתקדם גם המתחם אימונים שלנו צריך להיות קומפלקס נרחב גם לבוגרים וגם לנוער. את התוכניות לאיצטדיון אפשר בינתיים לשים בצד לאור השיפוץ של בלומפילד.

Link to comment
Share on other sites

נראה לי שיש בעיה עם המתקנים

כי אני רואה מדינה קטנה, אבל אני לא רואה שהיא נופלת מהכישרון שיש באוקראינה למשל ששם יש פי 5-6 יותר תושבים. צריכים לצמוח כאן יתר שחקנים מוכשרים, וזה מתחיל על ידי כך שמועדונים ישקיעו לא רק במשכורות של שחקנים או מאמנים, אלא גם במתקנים".

 

אנחנו בשלב שבו יש לנו את הארגון, את צוותי האימון, את השחקנים המוכשרים ואנחנו מקווים שהמועדון יעשה את הצעד האחרון וישפר את תנאי האימון עבורנו (מתקנים), כי זה משהו שיכול לעצור התפתחות של אקדמיית כדורגל ולמנוע ממך לנפץ את תקרת הזכוכית אליה הגעת. הצעד הבא עבור מכבי ת"א צריך להיות לשפר את רמת המתקנים שלה. אנחנו לא יכולים להכניס יותר שעות אימון במצב הזה. הגענו למקסימום".

"עבורי ועבור המאמנים זהו חשוב ועוזר מאוד שהנוער בראש מעיניו וכי הוא מוכן להשקיע כסף בפיתוח הנוער, ושהוא רוצה ששחקני האקדמיה ישחקו בקבוצה הבוגרת שלו. זהו כרטיס הפרסום הטוב ביותר למועדון שלך, לא רק להביא אותם לקבוצה הבוגרת, אלא בעתיד גם למכור אותם ולייצר העברה שטובה למועדון שלך, בואו נקווה שעכשיו אחרי שהתוצאות של השקעתו בנוער מתחברות להצלחה של הקבוצה הבוגרת, יהיה ניתן גם לשפר את המתקנים של המועדון. זה יהיה הצעד האחרון בתכנית ארוכת הטווח של מכבי ת"א".

בהשוואה לפיינורד ושחטאר, האקדמיה של מכבי ת"א, נופלת מהן?

"המתקנים זה פחות או יותר הדבר היחיד שבו אני רואה הבדל, זה הדבר היחיד שעלינו לשנות וכמה שיותר מהר יותר טוב. מבחינת איכות השחקנים, אני לא חושב שאנחנו נופלים מהם. אנחנו לא בפיגור ביחס למועדונים שציינת. ההבדל הוא שהמועדונים האלה, כמו פיינורד או אייאקס או ברצלונה, עושים את מה שמכבי עושה איתי במשך 30 שנים, ולא 3 שנים

האם תמליץ לקולגות שלך להגיע לכאן?

"אם יש מועדונים בישראל שמעוניינים לצרף מאמני כדורגל הולנדים, אני אמליץ להם לעשות את זה. ברור. גם אמליץ להם להתחיל קודם כל משיפור המתקנים
Link to comment
Share on other sites

איך האוכל בישראל? "וואלה סבבה, אבל אין מתקנים לאכול בהם"

לגמרי.

 

אבל טוב שמכבי תוקפים את העירייה, אמנם בפאסיב-אגרסיב הפעם.

Link to comment
Share on other sites

השטח של קרית שלום שייך למכבי ?

 

איך האוכל בישראל? "וואלה סבבה, אבל אין מתקנים לאכול בהם"

איך אתה מסתדר עם השפה? "וואלה סבבה, אבל אין מתקני שגיאות נורמליים להסתמך עליהם"

Link to comment
Share on other sites

הוא לא טועה וגם זה מגמה של מכבי כדי שהעירייה תתן להם לשפץ את קש

ברור שהוא לא טועה, לא יודע כמה זה יעזור אבל מקווה שימשיכו לדחוף לזה.

 

השטח של קרית שלום שייך למכבי ?

לא

Link to comment
Share on other sites

אני מבין מה אתה מנסה להשיג באמצעות זה שאתה מעתיק את הכתבה ולא הלינק אבל האפקט הוא בדיוק הפוך.

במקום שנראה למערכות הספורט שיש כניסות גם לכתבות כאלו, ו'נצביע ברגליים' שאנחנו דורשים תוכן איכותי, מה שיקרה בפועל זה שיהיו פחות כניסות לכתבה הזו והם יגידו לעצמם: "אין מה לעשות זה לא מעניין את הקהל בוא נעלה עוד גליצ'ים"

Link to comment
Share on other sites

נשמע שזכינו באיש מקצוע מעולה

הלוואי וגם המתקנים שלנו ישודרגו ואז בכלל יהיה אפשר לבנות על מחלקות הנוער שלנו

מה שכן הייתי רוצה לראות עוד אנשי צוות זרים בנוער שמומחים בהתפתחות של שחקני נוער (ככה גם שאר המאמנים יוכלו ללמוד מהם ).

ויפה לראות שהם גם משקיעים בקטע המנטלי כי לצערנו הרבה חברה מוכשרים נעלמים בעקבות בעיות מנטליות

Link to comment
Share on other sites

אני מבין מה אתה מנסה להשיג באמצעות זה שאתה מעתיק את הכתבה ולא הלינק אבל האפקט הוא בדיוק הפוך.

במקום שנראה למערכות הספורט שיש כניסות גם לכתבות כאלו, ו'נצביע ברגליים' שאנחנו דורשים תוכן איכותי, מה שיקרה בפועל זה שיהיו פחות כניסות לכתבה הזו והם יגידו לעצמם: "אין מה לעשות זה לא מעניין את הקהל בוא נעלה עוד גליצ'ים"

אני בספק רב מאוד אם זה מה שיגרום להם לעשות יותר כתבות כאלה ופחות כתבות צהובות. דבר שני לא ירדתי לרזולוציות כאלה כששמתי את הכתבה פה, יש אנשים שמעדיפים שזה יהיה בפורום, יותר נוח להם. גם לפתוח נושא חדש רק בשביל לשים לינק... אנשים מעתיקים פה גם כתבות והודעות מהאתר של מכבי.

Link to comment
Share on other sites

 

אחד הדברים אשר שינית מאוד מהר היה עניין המשמעת. זו החלטה שהגעת איתה "מהבית". למה?

"ובכן, מהשיחות שלי עם ג'ורדי קרויף על הכדורגל הישראלי, הרבה דברים הגיעו מתוך העניין המשמעתי של השחקנים וגם של הקבוצות. אני חושב שזה הבסיס. שחקן כדורגל מקצוען צריך משמעת, זה מתחיל שם. גם מאמן. בטח אם אתה רוצה לעבוד באקדמיה מקצוענית. כולם צריכים להבין שעלינו ללכת בכיוון אחד ושעלינו לעשות את זה ביחד. אני לא יכול לעשות שום דבר לבד, אני צריך לקבל סיוע מהמאמנים ושהשחקנים ישתפו פעולה. יש משמעת הכרחית שבעזרתה גם יגיעו התוצאות".

עם שחקן ואנשי מקצוע ישראלים צריכים להיות קשוחים אחרת הם יתחילו לחפף. פה רואים את זה כיחסי אנוש גרועים באירופה זה נקרא מקצוענות.

Link to comment
Share on other sites

ואן לוון לא נותן חופש למאמנים שלו. האימונים קבועים מראש וללא סטיות. לאורי אוזן זה לא התאים(ולעוד כמה במחלקה). לפטריק אין שום בעיה-מי שלא טוב לו מוזמן ללכת. אפס פשרות מצידו.

Link to comment
Share on other sites

ואן לוון לא נותן חופש למאמנים שלו. האימונים קבועים מראש וללא סטיות. לאורי אוזן זה לא התאים(ולעוד כמה במחלקה). לפטריק אין שום בעיה-מי שלא טוב לו מוזמן ללכת. אפס פשרות מצידו.

ככה צריך אין מקום לשיטות משחק שונות במחלקת הנוער הכל צריך להיות אחיד.
Link to comment
Share on other sites

ככה צריך אין מקום לשיטות משחק שונות במחלקת הנוער הכל צריך להיות אחיד.

האמת שזה לא מובן לי.

מילא להכתיב דרכי אימון. אבל מה מזיז לו אם מאמן אחד ישחק 4-2-3-1, מאמן אחר ישחק 4-3-3 ומאמן נוסף 3-5-2?

 

למה דרושה האחידות הזאת בשיטה?

להפך, בגילאים האלה אני חושב שזה יכול להטיב עם השחקנים, להיות מורגלים לשחק במספר שיטות ומערכים.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.