Jump to content

משחקי הכס עונה אחרונה 14.4 (כולל ספויילרים!)


הנדון

Recommended Posts

בכל מקרה, אם אתה רוצה תיאוריה סבירה אחרי שצפיתי בזה שוב ועברתי על תגובות שיפריכו את התיאוריה הזאת: ג׳ון מסתובב מהמחבוא, פונה לדרקון פתאום וצועק Go! Go! Go!, לפני שאריה הורגת את המלך. אני לא זוכר בדיוק וגם הלכתי לאיבוד במיקומים, אבל אומרים שהדרקון שמר על הכניסה ל-Godswood.

 

בשוט שאתה מדבר עליו שומעים תנועה כלשהי (מעין משב רוח) והשיער של הגנרל זז. כנראה כתגובה לתנועה של אריה.

זו תאוריה נוראית. קודם כל כי ברור שהיא ממש נכפית בכוח ולא תואמת למציאות. אבל בעיקר כי גם אם נניח שהיא נכונה, היא בעצם אומרת שהכל היה מתוכנן מראש ואריה ידעה שזה מה שהיא צריכה לעשות, מה שמבטל לחלוטין את כל הנרטיב שלה בפרק והופך אותו לחסר משמעות.
Link to comment
Share on other sites

אפשר כי זה לא היה נורא. כי לכל נקודה שהם עשו אפשר לתת הסבר גם אם קלוש יחסית או טיפשי, אני לא חושב שהם הוציאו מוצר רע גם מבחינה כתיבה/ריאליזם. הם פשוט יכלו לעשות הרבה יותר טוב, ציפינו מהם ללכת הרבה יותר רחוק ולכן (ובצדק מבחינתנו) האכזבה המסוימת.

 

מה שכן,

תן 3 פרקים שיפוצצו לי את המוח. טוויסטים, בגידות, הפתעות, בלאגנים, מוות (אמן של ג'ון.) וביום גאוני שמחבר הכל ואני אהיה הרבה יותר סלחני לפרק 3.

 

כי אם הסדרה אומרת שטוויסטים בגידות ופוליטיקה זה שם, וכלל הסיפור של הוויטווקרס היה מוות. בצורה הכי ישירה פשוטה ושטוחה - זה יכול לשבת לי בסדר.

 

אבל יש להם הרבה לעשות ב3 פרקים הקרובים, מאמין שלא נתאכזב.

לדעתי זה מוצר לא טוב בכלל. כתיבה חלשה לא רק ביחס למשחקי הכס 1-4, אלא גם ביחס לסדרות אחרות.

וכן, אם איכשהו יהיו פה 3 פרקים שיעיפו לי תראש ויסדרו את כל זה בצורה גאונית אני אהיה מאושר אבל בניגוד לעונות קודמות כשהגנתי עליהם יותר מתוך התקווה הזו שכשזה יגיע למערכה המכרעת הכל יסתדר, הפעם אני סקפטי לחלוטין. אם את העלילה של המתים הם סיימו ככה לא רואה סיכוי שפתאום זה יהיה טוב יותר.

Link to comment
Share on other sites

מאז ומתמיד הגדרתי את עצמי אופטימיסט בוסה +0.5 כנראה שזה תופס גם במשחקי הכס.

יכול לקבל סנאריו שבו החלק הזה שטוח ושנינו מסיימים את שלושת הפרקים הבאים שוכבים על הרצפה עם מוח מפוצץ כמו הרד וייפר.

עדיין רואה את זה יכול לקרות, בטח עם ההסבר פה שיהיה סדרה שלמה על הלילה הארוך ולכן לא נתנו לנו לקבל את כל המידע כאן יישמרו את הטירוף הפתעות ומה שהפך את משחקי הכס למשחקי הכס בקרב האמיתי על.... הכס.

Link to comment
Share on other sites

כל מילה בוסה. פשוט פחות נחרץ.

הבעיה היא שהם קיבלו החלטה לוותר על ריאליזם והגיון בשביל לטובת יצירת אווירת יאוש ומוות.

 

אתם יכולים להחביא את סאם במערה, להמליט את בריאן ג'יימי טורמונד ומי שאתם צריכים בכל צורה הגיונית לחדרים צדדיים שבהם הם נלחמים בצורה סבירה (ואף ברורה ומצטלמת היטב) ששם אשכרה יהיה להם סיכוי לשרוד. וגם להרוג אחד מהם, לא ייתכן שחייבים את כולם.

אין שום סיבה שהמתים יקומו בקריפטות, אלא אם כן שוב רוצים לייצר את הפחד הזה על חשבון הייגיון. ואם הם קמו אז או שיהיה עוד דרך מילוט לדמויות החשובות או שאין מה לעשות תורידו כמה.

 

כמובן שגם כל הנושא של מלך הלילה אכזבה גדולה, זה לא-לא הגיוני כמו שזה שטוח ולא תואם משחקי הכס.

 

תחשבו שרק היו עושים את השינויים שכתבתי + כשג'ון הגיע מול מלך הלילה במקום שהוא יקים את כולם היו נותנים לנו את סצנת קרב החרבות הגדולה בהיסטוריה של הטלוויזיה. היו נלחמים שם טירוף ממש מעניין הפיק של הקרב שכולם מחכים לו (ולא יקרה לעולם כבר..) שבסופו מלך הלילה היה הורג בשוט אכזרי את ג'ון והולך לכיוון בראן. משקיעים עוד קצת מאמץ בכתיבה של דיאלוג טוב שמסביר קצת על למה האנושות חרא ולמה הוא חייב להשמיד אותם ובלה בלה לילה ארוך יבוא על כולם. ואז בום אריה, מחיאות כפיים, קרדיטים.

 

 

קצת שינויים שהיו הופכים את הפרק הזה לדבר הכי טוב שיצא מהטלוויזיה. חבל.

 

זה התסכול הכי גדול שנשארתי איתו, שזה יכל להיות באמת פרק היסטורי ולא היה צריך הרבה כדי שזה יקרה, והם אשכרה פישלו.

היה להם צאנס אחד והם פישלו. חבל.

 

אם כבר הצעת יעול אני אחזור על מה שכתבתי לפני כמה עמודים-

במקום ההסתערות המטופשת של הדותראקים בהתחלה, תשמרו אותם לאמצע הקרב ושיבואו באיגוף עם מליסנדרה וחרבות אש שניה לפני שהמתים חוצים את הבריקדות ובהסתערות ענקית הם נותנים לאחת הדמויות את הזמן להדליק את המכשול.

Link to comment
Share on other sites

מצטער, אבל גם הקטע הזה עם "הסדרה היא משחקי ה*כס* והמתים זה לא העיקר" לא תופס מבחינתי. אני ועוד רבים התאהבנו בסדרה בגלל הקטע הפוליטי שלה, התחכומים, הבתים הרבים וכו, אבל ברגע שאתם טוחנים לנו את הראש כבר 8 עונות כמה המתים זה העיקר וכמה זה הקרב היחיד שחשוב באמת, אז וואלה... אתם משכנעים אותנו. ואתם לא יכולים לסיים אותו פשוט ככה. ועוד בפרק שלישי. איך ימשיכו מכאן? איך אפשר להמשיך אחרי קטזריס כזה?

זה כמו שיעשו סדרה שבמשך 8 עונות תלווה את בריטניה במלחמת העולם השנייה, ואז בפרק השלישי של העונה האחרונה יתארו באופן חפיפניקי את הפלישה לנורמנדי והסוף שלה יהיה בכלל הבחירות שצ'רצ'יל הפסיד בהן. Who gives a fuck?

Link to comment
Share on other sites

לא חושב שמישהו יחשיב את זה כספויילר כי זה מתוך ראיון של דנאריז אצל ג'ימי קימל אבל שם בכל מקרה בתיבה, מעיין טיזר לפרקים הבאים.

 

https://youtu.be/3PMW6cPRW0M?t=278

אמיליה קלארק אצל ג'ימי קימל אומרת (בטעות או בטעות מכוונת) שפרק 5 הולך להיות אפילו גדול יותר, שלושת הפרקים פסיכיים, אבל 5 הולך להיות אפילו גדול יותר מפרק 3.

Link to comment
Share on other sites

הקרב היה סביר.

אני חושב שהתלונות שלי קטנות יחסית, מאוד התאכזבתי שהנייט קינג פשוט מת בלי להוציא מילה מהפה. אני עדיין לא מבין מה היו כל הצורות האלו שהוא עושה... אולי נלמד אותן מפלאשבקים של בראן. אין אופציה אחרת.

כשסאנסה וטיריון התחבאו בקריפטס, והם הסתכלו אחד על השניה, וסאנסה הוציאה את הפגיון אחרי שהמתים חדרו... הייתי בטוח שאנחנו הולכים להיות עדים לסצינת התאבדות חזקה מאוד. אני חושב שזה לא הגיוני שהמתים פרצו אליהם למקום סגור וחוץ מפילרים כולם שרדו. זו הייתה צריכה להיות סצינת טבח.

תקחו למשל את הקרב בבלאקווטר. סרסי ידעה שברגע שסטאניס מגיע, הוא יוציא אותה להורג. היא הרגישה חרדה אמיתית. היא השתכרה והכינה רעל לעצמה ולטומן... והיא עמדה לשתות אותו, ורק כשבפתח הדלת היה טיווין ולא סטאניס היא ניפצה את הבקבוק. בינתיים בחדר הקטן בקריפטס, מה אנחנו רואים? את המתים מסתערים על הנשים והילדים, ואיכשהו הם מתחבאים בכיף שלהם... עוד אח"כ הסצינה שהם מתחבאים כחבורה!!!!! זה בעיניי היה ביזיון.

Link to comment
Share on other sites

יש להם שפה משלהם, איזה דו שיח ציפית לקבל?

 

ההתאבדות המתוכננת של סרסי היתה בגלל מה שחשבה שיקרה להם כשבויים במלחמה. היא אפילו אמרה לסנסה שהורתה לשומר שם (אילין פיין?) להרוג את הנשים כדי שלא יאנסו אותן. לגבי טומן כנראה פחדה ממוות אכזרי, או שיראה מה עושים לה. זה לא רלוונטי.

 

אתם שמים לב שהרבה מההשגות שלכם לגבי הפרק נובעות מזה שאתם מתייחסים למהלכים משל היו בני אדם, כן? איך רכבו על דרקון, איך לא נשרפו, למה לא היה דו שיח, מה המניעים, למה בווינטרפל לא עשו מצדה. אני לא מבין למה כל הדברים האלה רלוונטיים למלחמה בזומבים ובמפלצות.

Link to comment
Share on other sites

מצטער, אבל גם הקטע הזה עם "הסדרה היא משחקי ה*כס* והמתים זה לא העיקר" לא תופס מבחינתי. אני ועוד רבים התאהבנו בסדרה בגלל הקטע הפוליטי שלה, התחכומים, הבתים הרבים וכו, אבל ברגע שאתם טוחנים לנו את הראש כבר 8 עונות כמה המתים זה העיקר וכמה זה הקרב היחיד שחשוב באמת, אז וואלה... אתם משכנעים אותנו. ואתם לא יכולים לסיים אותו פשוט ככה. ועוד בפרק שלישי. איך ימשיכו מכאן? איך אפשר להמשיך אחרי קטזריס כזה?

זה כמו שיעשו סדרה שבמשך 8 עונות תלווה את בריטניה במלחמת העולם השנייה, ואז בפרק השלישי של העונה האחרונה יתארו באופן חפיפניקי את הפלישה לנורמנדי והסוף שלה יהיה בכלל הבחירות שצ'רצ'יל הפסיד בהן. Who gives a fuck?

או שזאת פשוט מטאפורה. הם נוצרו מתוך מלחמה, התאחדו כדי להביס אותם אבל במחיר הקמת חומה, מה שהשאיר מאחור את הפרי פוק, הם התחילו לחזור בזמן מלחמת אזרחים, והתגייסות של כולם למען מטרה משותפת, כולל פירוק החומה ותהליך פיוס בין הפרי פוק לצפון, זה מה שהרג אותם.
Link to comment
Share on other sites

יש להם שפה משלהם, איזה דו שיח ציפית לקבל?

 

ההתאבדות המתוכננת של סרסי היתה בגלל מה שחשבה שיקרה להם כשבויים במלחמה. היא אפילו אמרה לסנסה שהורתה לשומר שם (אילין פיין?) להרוג את הנשים כדי שלא יאנסו אותן. לגבי טומן כנראה פחדה ממוות אכזרי, או שיראה מה עושים לה. זה לא רלוונטי.

 

אתם שמים לב שהרבה מההשגות שלכם לגבי הפרק נובעות מזה שאתם מתייחסים למהלכים משל היו בני אדם, כן? איך רכבו על דרקון, איך לא נשרפו, למה לא היה דו שיח, מה המניעים, למה בווינטרפל לא עשו מצדה. אני לא מבין למה כל הדברים האלה רלוונטיים למלחמה בזומבים ובמפלצות.

בעולם שבו אנשים רוכבים על דרקונים, קוסמים יכולים להבעיר דברים, ואדם יכול להסתכל על אירועים בעבר/להשתלט על יצורים אחרים באמצעות מחשבה, יש לי הרגשה שמחסום שפה זה לא הבעיה המרכזית.

 

סנסה, טיריון ואריס וכל מי שהיה בקריפטס היו חייבים למות, או שהמתים האלה כ"כ מפגרים שהם לא מצליחים לחסל אנשים באולם סגור? אשכרה הם התחבאו והסתכלו בכיף שלהם מהצד. זו הסצינה הכי מטומטמת שראיתי אי פעם במשחקי הכס. ההשוואה שלי מדויקת. מה זה משנה אם זה חיילים או מתים... מה אתה חושב שהמתים לא הורגים באופן אכזרי?

 

זה רלוונטי למלחמה עם מפלצות בסידרה שלימדה אותנו שתמיד יש עוד צד למה שאתה רואה במסך. המתים היה הבילדאפ הכי גדול שאי פעם נבנה בסידרה הזו. זה התחיל ישר בפרק הראשון. אחרי עונות של פוליטיקה יוצאת דופן סוף סוף הסידרה התחילה לטפטף לנו ש-"this war of five kings means nothing. The true war lies to the north". ומה קרה שם? כלום ושום דבר... מלחמה בקנה מידה יפה בלי שום פאנץ' ומחשבה. בלי עומק

Link to comment
Share on other sites

יש להם שפה משלהם, איזה דו שיח ציפית לקבל?

 

ההתאבדות המתוכננת של סרסי היתה בגלל מה שחשבה שיקרה להם כשבויים במלחמה. היא אפילו אמרה לסנסה שהורתה לשומר שם (אילין פיין?) להרוג את הנשים כדי שלא יאנסו אותן. לגבי טומן כנראה פחדה ממוות אכזרי, או שיראה מה עושים לה. זה לא רלוונטי.

 

אתם שמים לב שהרבה מההשגות שלכם לגבי הפרק נובעות מזה שאתם מתייחסים למהלכים משל היו בני אדם, כן? איך רכבו על דרקון, איך לא נשרפו, למה לא היה דו שיח, מה המניעים, למה בווינטרפל לא עשו מצדה. אני לא מבין למה כל הדברים האלה רלוונטיים למלחמה בזומבים ובמפלצות.

באופן אישי, אני לא ציפיתי לדו-שיח.

אבל מעבר למה שכבר אמרו לך, אתה שוכח שהסדרה עצמה הציגה את זה שהנייט קינג היה במקור אדם, שהוא יצור תבוני שמתכנן אסטרטגיה (ולא זומבי דוגמת המתים המהלכים) ושהוא השאיר סימנים בחלקי גופות יותר מפעם אחת מסיבה שלא ממש ברורה לנו.

 

זה שבסוף אתה הסתכלת עליו כמו זומבי או מפלצת חסר תבונה, מוכיח שהסדרה סגרה את הקו עלילה הזה בצורה רעה מאוד.

Link to comment
Share on other sites

בעולם שבו אנשים רוכבים על דרקונים, קוסמים יכולים להבעיר דברים, ואדם יכול להסתכל על אירועים בעבר/להשתלט על יצורים אחרים באמצעות מחשבה, יש לי הרגשה שמחסום שפה זה לא הבעיה המרכזית.

 

סנסה, טיריון ואריס וכל מי שהיה בקריפטס היו חייבים למות, או שהמתים האלה כ"כ מפגרים שהם לא מצליחים לחסל אנשים באולם סגור? אשכרה הם התחבאו והסתכלו בכיף שלהם מהצד. זו הסצינה הכי מטומטמת שראיתי אי פעם במשחקי הכס. ההשוואה שלי מדויקת. מה זה משנה אם זה חיילים או מתים... מה אתה חושב שהמתים לא הורגים באופן אכזרי?

 

זה רלוונטי למלחמה עם מפלצות בסידרה שלימדה אותנו שתמיד יש עוד צד למה שאתה רואה במסך. המתים היה הבילדאפ הכי גדול שאי פעם נבנה בסידרה הזו. זה התחיל ישר בפרק הראשון. אחרי עונות של פוליטיקה יוצאת דופן סוף סוף הסידרה התחילה לטפטף לנו ש-"this war of five kings means nothing. The true war lies to the north". ומה קרה שם? כלום ושום דבר... מלחמה בקנה מידה יפה בלי שום פאנץ' ומחשבה. בלי עומק

הוייטס לא אונסים ולא מתעללים, הם פשוט הורגים. ולא נראה שיש להם ממש שכל.

 

דנריס השתמשה במתרגמת, ככה ששפה היא כן עניין. זה שאתה מכניס אלמנטים של קסם לא אומר שאתה צריך להשתמש בזה כדאוס אקס מכינה לטובת אקשן.

 

ואולי זה בעצם בדיוק העניין? זה לא שהסדרה מראה שיש עוד צדדים כמו שהיא אומרת שאנחנו מתעסקים בטפל כי נקודת המבט שלנו שגויה - למשל עיסוק בשחרור ליאנה, כשליאנה לא נחטפה. בדיוק כמו שהתעסקות בכס כשיש בעיה משותפת היתה כביכול הטפל מבחינת ווסטרוס, אתם עכשיו עושים אותו דבר מהכיוון הפוך כשמתייחסים לטפל, לדעתי. אני לא חושב שהסדרה אומרת שיש שני צדדים, היא אומרת שאנשים מסתכלים לא נכון. אין שני צדדים לרוברט נגד רייגאר למשל - רייגאר הוא הצד הצודק, נקודה. נד גילה שהסיפור הוא שקר (שרוברט האמין בו). ג׳ון גילה שמשמר הלילה זה שקר. דנריס כל הסדרה מתקדמת לקראת גילוי שזכות המלוכה שלה היא שקר. מליסנדרה גילתה שהצורך להקריב את שירין הוא שקר. רוב למד על בשרו שהנאמנות היא שקר, וגם בהמשך הצפון התאחד מחדש כשזה היה נוח לו, לא כשפחד. ג׳ון ארין מת כשגילה שהילדים של סרסי הם שקר. אנשים חשבו שהווקרז הם שקר, ואז גילו שהם אמת. בריאן (אני חושב) גילתה גם את האמת לגבי ג׳יימי.

 

בכל הסיפורים האלה לא היו שני צדדים, היו שקר ואמת. לי נראה שבמובן מסויים העניין הוא לא מורכבות, הוא שקר ואמת. כלומר מרטין לא חיפש מורכבות לשם המורכבות. מלך הלילה הוא לא דמות ראשית. אנחנו גם לא מקבלים יותר מדי רקע על חלקים אחרים בסדרה. מה שבאמת חשוב זה הסיפור של הצפון עם סטארק במרכז (וכנראה גם דנריס, זה גם מה שנובע מהשם של הסדרה) ולא הכס לדעתי, אני חושב שמרטין אפילו אמר שזה הסיפור של סטארק פעם, אבל לא בטוח.

 

אז עכשיו אתה מתפלא ששוב היה red herring שנפלת בו? אם כבר, לדעתי זה מאוד נאמן לפואנטה של מרטין, הרי כל הסדרה הזאת היא red herring אחד גדול. לי נראה שזאת בדיוק הפואנטה שלה. היא הרי מתחילה בהנחת יסוד שגויה לגבי רייגאר וליאנה.

 

זאת גם ההצדקה היחידה לדעתי לקיום הדמות של ג׳ון שלא משתנה לאורך כל הסדרה ותמיד נשארת אותו טמבל. הדבר היחיד שמתעקש עליו הוא לדעת את האמת, בגלל זה סירב לשקר מול סרסי, כי אם אנשים לא אומרים את האמת אז למילים אין משמעות.

Link to comment
Share on other sites

הפרק היה חסר עלילה אמיתית והגיונית עם חוקיות מסויימת שאפיינה אותה בעונותיה הראשונות (בעיקר כשהיו ספרים להיצמד אליהם).

החוסר הזה קיים כבר כמה עונות לכן אני לא מבין למה אנשים פה עדיין מופתעים.

מצד שני אני גם לא מבין איך יש אנשים שמנסים להצדיק את החוסר הזה כאילו הוא לא קיים, כשברור לכל שהוא כן.

כבר כמה עונות שצריך להסתכל על הסדרה הזאת כסתם עוד סדרה שמספקת בידור נחמד להמונים. הילוודי משהו. וזהו. כל הררי המילים שנכתבו פה.. חבל על המאמץ.

Link to comment
Share on other sites

הפרק היה חסר עלילה אמיתית והגיונית עם חוקיות מסויימת שאפיינה אותה בעונותיה הראשונות (בעיקר כשהיו ספרים להיצמד אליהם).

החוסר הזה קיים כבר כמה עונות לכן אני לא מבין למה אנשים פה עדיין מופתעים.

מצד שני אני גם לא מבין איך יש אנשים שמנסים להצדיק את החוסר הזה כאילו הוא לא קיים, כשברור לכל שהוא כן.

כבר כמה עונות שצריך להסתכל על הסדרה הזאת כסתם עוד סדרה שמספקת בידור נחמד להמונים. הילוודי משהו. וזהו. כל הררי המילים שנכתבו פה.. חבל על המאמץ.

אני חושב שזה בדיוק להיפך. אתם צריכים לשאול את עצמכם מה העלילה ואיך רצונות של מלך הלילה היו מקדמים אותה. אם הוא רוצה לנקום בסטארקים - זה יכול לקדם. אם הוא רוצה להשתלט על העולם ולהשמיד את האנושות - זה לא. זה אולי חומר לספין-אוף, אבל לא חושב שזה קשור לסדרה הנוכחית. יש סיבה שהסדרה לא התעסקה בזה עד עכשיו לדעתי. זה לא הסיפור.

 

דברים שקורים בסיפור צריכים לשרת מטרה מסויימת כדי שלא יהיו סתם בידור חסר משמעות. אם יש למרטין פואנטה, ובכל הנראה יש לו, דמויות והתרחשויות אמורות לשרת את הפואנטה.

 

נוסף בעריכה: ממה שמצאתי עכשיו מרטין אמר בריאיון שלדעתו השימוש בקסם צריך להיות מעודן, ושהוא לא צריך להיות מובן, כי אז הוא מפסיק להיות קסם. ככה שלפי זה משתמע שהתעסקות בטבעו של מלך הלילה היתה בדיוק בוגדת בסיפור שלו. אם מרטין הבהיר שהוא לא מתכוון להתעמק בקסם, ולא עשה את זה במשך חמישה ספרים, זאת לא אשמתו שאתם מאוכזבים מזה שיוצרי סדרת הטלוויזיה סיימו את ההתעסקות עם האלמנט הזה באופן לא מעמיק. אם כבר, הייתם אמורים להבין את זה עד עכשיו. זה לא היה אמור להיות בילד אפ, הוא אפילו אמר שבהתחלה הוא שקל לא להשתמש בקסם בכלל, ומסתבר שגם הבהיר שלא לצפות ליותר מדי קסם בסיום הסדרה. זה לא הנושא שלה.

Link to comment
Share on other sites

זו תאוריה נוראית. קודם כל כי ברור שהיא ממש נכפית בכוח ולא תואמת למציאות. אבל בעיקר כי גם אם נניח שהיא נכונה, היא בעצם אומרת שהכל היה מתוכנן מראש ואריה ידעה שזה מה שהיא צריכה לעשות, מה שמבטל לחלוטין את כל הנרטיב שלה בפרק והופך אותו לחסר משמעות.

עכשיו רק קלטתי את ההודעה שלך. לדעתי רוב התיאוריות נכפות בכוח, בכנות, אני מודה שאני לא הכי מתעסק בזה כי זה לא רלוונטי בעיניי. זה כן יותר סביר בעיניי מהתיאוריות האחרות.

 

מקבל את מה שאומר לגבי אי הסבירות שהיה מתוכנן. מה שכן, איך אתה מפרש את הנרטיב של אריה בפרק? לא בקטע של ויכוח, בקטע של דיון, כי מעניין אותי וכי אני לא בטוח שלי יש דעה כרגע - אני פשוט חשבתי על זה כהמשך רציף של הנרטיב הכללי שלה, לא חשבתי על זה כקטע נפרד. אני גם אודה שלדעתי נקודת המבט שלך היא בעיניי מהיותר רציניות פה, כי גם כשלא מסכים איתך אני עדיין שם לב שאתה מנסה לראות דברים מעבר ושואל שאלות לגבי המשמעות.

 

אוסיף שעכשיו קראתי את מה שכתבת על הייעוד - ואני חולק על זה. העובדה שרוב מת למשל אומרת שהייעוד של הדמות (מבחינת הסיפור) לא היתה לנצח במלחמה, אבל שחשבנו את זה וששוכנענו בכך מאותה סיבה ששוכנענו שרייגאר חטף את ליאנה - כדי לשאוב אותנו לנקודת המבט של הצפון. זה היה אמור להשפיע עלינו אמוציונלית. בגלל דברים כאלה חבל לי שלא הצלחתי לקרוא את הספר, אני באמת חושב שהסיפור מבריק ומה שהיה טרן אוף בעיניי זה השפה שלו. יכול להיות שהייתי ממשיך אם לא היתה את הסדרה ולא הייתי רואה כבר את מה שקורא (לעומת טריינספוטינג למשל שבו השימוש בשפה ריתק אותי מהרגע הראשון, גם בלי לחשוב על המשמעות), אבל לא היתה לי סבלנות לכתיבה ולעריכה, אז כשאני רוצה אני פשוט מחפש לראות מה כתוב בסדרה לגבי עניין ספציפי (מנפלאות האינטרנט). זה חבל לי כי באמת יש לי את ההרגשה שחסר לספר הזה את הגרוש לא ללירה, אלא להון ספרותי. מספר שאני לא מצליח לקרוא יש סיכוי שהיה הופך להכי אהוב עליי אי פעם. ברור לי שהרבה מהדברים האלה שאני אוהב בסדרה הם ייצוג של היצירה הנפלאה של מרטין (ושוב, זאת התשובה שלי למי שחושב שאני מזלזל במרטין - וחוזר בי מהנחרצות כי לא הוגן לשפוט כתיבה לפי מדגם קטן). מבחינת טכניקות של נקודות מבט וחשיפת הסיפור בשלבים, ומסרים, ומטאפורות, ורבדים - זה סיפור מעולה. וגם התחלתי להעריך את הסדרה יותר כשעם הזמן הם נחשפו, וכשהתחלתי לפרש אותה כמו שמפרשים פרוזה.

 

אני כן עדיין חושב שמרטין צריך לשנות את הגישה שלו בנוגע לעריכה, כי עובדה שגם המעריצים שלו מתלוננים לפעמים על הטקסט, ועובדה שהוא מתקשה לכתוב, מה שהוא בעצמו אומר. יש לו רעיונות, אבל זה לא יוצא כשהוא מנסה להתיישב לכתוב. אז לדעתי - או זה, או שיעבור לטלוויזיה ופשוט ייצור סדרות באותו אופן ועומק שיצר את הספר. כי השפה בספר לא גרמה לי להרגיש כלום, ואולי היתה גורמת אם הייתי ממשיך אבל לא הצליחה לתפוס אותי, ולעומת זאת המשחק והבימוי הנהדרים כן מושכים אותי - כשהם נשענים על החזון של מרטין. נתקלתי גם במאמרים של אנשים שאהבו את הספרים ושחושבים שהפורמט הטלוויזיוני משרת את הסיפור יותר טוב, אגב. אני מסכים איתך שהסדרה מהפכנית - זה כי לדעתי היא שילבה בין עולמות. זאת פרוזה טלוויזיונית. והפרקים שמרטין ספציפית כתב גם היו נהדרים, אם אני זוכר נכון הוא גם היה תסריטאי בעברו. מנחש שעבר לכתיבה כי הרגיש מוגבל בטלוויזיה/קולנוע, אבל בעולם של היום - ובמיוחד אחרי ההצלחה של הסדרה - אין סיבה שירגיש מוגבל לדעתי. היום יש לו יותר משאבים וחופש.

 

בכל מקרה, סטיתי, אז בחזרה לייעוד הדמויות חליטות שלהן - אם ג׳יימי היה מת עכשיו, רגע לפני סוף הסדרה, זה היה יותר מפריע לי ומרגיש יותר סתמי מאשר מוות של מלך הלילה כמו שמת, כי בניגוד למלך הלילה הוא כן דמות "אמיתית". אני גם חושב שהנוכחות שלו שם שירתה מטרה. הוא היה צריך להיפרד מסרסיי. הדמות שלו די שקטה במהלך רוב הסדרה, למה לשלוח אותו לצפון למות? אנחנו לא קשורים אליו רגשית כרגע, ככה שלא רואה איזו מטרה זה היה משרת. לגרום לסרסי להרגיש משהו שיתקשר למלחמה שלה נגד שאר העולם? מילא אם זה היה בעיצומו של התהליך שבו שינינו את נקודת המבט שלנו לגביו, אז הייתי מבין. אבל ככה? היה עדיף שסרסי תהרוג אותו לפני שמגיע לשם.

Link to comment
Share on other sites

דעה שלי על הפרק השלישי, כנראה דעת מיעוט ביחס לרוב התגובות כאן - פרק מעולה.

יכול להיות שמרוב תיאוריות וספקולציות קצת (מאוד) התאכזבתם שמה שקרה לא תאם למה שרציתם או חשבתם שיקרה, ואמרתם לעצמכם אחר כך "לפחות אם במקום ה x שחשבתי שיקרה היה קורה y גם הייתי מקבל את זה, אבל בסוף קיבלנו z מאכזב".

לדעתי כל ההתעסקות הזאת רק מראה כמה הפרק הזה היה לא פחות מעצום.

כן, דברים יכלו להיות יותר ריאליסטיים, אבל לא חייבים להיות קטנוניים.

למה מלך הלילה לא דיבר עם בראן? כי הוא לא מדבר. למה הוא לא נשרף? לא כי טרגריאן אלא הוא פשוט חסין לאש, ראו את זה כבר במערה של העורב. יכול להיות שגם לעובדה שהוא נוצר מדרגונגלאס קשורה לכך.

למה דמויות חשובות לא מתו? כן מתו מספר דמויות מוכרות, אבל לא כולן כמובן. למה שכולן ימותו? כשסטאניס תקף את מעלה מלך מישהו מת בכלל? הכי הרבה שקיבלנו זה פציעה של טיריון. בקרב הממזרים מי מת? ריקון ובסוף ראמזי.

אין סיבה שיהרגו את כל מי שהיה במערות למשל רק לשם ההריגה. יש עוד חצי עונה, ויש לדמויות עוד דברים לעשות.

 

בכלל, אנשים מסכמים את העונה כבר. ממתי מסכמים עונה באמצע? ועוד כשידוע שתמיד הפרקים האחרונים הם היותר טובים בדרך כלל.

 

מבחינת הוייט ווקרס. כן, הם מוזכרים כבר מהעונה הראשונה, דיברו עליהם מדי פעם, ודאגו להזהיר ולהפחיד אותנו מהם.

בהתחלה חשבתי שזה יהיה מוזר אם יפסידו ישר בפרק אחד, והסיפור שלהם יסתיים, אבל כנראה שאין מה למתוח את זה מעבר לכך. הרי צריך פרק התאוששות אחרי המלחמה הזאת, ואז יש את הקרב על הכס. אלא אם כן היו עושים שהמתים היו מנצחים כאן, ואז הולכים להילחם בעצמם בסרסיי, אבל זה כבר מה שכתבתי בהתחלה, שנבנו כל כך הרבה תאוריות וספקולציות של מה הולך לקרות, וזה להתאכזב שמה שקיוית שיקרה לא קרה.

Link to comment
Share on other sites

לקבל במעין הכנעה את כל מה שהכותבים עשו פה רק בגלל שהם החליטו לעשות את זה

זה סבבה, אבל זה אחרת לגמרי מאיך שהסדרה הזו הייתה עד עכשיו, וגם ממה שהם רצו שהיא תהיה

בסדרות מהסוג הזה הקהל הוא חלק אקטיבי. התיאוריות, הביקורת והפידבק, משמעותיות לתהילה והמורשת

שהסדרה תשאיר מאחוריה, כפועל יוצא הקהל גם משפיע מראש על הכתיבה.

 

אז לא, אתם לא תפמפמו לי סטורי ליין 8 עונות כדי לסגור אותו בכזו קלות ובלי הסברים.

גם ההסברים שכן ניתנו לא היו מספקים - אם מלך הלילה רוצה למחוק את הזכרון, למה הוא לא הלך למצודה קודם?

קרב הרבה יותר קליל, ושם כתובים כל הדברים שקרו פחות או יותר. זה זכרון משמעותי לא פחות אם לא יותר מבראן.

למה לא ללכת לקינגס לנדינג ולהביא עוד 20 אלף חיילים איתך?

למה לא ללכת לבראבוס ולהביא צבא של רוצחים?

יש עוד מיליון אופציות למי שתמיד הראו אותו כזה שמסתכל מהצד ובראשו התכנית הגדולה האמיתית

שבגלל זה היא מלחיצה כ"כ את מי שנפל לו האסימון לגבי המתים.

 

מעבר לזה, אתם אולי שוכחים שחלק ניכר מהמהות בסדרה הזו היה הכאוס.

הטוב לא תמיד מנצח, הטוב לא באמת תמיד טוב.

הגיבור הוא לא הגיבור.

במובן הזה היא הייתה יותר סדרת ריאליטי מעלילה. המטרה הייתה שלא תוכל להבין מי הגיבור באמת.

אפילו מלך הלילה במקור שלו בא להגן על הראשונים מבני האדם הרעים - משמע גם לגביו אתה אמור להיות חצוי,

הוא רוצה להשמיד את בני האדם אבל עושה את זה בשירות מי שבני האדם השמידו. וואלה, רע או טוב? לא כזה קל להחליט.

סדרות גדולות באמת עושות בדיוק את זה - גורמות לך לתהות מי פה הגיבור ומי צריך לנצח, ואפילו לתהות מה זה ניצחון בתכלס.

כל מי שראה הסמויה, הסופרנוס או ילדי האנרכיה אמור להבין את הטיעון הזה. כי זה מה שעושה סדרה גדולה.

 

פה, הם בחרו מאוד בקלות לסגור פינות ולקבוע לנו מי הגיבורים ומה סדר היציאה שלהם מבית האח הגדול

למרות שבכל העונות חווינו בילד אפ של הדמויות האלה גם למוות מוקדם אפשרי שישאיר אותנו לתהות לגביהן

והכי גרוע שהם שילבו בתוך זה הוליווד מיינסטרימי טיפוסי.

לא יכול להיות שחבורת זומבים מטורפים קופצים על בריאן, ג'יימי, גריי וורם וסאם פעם אחר פעם

הם יהיו חסרי אונים לגמרי וחלקם יבכו או יצרחו צרחות של אונס קבוצתי

ובסוף יצאו ללא פגע, ויותר מפעם אחת!

כאילו יש להם חסינות. אתה לא יכול למות כי לא סיימנו איתך.

 

לא סיימנו עם רוב, לא סיימנו עם אוברין מרטל, לא סיימנו עם נד סטארק

לא סיימנו עם מלא אנשים והם מתו. למה? ככה. כי זה משחקי הכס.

ובערך מהרגע שנגמרו הספרים זה הפסיק להיות משחקי הכס לאט לאט.

השיא בדיעבד היה במוות של ג'ון - אז לפחות עוד היה סטורי ליין לאיך הוא חזר לחיים

אבל מאז הם פשוט עברו למוד של הוליווד, שבו הגיבור לא מת. חד וחלק. לפחות לא עד שנחליט שזה הכי טוב לסיפור שלנו

 

למרטין כנראה קשה לכתוב כי הוא עושה ההפך. הוא מבין מתי דמות צריכה למות ואז משתגע באיך הסיפור שלו ימשיך משם

הם אומרים פאק איט - אין לי איך להמשיך את הסיפור משם? אז הדמות הזאת לא תמות. היא תמות כשאני אסיים למצות ממנה מה שאני צריך ממנה.

בגלל זה גם אין סיפורים מקבילים וקטנים, בשביל מה צריך אותם? הגיבורים שלנו יתנו את כל מה שצריך עד הרגע האחרון.

זה לא משחקי הכס, וזה הכי מאכזב אותי. יש להם 3 פרקים לנסות להראות לי אחרת, ואני בספק גדול מאוד שזה יקרה.

Link to comment
Share on other sites

אני חושב שזה בדיוק להיפך. אתם צריכים לשאול את עצמכם מה העלילה ואיך רצונות של מלך הלילה היו מקדמים אותה. אם הוא רוצה לנקום בסטארקים - זה יכול לקדם. אם הוא רוצה להשתלט על העולם ולהשמיד את האנושות - זה לא. זה אולי חומר לספין-אוף, אבל לא חושב שזה קשור לסדרה הנוכחית. יש סיבה שהסדרה לא התעסקה בזה עד עכשיו לדעתי. זה לא הסיפור.

 

דברים שקורים בסיפור צריכים לשרת מטרה מסויימת כדי שלא יהיו סתם בידור חסר משמעות. אם יש למרטין פואנטה, ובכל הנראה יש לו, דמויות והתרחשויות אמורות לשרת את הפואנטה.

 

נוסף בעריכה: ממה שמצאתי עכשיו מרטין אמר בריאיון שלדעתו השימוש בקסם צריך להיות מעודן, ושהוא לא צריך להיות מובן, כי אז הוא מפסיק להיות קסם. ככה שלפי זה משתמע שהתעסקות בטבעו של מלך הלילה היתה בדיוק בוגדת בסיפור שלו. אם מרטין הבהיר שהוא לא מתכוון להתעמק בקסם, ולא עשה את זה במשך חמישה ספרים, זאת לא אשמתו שאתם מאוכזבים מזה שיוצרי סדרת הטלוויזיה סיימו את ההתעסקות עם האלמנט הזה באופן לא מעמיק. אם כבר, הייתם אמורים להבין את זה עד עכשיו. זה לא היה אמור להיות בילד אפ, הוא אפילו אמר שבהתחלה הוא שקל לא להשתמש בקסם בכלל, ומסתבר שגם הבהיר שלא לצפות ליותר מדי קסם בסיום הסדרה. זה לא הנושא שלה.

 

אישית חושב שהוא התקדם לכיוון השתלטות על העולם והשמדת האנושות. בסופו של דבר לשם כך הוא נוצר. אבל דווקא זה לא מהדברים שהפריעו לי.

גם לא נושא הקסם.

פירטו כבר גם פה וגם בטורי פרשנות שונים מספיק פאקים בפרק הזה.

Link to comment
Share on other sites

לקבל במעין הכנעה את כל מה שהכותבים עשו פה רק בגלל שהם החליטו לעשות את זה

זה סבבה, אבל זה אחרת לגמרי מאיך שהסדרה הזו הייתה עד עכשיו, וגם ממה שהם רצו שהיא תהיה

בסדרות מהסוג הזה הקהל הוא חלק אקטיבי. התיאוריות, הביקורת והפידבק, משמעותיות לתהילה והמורשת

שהסדרה תשאיר מאחוריה, כפועל יוצא הקהל גם משפיע מראש על הכתיבה.

 

אז לא, אתם לא תפמפמו לי סטורי ליין 8 עונות כדי לסגור אותו בכזו קלות ובלי הסברים.

גם ההסברים שכן ניתנו לא היו מספקים - אם מלך הלילה רוצה למחוק את הזכרון, למה הוא לא הלך למצודה קודם?

קרב הרבה יותר קליל, ושם כתובים כל הדברים שקרו פחות או יותר. זה זכרון משמעותי לא פחות אם לא יותר מבראן.

למה לא ללכת לקינגס לנדינג ולהביא עוד 20 אלף חיילים איתך?

למה לא ללכת לבראבוס ולהביא צבא של רוצחים?

יש עוד מיליון אופציות למי שתמיד הראו אותו כזה שמסתכל מהצד ובראשו התכנית הגדולה האמיתית

שבגלל זה היא מלחיצה כ"כ את מי שנפל לו האסימון לגבי המתים.

 

מעבר לזה, אתם אולי שוכחים שחלק ניכר מהמהות בסדרה הזו היה הכאוס.

הטוב לא תמיד מנצח, הטוב לא באמת תמיד טוב.

הגיבור הוא לא הגיבור.

במובן הזה היא הייתה יותר סדרת ריאליטי מעלילה. המטרה הייתה שלא תוכל להבין מי הגיבור באמת.

אפילו מלך הלילה במקור שלו בא להגן על הראשונים מבני האדם הרעים - משמע גם לגביו אתה אמור להיות חצוי,

הוא רוצה להשמיד את בני האדם אבל עושה את זה בשירות מי שבני האדם השמידו. וואלה, רע או טוב? לא כזה קל להחליט.

סדרות גדולות באמת עושות בדיוק את זה - גורמות לך לתהות מי פה הגיבור ומי צריך לנצח, ואפילו לתהות מה זה ניצחון בתכלס.

כל מי שראה הסמויה, הסופרנוס או ילדי האנרכיה אמור להבין את הטיעון הזה. כי זה מה שעושה סדרה גדולה.

 

פה, הם בחרו מאוד בקלות לסגור פינות ולקבוע לנו מי הגיבורים ומה סדר היציאה שלהם מבית האח הגדול

למרות שבכל העונות חווינו בילד אפ של הדמויות האלה גם למוות מוקדם אפשרי שישאיר אותנו לתהות לגביהן

והכי גרוע שהם שילבו בתוך זה הוליווד מיינסטרימי טיפוסי.

לא יכול להיות שחבורת זומבים מטורפים קופצים על בריאן, ג'יימי, גריי וורם וסאם פעם אחר פעם

הם יהיו חסרי אונים לגמרי וחלקם יבכו או יצרחו צרחות של אונס קבוצתי

ובסוף יצאו ללא פגע, ויותר מפעם אחת!

כאילו יש להם חסינות. אתה לא יכול למות כי לא סיימנו איתך.

 

לא סיימנו עם רוב, לא סיימנו עם אוברין מרטל, לא סיימנו עם נד סטארק

לא סיימנו עם מלא אנשים והם מתו. למה? ככה. כי זה משחקי הכס.

ובערך מהרגע שנגמרו הספרים זה הפסיק להיות משחקי הכס לאט לאט.

השיא בדיעבד היה במוות של ג'ון - אז לפחות עוד היה סטורי ליין לאיך הוא חזר לחיים

אבל מאז הם פשוט עברו למוד של הוליווד, שבו הגיבור לא מת. חד וחלק. לפחות לא עד שנחליט שזה הכי טוב לסיפור שלנו

 

למרטין כנראה קשה לכתוב כי הוא עושה ההפך. הוא מבין מתי דמות צריכה למות ואז משתגע באיך הסיפור שלו ימשיך משם

הם אומרים פאק איט - אין לי איך להמשיך את הסיפור משם? אז הדמות הזאת לא תמות. היא תמות כשאני אסיים למצות ממנה מה שאני צריך ממנה.

בגלל זה גם אין סיפורים מקבילים וקטנים, בשביל מה צריך אותם? הגיבורים שלנו יתנו את כל מה שצריך עד הרגע האחרון.

זה לא משחקי הכס, וזה הכי מאכזב אותי. יש להם 3 פרקים לנסות להראות לי אחרת, ואני בספק גדול מאוד שזה יקרה.

+1

Link to comment
Share on other sites

איך בדיוק הוא אמור ללכת לבראבוס ולנהל מו"מ על רכישת צבא. זה לא הגיוני ומצריך הרבה דברים שלא הראה מעולם.

 

טיסה למעלה מלך על גבי הדרקון, דאני וג'ון עם 2 דרקונים כשהחזק ביותר אצל דאני, זו משימת התאבדות בשבילו.

וגם אם היה מצליח לחמוק משניהם, היה מגיע לסרסיי שכבר אמורה להיות מוכנה אסטרטגית להתמודדות עם דרקון.

זה נראה די מופרך בעיניי שדרקון אחד ישחוט שם את כולם, אחרת אין שום טעם למלחמה על הכס אם דרקון אחד בלבד זה game over. ועוד לא החזק שבהם.

מוציא את כל העניין מהמלחמה האחרונה.

 

מלך הלילה הוא לא הג'וקר, שהוא איזה ארכי נבל גאון.

איפה הוא הוכיח אינטליגנציה ברמה גבוהה?

Link to comment
Share on other sites

מלך הלילה הוא לא הג'וקר, שהוא איזה ארכי נבל גאון.

איפה הוא הוכיח אינטליגנציה ברמה גבוהה?

לא מסכים.

הכיתור של המשלחת לצפון עד שדני תבוא להציל אותם כדי להרוויח דרקון בשביל להפיל את החומה, זו דוגמה לא רעה לאינטיליגנציה ומחשבה אסטרטגית.

Link to comment
Share on other sites

דרקון זה כמו לתקוף את עזה רק עם מטוסים. צריך כוחות קרקע כדי לנקות את השטח עד הסוף. גם מאיפה למלך הלילה לדעת מה קורה במעלה המלך?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.