Jump to content

בחירות 2019


MaTa

Recommended Posts

האמת שספציפית לגבי הימין החדש אני יכול להבין את הפיצול (זה שהמפלגה לא דמוקרטית והיא שלטון זוגי זה מטומטם, אבל הפיצול הגיוני). הבית היהודי מפלגה דתית סקטוריאלית, הם מכוונים לרעיון כללי של ימין ביטחוני וכלכלי עד רמה מסוימת (וזה משהו שצריך לציין, כי רוב המפלגות הולכות על קו כלכלי שמאלני לגמרי).

ישראל ביתנו היא מפלגת עולים ותיקה ועד היום משחקת על הקלף הזה, גם ברשימה שלה, גם היא קצת שונה. כל שאר הכחלון, אורלי לוי וכאלה זה באמת מגוחך. אלי ישי, אורן חזן וגל הירש זה בכלל בדיחה.

ליברמן כבר שנים חי בעיקר על הקול של יוצאי ברית המועצות מעניין אותי אם יש מפלגה שפונה לעולים מצרפת שבשנים האחרונות המספר שלהם גדל ומה הם מצביעים.
Link to comment
Share on other sites

גם גנץ לא.

אבל גנץ רוצה שיבחרו בו כי הוא לא ביבי ופייגלין רוצה לקדם אידיאולוגיה.

זה כל ההבדל.

(חוץ מזה שפייגלין כבר היה חבר כנסת וגנץ לא).

אתה עדיין טועה באבחנה, בעיניי. כחבר כנסת אין בעיה להיות מדינאי ולא פוליטיקאי. פעולות פוליטיות הן הפעולות שיקרבו אותך לכמה שיותר כוח ולכן יהיו פעולות פרגמטיות ולא אידיאולוגיות. גנץ בחש פוליטיקה בתוך הצבא ומרגע שנכנס למערכת כל הפעולות שלו הן פוליטיות נטו.

הצומת הפוליטית הראשונה שפייגלין יעמוד בה, אם וכאשר ייכנס לכנסת, יהיו המשאים ומתנים הקואליציוניים. שם נראה האם הוא גם פוליטיקאי טוב בנוסף למדינאי, או שלא.

Link to comment
Share on other sites

פייגלין התמודד 3 פעמים בפריימריס של הליכוד וכיהן שנתיים בתור חבר כנסת והיה גם סגן יור הכנסת.

Link to comment
Share on other sites

אתה עדיין טועה באבחנה, בעיניי. כחבר כנסת אין בעיה להיות מדינאי ולא פוליטיקאי.

לא הבנת מה הנקודה שלי. אני אדבר בשפה שלך- אני מאמין שמי שעומד בראש מפלגה, בטח שמתיימרת להיות בשלטון, חייב להיות קודם מדינאי ורק אחר כך פוליטיקאי. כי אם הוא לא מדינאי ורק פוליטיקאי, כמו גנץ לטענתך, אז בעצם המלחמה שלו היא על כסא ולא על הדרך שהמדינה צריכה ללכת בה.

אם אתה לא רואה במועמד שאתה עומד לבחור בו מדינאי, ואתה לא קרוב משפחה שלו שרוצה באופן אישי לסדר לו פנסיה של ראש ממשלה, למה שתצביע לו? כדי שהוא ישב שם ולא מישהו אחר? ויעשה מה? מה שהיועצים שאף אחד לא יודע מי הם ומה האינטרסים שלהם יגידו?

Link to comment
Share on other sites

לומר מה שהציבור רוצה לשמוע ולשנות עמדות זה ממש לא המצאה של לפיד. זה בערך מה שפולוטיקאים עושים מאז ומתמיד.

יועצים שמשפיעים על קבלת החלטות יש לכולם, גם לביבי.

Link to comment
Share on other sites

אני חושב שמה שהכי יפה בסיפור של פייגלין הוא השינוי עם הזמן של אנשים מ״אין לו סיכוי לעבור״ לפאניקה בגלל שהוא עובר.

Link to comment
Share on other sites

סלחו לי שאני נדחף כך באמצע, אני בטח גם אעלם כמו רוח אחרי שאבלבל את הבליל שטויות הקבוע שלי, אבל הי, זה הגשר שאני צריך באין אנרגיות של משחק לשאר דברים של יום.

 

אז כך, רבים (למעשה, רק ג'ק, שכבר לא שואל אותי) שואלים אותי מה דעתי בדבר הבחירות הקריבות ובאות? ומלבד שדעתי היא תחת - הן לא מאוד עניינו אותי עד לאחרונה, אני חושב שהקרב האמיתי הוא למעשה בבחירות שלאחר אלו הקרובות. כבר היום כוח האינרציה של "רק לא ביבי" הוא משמעותי, אז בשילוב אוכלי הפגרים מימין (לא בקטע מעליב) יווצר פה קרב ענקים. אני רק מקווה שהוא לא יהיה משופע רמטכל"ים, ואם כן אז לפחות לא כאלה שפחות מתאימים בפוליטיקה בבקשה.

 

אבל, הנה השנה היא שנת 2019 ואני בכלל נזכר בשנת 2011 עת אני יושב במכונית עם חברי הטוב ואנו דנים בלגליזציה הקרב ובאה למחוזותינו. אחד מאיתנו אמר חמש שנים והשני אמר עשור. התבלבלולולולו השתולולולולו והנה פתאום בשנה הזו הפוליטיקה הטרנדית שלנו נתפסה בטרנד שאני מאוד אוהב - לגליזציה. העטלף יעיד כי דעתי בנושא כבר נשטחה ונבררה. שימו לב שומו שמיים עולם הפוך ראיתי, כבוד ראש ממשלתנו והעומד בראש מפלגת הליכוד השיב, בפעם הראשונה, בנימה כלשהיא, של ספק מסויים, של תנועה לאנשהו, שהוא יבחן את נושא הלגליזציה. כשם שבחן אינספור דברים ובחן ובחן. אסתייג מנימת הביקורת אודות אי המעשה ואציין שרוב החלטות הממשלה אליהן נחשפתי בעשור האחרונות, עדיף אולי שיבחנו עצמם לדעת.

 

איך חדר החיידק המעיק של הסטלנים המעצבנים האלו לצמרת הגבוהה של הפוליטיקה שנמצאת כרגע בכלל במלחמת טינופת? וואלה זה קטע. לפני חודשיים אבקסיס עוד חלמה באספמיה, ליברמן שאף להתחזק, כחלון היה בטוח שהוא ממשיך איתנו לעונה נוספת, אפילו ציפי לבני היה שם שגור. אני אחסוך את הביקורת המאוסה שלי על ריבוי המפלגות הקטנות (ולא פתור מכך פייגלין שאני עתיד לשבח), על הנסיון של מפלגה לתפוס "תיק" שאותו היא מובילה ולנסות להיכנס עם ארבעה מנדטים. לטעמי, פוליטיקה מצריכה ריבוי דעות, תחת מסגרת מפלגתית מצומצמת, סטייל 6-8 מפלגות שרצות לאורך קבע.. ריבוי דעות בתוך המפלגה? אהלן וסהאלן, אם אתה מסוגל להתיישר עם המסגרת המפלגתית (גם כאן לא חף מביקורת פייגלין) בנושאים שמהותיים להלך המדינה ועבורם קיבלה כמות מנדטים מכרעת (נגיד שהמפלגה הגדולה ביותר תקבל במצב כזה 40 מנדט?).

 

על כל פנים ולכל אופן, הטרנד הנוכחי של לגליזציה נקשר בעיקר לצמיחה העולה של זהות בסקרים. פייגלין הוא שובב לא קטן ויש לו חזון דיי סדור למדינה כפי שהוא רואה אותה. בתוך פוליטיקת הטרנדים, הוא עוף די מוזר, משום שהעקרונות שלו הם די עקביים, גם במקומות בהם זה אמור לכאוב לו, כמי שחובש כיפה ומאמין בשם יתברך, הוא מתיישר עם עקרונות החופש והבחירה החופשית. כמובן שזה לא תקף לכל נושא, אבל בקנאביס (שאגב עד כמה שידוע לי בצניעותי אין שום בעיה לערב כיפה וסמים), שומר נפשו ירחק, החירות היא לאדם - וככזה, הוא רשאי לגדל את הצמח, לעבד את הפרח ולקצור את הרווח, אם בחנות סטייל קופי שופ ואם בבית בסוף היום. באשר לסגולות הרפואיות שלו? זו אפילו לא באמת שאלה, הרי הכל די נפתר ברגע שיש לגליזציה - המחקרים אודות מה הוא עוזר ומה לא ברפואה - חופשיים, הגישה לחומר "רפואי" - חופשית, זה אפילו לא צ'יפס, זה קליפת השום.

 

לפני כחודש היה איזשהו נסיון למתג את זהות כעלה ירוק החדשה, והאמת - כאב לי. באותו זמן התכוונתי להצביע משהו אחר לגמרי אם בכלל (איזה נדוש אה?), אבל בעיניי אדם שיש לו עקרונות והוא נאמן להן, ואני יכול לחיות איתן בשלום, בטח אם מדובר בשיפור למצב, הרי הוא מבורך בפוליטיקה הנוכחית. עלה ירוק, שקיבלה את הקול שלי בבחירות הקודמות, אמנם התהדרה ברשימה סלמתק (לטופ 5 כן?) בבחירות הקודמות, אבל הכל נסב סביב קנאביס, וזה - עם כל הכבוד, לא מספיק כדי לשכנע אנשים. יש עוד הרבה צדדים לחיים, ואנשים רוצים לגדול, ולהתפתח, ומתוך כך - הנסיון לקשור את זהות כעלה ירוקה החדשה קושר אותה בדילוג הלאה.

הפלא ופלא, עצם קיומו של המצע המדוקדק של פייגלין, הובילה אנשים להין שלא כך הדבר, שיש רעיון ויש תפיסה ויש דרך ויש איזשהו עתיד שאפשר להתחבר אליו בכמה וכמה תחומים. האם המצע ישים? האם הוא פופוליסטי? בעיני, עם הפתעה (וזו באמת תהיה הפתעה) ו-6 מנדטים, פייגלין לא יוכל להוביל הרבה דברים כמו שהוא חולם, אבל הוא יוכל להתחיל להניע, וכמי שנספר נכון לטרנד היומי כמלצר הגורלות, הוא יכול למנף את נושא הלגליזציה ולהרוויח ביושר את כוחו בכנסת הבאה. וזאת כיצד?

 

הו, תודה ששאלתם. יש עוד קצת פחות מחודש לבחירות, יש אליפות בדרך, הרבה דברים עתידים להשתנות - הלגליזציה לא תחזיק באוויר עוד הרבה זמן. ביבי הבטיח לחשוב על זה, ההם יגידו כן או לא, עוד שבוע גג צצה פרשה והכל נשכח. מה כן? פייגלין יכול לחזור ולהצהיר (להבנתי עשה זאת בעבר) שנושא הלגליזציה הוא הכף המכרעת עבורו בהחלטה במי לתמוך להרכיב את הממשלה היקרה שלנו ירומם שמה לעד. מנקודה זו על פייגלין לעזוב את נושא הלגליזציה ולהתמקד בדברים שבהם הוא שואב קולות נוספים, את הלגליזציה הוא כבר הרוויח. שירוויח את אנשי התחבורה בשבת, את אנשי החינוך לפי וואוצ'ר, התלושים (בעיניי) של צבא מקצועי, יש לו לא מעט דברים שיושבים יפה מאוד עם ההגיון שלו, והרבה אנשים מתחברים אליהם.

יש לו קצת בעיה שהוא צנון פחות כריזמטי, אגב, לדעתי.

אז למה להצהיר יא אורן מפגר? כי כשהוא יזכיר לנו על הטרנד הזה ממש ביום הבחירות או בזה שלפניו, אנחנו נזכר שאם יכנס לקואליציה עם אחד מהמפלצות הראשיות בסיפור, הרי שלגליזציה הייתה תנאי סף - או שהוא נופל, או שהפוליטיקאי השני מתגלה בערוותו (זה לא יפיל אותם בואו נהיה רציניים). פשוט כי לעשות לגליזציה זה כל כך קל, זה בתאכלס לא דורש יותר מדי אג'נדה. רק לגלות אחריות בהקצאת משאבים להסבר ומחקר, כל השאר כבר ימכר בשופרסל הקרוב לביתך.

 

מכאן ומשם חשבתי אני, כי הבחירה בפוליטיקה לעולם תהיה מתוך אלו שאני הכי פחות חולק על דעתם, משום שרק עם עצמי אני מסכים במאת האחוזים, וגם זה רק תחת כדורים. פייגלין, מושלם הוא לא, התגלה בעיני דווקא כמי שאני מתחבר ליותר דברים אצלו מאשר אצל אחרים. ואמנם השינויים שהוא רוצה לעשות די מהותיים ודורשים מושבים רבים.

 

בכל אופן, אם הבחור לא היה על סף אחוז החסימה לא הייתי מטריד אתכם, אבל הוא קוסם לי, ואם הצלחתי לעניין מישהו אחד, עשיתי את שלי. אם לא, אני מקווה שלפחות נהניתם מניתוח הפוליטיקה הנוצץ שהגשתי.

בתודה רבה.

 

נהדר.

מקווה שפייגלין קורא בפורום

Link to comment
Share on other sites

איזה תיק אתם חושבים שפייגלין יקח אם הוא יהיה בממשלה?

חינוך או אוצר?

הוא אמר שהעדיפות מבין שניהם היא לאוצר. וזה לא יהיה הוא. הוא אמר שגלעד אלפר יהיה שר אוצר.
Link to comment
Share on other sites

מה כ"כ מושך פוליטיקיאים בתיק האוצר? האהדה הציבורית ללפיד ולכחלון ירדה משמעותית לאחר תפקיד זה

Link to comment
Share on other sites

מה כ"כ מושך פוליטיקיאים בתיק האוצר? האהדה הציבורית ללפיד ולכחלון ירדה משמעותית לאחר תפקיד זה

תיק עם השפעה חברתית עצומה

Link to comment
Share on other sites

מה כ"כ מושך פוליטיקיאים בתיק האוצר? האהדה הציבורית ללפיד ולכחלון ירדה משמעותית לאחר תפקיד זה

יש 3 תפקידים פוליטיים שלרוב מחסלים קריירות. שר האוצר, יו"ר העבודה והיורש של נתניהו בליכוד.
Link to comment
Share on other sites

צעקה? נזק עצום?

אם הם לא היו ציונים או היו "פוסט ציונים" (שזה לגמרי ציונות, קולות "פוסט ציוניים" נשמעו מפי מבשרי הציונות בקונגרסים הציוניים העולמיים) מה הבעיה שלהם להגיד את זה? מי שלא ציוני אומר את זה ובגאון, ולא מעניין אותו מה חושב עליו עמית סגל או נפתלי בנט או פורום השחקן ה12.

יש מרצ ויש אבנר גבריהו, יהודה שאול, שלמה זנד, דב חנין וכו', אלה ואלה שמאלנים, אלה ציונים ואלה לא.

לא כל מה שלא מתיישב עם התפיסה הפוליטית של מי מחברי הפורום הוא לא ציוני - בטח לא דברים כמו "מי שנותן שטחים לערבים הוא לא ציוני"

אתה מסתלבט עלי נכון?

Link to comment
Share on other sites

ליברמן כבר שנים חי בעיקר על הקול של יוצאי ברית המועצות מעניין אותי אם יש מפלגה שפונה לעולים מצרפת שבשנים האחרונות המספר שלהם גדל ומה הם מצביעים.

בנט ברמת העיקרון פונה לקהל הצרפתי.

מתוך המצע-

"עלייה וקליטה: אנו מאמינים שמקומם של היהודים הוא מדינת ישראל. בזמן שהאנטישמיות באירופה גוברת, התפקיד הראשון במעלה של מדינת ישראל הוא לאפשר לכל יהודי לעלות לארץ ולחיות כאן בכבוד. יש לחדש את תנופת העלייה מכל העולם. נדאג כי תעודות ורישיונות מקצועיים יוכרו על ידי גופי ההסמכה בישראל. בעת הזאת, ישנה הזדמנות מוחמצת ביחס ליהודי צרפת, שמאות אלפים מהם מעוניינים לעלות לארץ, אך המדינה לא השכילה לפעול מספיק על מנת להעלותם, ולא היטיבה לקלוט את אלו שעלו. על כן, העלייה הצרפתית נבלמה. נקים צוות משימה מיוחד להעלאת יהודי צרפת ויהודים ממדינות נוספות באירופה."
Link to comment
Share on other sites

פשטני מאד, אבל יכול לכוון את מי שלא מעורה בכלל:

https://www.globes.co.il/electionmatch/

לא נראלי שצריך לקחת את זה ברצינות, יש כמה מפלגות שלא מופיעות כאופציה בכלל (כולל מפלגת השלטון)...
Link to comment
Share on other sites

לא נראלי שצריך לקחת את זה ברצינות, יש כמה מפלגות שלא מופיעות כאופציה בכלל (כולל מפלגת השלטון)...

 

כי אין להם מצע מסודר

Link to comment
Share on other sites

מה אומרים פה על הדעה של פייגלין להפסיק את הסיוע האמריקאי?

או על הקטע שהוא בעד נשיאת נשק?

 

פייגלין זה תנועת מסיבת התה האמריקאית.

Link to comment
Share on other sites

מה אומרים פה על הדעה של פייגלין להפסיק את הסיוע האמריקאי?

או על הקטע שהוא בעד נשיאת נשק?

 

או על מה זה אומר להכפיף את המוסדות הממלכתיים של המדינה לחוקי ההלכה, או מה הוא מתכוון לעשות עם 2.5 מיליון פלסטינים באיוש, אחרי שיחיל את החוק הישראלי בשטחים.

Link to comment
Share on other sites

 

לגבי החלק הראשון, במצע מרצ נכתב "מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי ומדינת כל אזרחיה" אל תדאג, גם מבחינתם מדובר במדינת היהודים.

גם הרצל אגב חשב באותה צורה, בספר אלטנוילנד הוא דיבר על חברה שתיתן שוויון זכויות אזרחי מלא לכל המיעוטים בה - ואפילו היה אצלו עוד חיזוי עתיד קטן בדמות רב שמנסה לשלול את זכויות המיעוטים והחברה מגנה אותו ומוקיעה אותו בבחירות.

"ומדינת כל אזרחיה". אז לא. אגב, המילה "ציונית" הושמטה שם

אף אחד לא דיבר על לא לתת שוויון זכויות. אבל מדינת ישראל היא לא מדינת כל אזרחיה. הסממן הבולט של המדינה הוא שהיא מוגדרת רק בתור מדינת היהודים עם כל הסממנים הנלווים לכך כולל חוק השבות שמשמרת שוויון זכויות גם למיעוטים האחרים שחיים בה.

 

 

 

בקיצור, רעיון מדינת כל אזרחיה הוא לא אנטי ציוני ביסודו, אפילו הייתי אומר שהוא נקשר עם הציונות לפני שהיה קיים השם ציונות.

 

להביא רק את החלק הזה ממגילת העצמאות ולהגיד שזה מתקשר לזה שהרעיון הציוני מתחבר לרעיון של מדינת כל אזרחיה זה סילוף. אני יכול להביא לפה את כל המגילה, שמתחילתה וכמעט עד סופה היא מדברת רק על הרעיון של בית לאומי ליהודים ומקום שהיהודים חלמו להקים ולחזור אליו אלפי שנים. לא לכל האזרחים שחיים בה. שוב אני לא נוגע בכל נושא השוויון זכויות ואי אפליה וכו', שבנוגע לזה אף אחד לא הטיל ספק.

 

 

 

לגבי החלק השני: תהיה יותר ספציפי תן דוגמאות- לא מבטיח שלהכל יהיה לי תשובות, בכל זאת אני לא תומך מרצ, אבל רוב הדברים האלה הם בחזקת פייק ניוז סטייל "הערבים נוהרים לקלפיות" בדרך כלל, אז ראוי להתייחס אליהם דבר דבר.

 

אין פה עניין של פייק ניוז, המפלגה הזאת או פעילים מסויימים מתוכה, פועלת באופן סיסטמי בצורה שפוגעת במדינת ישראל כמדינת היהודים ותומכת באויביה. התמיכה שלהם בח"כים ערבים שפועלים דה פקטו נגד המדינה והגדרתה כיהודית, חלקם פעלו לצד מחבלים ותמכו בהם, התמיכה שלהם בפניה למוסדות חיצוניים בחו"ל שיביעו ביקורת על ישראל, ההתנגדות שלהם לחוק הלאום (שהוא הלכה למעשה התנגדות למגילת העצמאות), ההתרפסות שלהם והקבלה של אישים שהם היו בחייהם או עדיין מחבלים שתומכים במחבלים שפועלים ו/או פעלו נגד המדינה. יש להם גוף שהקים מסמך שבו הם רוצים לשנות את סמלי המדינה ואף הדגל והלאום כדי שיתאים לכלל אזרחיה. במקום לשיר את התקווה הם שרים את האינטרציונאל (אגב, מקריאה במצע שלהם יש שם קטעים קומוניסטיים שהיו גורמים ללנין להסמיק).

מצד אחד נגד סיפוח השטחים כדי לא לתת אזרחות למליוני ערבים אבל אין להם בעיה עם קליטה וקבלה של מאות אלפי מסתננים בלתי חוקיים שכבר כיום משנים סדרי עדיפויות ופוגעים ברעיון הציוני שלשמו הוקמה המדינה. הם גם נלחמים על זה בחמת זעם כאילו היה הקרב האחרון במלחמה. הם אינם מסוגלים להבין את ההבדלה בין שנאת האויב עקב זאת שהוא מנסה להרוג אותך וגזענות. מבחינתם כל שנאה לאויב הערבי ביש"ע ומחוץ היא גזענות, שזה פשוט אבסורד. הם לכאורה תומכים בזכויות אדם של ערביי יש"ע, שזה בעצם שוב, לתמוך באויב. וכיוצא בזאת גם בכל מיני ארגוני "זכויות אדם" אחרים, שכל מה שהם עושים בעצם, זה פעילות בעד האויב ונגד מדינת ישראל. השתתפות בהפגנות נגד "הכיבוש" עם דגלי אש"ף שהוא בפועל ארגון טרור שפועל להשמדתה של מדינת ישראל. בקיצור יש המון דוגמאות. יכול להיות שהם חושבים שהם פועלים לטובת ישראל, במקרה הזה הם סתם מטומטמים. הם פועלים בצורה שפוגעת במדינה, ופוגעת במפעל הציוני. ותומכת באויב.

Link to comment
Share on other sites

 

או על מה זה אומר להכפיף את המוסדות הממלכתיים של המדינה לחוקי ההלכה, או מה הוא מתכוון לעשות עם 2.5 מיליון פלסטינים באיוש, אחרי שיחיל את החוק הישראלי בשטחים.

1. אין לו סעיף של "הכפפת מוסדות המדינה להלכה" זה פייק ניוז ענק של מרץ. יש לו סעיף שמדבר על כך שמוסדות המדינה ימשיכו לשמור שבת וכשרות על פי ההלכה (סגורים בשבת ומגישים אוכל כשר) יחד עם חופש פרט מוחלט והפרדת דת למדינה מוחלטת. הקמפיין השקרים והבזוי שמרץ מנהלים נגדו בעניין הזה הוא לא פחות מעלבון לאינטלגנציה. (מצד שני בימין קורים לו רפורמי וכופר כי רוצה להפריד דת למדינה ומפיצים סרטון של וילצרסקי בנושא ברית מילה..).

 

לגבי הערבים, יש לו פתרון ארוך ומדורג במצע. אף אחד לא מדבר על להחיל מחר את הריבונות על כל השטחים. הפתרון שלו הרבה יותר ריאלי ונכון מההזיה של השמאל על מדינה לערבים בלב הארץ.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.