Jump to content

מנספורד בראיון מעניין ל-one


קובי השועל

Recommended Posts

מנספורד, בן 39, הגיע ארצה עם זוגתו. לימים ארוסתו. בחודש יוני הקרוב, קצת אחרי שהמסך ירד על העונה הראשונה של ולדימיר איביץ' כמאמן, המנכ"ל ימריא לאירופה כדי להתחתן עם בחירת ליבו - בת'. כשהוא קיבל את הטלפון עם ההצעה להגיע לישראל, הוא לא חשב פעמיים וזוגתו הצטרפה בלי להסס. "לפעמים אני צריך להגיד לה בימי שישי שאני מצטער, אבל היום אנחנו הולכים לראות משחק של רמת השרון ולצערי, אפילו המאפייה מאחורי המגרש סגורה. הימי שישי האלה עלו לי הרבה פעמים בכמה כוסות עראק ביפו. אבל היא מבינה, ותומכת מאוד ואני בר מזל שזה המצב".

 

בעבר היו בעמדה הזאת ג'ק אנגלידיס, אשר בהמשך הפך להיות נציג הבעלים. בין לבין, מרטין ביין האנגלי התייצב גם הוא. התחושה תמיד הייתה של ניתוק, ריחוק, אולם מנספורד הוא קצת אחר. שונה. מרגיש, מהצד, שהוא מחובר יותר. לא רק למועדון, אלא בעיקר לכדורגל הישראלי. "איך ישראל עבורי? וואו, עדיין חם עבורי. אפילו הישראלים אומרים לי שחם. אבל באתי לדבר על כדורגל. אם כך, 18 חודשים, אני אוהב כל רגע כאן. העונה שעברה הייתה ארוכה מאוד. אני אוהב את כך שניתנה לי ההזדמנות לצפות בהרבה כדורגל, ניסיתי ללמוד ככל היותר, להקשיב לכל הדעות, לראות בעיניים שלי, לחוות את כל מה שצריך".

 

 

ג'ק אנגלידיס (רדאד ג'בארה)

"ניסיתי להפיק כמה שיותר תובנות מההשתתפות שלנו באירופה, מהזכייה בגביע הטוטו, אני חושב שזה היה יום מיוחד כי היינו במומנטום רע ונגדנו הייתה באר שבע במצב אחר לגמרי", המשיך המנכ"ל בראיון נרחב. "אני חושב שזה המשחק בו דור פרץ צמח לנגד עינינו ותראו מה 12 חודשים עשו לו מאז. איזה 12 חודשים נהדרים היו לבחור הצעיר הזה. בסוף העונה הפסדנו את האפשרות לזכות באליפות, אבל אם יש דבר שלמדתי בכדורגל הוא שבסופו של דבר, אחרי 36 מחזורים, הטבלה לא תשקר. היא אף פעם לא תשקר וזאת המציאות".

 

"כאשר נכנסתי לקיץ הזה, אני חושב שהיה לנו חזון לגבי מה שאנחנו רוצים להשיג ואיפה אנחנו רוצים להיות. ניסינו לפעול מוקדם ככל האפשר, ובסך הכל מאוד נהניתי מששת החודשים שבאו מאז הקיץ, חוץ מהרגע בו לא העפלנו לליגה האירופית", נגע הבריטי בנקודה הכואבת ביותר בעידן פוסט-ג'ורדי עד כה. "זאת הייתה אכזבה ענקית. אבל בסופו של דבר ב-18 חודשים נהניתי מאוד מהזמן שלי כאן, אני מנסה לעשות כמה שפחות טעויות, וכמועדון, כקבוצה, אנו שואפים להמשיך ולהשתפר".

 

באת למשרה ריקה, עמדת המנכ"ל הייתה נטושה במשך שנה שלמה. מה הייתה המטרה הראשונה שלך ומה הייתה האחרונה?

"המטרה הראשונה הייתה שנעלה לאירופה. להכיר את ג'ורדי, את הצוות. להתאקלם. הגעתי ישירות מלידס לכאן. רצינו לבנות סגל, אבל אנחנו מכבי ת"א. אין יותר מדי זמן להתאקלם, ציפו מאיתנו לנצח, אנחנו רוצים לנצח, אז ניסיתי להיכנס לדבר הזה כמה שיותר מהר. בניתי יחסים טובים עם ג'ורדי, הגענו לשלב הבתים בליגה האירופית, זכינו בגביע הטוטו, הצלחנו לבנות מומנטום אחר בליגה, אך לצערי בסופו של דבר לא זכינו".

 

אם נסתכל על עונתך הראשונה כמנכ"ל, לא שמענו יותר מדי ממך. רוב תשומת הלב רוכזה סביב ג'ורדי, הכרנו אותו, הוא עניין אותנו מאוד, המעבר שלו לעמדת המאמן, וזה נתן לך את האפשרות להיכנס למכבי בשקט וללמוד מהצד בלי לחץ, אתה מסכים עם התיאור הזה?

"ללא ספק זה היה יתרון עבורי. אולי זה מתסכל אתכם לפעמים, אבל אני מאוד אוהב שהכדורגל מדבר. כשהיו זמנים קשים בעונה שעברה, כמו ההפסד לבאר שבע, אז אני יצאתי לדבר אתכם באירוע של יורודרייב, ואני אנסה לענות על השאלות בזמנים הקשים. בזמנים הטובים, אני מעדיף שהאנשים על המגרש יקבלו את התשבוחות, המאמנים, השחקנים, אעדיף שהם ידברו ויקבלו את הבמה החיובית ולא אני. רוב הזמן אני מעדיף שהכדורגל ידבר במקומי".

 

מה הספקת ללמוד על מכבי ת"א בזמן הזה?

"אני חושב שאפשר לעשות מחקר מעמיק ככל שאתה רוצה, על כמה מכבי גדולה. ההיסטוריה של המועדון הזה. על כך שמכבי באו מ"המכבים", כל כך הרבה שנים אחורנית, מהו מכביזם, מה עמד מאחורי ההקמה של המועדון הראשון תחת השם מכבי ת"א ב-1906, המועדון היהודי הראשון שעסק בספורט, ההחלטה הראשונית לכלול את הצבע הצהוב ב-1942, ואח"כ ההחלטה אחרי להפוך את החולצה לצהובה לגמרי ב-1950, אז אתה שומע הרבה על זה אבל רק כשאתה פה, כשהליגה התחילה, ואנחנו התחלנו כמו שהתחלנו, זה הרגע בו הבנתי שכל מה שקורה במכבי הוא כל כך גדול, כל כך מועצם. כל אירוע זוכה לתגובה, כל אירוע הוא כותרת ולפעמים גם הופך לכותרת מוגזמת. למדתי כמה תשוקה יש לאוהדים של מכבי ת"א, מהם הסטנדרטים שמיץ' הציב ושג'ורדי ניסה להוביל. בסופו של דבר ניסיתי לקרוא כמה שיותר ולשאוב כמה שיותר מידע, אבל רק ברגע שבו הגעתי לכאן הבנתי כמה מכבי גדולה".

 

עבודתך כמנכ"ל במכבי דומה למשהו שנתקלת בו באנגליה?

"כן, אני חושב שברנסלי היה מועדון צ'מפיונשיפ קטן, ירדנו ואז חזרנו. בנינו שם קבוצה צעירה ורעבה וזה מה שבטח פתח לי את הדלת ללידס, הייתה לי שם שנה נהדרת, חווינו שנה מאוד מוצלחת ואז הבעלים מכר את המועדון, והבעלים החדש רצה מנכ"ל חדש ומאמן חדש וכך אני וגארי מונק התקדמנו למקומות אחרים. כך שהתקופה בברנסלי, מבחינת היחסים עם הבעלים, עם המאמן, המעורבות בכדורגל, במחלקת הנוער, כל אלה היו מאוד דומים למה שאני עושה כאן. לידס זאת חיה רצינית. אני יודע שאוהדי הכדורגל בישראל בוודאי מכירים יותר את ליברפול בגלל אבי כהן ז"ל ויוסי בניון, אבל כל מי שמכיר יודע שלידס הייתה דבר גדול מאוד בכדורגל האנגלי לא מזמן. שם העבודה שלי הייתה קצת שונה מכאן, כל התהליך של מכירת המועדון וכדומה. כאן העבודה כמנכ"ל היא להוביל את המועדון קדימה ולתמוך בענייני כדורגל ואני מתחבר לכך מאוד".

 

פרק 2: עידן ולדימיר איביץ' במכבי תל אביב

איך היה לעבוד עם ג'ורדי והצוות שלו?

"העונה שעברה נתנה לי הזדמנות לעבוד עם כל כך הרבה אנשים טובים ולהכיר כל כך הרבה מקצוענים, ניסיתי ללמוד מהם כמה שיותר, לקחת כמה שיותר מידע מכל מי שצריך בתוך ומחוץ למכבי. היה לי מזל גדול שלי ולג'ורדי היה דיאלוג טוב, דיברנו הרבה, היו הרבה דברים שג'ורדי העביר לי. המחשבות שלו על מה שעובד ומה לא, מה זאת מכבי ומה לא למכבי. נהניתי מהדיאלוג הזה איתו. למדתי הרבה מחואן טוריחו, הייתה לי הזכות להכיר את קרלוס גארסיה, את דני פויאטוס שעכשיו מאמן את ה-U-19 של ריאל מדריד, היה פה את סטיב מקלארן, בריטי כמוני שבילה פה חצי שנה. זה היה מעניין. סטיב הגיע עם השם שלו והיכולות שלו והיום הוא מסייע לכדורגל הישראלי דרך תומר חמד. בסופו של דבר היה פה צוות טוב, צוות שידע הרבה על ישראל ומה מכבי הייתה בשנים האחרונות".

 

 

קרלוס גארסיה וחואן טוריחו (עמית מצפה)

להחליף את כל מי שהזכרת, באדם כמו ולדימיר איביץ' שהיה אלמוני מאוד לכדורגל הישראלי, זה מעשה אמיץ. בכל זאת, הלכתם על קו של מישהו חדש לגמרי, לא מישהו שמכיר את המועדון.

"אתה יודע מה? אני כל הזמן אומר שאני צעיר כי אני בן 39. התחלתי ב-33, הגעתי ללידס בגיל 36 ומשם באתי לפה. השורה התחתונה שלי היא שאני אוהב רעב, ורעב מגיע דרך אנשי המקצוע הצעירים או דרך המקצוענים הבלתי רגילים. כשאתה מסתכל על הפרופיל שחיפשנו, גם אם הוא לא היה מכיר את ג'ק אנגלידיס, הוא בכל מקרה ענה על כל הקריטריונים שחיפשנו. אני חושב שמסתכלים על הנקודות שהוא השיג למשחק בממוצע כמאמן, על הקריירה שלו כמאמן נוער, על הקריירה שלו כשחקן, הוא עזב את סרביה לגרמניה, המשיך משם ליוון, הוא למד את מקצוע המאמן תוך כדי ששיחק בזמנו החופשי, אני אוהב שעם הפרופיל שלו אחרי פאוק - הוא יכל בקלות למצוא קבוצה אחרת ולחזור מהר למשחק, אבל הוא העדיף להמתין להצעה הנכונה. העונה המלאה שלו בפאוק הייתה מעולה, הוא עלה איתה לליגה האירופית, סיים שני בליגה היוונית, זכה בגביע והוא זה שהחליט שזמנו בפאוק הגיע לסיום. אני לא רואה את איביץ' כסיכון. אני אוהב אותו, אני אוהב את הצעירות שלו, את הנחישות שלו, את אילן היוחסין שלו בכדורגל, את העובדה שהוא בחר במכבי כמתאימה עבורו, חשבתי שזה מרגש מאוד".

 

איך אתה מרגיש עם העבודה של איביץ' בימים אלה?

"תשמע, אהבתי אותו מהרגע שראיתי אותו בפעם הראשונה. אהבתי לקרוא עליו לפני הפגישה הראשונה. מאוד נהניתי מהפגישה הזאת ומכל הפגישות איתו. הוא מנהיג. הוא יודע מה הוא רוצה, הוא תמיד דורש יותר מכולם, הוא עובר על כל פרט, הוא מנסה כל הזמן לשאוב עוד ועוד מידע, אני חושב שאנחנו מגיעים לכל משחק מאוד מוכנים. אין ספק שהוא החל טוב. מה שאני מאוד אוהב ואתה נמצא במסיבות העיתונאים איתו ושומע בעצמך, הוא מאוד מקפיד על לתת כבוד ליריבה, הוא תמיד מדבר רק על המשחק הבא ועל שלוש הנקודות, והוא מבין שאנחנו מכבי ומה הציפיות ממנו".

 

 

מנספורד, איביץ' ואנגלידיס (שחר גרוס)

שחקנים במועדון אומרים שרמת האימונים שלו היא כנראה הגבוהה ביותר שהם חוו בשנים האחרונות. שבחירת הסגל שלו היא תמיד מקצועית. זה משהו שחיפשתם בקיץ מהמועמדים שלכם?

"אתה מסתכל על מה שהוא עשה כמאמן צעיר, ואיך שהוא התחיל לעבוד בפאוק שזה מועדון מאוד תובעני, ואתה מבין שהוא מי שאתה צריך. הוא נותן לשחקנים לעבוד על הדשא, לעבוד קשה, אייל גולסה במשחק האחרון כיסה כמעט 13 ק"מ, הוא גורם להם להיות כשירים. אני מאוד מרוצה מכך, כולנו מודעים לכך שלא עלינו לאירופה, זו אכזבה גדולה, אכזבה גם מכך שאף קבוצה ישראלית לא העפילה כי זה לא עוזר לאף אחד מאיתנו. אך מלבד האכזבה הזאת שלמדנו ממנה ועוד נלמד ממנה, הוא כן עונה על הציפיות שלנו. יש פה קבוצה מקצוענית שעובדת קשה כדי לזכות באליפות".

 

היה רגע בו מאמן ישראלי היה על הפרק?

"אם מסתכלים על מה שעשינו עם ברק יצחקי, שהצטרף לצוות והוא ישראלי, זה מראה שאנחנו רוצים ישראלים בצוותים שלנו. רוב המאמנים בנוער הם ישראלים, אז אני חושב שכן שקלנו את האופציה הזאת אבל איביץ' היה באמת מועמד שבלט מעל כולם מהפגישה הראשונה ועד האחרונה בה חתם על החוזה. הוא פשוט הותיר רושם מאוד חיובי, הוא נראה לנו כאדם שמוכן למשימה, אדם שרוצה שמכבי תהיה מקום העבודה שלו ועם העזיבה של ג'ורדי, חיפשנו מישהו שעבורו משמעת, סטנדרט, הרצון לנצח, הרקע עם שחקני נוער - הוא פשוט ענה על כל אלה. לא ראינו בו שום סיכון".

 

 

ברק יצחקי ובן מנספורד (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

יש במכבי סוג של גאווה בכך שאתם הולכים עם המודל הזר במשך השנים האחרונות?

"אני חושב שאתה מגיע למקום שבו אתה לא יכול יותר מדי לחשוב על מה שאחרים עושים. צריך לדאוג למה שאנחנו עושים. היו לנו אתגרים רבים הקיץ, ועשינו את מה שאנחנו חושבים כנכון עבור מכבי. אני מאוד אוהב את הגישה של איביץ', את קורות החיים שלו, את מה שהוא מייצג בעולם הכדורגל, את הצוות שהוא הביא איתו. אני חושב שעם ברק יצחקי שמחזיק ב-15 שנים של קריירה כשחקן בכיר והניסיון שלו במכבי, העובדה שהוא מכיר את רוב מה שקורה בישראל, יצר עבורנו יופי של תלכיד בעיניי".

 

פרק 3: מהפכת הצעירים

אחרי הסיום הלא טוב לעונה שעברה, חששתם ממצב שבו לא תצליחו למכור מנויים העונה?

"לא, ממש לא. אתה מכיר את זה יותר טוב ממני כנראה, יש לנו בסיס אוהדים גדול מאוד. קיווינו שימשיכו ללוות אותנו לנתניה אף על פי הקושי וחוסר הנוחות, קיווינו שמה שבנינו העונה יגרום לאנשים להגיע למגרש, רצינו שאוהדי מכבי יהיו שמחים, יתחברו לכך ויבואו. אני חושב שמבחינת אחוז הקהל שהגיע, במשחקים הראשונים ראיתם את התשובה - היה מדובר במספרים גבוהים יותר מאשר בעבר בנקודת הזמן הזאת, אוהדים באו מתוך מחשבה של ‘אנחנו רוצים לראות מי זה האיביץ' הזה, מי אלו השחקנים הזרים, איך שחקני הבית שלנו נראים’, כך שאני חושב שהרגשנו בטוחים בכך שהם יבואו והם אכן הגיעו. מכירת המנויים מבחינה מספרית היא די זהה לעונה הקודמת, אבל את הפער רואים במשחקים העוקבים, באלה שלא במנוי, בכמויות שבאו. אנשים רוצים לראות את מכבי. אני חושב שהם שמחים מכך שיש לנו חבר'ה צעירים ב-11 וזה גורם להם לבוא".

 

 

אוהדי מכבי תל אביב (שחר גרוס)

רוב המועודנים הגדולים בעולם, ובטח בישראל, אחרי עונה קשה תמיד מנסים לגרות את הקהל עם שמות גדולים. אתם, עשיתם בדיוק ההפך העונה עם החזרת הצעירים. מה הנחה אתכם?

"מיץ' השקיע ללא הרף בנוער במהלך שנותיו. כשראינו כמה דן גלזר היה טוב בנתניה, ואת יונתן כהן ומתן חוזז בבני יהודה, ראיתי רבות את דניאל פרץ ואת עדן קארצב בנוער, את אור דסה ברעננה, ביליתי לילות רבים באשדוד בצפייה אחרי שחר פיבן, פשוט הרגשתי שהבחורים האלה מוכנים. זה היה חשוב שהם יקבלו את ההזדמנות. רבים מאלה שחזרו, היו שחקני ליגת העל בזכות עצמם בשלב הזה, והרגשתי שהעלייה של דור פרץ בקבוצה הבוגרת, החוזה הארוך של דור מיכה, כל אלה פשוט הובילו אותנו לזמן שבו צריך להחזיר את שחקני הבית. אי אפשר להמשיך להשקיע בנוער בלי לראות תמורה, ותמורה תגיע רק דרך דקות על המגרש. ב-2016/17 המועדון התחיל את התהליך הזה עם המושאלים ומאותה עונה ועד היום אתם רואים את ההתקדמות של שחקני האקדמיה שלנו, את העלייה בדקות המשחק שלהם, שרן ייני עדיין תורם לסטטיסטיקה הזאת גם כן. השחקנים האלה פשוט היו מוכנים, הגיע להם להיות פה".

 

 

דור פרץ עם הכדור (אחמד מוררה)

מסתכלים על סגל הקבוצה, 25 שחקנים רשומים, 13 מהם שחקני בית או כאלה שעברו בגיל צעיר בנוער. ואתם במקום הראשון בליגה. זה הופך אותך לאב גאה בימים אלה?

"מותר לנו שישה זרים ורק חמישה מהם בסגל, כך שאיכות הישראלים כל כך חשובה ומכריעה. כשאני מסתכל על איך שהופענו באותו לילה נגד אנז'י מחצ'קלה בליגת האלופות לנוער, אני מסתכל על שני הגלזרים, אני מחוייב עכשיו ללפחות גלזר אחד בקבוצה בזכות ההצלחה של דן, אני מסתכל על עידו שחר, על בר כהן, אייל חן, אני אוהב את מייקל צ'ילאקה שהבאנו בהשקעה מיפו, אדוארדו גררו ממשיך את מסורת החלוצים הזרים בקבוצת הנוער, אני מאוד אוהב את הקבוצה עד גיל 17 שזכתה באליפות בצורה נאה. עדן קארצב שראיתם חותם על חוזה חדש במועדון והופך לחלק מהסגל של איביץ', העתיד של כל אלה הוא ורוד וכך גם של מכבי. ואנחנו חייבים להמשיך לעבוד ולדרוש מפטר&a

Link to comment
Share on other sites

רז אמיר הכתב הכי מוערך במכבי, לא יכול להיות אחרת.

הוא היחיד שגם זורם עם ההכנה והמקצוענות.

 

מספיק לראות את מסיבות העיתונאים של מכבי בכדי להבין מדוע בחר בONE (עופר רונן או בן) ולא בכל כלי תקשורת אחר שהוא תת רמה.

גם ONE תת רמה אבל בהקשר של מכבי, עדיין בסדר.

Link to comment
Share on other sites

רק לראות איך במכבי בוחרים מאמן ואיך בשאר הליגה בוחרים מאמן, ולהודות לאל שאנחנו אוהדי מכבי

Link to comment
Share on other sites

רק לראות איך במכבי בוחרים מאמן ואיך בשאר הליגה בוחרים מאמן, ולהודות לאל שאנחנו אוהדי מכבי

 

לחשוב שלפני 7-8 שנים לא היינו שונים מהם

Link to comment
Share on other sites

עם כל הכבוד והדברים המעניינים, למה טובה הפטפטת הזאת? מה תורם לנו הראיון הזה? תקח אליפות ואז תתן ראיון מקיף, עד אז מלחמה

למה שלא ידבר?

עד שהם הוא או מיטש נותנים ראיון אני קורא כל מילה בשקיקה

הוא לא איזה שחקן שמדבר לפני משחק חשוב

Link to comment
Share on other sites

מעניין מאוד.

למה הוא הולך בשישי למשחקים של רמת שרון ולא בית"ר ת"א?

 

אה ו -

יש לך בימים אלה ארבעה זרים זמינים. נגד הפועל חיפה למשל היו לך רק שניים. אתם תוסיפו זר חדש בינואר?

"אנחנו תמיד רוצים לשפר את הסגל ואנחנו מחוייבים לחפש את הטוב ביותר, אבל אני רוצה להיות גם ברור בדברים שלי - לא נביא שחקנים שאינם טובים באופן ניכר מאלו שכבר יש לנו. נעבוד קשה, תמשיכו לעקוב אחרי האינסטגרם של ברק יצחקי ותראו שאנחנו עובדים קשה (היה השבוע בהשתלמויות בפורטוגל ובריאל מדריד), ואנחנו מחוייבים כל הזמן להשתפר, בטח במכבי".

:clap:

Link to comment
Share on other sites

עם כל הכבוד והדברים המעניינים, למה טובה הפטפטת הזאת? מה תורם לנו הראיון הזה? תקח אליפות ואז תתן ראיון מקיף, עד אז מלחמה

אפשר לחשוב מה הוא כבר אמר שם. טוב מאוד שהוא מתראיין, זה מנגיש אותו כאיש השני הכי חזק במועדון לקהל. מה גם שהוא אמר דברים מאוד מעודדים ובעיקר נכונים.

Link to comment
Share on other sites

מעניין מאוד.

למה הוא הולך בשישי למשחקים של רמת שרון ולא בית"ר ת"א?

 

אה ו -

:clap:

אני חושב שגם איתם יש לנו הסכם.

עריכה: טעות שלי. לא נחתם איתם חוזה בסופו של דבר. היה איזה חלוץ ערבי ברמת שרון שעבר השנה לרעננה. אני חושב שבן עקב אחריו והגיע כמה פעמים לרמת השרון אבל זה היה בעונה שעברה.

Link to comment
Share on other sites

בעיני, מאד מרשים. הוא כל כך מחוייב. מכבי עובדים. כל הזמן.

אלו בדיוק העקרונות של מיטש שמיושמים בכל לוול במועדון. אם מחפשים הבדל בין ההתנהלות של מכבי לשל חיפה של שחר לדוגמא.

Link to comment
Share on other sites

ראיון מאוד מעניין

אהבתי את ההתייחסות שלו לקבוצות בליגה הלאומית ולקבוצת הנוער (והנערים), כולל שמות ספציפיים הנוער.

Link to comment
Share on other sites

התרשמתי מאוד! היה שווה לחכות למנכ''ל כל כך הרבה זמן. יסודי מאוד, חסר פשרות עם חזון שמתאים לי כמו כפפה. הגיע הזמן להריץ את הילדים, חבל על הכסף.. אלא אם כן מדובר בשחקן יוצא דופן ויש הזדמנות להביא... אחרת אין טעם להילחץ יותר בשום חלון העברות, יש הכל בבית!

Link to comment
Share on other sites

בן אדם מרגש, זכינו

לא חשבתי שהעמדה הזו תזכה לאדם יותר מקצועי מביין ואני חושב שזה שג'ק ומיץ' חיכו שנה בכדי לבחור את המנכ"ל הבא כי הם חיכו לאדם נכון רק מראה איך המועדון הזה מתנהל ברמה הגבוהה ביותר של מקצוענות, מדהים

Link to comment
Share on other sites

מנספורד

רק עכשיו שמתי לב שהעתקת לפה בערך חצי מהכתבה (קראתי בוואן)...

בכל מקרה. יצא החלק השני:

 

הראיון עם בן מנספורד נערך בדיוק ביום בו מכבי חיפה הודיעה על עזיבתו של מוחמד אלאך. כמעט יממה עברה וגם פרד רוטן יעזוב את הירוקים. זו הייתה יכולה להיות הסגירה המושלמת לשיחה עם מנכ"ל מכבי תל אביב. איך המועדון שהוא עומד בעמדת מפתח בראשו, מצליח להחזיק כל כך הרבה שנים עם אנשי צוות זרים והנהלה זרה, לזכות באליפויות או לכל הפחות לסיים בכל שנה באחד משני המקומות הראשונים וגם להשתתף בדרך קבע באירופה. אבל יש דבר אחד שמעיב על כל הנושא הזה. דבר אחד שגרם לכולם לתהות, איך דווקא במכבי ת"א זה קרה? כמובן, עונש הפייר פליי.

למי שפספס אתמול: הנה חלק א' של הראיון

פרק 7: הפייר פליי

בחלק הקודם של הראיון נגעת באי העלייה לשלב הבתים. מן הסתם, זה השפיע עליכם בשל ענייני הפייר פליי. זו הסיבה שגם מכרתם את וידאר קיארטנסון ממש יום אחרי ההדחה?

"לא. היינו 12 דקות משלב הבתים. ראיתם את המשחק. היינו יכולים להבקיע את השלישי ואת הרביעי. אבל מה שחשוב הוא שלמדנו מכך. זה טוב שהגבנו היטב בליגה. לא נתנו לאכזבה הזאת להמשיך הלאה. נחזור בעונה הבאה עם מטרה ברורה - הפעם כן להגיע לשלב הבתים במפעל אירופי. אני חושב שכל מי שאוהב כדורגל ישראלי, מאוכזב מכך שאף קבוצה לא עלתה. זה טוב לכולם, זה טוב לכדורגל הישראלי, זה טוב לנקודות הדירוג, אבל נלמד מכך ואני שמח שלא נתנו לזה להשפיע עלינו לרעה".

 

עבודתך הפכה לקשה יותר בשל עניין הפייר פליי?

"אתה יודע מה, זהו מצב קיים. לא התחבאנו מכך. ישבנו מולכם יום אחרי שהדבר הזה הפך לברור. אנחנו צריכים להתמודד עם ההשלכות. מה זה אומר? זה אומר שמכבי צריכה לעבוד בתוך מבנה מסוים, שצריך לעבוד קשה יותר כדי לגייס שחקנים טובים בפחות שכר, בפחות דמי העברה, זה אומר שחייבים ליצר עוד כישרונות ממחלקת הנוער, זה אומר שאיביץ' צריך לעבוד קשה יותר כדי להוציא עוד מהסגל שיש לו. ובינתיים אנחנו מתמודדים עם זה. זהו אתגר, אך אני חושב שמכבי מתמודדת איתו היטב. אם נפתור את הנושא הזה לתמיד? נעשה את כל מה שאפשר. יש גם דברים שאינם בידיים שלנו. הסכם הטלוויזיה הוא הסכם הטלוויזיה, בהשוואה למקומות אחרים באירופה, הסכום הוא קטן מאוד, גם הסכמי החסויות בהשוואה לליגות אחרות הם קטנים - אבל, מכבי כמועדון, מובילה בעיני בנושא הזה. נמשיך לעבוד קשה כדי לפתח את הכיוונים המסחריים האלה, כדי להרים את ההכנסות מהסכמי חסות, נעבוד קשה כדי למכור שחקנים ברגע הנכון ובסכום הנכון, וכדי לייצר כמה שיותר שחקנים טובים מהאקדמיה. ננסה לצאת מהסדר הפייר פליי מול אופ"א מהר ככל שאנחנו יכולים. אבל, בינתיים אנחנו עובדים היטב בתוך המגבלות האלה".

 

אתה יודע להגיד היום מה הוביל את מכבי למצב הזה?

"אני לא הייתי כאן כשזה קרה, כך שיהיה קשה עבורי להגיב על כך. אבל אני חושב שלמיץ' ולג'ורדי היה חזון, לאיפה הם רוצים לקחת את מכבי, שזה להצליח בישראל ולהיות תחרותיים באירופה. מאז שמיץ' פה, הוא השיג את זה. 3 אליפויות ברצף, טרבל, ליגת האלופות, שלבי בתים בליגה האירופית, הוא השיג את כל אלה תוך כדי התמודדות עם העובדה שאין יכולת להגדיל את ההכנסות, לצד ההשקעה שמן הסתם גדלה בניסיון להגיע ליעדים האלה. יצאנו מבלומפילד, הייתה לכך השפעה. המטרה הייתה לבנות מועדון חזק, תחרותי באירופה, שלוקח אליפויות, שהוא חזק מבחינה מסחרית, בעל שם - והמועדון הצליח לעשות את כל אלה, אך עכשיו צריך להתמודד עם חלק מההשלכות שבאו ואנחנו נעשה את זה, ונעשה את זה היטב".

 

פרק 8: על שכטר, החוזים, אלירן עטר והתכניות לקיץ

איתי שכטר הוא שחקן שאתה החתמת בשלב מאוד מוקדם, ולפני שזה קרה, הרבה פקפקו במהלך הזה. אמרו שהוא לא מתאים למועדון כמו מכבי, שלא צריך לנסות אותו שוב במועדון גודל אחרי מה שקרה לו בחיפה. מה אתה חושב עליו?

"אני חושב שהסתכלנו על הסגל וראינו שאנחנו צעירים. ידענו שיהיה לנו סגל צעיר. אהבתי את שכטר מהרגע בו נפגשנו פעם ראשונה, ואני אוהב אותו יותר ויותר עכשיו. היו זמנים בעונה שעברה שחסר לנו מישהו שמנהל את המשחק על הדשא, וזה משהו שאיתי עושה. הוא הבין מהר מאוד שהוא לא יקבל כל כך הרבה בעיטות חופשיות כשהוא לובש חולצה של מכבי מאשר חולצה אחרת, אבל ברצינות, זאת החתמה טובה מאוד שלנו. הוא תורם רבות על הדשא ואני אוהב מה שהוא עושה גם מחוץ למגרש. הוא הוסיף עוד קול ("ווליום") לחדר ההלבשה וזה חשוב שיש את מי שיודע לדבר ומתי לדבר. היו כמה משחקים בתחילת העונה שאני זוכר שחלק מהשחקנים ניסו לעשות דברים שהם לא צריכים, וראיתי את שכטר ניגש אליהם ומרגיע אותם, מחזיר אותם לעמדות - ואהבתי את זה. אהבתי גם את זה שהוא חיכה לזמן שלו. הוא לא שיחק במשחקים הראשונים, אבל לא שמענו מילה על כך. הוא ניהל את זה היטב, חיכה לזמן שלו, דיבר עם המאמן בזמן הנכון, בצורה הנכונה, ואני פשוט אוהב את זה".

לרוב השחקנים יש עסקאות ארוכות טווח, חוץ מאלי דסה ואייל גולסה. מה הסיטואציה שם?

"אני לא יודע איך אתה מגדיר ארוך טווח כי לגולסה יש עוד שנה וחצי איתנו. לגבי דסה? אני לא ממש אוהב להגיב בנושאים האלה כי לא אשמח לקרוא דברים שלהם בנושאים האלה בתקשורת. אני כן אגיד, שגולסה ודסה הם שחקנים טובים מאוד שמתאימים למכבי היטב, והם יודעים שמכבי מתאימה להם. זה שדסה בחודשים האחרונים של חוזהו - זאת עובדה ידועה. כמו כל השחקנים הישראלים הטובים, יהיו להם שאיפות לשחק ברמה גבוהה יותר בליגה גדולה יותר באירופה, אך מה שאני כן מרוצה ממנו הוא שדסה מתרכז בכדורגל שלו במכבי וגם בנבחרת. כשיהיה לנו משהו אמיתי לדבר עליו, ששונה מהמצב הנוכחי, מכבי ודסה ידברו על כך. כרגע, אנחנו מתרכזים בכדורגל. הצד השני יטופל דרך עסקאות חדשות או לא דרך עסקאות חדשות, אתם תשמעו רק כשזה יהיה מוחשי".

 

פרדראג ראיקוביץ' גם נמצא בסיטואציה דומה. שנה וחצי לסיום החוזה שלו, אבל בחור עם הפרופיל שלו, אם יגיע לעונה הבאה בלי חוזה ארוך יותר - זה דיי ברור שסוכנים וקבוצות יעשו הכל כדי שהוא לא יחתום אצלכם על מנת שיוכל לעבור באופן חופשי למועדון אחר. מה תעשו איתו? האם תציעו חוזה חדש?

"מיץ' השקיע כל כך הרבה בראיקוביץ' שהיה בן 19. הוא שיחק בנבחרות סרביה ברמה גבוהה, הוא נכנס מהר למכבי דרך ליגת האלופות, הוא פתח בין הקורות של הנבחרת הבוגרת, בגילו הצעיר ועם קורות החיים שלו, ברור שהוא ימשוך עניין ומבחינתנו זה מתנקז לכך שנצטרך להמתין לרגע הנכון בו נוכל לעשות עסקה אשר מתאימה לכל הצדדים. או שהוא יישאר עם חוזה חדש, או שדרכו תלך בכיוון אחר. לראיקו יש שאיפות כמו כל שחקן להתקדם למקומות גדולים יותר, וכמו שאמרתי - זה עניין של לעשות את העסקה הנכונה, בזמן הנכון ובואו נקווה שנצליח לעשות כמה שיותר כאלה".

 

בהמשך לכל אלה והחזרת השחקנים הצעירים בקיץ, זהו הקו שלך גם לקיץ הקרוב?

"ברור. בוודאי. נמשיך לעשות את זה. אנחנו מאוד רוצים לעשות את זה. זה כל כך חשוב. ההשקעה של מיץ' גבוהה מאוד, הוא משקיע רבות באקדמיה, בפיתוח הגילאים הצעירים, אנחנו מנסים לשפר ככל האפשר את כל הגילאים אבל יש בעיה עם השחקנים שמסיימים את גיל 19. זו בעיה של הכדורגל הישראלי. אני מקווה שווילי רוטנשטיינר ייגע בכך, איך שהוא יבחר לעשות זאת. זה מאוד חשוב שהבחורים הצעירים שלנו יבינו מה זה מכבי. שהם יבינו שאולי הם לא תמיד ישחקו, אך כן תהיה להם הזדמנות להיות בקבוצה שנאבקת על אליפות, משחקת באירופה, משחקת בדרבי נגד הפועל ונגד ב"ש מכבי חיפה ובית" ירושלים. חשוב גם שתהיה להם התשוקה ללבוש את החולצה הצהובה. זה מאוד חשוב מצידנו להמשיך את המגמה הזאת של החזרת שחקני הבית לקבוצה הבוגרת".

 

אני יודע שכולכם לא אהבתם את ההתעסקות התקשורתית בעניין אלירן עטר ודקות המשחק שלו. למה?

"דווקא חשבתי שנרגעתם אחרי המשחק נגד הפועל חיפה. אני חושב שאלירן הוא אחד מתוך קבוצה של 25 שחקנים. הייתה לו התחלה נפלאה לעונה. הקבוצה חוותה אכזבה גדולה מכך שלא עלתה לליגה האירופית, בלי שהפסדנו יותר מדי משחקים, והיו זמנים ששיחקנו כדורגל מאוד יפה, הבקענו שערים מאוד יפים, אבל כולם נאבקים מדי פעם בשמירה על יכולת או ענייני כושר. אני חושב שאחרי שלושה או ארבעה משחקים שבהם הוא שיחק פחות או לא שיחק בכלל, לראות את כולם בתקשורת מדברים רק על עטר ולא מדברים על איך שגולסה נראה, או איך שפרץ משחק, או איך שגלזר מתקדם, או על מתן חוזז הצעיר שמקבל דקות, או על ההתקדמות של חביב אוחיון כשוער שני או של שחר פיבן שנכנס לעמדת הבלם מצוין, או על מאור קנדיל שמקבל דקות אחרי הרבה זמן - ואתם לא מדברים על כל הדברים החיוביים האלה, על זה שאנחנו בראש הטבלה ובלי שום הפסד - אלא רק על אלירן עטר, בעיני זה חסר כבוד עבור שאר 24 השחקנים. וגם, בעיני, אלירן מתנהל בנושא הזה בצורה מעולה. אלירן רוצה לשחק כדורגל, הוא רוצה לשחק עבור מכבי, הוא כאן כדי לשחק. אז כשיש זמנים טובים סביב מכבי, ואתה מקבל מהצד השני של התקשורת אנשים מסוימים שרוצים לשאול רק על למה שחקן אחד לא שיחק, בעיני זה מאכזב מכל הסיבות שהרגע מניתי".

 

פרק 9: ברק יצחקי החדש, ערן זהבי, והצצה לתהליך בחירת הסגל במכבי

ברק יצחקי. איך זה לעבוד איתו?

"טוב מאוד. הוא האדם היחיד שהארוסה שלי מקנאה בזמן שאני מבלה איתו. הוא עשה את המעבר מהמגרש ליציע בצורה מדהימה. מהרגע שהוא שיחק את משחקו האחרון נגד בית"ר ירושלים, ואיזה רגע זה היה, האפשרות שניתנה לו להגיד שלום ותודה במשחק כזה - זה פשוט מדהים. אחרי המשחק הזה הטלפון שלו צלצל כל הלילה, הוא אמר את השלום שלו לשחקנים וכבר במחזור האחרון הוא ישב לצידי נגד בני יהודה. יש בי כבוד גדול לאיך שהוא ביצע את המעבר. זה בטוח היה קשה עבורו, אבל הוא עובד קשה מאוד. ואגרום לו לעבוד קשה יותר מאשר כל מאמן שהיה לו. הוא מכיר את ישראל, יש לו תשוקה ללמוד המון ואת כל מה שקשור לניהול, ג'ורדי עבד איתו על זה בחודשים האחרונים, ואני מקווה שנמשיך לבנות את היחסים האלה ונעזור לו לעבור את המסע הזה כישראלי שרוצה את טובתה של מכבי".

 

הוא האדם היחיד בלי הגדרת תפקיד ברורה באתר הרשמי של המועדון.

"כשהכרזנו על המינוי שלו, אמרנו שהוא מנהל מערך הסקאוטינג ופיתוח השחקנים, אבל אני לא חושב שהוא אדם שמחפש ‘תארים’. יש כאלה שמחפשים את התואר שלהם על החנייה או במשרד, אבל הוא לא כזה. הוא רק רוצה לעבוד עם איביץ' ואיתי. אני חושב שהוא יהפוך להחתמה טובה מאוד שלנו".

 

איך עובד הליך הבאת הזרים למכבי ת"א?

"אני חושב שזה מאמץ קבוצתי. היה לנו את ג'ורדי שהביא איתו את מאגר האנשים שלו והקשרים שלו בכדורגל האירופי, זה חשוב שנבנה עכשיו משהו גדול - סוג של רשת של המועדון, עם המידע ההכרחי, מאגר נתונים, אנחנו צריכים להסתכל על ליגות שנכון עבורנו לצרף משם שחקנים, לבדוק מול אילו מדינות נוכל לקיים את הקשר העסקי המשתלם ביותר מבחינת דמי העברה ושכר שחקנים כי לחיות בתוך הפייר פליי, כשרמת ההכנסות שלך היא כזאת, זהו אתגר גדול. ישבנו עם אנשי ויאריאל בעונה שעברה, והסכום שאנחנו מקבלים מהטלוויזיה הוא 1.6 מיליון והם מקבלים 60 מיליון. יש להם יתרון של 58.4 מיליון עוד לפני שהם מוכרים מנוי עונתי אחד או כרטיס אחד. כך שאנחנו צריכים לפעול בהתאם לסיטואציה, לחפש את המקום הנכון להביא ממנו שחקנים, להשקיע באקדמיה אך גם בתכנון נכון של הסגל".

 

“נניח יש לנו שחקן שמסיים חוזה, צריך לבדוק האם להחתימו על חוזה חדש או שהשחקן המושאל שלנו בבית"ר רמלה או בבני יהודה - מוכן. או האם צריך להביא שוער שלישי, או שדניאל פרץ מהנוער מוכן לכך? זה הדיאלוג הנוסף שאנחנו חייבים לבנות, ולשם כך אנחנו צריכים את ברק ואת פטריק ואן לוון גם כן. כך שבסופו של דבר הליך הבאת השחקנים החדשים צריך להיות כזה אשר תואם למה שאנחנו יכולים לשלם, וגם עלינו לדעת מה קיים כבר בתוך המערכת שלנו כדי שבטעות לא נחתים מישהו שבאופן טרגי, יהרוס אפשרות של שחקן ישראלי טוב להתקדם".

 

חלק ממה שאתה אומר על לבחור את הישראלים הנכונים ולוודא שההתקדמות שלהם לא נעצרת, זה התבטא דרך 8 שחקנים בנבחרת ישראל, אולי בזימון הבא אולי גם אצילי וגולסה יהיו. איך זה מרגיש?

"קודם כל, היו לנו 10 ישראלים בסגלים של נבחרות ישראל. אצילי וגולסה חייבים להיות בסגל, פגשתי את וילי רוטנשטיינר ואת אנדי הרצוג מול הפועל חיפה, ואמרתי להם שביקשנו מגולסה לשחק פחות טוב כדי שלא יזמינו אותו. אני לא בטוח שהוא הבין את ההומור האנגלי שלי. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למצב החדש הזה, שבו רוב הסגל שלנו בנבחרת, אם הצלחנו להחתים ולגדל את הישראלים הטובים ביותר - אז הם צריכים להיות בנבחרת ואנחנו צריכים להיות גאים בכך כמו שאיביץ' מתגאה בכך. בנינו סגל חזק, יש לנו את העומק הנכון כדי להתמודד עם הסיטואציה הזאת ואם אנחנו רציניים בכוונות שלנו, ואם אנחנו רוצים לזכות בתארים מקומיים ולהצליח באירופה, ואנחנו רוצים ישראלים טובים מאוד - אז עלינו לקבל את ההשלכות האלה. אני לא רוצה להתלונן על כך. אני גאה בכך".

 

Link to comment
Share on other sites

2.

התמונות מאחוריך (של ערן זהבי), מעלות בי את השאלה - האם יש סיטואציה שבה הוא חוזר למכבי ת"א, שזהו חלומו הרטוב של כל אוהד מכבי הרי?
"אני חושב שזו יותר שאלה לערן. אמרתי לו שום בכמה משחקים והחלפנו כמה הודעות פרטיות. זה ברור שזו שיחה שצריך לנהל בזמן הנכון. הזמן הזה יוכתב ע"י ערן. אם הוא בסין ומבקיע כמו שהוא מבקיע אז יש לו אחריות אישית שלו לגבי הכישרון שלו ולגבי משפחתו, לעשות את הדבר הנכון ביותר. היה לו את הפרק שלו במכבי ת"א ואני בטוח שכולנו נמשיך להעלות השערות האם יהיה פרק שני, אבל זה יקרה בזמן שבו ערן זהבי ירגיש שהוא רוצה לחזור לעוד שנה-שנתיים בישראל. וכשזה יקרה, אני בטוח שהוא ורונן קצב יידעו להרים טלפון למיץ', לג'ק או אליי ואז נדון בכך".

הדלת תהיה פתוחה?
"כמובן, הוא שחקן נהדר, לא רק שהוא כזה, אני מאמין שהוא מנהיג, מקצוען ובעל אופי של ווינר אמיתי. וממה שאני מבין, מכביזם זה כל מה שיש בתוך ערן, ובכמויות, כך שכל עוד הוא ירצה לחזור לישראל, נרצה לדבר עם ערן על כך באותו הזמן".

שחקן נוסף שעל הקיר מאחוריך הוא טל בן חיים הבלם. חלק מהאוהדים לא אהבו את הדרך בה הוא עזב.
"תשמע, הסתכלנו על הסגל ועל האתגרים שהיו לנו, והיינו צריכים לקבל החלטה קשה. הרגשנו שקיבלנו את ההחלטה הנכונה, כמובן שהשיקולים שלנו לגבי יישארו אצלנו, היו לנו הרבה החלטות קשות לקבל בקיץ הזה. סברנו שזו ההחלטה הנכונה וצריך לחיות לפיה. התחלנו את העונה הזאת טובה וההחלטה שהתקבלה על טל היא חלק מהעבר, ועכשיו הסיפור הוא לקבל החלטות טובות לעתיד שלנו, וזה הכל".

פרק 10: בלומפילד

ביום שלישי, רון חולדאי זכה בבחירות לראשות עיריית ת"א, שוב. אתם חווים מסע קשה מולו ומול עיריית ת"א בכל הנוגע לבלומפילד.
"כמה מהדברים האלה התגלגלו לתקשורת וברור שזה קרה, זה סיפור גדול, האם מכבי תחזור או לא תחזור לבלומפילד. שום דבר לא השתנה מבחינתנו, העירייה החליטה לשפץ את בלומפילד, אנחנו מחויבים למצוא את התנאים העסקיים הטובים ביותר עבורנו, ובמידה שווה גם לכבד את רצון הקהל שלנו לשחק בת"א. היינו חייבים לאתגר את העירייה. היו לנו הרבה שיחות קשות עם העירייה, ובסופו של דבר, התוצאה תהיה טובה לכל הצדדים ותבשיל לידי הודעה רשמית בנושא".

לפני כמה שבועות, חולדאי הודיע חד צדדית שאתם חוזרים לבלומפילד. זה לא המצב?
"אני לא אוהד גדול של רשת חברתית. הגענו למצב שבו המו"מ התקדם לידי מצב שבו ראש העיר החליט לצייץ בנושא. אנחנו מבינים את זה, אבל אנחנו עדיין רוצים ופועלים לניסוח של חוזה ארוך ומקיף, וכשזה יסתיים, נודיע שזה נגמר. לא לפני כן".

למה העניינים הפכו לכל כך קשים בין הצדדים?
"אנחנו מחויבים למצוא את העסקה הטובה ביותר עבור מכבי. העירייה, מחויבת לא רק אלינו אלא לעוד שתי קבוצות, ואני חושב שהיינו צריכים להסתכל על מקומות אחרים בישראל ולמצוא מהנכון. בסופו של דבר, מנחם ליבר היה מאוד טוב, אלון סולר שמעורב מהצד השני בעירייה גם עושה הרבה, ויש כעת התקדמות. היינו צריכים להבטיח שנקבל את התנאים שייקחו אותנו למקום שאנו צריכים, ואני כולי תקווה שנעשה זאת".

אתה יודע אם תוכלו לפתוח את העונה הבאה בבלומפילד מהמשחק הראשון?
"אני חושב שזאת שאלה שצריך להפנות למי שאחראי על הנושא הזה בעירייה". (העירייה אגב, טוענת שכן, ר.א)

בלומפילד החדש, על הנייר, אמור לעזור לכם עם הפייר פליי?
"ברור, תרומה גדולה, כל אצטדיון גדול בת"א אשר יאפשר לנו להעלות הכנסה מסחרית, יעזור לנו. אנחנו מקווים שההסכם הרשמי ייחתם ואני מקווה שנגיע לשם. לשחק באצטדיון גדול פי 2 מבלומפילד הקודם ומנתניה בהרבה יותר, זה כמובן יעזור לנו".

בהנחה והכל יסתיים על הצד הטוב ביותר ותחזרו לבלומפילד כי כולנו מאמינים שזה יקרה, האם זה אומר שמכבי תפסיק לחפש קרקע לבניית מגרש משלה?
"אנחנו מחויבים לעשות תמיד מה שטוב למכבי ואם תגיע הזדמנות שטובה לנו, נהיה מחוייים לחקור אותה ולבדוק אותה. זה תמיד יהיה המצב. קשה להגיב על כך מעבר להגיד שאנחנו חייבים להיות הכי טובים שאנחנו יכולים ועלינו תמיד לבדוק כל אופציה וכל כיוון כזה של מגרש פרטי".

פרק 11: החתונה שבדרך, זוגתו והנאום המרגש של מנספורד

נסיים איתך. אתה מתחתן בקרוב.
"כן, כן, ביוני".

לא מעבר פשוט לבצע מאנגליה לישראל, עם זוגתך לחיים.
"תשמע, הייתי יכול להישאר באנגליה במועדונים מכובדים מאוד, אבל ברגע שקיבלתי את ההצעה ממכבי, שנינו ישר אמרנו שהולכים על זה. יש לי הרבה חברים בכדורגל האנגלי, אחד מהם הוא סטיב פאריש הבעלים של קריסטל פאלאס, והוא הגיע לכאן בסוף העונה שעברה, למשחק מול בני יהודה. אני חושב שזה אתה שניסית לגלות מיהו ומה מעשיו כאן, אבל בכל מקרה, הוא אחד החברים שלי. הוא בא לפה, ודיברנו, ובילינו עם ברק יצחקי ועם ג'ורדי קרויף באותו השבוע, והוא אמר לי 'כדי להתקדם עכשיו בכדורגל העולמי אתה חייב שתהיה לך רשת של קשרים עם אנשי הכדורגל המובילים בעולם, עם הסוכנים המובילים'. אז אוקיי, אין לי את ג'ורג' מנדש בחיוג מהיר, אבל לקבוצות בישראל יש קשרים והן עובדות עם שמות גדולים כמו פאלי רמדאני. ועבורי, להגיע לישראל ולהיות חלק מבניית תשתית עבודה מול סוכנים בינלאומיים במכבי ת"א, זה משהו שמאוד ריגש אותי וזה אכן התפתח להיות כמו שחשבתי”.
“אני ובת' מאורסים רק שנה ואם מישהו היה אומר לנו לפני שבע שנים, שאנחנו נתארס כשאנחנו חיים בישראל ושנחייה 18 חודשים בת"א, ושככה ייראו החיים שלנו בתוך אווירה כה טובה, היינו אומרים לאותם אנשים לשתוק. אבל כן, ת"א הייתה מעולה עבורנו וכך גם ישראל, אני מאוד נהנה, עדיין מאוד חם לי ביוני ויולי, אבל מלבד זאת, אני באמת נהנה. מכבי זה מועדון כדורגל מבריק שמנוהל ע"י בעלים נהדר ומעל הכל, יש לנו בסיס אוהדים גדול ומרגש וכיף לי לראות אותם, כיף לי לראות אותם קוראים לגלזר, פיבן ויוני כהן אחרי הדרבי שניצחנו או איך שהם קראו לאצילי אחרי הפועל חיפה, כיף לי".

היא נותנת לך טיפים על איך לנהל את מכבי?
"היא באה להרבה משחקים. יוצא שאני אומר לה "דארלינג, אנחנו הולכים לרמת השרון ביום שישי אחר הצהריים", או שאנחנו נוסעים לרמלה והיא הייתה איתי ביום בו התאורה שם נפלה, והיא מאוד תומכת בזה. אני שמח מאוד שהיא באה איתי למשחקים. הכדורגל הוא 24/7 והיא שומעת אותי הרבה פעמים בטלפון בשעות קטנות של הלילה עם מיץ' וג'ק בקנדה, ועבורה להגיע למשחקים ולחלוק איתי את הרגעים שבהם הכל מתחבר לידי תוצאה טובה - זה דבר מדהים מבחינתנו לחלוק זאת ביחד”.
“וגם, היכולת שלה להכיל אותי כשהדברים פחות מצליחים ואיך שזה משפיע עליי. אנחנו יודעים כמה שלוש נקודות משפיעות על המועדון שלנו לשבוע הקרוב, כדי שנוכל לעשות את זה שוב. אז אני מאוד שמח שהיא מקבלת את זה, את החיים האלה. אני מאוד שמח שהיא מקבלת את זה שאנחנו צריכים ביום שישי אחה"צ לנסוע לראות כדורגל ברמת השרון, זה בד"כ עולה לי בארוחת ערב שישי במסעדה טובה, או בכמה כוסות של עראק ביפו, אנחנו מאוד אוהבים את יפו".

אנחנו יודעים מעידן קרויף שהוא היה מאוד אנטי-תקשורת. אתה מזדהה איתו כעת?
"אני לא צריך להגיד את דעתי על מה שג'ורדי חשב על התקשורת. אני חושב שלך היו יחסים טובים איתו, למשל. אני מבחינתי רוצה שהכדורגל ידבר. אני לא רוצה לדבר אלא אם יש מצב רציני שבו הקהל צריך לשמוע ממני או ממיץ' לאן אנחנו הולכים. במצב הנוכחי, אני מקווה שהכדורגל ידבר במקומנו. ואם לא, עושה רושם שלכל כלי התקשורת בישראל יש יחסים מעולים עם סוכני השחקנים השונים ואם אני לא כאן כדי לדבר על ספקולציות, נראה שסוכני הכדורגל עושים זאת במקום".

כשתעזוב את מכבי, תירצה להיזכר כבחור ש...
"יודע מה, אני לא הנושא. הסיפור הוא המועדון. בתקווה שהמועדון יחווה הצלחה ויגשים מטרות שהצבנו. כשאתה מנצח, זה תמיד ובצדק נוגע לשחקנים ולמאמן. כשאתה מפסיד, אז הבעלים והמנכ"ל חוטפים. זה לעולם לא ישתנה. אני רוצה לעזוב את מכבי בתחושה שהותרתי תרומה חיובית ואני מקווה שביום שאעזוב, הכותרות יהיו על השחקנים, כי זאת תהיה החותמת לכך שהצלחנו".

18 חודשים חלפו, עוד 18 חודשים מחכים לך במועדון?
"אתה יודע מה? לא שאלתי את ג'ק את השאלה הזאת, אבל אולי אעשה את זה בפעם הבאה שהוא יהיה פה. כרגע, הסיטואציה שלי עם ג'ק ומיץ' היא בין שנינו. אני מאוד נהנה בת"א ובמכבי. זה מועדון מבריק עם סיפור ייחודי. ברק יצחקי שאל אותי את השאלה הזאת, מה יקרה אם אני מצטרף אליך ונעבוד ביחד, ואז יקרה ככה או ככה, מה אז? וגם בת' שאלה אותי את השאלה הזאת. ואני אומר ככה - כרגע, צריך שיקרה משהו באמת בלתי ייאמן, הזדמנות נדירה במיוחד או זכייה בלוטו, שאומרת שלא אצטרך לעבוד עוד יום בחיי, כדי לגרום לי ללכת ממכבי. כי אני מאוד אוהב את מה שאנחנו בונים כאן. אני מאוד אוהב את האנשים פה. את הצוות, את השחקנים. יש לנו הזדמנות ייחודית לקחת את המועדון הזה קדימה. וכשיש לנו בעלים כמו מיץ', זה הופך את זה לקל יותר עבורנו להבין לאיפה אנחנו רוצים ללכת וכיצד להגיע לשם, כי הוא כל כך תומך בנו ואני פשוט אוהב את זה”.
“אני פשוט אוהב את החבורה הזאת, אני אוהב לראות את המנהיגות של שרן ייני, אבי ריקן ודור מיכה, אני אוהב לראות את איתי שכטר ומה שהוא תורם, אני אוהב לראות את מתן חוזז נלחם כדי לקבל מקום ב-18 וכמה כואב לו כשהוא לא שם והוא עדיין בא למחרת ונלחם. צריך שיקרה משהו באמת נדיר שייקח אותי מהקבוצה הזאת. אני באמת מקווה שהאוהדים יראו שלקבוצה הזאת באמת חשוב ממכבי ושבאמת חשוב להם לנצח עבור מכבי. כשאתה רואה שחקנים ואנשים כל כך מחוברים למועדון, שרוצים להצליח ככה, זה הופך את ההגעה שלך לעבודה לבאמת מרגשת. ואני מקווה שהמצב הזה יישמר".

Link to comment
Share on other sites

וואלה היה שווה לחכות שנה בלי מנכל בשביל לקבל מישהו כמוהו, רעב להצליח, בעל קשרים, הומור בריטי, אולי אני מגזים אבל הוא הבנאדם הכי חשוב במכבי כיום אחרי מיטש

Link to comment
Share on other sites

סעמעמק מה עשינו בחיים שמגיע לנו כל הטוב הזה? תודה מיץ' על שלקחת קבוצה עם עבר והפכת אותה למועדון עם עתיד! זוכר מה היה פה לפני ורק המחשבה על איפה היינו היום בלי הבעלים הזה גורמת לי לצמרמורת קלה

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.