Jump to content

סיכום הניצחון על הפועל חיפה בסמי עופר אחריי צפייה בש.ח | 3-1 עם הצגה של כדורגל


Sawyer

Recommended Posts

הדי הניצחון המרשים על חדרה עוד נושאים אותנו את כל הדרך לחיפה להתמודד בסמי עופר מול הפועל חיפה בתקופה הכי גרועה עבורה שאפשר, מאמן עורק לבית"ר, כולם על הראש של הבעלים, הבלאגן חוגג במועדון והאוהדים לא מוסיפים לזה.

אותנו שום דבר לא ממש מעניין, ההפסד של ב"ש לנתניה אמש מאפשר לפתוח פער של 10 נקודות ואנחנו לא רואים שום דבר אחר מול העיניים. פציעות של יאיר דסה וצ'יקו מזניקות את קנדיל פיבן וריקן להרכב במקומם, עטר יחכה להזדמנות מהספסל.

 

המשחק נפתח בטירוף, 2 דקות לפתיחה שכטר גונב מסירה רעה בהגנת הפועל חיפה ומשאיר כדור טוב לריקן שבועט חזק אבל לאמצע בנגיעה הכדור נהדף עד גולסה שמסתובב ומשאיר כדור לעומר אצילי שחותך למרכז ומשחרר בעיטה יפיפייה שמסתובבת היישר אל בין החיבורים, 1-0 מדהים למכבי ת"א. הפתיחה החזקה לא מספקת את הצהובים שמחפשים את השני, דקה עשירית מהסרטים של הצהובים מתחיל מהורדת כדור של שכטורלאצילי לגולסה שמתחיל בדריבל נהדר מכניס לריקן שמעביר לאצילי עם עוד כדור פנימה לשכטר שמוצא את עצמו מול שטקוס בזווית קשה ובועט כדור טוב שמפספס את הקורה רק בסנטימטרים. דקה 19 הזדמנות נדירה להפועל יפה כשנסיון בעיטה של שוקרני מ18 מטר הולך חזק אבל לא מספיק מדוייק ומפספס את המסגרת. דקה 23 מהלך גדול של גולסה את סבוריט נגמר בהכשלה 25 מטר מהשער, אצילי לוקח את הכדור החופשי ומשחרר פצצה מסובבת לחיבור אבל קצות אצבעותיו של שטקוס והחיבור מונעים צמד למספר 7 בצהוב. הצהובים ממשיכים בשליטה המוחלטת ובייצור המצבים, דקה 25 עוד תיקול נקי של פרץ והוצאת כדור לריקן הופך להתקפת מעבר כשאבי מתקדם כמעט עד לרחבה ומשחרר בעיטה חזקה לאמצע, שטקוס הודף לקרן. המשחק נרגע והפועל חיפה אפילו מצליחה לייצר מומנטום התקפי טוב אבל ללא מצבים מסוכנים (שלא בנבדל). דקה 45 ובניגוד לדקות הטובות של המארחים אבי ריקן מזהה מוקדם טעות קשה של שטקוס שמנסה למנוע קרן, ריקן עט על הכדור ובועט אותו מזווית קשה, הכדור פוגע בשטקוס אבל חוזר לריקן שמוריד אותו לעצמו עם החזה ומזווית קשה בועט כדור מדוייק לרשת, 2-0 מכבי ת"א בירידה למחצית.

 

המחצית השניה מתחילה כמו הראשונה בלחץ צהוב, דקה 48 ריקן מוצא את עצמו לבד על ה16 ומנסה לבעוט כדור מתוחכם אבל הוא מפספס את הקורה של שטקוס במטר. דקה 54 דור פרץ משתלט על עוד כדור במרכז ומעביר לדור מיכה שבכדור עומק חכם מוצא את אייל גולסה ברחבה שמזווית לא קלה מוותר על המסירה למרכז ומשחרר בעיטה חזקה שפוגעת רק ברשת החיצונית. דקה 65 כדור חופשי של ורמוט עולה, תמאש מצליח רק לשפשף אותו ולא לנווט אותו לכיוון המסגרת. דקה 67 עוד מהלך כדורגל יוצא דופן של הצהובים כשצירופי מסירות בין דור פרץ לאייל גולסה (שזורק את שון בפיזיות) מסתיימות בבעיטה של דור פרץ מלב הרחבה לעמוד בלבד. דקה 68 דור פרץ מכניס כדור לעומר אצילי שנכנס לרחבה לוקח את שון לטיול ובועט כדור חזק לפינה הקרובה אבל שטקוס באינסטיקנט נהדר הודף לקרן שמרים עטר (שבדיוק החליף את אצילי) שמגיעה עד דור פרץ שנוגח לא מספיק מדוייק. הצהובים פשוט תוקפים גלים גלים מול הגנת המארחת ההמומה, דקה 74 עוד התקפה מהירה של מכבי שמתחילה בגולסה שפורץ קדימה מוציא לפרץ שמעביר לדור מיכה שמחזיר לגולסה שמצטרף מאחורה ומ16 מטר משחרר בעיטה שמפספס את החיבור רק במעט. דקה 78 עוד התקפת כדורגל טובה של הצהובים כשהפעם מיכה מחליט לפרגן לשכטר ברחבה שעל המקום זורק את הבלם שלו ומקרוב בועט כדור לא מספיק חזק ששטקוס קולט. דקה 79 שוב התקפה מהירה של הצהובים בהובלת פרץ וגולסה, שוב פעם דור מיכה באגף ימין עם כדור גדול רק שהפעם דור פרץ מתעופף אל הכדור ונוגח אותו מקרוב לפינה הרחוקה ולרשת, 3-0 מכבי ת"א, GameOver. דקה 84 כדור תועה מגיע לאז'ובל ברחבה, הוא מנסה מספרת אבל הכדור שלו לא מדוייק ויוצא החוצה. דקה 90 כדור חופשי של ורמוט מגולגל לתמאש שבועט כדור (לא לשער) שנהדף אצל שוינפלד פוגע במיטרבסקי ונכנס בטעות לשער, 3-1.

 

שופט: סביר (בהתחלה עוד ניסה לעזור להפועל חיפה עם פאולים מומצאים, ויתור על צהובים ברוטאלים ושריקות ביתיות מובהקות, אבל לא הצליח להשפיע מספיק על המשחק לרעה ולצערו יסתפק בציון סביר. בן שרמוטה זבל.)

 

 

שחקנים:

ראייקו - לא יכל לעשות כלום בגול, חוצמזה כמעט ולא איימו עליו. שיפר את משחק הגובה שלו וחבל שספג ולא שבר את שיא הדקות, ממשיך את הדרך למעלה לתואר השוער הטוב בליגה.

קנדיל - משחק לא מרשים של קנדיל, לא מאוד הוגן לשפוט אותו כשמקבל דקות אחריי ככ הרבה זמן אבל לצד משחק סולידי מול התקפה חלשה של הפועל חיפה התאכזבתי מעט מהמסירות והיציאה להתקפה, הייתה לו הרמה אחת ואוו.

פיבן - אמנם מול ההתקפה של הפועל חיפה אבל משחק לא רע לבלם הצעיר ששיחק עם הרבה ביטחון, יצא קדימה וחזק למנוע התקפות של הפועל חיפה, התמודד טוב עם החלוצים באדום וגם אם היה מפחיד בפסים לא שלח אותם למקומות מסוכנים.

שרן - אני משנה פאזה לגבי שרן, הוא פשוט מעולה בתפקיד הבלם. למעט חצי טעות שתיקן מייד ניהל את ההגנה של מכבי ת"א בצורה טובה שוב, משחק חכם ופשוט, ממעט לשגות בהנעת הכדור ופשוט עושה עבודת הגנת טובה. מופתע לחיוב מהקפטן.

סבוריט - משחק מעולה של המגן שסיפק כמה מהלכים התקפיים מאוד מרשימים לצד חילוצים טובים בהגנה, כיף לראות איך הוא מבצע את הסגנון משחק המעט פנטזיונרי שלו בהצלחה ומייצר מצבים להבקעת שערים.

דור פרץ - תענוג, במשחקים שהוא טוב זאת פשוט תאווה לעיניים. חזק מאוד במרכז, חוטף כדורים במגוון גלישות מרשימות, יוצא קדימה במהירות וחוכמה, תמיד מעביר את הכדור לצד הנכון והתוספת של האיומים לשער קורה + שער נהדר. אין אפשר לבקש יותר. מלך.

גולסה - השחקן הטוב בארץ, מה שהוא עושה במגרש זה פשוט מדהים, דינמו שלא מפסיק לעבוד ולחלץ כדורים, ספרינטים לעומק, צירופי מסירות בחלק ההתקפי, בישולים ואיומים על השער. מאוהב.

מיכה - משחק טוב של דור מיכה שגם אם לפעמים שלח כדורים לא מספיק מדוייקים הוא תפקד כמנהל משחק מעולה ועדיין רשם עוד בישול לסטטיסטיקה. חלק חשוב מאוד בפאזל.

ריקן - אני חושב שהיה מהפחות טובים היום, אני מבסוט מאוד על הרעב שבא לידי ביטוי בעיקר בשער נהדר. היה לא חכם/מדוייק בכמה רגעים קריטיים שיכלו לגמור את המשחק מוקדם הרבה יותר אבל בסה"כ לא היה רע.

אצילי - ממשיך להראות את הפוטנציאל שלו עם עוד משחק גדול שמתחיל בשער מדהים בדקות הראשונות וממשיך במשחק לחץ שמוליד חטיפות כדור, מסירות מעולות, יציאות למתפרצת ואיומים על השער.

שכטר - המשחק שלו כפיבוט עם הורדות כדורים מעולות היה אחד האספקטים החשובים במשחק היום, הוא הביא שער ועוד כמה וכמה מהלכים מעולים עם נגיעות טובות ולחץ מתמיד על הגנת הפועל חיפה, נכס למכבי ת"א.

 

*דן גלזר הרשים אותי בחצי שעה ששיחק עם מלחמה בלתי מתפשרת על כל כדור חילוצי כדור בגלישות כמעט בלתי אפשריות (וטעות אחת לא מחוייבת)

 

 

פיקנטריה:

- כבכל שנה, השחקנים עולים בורוד בחימום.

- 41X32 - מתמטיקה פשוטה.

- עטר חוזר לשחק אחריי "סדרת חינוך" לקול תשואות הקהל

- רמי וייץ ושירת "דן ליאון"

- שוינפלד מנסה לעלות עם חולצה הפוכה

- סופגים שער אחריי מליון שנה בערך (חבל!)

- יש לנו פי 2 נקודות מהיריבה שלנו לתואר

 

 

קהל:

אתחיל בחיוב, כמות קהל סבירה בהתחשב בתנאים (אמצע שבוע בחיפה). המון צבע ביציע תודות לפאנטיקס, עושה את ההבדל - תודה.

בכל הקשור לעידוד אני חושב שהיה לא יותר מבסדר, ציפיתי לקצת יותר טירוף אחריי הניצחון על חדרה ועם הוויבים החיוביים אבל זה בהחלט הספיק למשחק של היום

 

העונה הזאת הולכת להיות ארוכה וחייבים לשמור על קצב צבירת הנקודות, חייבים לשבור את ב"ש כבר עכשיו ולהמשיך במומנטום החיובי.

שבת 20:30 בנתניה מול סכנין, נתראה.

Link to comment
Share on other sites

כמה דברים:
1. מכבי קבוצה בריאה. השערים מגוונים ומגיעים מכל העמדות במגרש.
2. מכבי קוצרת פירות שאיביץ' זרע ביולי. תארו לכם שפיבן לא מקבל את ההזדמנויות בתחילת העונה. מה עושים הערב?
3. דור פרץ. הרבה אמרו פה שאנחנו צריכים להנות ממנו כי הוא לא יישאר הרבה זמן ואני לא הסכמתי עם זה. אחרי הערב אני מתחיל לחשוש.
4. מיכה - מדהים.
5. גולסה - מדהים.
6. אצילי - סקורר.
7. בכל הסגל הענק הזה, שוינפלד היחיד שנראה לא שייך.

Link to comment
Share on other sites

זהו? לקחנו? נגמר?

לדעתי צריך לקרות משהו כמו אסון שיהרוג את כל השחקנים כדי שלא נניף את הצלחת בסוף העונה עם מה שקורה בליגה השנה.

למרות שבש עדיין לא פריירים וחייבים שהם ימשיכו לאבד נק.

Link to comment
Share on other sites

לדעתי צריך לקרות משהו כמו אסון שיהרוג את כל השחקנים כדי שלא נניף את הצלחת בסוף העונה עם מה שקורה בליגה השנה.

אין ספק שהליגה חלשה, אין ספק שאנחנו בפורמה הכי טובה. וכן, זה לגמריי שלנו להפסיד.

 

אבל זה עדיין רק המחזור השמיני, משברים עוד יהיו לנו, מבטיח. לבש יש על הנייר כמה שחקנים מעולים (כמות הזרע שאתה לבד שפכת עליהם..) ומאמן שיודע לעשות קסמים בכדורגל. סהכ 10 הפרש, ליגה ארוכה מאוד - היו דברים מעולם.

 

צריך להמשיך לשחק את הכדורגל הכי טוב שאנחנו יכולים ולהלחם על כל נקודה. כשזה יתקרב עומר כבר ינחס בצורה רשמית בנושא ספירה לאחור.

 

אבל בואו נחכה קצת עם קירור השמפניות.

Link to comment
Share on other sites

אין ספק, אבל אחרי הרבה זמן אני יכול לסמוך על הסגל, על המאמן ועל מי שממונה על הרכש. אז גם פער ככ גדול מבש בתחילת העונה כשאין עוד מסגרות? לא יכולנו לבקש טוב מזה.

Link to comment
Share on other sites

אין ספק, אבל אחרי הרבה זמן אני יכול לסמוך על הסגל, על המאמן ועל מי שממונה על הרכש. אז גם פער ככ גדול מבש בתחילת העונה כשאין עוד מסגרות? לא יכולנו לבקש טוב מזה.

לא יכולנו. פתיחה חלומית, מכל הבחינות האפשריות.

רק שלא ייגמר

Link to comment
Share on other sites

כמה דברים:

1. מכבי קבוצה בריאה. השערים מגוונים ומגיעים מכל העמדות במגרש.

2. מכבי קוצרת פירות שאיביץ' זרע ביולי. תארו לכם שפיבן לא מקבל את ההזדמנויות בתחילת העונה. מה עושים הערב?

3. דור פרץ. הרבה אמרו פה שאנחנו צריכים להנות ממנו כי הוא לא יישאר הרבה זמן ואני לא הסכמתי עם זה. אחרי הערב אני מתחיל לחשוש.

4. מיכה - מדהים.

5. גולסה - מדהים.

6. אצילי - סקורר.

7. בכל הסגל הענק הזה, שוינפלד היחיד שנראה לא שייך.

כל מילה
Link to comment
Share on other sites

אתה צריך להחזיר את האל ואל+, גולסה ופרץ ראויים לגמרי.

 

אל תתחילו עם האלים. זה הביא חורבן.

טיבי שוקל לתבוע את סוייר על זה.

Link to comment
Share on other sites

לשמוח חופשי אבל לא להסתנוור,

חייבים חלוץ רחבה זר\שועה בינואר (מניח ששועה יהיה רלוונטי רק אם ראיקוביץ' ימכר, או שאולי דסה כדי לא להפסיד אותו בקיץ בחינם),

ואולי עוד קשר התקפי במקום באטוקיו, אבל זה פחות קריטי וגם לא צריך למהר להרוס את התלכיד הקיים והעדין בין סגל טוב של שחקנים שמבינים שהם בתחרות גודלה ומקבלים את הספסל בצורה ראויה לבין להעמיס כוכבים כמו ב"ש דקה לפני סגירת חלון, לכן מה שממש קריטי בינואר זה רק חלוץ רחבה.

Link to comment
Share on other sites

כמה תובנות מאתמול:

ראיקו - לא אותגר יותר מדי, אבל בפעמים שכן היה חד ביציאות, שיחרר כדורים מהירים (!) להתקפות מצד אחד וגם הרגיע את המשחק כשהיה צריך. שומר על רמה גבוהה. שאפו.

שרן - מנהיג. מנווט את השחקנים, מתקן טעויות של אחרים וממעט לשגות בעצמו. הבלם הכי טוב שהיה לנו מאז קרלוס.

פיבן - משחק עם המון ביטחון. שימשיך ככה.

קנדיל - היה רגע במשחק ששיקף את המשחק שלו בכלל. סבוריט העביר מסירת רוחב באזור הרחבה ואני בראש כבר קולט איך דסה לוקח את הכדור ועושה ממנו משהו. במציאות הכדור התגלגל החוצה וקנדיל בכלל לא נראה בסביבה. חוסר התרומה המשווע שלו בהתקפה בגלל מיקום נמוך הוא עוד נסלח, אבל בגלל העמדה שלו הוא מתחיל ללחוץ שחקנים קרוב מדי לרחבה שלנו ואז יש עבירות וטעויות שנעשות באזורים מסוכנים.

פרץ - כשנגח לקורה וכמעט הבקיע חשבתי שאם זה היה גול אפשר היה לסכם שיש לו משחק כמעט מושלם. כמה דקות אחר כך הוא נגח שוב והבקיע. השיפור ביכולות ההתקפיות שלו לא פחות ממדהים. הכניסה של גלזר (שיחוק טקטי של איביץ׳) שיחררה אותו יותר ואיזה כיף זה היה.

ריקן - כמו רולטה, אי אפשר לדעת מה לצפות ממנו ברגע נתון. בשער שהבקיע היה חייב למסור בניסיון הראשון לאחד משני השחקנים שהיו פנויים. אם לא היה מכניס את זה בניסיון השני הוא לא היה צריך לראות הרכב הרבה זמן.

גולסה - לדעתי משחק סביר שלו היום, נתן הרבה כוח באמצע אבל היה חסר קצת תכליתיות.

מיכה - בא לעבוד, מסירות אומן כהרגלו.

אצילי - מחכה עדיין ליום שהוא גם יבקיע (שער מדהים!, אגב) וגם ייתן משחק טוב. איכשהו זה כמעט אף פעם לא מגיע ביחד.

שכטר - משחק לא אופייני לשכטר במובן החיובי. הביך לא מעט את ההגנה של חיפה במסירות לשחקנים לידו ובתנועה ללא כדור.

סבוריט - הראה ניצוצות עם כמה דריבלים יפהפיים, תמך המון בהתקפה והיה במקום גם בהגנה. משחק טוב מאוד שלו.

עטר - אפשר להבין למה איביץ׳ לא מתלהב להעלות אותו בהרכב. ההתקפות שלנו מהירות יותר מבעבר, שחקנים מוסרים כדורים בנגיעה ויש זרימה חיובית בהנעת הכדור בחלק ההתקפי. מהרגע שעטר נכנס זה קצת נתקע (גם לעייפות היה כמובן חלק בזה). דריבלים מיותרים וטיולים מרחבת היריב לאמצע המגרש שיכולים להוציא אנשים מדעתם. תמסור ראבק! תמסור.

שוינפלד - יש סיטואציות במשחקים שבהם קבוצה מובילה, במיוחד לקראת הסוף שהמאמן מתלבט איזה שחקן להכניס: האם להכניס שחקן התקפה שימשיך מומנטום חיובי או שחקן התקפה שישמור על היתרון. עם שוינפלד אין התלבטות. הוא שחקן התקפה שמחויב בצורה בלתי רגילה להגנה. לוחץ את שחקני היריב, יורד למטה עד לרחבה, ממושמע טקטית. חלום של מאמן לדקות האחרונות.

איביץ׳ - ההשוואה עם סוזה בכל הנוגע לניהול משחק בלתי נמנעת. מוקדם עדיין לשחוט פרות קדושות וחובת ההוכחה היא כמובן עדיין עליו (אליפות ושלב בתים מוצלח באירופה) לפני ששמים אותם בשורה אחת. אבל קשה להימנע מהתחושה שהוא מצליח להוציא בכל משחק מים מהסלע ועם סגל שלטעמי פחות מוכשר ממה שהיה לסוזה הוא עושה המון. היכולות שלו לדעת להשתמש ביעילות בכלים הקיימים ולאחר מכן עוד להשפיע על המשחק בצורה חיובית בחילופים הן תמצית עבודתו של מאמן מוכשר.

Link to comment
Share on other sites

אין מה להשוות בין איביץ לסוזה.

סוזה ניהל סגל הרבה יותר רחב בשתי מסגרות והיה מחליף שיטות ועמדות תוך כדי משחק.

איביץ פשוט לא צריך לעשות את זה. הוא אחראי לכך שהקבוצה מתואמת, השטף במשחק משתפר ויש היררכיה ברורה בסגל.

Link to comment
Share on other sites

קצת הסתנוורנו,

זה קשור גם בפתיחה הגרועה של האחרים בעיקר של ב"ש.

לקבוצה הזאת יש מספר לא קטן של מגרעות והיא מתקשה בעיקר מול קבוצות שבאות לסגור ולשחק בונקר.

קצת מהדברים שחסרים לנו:

חלוץ רחבה קלאסי - שכטר זה נחמד אבל זה לא פריצה

ניצול מצבים מבעיטות חופשיות/קרנות - 7000 קרנות עם ניצול די נמוך

בעיטות מרחוק - הכדור מסתובב המון 16-20 מטר מהשער וחוזר אחורה, תבעטו יותר זה גם גורם דברים טובים וגם פותח את ההגנה

שחקן יוצר - מיכה זה נחמד, חייבים קצת יותר מזה

מתפרצות - הנשק הקטלני ביותר בכדורגל, אנחנו יוצאים מעט מידי ולאט מידי

סגל עמוס מידי - נראה כמה זמן יימשך השקט (חוץ מעטר ) בסגל כל כך עמוס

 

איזה כיף לכתוב את הדברים האלה מהמקום הראשון כשהקבוצה מרגישה 10 :wubyellow3:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.