Jump to content

שרן ייני אחרי חדרה


michael_maccabi

Recommended Posts

משנה מקום משנה מזל: העמדה החדשה מוציאה משרן ייני את המיטב
השיבוץ של שרן ייני כבלם נולד כמעט במקרה, אבל התברר כבינגו שייצב את ההגנה של מכבי תל אביב. יניב טוכמן על שינוי התפקוד שהפך את "הפסיכולוג" של הצהובים לקונצנזוס, גילה שהוא יותר מרק מנהיג בחדר ההלבשה, ועוד יכול להאריך לו את הקריירה עד גיל 40

 

את הדרך מאיצטדיון טרנר חזרה לאזור המרכז עשו שחקני נבחרת ישראל במוניות. המשחק מול אלבניה היה פחות טוב מזה שנערך מול סקוטלנד כמה ימים קודם בסמי עופר, אבל בקופה היו 6 נקודות מצמד המשחקים הביתיים ושחקניו של אנדי הרצוג הפכו לגיבורים אחרי שבמשך חודשים ארוכים היוו שק חבטות.

התקשורת חיזרה באותו הלילה אחר השחקנים. בתפר שבין עזיבת הנבחרת והחזרה לקבוצות, אפשר היה לתפוס ראיון לפני שדוברי המועדונים משתלטים שוב על השחקנים ודוחים את כל הבקשות לראיונות. "אני מעדיף שאחרים ידברו", אמר שרן ייני לעיתונאים שצלצלו לבקש ממנו ראיון על הנבחרת. הוא בדיוק סיים עוד משחק טוב במערך שלושת הבלמים של הצוות האוסטרי. "דיברתי אחרי ההפסד באלבניה. תשמרו אותי לימים הקשים יותר של ההפסדים. הלילה אחרי הניצחון, אני בטוח שיהיה לכם קל למצוא שחקנים שיסכימו להתראיין".

את העונה הזו פתח בכלל בחדר הלידה. כשמאמן חדש מגיע כל השחקנים מנסים לעשות את הרושם הכי טוב, אבל לייני לא היתה שום בעיה לבוא אל ולאדן איביץ' ולבקש ממנו שחרור ממחנה האימונים הראשון של המאמן הסרבי שנערך בפולין. הוא הסביר שאשתו צריכה ללדת בכל יום והוא רוצה להישאר לצידה בארץ. איביץ' קיבל את הבקשה ושחרר אותו, מה שגרר כל מיני ספקולציות לפיהן המאמן הסרבי בכלל לא מתלהב מייני, אחרי שצפה במשחקי הקבוצה בעונה שעברה, ומבחינתו הוא לא בונה עליו. "ממתי שרן ייני מתנהג כמו כדורגלן רגיל?", שאל השבוע גורם במכבי תל אביב. "סביר להניח שכל הכדורגלנים היו חושבים שהם צריכים לעשות רושם על המאמן החדש שהגיע, אבל שרן חשב שהוא צריך להישאר בארץ. הוא לא עשה חשבון לזה שהוא לא יהיה במחנה ולא יהיה קרוב לעין של איביץ'".

אבל ההיעדרות מההכנה בפולין השאירה אותו בהתחלה מאחור. במשחקים הראשונים של מכבי תל אביב במוקדמות הליגה האירופית, הוא בעיקר חילק מים מהספסל כשהשופטים היו עוצרים את המשחק בשל החום הכבד. "יכול להיות שזה גם מה שקנה את איביץ'", אומר אחד משחקני מכבי תל אביב. "צמד הבלמים היה אמאדור וטיבי. בקישור לא היו חסרים שחקנים. שרן נדחק לשוליים, אבל במקום להתמרמר ולהתעצבן, הוא היה הראשון עם בקבוקי המים כשהמשחק נפסק בגלל החום הכבד. אני מניח שכאן ראה המאמן שיש לו עסק עם מישהו אחר. לא כל קפטן של קבוצה היה מוריד מהאגו שלו ומתנהג בצורה הכי לויאלית".

עד מהרה פילס ייני לעצמו דרך אצל עוד מאמן זר. במכבי תל אביב אף פעם לא ליקק דבש. תמיד נלחם על הלגיטימיות שלו, תמיד שרד בקושי עד שהגיע ג'ורדי קרויף. ההולנדי אהב אותו מלכתחילה ונתן לו את המושכות בחדר ההלבשה. ייני הצנוע. זה שבעיני רבים מאוהדי מכבי תל אביב, היה בכלל צריך להיות שחקן ממוצע בליגה הלאומית, טיפס למעלה ואצל כל מאמן זר שהביא קרויף, הוא הפך לדומיננטי. אחרי הטעויות של איתן טיבי שעלו למכבי תל אביב בהדחה מול סרפסבורג הנורבגית, איביץ' כבר החליט שהוא הולך עם ייני באופן קבוע. גם מאמן הנבחרת אנדי הרצוג יישר קו וזימן אותו אחרי שהיה חסר לו בלם. ייני הפך לבאנקר אצל שני מאמנים זרים במקביל. "הוא טיפוס יוצא דופן", מעיד עליו קפטן הנבחרת ביברס נאתכו. "בחור רציני, עובד קשה ומנסה להשתפר כל הזמן. הכי בולט שהוא כל הזמן רוצה ללמוד ומכיוון שהוא מאוד חכם, זה מאוד עוזר לו במשחק. אני עוקב אחריו הרבה שנים ואני חושב שעם הזמן והניסיון שהוא צבר, הוא השתפר מאוד".

על גרף הלמידה של ייני מעיד גם יוסי מזרחי שאימן אותו ב-2010 במכבי תל אביב. "היו לי הרבה ויכוחים טקטיים עם שרן ייני והוא בכלל לא היה שחקן הרכב", נזכר מזרחי. "הוא היה רוצה לדעת, היה מתעניין, היה רוצה ללמוד. מבחינת שילוב של כדורגלן ואישיות הוא מזכיר לי את עומר אפק ומיכאל זנדברג אותם אימנתי. הם היו יותר כישרוניים כמובן, אבל מבחינת האישיות שלושתם אותו הדבר".

מה הופך אותו בגיל 32 לבלם הפותח של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל ואולי לשחקן ההגנה הכי משמעותי היום בכדורגל הישראלי?
"הרבה פעמים מבקשים ממני חוות דעת על שחקנים ואני אומר שיש בהם הכל, אבל אין בהם כלום. על שרן ייני אגיד לך בדיוק הפוך. אין בו כלום, אבל יש בו הכל. אם אתה פורט אותו לפרטים, אז אין בו כלום בצורה יוצאת דופן. הוא לא טכני במיוחד, הוא לא חזק במיוחד, הוא לא מהיר במיוחד. אבל יש בו הכל. בניגוד לשחקנים אחרים שיש להם הכל, אבל אין בהם כלום והם לא מגיעים לשום דבר. הוא בחור אינטליגנטי מאוד, יש לו אופי טוב מאוד ועל כל המגרעות שלו הוא יודע לחפות עם המון חוכמה. הוא קורא משחק טוב, הוא מנהיג, יש לו מיקום וזה מחפה על הרבה מאוד אלמנטים שאין לו. אין לי גם ספק שאם הוא לא היה במכבי תל אביב, היה לו קשה מאוד להתעלות ולהתפרסם. אבל את זה אפשר להגיד גם על יוסי מזרחי. יכול להיות שאם אני לא הייתי בבית"ר ירושלים, לא הייתי מגיע לשום מקום".

ייני הוא הכתובת במכבי תל אביב לכל בעיה של השחקנים. קרויף היה זה שנתן לו את הסמכויות וייני צבר לעצמו ביטחון לפנות להנהלה בכל מה שנדרש. מונס דאבור שמשחק איתו היום בנבחרת זוכר גם את הימים שלהם במכבי תל אביב כשעוד היה צעיר. "שרן הוא שחקן מיוחד ובן אדם מיוחד", מספר דאבור. "הוא שחקן אהוב מאוד בחדר ההלבשה של הנבחרת וגם בזה של מכבי תל אביב עוד מהימים שאני שיחקתי איתו".

מה מיוחד בו?
"השקט שלו. שרן ייני לא נלחץ משום דבר. הוא תמיד מרוכז במה שהוא צריך לעשות וכקפטן הוא תמיד נמצא שם בשביל השחקנים. אני יכול לספר שהוא בעיניי גם פסיכולוג. יש לו תמיד דרכים מיוחדות ויוצאות דופן כדי להרגיע אותך. אני זוכר כמה פעמים שהייתי מאוד עצבני והיו לו דרכים מיוחדות להרגיע אותי ולהיות איתי. אני חושב שהוא נכס".

פעם אמר מישהו על ייני שהוא אחד כזה שמוכן לשים את הראש במקום שבו שחקנים אחרים לא מוכנים לשים את הרגל. "מאמנים אוהבים שחקנים כמו שרן ייני", מעיד יובל נעים, "ולכן אני לא רואה שום סיבה שהוא לא ימשיך להיות דומיננטי במכבי תל אביב. הרמה בישראל רק הולכת ויורדת. אין ייצור של שחקנים חדשים ובקצב הזה ייני ישחק עד גיל 40 בשקט. בתפקיד שלו כבלם אין לו שום בעיה, אם הוא ישמור על הגוף שלו. ייני לא יצטיין בשום משחק שתראה, אבל הוא גם לא יהיה הכי חלש. הוא תמיד יבוא, יחתים את הכרטיס שלו וימשיך. גם ב-10 השנים הקרובות שרן ייני יהיה במכבי תל אביב וגם אם הם לא יבנו עליו כשחקן הרכב, הוא ימשיך. תמיד מאמנים ישאירו אותו. הוא שקט, לא עושה בעיות, אף פעם אתה לא שומע ממנו הצהרות מפוצצות. כל מה שקורה איתו, קורה בשקט".

הוא בלם פותח במכבי תל אביב ובלם פותח בנבחרת. האם הוא הבלם הישראלי הכי טוב היום?

"לא. בכדורגל הישראלי הרבה דברים נעשים בשלוף. עד לפני חודש הוא בכלל לא היה בנבחרת, אבל פתאום מישהו נפצע וזימנו את ייני והנה הוא שחקן הרכב. אין בכדורגל שלנו דברים מתוכננים באמת. מכבי תל אביב היא קבוצה מובילה ואיביץ' מעדיף אותו על איתן טיבי, אבל זה לא הופך אותו לבלם הכי טוב בכדורגל הישראלי. אני בכלל חושב שדור פרץ צריך להפוך לבלם והוא יהיה הבלם הכי טוב בכדורגל שלנו, אבל פרץ טוב מאוד בקישור, אז ייני שיודע לעשות את כל התפקידים, משחק כרגע את הבלם וזה עובד למכבי תל אביב".

בקצב האירועים לא בטוח שייני יפגוש את ניר קלינגר ביום ראשון במשחק בין מכבי תל אביב להפועל חיפה. קלינגר היה זה שהעלה אותו לבוגרים ב-2004. "לא מפתיע אותי ששרן ממשיך את דרך הקפטנים של מכבי תל אביב, דרך שגם אני הייתי חלק ממנה", העיד לא מזמן קלינגר. "כבר אז לפני כמעט 14 שנה ראיתי את הפוטנציאל שלו. ראיתי נער מאוד שונה ומיוחד. אחד כזה שאתה רואה בעיניים שלו שהוא מסוגל להוביל ולהנהיג. המנהיגות שלו שקטה. הוא לא עושה רעש, אבל אם מאמנים זרים הולכים איתו פעם אחר פעם, זה מראה שהוא קורץ מחומר מיוחד".

בשבת שעברה מול הפועל חדרה היה למכבי תל אביב מאוד קל. צ'יקו אופואדו כבש צמד מהיר וחיסל את המשחק. בהמשך סגרה מכבי תל אביב עם רביעייה. אבל דווקא אחד הדברים היותר בולטים היו התגובות הקטנות של הקהל למהלכי הגנה של שרן ייני. בעבר היו הרבה טרוניות כלפיו. חוסר שקט ואי נחת אל מול פעולות שעשה, בעיקר כששיחק בתפקיד מגן והיה צריך לתמוך בהתקפה.

אבל בשבת האחרונה ייני גם יכול היה להרגיש סוף סוף שהוא קונצנזוס. מהיציעים אפשר היה להרגיש שמפרגנים לו. בפעם הראשונה כמעט עד הסוף.

זכינו :wubyellow3:

Link to comment
Share on other sites

מההברקות האלה שמביאות אליפות, כמו השינוי של קונטה בצ'לסי.

זה היה מתבקש. שרן יכול לשחק רק שם בקבוצה עם שאיפות. זאת הטעות הגדולה של יורדי בתחילת העונה שעברה. טעות שכל העולם היה מודע לה חוץ ממנו. אחלה שרן.
Link to comment
Share on other sites

זה היה מתבקש. שרן יכול לשחק רק שם בקבוצה עם שאיפות. זאת הטעות הגדולה של יורדי בתחילת העונה שעברה. טעות שכל העולם היה מודע לה חוץ ממנו. אחלה שרן.

אם היו עושים סקר לפני תחילת העונה היה יוצא 80% לא רוצים לראות את שרן בהרכב בשום קונוטציה.

יש את אלה שהאמינו בו כמוני תמיד!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.