Jump to content

Nba 2018\19


אביאל 5

Recommended Posts

אני הולך לתת פה הצהרה שהיא אולי טיפה מוגזמת נכון להיום, אבל זה מעניין שבכלל מתנהל דיון כזה:

לוקה דונצ'יץ' הוא 1 מ-3 הכדורסלנים הטובים בעולם כרגע, בדרך להפוך ל- 1 מה-3 הטובים בכל הזמנים (אם רק ישכיל לברוח מדאלאס או שיבנו שם משהו יותר מתאים).

Link to comment
Share on other sites

לפי דעתי הוא יגמור בתור האירופאי הגדול בגול הזמנים. בטח לא אחד משלושת הטובים ביותר כיום. הארדן, קוואי, דייויס, לברון, לילארד, קיירי? 

Link to comment
Share on other sites

אני אגיד לך מה. לדעתי הוא כדורסלן טוב יותר מקיירי, לילארד ודיוויס למשל. הוא כיום בלבל של הארדן ולברון פלוס מינוס. אבל יש את העניין שכל האחרים סחבו קבוצות למקומות יפים והוא לא עשה כלום ברמה הקבוצתית. ברגע שזה יקרה הוא לחלוטין מהטובים בעולם. יש לו מספיק זמן.

Link to comment
Share on other sites

בעתיד בוודאי, הוא ללא ספק הולך להיות אחד הכוכבים הכי גדולים בליגה הזאת בשנים הקרובות. אגב לדעתי דאלאס כן מקום שאפשר להצליח בו. יש לו בעלים שמחוייב להצלחה של המועדון, מאמן גדול, מסורת, פרוזינגיס. העתיד שלהם ורוד מאוד.

Link to comment
Share on other sites

איך אני מבסוט על פתיחת העונה של הלייקרס. נראים נפלא, מקווה שיוכלו לשמור על היכולת הזאת לזמן רב. הייתי מודאג שהסגל הזה לא יספיק להתמודדות על אליפות אבל בינתיים התחברו יפה. 

 

מילה טובה גם למיאמי, רציתי לכתוב על זה עוד לפני ההשפלה שלהם על יוסטון אבל עכשיו זה אפילו יותר מתבקש, עוד לא יצא לי לראות משחק מלא שלהם העונה (רק מהתקצירים האלה באורך 9 דקות שמעלים ליוטיוב)  אבל בנו קבוצה טובה באופן מפתיע, הקיפו את ג'ימי בצעירים מוכשרים שטורפים את המגרש והם נראים כמו קבוצה שתדבר חזק העונה בתמונת הפלייאוף

Link to comment
Share on other sites

26 דקות לפני, Yellow4Life said:

איך אני מבסוט על פתיחת העונה של הלייקרס. נראים נפלא, מקווה שיוכלו לשמור על היכולת הזאת לזמן רב. הייתי מודאג שהסגל הזה לא יספיק להתמודדות על אליפות אבל בינתיים התחברו יפה. 

 

מילה טובה גם למיאמי, רציתי לכתוב על זה עוד לפני ההשפלה שלהם על יוסטון אבל עכשיו זה אפילו יותר מתבקש, עוד לא יצא לי לראות משחק מלא שלהם העונה (רק מהתקצירים האלה באורך 9 דקות שמעלים ליוטיוב)  אבל בנו קבוצה טובה באופן מפתיע, הקיפו את ג'ימי בצעירים מוכשרים שטורפים את המגרש והם נראים כמו קבוצה שתדבר חזק העונה בתמונת הפלייאוף

בעניין הלייקרס זה תלוי כמה דיוויס יהיה כשיר, כולנו יודעים שהוא די פציע. (הלוואי שהלייקרס יקחו אליפות או לפחות יגיעו לגמר).

למיאמי יש שני רוקיז נהדרים (נכון לתחילת שנה) קנדריק נאן וטיילור היירו.

אתי מעניין לראות איך הקליפרס ייראו אחרי שפול ג׳ורג יחזור.

Link to comment
Share on other sites

מוזר, לי פתוח.

בכל מקרה:

 

Quote

בליגה שמקדשת שיאים עד רמת "הכי הרבה איבודים ברבע עם הכי מעט סתימות בשיניים", קנדריק נאן הפך בשבוע שעבר לגיבור מזדמן. העילה: 112 הנקודות שקלע בחמשת משחקיו הראשונים ב-NBA, יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה שלא נבחר בדראפט. עובדת הבונוס: ב-25 השנים האחרונות, רק שני שחקנים - קווין דוראנט וג'רי סטאקהאוס - קלעו יותר מנאן בחמשת משחקיהם הראשונים. הראשון הוא חבר היכל התהילה עתידי והשני סיים קריירה מכובדת ב-NBA אחרי 17 שנים. שזה בדיוק 17 שנים יותר מכפי שמישהו העז לחזות עבור נאן במאי 2016, כשהודה בתקיפת אישה.

נאן, שסיים אז את עונתו השלישית באילינוי, נעצר חודשיים לפני כן והואשם בהכאה, דחיפה לרצפה ושפיכת מים על אישה, בעקבות ויכוח כספי. לימים יגיד כי מעולם לא היכה אותה, אלא רק שפך עליה מים. לטענתו, עורכי הדין אמרו לו שאם יודה באשמה וישלים את גזר הדין - 100 שעות של שירות קהילתי, השתתפות בתוכנית למניעת אלימות במשך 26 שבועות וכתיבת מכתב התנצלות לאותה אישה - הוא יוכל להימנע מהרשעה פלילית ולהמשיך הלאה בקריירה שלו. איש לא רמז לו שלאוניברסיטה שלו יש תוכניות להמשיך הלאה בלעדיו.

"אכפת לנו מאוד מקנדריק ואנחנו רוצים שיצליח", נאמר בהצהרה מטעם אילינוי, "אבל אנחנו חושבים שהדבר הטוב ביותר עבורנו הוא לדבוק בערכים של האוניברסיטה, שמושתתים על אמון וכבוד, ולשלוח מסר בנוגע להתנהגות המקובלת של הסטודנטים שלנו... ועל כן להיפרד מקנדריק". בכך נקטה קו מנוגד לרוב האוניברסיטאות ב-NCAA, שנוטות לטאטא מתחת לשטיח מקרים מסוג זה כשמדובר באתלט ששווה עבורן כסף ויוקרה.

 

עבור נאן, יוקרה או כסף מעולם לא נראו רחוקים יותר. מנקודת השפל הזו הוא היה צריך להתחיל לטפס למעלה, והצד החיובי היחידי היה שמכאן כבר לא נותר לו לאן לרדת. מעבר לכך שנשאר בלי קבוצה, הקריירה שעדיין לא באמת החלה היתה בסכנה ממשית; סקאוטים שכבר כתבו את שמו בפנקסים סימנו עליו כעת איקס אדום ענק ונעלו אותו במגירת "אופי מפוקפק/בעיות התנהגות". את המפתח זרקו למים, והצעד הראשון בתהליך שיקומו היה להודות ששפך אותם בעצמו. "איני יכול להאשים אף אחד אחר במעשים שלי", אמר ל"שיקגו טריביון" ב-2018, אחרי שבילה שנה בלי כדורסל - "תקופה חשוכה", כהגדרתו - והצטרף לאוניברסיטת אוקלנד. "אם זה היה קורה היום, פשוט הייתי מסתלק מהסיטואציה. התבגרתי והחכמתי מאז. אני מנסה להתרחק ממה שקרה".

נאן, שהשלים את כל ההתחייבויות המשפטיות שלו, באמת ניסה. מי שבתיכון בשיקגו זכה בארבע אליפויות רצופות לצד ג'בארי פארקר, התרכז במה שהיה מסוגל לשלוט בו - שזה בערך כל מה שאפשר לעשות עם כדורסל ביד. בעונת 2017/18 היה אחד הקלעים הטובים במכללות עם 25.9 נקודות למשחק, רק כדי לזכות להתעלמות כוללת מקבוצות לפני הדראפט. חרף ממוצע הנקודות ונתוניו האתלטיים, הוא אפילו לא קיבל זימון לקומביין. השילוב בין הפרשה בה היה מעורב לעובדה שב-NBA נוטים לפקפק בקלעים שנעצרו ב-1.88 מטר, גרם לכך שדראפט 2018 חלף מבלי ששמו הוזכר. "אני יודע שיש אנשים שנזכרים בכך כל הזמן בהקשר שלי", אמר על הכתם בעברו, "אבל אין לי כבר מה לעשות בקשר לזה".

מה שעשה זה להעביר את העונה בג'י-ליג במדי סנטה קרוז ווריירס, אחרי ששוחרר מהסגל הסופי של גולדן סטייט רגע לפני פתיחת העונה שעברה. גם שם קלע בכמויות, כשבמקביל סירב להצעות שקיבל מקבוצות באירופה. "ידעתי שאני שייך ל-NBA ולא רציתי להוריד את הסטנדרטים שלי רק בשביל להרוויח עוד כסף", הסביר נאן ל"סן סנטינל". ביום האחרון של העונה הרגילה ב-NBA זה השתלם, כשחתם במיאמי לשנתיים על חוזה לא מובטח. "העובדה שהצלחנו להחתים אותו היא אחת מנקודות האור הבודדות שלנו בעונה שעברה", התבדח מאמן ההיט אריק ספולסטרה, "ידענו שיש לנו מזל למצוא מישהו עם האיכויות שלו, אבל הוא גם התאים לנו לתרבות המועדון מבחינת היבטים אחרים, כמו מוסר עבודה ומוטיבציה".

ספק אם אחרי כל מה שעבר, נאן זקוק לזריקות מוטיבציה חיצוניות. לדוגמה, הרייטינג שנקבע עבורו במקור במשחק הווידאו NBA 2K20, שמיקם אותו 13 מתוך 15 שחקנים בקבוצה. מהרגע שחתם במיאמי, המוטיבציה הפנימית הספיקה; אפשר היה לראות את זה כבר בליגת הקיץ, אותה סיים בין חמשת המצטיינים, או בכל פעם שתקף את הסל בחמשת המשחקים הראשונים של העונה - אותם סיים עם 22.4 נקודות בממוצע (1 מתוך 15), ב-52% מהשדה ו-48% משלוש. חשוב מכך, ההיט ניצחו ב-11 נקודות בדקות שלו על הפארקט, לעומת ב-1.5 בלעדיו. וחשוב אפילו מכך, מיאמי פתחה את העונה עם מאזן 1:5. "שמעתי על הילד הזה עוד לפני שהגעתי לכאן", אמר ג'ימי באטלר על נאן בן ה-24, "ראיתי סרטונים שלו וידעתי מה הוא אוהב לעשות כשחקן. אני רוצה שימשיך לעשות זאת. התפקיד שלי הוא לעזור לקבוצה לנצח ולסייע לחבר'ה להשיג חוזים גדולים. הוא בדרכו לאחד כזה".

כרגע נאן מרוויח דמי כיס במונחים של הליגה הטובה בעולם. 450 אלף דולר כבר הבטיח לעצמו ברגע ששיחק את השנייה הראשונה שלו בליגה, והוא יבטיח לעצמו סכום כפול אם ייכלל בסגל ב-1 בינואר - משימה שרק השתלטות חייזרית על תודעתו של פט ריילי תמנע ממנו להשלים. גם בשנה הבאה ירוויח נאן שכר מינימום, אבל במיאמי - מועדון שמתמחה בפיתוח שחקנים שקבוצות אחרות לא נתנו להם סיכוי - הוא צפוי להרוויח יותר מדולרים בלבד.

"לפני שהגעתי לכאן, עשיתי מחקר על ההיסטוריה של המועדון וראיתי שהתפתחו כאן הרבה שחקנים שלא נבחרו בדראפט", אמר ל"מיאמי הראלד", "זה מועדון שנותן הזדמנויות, שמאמץ חבר'ה כמוני, שהם אנדרדוג. חבר'ה שעובדים קשה, שהם ווינרים, שהם יהלומים חבויים. אני מקווה להיות אחד מאלה". במקרה - או שלא - נאן אפילו לא צריך להביט רחוק מדי כדי למצוא מישהו כזה; התא שלו בחדר ההלבשה סמוך לזה של יודוניס האסלם, שחקן שאף קבוצה לא רצתה בדראפט 2002. "הוא נמצא כאן כבר 17 שנה", התלהב נאן, "זה מדהים".

כרגע נאן הוא זה שעונה על ההגדרה הזו - ולא רק לפי המספרים, שקשה להאמין שיישארו כה גבוהים לאורך זמן. הלילה, למשל, כבר רשם את משחקו החלש ביותר עד כה, כשקלע רק 5 נקודות בניצחון על יוסטון. "הוא מנצל כל הזדמנות ועושה זאת במסגרת הכדורסל הקבוצתי שלנו", החמיא ספולסטרה, "החבר'ה החדשים מרגישים שהם מסוגלים לכבוש את העולם, הביטחון שלהם ממריא. הם אינם יודעים מה שאינם יודעים, אבל קנדריק הוא לא רוקי רגיל. הוא רוקי וטרן בן 24 שעוזר לנו לנצח".

24 זה עדיין גיל צעיר, אבל נאן מרגיש שחיכה מספיק לרגעים הללו. כשנשאל מה הוא חושב בנוגע לבאזז סביבו, הסתפק בשתי מילים: "הגיע הזמן".

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.