Jump to content

סיכום הניצחון על לסות'ו | כולה משחק ידידות


ronash

Recommended Posts

בוצואנה נגד לסות'ו, זברות נגד היפופוטמים, תכלת נגד ירוק, מדינה שגובלת בדרום אפריקה נגד מדינה שמוקפת כולה בדרום אפריקה, שחור נגד שחור. אין לכדורגל להציע יותר מזה.

בוצואנה עלתה עם 11 שחקנים שבשל הקולוניאליזם האירופי מייצגים אותה, לעומתה המאמן של לסות'ו בחר 11 שחקנים שמסיבות קולוניאליות מייצגים את לסות'ו. לפני המשחק נערך טקס מרשים שכלל את המנוני שתי המדינות ולחיצות ידיים עם יושב ראש ההתאחדות לכדורגל הבוצואני שלווה בפמיליה שכאילו נלקחה מבית הדין הבינלאומי בהאג. קצת כפיים, קצת הכרוז מדליק את הדיג'יי והמשחק יוצא לדרך. המשחק נפתח בלחץ של בוצואנה שניצלה את הכשרון של מספר 22 באגף שמאל (הטוב במגרש) ליצירת הזדמנויות קורצות מול השער. בדקה החמישית (בערך; יש לוח ענק שמוצג עליו שידור המשחק והשעה בגופן קטן מדי) אחד משחקני הקו השני בהתקפה הגיע למצב בעיטה מושלם והצליח, איכשהו, לפספס. באזור הדקה העשרים עוד נסיון נחמד כשבעיטה מאגף שמאל נדחקה על ידי השוער החוצה. בינתיים שחקני לסות'ו (בירוק האופייני) מסכמים נסיונותיהם בהרמות סתמיות לרחבה משל אומנו על ידי וידיגאל, שהוא סוג של שכן -- מצער אותי לגלות כמה מהר שוכחים את העובדה שהיה למכבי מאמן אנגולי. דקה 35 וזו ההזדמנות הטובה ביותר לזברות עד כה. הסתננות יפה של מספר 22 הותירה אותו באחד על אחד מזווית קשה. השוער (בעל הכינוי המחייב "דידה") זיהה את הקושי שלו ופינה לו את השער; מספר 22 החזיר עם מחווה ג'נטלמנית מצידו ובעט החוצה. לקראת סוף המחצית שוב "דידה" מציל את ההיפופוטמים באחד על אחד. קצת תוספת זמן בגלל בזבוז הזמן של השוער והמחצית נגמרת ב0-0 מאכזב מבחינת המארחים.

המחצית השניה נפתחה בלא הרבה מצבים והתאפיינה באגרסיביות מצדי שתי הנבחרות, כדורגל אין פה. חוץ מנסיונות נואשים של לסות'ו לגנוב איזה גול ושליטה אופטית סתמית של בוצואנה (בתוספת גול שנפסל בטענת נבדל מוצדקת), אלפי האוהדים שהטריחו עצמם לאצטדיון הלאומי בוצואנה לא נהנו מכדורגל איכותי במחצית השניה. בדקה ה72 המקומיים נצלו מספיגה אחרי ששמירה מביכה הותירה את החלוץ האורח מול שוער אבל למזלם הוא לא הצליח להכניע אותו וגם הריבאונד הלך החוצה. בדקה ה83 זה סוף סוף קרה. בעיטה חזקה של השוער הבוצואני (שנכנס כמחליף רק כמה דקות קודם לכן) הצליחה לעשות את דרכה לחלוץ שהפעם לא התבלבל מול השוער וקבע 1-0 לזברות. זו גם הייתה תוצאת הסיום.

 

המצטיין: ערן זהבי

 

קהל: משהו בין 3-5 אלף בוצואנים הטריחו את עצמם ביום השבת החם הזה כדי לעודד את הקבוצה המקומית תחת השמש הקופחת, מה שנתן לאצטדיון מראה די ריק. ביציע ממול התרכזו מספר אוהדים בגוש נאה שנראה שנלקח מתפילות ימי ראשון בכנסייה.

 

פיקנטריה:

* לבוצואנה באמת קוראים זברות אבל את הכינוי היפופוטמים אני המצאתי.

* היה עוד זוג לבן אחד וכמה משקיפים מטעם פיפ"א; סך הכל אפשר לספור את כמות האנשים הלבנים באצטדיון על שתי ידיים.

* למרות עשרה שקלים על כרטיס VIP ולמרות התחינות לכרוז המקומי, לא הורשתי להכנס ליציע המוזמנים בשל "dress code".

* לפני המשחק חלקו דפי הרכבים, כשזה של לסות'ו נכתב בכתב יד וכלל גם את הכינויים של השחקנים שנעו בין earthquake דרך African Salad ועד General Purpose Machine Gun (יחד עם ראשי התיבות GPMG)

* בקשה לקבלת חולצת משחק בסוף המשחק נענתה בתשובה הכנה והלאקונית "אז עם מה נשחק נגד גאנה?"

 

6gEDM7e.jpg

 

XyGntBA_d.jpg

 

xLpijxW.jpg

 

3LlSRNlr.jpg

Link to comment
Share on other sites

לא יודע למה, אבל אני רואה את רונאש מסיים את המסע שלו שם בתור מפקד על מיליציית ילדים-חיילים.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.