Jump to content

סלאח, פה זה ארץ ישראל.


JacK

Recommended Posts

ג'ק, אם אני לא טועה, תומך פייגלין, שהוא רוויזיוניסט פר אקסלנס. מושפע הרבה יותר מז'בוטינסקי מאשר הרב קוק למשל. בכל הימין הישראלי (ואפילו חלק מהשמאל) יש חלק מז'בוטינסקי.

 

אמת, ואם אשמע התבטאות בסגנון הזה ממנו הוא פסול מראש, אין לי בעיה שאנשים ישאבו השראה ממי שבא להם, הם נמדדים בזכות עצמם בעיניי לפחות.

והבאתי את הציטוט של ז'בוטינסקי כי היה נדמה שהדיון שפתחתם כאן הולך לכיוון פוליטי וזה ממש לא הנושא כאן.

עד שכל העוולות שנעשו לא יתוקנו ע"י מחיקת הנאצים האלה מרחובות ובתי חולים וכל הספרים והארכיונים יפתחו לכל המעוניין שלא נדבר על לשכתב את השקרים שלימדו אותי בביה"ס אני לא אבוא לסיפוק.

Link to comment
Share on other sites

היחיד מהליכוד שבאמת אני תמיד מעריך זה בגין, הוא תמיד ראה את כולם בגובה העינים ...נאום הצ'חצ'חים למשל.

 

נו באמת. נאומים לא אומרים כלום, המעשים זה מה שקובע.

גם ביבי כיביכול רואה את המזרחים והאתיופים מהפריפריה בגובה העיניים, למרות שיש דיווחים שבחדרי חדרים הוא חתיכת גזען, ובפועל לא רואים הרבה שינויים לטובת האוכלוסיות החלשות

Link to comment
Share on other sites

"יהיה קל בהרבה ליישב יהודים מזרחיים (יהודים מתימן, מרוקו, חאלב והקווקז) במושבות חקלאיות. הם כבר נסחפים לכיוון פלסטינה. אך מצבם הרוחני והאינטלקטואלי של יהודים אלו נמוך כל כך שהגירה המונית תוריד את דרגת התרבות של היהודים בפלסטינה ותזיק מכמה בחינות. במספרים קטנים, עם זאת, הם עשויים להיות מועילים מאוד, בידיעתם את התנאים במזרח, בצרכיהם הצנועים ובפרט ביכולתם להתחרות בשכר עם העובדים החקלאים הערבים. היהודי המזרח אירופי לא יכול בשום אופן להתקיים ממשכורות כאלו. הוא יכול להתקיים בפלסטינה רק מעבודה המנצלת את חכמתו ואמינותו. לעבודות כפיים יש יתרון טבעי לערבי שהוא עובד זול יותר. היהודי המזרחי, שיכול לעבוד בעבודה פיזית באותו מחיר של ערבי, יכול לגשר על הפרצה הזו במערכת הכלכלית היהודית." ~ ארתור רופין, 1913



Link to comment
Share on other sites

לא יודע מי זה ארתור רופין ולא שמעתי על הרופיס הזה בחיי, אך למזלי יש לי את גוגל..מדובר בבן אדם שאשכרה בא מפוזנן, מאיזורים דלים ופרמיטיבים והוא מדבר על יהודי חאלב או מרוקו שהרבה איזורים שם היו מאוד מתקדמים בכלל השלטון הצרפתי(בתי ספר אליאנס וכ'ו) עוד בור .

Link to comment
Share on other sites

לא יודע מי זה ארתור רופין ולא שמעתי על הרופיס הזה בחיי, אך למזלי יש לי את גוגל..מדובר בבן אדם שאשכרה בא מפוזנן, מאיזורים דלים ופרמיטיבים והוא מדבר על יהודי חאלב או מרוקו שהרבה איזורים שם היו מאוד מתקדמים בכלל השלטון הצרפתי(בתי ספר אליאנס וכ'ו) עוד בור .

אז תדע שעל שמו יש מרכז אקדמאי.

Link to comment
Share on other sites

לא חושב שסבא שלי (עלה מג׳רבא טוניסיה) התבעס ששלחו אותם למושב ליד אשקלון נראה לי שמבחינתו זה היה לישב את הארץ (הם באו לארץ רק בגלל אהבתם לארץ)

בכלל הגיע הזמן שיפתחו את כל מה שהיה פעם

Link to comment
Share on other sites

ביררתי קצת עם סבתא שלי (עיראקית) הם עלו ב51 ושמו אותם בקיבוץ בצפון. הם לא הסתדרו שם כל כך (העבודה,השיתוף פעולה בכל דבר) היא טוענת שלא היית גזענות מצד האשכנזים ודווקא התייחסו אליהם ממש יפה. העבירו אותם לחולון ואז היא הרגישה את הגזענות, היא טוענת שזה בא לידי ביטוי בעיקר מהממסד וההתנשאות והיחס מצד המורים בבית ספר כלפי הילדים המזרחים.

Link to comment
Share on other sites

לא יודע מי זה ארתור רופין ולא שמעתי על הרופיס הזה בחיי, אך למזלי יש לי את גוגל..מדובר בבן אדם שאשכרה בא מפוזנן, מאיזורים דלים ופרמיטיבים והוא מדבר על יהודי חאלב או מרוקו שהרבה איזורים שם היו מאוד מתקדמים בכלל השלטון הצרפתי(בתי ספר אליאנס וכ'ו) עוד בור .

 

פוזנן הייתה אז חלק מהקיסרות הגרמנית (נקראה פוזן). חאלב לא הייתה שייכת אז לצרפתים אלא עדיין תחת השלטון העות'מאני המתפרק. הצרפתים הגיעו לסוריה רק אחרי מלחה"ע ה-1.

Link to comment
Share on other sites

בחיים לא ראיתי כזו גנבת דעת כמו שגק עשה עכשיו על זבוטינסקי. יותר מעוות מתעמולה של bds

זה בסדר כי ז'בוטינסקי הוא רוסינאצי, ג'ק עומד מאחורי הדברים

Link to comment
Share on other sites

מצטער אבל לא אני שכתבתי לזבוטינסקי את דבריו, אתם מוזמנים לחשוב על האנשים האלה מה שבא לכם, זה לא מעניין אותי.

Link to comment
Share on other sites

אתה חושב שבגלל הזבאלות האלה אני אנתק קשר עם חברי האשכנזים? עם המאמן שלי אולי? אם אתה חושב שאני מקשר את החלאות האלה לדור של היום אתה טועה למרות שזה קיים במינונים נמוכים אבל לא משהו שיש להתרעם עליו מבחינה חברתית.

אז כמו שרשמתי שימחקו את שמם מרחובות ומוסדות ציבוריים, יפתחו את הארכיונים ויפצו כל משפחה שנחטף לה ילד וכמובן שאת כל זה יוסיפו לחומר הלימוד בבתי הספר, זה מה שאני רוצה בלבד.

Link to comment
Share on other sites

אם ככה אז אני איתך, ג'ק. אני מסכים ובעד כל ההצעות האופרטיביות שכתבת.

ועדיין, הטרמינולוגיה שלך מתחילת הנושא מזעזעת ומעודדת שנאה. למה?

Link to comment
Share on other sites

כי הרתיח אותי לראות את זה ואני לא אחזור בי מהכינוי שמגיע לאנשים כאלה, הכוונה כמובן היא לא להכליל את האשכנזים או לקשר אותם למה שקורה היום כי רובם כבר מתים. התנצלתי ישר בהודעה השניה אם הכינוי פוגע במישהו אבל אני ממש לא מתכוון לחזור בי, זה מה שאני מרגיש.

Link to comment
Share on other sites

אז פסלתם גם את ז'בוטינסקי עכשיו? יופי אל תצביעו לליכוד יותר חח

די כבר כל דבר ליחס ליכוד עבודה ימין שמאל ופוליטיקה. נמאס מזה כבר או שתתיחס לנושא לדברים שמביאים או שאל תכתוב כלום זה כבר נהיה מעצבן.

Link to comment
Share on other sites

די כבר כל דבר ליחס ליכוד עבודה ימין שמאל ופוליטיקה. נמאס מזה כבר או שתתיחס לנושא לדברים שמביאים או שאל תכתוב כלום זה כבר נהיה מעצבן.

חחחחחח אשמתי שהליכוד נבנה על ז'בוטינסקי?! תגיד להם שישנו את השם של מצודת זאב מה אתה רוצה ממני?

וחוץ מזה אם לא נאה לך אתה לא חייב לקרוא אותי. אני בטח לא חייב לך משהו.

Link to comment
Share on other sites

רק אני פספסתי את הגזענות בדברים של ז'בוטינסקי (יכול להיות שהוא אמר דברים גזעניים אחרים, מדבר על מה שהובא)?

 

הוא דיבר על תרבות ולא על אנשים, הרבה לא יודעים לעשות את ההפרדה (אם כבר המחשבה שאפשר להפוך אנשים למערביים היא ההפך מגזענות).

 

אפשר להגיד שזה מתנשא, זה לא גזעני וההבחנה הזאת בין תרבויות היא בדיוק מה שאנשי ימין רבים (כמו ג'ק) מסתמכים עליו כדי להציג לדוגמה את הבעיה מול האיסלאם.

Link to comment
Share on other sites

רק אני פספסתי את הגזענות בדברים של ז'בוטינסקי (יכול להיות שהוא אמר דברים גזעניים אחרים, מדבר על מה שהובא)?

 

הוא דיבר על תרבות ולא על אנשים, הרבה לא יודעים לעשות את ההפרדה (אם כבר המחשבה שאפשר להפוך אנשים למערביים היא ההפך מגזענות).

 

אפשר להגיד שזה מתנשא, זה לא גזעני וההבחנה הזאת בין תרבויות היא בדיוק מה שאנשי ימין רבים (כמו ג'ק) מסתמכים עליו כדי להציג לדוגמה את הבעיה מול האיסלאם.

 

כתבת דברים מדויקים לטעמי

Link to comment
Share on other sites

רק אני פספסתי את הגזענות בדברים של ז'בוטינסקי (יכול להיות שהוא אמר דברים גזעניים אחרים, מדבר על מה שהובא)?

 

הוא דיבר על תרבות ולא על אנשים, הרבה לא יודעים לעשות את ההפרדה (אם כבר המחשבה שאפשר להפוך אנשים למערביים היא ההפך מגזענות).

 

אפשר להגיד שזה מתנשא, זה לא גזעני וההבחנה הזאת בין תרבויות היא בדיוק מה שאנשי ימין רבים (כמו ג'ק) מסתמכים עליו כדי להציג לדוגמה את הבעיה מול האיסלאם.

אני גם לא הבנתי מה הבעיה

Link to comment
Share on other sites

רק אני פספסתי את הגזענות בדברים של ז'בוטינסקי (יכול להיות שהוא אמר דברים גזעניים אחרים, מדבר על מה שהובא)?

 

הוא דיבר על תרבות ולא על אנשים, הרבה לא יודעים לעשות את ההפרדה (אם כבר המחשבה שאפשר להפוך אנשים למערביים היא ההפך מגזענות).

 

אפשר להגיד שזה מתנשא, זה לא גזעני וההבחנה הזאת בין תרבויות היא בדיוק מה שאנשי ימין רבים (כמו ג'ק) מסתמכים עליו כדי להציג לדוגמה את הבעיה מול האיסלאם.

גם אני חושב, אבל העדפתי שלא להכנס לזה, הרבה אמוציות מעורבות בת'רד הזה.

זה בעייתי לשפוט דברים משנות ה-20 בפרספקטיבה של 2018. אם נתעלם מחוסר הפוליטקלי קורקט ורוח התקופה (שהם בעייתים בהחלט) יש אלמנטים שאפשר להבין. הפער באותה תקופה בין המערב למזרח היה הרבה יותר משמעותי. אלמנטים כמו חילוניות, ליברליזם, דמוקרטיה, זכויות נשים וכו', שבין היתר איפיינו הרבה מנהיגים ציונים, כמעט ולא היו קיימים במזרח התיכון. תוסיף לזה גם את הפער בקדמה הטכנולוגית וזה יוצר רתיעה ממה שנתפס כ"תרבות המזרח".

 

מצד שני אפשר בהחלט להבין את האנטגוניזם שזה יוצר אצל אנשים כמו ג'ק.

Link to comment
Share on other sites

 

בסדרה יש הוכחות להתנכלות, זה לא סתם אחי.

 

אני לא מתייחס לעוולות עבר בהודעה הזו. מותר לתת עליהן את הדעת, מותר להתייחס לחוסר צדק, אבל יש כאן הלך רוח כל כך בכייני ותבוסתני, קשה לי להסביר איך אנשים מעדיפים להתעסק בזה באופן כזה נלהט במקום להשקיע את המרץ הזה בפיתוח עצמי ולקדם את החיים שלהם לאנשהו.

לחיות בישראל ב2018 ולבזבז את הדרייב שלך על שנאה לאשכנזים ותחושה שאתה שנוא ומקופח - זה פתטי.

Link to comment
Share on other sites

אז אני אסביר למה אני חושב שגם דבריו של ז׳בוטינסקי מגעילים אותי.

נתחיל מאולי הדבר הכי חשוב שהוא מצליח לגרום לכם להאמין שהתרבות של סבא וסבתא שלי לדוגמה בעיראק לצורך העניין היה דומה לערבים מוסלמים היום או אז, אני קורא את דבריו ורק אותם אני מדמיין ונגעל.

אנשים שהשאירו הכל מאחור להגיע לכאן מאהבת הארץ וישר רצו להילחם, אז לא הם לא מדברים את אותה שפה, אין להם את אותה המנטליות, התרבות שהם צרכו בעיראק שונה אז מצטער, היא לא פחות טובה ולא צריך לטאטא שום דבר מהרוח המזרחית. ראינו איך מחדירים את אירופה עד לפרת, עבד להם.

ועוד גילוי, במשפחה שלי לא היתה חטיפת ילדים, המשפחה שלי השתכנה במרכז הארץ והם מעבר לשרדו כאן במדינה, אין לי על מה לבכות אלא רק לדרוש צדק וסגירת מעגל בשביל כל אלה שלא צלחו את המסע הזה כמו שצריך בגלל ממסד מרושע וגזעני, העובדות הן שהם עדיין שומרים דברים בסוד, כמו גנבים, כמו התרבות שז׳בוטינסקי פחד ממנה כל כך.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.