Jump to content

סיכום הניצחון על ב"ש בגמר גביע הטוטו אחריי צפייה בש.ח | זיינו אותם! תואר ראשון


Sawyer

Recommended Posts

- היום מכבי ת"א שיאנית הזכיות לבד בכל התארים: אליפויות, גביעים וגביעי הטוטו.

נתון אדיר שלא התייחסו אליו מספיק לדעתי.

אימפריה.

Link to comment
Share on other sites

- היום מכבי ת"א שיאנית הזכיות לבד בכל התארים: אליפויות, גביעים וגביעי הטוטו.

 

וגביעי אסיה (להפועל יש אחד, לנו שניים).

עד 2009 היינו גם שיאנית הזכיות בגביע הזה בכל אסיה כשכיום יש 7 קבוצות עם 2 זכיות וקבוצה אחת עם שלושה. ראוי לציין שישראל לא משתתפת במפעל החל מ-1974

Link to comment
Share on other sites

יש גם שיא משותף עם מכבי נתניה 2 זכיות רצופות בגביע ליליאן, בדיוק כמו נתניה.

 

ובנימה יותר רצינות, השנה עקפנו את חיפה (שנה שעברה את הפועל) ואנחנו מחזיקים בשיא של 18 עונות שבהן קיבלנו כרטיס לאירופה.

Link to comment
Share on other sites

מכבי חזירים!
ובעיני כל אחד מהשחקנים נתן משחק ענק ואתם סתם קשים עם חלקם
הקישור היום היה המפתח שלנו
אפילו דור פרץ וריקי לא פחדו קצת לכדרר ונלחמו (גולסה תמיד ככה אז הוא לא בהשוואה)
נכון ששפונגין ובאבין לא היו כאלה מדויקים אבל נתנו סהכ עבודה טובה
ובעיני טיבי היה טוב מאוד היום .לא סגור מה היה במהלך עם דור אלו ואם זה בגללו אבל התיקול שלו שם הציל מצב די בטוח לגול

ובאמת שכל כך נהנתי לראות את השחקנים של בש פעם אחר פעם מורדים לדשא וצועקים לשופט
סוף סוף הראנו להם שאנחנו גם אגרסיבים
ואם כל משחק נשחק ככה
יש לנו טרבל

Link to comment
Share on other sites

אירוני משהו.. זה לא היה שפיגלר

חחחח כן ..

מבחינתי הם אותו בן אדם .

למזלי זאת לא העבודה שלי לומר שמות של אנשים כשהם נוגעים בכדור או במקרה הזה שמים גול.

Link to comment
Share on other sites

  • זה היה נצחון מוצדק, אבל צמוד. מאוד. בנקודות. אי אפשר לומר שמכבי הייתה טובה לאין שיעור מב"ש. למען האמת, אי אפשר לומר גם שמכבי הייתה טובה באופן מיוחד. השחקנים עלו עם דם בעיניים, זה כן, אבל יש גבול לכמה רחוק זה יקח אותנו. מצד שני, יש מקום להשתפר, אפילו במסגרת הסגל הזה. אם גם יהיה רכש נכון...

המשחק הדגים, באופן משונה, את כל מה שלא בסדר במכבי לאורך העונה: חסרונו של קשר אחורי טוב, וחסרונו של אמצע קדמי טוב

חסרונו של הקשר האחורי הודגם באמצעות... קשר אחורי. לפרץ לא היה משחק מעולה. היה לו משחק טוב. בשביל להמחיש - הפעולה ההגנתית היוצאת דופן הראשונה שלו הייתה בדקה ה-44: חילוץ שהוביל להתקפת מעבר. במחצית השנייה הוא בלט יותר. אבל איכות המשחק שלו היתה יותר ממה שקיבלנו מכל מי שהצבנו בעמדה הזו עד עכשיו והרבה יותר ממה שקיבלנו מפרץ עד עכשיו. הוא היה המפתח לכל המשחק. לא כי הוא היה כל כך טוב, כמו שהוא פשוט לא היה רע. במקום שחקן שמאבד כדור במקומות בעייתיים, שחקן שמצליח לקבל כדור ולהניע אותו הלאה ביעילות. במקום שחקן נפקד ממשחק ההגנה, שחקן שמעכב, ולו רק, את הנעת הכדור של היריבה. במקום פער עצום בין הבלמים לקישור שמוביל למסירה חסרת תחלית, שחקן במקום הנכון לאפשר הנעת כדור סבירה בשליש המגרש האחורי. שום דבר יוצא דופן. עבודה אפורה וחסרת ברק שבלעדיה אין לקבוצת כדורגל תוחלת. וזה מה שפרץ עשה אתמול.

האם זהו שחר של עידן חדש עבור פרץ במכבי? קשה לומר. כ"כ הרבה משחקים הוא אכזב בדיוק באותה עמדה, שהסקפטיות מתבקשת

וכשיש קשר אחורי סביר, לא יותר, הכל נראה יותר טוב. ההגנה לא צריכה להתמודד עם מצבי חרום כל 5 דקות מצד אחד, ומצד השני, שאר הקשרים של מכבי התפנו לעשות את מה שהם עושים טוב - לרוץ וללחוץ. גם גולסה, גם רודריגז וגם ריקן (כולם במשחק מלא הקרבה ובינוני לכל היותר בשאר האספקטים) אינם שחקנים שמסוגלים, גם לא תאורטית, להחזיק קישור אחורי. כשהם פנויים להתרוצץ על כל המגרש, הלחץ של מכבי אפקטיבי הרבה יותר, כמו שראינו.

מה שהדגים את הבעיה האקוטית השנייה במכבי - העדר יצירתיות ואיכות במשחק ההתקפי. מכבי חטפה המון כדורים באזורים מסוכנים רק בשביל למסור מסירות לא טובות ולפספס הזדמנויות לייצר מצבים.

גם במשחק הזה ראינו בעייתיות בפעולות אישיות שמלווה את הקבוצה לאורך כל העונה. דקה 26, עטר עם הכדור על קצה הרחבה הבאר שבעית. מכבי בעמדה התקפית טובה. הוא יכול ומנסה למסור מסירה פשוטה, נדמה לי שלדוידזאדה. המסירה חלשה ומובילה לאיבוד ולהתקפה המשמעותית הראשונה של ב"ש. דקה 53, ריקן מוסר כדור במרכז המגרש, גם כן לדודזאדה. אין שום סיבה לאבד את הכדור הזה, אבל המסירה חזקה מידי ולמגן אין סיכוי להגיע. היו עוד דוגמאות כאלה; של איבודים זולים, לא מחוייבים. אין משחק כדורגל בלי איבודים, ואי אפשר לצפות לריכוז של 100% לאורך 90 דקות. אבל במכבי זה קורה העונה המון. איבודים לא מחוייבים. ריקן בולט בזה. אתמול, לשם שינוי, הכיסוי היה קצת מוצלח יותר וגם ב"ש תרמה את חלקה במשחק מפוזר.

יש משהו לא הוגן באופן שבו אנחנו מצפים משחקנים לחזור לכושר מעולה אחרי פציעה ארוכה. מיכה, גולסה, רודריגז (שנדמה לי עוד טרם התגלה לנו באמת מי הוא ומה הוא) ובוודאי שלדסה ידרשו עוד כמה שבועות לפני שיוכלו להציג את יכולת גבוהה

אין ולא הייתה בעיית מוטיבציה במכבי. לא נגד פתח תקווה ולא נגד ב"ש. הייתה וישנה בעיית יכולת.

בלקמן, ונדמה לי שזה כבר ברור, אינו שחקן אגף, על אחת כמה וכמה במשחק עומד. כמעט כל פעם שהוא מקבל את הכדור על הקו, הוא מסתבך. במרכז הוא פתאום נהיה אפקטיבי. הוא מתגלה אפילו כמוסר לא רע. יתכן שאחת הסיבות למערך ה-5-3-2 הנוכחי, היא כי קרויף הבין שיש לו שלושה חלוצי אמצע (ושחקן אגף אחד פחות), והוא רוצה לנצל את הסגל שלו.

הבעיה של מכבי במצבים הנייחים היא כפולה. לב"ש יש לפחות שני מרימי כדורים ברמה גבוהה (קורהוט, ראדי). למכבי אין אפילו אחד. בהגנה המצב מעצבן עוד יותר. יש במכבי המון שחקנים גבוהים וחזקים. באבין. טיבי. פרץ. בלקמן. דודזאדה. מילא אם זה היה פקהארט, אבל וובה בראון? הוא זה שמגיע לכדור ראשון? הא?

וקרויף הוא כל מיני דברים, אבל הוא תמיד מדבר דוגרי ואני מאמין לכל מילה שהוא אומר. גם אהבתי לראות אותו עם עם בכר בסיום המשחק. הוא מאמן טוב ויריב ראוי.

וצריך לקחת גם את זה בחשבון - ב"ש שיחקה בלי וואקאמה ובלי ויטור. 2 מתוך 3 השחקנים הטובים ביותר שלה. במחצית השנייה, בלי שלושת השחקנים הכי טובים שלה.

ודבר מעניין - המשחק גם הדגים את כל מה שבעייתי, בעיקר בעתיד, בב"ש. עושה רושם שהסגל המזדקן שלה יתקשה להחזיק מעמד גם עם וואקאמה בשנה הבאה. מעניין איך הם יתמודדו.

ושפונגין הוא השחקן הכי אנדרייטד במכבי

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.