Jump to content

מכביפדיה מתאפסת על עצמה


אורן המתעפץ

Recommended Posts

יש לי עיתונים ממשחקים מרגשים וכאלה, לא יותר מדי אבל יש, אם יש בהם צורך באיזשהו שלב אני אדאג לסרוק אותם.

כל הכבוד לכולם על ההשקעה!

יא גק, קטעי עיתונים ישולבו באתר ואאכן נצטרך את זה בהמשך
Link to comment
Share on other sites

אחרי משחק האליפות ב-2003 שמרתי את כל העיתונים, גם את הכותרת וגם את הספורט (מעריב, ידיעות והארץ). לצערי לא יודע איפה שמתי אותם, אבל אחפש.

Link to comment
Share on other sites

אשכרה הייתי לוקח כמה איך שנכנסתי ליציע ושמרתי עליהם כדי שלא יעשו מהם קונפטי בכל משחק ואני אפילו לא זוכר למה זרקתי את זה, כססססססססססס איזה בזבוז.

Link to comment
Share on other sites

אחרי סוף שבוע מסויט בו עבדתי כל הזמן מהבית, התפניתי להסתכל ולחשוב על זה.



עיצוב


1. נראה לי מיותר שיש טאב לסגל הנוכחי בתפריט הימני. לטעמי, המטרה העיקרית של האתר היא היסטורית (זה הערך המוסף שלו), ומעבר לזה האתר הרשמי עושה עבודה מצוינת בכל הקשור לסגל הנוכחי.



2. לפי מה שנראה לי, הבאנר הימני צריך להיות דברים יותר "שוטפים"/רלוונטיים כאן ועכשיו כמו נניח ערך מומלץ, הידעת, החודש בהיסטוריה, ציטוט נבחר (שיהיה משהו מתחלף עם רלוונטיות לפי זמנים, נניח הציטוט של אבי כהן ז"ל בשבוע של האזכרה שלו), רשימת תארים, שיאים ואז אודות.



3. מבחינת סדר הבאנרים, אני חושב ש"שחקנים" ו"צוות" צריכים להיות אחרי "מתקנים" ולפני "הנצחה".



4. התמונה המתחלפת זה אחלה. לגבי משחק אקראי, הייתי מקפיד שזה יהיה משהו רלוונטי לאותו היום או השבוע. למשל, אפשר להיעזר בקובץ האקסל שהעלו כאן עם תקצירים של מכבי, וככה לראות איזה משחקים שוחקו מתי ולהעלות אותם בשבוע הרלוונטי. נראה לי שאפשרי להגדיר מראש "פלייליסט" עם לינקים וככה זה יסגור את הפינה לשנה שלמה (או לפרק זמן משמעותי) וככה מי שמנהל את האתר או את התוכן לא יצטרך לשבור את הראש מה לשים, ואפשר שקבוצה של כמה אנשים תחליט פעם בשנה על רשימת המשחקים שיוקרנו באגף הוידאו באותה השנה.


כמובן שבפגרה אפשר לכלול משחקים מכל הזמנים.



דף "קהל"


משהו שחסר לי מאוד זה קהל. אני חושב שלכל הפחות צריך להיות אגף עם שירים ותפאורות. היה לנו משהו כזה באתר של השחקן ה-12 בזמנו (אולי לעמילוב עדיין יש גישה) אז זה יחסוך לכם עבודה מאפס. לטעמי לכלול את השירים בתור "אוספים" זה מבלבל ויכול לגרום לאנשים לפספס או את השירים או את יתר האוספים.


בנוסף, בדף המכביפדיה של כל שחקן צריך להופיע שיר השחקן שלו (נדמה לי שזה ככה גם בויקי הפועל ואצל הפועל פתח תקווה). ראיתי שיש לינק אבל הייתי מעדיף שהלינק והוידאו יהיו בתוך האתר ביחד עם המילים של השיר עצמו (או לפחות החלק ששונה מהמילים של השיר שהוא הבסיס / המקור לשיר השחקן).



בהמשך הדרך - מחליף ל-"חדש באתר"


כמו-כן, זה עדיין לא שם אבל צריך לחשוב כבר מעכשיו מה יהיה במקום "חדש באתר". אולי "היום בהיסטוריה". אם הקישוריות של ויקיפדיה לא תעבוד כמו שצריך, אני מוכן לנסות ולתרום לזה ולהתחיל לעבוד על קובץ שירכז את כל האירועים הרלוונטיים (משחקים, ימי הולדת וכו') שקשורים למכבי בכל תאריך נתון. זה גם יסייע לשמור את הקהל מעורב באופן שוטף בפרויקט הזה.


אני לגמרי רואה את עצמי נכנס למכביפדיה כל יום (והטראפיק הזה חשוב לאופציה למצוא מימון בעתיד) כדי לראות מה קרה היום בהיסטוריה של מכבי ולהתרפק על העבר.



תארים


לא לגמרי הבנתי מה אתם מתכננים להציג. אתה יכול לכתוב בהודעה מסודרת מה חשבתם להציג ביחס לכל "סוג" תואר (ברמת הספירה הכוללת) ולגבי כל תואר ספציפי (נניח "גביע המדינה 2015")?



במקום "הנצחה"


אולי "תאריכון" כזה בכותרת "ההיסטוריה מחייבת" או משהו כזה יכול להחליף את "הנצחה". "סיפורה של קבוצה" זה משהו שיותר לטעמי לכלול בתוך הדף שמתייחס לתואר הרלוונטי באותה עונה. כלומר, בתוך הטאב של היסטוריה, או בתוך הטאב של "תארים" (בהתייחס לתואר רלוונטי) הייתי כולל את סיפורה של קבוצה. עם זאת, יכול להיות שלא הבנתי והכוונה היא לכלול "סיפורה של קבוצה" לפי שושלות ותקופות כאלה ואחרות בתוך דף ההיסטוריה (נניח, מכבי של ג'רי בית הלוי, מכבי בתקופת יורדי, מכבי בתקופת אברם גרנט וכדומה).



מערכת שחקנים וצוות


מסכים שבשלב זה אין סיבה להתמקד במחלקת הנוער, מעבר לדמויות בולטות ביותר כמו נניח יהודה לבני, אבל בכל מקרה חושב שזה יכול לחכות לשלב מאוחר יותר. יש כל כך הרבה דברים יותר חשובים ו"דחופים" מאשר מחלקת הנוער.




היסטוריה


אין לי הצעה קונקרטית מעבר למה שכתבתי למעלה אבל כאמור אני אוהב את מה שעשו באתר הרשמי של יונייטד וחושב שגם באתר הרשמי של מכבי יש סקירה לא רעה.


מבחינת מבנה, אולי יש מקום לעשות דף עם נקודות ציון חשובות בתולדות המועדון – הקמה, אימוץ הצבע הצהוב, זכייה ראשונה בתואר כשלהו (או קמפיין אירופי ראשון והעפלה ראשונה לליגת האלופות), אירוע מכונן בתולדות המועדון (נניח ג'רי בית הלוי, נניח הרכישה על ידי גולדאהר) וכדומה.



מימון


הדסטארט נשמע לי כמו רעיון מעולה. הייתי גם שוקל לפנות למכבי. הבסיס הוא לדעת מה העלויות.


אם העלות היחידה היא עלות אחסון האתר, אז נראה לי ריאלי לחלוטין לצאת לפרויקט של הדסטארט עם מטרה שתחזיק את האתר למשך תקופה של חמש עד עשר שנים (לפי מה שכתבת כאן סכום סביר לחלולטין של 10,000 ש"ח עשוי להספיק לתחזוקה של האתר לתקופה של חמש שנים). אל תשכח שצריך גם גיבוי למקרה שהאתר יותקף או יופל. בשלב מאוחר יותר אולי אפשר למצוא ספונסר.



מוזמן להגיב כאן או בהודעה פרטית אם לא הבנת חלק ממה שכתבתי או רוצה להרחיב את הדיון.




ענפים נוספים


שאלה קטנה אך חשובה - האם יש תכנון להרחיב את זה בהמשך הדרך כדי לכלול ענפים נוספים?


Link to comment
Share on other sites

לגבי הדף קהל- אנחנו מתכננים משהו כזה עם תפאורות כפי שאמרת... לשלב את זה עם שירים זה רעיון מצוין...

באופן מפתיע מצאנו שבאתר של מכבי פנאטיקס יש כמות גדולה של תפאורות באופן נגיש... המטרה שיהיו כמה שיותר.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.