Jump to content

ג'ונתן אסוס בראיון ל-"סגור לי ת'פינה" ב-"הארץ"


Krishi

Recommended Posts

ג'ונתן אסוס: "כשאבי נמני היה שחקן, הוא היה סוכן. כשהוא היה מאמן, הוא היה סוכן. עכשיו הוא פנוי, הוא סוכן"

אהלן ג'ונתן, מדבר עירד מעיתון "הארץ". מה שלומך?

בסדר, ברוך השם. מה נשמע, הכל בסדר?

כן. אני רוצה לדבר איתך על הקבוצה שהקמתם בליגה ג', מ.ס ספורטינג תל אביב.

כן, אין בעיה.

יש אצלכם כסף? אתה תקבל שכר?

כן, בטח. יש אצלנו ספונסרים, יש בודג'ט (תקציב; ע"צ).

ואתם רוצים לעלות ליגה?

שנה ראשונה? לא חושב, אבל לאט לאט, אולי שנה הבאה.

יש שחקנים חוץ ממך שאני מכיר שם?

אולי קווין פריינטה.

בטח, זוכר אותו.

בינתיים יש לנו שחקנים רגילים.

כולם יוצאי צרפת?

לא, יש לנו שני שוערים ישראלים וחלוץ ישראלי גם.

כמה שחקנים סך הכל?

בינתיים יש לנו שתי קבוצות של 24 שחקנים, א' ו-ב'. ב' תשחק בליגת עולים חדשים ו-א' תשחק בליגה ג', מחוז תל אביב.

איפה המגרש הביתי שלכם?

בפתח תקוה, במגרש החדש במושבה.

היית מעורב בהקמה של הקבוצה או רק קראו לך לשחק?

אני משחק, אני גם קצת באימון. המנכ"ל יונתן מימון הוא חבר טוב שלי וגם היה סוכן שלי לפני 10 שנים, החלום שלו לעשות קבוצה, אמר לי "בוא תחזור איתנו" ובאתי. פרשתי לפני שנתיים ועכשיו אני בעניין.

בעניין או במניין? יש מצב שהקמתם את הקבוצה רק כדי שיהיה לכם מניין בבית כנסת?

אולי, כן (צוחק).

כבר שמעתי מכמה אנשים שאתה עוצר אותם ברחוב ומבקש מהם לבוא להשלים מניין.

כן, אנחנו אפילו שומרים שבת כל הקבוצה. אולי רק חמישה לא שומרים.

אתה לא שיחקת מאז ינואר 2014 כשעזבת את אחי נצרת.

נכון.

למה הפסקת לשחק וממה אתה מתפרנס?

יש לי חנות בנווה צדק של תכשיטים, נעליים לנשים.

אתה גם סוכן שחקנים בקטנה?

לא, אני לא סוכן. אני עוזר, אם אני מכיר מישהו מצרפת אני מביא אותו. אני הבאתי את אילן בוקרה למבחנים בבאר שבע. אני אחזור, אני לא סוכן.

את גייטאן וראן אתה הבאת להפועל ירושלים?

זה שחקן שלי, אני בבית משפט איתו.

למה?

כי הוא חתם עוד חוזה עם רונן קצב.

אחרי שהבאת אותו ללאומית והוא הצליח?

כן. זה למה אני פרשתי, בגלל זה.

איך זה קשור לפרישה?

למה פרשתי? בגלל שאחי נצרת ארבעה חודשים לא שילמה, לא קיבלתי משכורת. כל הזמן לרוץ אחרי המשכורת, פעם אחת חזרתי מהאימון ואמרתי לאשתי "זה הזמן לפרוש. בשביל מה אשחק? בשביל כיף? אלך לליגה ג', יותר טוב". בליגת העל ובלאומית לא משלמים בזמן. אריה אלטר כל הזמן מדבר שהם מגנים על שחקנים, כשהתקשרתי אליו לפני שנתיים על הבעיה הוא לא עשה כלום בשבילי. הוא קומבינות כל הזמן עם המנכ"לים. אם אני אדבר כולם יהיו על הרצפה. כל הכדורגל, מהיו"ר הקודם לוזון והקומבינות שלו, זה הקומבינות של כל המדינה. הם שמים את כל הכדורגל למטה. המנכ"לים (בעלי הקבוצות; ע"צ) יכולים לעשות מה שהם רוצים, לא לשלם. אולי עשרה שחקנים מדברים והולכים לבית משפט, בגלל זה פרשתי.

היית גם בקבוצות קשות – הפועל פתח תקוה, אשקלון, נצרת.

בהפועל פ"ת לא היתה לי בעיה אחת עם כסף. אומרים עבריניים, קיבלתי כל משכורת בזמן. אחי נצרת? לא רוצה לדבר, זה לא מועדון.

עצוב לי איך שהקריירה שלך בישראל נגמרה.

כן. אף אחד לא דיבר, אף אחד לא התקשר, כאילו אני כלב פה. בגלל זה עשינו פה מועדון שלנו. אני אומר לך, אנחנו נשלם בזמן, אפילו לפני.

עשית עלייה לישראל בגלל הכדורגל, ההצעה ממכבי תל אביב.

לא, לא נכון. עשיתי עלייה בגלל שרציתי לעשות. נכון, מכבי קיבלו כרטיס שלי, שילמו. אני רציתי לעשות עלייה אבל הייתי שחקן כדורגל מצוין בליגה השנייה בצרפת. הרבה קבוצות רצו אותי בדצמבר, אבל באתי למכבי ת"א בגלל שאני ציוניסט.

אתה מצטער שלא המשכת לשחק בצרפת?

לא, הייתי צריך לעשות עלייה. פגשתי את אשתי במדינה, עשיתי את הילד שלי, הוא ישראלי, אין לו דרכון צרפתי. טוב פה, אחות שלי פה, אח שלי שיחק פה.

אני מניח שהחיים לא רעים, אבל מבחינת כדורגל פחות הצליח לך.

הסוף לא היה משהו ועד עכשיו אני מאוד כועס על הכדורגל הישראלי. מאוד. אין משכורות בזמן, לא מקבלים אפילו בונוסים. מה קרה שנה שעברה בנתניה? לא קיבלו משכורות חודשים. מה קורה? יש מישהו רוצה לעשות באזז, הוא אומר "אני רוצה לקחת את הקבוצה, לעשות ככה וככה". אחרי שהוא עשה את הבאזז שלו, לא רוצה לשלם. יכולתי לשחק עוד 10 שנים, בלאומית אני משחק עם חצי רגל, עכשיו עם קצת בטן שיש לי אני חוזר ומשחק שם. מה זו הרמה הזו? רמה של סבתא שלי.

כשהגעת לארץ חשבו שאתה יכול אפילו להגיע לנבחרת. השאלה למה לא הצלחת, הייתם במכבי עם עוד צרפתים, רודי חדד, יאניק קמאנן שהיה שחקן מצוין.

כן, עשיתי שנה וחצי מצוינות.

הקבוצה לא היתה מצוינת.

אני הייתי טוב. אבל הבעיה שם זה שאבי נמני היה עושה מה שהוא רוצה שם, מחליף מאמנים. הוא שחקן? הוא סוכן? הוא מנהל? אנחנו לא מבינים. עכשיו הוא סוכן על הראש של הסוכן שלי. שותף שלו, של פרנק בלחסן. תקשיב, מתי שהוא היה שחקן הוא היה סוכן. מתי שהוא היה מאמן, הוא היה סוכן. מתי הוא היה דירקטור של מכבי ת"א, הוא היה סוכן. עכשיו הוא פנוי, הוא סוכן.

אז איך רודי חדד עדיין מיוצג אצלו?

בישראל כן, אבל הסוכן שלו הוא פרנק בלחסן.

הוא החזיר אותו לארץ, לאשקלון.

אל תגיד אשקלון, תגיד המועדון שלו. אני יודע את הקומבינות שלו ושל כל הכדורגל. אני לא רואה אפילו כדורגל, הליגה חלשה מאוד, זו לא הליגה של פעם עם בית"ר ירושלים של בואטנג, רומולו, עידן טל, אלברמן. זו לא הפועל ת"א של ערן זהבי ואניימה. אני שנתיים וחצי לא שיחקתי, שלושה חודשים אני עושה עם מאמן כושר ואני חוזר. וובה בראון של באר שבע, אומרים שזה קשר אחורי....

שיחקת איתו בהפועל רמת גן.

עזוב אותך, זה שחקן זה? הכל קומבינות. לפעמים אני חושב ישראלים הם גזענים. הבעיה שלי, לא מצאתי את המקום שלי. בשביל הצרפתים אני זר ופה עם דרכון ישראלי אני זר. אתה מבין? בתקופה של הפועל פ"ת הייתי הקשר האחורי הכי טוב בליגה. איציק זוהר אמר בתקשורת שאני צריך להגיע לנבחרת. למה הוא (לואיס פרננדס; ע"צ) לקח את גל אלברמן ששיחק אולי ארבעה משחקים בשנתיים במנשנגלדבאך?

4014035577.jpgאסוס: "אבי נמני היה עושה מה שהוא רוצה שם"ניר קידר

אבל אתה רואה היום איזה מקצוען אלברמן, איך הוא שמר על עצמו.

אני מדבר על זה ששחקן שלא משחק במועדון שלו מגיע לנבחרת.

כשהיית במכבי היה את ניר לוין, רן בן שמעון ואז אימנו אבי נמני ומרקו בלבול.

בשנה וחצי היו ארבעה מאמנים. זה רציני? נמני זה מאמן אדוני? בבקשה. זה מאמן? אתה יודע למה מכבי ת"א היום מצוינים? כי הוא הלך מהמועדון. ברגע שהוא הלך מהמועדון זה נהיה כמו מטוס. תמיד אמרתי שהוא צריך ללכת לפני כולם. רבתי איתו, נתנו לי 20 אלף דולר קנס. אמרתי לו "אתה לא מלך, יש אלוהים למעלה. אתה מלך בשביל הבן שלך ובשביל 3,000 איש". אני מכיר את הסיפור שלו, יש 3,000 סתומים, חושבים שהוא שחקן הכי טוב. הוא חלש מאוד, זה לא שחקן. זהבי זה שחקן, איפה שהוא הולך הוא טוב. איזה קריירה הוא עשה אבי נמני?

עשה קריירה.

גולים פה וגולים פה, אבל מתי, בתקופה של שורה אובארוב? לפני 20 שנה? במשחק האחרון שלו הוא מפחד לשחק.

נגד מכבי פ"ת.

כן. אני אומר לו "תשחק", הוא מפחד. "לא, לא, אני לא רוצה לשחק".

כי עוד הייתם בסכנת ירידה והוא לא רצה שהפסטיבל סביבו ייקשר לירידת ליגה.

כן, הוא חושב רק על עצמו. אם הייתי חמש דקות פה בטלוויזיה... זה כמו מאור בוזגלו. זה שחקן? חושבים מנצ'סטר, באיירן, רומא. וואללק, בבלגיה הוא לא יכול לשחק. אנחנו מכירים את הכדורגל, אתה רוצה חוזה גדול בשביל אלונה. אם מכבי ת"א ייקחו אותו זה הטעות של החיים שלהם. הוא חלש, הוא היה במכבי, מה הוא עשה שם?

זו היתה תקופה שאי אפשר היה להצליח במכבי.

תקשיב, הבן אדם הזה שחקן טוב, אבל לא מצוין. אתה לא יכול לשים אותו ברמה של ערן זהבי, שניהם מספר 7, תעשה השוואה.

תגיד, מה היה לך עם יובל נעים?

זה מאמן שמקלל שחקנים, בן אדם נותן כאפות ואומר "בן זונה" לשחקנים. בן אדם צריך לדעת לדבר עם שחקנים בחדר הלבשה, כמו גילי לנדאו. אל תדבר על יובל נעים כמאמן, דבר איתי על יובל נעים, האיש הזה, מהרחוב.

היית מתוסכל כי הוא שחרר אותך מהפועל פ"ת.

לא, קודם כל אני הלכתי, וחזרתי לשם שנה אחר כך. אני לא יכול להישאר בחדר הלבשה של מאמן שמקלל שחקנים. הייתי קפטן שם, אמרתי לתומר סיני ולאפי צפריר "אני לא יכול להישאר עם בן אדם כזה". הוא יכול להיות מאמן הכי טוב בעולם, אין לו כבוד לשחקנים. ואני אגיד לך, אותי הוא לא קילל פעם אחת. פעם אחת! שאל את אלון תורג'מן מה הוא עשה לו, היה משחק נגד הפועל חיפה, 0-2 לנו בחצי. אתה יודע מה הוא עשה לו? תורג'מן בוכה במחצית. שאל את רפי דהן מה הוא עשה לו. "יא גמד, יא מניאק".

<figcaption class="pic__caption">$videoTitle </figcaption>

הוא טען שאתה גורם לסכסוכים בתוך הקבוצה.

ניצחנו 1-2 את בית"ר ירושלים (כשיובל נעים אימן בבית"ר; ע"צ), הלכתי לספסל שלו ואמרתי לו "אתה לא מאמן". הוא רץ אחרי, רצה לריב, אמר בטלוויזיה שאני צריך לחזור לצרפת. אתה יודע מה קרה? למחרת רציתי לקחת אותו לבית משפט. הוא בכה לעורך דין שלי, הוא משחק אותה "אני חזק". הוא כלום, הוא בוכה בטלפון. אמרתי מסכן, ביטלתי את המשפט. הוא יכול להיות מאמן באשקלון, ברמת גן, באשדוד, ברחובות.

הוא עלה עם אשקלון שתי ליגות עכשיו, זה יפה.

אדוני, בבקשה. ליגה א' אתה הולך עם ברוך דגו? עם ליאור אסולין? היו לו שחקנים טובים, כי עוד פעם, היה סוכן טוב, אבי נמני. מתי שהוא מדבר בטלפון הם עושים קקי בתחתונים שלהם. "הלו, זה אבי נמני, בוא לאשקלון". כמה מקבל שחקן אחד בלאומית? 20 אלף שקל? 15 אלף? גם לא בזמן. זה משכורות?

לדעתי, משהו באופי שלך עצר אותך. תמיד היה לך מזג חם, גם בצרפת קיבלת לא מעט אדומים.

אם אתה מכיר אותי, לא קיבלתי הרבה אדומים. לא הייתי פצוע, הייתי משחק הרבה הרבה משחקים. ארבעה אדומים בכל הקריירה היו לי.

לא היה משהו בראש שעצר אותך?

כן. אולי אני לא (עושה קול) מהההה מההההה. איך אומרים את זה?

כבשה.

אולי אני לא כבשה. 99 אחוז מהשחקנים הישראלים הם כבשים. אני לא אוהב שחקנים ישראלים. חוץ מכמה, כולם רוצים לשחק במקומך, הולך למאמן ומדבר על שחקן אחר, זה לא חברי. אתם רואים רק בטלוויזיה, זו הבעיה שלכם. אני רוצה לעשות קאמרה קטנה בחדר ההלבשה, אתה רואה מה קורה, קנאים בגלל משכורות, מלכלכים אצל המאמן על אחרים. זה כדורגל של גן.

הבעיה פה שמפחדים שאני אדבר, אתם פחדנים. לא יתנו לי לדבר ברדיו ובטלוויזיה. שמעתי את רן בן שמעון לפני שנה וחצי אומר "הטעות שלי במכבי זה שלא שמתי את ג'ונתן אסוס בחוץ, שלא העפתי אותו כשהוא רצה ללכת". הטעות שלו זה שלא היו לו ביצים ליד אבי נמני. ומי הרג אותו? נמני, אחרי שבעה משחקים. אבל על זה אין לו ביצים לדבר, הוא ידבר על שחקן כמוני. למה אני לא יכול לענות? תן לי לענות לו. מה היה אז? היתה לי הצעה מלבסקי סופיה כשהיו בליגת האלופות, אמרתי לכולם שאני צריך ללכת, שאני לא מרגיש טוב איתו. לא רצו לתת לי ללכת. בן שמעון יכול להצליח בקרית שמונה, איפה שאין שחקנים עם קריירה גדולה. מה הוא עשה בהפועל ת"א ובמכבי ת"א? כשיש לו פרארי ביד, הוא לא יכול להצליח. הוא חושב שיש לו אופי? אין לו אופי, אני אומר לך. בבית"ר הוא יכול אולי להצליח כי יש שם הרבה צעירים.

טוב, אז מה יהיה איתך עכשיו?

אני היום רוצה לחזור לכדורגל, אבל בתנאים שלי, מועדון שלי. אנחנו בהתאחדות ובוא נראה עוד 10 שנים איפה אנחנו, בעזרת השם. אני רוצה לדבר בתקשורת, לדבר בטלוויזיה ובוא נראה אם אבא של בוזגלו יוכל לדבר. אני שומע אותו וצומח לי שיער על הקרחת.

טוב, תודה ג'ונתן.

ביי.

Link to comment
Share on other sites

שחקן ליגה ז לא יכול להגיד ״איזה קריירה היה לנמני״.. נו באמת.. שמים לה שעבר בניהם חתול שחור.

 

ג'ונתן תמיד היה בעייתי, אלים וגס.

Link to comment
Share on other sites

הוא בכיין אבל צודק בכל מה שהוא אומר.

 

אבי נמני תמיד היה בן אדם פוליטיקאי ואינטרסנט ורשמתי את זה כבר מלפני 7-8 שנים בפורום עוד שהיו לו חסידים.

היום כבר מבינים שהוא יותר הזיק מאשר תרם.

 

רק מי שחי את המערכת מבפנים יודע עד כמה נמני היה בעיה גדולה בשביל מכבי תל אביב.

חוץ מזה שאסוס לא מחדש כלום בנוגע לכדורגל הישראלי, הוא מלכלך הרבה אבל שוכח שהוא בעצמו שחקן בינוני ומטה.

Link to comment
Share on other sites

כתבתי בנושא השני ואני אחזור על זה גם כאן.

קחו בחשבון שה"פינה" הזאת היא לא ריאיון מסודר ומתואם.

עירד צפריר מתקשר אאוט אוף דה בלו למרואיין, מציג את עצמו ושואל שאלות. אני די משוכנע שהמרואיינים לא יודעים שתמלול השיחה יכתב בעיתון כמו שהוא בלי פילטרים.

אני מאמין שאסוס סוחב על עצמו מטען כבר כמה שנים ואת אף אחד לא עניין לשמוע, ועד שהוא קיבל את הבמה הוא פשוט ירה לכל הכיוונים.

שוב, תזכרו שהוא לא התכונן לריאיון הזה ועד שענה לטלפון לא ידע שבכלל עומדים לראיין אותו.

אז נכון שהסגנון לא משהו בלשון המעטה אבל אפשר להבין למה ואני משוכנע שרוב הדברים שהוא אמר נכונים בבסיסם.

Link to comment
Share on other sites

הוא בכיין אבל צודק בכל מה שהוא אומר.

 

אבי נמני תמיד היה בן אדם פוליטיקאי ואינטרסנט ורשמתי את זה כבר מלפני 7-8 שנים בפורום עוד שהיו לו חסידים.

היום כבר מבינים שהוא יותר הזיק מאשר תרם.

 

רק מי שחי את המערכת מבפנים יודע עד כמה נמני היה בעיה גדולה בשביל מכבי תל אביב.

חוץ מזה שאסוס לא מחדש כלום בנוגע לכדורגל הישראלי, הוא מלכלך הרבה אבל שוכח שהוא בעצמו שחקן בינוני ומטה.

אני החסיד הגאה ״האחרון״ של המלך.

 

מי ששינה את מכבי הוא גורדי, אין פה קשר לאבי וזה שהוא לא במכבי לא אומר שבגלל זה מכבי מצליחה.

גורדי הביא משהו שונה לישראל, הביא את אירופה לישראל.

Link to comment
Share on other sites

הקטע על הפועל אשקלון והסוכן שחקן, אולי הדברים נאמרים בצורה קצת מוגזמת אבל זאת כנראה האמת..

 

אבל בתור שחקן די כושל לבוא ולהגיד על נימני את הדברים שהוא אומר זה עושה קצת בחילה.

Link to comment
Share on other sites

מעדיף לזכור את נמני השחקן, ולא את נמני אחרי הפרישה...

 

ראיון פח זבל למען האמת, אבל יש שם דברים שחשבנו שבאמת קרו ואנחנו מקבלים אישור על זה.

Link to comment
Share on other sites

נמני תמיד היה כזה, נו מה חדש?

אבל את מי זה מענין

יש כמוהו בכל העולם ובכל הקבוצות

מישהו חושב שמסי ורונאלדו לא אותו הדבר בקבוצות שלהם?

בכל קבוצה יש שחקן דומיננטי, שמן הסתם גם משפיע על דברים שלא תמיד קשורים למקצוע

Link to comment
Share on other sites

נמני תמיד היה כזה, נו מה חדש?

אבל את מי זה מענין

יש כמוהו בכל העולם ובכל הקבוצות

מישהו חושב שמסי ורונאלדו לא אותו הדבר בקבוצות שלהם?

בכל קבוצה יש שחקן דומיננטי, שמן הסתם גם משפיע על דברים שלא תמיד קשורים למקצוע

לא נראה לי שמסי ורונאלדו משמשים כג'נרל מנג'ר שהמאמן כפוף אליהם בקבוצה שלהם בזמן שהם עדיין שחקנים תחתיו. לא נראה לי שמסי ורונאלדו גוזרים קופונים על החתמת שחקנים בקבוצות שלהם. לא נראה לי שמסי ורונאלדו הקימו חברת קש בגיברלטר ופעלו תחת זהות בדויה כדי להוציא כסף מהקבוצות שלהם.

פעם אנשים עוד רבו איתי על זה. היום כבר כולם יודעים שאבי נימני היה **** במכבי תל אביב.

Link to comment
Share on other sites

אני מניח שהחיים לא רעים, אבל מבחינת כדורגל פחות הצליח לך.
הסוף לא היה משהו ועד עכשיו אני מאוד כועס על הכדורגל הישראלי. מאוד. אין משכורות בזמן, לא מקבלים אפילו בונוסים. מה קרה שנה שעברה בנתניה? לא קיבלו משכורות חודשים. מה קורה? יש מישהו רוצה לעשות באזז, הוא אומר "אני רוצה לקחת את הקבוצה, לעשות ככה וככה". אחרי שהוא עשה את הבאזז שלו, לא רוצה לשלם. יכולתי לשחק עוד 10 שנים, בלאומית אני משחק עם חצי רגל, עכשיו עם קצת בטן שיש לי אני חוזר ומשחק שם. מה זו הרמה הזו? רמה של סבתא שלי.

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

דיברתי יותר בקטע של המקצוע

לקבוע אם ההוא יהיה בהרכב או לא

זה היה עוד נמני מ96

וכן בקשר לנמני זה לא חדש שהוא עשה קומבינות יותר

גדולות כמו איש הקש גרסיה מגיברלטר לקבל כסף מהצד

ועוד כמה דברים שבגללם הועף ממכבי

Link to comment
Share on other sites

מעדיף לזכור את נמני השחקן, ולא את נמני אחרי הפרישה...

 

ראיון פח זבל למען האמת, אבל יש שם דברים שחשבנו שבאמת קרו ואנחנו מקבלים אישור על זה.

 

זהו, שגם כשחקן הוא היה נורא.

על הדשא הוא היה טוב מאוד. בכל מה שמסביב הוא הרס את מכבי, גם כשחקן.

Link to comment
Share on other sites

תרצו או לא תרצו,

זקנתו מביישת את נעוריו,

ואחחח איזה נעורים אלו היו

 

חשוב לי להוסיף שזה נושא שמאוד כואב לי,

אבל זאת האמת שלי.

Link to comment
Share on other sites

איזה יופי של נושא לכלוכים, לקרוא לנימני **** זה דבר שבשגרה. איפה המנהלים?

כל מי שמקלל את נמני אלא האנשים הסטייקים משער 13

הם הסרטן של מכבי, מאז ומתמיד הם דמרו

Link to comment
Share on other sites

אני זוכר שיום אחרי המשחק נגד בית"ר, שהיה המשחק הראשון של אסוס במכבי, אמרו שמצאנו קשר אחורי ברמה של גאטוסו. גאטוסו היהודי.

יום למחרת בידיעות, עשו איתו כתבת שער והוא צוטט כמי שרוצה להתגייס ולהילחם בחמאס.

 

 

 

1. איזה מזל שאנחנו כבר לא שם.

2. כל מה שהוא אמר, כולנו ידענו. לא חידש כלום אולי רק בטונציה. אבי עם כל גדולתו ואהבתו והסגידה שלי אליו, הכין את עצמו מהמשחק הראשון בקריירה ליום שלאחר הפרישה. תמיד היה האיש שמתעסק בהכל.למזלנו כל אחד מצא את האושר שלו במקום אחר.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.