Jump to content

הנושא החודשי- אמסטרדם


dilen

Recommended Posts

טסתי איתם... סבבה לגמרי - לא זכור לי איחורים משמועתיים...

לא מביאים כלום בטיסה, אפילו בקבוק מים עולה כסף וגם מזוודה יש לך רק עד 7 קילו

Link to comment
Share on other sites

ברור אבל גם אחרי הוספה של מזוודה (20 ק"ג) יוצא יותר זול מכל שאר החברות (240 יורו הלוך חזור ישיר), לכן תהיתי כמה הם אמינים.

מותר להביא איזה סנדוויץ או שלא נותנים להכניס כלום?

Link to comment
Share on other sites

ברור אבל גם אחרי הוספה של מזוודה (20 ק"ג) יוצא יותר זול מכל שאר החברות (240 יורו הלוך חזור ישיר), לכן תהיתי כמה הם אמינים.

מותר להביא איזה סנדוויץ או שלא נותנים להכניס כלום?

 

בטיסות לואו קוסט אפשר להכניס הכל, אני טסתי לאחרונה בטיסת לואו קוסט ובדיוק הזמנתי פיצה בנתב"ג ונשאר לי חצי מגש ובקבוק קולה גדול, עליתי איתם לטיסה בלי בעיה.

והיו מלא אנשים שקנו בבורגר ראנץ'/ארומה ועלו לטיסה.

Link to comment
Share on other sites

מחפש טיסה טובה לאמסטרדם בתחילת ספטמבר ל4 לילות.. מישהו מכיר / יודע מה נחשב מחיר טוב ואיפה אפשר למצוא?

אתמול סגרנו טיסות ישירות בtransvia ב255 יורו (אם לא קריטי לך מזוודה ובחירת מושב אתה יכול למצוא גם ב200 או אפילו פחות).

בדקתי בסקיי סקאנר לפני כמובן וזאת ביי פאר החברה הכי זולה (זאת חברת בת של KLM מסתבר).

הבעיונת היחידה זה השעה של הטיסות, נוחתים בלילה ואם אתם בעניין של דירה לא תמיד יהיה אפשרי לעשות צ'ק אין לפני הבוקר.

 

ולעניין, לכל האמסטרדמים המומחים פה, אשמח לשמוע על המלצות לכל מה שעולה לכם לראש באיזור יורדאן, הארלם והOud-west, יש לנו חמישה ימים מלאים לשרוף.

Link to comment
Share on other sites

מכיר את הסקיי סקאנר אבל לא מצאתי שם משהו מעניין מדי..

וכן זאת אחת הבעיות אין סיכוי שאני נוחת בלילה אני טס כולה לחמישה ימים אז לנחות בלילה זה להפסיד יום שלם של סטלות לא בא בחשבון

Link to comment
Share on other sites

עניתי פה למישהו בפרטי, מעתיק לכאן:

שווקים יש את אלבר קויפ מרקט שלצד הרבה דוכנים של מוצרים שחלקם לא מעניינים, יש כמה דוכנים של אוכל ובגלל זה שווה ביקור, יש שם דוכן צ'יפס מטורף, דוכני גבינות/פיצוחים/בשר ודגים וגם ואפלים הולנדים.

יש את שוק הפשפשים ששם יש מלא דברים יפים של יד שניה ודוכנים קסומים כאלה שממש יפה להסתובב שם.

ויש את שוק הפרחים ששם מן הסתם יש פרחים.

 

כדאי לכם לקנות על היום הראשון אופניים בשוק הפשפשים, אפשר למצוא משהו נוסע ב50 יורו שיסיע אתכם בחמשת הימים. לא הרבה עושים את זה, אם בכלל. בתאכלס זה ההבדל בין להיות בפארק אחד ועוד סיבוב 2 באזור לבין לטייל בכל העיר בלי לחשב מרחקים/רכבות.

 

מבחינת פארקים בגלל שהוונדל פארק הוא במרכז אז הוא כל כך מפורסם אבל לדעתי אין בו משהו מיוחד, נראה לי שרק אחרי שלושה חודשים ביקרתי שם ואפילו לא ידעתי שזה הוונדל. יש את הביאטריקס פארק שהוא אחלה והוא קרוב לרחוב scheldestrrat שיש שם הרבה מסעדות. יש את הסרפתי פארק שהוא צמוד לשוק אלברט קויפ, לא הייתי הולך לשם במיוחד אלא אם קונים כמה דברים בשוק ואז יושבים שם לפיקניק.

ויש את האמסטל פארק, הוא אחלה פארק, הכי אהבתי אותו, הבעיה היא שאין לידו כלום קרוב מבחינת אטרקציה אז זה רק לקנות אוכל ולנסוע לשם באופניים.

ויש עוד פארק, שזה לא פארק, זה פשוט יער שבכמה נקודות גילחו אותו ועשו דשא. משהו ממש יפה, אחרי ביקור שם אתה מרגיש כאילו יצאת מאמסטרדם לאיזה יער שעתיים נסיעה מהעיר. מה שכן, כדאי שתהיו שם ביחד עם בטריה בפלאפון. אני הייתי שם פעם אחת לבד ומסטול בלי פלאפון והתחיל להחשיך, הלכתי לאיבוד וכבר התחלתי לחשוב איך אני מעביר את הלילה שם. זה האמסטרדם בוס.

הרחבתי בנושא הפארקים כי לדעתי אין מה לשבת בקופי שופ, תקנו משהו, תקנו קצת אוכל וסעו באופניין לשבת באיזה פארק. ככה אתם יכולים לראות דברים בדרך לשם.

יש גם את המיוזיאום פליין שזה סתם רחבת דשא אבל עם מבנים יפים ליד ובמיקום מרכזי.

במרחק שעה וחצי נסיעה ברכבת יש לך את חיטהורן. תמצאו לכם משהו לאיזה 3 שעות בבוקר ואז תסעו לשם ותעשו שייט+מסעדה.

 

קניות יש לכם את הקלברסטראאט, שזה ליד כיכר דאם, שם יש לכם בשדרה אחת קניות ובשדרה השנייה אוכל. אומנם זה שיא התיירות אבל יש שם הכל.

 

לגבי קופישופ, לא חקרתי את הנושא לעומק, יש הרבה מידע בפורומים על קופישופ מסויים ואז אנשים מתחילים להתווכח עליו ואז שולפים תעודות וזכיות מתחרויות ואז מישהו אחר אומר שהרמה שם ירדה וזה לא מה שהיה פעם ובלה בלה בלה, בתאכלס הייתי נכנס לאיזה קופישופ שרציתי, רוב הפעמים מה שהיה קרוב לי לבית ושלום על ישראל.

 

מבחינת מסעדות, רוב ההמלצות שלי לא יתפסו בגלל שאני לא אוכל בשר + אני לא הייתי אוכל כמו תייר, רוצה לאמר, יש דוכן פסטה שהייתי קונה שם אחלה פסטה ב4 יורו, אבל לא באתם לאמסטרדם כדי לאכול פסטה נכון?

אני חושב שבגלל שהאוכל ההולנדי לא משהו אז יש הרבה מסעדות/דוכנים אותנטיים. בכל פינה תמצא דונר קבב, איטלקי/סיני/תאילנדי או מקום סורינאמי שזה בטח תמצאו רק בהולנד.

 

 

ו-

אחרי הצ'ק אין בדירה הייתי הולך ברגל לשוק הפרחים. זה איזה חצי שעה הליכה וזה עובר דרך איזורים מרכזיים ויפים. 10 דקות הליכה משם יש את שוק הפשפשים. סיבוב שם וקונים אופניים (זה פשוט חובה אחי, השכרה של אופניים תעלה לכם 7.5 יורו לשעה, כאן תקנו ב50-60 לכל השבוע ועוד תוכלו למכור אותם בסוף הטיול). משם תמשיכו באופניים לקלברסטראאט, זה קרוב, יש שם הרבה מותגים וחנויות והרבה מקומות לאכול, זה בעצם איזור כיכר הדאם. משם לעצור באיזה קופי שופ ולשבת באיזור המיוזיאום פליין, זה ליד מוזיאון ואן גוך והאולם קונצרטים, איזור יפה מאוד מבחינת מבנים.

משם הייתי ממשיך לקינקרסראאט, יש שם שוק זול ביחס לאמסטרדם, קונה כמה דברים שיהיה לכם בדירה ואני מאמין שכבר תהיו עייפים מהיום הראשון. הדירה שלכם היא כמה דקות באופניים מהוונדל פארק ומהאיסט פארק ככה שלא הייתי מטייל בהם במיוחד במהלך היום אלא בסופו, יש אור עד תשע/עשר בלילה ואתם יכולים בערב אחרי מנוחה לשבת שם בפאנן.

ביום השני הייתי נוסע באופניים לשוק האלברט קויפ, יש שם ליד הכניסה אליו מקום סורינאמי, אני תמיד הייתי לוקח את המנה הצמחונית, אבל כל המקום שם זה עם בשר ותמיד היה לו תור ארוך שם. בכל מקרה למקום קוראים roopram roti, ואם לא תרצו אז ליד יש דונר קבב, מקום איטלקי, ויאטנמי ועוד משהו של טורקים בקיצור לא חסר. קונים אוכל, עוצרים בקופי שופ ולסרפתי פארק שהוא דקה משם. אחכ סיבוב בשוק וקניית דברים שיהיה לאמסטרדם בוס. נסיעה לאמסטרדם בוס זה איזה קצת פחות מחצי שעה באופניים ואפשר להעביר שם איזה 3-4 שעות בכיף. עשרים דקות באופניים משם יש את האמסטל פארק ששוה לנסוע לשם ולהזמין לשם אוכל.

ביום השלישי הייתי הולך ברגל לתחנת רכבת אמסטרדם סנטראל, מטייל באזור ותופס רכבת לחיטהורן, ראיתי שזה סדר גודל של שעתיים ורבע לכיוון, נגיד חמש שעות בדרכים אז נראה לי שזה יתפוס לכם את רוב היום.

בניתי לך מסלול לשלושה ימים מלאים שסוגר לך את הפינה של לטייל בעיר, פארקים מעניינים וגם לצאת מהעיר. סידרתי את זה ככה שאין לך יותר מחצי שעה באופניים ממקום למקום, וזה די מחולק מבחינת פארקים-עיר, כלומר ביום הראשון יותר שווקים ואיזור עירוני, ביום השני פארקים בעיקר וביום השלישי קצת בעיר ולצאת מהעיר. ככה תדעו איך אתם רוצים להמשיך ביום הרביעי והחמישי, אם אתם רוצים יותר עיר או יותר פארקים או אם בכלל בא לכם לצאת מהעיר שוב.

 

טיפ קטן מבחינת אוכל, אני הייתי הולך לפי העיקרון של ארוחת בוקר קלה בדירה, בצהריים זה פיקניק ודוכנים כאלה זולים, משביעים ולא מכבידים שיהיה אפשר להמשיך לטייל בסבבה, ובערב כבר או מסעדה או מה שבא לכם. הישראלי הממוצע יכין ארוחת בוקר יותר טובה ממה שיש להולנדים להציע בבוקר בחוץ.

 

לגבי קופישופ, אני חושב שתוכל לקנות רק באמסטרדם

אבל אין בעיה לעשן מחוץ לעיר.

 

לגבי ההתניידות בעיר, הכי טוב זה אופניים, יותר מהיר מהטראם וגם ככה אתה חי את העיר.

Link to comment
Share on other sites

סגרתי טיסה הלוך חזור ב740 שקל..

קונקשן באיסטנבול.

מפה לשם אני אהיה במשחק של אייאקס נגד זוולה. מאיפה קונים כרטיס במחיר טוב?

Link to comment
Share on other sites

דרך איפה סגרת את הטיסה? ואיזה חברה?

דרך סקיי סקנר. טס עם חברת פגסוס

לא מחשיד קצת המחיר? זה כולל מזוודות

Link to comment
Share on other sites

דרך סקיי סקנר. טס עם חברת פגסוס

לא מחשיד קצת המחיר? זה כולל מזוודות

אני גם טסתי איתם... זה המחיר שלהם...

הקונקשין בתורכיה קצת באסה אבל זה שווה את ההפרשים במחירים

Link to comment
Share on other sites

אם היית הבן שלי היית חוטף סטירה, אתה חוזר מאמסטרדם עם פרחים ואתה בוחר להביא לי צבעונים?

 

הבאתי גם זרעים. לא הניבו דבר :(

Link to comment
Share on other sites

זה קונקשן בטורקיה, אחרי כל מה שקרה שם מחירי הטיסות צנחו בעשרות אחוזים

אז אם כך כן ירבו הפיכות צבאיות

Link to comment
Share on other sites

סגרתי טיסה הלוך חזור ב740 שקל..

קונקשן באיסטנבול.

מפה לשם אני אהיה במשחק של אייאקס נגד זוולה. מאיפה קונים כרטיס במחיר טוב?

בקופות.

אז כשהיינו גם היינו באותו משחק מול זוולה, בכלל לא היה קרוב למלא. אם זה חשוב לכם אז תבדקו מראש שמוכרים לכם כרטיס ליציע שקרוב לvak.

תבואו מספיק זמן לפני (יש לקחת רכבת לאצטדיון), כדי שתספיקו גם לקנות כרטיס וגם לשתות שם בפאב בחוץ ולקבל קצת אווירה.

Link to comment
Share on other sites

איפה סוגרים דירות באמסטרדם ל5 אנשים שמותר לעשן בהן ובמיקום מרכזי ?

 

כשהייתי שם בקיץ שעבר, סגרתי דרך airbnb והיינו בסה"כ 4 חברים, מאמין שבקלות אפשר למצוא דירות לחמישה.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.