Jump to content

נושא מעקב לשיפוצים בבלומפילד 🌞


Recommended Posts

עשרת אלפים מקומות. סותמים את החור, מעבירים את חדרי הנלבשה, עושים אצטדיון יותר מודרני שיתאים לסטנדרטים המחמירים של אופא, אבל מה שמפריע לכולם זה כמה הוא עלה (כאילו יש לכם מושג בתמחור של הדברים האלה) ושאין גג.

בוכים פה כאילו יהפכו אותו לאצטדיון רמת גן

 

בהתחשב בזה שהאוהדים הם הלקוחות היחידים של המוצר הזה, לגיטימי לחלוטין להביע עמדה. לא יודע מי אחראי לתכנון, אבל כרגע זה נראה טיפשי. להשקיע הון עתק באצטדיון ולהשאיר 75% ממנו ללא גג + להשקיע כזה סכום וכל כך הרבה זמן באצטדיון, כשבהשקעה של 30% יותר אתה כבר בונה אצטדיון חדש ומודרני לגמרי, במקום טלאי על טלאי.

Link to comment
Share on other sites

כמה טמבלים אוהדי חיפה מגיבים על התמונות של בלומפילד

הכי מצחיק שחוץ מלרוץ מהר ולבלבל תמוח הם לא עושים כלום

 

בתכלס גם הם וגם אחים שלהם מהדרום בעיקר מדברים הרבה.

אני שונא את הפועל וילדי השתן, אבל וואלה לפחות בקטעים האלה הם הרבה יותר גברים ופחות מזיינים את השכל (משהו שקיים רק בארגונים מת"א).

Link to comment
Share on other sites

הצד vמזרחי (7-8) יהיה מחולק לשתי מפלסים עם רחבה בינהם בתוך האיצטדיון

במערבי מפלס אחד, רק יציעים כמעט פי 2 בגודלם

Link to comment
Share on other sites

אלון סולר מחזיק תיק הספורט בעיריית ת״א אומר שלא יהיה גג בכל האיצטדיון בגלל מגבלות תקציב אבל יהיה קירות אקוסטיים שיתן אפקט עידוד חזק.

Link to comment
Share on other sites

אלון סולר מחזיק תיק הספורט בעיריית ת״א אומר שלא יהיה גג בכל האיצטדיון בגלל מגבלות תקציב אבל יהיה קירות אקוסטיים שיתן אפקט עידוד חזק.

מגבלות תקציב? לא יצא מכרז עוד לביצוע עבודות שיפור התשתיות, תיקון הקירוי הקיים והרחבתו, ביצוע עבודות הבנייה לשם ההרחבה או יצירת מפרט טכני.

איזה תקציב יכול להיות טרם בחינת ההצעות?

מאפיה.

Link to comment
Share on other sites

מתחילים להרוס בתחילת אוגוסט

ורק בסוף אוגוסט יצא מכרז מי יבנה

חלם זה כאן

 

 

כבר חודשיים שואלים פה מתי יהיה מכרז.

יתחילו לעבוד לפני 2017?

Link to comment
Share on other sites

 

בתכלס גם הם וגם אחים שלהם מהדרום בעיקר מדברים הרבה.

אני שונא את הפועל וילדי השתן, אבל וואלה לפחות בקטעים האלה הם הרבה יותר גברים ופחות מזיינים את השכל (משהו שקיים רק בארגונים מת"א).

הנה בשבילך עשו סיכום עונה על כלום

http://www.ultraboyshaifa.com/?p=657

רק תמונות כמובן שאין שום משמעות מאחרי התמונות

ואין התייחסות לפאדיחה שהם עשו עם המשטרה בסמי עופר

Link to comment
Share on other sites

http://stadiumdb.com/designs/hun/albert_florian_stadion

 

אצטדיון מהונגיה...הגג שלו שקוף לשמש.. יש מלא פתרונות פשוט בוחרים בשיטה הקלה...

 

הייתי ליד האיצטדיון לפני כמה ימים, נראה חבל על הזמן לפחות מבחוץ, הלוואי עלינו... מאוד מושקע.

Link to comment
Share on other sites

אלון סולר מחזיק תיק הספורט בעיריית ת״א אומר שלא יהיה גג בכל האיצטדיון בגלל מגבלות תקציב אבל יהיה קירות אקוסטיים שיתן אפקט עידוד חזק.

איפה יש בבלומפילד קירות?

קירות יש רק באצטדיונים עם הפרדה בין היציעים "בסגנון אנגלי". כמו בטרנר (אגב הקירות בטון הלא צבועים שם הורסים את המראה של האצטדיון. נראה כמו בה"ד 1).

Link to comment
Share on other sites

כתבה מורחבת היום בספורט 1..

 

בלומפילד הוקם ב-1962 כאצטדיון חסר תקדים בנוף האורבני של מדינת ישראל, אצטדיון היקפי של 22 אלף מקומות ישיבה, אצטדיון שלא הוקם דומה לו עד שהושלמה בניית היציע הדרומי בטדי או הוקם אצטדיון סמי עופר. כשהוצבו בו מושבים בתחילת שנות ה-90, הצטמצמה תכולתו ל-18 אלף מושבים, וככל שהותאם האצטדיון לסטנדרטים המקובלים, הלך האצטדיון ואיבד מתכולתו עד כדי 14,000 מקומות ישיבה.

 

מבחינת הקבוצות המארחות, מכבי ת"א, הפועל ת"א ופחות בני יהודה, התכולה הזו לא אפשרה מתן מענה למכירת מנויים מסיבית או לקיום משחקים במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות. הפועל ת"א התעקשה ב-2010/11 על בלומפילד, אבל מכבי ת"א נדדה ב-2004/05 לאצטדיון ר"ג ובעונה החולפת לסמי עופר בחיפה.

 

תוכניות להרחבת ושיפוץ בלומפילד כבר נעשו בשנים האחרונות בעיקר מטעם חברת "היכלי הספורט", שמתחזקת את אצטדיון בלומפילד, אבל מטעמים תקציביים לא יצא הפרויקט אל הפועל.

 

הנדידה של מכבי ת"א לאצטדיון המפואר בחיפה, והעובדה כי ראשי הפועל ת"א הגישו הצעה למכרז הקמת אצטדיון ענק בבת ים, הביאה את קברניטי העירייה לכדי החלטה שכל עיכוב, או חלילה הליכה על פרוייקט בומבסטי במיקום אחר, תעכב את שיפור המתקנים הספורים בעיר ותגרום לכך שקבוצות תל אביביות לא תשחקנה בעירם.

 

ברמה הפוליטית, הרוח החיה מאחורי הפרויקט הוא מחזיק תיק הספורט בעירייה מזה שמונה שנים, אלון סולר (32), חבר סיעת "רוב העיר". סולר פועל מזה שנים להחזרת הקבוצות התל אביביות לעיר והשארתן בה, והוא האיש שלחץ על הפרויקט ויביא להוצאתו לפועל. ברגע האמת אישר משרד הפנים את ההוצאה הגדולה של העירייה, שעשויה להגיע ל-300 מיליון שקל.

 

הבעיה, כמו בכל פרוייקט שמתכונן במשך שנים ועובר אינספור שינויים, היא שבהיעדר נחישות, הוצאתו לפועל מלוות בהמון עיכובים והרבה ויתורים. תחילה אושר תקציב של 180 מיליון, הגיע ל-270 ובדרך ירדו מהתכנית הרבה פרמטרים.

 

בתכנית המקורית היו שתי אופציות: הרחבה ל-18 אלף מושבים והרחבה ל-27 אלף. בפועל תוכננה הרחבה ל-24 אלף מושבים עם אופציה, תוך כדי עבודה, כי המספר יגדל ל-27 אלף, אבל הדבר רחוק מהבטחה.

 

"מבחינת הרחבה, לרבות התאמה לדרישות אופ"א, זו פעם ראשונה שיוצא לפועל דבר כזה", מרגיע סולר, "זה השדרוג המשמעותי ביותר שנעשה כאן. אנחנו כעירייה ביקשנו שני דברים: הרחבת תכולה ועמידה בדרישות אופ"א עד חצי גמר ליגת אלופות. אנחנו עומדים על כך ולא נרד מהדרישות הבינלאומיות: מינימום תוספת של עשרת אלפים מקומות. אנחנו אף בוחנים להרחיב מעבר לכך".

 

גורמים בעירייה הביעו תמיהה. אחרי הכל, כיוון שגוש דן הוא מיקשה של רשויות מקומיות אבל מוגדר "תל אביב רבתי", ניתן היה למצוא עתודה חלופית לבניית אצטדיון חדש, מודרני – שלא על תשתית בת 54 שנה – שיענה על כל הצרכים, המקומיים והבינלאומיים.

 

כשבלומפילד הוקם, והתמלא, חיו במדינת ישראל 2.5 מיליון תושבים. היום חיים בה 8.5 מיליון ותכולתו תעמוד בסוף הפרויקט על 2,000 מושבים יותר מב-1962.

 

"בשטח המוניציפלי של תל אביב-יפו, אין לנו שטח אחר שהוא זמין לבנייה בטווח זמן קצר", מסביר סולר, "כששינינו את תכנית המתאר בעיר, הגדרנו את צומת חולון כמתחם שבו יוכל להיות בעתיד אצטדיון כדורגל גדול. כדי להוציא דבר כזה לפועל, בחלום הכי גדול וגיוס הכי משמעותי של הגורמים הרלוונטיים, זה יכול לקחת בין 10-15 שנה, ובפועל הרבה יותר. אני לא חושב שאנחנו צריכים לגרום לכל תושבי תל אביב לחכות כל כך הרבה. כולנו ראינו השנה קבוצה תל אביבית נוסעת לחיפה כדי לשחק בליגת האלופות".

 

שיפוץ בלומפילד עשוי לטרוף את התוכנית שהכין ניר פרצלינה, מנכ"ל "היכלי הספורט" בעבר ומי שעמד מאחורי הקמת ה'ארנה' בירושלים, לפיה יוקם אצטדיון בסמוך לחורבות אצטדיון רמת גן בגודל של בין 35 ל-40 אלף מקומות ישיבה ובעלות של 900 מיליון שקל. בפרויקט כזה היו אמורות עיריות תל אביב ורמת גן להשקיע 100 מיליון שקל כל אחת, מיץ' גולדהאר, הבעלים של מכבי תל אביב, היה משקיע 100 מיליון, קרן המתקנים של הטוטו עוד 100 מיליון והפשרת השטחים סביב אצטדיון רמת גן לבנייה, הייתה מכניסה עוד כחצי מיליארד שקל.

 

במקרה כזה היה בלומפילד עובר שיפוץ קל בעלות נמוכה ומוגדל ל-18 אלף מקומות, והיה יכול גם לשמש קבוצות נוספות בעיר. בכסף הנותר היה משופץ המתקן בקריית שלום והאצטדיון בשכונת התקווה, שלא עומד אפילו בסטנדרטים החדשים של הליגה הלאומית. "למיטב ידיעתי, לא הייתה שום הצעה משמעותית וממשית אחרת, לרבות אצטדיון ברמת גן. ושוב, אנחנו לא רוצים לחכות 10-15 שנה כדי שיהיה משהו", מבהיר סולר.

 

שיפוץ בלומפילד אמור להיערך שנתיים. פרוייקטים אחרים בעבר נמשכו זמן ממושך יותר, ולכן נוסיף חצי שנה כמקדם בטחון. האצטדיון הנוכחי אמור לשמור על השלד המקורי שלו כדי לשמור על האווירה שבו, ועליו להוסיף שורות נוספות. כל מה שיהיה מעל ומתחת – ייהרס. ייבנה גג חדש על היציע המערבי, אבל שאר השטחים יישארו חשופים. בתוכנית המקורית היה מתן מענה לגג ביציע המזרחי – החשוף לשמש – אבל זה לא יקרה בפרויקט הזה.

 

"לגג יש שתי מטרות: אקוסטיקה וגשם", מסביר סולר, "בתוך התכנית נכללת הגבהה אקוסטית שתחזיר קול ותייצר אקו. מטעמי תקציב אין בתכנית גג מעבר ליציע המערבי, ואם היה תקציב, היינו מוסיפים עוד 5,000 מושבים ומעדיפים אותם על פני גג".

 

בלומפילד אמור לתת מענה לכל הכשלים והתקלות שהיו באצטדיונים שנבנו לאחרונה. האצטדיון בפתח תקווה ומקבילו בנתניה נבנו עם שני יציעים בלבד, ללא תשתית תחבורתית מתאימה; בנתניה נבנו עודף מתקנים לעומת צרכים, ובטרנר פחות מדי. בסמי עופר נרשמו ליקויים רבים מבחינת תאורה שדרדרו את רמת המשטח מחד, ומדך הוקצו שטחים רבים ללא שימוש שהביאו להוצאות אחזקה של 12 מיליון שקל בשנה.

 

התכנון הלקוי הביא בין השאר לכך שבאחד המגרשים – לא חשוב שמות – נבנו שטחים לקיום אירועים המוניים, אבל בלי תשתית למטבח. בחו"ל, לשם השוואה, מתקיימים באצטדיונים בסדרי גודל דומים 180 אירועים בשנה.

 

בבלומפילד יש כוונה להקצות שטחי מסחר לטובת קיום פעילות בשאר ימות השבוע, אבל בלומפילד גם כך נמצא בתוך עיר ומוקף בשטחי מסחר רבים. בקרב יהפוך רחוב שלבים הסמוך – בין בית החולים וולפסון בחולון לרחוב אילת ביפו – לרחוב עסקים וקולינריה סואן, סטייל רחוב אבן גבירול.

 

את הפרויקט תלווה הרשות לפיתוח כלכלי שבנתה בין השאר את "היכל שלמה" במתחם הדרייב אין, ומשרד האדריכלים "מנפרד קהת", שתכנן את סמי עופר, תכנן את הפרויקט הזה. חברת "היכלי הספורט" תישאר מחוץ למשחק.

 

סולר: "מי שצריך לנהל פרוייקט בנייה כזה מורכב, צריך להיות מאה אחוז בתוכו ולא לנהל עוד מתקנים. כל אחד צריך לבצע את מה שהוא יכול. בחרנו בכוונה את כל אנשי המקצוע שיש להם ניסיון בבניית אצטדיונים במדינת ישראל. אנחנו מכירים את הבעיות והכשלים של כל האצטדיונים".

 

בעיית הבעיות של בלומפילד הייתה ונשארה החניה סביבו. עיריית תל אביב לא מתכוונת להרוס את המוסכים סביב וגם לא לבנות חניונים מיוחדים, למעט חניון VIP במקום שבו עמד מגדל המים ההיסטורי ביפו. 14 אלף צופים הם לא 24 אלף, בטח לא 27.

 

"גם אם הייתה אפשרות לבנות שטחי חניה למתקן שכזה, זאת היתה טעות", מפתיע סולר, "חניה לא פותרת את בעיית הפקקים, ולכן הפתרון במאה ה-21 צריך להיות תחבורה ציבורית. תוואי הרכבת הקלה יעבור בשדרות ירושלים ביפו, ויהיה מערך של שאטלים. אנחנו מודעים שיש כרגע מגבלות של תחבורה ציבורית, אבל נדע לייצר פתרונות נקודתיות במשחקים בעייתיים מבחינת שעות".

 

פרויקט בלומפילד יוצא לדרך כאשר קיימת אי ודאות גדולה לגבי השימוש בו מצד הפועל ת"א, שנמצאת עמוק במכרז להקמת האצטדיון בבת ים. גם מכבי ת"א מחפשת כל הזמן עתודות קרקע משלה. פיל לבן? בעירייה משוכנעים כי הפועל ת"א תמשיך בבלומפילד בגלל לחץ הקהל, וגם כיוון שלא ברור אם האנשים שנמצאים כיום מאחורי יוזמת בת ים ימשיכו לנהל את המועדון, מה גם שהפרויקט שם צפוי להתגלגל במשך עשר שנים.

 

"אני לא מאמין שבטווח זמן סביר יוכל להיות אצטדיון אחר לקבוצה אחרת", מודיע סולר, "תכנון במדינת ישראל לוקח לפחות 8-10 שנים. אם יקום אצטדיון אחר, רק אוכל לאחל להם בהצלחה. גם אם בסוף, בעוד עשר שנים, יהיו בבלומפילד המשופץ רק שתי קבוצות מליגת מעל, לא אחשוב שהשיפוץ לא היה ראוי. אני עושה כל מאמץ שהקבוצות התל אביביות יוכלו לשחק בעיר, גם כשאין את כל המתקנים הנדרשים.

 

ולסיום שאלת השאלות: האם השם בלומפילד יישמר?

"עוד לא נדרשנו לסוגיה הזו. יש את היסטוריית התרומות של משפחת בלומפילד וכבודה במקומה מונח, אבל טרם הגענו לזה".

 

http://sport1.maariv.co.il/כתבה/176892

Link to comment
Share on other sites

נראה כמו שיפוץ לצורך לצאת ידי חובה.

בעיקר שיפוץ כדי לשעבד את מכבי לעוד עשרים שנה

Link to comment
Share on other sites

מגבלות תקציב? לא יצא מכרז עוד לביצוע עבודות שיפור התשתיות, תיקון הקירוי הקיים והרחבתו, ביצוע עבודות הבנייה לשם ההרחבה או יצירת מפרט טכני.

איזה תקציב יכול להיות טרם בחינת ההצעות?

מאפיה.

תמיד לפני מכרז - בטח בעבודות בניה - יש חברת ייעוץ / תכנון שמכינה אמדן. גם אם בסוף ההצעות נמוכות יותר. מניסיון, בד״כ ההצעות אכן נמוכות יותר אבל תוך כדי בניה יש תוספות ובסופו של דבר הסכום גבוה ממה שתוכנן מראש

Link to comment
Share on other sites

תמיד לפני מכרז - בטח בעבודות בניה - יש חברת ייעוץ / תכנון שמכינה אמדן. גם אם בסוף ההצעות נמוכות יותר. מניסיון, בד״כ ההצעות אכן נמוכות יותר אבל תוך כדי בניה יש תוספות ובסופו של דבר הסכום גבוה ממה שתוכנן מראש

האמדן לסמי עופר עמד על 380 מיליון שקלים. בוצע ע"י החברה המתכננת של בלומפילד העתידי.

העלויות הסופיות התקרבו ל-800 מיליון.

מעבר לכך, לא ניתן להגיש תקציב ללא אמסכתאות סופיות. ההערכות שוות לתחת, במיוחד תחת הרגולציה הישראלית והחברות סוג ב' ששוכרים בדר"כ במיליון ואחת חוזי משנה.

לא ניתן לבטל או לצאת ידי חובה בתכנון לקוי, שאינו בא בקו אחד עם דרישות המועדונים שאמורים לחכור את האיצטדיון, ועוד להאשים את הבעיה בכך שישנן בעיות תקציב.

לשם מה בא השיפוץ? על אילו מטרות הוא מנסה לענות? האם ביצעו הגבלות למספר חוזי המשנה לחברות המבצעות? האם בוצע סקר שוק?

רוצה להתערב שכל זה לא בוצע טרם הגשת אמדן התקציב?

Link to comment
Share on other sites

האיצטדיון בבורדו נבנה ע"י מעצבי האליאנץ ארינה בנו שם בונבוניירה של 42 אלף מקומות עם גג על כול האיצטדיון והכול בפחות משנתיים ב- 170 מליון יורו !!! פה שיפוץ רק שיפוץ 280 מליון שח.. ללא גג, ורק תוספת של 10 אלף מקומות. נראה לי הזוי, או שמנפחים סכום או שמישהו הולך לגזור קופון נוסח פוטין.

Link to comment
Share on other sites

כל מה שקורה עם השיפוץ הזה זה ביזיון אחד גדול ואין לי כח לכתוב מגילה ולפרט. אבל פשוט אציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם ואני לא מבין למה לא קמה צעקה רצינית בנושא לפני שיתחילו את השיפוץ המטומטם הזה.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.