Jump to content

האריס מדוניאין אחרי כפס


בוזגלו

Recommended Posts

אני חושב שמהירות החשיבה שלו גבוהה ב1-2 דרגות מכל שחקן ישראלי (למעט יחידי סגולה כמו זהבי) ולכן שהוא משחק בנגיעה, ומדויק, זה נראה לנו מדהים.

 

אגב, הרבה פעמים הוא התפנה לקבל כדור מטיבי אבל טיבי כישראלי, עד שהבין את זה, הוא כבר נשמר.

 

בכל מקרה, בעט בשני משחקים יותר מכל הקשרים יחד כל העונה.

 

אה, ואיזו קרן!!! איך לא נכנס?!

Link to comment
Share on other sites

מה שמצחיק/עצוב ביכולת שלו, זה שמדובר בשחקן בן 30, שמעולם לא הצטיין בכושר ובניידות על המגרש, לא שיחק משחק שלם כמעט כל השנה, מגיע לפה, ובשני המשחקים הראשונים שלו מאז ההגעה משחק 90 דקות בלי שצופה מהצד ישים לב שהוא לא מתאים לקצב של הליגה. עוד הוכחה לכמה לאט משחקים פה כדורגל.

Link to comment
Share on other sites

הוא אולי לא הכי נייד (למרות שהפתיע שהוא ניסה לסגור\סגר שחקנים של כפ"ס),

אבל הפער במהירות חשיבה בינו לבין "קודמו" מיטרו (ורוב השחקנים במכבי ובליגה) לא נתפס

 

והקרנות אגדיות

חייבת להיכנס כבר אחת

Link to comment
Share on other sites

היו פה כאלה שאמרו שמיטרו שווה לו.אפילו טוב ממנו.

 

 

הזיה.

 

הוא רק מתחיל.כשיכנס לכושר אנחנו נרוויח הרבה יותר.יחד עם סה נוכל לראות מכבי התקפית בהרבה.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

העיקר שאני רשמתי שהוא בכושר משחק, ישר כולם קפצו שלא.

הבנאדם גם שישב בבית, עבד על עצמו , אחרת לא היה מצליח לשחק 180 דקות וכנראה ימשיך ברצף נגד נתניה.

Link to comment
Share on other sites

איזה בדיחה זה שהבאנו את מדוניאנין בחינם אבל אזולאי עלה לנו 750 אלף יורו

עוד הוכחה שמגבלת הזרים טובה רק לעסקנים ולא לכדורגל

 

מדמיין איך היינו נראים אם היינו מביאים עכשיו 2 זרים בגרושים במקום המליונים שהעפנו על טבח ובן בסט

 

 

מדוניאנין שחקן גדול , יאללה עכשיו שסה יחזור כבר, לגבש הרכב ולרוץ איתו עד הסוף

Link to comment
Share on other sites

לא רע היום.

ימדד לאורך זמן האם הטכניקה שלו תפצה על האיטיות היחסית והעצלנות שלו.

 

הוא לא עצלן, ומעולם לא היה עצלן. אם זרק זין בקדנציה הקודמת זה לא נבע מעצלנות. לא מזמן רפי דהאן התבטא לגבי מוסר העבודה שלו. אתה מוזמן לחפש. אני יודע בוודאות שאיווניר אולי לא הסתדר איתו אבל לא התבייש לומר שהוא הפגין מקצוענות אחרת. הדברים ניכרים במגרש, גם היום וגם ברוב הקדנציה הקודמת שלו.

 

סטיגמות - למען הגולשים בפורום מאז 1906. אפילו שהאינטרנט הומצא רק שנתיים אחר כך.

Link to comment
Share on other sites

כל הזמן מרים את הראש, מחפש לקבל את הכדור ולתת את הפס קדימה(בדגש על קדימה, הוא לא מוסר לרגל הוא מוסר לפני השחקן)
וגם סוף סוף שחקן שההגנה (של היריב) תצטרך לצאת אליו ולהתמודד איתו גם ב20-25 מטר מהשער.

Link to comment
Share on other sites

הוא לא עצלן, ומעולם לא היה עצלן. אם זרק זין בקדנציה הקודמת זה לא נבע מעצלנות. לא מזמן רפי דהאן התבטא לגבי מוסר העבודה שלו. אתה מוזמן לחפש. אני יודע בוודאות שאיווניר אולי לא הסתדר איתו אבל לא התבייש לומר שהוא הפגין מקצוענות אחרת. הדברים ניכרים במגרש, גם היום וגם ברוב הקדנציה הקודמת שלו.

 

סטיגמות - למען הגולשים בפורום מאז 1906. אפילו שהאינטרנט הומצא רק שנתיים אחר כך.

לעצלנים(אפרופו) שביננו:

http://www.haaretz.co.il/sport/israel-soccer/.premium-1.2844289

"כל מה שהיה מסביב זה מסביב, זה שהוא אוהב לצחוק ולעשות שטויות זה מחוץ למגרש", מסביר דהאן, "הוא יודע לעשות את ההפרדה. ברגע שהוא עולה למגרש הוא המקצוען הכי גדול שיצא לי לשחק לצדו. אנשים לא מבינים עד כמה הוא מקצוען. הוא מקפיד על תזונה כמו שאף ישראלי לא מקפיד, מתאמן חזק. אז היתה מחנאות בקבוצה, כל שחקן לקח צד, אף אחד לא הצליח. הפעם אין סיבה שהוא לא יצליח".

Link to comment
Share on other sites

 

אתה יכול לפרסם את הכתבה המלאה?

ג'ורדי קרויף, המנהל המקצועי של מכבי תל אביב, שמע לא מעט אזהרות מאנשי המועדון לגבי האריס מדוניאנין. הרי הקשר הבוסני רב עם אבי נמני, התעמת עם יוסי מזרחי וקילל את מוטי איוניר. אפילו עם ניר לוין נעים ההליכות הצליח להסתכסך. בקדנציה הראשונה שלו בצהוב (2010–2012) הוא נענש, הושעה, נקנס. הוא ליכלך על מכבי תל אביב וחלק מאנשיה בראיונות שהעניק עוד כשהיה שייך לקבוצה ובוודאי אחרי שעזב לטורקיה. במכבי הבהירו לקרויף כי שק הבעיות שמביא אתו מדוניאנין עולה על כישרונו.

אלא שהבוס, כמו גם המאמן פטר בוס, לא ניזונים רק מסיפורים. הם מכירים את מדוניאנין בעצמם מימיו בליגה ההולנדית בעשור הקודם. השניים שוחחו עמו והתרשמו כי הוא מגיע אחר — שלו, שלם ורגוע יותר. כך, בגיל 31, מקבל מדוניאנין הזדמנות נוספת בצהוב, אך האם באמת חל בו שינוי? גם עכשיו מאשים השחקן בעיקר את כל מי שסביבו בכך שלא הצליח כאן בפעם הקודמת. במקביל, הוא מבטיח כי הפעם זה יהיה אחרת. "הוא השתנה", סבור לירן שטראובר, שהיה הקפטן שלו בעונתו הראשונה במכבי, "אמנם הוא לא היה ילד אז, אבל הוא כן שינה פאזה בחיים. הוא מגיע בן אדם אחר, ומכבי היא קבוצה אחרת".

מעבר לשיחות ולהבטחות, מחזיר קרויף את הקשר שהוא עצמו דאג להיפטר ממנו גם מסיבה פשוטה — אין אופציה טובה יותר כרגע. גם העבר של מדוניאנין מהווה יתרון מסוים — הקבוצה, המועדון והמנטליות המקומית אינם זרים לו. "הוא מכיר ואוהב את מזג האוויר והחיים בישראל, הפעם יהיה לו קל יותר", בטוח רפי דהאן, ששיחק לצדו בקדנציה הקודמת. קרויף הגדיר את זה כ"תזמון מתאים לשני הצדדים". זה אולי נכון, אבל כאשר ההולנדי מדבר בשבחו של הבוסני וטוען "אנחנו רוצים אישיות חזקה כמו שלו בחדר ההלבשה", אפשר להרים גבה.

מקצועית, העונה הראשונה של מדוניאנין במכבי היתה לא רעה, השנייה כישלון. מבחינת אישיות, הוא השאיר חותם רע במיוחד. הוא הצליח לריב עם כל מאמן, להסתכסך עם ההנהלה ואולי להפגין אישיות חזקה, אך בעיקר בצורה שלילית.

אלא שבפעם הקודמת שהגיע לצהובים־כחולים, היה מדוניאנין שחקן הרכב בקבוצת ליגה ראשונה בספרד (ויאדוליד), מכבי היתה קבוצה בינונית וממנו, בן 25, ציפו להיות הכוכב. הפעם הוא מגיע מעומק הספסל של לה קורוניה, כמעט בן 31. מכבי טובה לאין שיעור, גם מקצועית וגם בניהול, והוא אמור להיות עוד בורג במכונה. "בפעם הקודמת בנו את כל הקבוצה סביבו, ובנו קבוצה לא מאוזנת, זה לא היה הוגן כלפיו", מסנגר שטראובר, "ציפו ממנו להמון וגם הציבו אותו הרבה פעמים בעמדות שהן לא העמדה שלו. הפעם הוא מגיע כחלק מקבוצה חזקה שבנויה נכון, והוא עוד חלק מחוליית התקפה מגוונת. זה אמור להיות הרבה יותר קל".

מקצועית באמת אמור להיות לו קל יותר. השאלה אם הוא באמת אדם אחר. האם שחקן בגיל הזה עוד מסוגל לשנות את אופיו? לואיס דה לה קרוס, המסקר את לה קורוניה עבור העיתון "אס", לא סבור כך. "אני ממש לא חושב שהוא השתנה", אומר דה לה קרוס, וגם אחרים בלה קורוניה סבורים כך.

המאמן הקודם של לה קורוניה, ויקטור פרננדס, הביא את מדוניאנין מטורקיה, העריך אותו והציבו בהרכב. גם כשפוטר באפריל האחרון, מחליפו ויקטור סאנצ'ס המשיך לתת אמון בבוסני. אבל אז הגיעו פדריקו קרטביה מוולנסיה, קאני מוויאריאל והכי חשוב לואיס אלברטו. הקשר, ששייך לליוורפול, שיחק בעונה שעברה במלאגה וגדל בסוויליה, כשוויקטור היה עוזר המאמן שם. הוא אחד האנשים הקרובים אליו. בנוסף אליהם, לוקאס פרס, שהיה מושאל מפאו"ק סלוניקי, נקנה בקיץ על ידי לה קורוניה. הקרב על מקום בקישור הפך לקשוח במיוחד, ומדוניאנין נותר מחוץ לרוטציה ובלי אף דקת משחק בליגה העונה.

כשחזר השחקן ממשחקי הנבחרת באוקטובר — בטח מהמשחק בקפריסין, שהרבה בזכות הצטיינותו בו הבטיחה בוסניה מקום בפלייאוף — הוא הסתובב כמו טווס והיה בטוח שזה גם יחזיר לו את המקום בהרכב; לכל הפחות יאפשר לו לראות קצת דשא. "למעשה, הדאגה שלו היתה לגבי דקות משחק כדי לשמור על מקום בהרכב בוסניה, הוא היה משוכנע שהם יהיו ביורו והתרברב כי אם ויקטור לא ייתן לו מקום ברוטציה, הוא יעבור לקבוצות אחרות בספרד או בטורקיה שרוצות אותו", אומר דה לה קרוס. בוסניה הפסידה לאירלנד בפלייאוף, שום קבוצה בספרד או בטורקיה לא ממש קפצה עליו, נשיא לה קורוניה התעקש לצמצם את הסגל, ומדוניאנין שוב בקרית שלום.

גם בבוסניה לא מאמינים בשינויי אופי גדולים בגיל מבוגר יחסית לשחקן. עיתונאי בוסני מספר שגם בנבחרת נחשב מדוניאנין לבעל אגו גדול. "הוא רואה בעצמו כוכב, בייחוד כאשר שיחק בקבוצות ספרדיות, רצה שיתייחסו אליו כמו אל הכוכבים הגדולים באמת של הנבחרת: דז'קו, פיאניץ', בגוביץ'". מדוניאנין אמנם עשה כמה דברים יפים בנבחרת (48 הופעות, שבעה שערים), אך במונדיאל למשל שיחק 67 דקות במצטבר בשלושה משחקים. נראה כי יש פער גדול בין התפישה העצמית שלו לדרך בה תופשים אותו רוב המאמנים שלו, עמיתיו והאוהדים.

אם כבר נכנסים לניתוחים פסיכולוגיים, חשוב לזכור את הילדות הלא פשוטה, את היותו פליט שבגיל שבע עבר עם אמו מבוסניה השרויה במלחמה להולנד, את האב שלא יכול היה להצטרף ומאוחר יותר נהרג במלחמה. אולי העובדה שבנבחרת הצעירה של הולנד זכה פעמיים ברציפות ביורו הצעירות (כשחקן ספסל) וראה את עצמו ככוכב עולה תרמה לדימוי העצמי הגבוה. כך או כך, זה האופי שלו.

לאחרונה, לצד הדיבורים על השינוי שחל בו, הוריד מדוניאנין את הזקן המוכר. בקרית שלום הוא מדבר בעיקר על כך שהגיע להוכיח כי בישראל טעו לגביו. "כל מה שהיה מסביב זה מסביב, זה שהוא אוהב לצחוק ולעשות שטויות זה מחוץ למגרש", מסביר דהאן, "הוא יודע לעשות את ההפרדה. ברגע שהוא עולה למגרש הוא המקצוען הכי גדול שיצא לי לשחק לצדו. אנשים לא מבינים עד כמה הוא מקצוען. הוא מקפיד על תזונה כמו שאף ישראלי לא מקפיד, מתאמן חזק. אז היתה מחנאות בקבוצה, כל שחקן לקח צד, אף אחד לא הצליח. הפעם אין סיבה שהוא לא יצליח". עתה, כשהמערכת מסביב נקייה, חובת ההוכחה כולה על מדוניאנין.

Link to comment
Share on other sites

תמיד האמנתי בו ואהבתי אותו כשחקן.

גם שדיברו על זה שהוא צריך להגיע שמחתי כי ידעתי שהוא כישרון כדורגל.

בינתיים ב 2 המשחקים הוא הראה כמה כדורגל וכמה הקישור נראה יותר טוב איתו,רק שימשיך.

Link to comment
Share on other sites

אוהדי חיפה אמרו דברים דומים על אוברניאק במשחקים הראשונים שלו, היום הם מתים שהוא יעוף.

בואו נחכה לפני ההכתרות, ולהפך דרך אגב (אם הוא יהיה חלש במשחקים הבאים, לא צריך להרוג אותו).

 

משדרג לנו את הקישור. נוסא וגל במשחק לא טוב היום, כאשר כולם יתנו משחק טוב ושותף- לא רואה קבוצה בארץ שתוכל להתמודד עם קישור כלכך טוב כזה.

 

מדו נתן משחק לא רע ושיהיה לו כושר משחק מלא הוא יהיה מפלצת.

מבחינה התקפית, מסכים. מבחינה הגנתית, שזאת הבעיה הבאמת גדולה שלנו.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.