Jump to content

טור של אורי קופר על הקשר האחורי והשוואה בין אלברמן לאוגו


guy3131

Recommended Posts

היתרון היחיד של אוגו זה הגיל

שום דבר מעבר לזה

אצל אלברמן אין דבר כזה גיל.

הגיל לא רלוונטי אצל אלים

Link to comment
Share on other sites

יש מצב להביא את כל הכתבה לטובת אלו שלא רוצים להיכנס לליינט....

דווקא במקרים כאלה לדעתי צריך לעשות הפוך , להכנס בכוונה ולהעלות את ה'רייטינג' כדי להראות שיש ביקוש לתוכן איכותי.

Link to comment
Share on other sites

אלברמן טוב מג'ון אוגו.

 

אבל חייבים לציין- ג'ון אוגו בטופ 5 קשרים אחוריים הזרים הכי טובים שהיו בישראל. שחקן מעולה.

 

שיחק לב"ש המזל איתו, למי שלא זוכר, לפני שאוגו חתם פיראס (ממכבי נתניה, משמעותית שחקן פחות טוב ממנו) היה סגור בב"ש ורק בגלל שנכשל בבדיקות הרפואיות הוא לא חתם שם.

Link to comment
Share on other sites

דווקא במקרים כאלה לדעתי צריך לעשות הפוך , להכנס בכוונה ולהעלות את ה'רייטינג' כדי להראות שיש ביקוש לתוכן איכותי.

אם הסיבה הייתה קשורה למדור הספורט שם אתה צודק... אבל לצערנו זה לא הסיבה שהם נקראים ליינט וכניסה שלי למדור הספורט שם לא תעזור.... בכל מקרה כולה העתק הדבק....

Link to comment
Share on other sites

אם הסיבה הייתה קשורה למדור הספורט שם אתה צודק... אבל לצערנו זה לא הסיבה שהם נקראים ליינט וכניסה שלי למדור הספורט שם לא תעזור.... בכל מקרה כולה העתק הדבק....

לא הבנתי את טענותייך..

אבל אתה יודע שהיום אפשר למדוד כמה אנשים נכנסו ספציפית לכל כתבה, אל תכנס למדור הספורט תכנס ישר ללינק לכתבה

אגב הם גם יודעים איך נכנסת לכתבה כלומר שנכנסת דרך לינק שהופיע בפורום השחקן ה12

Link to comment
Share on other sites

טוב שההגה בידיים שלהם / "הכל מקצועי"

 

ברדה וזהבי הם הכוכבים הגדולים, אבל קרב האליפות בין באר שבע למכבי ת"א יוכרע במידה רבה על ידי היכולת של אוגו ואלברמן, שני הקשרים האחוריים הטובים בישראל

אורי קופר

פורסם: 20/01/2016 10:51

איזה שחקן כדורגל הייתם רוצים להיות? כמעט כל אדם בעולם עונה שם של שחקן התקפה, הרי כולנו רוצים לרוץ לקהל אחרי הבקעת שער, אבל לוויסנטה דל בוסקה יש תשובה שונה. כשמאמן נבחרת ספרד התבקש לענות על השאלה הוא השיב "סרחיו בוסקטס", והסביר: "כשמסתכלים על בוסקטס לא רואים שחקן אחד אלא משחק שלם".

 

לעוד טורים של "הכל מקצועי"

 

מקורי, מעניין, אבל לא חוכמה גדולה, הרי בוסקטס נחשב היום לקשר האחורי הטוב בעולם. ועם זאת, את ההסבר של דל בוסקה אפשר וצריך לייחס גם בכלליות לעמדת הקשר האחורי, שבשיטות משחק מסוימות, כמו של דל בוסקה, אחראי לכוון את כל המשחק, הגנתית והתקפית. זה גם אחד התפקידים החשובים ביותר במאבק האליפות בישראל, שיוכרע לא מעט על ידי היכולת של גל אלברמן וג'ון אוגו.

 

גל אלברמן. ליכולת שלו תהיה משמעות רבה במרוץ האליפות (צילום: טל שחר)

 

כדי להבין למה מדובר באחת העמדות הקריטיות במגרש, הנה שיעור קצרצר בהיסטוריה. פעם כמעט כולם שיחקו אותו דבר, 2־4־4, ולא היה דבר כזה קשר אחורי אמיתי. היו קשרים בעלי אופי הגנתי, אבל לא היה אף שחקן שהתמקם בין קו ההגנה לקישור. עם הזמן הכדורגל השתנה, והנורמה הפכה להיות 3־3־4. לקחו שחקן התקפה והעבירו אותו לאזור שלפני ההגנה. התפקיד של כל מיני שחקנים השתנה, אבל השינוי הגדול ביותר היה בשתי עמדות: הקשר האחורי שבעצם מילא תפקיד חדש שלא היה קיים קודם, והחלוץ שהיה רגיל לשחק עם עוד מישהו בהתקפה ועכשיו האחריות שלו גדלה.

 

גם היום, כשקבוצה משחקת 3־3־4 קלאסי, כלומר עם קשר אחורי אחד מאחורי שני קשרים מרכזיים (ראו תרשים), יש הטוענים שאלה שתי העמדות החשובות ביותר במערך. מדובר בשחקנים היחידים שאין להם אח תאום במגרש. יש שני מגינים, שני בלמים, שני קשרים מרכזיים, שני שחקני כנף, אבל רק קשר אחורי אחד וחלוץ אחד. כשמסתכלים על שתי הקבוצות הטובות בליגה שלנו, מכבי ת"א ובאר שבע, הכוכבים הגדולים באמת הם בעמדת החלוץ הבודד, ערן זהבי ואליניב ברדה, מלך השערים וסגנו. והשחקנים החשובים ביותר בנוסף אליהם הם הקשרים האחוריים, אלברמן ואוגו, שנמצאים שניהם בעונה פנטסטית.

 

( )

 

למה הם כל כך חשובים

בימיו הראשונים הקשר האחורי נחשב לגרזן. התפקיד שלו היה למנוע את התקפות היריב. בשנות האלפיים התפיסה השתנתה, בעיקר אצל הקבוצות המובילות, שהציבו בעמדה פליימייקר אחורי, שחקן שמקבל את הכדור מההגנה ויוצר מעמדה אחורית. קלוד מקאללה הפך לצ'אבי אלונסו. היום, כשקבוצה משחקת 3־3־4 עם קשר אחורי אחד ורוצה לשלוט בכדור, התפישה היא שהקשר האחורי צריך למלא את שני התפקידים.

 

משמעות המילה וולאנטה (VOLANTE) בספרדית היא "קשר", אבל בפורטוגזית של הברזילאים הכוונה למילה "הגה", כזה שיש בכל רכב. הקשר האחורי הבודד כיום, לפחות לפי הברזילאים, הוא וולאנטה, מי שאחראי על הכיוון של הקבוצה. זה שקובע לאיזה צד תפנה, באיזו מהירות, ומתי גם צריך לבלום. כשמשחקים 3־3־4 הוולאנטה צריך לעשות הכל. הנה הסיבות לחשיבות הגדולה של העמדה במערך הזה:

 

אוגו מול זהבי. גם הוא בעונה פנטסטית (צילום: עוז מועלם)

 

הגנה מסודרת. הקשר האחורי אחראי על עזרה לשחקני ההגנה "בשטח שבין הקווים", כלומר בין קו ההגנה לקו הקישור, האזור שכל יריבה רוצה לשלוח אליו שחקן עם הכדור. יש צורך באחריות ובתנועה חכמה ללא כדור בהגנה.

 

עצירת התקפות מתפרצות. קבוצה שמחזיקה הרבה בכדור חשופה למתפרצות, והקשר האחורי הוא בדרך כלל זה שנשאר מאחור עם שני הבלמים. הוא חייב להיות בעל מהירות סבירה, אתלטיות ויכולת להגיב מהר למתרחש במגרש.

 

הנעת כדור. כשחקן שמתחיל את בניית רוב ההתקפות, הקשר האחורי חייב להיות מדויק במסירה הקצרה. הוא היחיד שיש לו, בדרך כלל, אפשרות מסירה לכל אחד מעשרת השחקנים האחרים במגרש ועליו לקבל החלטה נכונה לאן למסור. במקביל הוא תמיד צריך לנוע בלי כדור כדי לפתוח זווית מסירה אליו.

 

קלוד מקללה של פעם הפך לצ'אבי אלונסו (צילום: EPA)

 

מהירות יציאה להתקפה. הקשר האחורי חוטף הרבה או מקבל את המסירה הראשונה משחקני ההגנה שזוכים בכדור. עליו לשלוט בקצב המשחק ולהחליט אם להוציא התקפה מהירה קדימה או לחכות ולשחק מסודר.

 

משחק לחץ. הקשר האחורי צריך לדעת ללחוץ היטב כי נדרש ממנו לעלות למעלה ברגעים שבהם הקבוצה לוחצת באגרסיביות. העלייה צריכה להיות מתוזמנת כדי שלא יישאר בור מאחור.

 

מצא את ההבדלים

מכבי ת"א ובאר שבע משחקות כמעט בכל שבוע בשיטה הזו, 3־3־4 עם שחקן אחד בין ההגנה לקישור וניסיון לשלוט בכדור. במחזור האחרון היה אפשר לשים לב בבירור ליכולת הנפלאה של אלברמן ואוגו בתפקיד הזה. אלברמן זכה שוב ושוב בכדורים, גם מול התקפות מסודרות ובעיקר במניעת מתפרצות. יותר מזה, משחק הלחץ של אלברמן הרס את עכו והוא תיקל בהצלחה פעמים רבות בחצי של היריב. חטיפה אחת שלו, ליד רחבת עכו, הובילה גם לשער של טל בן חיים.

 

 

צפו באלברמן מסדר שער לבן חיים

אוגו, בזכות הפיזיות, משחק הראש והנוכחות המאסיבית שלו, איפשר לברק בכר להציב לפניו במשחק האחרון שני קשרים התקפיים, מאור בוזגלו ומאור מליקסון, והניגרי החזיק לבד את הקישור. בניצחון על מכבי פ"ת אוגו גם הוציא התקפות מהירות בעצמו, ושמר על הכדור בכל הניסיונות שלו להתקדם איתו.

 

אלברמן ואוגו אינם דומים לגמרי. אוגו החל את הקריירה כקשר קדמי ורק העונה זז לעמדה האחורית יותר. הוא עדיין לומד את המשמעות הטקטית, ויש משחקים בהם הוא מתבלבל במיקום שבו הוא צריך להיות. אלברמן ותיק יותר ונמצא תמיד בעמדה הנכונה כדי לתקל. 5.2 התיקולים למשחק שלו שמים אותו במקום השני בקטגוריה בליגה אחרי חאלד חלאילה מסכנין (ראו טבלה), נתון גבוה מאוד כשלוקחים בחשבון שמכבי היא קבוצה שתוקפים אותה פחות מאחרות. מהצד האחר, לאוגו יש גובה ורוחב פיזי שאין לאלברמן. לא סתם הוא השחקן שזוכה בהכי הרבה קרבות אוויריים בליגה ומנצח בלא פחות מ-76 אחוז מתוכם, כשהוא מקדים במעט את דקל קינן.

 

( )

 

גם בצד ניהול המשחק אלברמן ואוגו שולטים. אחרי איתן טיבי, שנמצא במקום הראשון, שני הקשרים האחוריים הם השחקנים שמוסרים הכי הרבה בליגה בממוצע למשחק. שניהם גם מדייקים ב-91 אחוזים מהמסירות שלהם,

יותר מכל שחקן אחר בליגה, ובכלל, אם מסכמים את סך הפעולות שכל שחקן עושה במשחק הם השניים שנמצאים במקומות הראשונים (קלאודמיר מבית"ר שלישי).

 

אלברמן ואוגו בעונה נפלאה, והחשיבות שלהם לא תרד אלא אפילו תעלה. פיטר בוס הוא מאמן שתמיד דורש מהקשר האחורי שלו המון, כולל יציאות קדימה. בנוסף, כל עוד למכבי אין רכש בהגנה אלברמן יצטרך להמשיך ולשחק תפקיד חשוב מול מתפרצות, כי הבלמים של מכבי לא מהירים מספיק. לאוגו אין באמת מחליף בבאר שבע, והשחקנים שאמורים לעזור לו ממרכז הקישור נמצאים בירידה. מהראן ראדי לא בכושר של תחילת העונה, ואובידיו הובאן פצוע.

 

למעט זהבי וברדה אפשר לומר שאלברמן ואוגו הם השחקנים החשובים ביותר במרוץ לאליפות, ושניהם עושים בינתיים עבודה מצוינת. הם ההגה של הרכב, אלה שמכוונים את הקבוצה במטרה לא לסטות מהדרך הישירה אל הצלחת.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

אלברמן טוב מג'ון אוגו.

 

אבל חייבים לציין- ג'ון אוגו בטופ 5 קשרים אחוריים הזרים הכי טובים שהיו בישראל. שחקן מעולה.

 

שיחק לב"ש המזל איתו, למי שלא זוכר, לפני שאוגו חתם פיראס (ממכבי נתניה, משמעותית שחקן פחות טוב ממנו) היה סגור בב"ש ורק בגלל שנכשל בבדיקות הרפואיות הוא לא חתם שם.

 

מבלי לחשוב על 5 שמות אחרים, אני בטוח שאתה טועה

Link to comment
Share on other sites

מנש אם תחפש רק בהיסטוריה של ימי גאידמק תמצא עוד שניים לא פחות טובים.

ג'ון אוגו לא מחמשת הקשרים האחוריים הזרים הטובים שהיו כאן, אולי בגלל שהוא לא קשר אחורי. קשה לי לקבל את ההשוואה הזו, במיוחד לאור העובדה שהובאן היה נהדר בתפקיד הזה. חילופי התפקידים אולי עושים טוב לב"ש, אבל עושים עוול לשחקן שאני אשכרה מסמפט מב"ש.

ד"א, אם יש דרך לפנות לקופר-אשמח לקבל נתונים על דיוק בשליש המרכזי של המגרש וחלוקה לאחוזים מבחינת מיקום בזמנים בהם הכדור מוחזק על ידינו\ב"ש.

Link to comment
Share on other sites

כשאלברמן יחליט לפרוש (ולהיכנס לצוות המקצועי) עוד 40-50 שנה

אשמח אם ינסו את איגייבור בעמדה הזאת - ככה נראה אותו הרבה פחות בעמדות קדמיות.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.