Jump to content

Nba עונת 16\2015 הנושא הרשמי


DoW

Recommended Posts

NBA-I-love-this-game.jpg121210092244-nba-logo-wordmark-275-wide.

 

 

עונה חדשה בפתח - יוצאים לדרך ב 27.10.

 

פירוט קצרצר על הקיץ של הקבוצות המובילות במזרח ובמערב:

 

מזרח:

 

קליבלנד פותחת עונה שנייה עם דיוויד בלאט, ואם בפעם הקודמת היו הנחות בדמות עונה ראשונה בליגה ומכת הפציעות, שום דבר פרט לאליפות לא יתקבל בהבנה, בטח לא מבחינת לברון. הקאבס השתדלו לשמור על הסגל שהביא אותם עד לגמר, והצליחו במטרה, פרט לטריסטיאן תומפסון שכרגע עוד לא חתם על חוזה אך צפוי להמשיך. מו וויליאמס חוזר לקדנציה נוספת, וגם ריצ'ארד ג'פרסון וסשה קאון הצטרפו, בעוד מייק מילר, שון מריון וקנדריק פרקינס שלא קיבלו הרבה הזדמנויות שנה שעברה עזבו.

שיקאגו מציגה שינוי בעמדת המאמן הראשי, כאשר ת'יבודו פוטר ופרד הויברג מונה לתפקיד לאחר קדנציה מרשימה במכללת איווה. פאו גאסול ינסה לסחוב את שיקגו לאחר אליפות אירופה יוצאת מגדר הרגיל, ואם הברכיים של דריק רוז יחזיקו מעמד, מדובר כאן בקבוצה שיכולה לתת פייט אמיתי לקליבלנד על ראשות המזרח.

אטלנטה תנסה לשחזר את היכולת המוצלחת מהעונה שעברה, אך זה לא יהיה פשוט כאשר קארול עזב ורק תיאגו ספליטר הצטרף, ויש קבוצות אחרות שעשויות לתפוס את מקומה. מיאמי צירפה את גוראן דראגיץ' וג'ראלד גרין מפיניקס, יחד עם סטודמאייר, ותנסה להראות שיש לה מספיק כוח בשביל ריצה נוספת לאליפות. מילווקי פיתחה לעצמה זהות של קבוצה צעירה, הגנתית ואתלטית בעונה שעברה. ג'ייסון קיד עשה שם עבודה טובה, ויהיה מעניין לראות אם הם ימשיכו במגמת שיפור. גרג מונרו הגיע לחזק את הקו הקדמי. טורונטו השתדרגה בקארול הנהדר מאטלנטה, ותנסה להתקדם לפחות צעד אחד נוסף. וושינגטון איבדה את פול פירס, אך עדיין צפויה לדבר חזק בצמרת המזרח עם הקו האחורי מהמשובחים בליגה בדמות ג'ון וול וברדלי ביל. בוסטון מציגה פנים חדשות בדמות אייזאה תומאס שלא הצליח למצוא את עצמו בפיניקס ודיוויד לי שהגיע מהאלופה. אי אפשר להתעלם מהסלטיקס. אינדיאנה עשויה להיות הסוס השחור של העונה. לאחר מספר עונות בצמרת המזרח, היא חוותה עונה חלשה בעקבות הפציעה וההיעדרות של פול ג'ורג', השחקן האהוב עליי בליגה באופן אישי. העונה הוא חוזר, והמאמן מייעד לו את עמדת ה PF (נכנס לליגה בעמדת SG וכיכב כ SF). הקבוצה נפרדה מדיוויד ווסט שהיה סלע בצבע, וצירפה את מונטה אליס הסקורר הנהדר מדאלאס.

 

מערב:

 

גולדן סטייט תנסה להשלים ריפיט העונה, ולשם כך היא התרכזה בלשמור על הסגל שהביא לה אליפות בעונה שעברה. ג'ייסון תומפסון הגיע להחליף את דיוויד לי, מה שאומר שגם בעונה הבאה נראה קבוצה אנרגטית שרצה על המגרש ומשחקת כדורסל יפה, כשהספלאש בראד'רס מובילים אותה יחד עם הפורוורדים הנהדרים.

סן אנטוניו היא המועמדת הראשית להגיע לגמר המערב, ותנסה להשיג אליפות נוספת. לשם כך הטריו הותיק דאנקן-פארקר-ג'ינובילי ממשיכים גם הם, יחד עם המאמן גרג פופוביץ', והשדרוג הגדול מגיע בדמות ההחתמה של למארקוס אלדריג', כשאליו מצטרף גם דיוויד ווסט. מדובר בחיזוק יוצא מהכלל, שמעניק לספרס את אחת החמישיות הטובות בליגה, אולי הטובה ביותר, וגם כך מדובר בקבוצה שרגילה לקבל תפוקה גדולה מהספסל.

הקליפרס חוו קיץ עמוס ומלא התרחשויות. לאחר שכמעט איבדו את הסנטר הפותח דיאנדרה ג'ורדן, הם הצליחו לשכנע אותו להישאר ולחתום על חוזה חדש לאחר שכבר היה סגור בדאלאס. שחקנים בכירים, יחד עם המאמן הגיעו לביתו במטרה לשכנעו להישאר, והצליחו במשימה. פול פירס הצטרף ויעניק מהניסיון והיכולת שלו בקלאץ', ובנוסף אליו הגיעו שני שחקנים עם "מעט" בעיות בראש בדמות ג'וש סמית' ולאנס סטפנסון. האם הקליפרס יוכלו סוף סוף ללכת עד הסוף או שיישארו לוזרים?

אוקלהומה ריעננה את עמדת המאמן, ומינתה את בילי דונובן שמגיע לאחר קריירת אימון של 20 שנה באוניברסיטת פלורידה. הוא יחליף את סקוט ברוקס. הת'אנדרס איבדו גובה בשנה שעברה ופספסו את הפלייאוף, אך אין ספק שכאשר קווין דוראנט וראסל ווסטברוק בריאים וכשירים, מדובר בקבוצה שיכולה לחזור לצמרת המערב.

יוסטון שמרה על הסגל שהביא אותה לגמר המערב עונה שעברה, וצירפה את טיי לאוסון. ג'יימס הארדן ינסה להוכיח שהגיע לו תואר ה MVP בעונה שעברה. לשם כך הוא יצטרך להוביל את יוסטון לעונה גדולה. ממפיס גם היא שמרה על הסגל שלה, דבר שאופייני לקבוצה הזו שממעטת בשינויים מרחיקי לכת. מארק גאסול בחר להמשיך עם הגריזליס. דאלאס עשויה למצוא את עצמה בעונת מעבר, כאשר פספסה את הקלפים שבנתה עליהם בקיץ. דיאנדרה ג'ורדן הבריז, ומונטה אליס בחר לעזוב, מה שהוביל לשינויים רבים בסגל הקבוצה. דרון וויליאמס יאייש את עמדת הרכז על חשבונו של רג'ון רונדו שלא השתלב, ווסלי מא'תיוס הנהדר יחזק את הכנפיים, ופאצ'וליה ומגי יוסיפו גובה בעמדת הסנטר שנותרה יתומה לאחר העזיבה של טייסון צ'אנדלר. פורטלנד עשויה למצוא את עצמה מחוץ לפלייאוף לאחר העזיבות של אלדריג' ומאת'יוס. נראה העונה האם לילארד יכול לסחוב את הקבוצה לבדו. פשוט זה לא יהיה. ניו אורלינס מינתה למאמן את אלווין ג'נטרי שהיה העוזר מאמן של סטיב קר עונה שעברה. אנתוני דיוויס ינסה להוביל את הקבוצה פעם נוספת לפלייאוף, ואולי להפתיע מעבר לכך. אי אפשר לזלזל בגבה שמעונה לעונה מוסיף כלים חדשים למשחק שלו וממשיך להשתפר. דיוויס האריך בקיץ את חוזהו עם הפליקנס ולאחר העונה הקרובה הוא ירוויח 145 מיליון דולר ב 5 השנים שלאחר מכן, החוזה הגבוה בתולדות הליגה. סקרמנטו היא הנציגה "הישראלית" הנוספת שלנו בליגה. כספי פותח עונה שביעית בליגה (ורביעית בקבוצה). מעמדו של כספי לא כל כך ברור כרגע, למרות עונה טובה אשתקד, וזאת לאחר ההגעה של קארון באטלר ומארקו בלינלי שיכולים לשחק בעמדה שלו, וכנראה שנראה את כספי לא מעט כ PF. רונדו ינסה לשקם את הקריירה שלו בבירת קליפורניה, וקופוס יוסיף עומק בצבע.

 

 

דראפט 2015:

 

1. קארל אנתוני טאונס - הפורוורד/סנטר הנהדר מקנטאקי ינסה להוביל בעתיד את מינסוטה, אחת הקבוצות הצעירות והמלהיבות בליגה. יש לו חונך טוב בדמות קווין גארנט.

2. די'אנג'לו ראסל - צפוי לקבל מקום בחמישייה של הלייקרס, שם תולים בו תקוות רבות לעתיד הקרוב והרחוק גם יחד. הקבוצה אמנם לא צפויה להגיע לפלייאוף, אך האם אפשר לזלזל בכוח הרצון של קובי בראיינט? לו וויליאמס ורוי היברט הצטרפו, יחד עם מטה וורלס פיס.

3. ג'אהיל אוקאפור - מגיע מדיוק, לאחר שסומן כבחירת דראפט ראשונה מזה הרבה זמן. חשש מפציעות הוביל לירידה למקום השלישי בדראפט, ואולי יותר גרוע, לפילדלפיה. נאחל לו קצת יותר הצלחה מאשר הסנטר הקודם שפילי בחרה בדראפט - ג'ואל אמביד שעדיין פצוע.

4. קריסטאפס פורזינגיס - הניקס הפתיעו את כולם עם הבחירה הזאת, שלא התקבלה בקלות ע"י הקהל הביתי. פורזינגיס הרשים מאוד באימונים שלפני הדראפט. מדובר ב PF גבוה (2.16), נולד בלטביה ומגיע מסביליה. יש לו קליעה מבחוץ, ונחשב לפוטנציאל גבוה, אך לא ברור כל כך מה תהיה היכולת שלו בעונה הקרובה, וספק אם הניקס זה המקום עם הסבלנות ששחקן כזה צריך.

5. מריו הזוניה - שחקן אירופי נוסף. ינסה להשתלב באורלנדו עם הסגל הצעיר שלה. הזוניה הוא שחקן בעמדות SG/SF, קרואטי ומגיע מברצלונה.

Link to comment
Share on other sites

קטלני, תודה.

 

יש לך הערכות לזוכה ולהפתעת העונה?

אי אפשר לדעת הרי, אבל כמובן שבמזרח הפייבוריטית היא קליבלנד. כל עוד יהיו בריאים, קשה לי להאמין ששיקאגו או כל קבוצה אחרת תצליח לנשל אותה מאליפות המזרח. במערב באמת שאי אפשר לדעת, הכל שם פתוח, אבל אם להמר? אני אלך עם הספרס.

בגמר עצמו.. זה יותר משאלת לב מאשר הערכה - קליבלנד.

Link to comment
Share on other sites

מתי מתחילה הליגה?

כתוב ממש בתחילת הנושא, בשורה הראשונה.

 

במשחקי ההכנה הלילה קליבלנד הפסידה לאטלנטה 98-96

לא יודע אם זה יותר מצחיק או יותר עצוב, אבל כמו בהמון משחקים שנה שעברה - החמישייה רצה ויצרה יתרון, וכרגיל הספסל הפסיד את המשחק. ג'ארד קאנינגהאם עשוי להצטרף לאחר שמרשים באימונים וגם במשחק הלילה. לקליבלנד יש מקום לשחקן אחד נוסף בסגל.

 

קארל אנתוני טאונס, הבחירה הראשונה בדראפט מראה יכולות יפות ומציג טווח קליעה מרשים עם 18 נק':

Link to comment
Share on other sites

קליבלנד ללא אף שחקן חמישייה, ומעט מאוד שחקני רוטציה הפסידה 115-114 לפילדלפיה ששיחקה עם הסגל החזק ביותר שלה (עם הרבה דקות למחליפים, ועדיין..)

ממפיס ניצחה 97-84 את.. מכבי חיפה.

סקרמנטו ניצחה את סן אנטוניו 95-92. כספי שיחק 10 דקות וסיים עם 0 נק'.

Link to comment
Share on other sites

סן אנטוניו לוקחים את הליגה השנה בקלילות.

 

עשו רכש מדויק.

 

ערן, מה דעתך על הרכש של קליבלנד? לא מאכזב מדי?

קיויתי ליותר, אבל זה מה יש, ועם זה ננצח.

אני חושב שחסר לקבוצה אתלטיות ויכולת בכנפיים. שאמפרט שומר טוב, וג'יי אר סמית' גם הוא טוב, אבל אף אחד מהם לא מצויין. לברון גם הוא כמעט ולא מסוגל לחדור על שחקן ב 1 על 1 עם הפנים לסל, מה שיוצר פוזשנים ארוכים יותר שלעיתים קרובות מדי נתקעים ונגמרים בלי כלום או עם זריקה קשה.

בגלל זה אני חושב שקנינגהאם יכול להוסיף, והוא עשוי להפתיע אם קליבלנד תחתים אותו והוא יקבל צ'אנסים.

בסך הכל צריך לזכור שהסגל של שנה שעברה היה יכול לקחת אליפות לולא כל הפציעות. תוסיף רכז מחליף ברמה גבוהה יותר בדמות מו וויליאמס, ועוד שחקני רוטציה שיהיו יותר דומיננטיים מאלה של שנה שעברה, ותקבל תמהיל טוב.

 

בכל אופן, קח בחשבון שקיירי ושאמפרט פצועים ולא יתחילו את העונה, וגם קווין לאב בספק כרגע, אז באמת שאני לא אתפלא אם יפתחו את העונה בצליעה.

Link to comment
Share on other sites

לא חסר להם עוד גבוה איכותי? תומפסון בנתיים לא בקבוצה, שני הרוסים שחקנים טובים אבל לא מה שאתה מצפה מקבוצה עם שאיפות כמו קליבלנד.

Link to comment
Share on other sites

זה בהנחה שתומפסון ימשיך בסופו של דבר

עם לאב, מוזגוב, קאון וורז'או, הקו הקדמי עמוס ביותר, וזה מבלי לדבר על הרכבי סמול בול עם ג'יימס/ג'ונס ב 4.

Link to comment
Share on other sites

זה בהנחה שתומפסון ימשיך בסופו של דבר

עם לאב, מוזגוב, קאון וורז'או, הקו הקדמי עמוס ביותר, וזה מבלי לדבר על הרכבי סמול בול עם ג'יימס/ג'ונס ב 4.

 

עזוב כמות, מדבר על איכות.

Link to comment
Share on other sites

מכבי חיפה ממשיכה במסע המיותר שלהם בארה"ב, והפסידו הלילה ללייקרס 126-83.

שלשום בלילה כספי והקינגס ניצחו את פורטלנד, כשכספי תורם 10 נק' ורשם את ה +/- הגבוה ביותר מבין שחקני שתי הקבוצות.

Link to comment
Share on other sites

קליבלנד במאזן 0-4 במשחקי ההכנה עד כה

אמנם אלה בסך הכל משחקי הכנה, אבל אני לא חושב שהמאזן יתהפך עם פתיחת העונה, לא כל עוד הסגל כל כך פצוע, פלוס העניין עם תומפסון.

ולגבי משחקי ההכנה האלה? לא ברור לי מה הם מכינים בדיוק, כשלכל כך הרבה שחקנים שמשחקים כרגע אין בכלל חוזה לעונה הבאה, ומתוך כל הנבחנים יש מקום רק לשחקן אחד נוסף בסגל.

Link to comment
Share on other sites

אפשר לומר שקליבלנד בחברה טובה, כשהספרס במאזן של 0-3, כמו גם דאלאס.

ניתן ללייקרס את הספק כשהם עומדים על 1-4, כאשר הניצחון היחיד הוא מול מכבי חיפה חחח.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.