Jump to content

סיכום ההפסד לדינמו קייב בסמי עופר אחריי צפייה בש.ח | עם הפנים קדימה לנקודה ראשונה


Sawyer

Recommended Posts

מכבי ת"א יצאה היום למשחק אולי הכי חשוב לה בשלב הבתים של ליגת האלופות בידיעה שאם היא רוצה לגנוב את המקום השלישי או לפחות להוות יריב עליו היא חייבת לנצח, או לפחות לפחות לא להפסיד.

מולה עמדה קבוצה ברמה אחרת, עם שחקנים מצויינים וירמולנקו אחד שבאה לחום הישראלי ולא תיכננה להשאיר לצהובים כלום. יוקאנוביץ' עלה עם הרכב שרק שינוי אחד בו (עדן-טבח/יצחקי) היה הופך אותו לאולטימטיבי לדעתי.

 

המשחק נפתח עם לחץ של האוקראינים שהביא את פירותיו כבר בדקה השלישית כשכדור עומק של גונסאלס חתך את ההגנה והשאיר את ירמולנקו מול ראייקוביץ', האוקראיני לא התבלבל ושלח כדור אל הרשת של ראייקוביץ', 1-0 דינמו. דקה תשיעית כדור עומק של ריקן מצא את זהבי לבד מול השוער כשהאחרון סיים בקלות לרשת אבל הרמת דגל לנבדל (של סנטימטרים) מנעה מהצהובים את השוויון. דקה 15 התקפה מתמשכת של האוקראינים ללא הצלחת הרחקה מצידנו הסתיימה בבעיטה מ18 מטר מעל השער של ראייקו. דקה 21 ריקן חלם עם הכדור ואיבד לסילבה שרץ עד לרחבה ושחרר בעיטה חלשה שנקלטה בקלות אצל ראייקו. ככל שהדקות עברו דינמו ניסתה להרגיע את המשחק בזמן שמכבי נכנסה פנימה וחיפשה את השער של האוקראינים, דקה 31 היא גם התקרבה כשצ'יפ טוב של בן בסט מצא את זהבי מול השוער בזווית קשה, ערן בעט טוב אבל השוער ירד מצויין והוציא לקרן. מהצד השני זאת דינמו שיצאה למתפרצת מהירה שהתסיימה בעצירה גדולה של ראייקו לבעיטה מ 12 מטר. דקה 34 עוד מתפרצת של האוקראינים וזה שוב ירמולנקו שמוצא את עצמו 17 מטרים מהשער ומשגר כדור מדוייק אך לא מספיק חזק שנקלט אצל ראייקוביץ'. דקה 37 זה היה חייב להיות הראשון של מכבי באלופות, התקפה נאה של מכבי מגיעה לדסה שמרים כדור מושלם לעדן בן בסט שבמקום לנעוץ את הכדור ברשת מחליק אותו מ7 מטרים החוצה, פספוס גדל.

 

המחצית השניה נפתחה בדיוק כמו שנפתחה הראשונה כשכבר בדקה ה50 מהלך גדול של גונסאלס באגף שמאל מגיע לרגליו של מוראס בלב הרחב כשהאחרון השתחרר ושחרר בעיטה מדוייקת לחיבורי השער של ראייקוביץ', 2-0 דינמו. דקה 57 דור פרץ סחט כדור חופשי 27 מטר אלכסוני מהשער, ערן ניגש לבועט ושחרר בעיטה טובה שעברה מעל המשקוף בכמה סנטימטרים בלבד. המשחק נרגע והיה נראה כאילו דינמו מרוצה מהתוצאה ולמכבי אין את האמונה שהיא יכולה לעשות כאן משהו, דקה 69 פריצה מסחררת של בן חיים השאירה אותו במצב פנטסטי אבל בפעולה האחרונה בחר טל להוציא מהרגל משהו בין בעיטה למסירה שלא הגיעה לשום מקום. דקה 75 הרמה של ירמולנקו מצאה שחקן אוקראיני במצב טוב אך הוא הניף את הרגל והוציא בעיטת דרדרלה שלא איימה על ראייקוביץ', בתוספת הזמן מכבי הגיעה להזדמנות אחרונה כשזה היה דסה שבעט מזווית קשה כדור שהנדף אצל השוער האוקראיני. דקה 77 מתפרצת יעילה של זהבי את יצחקי את זהבי הסתיימה בפספוס נסיון מספרת של ערן.

 

אז מה היה לנו?

גול מהיר במחצית הראשונה שאחריו מכבי נכנסה למשחק אבל לא איימה מספיק על השער של האוקראינים וגם כשהגיעה למצבים לא השכילה לכבוש

מחצית שניה פחות טובה מהראשונה כשעוד פעם גול מהיר הגיע אבל הפעם הרוח יצאה מהמפרשים לשחקנים והשער לא היה נראה באופק

 

בסה"כ צברנו פה הרבה נסיון שצריך לרמות האלו, הופענו למשחק אבל היינו רחוקים מלהביא אותו.

 

שופט: סביר+. (מצד אחד שיפוט אירופי, חכם, נקי יחסית. מצד שני גם בש.ח ראיתי כמה שריקות (לשני הצדדים) שהיו צריכות להשרק הפוך, פספס יד לכל קבוצה, בכל מקרה לא נטה לאף צד.)

 

 

שחקנים:

ראייקו - הייתה לו הצלה גדולה אחת, 0 אשמה בשער. משחק רגל סביר (בעיטה אחת לשומקום) - נראה שמקבל את השקט ואת הביטחון. שימשיך במגמה הזאת.

דסה - אני מרוצה ממנו כי הוא נותן אופציה התקפית והוא לא פראייר בהגנה. אני זוכר פאשלה וחצי גדולות שלו, ראו שקשה לו לשמור שחקנים ברמה הזאת. אבל בסה"כ מתגלה כרכש נהדר.

טיבי - שחקן ההגנה הכי טוב שיש לנו, גליץ' אחד עצום מול ירמולנקו מנע תבוסה, חוץ מזה היה במשחק טוב בסה"כ כמו שהוא רגיל והצליח לעצור את ההתקפות האוקראיניות לא פעם.

טבח - יותר מדי טעויות לא מחויבות של טל, נכון שהוא סלע ושקשה לשחק עליו בגובה (כדורי עומק על 50 מטר) אבל כשהוא יוצא קדימה וקורא נכון מסירה ואז נוגח אותה למצב לגול מכלום, זה בעייתי. יש לו אשמה בשער השני של קייב.

ריקן - מוסיף פאן התקפי חשוב מאוד, עוד אופציה של שחקן שיודע מה הוא עושה (גם אם לא מביא תכלס), מבחינה הגנתית רץ וניסה אבל פשוט לא יכול לשחק מול שחקני קו כמו ירמולנקו. אשם מרכזי בשער הראשון.

אלברמן - הכי טוב במכבי (שוב), ענק בהגנה, משתחרר נהדר, לא מאבד כדורים (מסירה אחת לא מדוייקת) ואפילו מנווט קצת את המשחק בצורה נאה. סופר קלאסה, סופר אלברמן.

מיטרו - ניסה קצת ללחוץ אבל כהרגלו היה די אוויר בהגנה, אמנם לא ניווט את המשחק יותר מדי אבל נתן 2-3 צ'יפים/הרמות נהדרות שיכלו בקלות להביא אותנו לשער ראשון בצ'מפיונס - אי אפשר לקחת ממנו תטאץ'.

פרץ - משחק אנמי של דור פרץ, הוא ניסה ורץ וחטף קצת ויצא קדימה, אבל צריך לתת יותר. אין מה לעשות הוא עוד ילד וברמות האלו זה עולם אחר - אבל אתה בהרכב של האלופה, באלופות. צריך עוד עוד עוד.

ורמוט - נהדר, משתחרר מצויין, שומר על הכדור ברמת וורלד קלאס. סוחט צהובים, משחרר את מכבי. אבל עדיין, אני מעדיף שינסה בשטחים יותר מסוכנים ויאבד יותר אבל יהיה יותר אפקטיבי, בכל מקרה באנקר להרכב. מיכה לא באזור חיוג כרגע.

זהבי - הטוב בעולם שם את הגול שלו כשהוא קיבל את המצב, חבל שזה היה בכמה ס"מ של נבדל. חוץ מזה כמעט ולא קיבל את הכדור מהחברים שלו, כשקיבל עשה פעולות יפות ומסוכנות, אבל כאמור לא הצליח להביא שער ראשון למכבי באלופות.

עדן/טבח - אוי עדן, מה יהיה? אתה מקבל את המצבים האלו, זה מגיע אלייך. אתה שם. תקח! תקח אותן! כבשת נגד חיפה, לא רוצה להמשיך את המומנטום? להפוך לשחקן לגיטימי? ככ חבל. היה חייב לסיים עם שער. | לא טוב טל. מה שווה כל המהירות והטכניקה אם ברגע האמת אתה משחרר משהו.. לא מוגדר.

 

 

פיקנטריה:

- מ-כ-ב-י מטורף. ממש.

- סידי מקריא שמות שלא מסונכרנים עם הטלווזיה

- מיקרופון בהופעת בכורה בקהל של מכבי

- זהבי מזיל דמעה אחרי ההמנון

- ותודה למשטרת ישראל על התפאורה.

 

קהל:

קודם כל היה המון צהוב שזה היה יפה לראות, המיקרופון נתן עוד פאן לעידוד שהיה נדרש - אבל אחרי הגול בדקה השלישית איבדנו את רוב "הקהל הרחב".

התפאורה הייתה ברמה הכי גבוה שיש וחבל ממש שלא הכניסו את הפריסה שהייתה אמורה להשלים את התצוגה - שאפו לעוסקים ומוות למשטרה ולהחלטות העלובות שלה.

 

בקשר לעידוד היה "מ-כ-ב-י" מטורף, אולי החזק בהיסטוריה. פה ושם מיציע ליציע נחמד. כמה דקות רנדומליות וסיום חזק מאוד עם המון תמיכה והערכה ללוחמים בצהוב.

בין לבין היו דקות שהיה נראה שחוץ מהגוש לאף אחד לא אכפת וגם הגוש שמתאמץ ונותן מעצמו לא מביא את תצוגת חייו.

יכלנו לתת יותר.

 

יום שבת, עכו בליגה. שום דבר חוץ מ3 נקודות לא בא בחשבון אפילו בצחוק.

תתאפסו, תתנערו ותתכוננו.

 

לילה טוב #UCL

Link to comment
Share on other sites

קהל -

לא היה צהוב יותר ממשחקים אחרים. לא יודע מה ראית.

תפאורה יפה, שאפו לפנאטיקס שוב, אין מילים.

קהל רחב מניאק, חרא, הרע שברע. ״מי שהולך שלא יחזור!״

Link to comment
Share on other sites

לא מעט לבן, שחור ושאר צבעים מאוהדים שאני מניח שהם טרמפיסטים, לראייה ראית בדקה 80 שהם עוזבים.ה-מ-כ-ב-י היה אדיר למרות החשש המתמיד שהקצב ישבר עם הכפיים. השירה בסוף הייתה מרגשת ובעיקר ה״מי שהולך שלא יחזור״

תפאורה אדירה אבל ראבאק טמבלים ״ ידיים״ לא דגלים ופלקטים. הפלקטים לא החזיקו מעמד בהמנון

Link to comment
Share on other sites

דווקא התאכזבתי מהעידוד, ולא רק מהקהל הרחב

הצפוני היה מת, פשוט מת (העליון)

רעיון מבורך המקרופון וזה היה אמור לסחוף את כל הצפוני, אבל אולי מהברקות פה ושם היה חלש כל המשחק ולמרות שאני ועוד כמה שמסביבי ניסינו להרים את כולם כמה שאפשר,

גם אנחנו התייאשנו בשלב מסוים. אני מאמין ורוצה לקוות שזה רק בגלל הגול דקה 3 שהוציא את הרוח מהמפרשים להרבה אוהדים.

Link to comment
Share on other sites

המיקרופון היה אדיר!

חוץ מזה אני גם מאוכזב מהעידוד

ישבתי מצד שמאל של האירגון ליד המדרגות

רוב המשחק כל כך הרבה אנשים בשקט.

לגבי הקהל הרחב

איכסה מזה

לא הצטרפו לשירים לא כלום

הלכו מוקדם הביתה

הגיעו בחלוצות אדומות/ירוקות

כאילו מה...

Link to comment
Share on other sites

לא חושב שלטב״ח יש אחריות בשער השני של קייב (שער גדול יש להגיד).

מרגיש לי שבמהלך הזה ההגנה שלנו עשתה מה שיכלה +/-, אולי דסה היה צריך לתקוף את הכדור הארוך לדריליס, אבל זה הימור.

אחרי שהתגבר על דסה, טל חסם לו את הנתיב ללב הרחבה כפי שהיה צריך.

טיבי גם תיפקד בסדר וסגר את הזווית של החלוץ בצורה טובה, אבל הסיומת שם הייתה פשוט מדהימה בעיניי.

תחת לחץ, ללא תנופה, שלח כדור מושלם לחיבורים שלא נותן לשוער צ׳אנס.

כל שחקן בליגת העל בועט בכזה מצב כדור שנעצר בירך של הבלם, פה ההבדל.

 

לגבי גילי, מסכים שעדיף שיעשה את הקטע שלו 30 מטר מהשער ולא 50, אבל בהעדר מרכז שדה טוב מספיק, כזה שמסוגל

לשחרר את עצמו מלחץ ולהוציא קדימה אל הכנפיים, אם הוא יישאר באזורים המסוכנים ולא יירד לאחור, הוא פשוט לא ייראה כדור. בעיה.

Link to comment
Share on other sites

אם כבר בחולצות לא קשורות עסקינן,

ראיתי בקניון אחד עם חולצה של חמאס רודריגז

מריאל

בצבע ורוד...

כאילו... מה?

Link to comment
Share on other sites

אם כבר בחולצות לא קשורות עסקינן,

ראיתי בקניון אחד עם חולצה של חמאס רודריגז

מריאל

בצבע ורוד...

כאילו... מה?

אתה יודע זה צ'מפיונס- מגיעים גם סתם אנשים שאוהדים את הפועל וחיפה, אחרי הכל זאת ההזדמנות שלהם לצאת מהארון..

Link to comment
Share on other sites

אם כבר בחולצות לא קשורות עסקינן,

ראיתי בקניון אחד עם חולצה של חמאס רודריגז

מריאל

בצבע ורוד...

כאילו... מה?

צ'לסי כחולה, ריאל מדריד לבנה, ריאל מדריד ירוקה, ברצלונה תכלת, אינטר בית, והשיא מבחינתי - קליבלנד בורדו :/

Link to comment
Share on other sites

אני לא מבין מה אתם מופתעים.

גם אם המכירה הייתה מתבצעת בדרך פחות שערורייתית הייתם מוצאים אוהדי קבוצות אחרות באיצטדיון.

הבעיה היא שגם בבלומפילד הרבה אנשים מגיעים בצבעים לא קשורים. עזבו בלומפילד, בגוש בשער 11 אין הרבה צהוב.

Link to comment
Share on other sites

אני לא באמת יודע למה זה מפתיע אותי כל פעם מחדש..

בליגה האירופית עם איווניר היינו בבלומפילד והיה אחד בשער 13 שבא עם חולצה אדומה של ליברפול ויצר מהומה. בדרבי 4-0 היה בשער שמונה אחד עם חולצת פסים לרוחב אדום-לבן.

Link to comment
Share on other sites

קודם כל, לדעתי סמי עופר היה די צהוב. כשהסתכלתי מהיציע זה היה נראה לי צהוב בהרבה מהממוצע.

ברור שיש עוד המון לאן לשאוף ושאנחנו רחוקים משבדיה אלפי קילומטרים, ברור שגם אני ראיתי הרבה שחור לבן וצבעים רנדומלים. אבל בסה"כ היה די צהוב - זאת הדרך. לאט לאט.

 

 

בקשר לטב"ח בשער הראשון. הוא לא -אשם- בגול. זה בוודאות. אבל מרגיש לי כאילו הוא יכל אולי יותר לחסום אותו. מסכים שזה ביצוע מדהים, אבל אם יש שם שחקן שכן יכל איכשו לתת יותר שם לדעתי זה הוא, ייתכן ומעט החמרתי איתו.

 

לגבי גילי דיברתי על זה כל הזמן, הוא עושה עבודה נהדרת ולא מאבד כמעט אף כדור אבל באזורים פחות מסוכנים.

אני מוכן גם "להקריב" את זה שזהבי ישחק יותר מאחורה ורק אחרי שיתן את הכדור לגילי הוא יסתער קדימה ללב הרחבה, אבל שגילי יתקרב לשער. כשהוא נמצא 30 מטר מהשער ועושה את ההשתחררויות והמסירות האלו - יכול לצאת מזה משהו.

Link to comment
Share on other sites

וורמוט חייב אבל חייב לשחק באמצע במקום מיטרוביץ המיותר ואז תראו מה זה חלוקת כדורים לחלוצים, איזה קלאסה יש לו, הוא פשוט לא מאבד כדורים והכדור נדבק לו לרגל ומיטרו? אני לא מבין מה שחקן כזה עושה בסגל של מכבי, מצטער, בשביל כדור אחד לגול בעשרים משחקים לא צריך אותו, מה גם שעם כל השלושה קשרים במרכז עדיין אין לנו הגנה וגם בליגה אנחנו מאוד פגיעים. נשאר רק לפנטז מה היה קורה כאן אם היו לנו ארבעה זרים (לא חמישיה) במקום אחד ושליש וגם אם הם פצועים כרגע. קשה לראות מה נוסא היה תורם אתמול או גארסיה, התקווה שלי שרדוניץ יהיה משהו טוב (ויש לי הרגשה טובה לגביו, רק שלא יפצע כל הזמן).

קצת מצחיק שאנשים מתלוננים על צהוב כשכל הארגון מגיע בשחור כל משחק.

Link to comment
Share on other sites

וורמוט חייב אבל חייב לשחק באמצע במקום מיטרוביץ המיותר ואז תראו מה זה חלוקת כדורים לחלוצים, איזה קלאסה יש לו, הוא פשוט לא מאבד כדורים והכדור נדבק לו לרגל ומיטרו? אני לא מבין מה שחקן כזה עושה בסגל של מכבי, מצטער, בשביל כדור אחד לגול בעשרים משחקים לא צריך אותו, מה גם שעם כל השלושה קשרים במרכז עדיין אין לנו הגנה וגם בליגה אנחנו מאוד פגיעים. נשאר רק לפנטז מה היה קורה כאן אם היו לנו ארבעה זרים (לא חמישיה) במקום אחד ושליש וגם אם הם פצועים כרגע. קשה לראות מה נוסא היה תורם אתמול או גארסיה, התקווה שלי שרדוניץ יהיה משהו טוב (ויש לי הרגשה טובה לגביו, רק שלא יפצע כל הזמן).

קצת מצחיק שאנשים מתלוננים על צהוב כשכל הארגון מגיע בשחור כל משחק.

אני חושב שלמיטרוביץ' יש קצת יותר מצ'יפ ב20 משחקים, יש לו הרמות נהדרות (כשהוא פנוי ויש לו זמן לכוון) ויש לו צ'יפים לעומק ברמת האומנות. אני מסכים שחוץ מזה הוא פשוט לא ברמה הנדרשת, אפילו לא קרוב.

ואין ספק שהעובדה שיש לנו 2 זרים טובים ועוד אחד בסימן שאלה (גם אני מאמין בראדו) היא בעייתית. ברור ששחקן אמיתי במקום מיטרוביץ', ועוד שחקן לעמדה כלשהי במקום גארסיה היה עושה את ההבדל, אבל לאט לאט אולי נגיע ל4/5 זרים ראויים. זה לא משימה ככ קלה.

 

בקשר לארגון שלא בא בצהוב, קודם כל - כל הכבוד להם על זה שהם באו הרבה יותר בצהוב מבד"כ.

מצד שני, אני מסכים שזה מביך וחצוף לצאת בדרישה לבוא בצהוב כשבערך חצי מהארגון ממשיך להגיע באפור/שחור. כאילו, לא מספיק שאתם לא באים בצהוב בשביל מכבי אתם לא באים בצהוב בשבילכם כשאתם צריכים את זה? בעייתי מאוד.

Link to comment
Share on other sites

נוסא היה מאוד חסר. אני מקווה שהפציעה הזאת לא רצינית ושהוא יחזור ומהר כי אנחנו חייבים את הפיזיות שלו.

מבאס שלא יצאנו לפחות עם שער במשחק הזה, המשחקים שנשארו יותר קשים ויהיה מסובך להוציא משם משהו. אסור לסיים כמו חיפה.

Link to comment
Share on other sites

-במשחקים שבו ידוע שיהיה רוב ביציע לאוהדים שלא היו שנים במשחקים, הגוש חייב לשיר לאורך הרבה יותר דקות שירים שהקהל הרחב בד"כ מכיר.

הגיוון מבורך, אבל רוב הזמן הקהל הרחב (מדובר על האלפים שכן רוצים לעודד ולא על האלפים האחרים שלא) מרגיש שהוא לא חלק מוחשי מהעידוד

כי גם אם הוא החליט שהוא כן רוצה לעודד הוא.. לא מכיר מילים. פרנציפ לא יעזור בקטע הזה עד כמה שזה מרגיז, אם אתם רוצים 28 אלף איש מעורבים בעידוד יש שתי אופציות: או שהם יכירו את המילים, או שהשירים יהיו סוחפים. מכיוון

שבסוג קהל שכזה הרוב לא יכירו את המילים של השירים הפחות מוכרים, בחירת השירים של הגוש חייבת להיות של השירים היותר פופולאריים.

 

-הייתי בצפוני תחתון, היה שם בסדר יחסית, אולי אפילו פחות גרוע ממה שחשבתי שיהיה. לא העירו לי אף פעם לשבת שזה די הפתיע אותי ויחסית לדרומי/מזרחי/מערבי הוא היה הרבה יותר מבסדר. אבל עדיין הרגשתי די עוף מוזר בכל מה שקשור לעידוד ברמה של טירוף. הרגיש לי שאנשים סביבי הסתכלו עלי, רצו לעודד בצורה יותר של טירוף והתביישו. אבל האמת? מהם פחות ציפיתי, מצאתי את עצמי לא מעט פעמים מסתכל למעלה לגוש עידוד במבט מתוסכל של "תתעוררו, ראבק, תשירו יותר שירים שיערבו גם את הקהל הרחב". לא קרה מספיק. המ-כ-ב-י היה הרגע היחיד שהרגשתי נחת של ממש.

-עם כל הכבוד לבלומפילד, במעט מאוד רגעים שהיה עידוד באמת טוב (והיו מעט כאלה) ראית עד כמה מטורף יכול להיות עידוד באיצטדיון של 30-40 אלף צופים עם אקוסטיקה כזו.

כשיהיה איצטדיון כזה למכבי (בתקווה למפלס אחד ולא שניים), וכשתהיה תרבות עידוד של 20-25 אלף שמעורבים בעידוד במשך כל המשחק בלומפילד יראה כמו בדיחה.

Link to comment
Share on other sites

המיקרופון לא היה ההכי טוב האיש גדר פיצץ לי את הראש

עזוב את זה,

אני דקה 87 בא לצאת כדי להתחמק מהפקקים (בוא נדבר ראסמי, המשחק היה גמור כבר)

ופתאום הוא מתחיל לקלל אותי.

 

יאללה גם כן הוא, חושב הוא אבא של הקהל.

נמאס כבר מאלו שכל הזמן עסוקים ב"לאהוד" ולדחוף את הקבוצה.

Link to comment
Share on other sites

חייב להגיד שיחסית לכמות הסטייקים ואוהדי בכאילו שהייתה, לא הייתה נהירה בסוף. כל הכבוד לאלירן שיצא עליהם במקרופון, זה היה מתבקש.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.