Jump to content

לא לשחק.


ג'ון גאלט

Recommended Posts

לא לשחק.

 

את ההודעה הזאת אני כותב בלב כבד ,כי היא מסמנת בשבילי סוג של סוף.

סוף של אמונה או איזה שהוא אידיאל.סוף של שקר לעצמי לגבי זה שהאהבה מנצחת את הכל.

האהבה הפסידה ,היא הפסידה ותמשיך להפסיד עד שלא ישאר ממנה כלום.

ומשם אני מקווה שהיא תצמח מחדש ,כמו עוף חול שקם מההריסות .

האהבה הפסידה בגלל עסקנים עלובים , בגלל שחסרי היכולת הניהולית מנהלים ,בגלל שהכדורגל

שלנו הופקר לאנשי הקומבינה ואוכלי החינם.

בגלל שלוני רוצה פיצוי בדמות 70 מיליון שקל ויותר על שנים של כישלון מתמשך שלו עצמו ,

הוא רוצה פיצוי על חוסר היכולת שלו לנהל את הקבוצה בהצלחה ,הוא רוצה פיצוי על שנים

של עוגמת נפש שהוא גרם ללקוחות שלו.

ולמה בעצם המאמן אשם כשיש לו תקציב שהוא בערך כמו של בני יהודה או בני סכנין ?

שום בעל עסק לא היה מרשה לעצמו בעולם האמיתי לקצץ את איכות המוצר שלו לרבע ממה שהוא היה

ולקחת יותר כסף.אם סוני היתה מורידה את איכות הטלויזיה שלה משמעותית ולוקחת על זה את אותם הסכומים שהיא לקחה קודם,סוני היתה פושטת את הרגל. בכדורגל סומכים על זה שאין להם תחרות

וקבוצה אי אפשר להחליף ,סומכים על זה שתסבול כל מה שיחליטו ,סומכים על זה שהם יכולים לירוק ותגיד שזה גשם.

האהבה הפסידה בגלל שלוקחים לך 90 שקל בחיפה ליציע מחורבן שלא רואים ממנו כלום,אתה סובל

מדוחק אדיר בכניסה בגלל משטרה שלא מסוגלת לעשות את עבודתה כראוי – אתה רואה מאות אנשים שעזבו חברים ומשפחה בשביל להמחץ כמו חיות בגלל משטרה שלא משקיעה את מינימום המחשבה המוקדמת בשביל למנוע את זה על ידי יצירת טורים מסודרים למשל .אחרי שכל נוצר הבלאגן וכולם מאד מופתעים הם מפזרים את ההתקהלות של החיות שבאים לכדורגל ,על ידי שוטרי יס"ם שמרביצים עם אלות או על ידי כל מיני סוסים שמגיעים משום מקום כדי לדרוס את ההמון ולחנך אותו שאם לא תהיה ילד טוב ,השוטר יבוא עם סוס.

ואז אתה עובר את הבדיקה המשפילה ,שבה כל מיני שוטרים מרשים לעצמם לחטט לך בביצים אם יש לך מזל כי אולי יש לך איזה ***** .השוטרים מפחדים מ******.

דרך אגב ,חסרי המזל מופשטים מול כל מיני שוטרים מצחקקים באוהלים ובחדרי שירותים,לא עדיף למנוע את כל ההשפלה הזאת עם גלאי מתכות מסכן ?

אני חייב לשבור כאן איזה מיתוס לגבי ***** – היא לא כזאת מסוכנת...היא בטח לא יותר מסוכנת משוטרי היס"ם שרצים באמוק ליציע ומחטיפים מכות לכל מי שנמצא בדרך כדי להעניש את היציע

על זה שנפתחה בו ***** - העונש הוא טיפה מוזר בעיקר מכיוון שלרוב המוכים אין באמת קשר ל*****

אבל מי באמת מאמין שזה מעניין מישהו במשטרת ישראל 2004 ? או את התקשורת ? או את בעלי הקבוצות ? או את הכנסת והמחוקקים ?

 

כל מה שמעניין את אותו שוטר הוא להוציא עצבים על הילדים שמולו ,אלה שעושים לו רעש מול הפרצוף

הוא יוכל להגיד אח"כ לממונה שלו שהוא עשה הכל ,והממונה יגיד למפקד שלו שיוכל להגיד אח"כ בכנסת כמה ש****** זה דבר מסוכן ובכנסת יסכימו ויחוקקו עוד חוקים נגד הדביל שמפרס אותם ואת הועדה שלהם – הדביל זה אתה ,אוהד הכדורגל.נעים מאד...

מעבר לזה יש כל מיני מדינות פרימיטיביות בחו"ל ששם זה בכלל חוקי אבל מה הגויים האלה מבינים בבטחון ? להם אין את הברברים שיש אצלנו בכדורגל ,להם אין חוליגנים להלחם איתם.

המשטרה תטען שהיא עובדת מאד קשה נגד האלימות ,היא מגיעה לכל הכנסים של הקרן החדשה למניעת גזענות ,היא יושבת בוועדת הכנסת ומקשיבה לכל הדיבורים ,היא שולחת נציגים לכל תוכנית טלויזיה שמדברת על האלימות. האמת היא נמצאת בכל מקום חוץ מאיפה שצריך אותה באמת .

אז איפה צריך אותה באמת ? תשאלו כמעט כל אוהד שמגיע למגרש והוא יוכל לספר לכם.

כי כל הקהל יודע שבעיית האלימות בכדורגל מאד קשה .,אומנם עם קצת שכל ניתן למנוע אותה ,עם הערכות מוקדמת והפרדה במקומות הבעייתיים.

עם הבנה שההיסטוריה חוזרת על עצמה והעובדה ושכל משחק בקריית אליעזר מסתיים בהתקפה של אבנים על האוטובוס של הקבוצה היריבה ,עם זה שבסיום כל משחק רצים מאות אוהדי חיפה לתקוף אוהדים בתחנה המרכזית .כבר עשרות משחקים והמשטרה עדיין לא עלתה על הדפוס .

ובעיתון מציינים את החוליגנים כי אוהדי מכבי התחילו להגן על עצמם ובגלל שהם ידעו שהמשטרה לא תהיה שם לשמור עליהם התארגנו והצליחו להדוף את אוהדי חיפה ולהגן על עצמם.

דרך אגב לא רק אוהדי מכבי בסיפור הזה גם אוהדי הפועל הותקפו בלי סוף עד שהם התארגנו להגן על עצמם ,הבעיה היא ששם בשלב מסויים איבדו את הדרך ונהיו שיכורי כוח ועברו מהגנה להתקפה

ולתקיפת קהלים אחרים,בעיקר בשביל לסגור חשבון ולנקום לאלה שהרביצו להם פעם כשהם היו קטנים וחלשים ,עד ליום שאלה שהם מרביצים להם יהיו מספיק חכמים להתארגן ולהרביץ יותר חזק ואולי גם לנקום על המכות שהם קיבלו,בצה"ל אני חושב שקוראים לזה מעגל הדמים. גם בקרב הקהל של מכבי לצערי זה יקרה,בחיפה דילגו על השלב של ההגנה וסתם התחילו מההתקפה כי זה מגניב וכי הם נותנים לטיפשות להוביל להם את היציע.אותם אנשים שמרחיקים קהל ואוהדים מהיציעים ,גורמים במו ידיהם לפחות קהל שיגיע לכדורגל לעודד את הקבוצה שלהם וגורמים לקבוצה שלהם פחות הכנסה ופחות כסף בגלל כל אותם אנשים שמתרחקים מהאלימות הזאת ולא יגיעו לכדורגל יותר בגללה.

בטדי זה סתם נקרא להחזיר את הימים של ימק"א ואת הכבוד של פעם.

זאת ההצדקה שלהם להבאת נגע האלימות לכדורגל,אותה אלימות שתוביל אותו לאבדון ,לרציחות ולועדות חקירה שימליצו לסגור אותו ולתת מאסר עולם לכל מי שיכניס *****.כי ***** זה דבר

הרבה יותר גרוע מאותו אוהד שירדוף אחריך בחוץ עם מקל או בקבוק כי אתה אוהד קבוצה אחרת

מי שהדליק ***** הרבה יותר מסוכן מאותם עשרות עד מאות דבילים שמסתובבים אחרי משחקים ונותנים מכות לילדים קטנים בשביל לקחת להם צעיף ולהראות לחברים שלהם שגם הם גברים להרביץ

כשהם יותר גדולים ויותר חזקים ועם יותר דבילים שנמצאים מסביבם.

ובינתיים השוטרים ביציע ירביצו יותר חזק לעוד אנשים חפים מפשע ויקחו אותם למעצר כי הם היו הכי קרובים או עם החיוך הכי טיפשי .יעצרו אותכם כי בעיתון יש קמפיין של לעצור את האלימות עם תמונה של אזיקים אז כנראה שאפשר להרביץ יותר חזק ולהמשיך לעצור סתם אנשים ולהעניש יצע שלם כי יש שם אנשים שהדליקו ***** .אני מקווה שא תעבור ליד בנק בזמן שוד עם המשטרה הזאת.

בעצם העיקר הוא שמישהו ישלם את המחיר ויהיה לעיתונאים מה לכתוב.

מה זה משנה בעצם אם הוא עשה משהו ?

אם החלטנו שהוא אשם אז הוא אשם ...למי באמת אכפת מהאמת ? לך ? אתה חוקר של מח"ש ?

אה לא... יופי! ,אז תראה ,אין לי יותר מה להגיד לך,תודה שפנית אלינו ,משטרת ישראל .

והקמפיין הזה בעיתון עלוב כי כשאוהדי בית"ר זורקים אבנים על הקבוצה שלהם זה אסון (וזה באמת אסון אל תבינו לרגע אחרת) אבל את מי זה מעניין שזה קורה למאות אוהדים כל שבוע באותם מקומות בכל מיני מגרשים בארץ ,מאות ילדים מפוחדים נוסעים הביתה באוטובוסים מנופצים ולא יחזרו יותר לכדורגל.כי המשטרה בכדורגל של היום מהווה סכנה לאוהד בדרך שבה היא מתנהלת במקום להגן על האוהד ולשמור על בטחונו.

כי המשטרה לא מסוגלת להפיק לקחים או להקשיב לקולות שיש לה בכל מקום?למה לא לתת לאוהדים לדבר ולהקשיב למה שיש להם להגיד ואולי ככה תצליחו לשפר כל מיני דברים ?

זה לא עדיף על להמשיך ולהתעקש לעצור כל פעם את האנשים הלא נכונים על דברים שבכלל היו יכולים להמנע מראש ?

חוץ מזה ההיסטוריה לא הוכיחה כבר שאם מתנהגים לאדם כראוי ובכבוד הוא יהיה כזה ומי שמתייחסים אליו כמו פושע ייצא כזה ? זה לא איזה הוקוס פוקוס ,זה נקרא סיבה ותוצאה.

אולי אתם שם במשטרה בעצם מרוצים מכל הבלאגן הזה כי אתם מקבלים יותר כסף ויותר תקציבים,שעות נוספות לעוד שוטרים שבאים בשבת ואם תעשו דברים נכון אז תקבלו פחות כסף ותהיה לכם פחות עבודה ?

או שהתשובה היא בעצם "את מי לעזאזל מעניין האזרח הטיפש שהולך לכדורגל ולמה המשטרה בכלל צריכה לשמור על בטחונו ?

אם הוא כזה טיפש להגיע לכדורגל אז מגיע לו לקבל מכות!"

ומעניין כמה הם יופתעו ויזדעזעו כשהם יקומו בוקר אחד ויגלו מה שכל מי שהולך לכדורגל כמעט יודע

- שההרוג הראשון כבר כאן ,ואם לא יתעוררו יהיו עוד הרבה אחריו.עד שהם יתחילו לחשוב באמת או עד שיסגרו לנו את הכדורגל ,מה שיגיע קודם.

כל זאת עוד לפני שהגעתי למכבי ת"א קבוצתי האהובה שבמשך שנים משתמשת במדיניות של זלזול באלו שהם זכות הקיום של הקבוצה שלהם ,הקהל.

ועכשיו נעבור לשאלה המהותית לגבי למה הקהל הוא זכות הקיום של הקבוצה ...

הקהל שווה ,הכנסות ,עניין שמביא ספונסרים.מעטים מאד האנשים שיעדיפו לקחת מועדון חסר קהל כמו מכבי פ"ת על מועדון כמו מכבי ת"א ,גם אם פ"ת תקח 5 שנים ברצף אליפות ומכבי תהיה בתחתית.

כי לא תארים מביאים קהל ,קהל מביא קהל ,אין כמעט אוהד שלא מגייס בימי חייו עוד אוהדים ,הופך ילדים ,חברים וקרובי משפחה להיות אוהדי הקבוצה.

ניק הורנבי סיכם את הנושא הזה בצורה הרבה ביותר יפה בספר קדחת הדשא " אנשים באים כדי לראות אנשים אחרים רואים כדורגל".

מעטים המועדונים הקטנים שאם יקנו להם איזה שם גדול בכדורגל העולמי פתאום יביאו עשרות אלפים למשחק . מצד שני מעטים המועדונים הגדולים שפתאום לא מביאים אוהדים ליציע גם בתקופות פחות טובות.

אז למה בעצם אתם מעודדים ? כי לעזור לקבוצה שלכם ולמשוך עוד קהל במציאות של היום פשוט אי אפשר-ההנהלה שלכם לא רוצה קהל ,ככה היא מתנהגת וכל מה שהיא משדרת אומרת אנחנו לא רוצים אתכם האוהדים ,אל תבואו.

אתם יכולים לנסות לעודד כדי שהשחקנים ירגישו טוב עם עצמם ,אבל האמת היא שקשה לרצות לגרום לשחקנים של מכבי בימים אלה להרגיש טוב כשהם מזלזלים בלי סוף בקהל ,בועטים כדורים על מנת לפגוע באוהדים שמותחים עליהם ביקורת ,דבר שלא יעבור בשקט בשום קבוצה בעולם או ממנים לקפטן שחקן שהרשה לעצמו להרביץ לאוהד שקילל אותו.

קנטונה הורחק לשנה כי הוא הרביץ לאוהד שקילל אותו ,השוער של בני יהודה הלך לועדת משמעת ותרם 1500 דולר לאוהדים כי הוא עשה תנועה מגונה לקהל שקילל אותו ,ב N B A שחקן הורחק לעונה

כי הוא הרביץ לאוהד שזרק עליו כוס בירה.גור שלף הודח מתפקיד הקפטן בנבחרת כי הרביץ לאוהד שקילל אותו . במכבי ת"א שחקן שהרביץ לאוהד שקילל אותו נהיה קפטן ואולי מגיע לו גם בונוס כספי.

אבל מה אכפת ללוני משאר העולם ואיך הוא נוהג ? מה מבינים באנגליה או ב N B A ?

אחרי שלוני יסיים איתנו אולי הוא ילך לחנך גם אותם ויראה להם מה צריך לעשות ...

על הביקורות שהשחקנים הרשו לעצמם למתוח על הקהל ואיכותו בתוספת ציונים ,זאת תופעה חדשה בעולם לדעתי ואליה בכלל אני מנסה להימנע מלהיכנס בכלל.

מכבי ת"א גם סיגלה לעצמה את המנהג לזרוק כל שחקן שהקהל אוהב ,כי הקהל הרי שונא את הקבוצה

ואם אם אוהבים אותו ,הוא בטח עשה משהו רע.אבל זה כבר סיפור שאין טעם להיכנס אליו כרגע...

על מחירי המנוי שרק עולים בזמן שאיכות ותקציב הקבוצה יורד משמעותית כבר דיברנו ,על המצב הכלכלי הקשה אתם בטח כבר שמעתם מספיק .

למה המחירים פה באיצטדיונים העלובים ועם רמת הכדורגל הנמוכה צריכים לעלות יותר מרוב מדינות אירופה ולמשחקים הגדולים ביותר בעולם החל מאיטליה וספרד ועוד מדינות רבות שרמת הכדורגל שלהם ואיכות המתקנים גבוהה בהרבה ? את התשובה לשאלה הזאת אין לי לתת לכם.

לגבי השאלה איך מכבי מחליטה לקחת 80 שקל לשער 8 (90 במכירה מוקדמת) או 100 לשער 13 ?

או לגבי זה שהיא הוציאה מיני מנוי ל4 המחזורים הקרובים שחוץ מהדרבי לא מציעים שום עניין ,

במחיר של 330 שקל ?מחיר ממצוע של 82 שקל לכרטיס ,בזמן שהם משחקים את הכדורגל הגרוע בתולדות המועדון והקהל בורח מהמגרשים בהמוניו וממכבי ת"א בפרט.

82 שקל ? אני אשכרה מקווה שזה מתוך חוסר יכולת לנהל ולחשוב נכון ולא מתוך איזה כוונה נסתרת להאשים גורמים אחרים במערכת לגבי הסיבות שבגללן לא בא קהל.

אם ימכרו יותר מ10 מנויים כאלה אני מאד אתפלא ואם מי שהחליט על המחיר הזה והוציא את המנויים לא ידע את זה הוא צריך ללכת ואם הוא ידע את זה והחליט בכל זאת להוציא אותם במחירים האלה ,הוא צריך ללכת יותר מהר.

אז למה בעצם יש עוד אנשים שרוצים לעודד ? הרי בתנאים האלה להביא עוד קהל למגרש אי אפשר ,הכדורגל לא יכול להתקדם ומכבי הולכת וקטנה בגלל הנתק בין הקהל להנהלה ותחושת האכזבה והעלבון של הקהל.

אין לכם סיכוי כרגע לקדם את מכבי ועד שהיא לא תעבור עמוק מלמעלה עד למטה ,אתם נדונים לכשלון

ואתם אפילו מרחיקים את הקץ כי אתם נותנים להם תחושת תמיכה וכסף שמחזיק אותם כאן ועוזרים להם לשדר שהכל בסדר והעניינים כרגיל בזמן שהקבוצה קורסת לכם מול העיניים ולא מצליחה אפילו למלא חצי איצטדיון למשחק ליגת האלופות ,משהו שלפני שנתיים היה נשמע דמיוני לגמרי ותלוש מהמציאות.

וגם הקהל שעוד מגיע כבר קרוע לגמרי ממלחמות אחים שקרעו אותו לגמרי בגלל קבלת ההחלטה שללא

שום ספק היא ההחלטה הגרועה בתולדות הכדורגל הישראלי ,שחרור אבי נימני ,החלטה שריסקה את מכבי תדמיתית ,גרמה לשבר אמון אדיר ומוחלט עם ההנהלה וגם אם המאמן אל מול חלק די גדול מהקהל

ותקיפת הקהל המאוכזב בכל כלי התקשורת במקום לנסות ולהבין קצת למה הם כועסים.

מה כבר יכול להיות כל כך גרוע באוהדים שמאד רוצים לראות שחקן שעשה להם כל כך הרבה אושר בחיים,למה אתם חושבים שאתם יכולים להגיד לנו את מי לאהוב ואת מי לא ? ומאיפה החוצפה שלכם לשפוט אותנו על זה ?

 

ושמישהו לעזאזל יסביר איך להתאחדות לכדורגל ,אולי הגוף הכי כושל במדינת ישראל הצליח תוך משחק אחד להפיק לקחים ולהוריד את מחירי הכרטיסים בחצי ולמלא את האיצטדיון נגד שוויץ ב40 אלף אחרי שבקושי היו בו 15 אלף משחק קודם נד קפריסין ?

צעד שהוכיח את עצמו מעל ומעבר ומכבי נכשלת לנסות אותו במשך עונה וחצי שהקהל בורח

ושכל העולם מסביב מדבר על העלות הגבוהה של הליכה למשחק כאחד הגורמים העיקריים לבריחת הקהל מהמגרשים ? אף אחד לא יעשה עם הנתון הזה משהו ?

גם אלו שמגיעים עדיין יתקשו להמשיך לאורך זמן בלי שינויים משמעותיים.

ונניח שאתם תצליחו ותחזיקו את הקבוצה בחיים במצב הזה ,אתם בעצם עוזרים לכל אותם חובבנים

שעוצרים את הקבוצה שלכם מלהתקדם וגורמים לכם לעבוד הרבה יותר קשה עם הרבה פחות תוצאות.

אנחנו אלה שמחזיקים אותם בקבוצה ומאמללים את עצמנו.אנחנו אשמים.

היה מי שכבר התחיל את השינוי ,היה כבר מי שהתחיל להדליק את האור :

השחקן ה12 והאולטרס יצאו ביחד למחאה שנגד הפגיעה בזכויות האוהדים וחוסר היכולת של הנהלת הקבוצה להבין שהיא צריכה קצת להתחשב בקהל הזה וברצונות שלו.במשך רוב העונה שעברה

לא עודדו ביציעי בלומפילד ויציעי הקבוצה קיבלו גוון שחור דומיננטי שהיה מסימני המחאה הזאת.

חברי השחקן ה12 הפסיקו את המחאה שלהם במהלך הסיבוב השלישי מתוך רצון לתת צאנ'ס להנהלת הקבוצה שאנחנו אוהבים(הקבוצה לא ההנהלה) לתקן את המצב ולקדם את הקבוצה הזאת יד ביד ביחד עם הקהל שלה.

מנהלי הקבוצה נכשלו גם כאן ,בגלל חוסר יכולת ללמוד מהטעויות של עצמם הם לא השכילו לנסות ולנצל את היד שהושטה להם והם ממשיכים באותה דרך ידועה מראש אל עבר כישלון נוסף.

קשה לעזור למי שלא מוכן לעזור לעצמו.

הם מתנהגים כאילו הם לא רוצים את הקהל ,הם משדרים את זה בהתבטאויות שלהם ,במעשים שלהם,במחירים שהם לוקחים לכם,יכול להיות שאתם אשכרה כלום בעיניהם ?

שיחרור אבי נימני הוא הדוגמא הכי טובה לדעתי לניתוק שלהם מהקהל,עד היום הם משלמים על הטעות הזאת מחיר יקר.

בעקבות אותה מחאה (לפחות לדעתי) רבים מאוהדי הקבוצה לא חוזרים ליציעים ,גם בגלל שהם לא נהנו מהאוירה באותה עונה וסבלו במשחקים ללא קולות העידוד והצבע (שכמו שטענתי קודם מושכים קהל)

וגם בגלל שהם הפנימו את אותה הקריאות שיצאו מהמוחאים באותה שנה : אתם לא חייבים להשלים עם המצב ,אפשר לשנות אותו והמפתח לזה הוא פגיעה כלכלית בכיס של מכבי.

זאת בעיני אחת הסיבות העיקריות להליכה של חלק מהקהל.זאת הסיבה שגם אותם ארגונים אוהדים יקשיבו בסופו של דבר לקריאות של עצמם וילכו הביתה לחרם הצרכני הראשון במדינת ישראל.

כי הם יודעים שלקבוצה הזאת ולהנהלה הזאת היום לא מגיע להנות מהחלקים הנפלאים שיש בקהל של מכבי ,לא מגיע להם גוף כמו השחקן ה12.

החרם הזה גם המשיך,רק לא אצלנו ,הוא קרה בבאר שבע שם הקהל הלך יותר רחוק ממה שהלכו אוהדי מכבי ,שחזרו מההחרמה אחרי משחק אחד ואחרי שחלק מהקהל של מכבי בחר לעודד בניצחון שולי נגד פ"ת ובכך גם גרם לעצמו להמשיך לסבול עוד זמן רב והביא את הסבל הזה על עצמו בצדק רב ,כל אלה שעודדו בפ"ת ושידרו להנהלה "תמשיכו לזלזל בנו ,זה מגיע לנו" .זה באמת מגיע לכם.

בדרך די דומה ולהערכתי בהשפעת המאבק של מכבי (ואם אני טועה אני מתנצל) אוהדי באר שבע יצאו לחרם מנויים ולא הגיעו למשחקי הקבוצה ,פגעו בהכנסות היושב ראש שבסיומו של דבר הגיע איתם להישגים יפים מאד. הגדולה היא שבזה שהוא נכנע לדרישות הקהל הוא ניצח ואם הוא יקיים את ההסכם הזה הוא ירוויח והרבה ואם הוא יבחר להתעלם ולא לקיים את הסיכומים הוא יפסיד ובגדול.

אני מקווה בשבילם שההסכם הזה יצליח ומוריד בפניהם את הכובע ,הם ניהלו את המאבק שלהם יפה מאד.

גם בבני יהודה והפועל ת"א יש ניצוצות של מרד צרכנים כנגד בעלי המזנונים בבלומפילד שמתבטא בקריאות לא לקנות במזנונים וחרם פעיל שכולל חלוקת טרופיות לאוהדים במטרה לשכנע אותם לא לקנות במזנונים עד שלא תתבצע הורדת המחירים המוגזמים שלוקחים שם

.גם בנושא זה כולי תקווה שהם ינצחו .

השחקן ה12 טען שנה שעברה שמרד הצרכנים הראשון במדינת ישראל יצא מהכדורגל ,

הם צדקו ,זה כבר כאן מול העניים שלנו ,זה יגיע גם להרבה מקומות אחרים במדינה.קומו,התעוררו.

למכבים כבר יש בהיסטוריה מרד אחד ,הגיע הזמן למרד המכבי השני ,לחרם מרכנים "בר כוכבא נקרא לחניה ,האוטו שלך חוסם מיצובישי כחולה" .

 

 

 

 

אז מה ההצעה שלי בעצם ? או בניסוח אחר : למה קראתי למה שכתבתי "לא לשחק" ?

קראתי לזה ככה כי זאת קריאה ,שלא מכוונת לשחקנים שעל הדשא שמזלזלים בכם ,היא מכוונת

אליכם.אל תשחקו במשחק הזה שהתוצאה שלו ידועה מראש ואין לכם שום השפעה עליו ,

אל תאמינו לאלה שאומרים לך שבלעדיהם לא תהיה לך קבוצה ...אני אומר בואו ננסה את זה ,

אני גם בטוח שבלעדיכם תהיה לנו קבוצה הרבה יותר חזקה ,הרבה יותר בריאה ,הרבה יותר קהל ,

הרבה יותר כסף ,הרבה יותר מכבי.

תפסיקו להאמין למה שכותבים כל מיני מקורבים במה שהם קוראים לו עיתון ,שבמקום לשמור על הדמוקרטיה ובמקום לספר לכם את האמת מספרים לכם מה שהאינטרסים שלהם מרשים להם לכתוב.

 

זה המקום לכתוב שלצערי הגעתי למסקנה שטובת מכבי בעתיד מחייבת שהיא תיפול בהווה,אני מוכן מחוסר ברירה להקריב את טובת הקבוצה שלי בהווה בשביל שהיא תהיה חזקה יותר בעתיד ,בשביל לגרום לאנשים האלה ללכת ולאפשר לקבוצה הזאת לצמוח למקומות שהיא ראויה ,למקומות שהכדורסל שנושא את אותו שם נמצא בהם.אני גם די בטוח שכל מי שיתפוס את מקומם יעשה עבודה הרבה יותר טובה.מי שלא יהיה.

אז אל תשחקו לידיים שלהם ,הגיע הזמן להגיד להם עד כאן ,הגיע הזמן להגיד להם ללכת הביתה ,להפסיק

לתת להם כסף ולהיות החמצן שלהם ולהתחיל לסמן להם שהגיע הזמן לשינוי בקבוצה הזאת.בכדורגל הזה.

להגיד להם שהקבוצה עדיין מעל לכל ,זה כולל גם מעליהם וזה לא מכריח אותנו להגיד אמן לכל מה שתגידו או תחליטו ,מותר לנו לחשוב ומותר לנו להגיד את זה..

להראות להם שזה או הם או אנחנו ואני בטוח שננצח כי בלעדינו אין להם זכות קיום.

הגיע הזמן להפסיק להיות אשם בגלל שאתה משלם ,בלי לקלל ולתת להם את התענוג להאשים אותכם בכשלונות שלהם.

להסביר להם כמו שנכתב ביציעי בלומפילד שנה שעברה "אין קבוצה בלי אוהדים",זה באמת פשוט כמו שזה נשמע לכם ,זה הם הדפוקים שלא מבינים ,לא אתם.

אני יודע שזה יצא מאד ארוך אבל מי שרוצה ללמוד משהו בחיים צריך להשקיע ומי שמצפה להבין הכל

במשפט אחד לא יבין כלום בחיים.מי שהגיע עד לחלק הזה ובאמת קרא – כבוד ! אתה בסדר אח שלי.

אנחנו נחכה לך עד שתבין שזה מה שצריך לעשות בשביל לשנות משהו במקום שהכל רקוב בו.

אנחנו נמשיך לעקוב אחריך ממרחק עד ליום שתבחר להצטרף אלינו ולתת לאנשים שמנהלים את הכדורגל שלך להתבשל במיץ של עצמם ולשאול איפה טעינו.היום הזה יכול להיות מחר,זה תלוי גם בך.

ובגלל שהמכתב הזה פונה לכלל אוהדי הכדורגל וגם לאוהדי הפועל :זה יקרה , "אם רק תאמינו".

הייתי רוצה רק לסיים במילים משיר של אוהדי מכבי :

"תנו לנו לשמוח" ,בבקשה,סבלנו מספיק.

 

אני רק רוצה להוסיף שאת הנושא הזה כתבתי לפני חודש בערך ומאז עוד הרבה מים זרמו בנהר

ועל כל נושאי איסור הכנסת אביזרי עידוד ,התנהגות ההנהלה ,וכל אירועי הזמן האחרון פשוט לא הספקתי להרחיב.מה שאני כן אגיד היא שאנחנו בדרך הנכונה בשביל לשנות ,אבל הדרך היא ארוכה וקשה.

 

ולגבי השם שלי : מי זה לעזאזל ג'ון גאלט ?

Link to comment
Share on other sites

תשמע אחי,

ממש לא התחלתי לקרוא את המגילה הזאת,

 

אבל אני בטוח שלוני אשם!

עשה טובה, ותחשוב פעמיים לפני שאתה לוחץ על "שלח"..

 

הנושא הזה עושה רושם של אחד מהחשובים שנכתבו פה, תגובות מהסוג הזה מוציאות ממנו את כל הטעם מההתחלה.

Link to comment
Share on other sites

תשמע אחי,

ממש לא התחלתי לקרוא את המגילה הזאת,

 

אבל אני בטוח שלוני אשם!

תשמע אחי,

(גם אני בינתיים) ממש לא התחלתי לקרוא את המגילה הזאת,

 

אבל אני בטוח שאתה אדיוט!

Link to comment
Share on other sites

אני חושב שכרגע קראתי את אחד הדברים היותר נכונים שאני יותר מזדהה איתם.

אני כבר הבנתי באותו יום ארור בקרית שלום לפני הדרבי שאני עם ההנהלה הזאת גמרתי.

לי החלטה של השחקן ה12 אולטראס סאב לא תשנה, למרות שאת ההחלטה אני יכבד ולא מלזל בה אפילו לא לשניה כי אלה ארגונים גדולים וחשובים שעושים עבודת קודש,

אני לא חוזר יותר למגרשי הכדורגל לשלם מהכיס שלי אלפי שקלים בשנה. אני את אח שלי שהוא בן 10 לא דוחף לו לראש יותר להתחיל ללכת איתי למשחקים, בשביל מה? כדי שהוא רק יסבול? כדי שאני יסבול?

 

תעירו אותי כשהסיוט הנורא הזה יגמר.

Link to comment
Share on other sites

אחת מההודעות היותר יפות שיצא לי לקרוא באינטרנט.

אם יש רק דבר אחד, שאני לא מסכים אותו זה לגבי הכללה שכל השחקנים לא שמים אלינו. יש לנו שלושה קקות בקבוצה שלשתיים מהם התייחסת (הייס ושטראובר) אליהם אני יוסיף את זה שאני מקווה שכבר יעבור לצרפת.

 

מאוד מעניין אותי לראות מה יהיו המחירים לגביע הטוטו בחיפה ליציע שלנו, והאם שוב ישימו אותנו, אי שם במקום שיותר קרוב למקדש הבאיים או במקום קצת יותר נוסטלגי וקרוב לאזור תחומי המגרש (געגועים ל-13-14)

אם מר שחר שוב יבחר לשים אותנו מאחורי ניר גל ואלמדון במחיר של 50 לנוער-מצידי אין טעם להגיע למשחק הזה ופשוט להחרים אותו. גם ככה יהיו שמה במקרה הטוב מאה שלנו.

באותו הקשר מעניין יהיה לראות, אם ביציע ג', עדיין ירצו בהיסטריה עם סיום המשחק לעבר התחנה המרכזית או שהפעם הם למדו לקח שניים והתבגרו לשם שינוי.

 

כי לא תארים מביאים קהל ,קהל מביא קהל

 

ידוע שמטרת השחקן ה-12 היא הבאת קהל על ידי יצרת אווירה נעימה (=עידוד חיובי) סביב הקבוצה. עם יד על הלב, אין שום טעם שננסה לעשות את זה בזמן הקרוב. לא מגיע להנהלה הזאת שניתן לה גב ונאריך לה את הקדנציה.

 

מה שעצוב בסיפור הזה שזה כבר לא תלוי בקהל של מכבי ת"א. זה ביידים של לוני. אנחנו יכולים להכריז עד מחר על חרם מנויים ופתאום ללוני תיפול עצה להחזיר את נמני. זה יהיה ישג של הקהל חזרה שלו, אבל ברגע אחד ישתנו כל הקליפים ונמצא את עצמנו עם 6 אלף מנויים ולוני לכמה שנים. אנחנו אנדרדוג בסיפור הזה ואין לנו מה להפסיד. זה אפילו כבר לא ביידים שלנו.

בגלל זה אני נאלץ להסכים עם השורה האחרונה בהודעה. אנחנו בדרך הנכונה בשביל לשנות ,אבל הדרך היא ארוכה וקשה. יותר מדי ארוכה.

 

נראה מי יהיה החכם שיקרא בין השורות ויבין למה "ג'ון גאלט" התכוון שרשם :

82 שקל ? אני אשכרה מקווה שזה מתוך חוסר יכולת לנהל ולחשוב נכון ולא מתוך איזה כוונה נסתרת להאשים גורמים אחרים במערכת לגבי הסיבות שבגללן לא בא קהל.

 

נ.ב

ג'ון גאלט הוא סופר שכתב ספר על ארה"ב או משהו כזה.

Link to comment
Share on other sites

במועדון מביעים פסימיות לגבי התאוששות במשחקים הקרובים. בכיר בקבוצה אמר כי גם מבחינת המנויים נרשמה ירידה משמעותית וכי לדעתו רק העפלה נוספת לליגת האלופות תמנע משבר כלכלי אצל הצהובים.

 

לקוח מוואי נט.

 

מי שאמר את זה כנראה לא מבין,שעוד 10 העפלות רצופות לליגת האלופות לא יגרמו לקהל הזה לבוא.

 

ככה הם שוקעים לאט לאט.

300 כרטיסים פה

200 שם.

בסוף גם 50 לא יבואו.

רק חכו ותראו.

תראו מה קרה לקהל הכי גדול בארץ עם המועדון הכי גדול שנוסד אי פעם.

Link to comment
Share on other sites

במועדון מביעים פסימיות לגבי התאוששות במשחקים הקרובים. בכיר בקבוצה אמר כי גם מבחינת המנויים נרשמה ירידה משמעותית וכי לדעתו רק העפלה נוספת לליגת האלופות תמנע משבר כלכלי אצל הצהובים.

 

לקוח מוואי נט.

 

מי שאמר את זה כנראה לא מבין,שעוד 10 העפלות רצופות לליגת האלופות לא יגרמו לקהל הזה לבוא.

 

ככה הם שוקעים לאט לאט.

300 כרטיסים פה

200 שם.

בסוף גם 50 לא יבואו.

רק חכו ותראו.

תראו מה קרה לקהל הכי גדול בארץ עם המועדון הכי גדול שנוסד אי פעם.

עצוב.. מתי מישהו יגדיל ראש בהנהלה הזו ויראה מעבר לכסף ? נמאס ! <_<

Link to comment
Share on other sites

עונה הבאה חגיגות ה-100 שנה למכבי

עם 100 מנויים!

חרם מנויים חובה!!

להתחיל כבר עכשיו לכתוב/להגיד בכול מקום אפשרי

כדי שזה יגיע לכול אוהד

לדחוף את המהלך כבר עכשיו ולא לחכות לרגע האחרון כי שוב לא יעזור כלום

Link to comment
Share on other sites

טור יפה מאוד.

טור צודק מדבר אלי יותר לא אהיה "חמצן לנשימה" לקבוצה הזאת שלא מעניינת אותי, ביום שבת אחרי 4 שנים.. אני לא במשחק

Link to comment
Share on other sites

זיו...הוא התכוון שהוא מקווה שהם(נראה לי הוא מתכוון לדריקס) לוקחים הרסבה כסף כי הם לא יודעים לנהל ולא מכיוון שהם(דריקס) רוצים להאשים את קלינגר מדוע לא בא קהל וכך לנסות לנצח אותו בסכסוך בינהם

 

נראה לי שלזה הוא התכוון

Link to comment
Share on other sites

אחד הטורים הטובים שקראתי אי פעם!

 

אשים אלה שעדיין לא פתחו את העיניים תתחיל להתעורר ותראו באיזה חרא אתם מתעסקים.

 

עד לכאן,נמאס.

Link to comment
Share on other sites

  • מנהלים ראשיים

וואלה אחי כמה זמן לקח לך לכתוב את זה? :lol:

 

עדיין, קראתי הכל ואני מסכים איתך במיליון אחוז, אבל אתה חייב להבין שהבעיה היא שאלו אנשי עסקים שלא כל כך אכפת להם מכדורגל ולכן הם עושים את מה שהם עושים.

:blink:

Link to comment
Share on other sites

מזדהה עם כל מילה,מעריץ אותך,גון גאלט

טור מרגש, אמיתי ונוגע בנקודות הנכונות

נהייה חזקים, ולאט לאט אחרים יצטרפו אלינו,בלי אלימות, ובצורה הכי נכונה,ובסוף גם אלו שמקבלים משכורת מהם,וסותמים את הפה בשביל זה,יהפכו את עורם.

 

לא לשחק

Link to comment
Share on other sites

"אתם לא חייבים להשלים עם המצב ,אפשר לשנות אותו והמפתח לזה הוא פגיעה כלכלית בכיס של מכבי.

זאת בעיני אחת הסיבות העיקריות להליכה של חלק מהקהל.זאת הסיבה שגם אותם ארגונים אוהדים יקשיבו בסופו של דבר לקריאות של עצמם וילכו הביתה לחרם הצרכני הראשון במדינת ישראל."

אמן ואמן ואמן ואמן.... כן יהי רצון.

הפיתרון היחידי, עם כל הכאב. אני מקווה רק שמי שצריך להפנים יפנים.

Link to comment
Share on other sites

ג'ון גאלט (אם אני לא טועה) הוא גיבור "מרד הנפילים" של איין ראנד- איש עסקים שמוביל במודע להחרבת התעשייה האמריקאית על מנת למנוע ממנה להיות מולאמת ולשמור אותה ייצרנית ועצמאית בעתיד. ספר ארוך כרגיל אבל מעניין קצת יותר מ"כמעיין המתגבר" המשמים. לאוהבי תיאוריה קפיטליסטית.

בנוגע להודעה עצמה אני די מסכים- אני לא בטוח שחייבים להחליף את ההנהלה, אולי מספיק רק לשנות אותה באמת לפי צרכינו- אבל אני בהחלט חושב שמרד צרכנים הוא צעד נכון במצבנו היום.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.