Jump to content

ספסרות ופתרונותיה


embenh

Recommended Posts

ראיתי שכבר נפתח נושא בהקשר הזה, פתחתי נושא חדש כדי שהנושא ההוא לא יסטה מהנושא של להביא טלפונים של ספסרים ולעשות בהם מה שתרצו.

 

אני מקווה שפה נוכל לדון יותר בפתרונות האפשריים לבעיה ולהעלות רעיונות.

 

קצת רקע:

ספסרות - ספסרות היא רכישת טובין בתנאי היצע וביקוש התחלתיים במחיר נמוך, מתוך תקווה כי כאשר יפחת ההיצע, יעלה המחיר, והספסר יוכל למכור את הטובין לאנשים הרוצים בהם במחיר גבוה בהרבה מזה שבו נרכשו. המושג מקובל במיוחד בתחום רכישת הכרטיסים להופעות ולאירועי ספורט.

בשנת 2002 אישרה הכנסת את תיקון מס' 67 לחוק העונשין "איסור ספסרות בכרטיסי מופעים", שאותו יזם ח"כ אליעזר זנדברג. על פי סעיף 194 א' לחוק, המוכר כרטיסים ל"מופע" (המוגדר כאירוע ספורט, או מופע אמנותי – בתחומי הנגינה, השירה, הקולנוע, הדרמה או כל תחום אמנותי אחר) במחיר העולה על הנקוב בכרטיס, ואין לו רישיון למכירת כרטיסים ציבוריים על פי חוק רישוי עסקים, דינו קנס כספי גבוה. החוק איפשר למשטרה להלחם בתופעת הספסרות, כאשר קודם לקבלת החוק לא הוגדרה הספסרות בכרטיסי מופעים כעבירה.

 

כלומר, מהפסקה האחרונה עולה שכבר 13 שנים, העונש היחיד על ספסרות הוא קנס כספי!

בעיניי זה מגוחך ולא מרתיע, ספסרים לא נתפסים כל פעם, וגם אם יספגו קנס, עדיין יצאו ברווח.

 

לא מזמן הייתה כתבה על הצעת חוק של ח"כ להחמרת הענישה, נקווה שיעבור, אבל לא יודע כמה זה יעזור, במיוחד שאין אכיפה רצינית של הנושא ובמדינה שלנו רוצחים מסוגלים לקבל עבודות שירות ולגמור עניין.

(הכתבה על הצעת החוק - http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=64&docID=194813&lang=HE)

(הצעת החוק עצמה -זה קובץ WORD להורדה:

https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB4QFjAAahUKEwj1y_TX1rrHAhUmndsKHVLjCjk&url=http%3A%2F%2Fwww.knesset.gov.il%2Fprivatelaw%2Fdata%2F20%2F1310.rtf&ei=v1zXVbXwLqa67gbSxqvIAw&usg=AFQjCNE_oGtNM0FGMq3fd8Q1fZvgckRZCQ&cad=rja)

 

מה שמכבי עושה כרגע זה מבורך אבל לא יפתור את הבעיה, זה לנסות לכבות כמה עצים בזמן שכל היער בוער.

כל עוד אנשים יזהו שיש פה פוטנציאל לכסף קל, הם ימשיכו לחפש שוב ושוב את הפרצות כדי שיוכלו להמשיך לעסוק בזה, כי זה באמת הכסף הכי קל בעולם, גם עם הקנסות.

אגב, עבדתי בחברת האבטחה שמאבטחת את בלומפילד ונוקיה, היו פעמים שעבדתי כסדרן בתוך האצטדיון וחלק מהפעמים בבידוק החיצוני ובתלישת הכרטיסים - אין לכם מושג כמה כסף העסק הזה של הספסרות מגלגל, כמה התופעה הזו רחבה, זה ממש מאורגן אצלהם, לכל אחד יש תפקיד שם, נעשה בצורה מאד שיטתית, חלק מהסדרנים מקבלים שוחד בשביל לעזור לספסרים - אלו דברים שראיתי בעיניים שלי, גם במשחקי ספורט וגם בהופעות.

 

ניסיתי לחשוב על פתרון שינצח את כל הגורמים שתורמים לעניין, ספסרים, סדרנים, אוהדים פראיירים שמוכנים לשלם אלפיים שקל לכרטיס שעולה 100, ומה שחשבתי עליו, לפחות בהתחלה כדי למנוע ספסרות של מנויים, הוא להיכנס לאצטדיון באמצעות טביעת אצבע.

כמו שבמקומות עבודה רבים לא נותנים לעובדים להעביר כרטיס (שיכול לעבור בין עמיתים לעבודה שיעבירו אחד בשביל השני - דבר שראיתי כבר קורה), אלא יש קורא טביעות אצבע, כך אפשר להציב כמה כאלו בכל שער באצטדיון, וכל אוהד שבתחילת העונה רוכש מנוי, יגיע באופן חד פעמי למסור את טביעת האצבע שלו שתישמר במערכת, וכך לא יוכלו לספסר, אף אחד לא יכול להעביר את האצבע שלו למישהו אחר :)

עכשיו תשאלו - ואם יש לי מנוי וסגרתי שבת/אחותי מתחתנת/מילואים וכו וכו' ואני רוצה להעביר את המנוי לחבר או לאח, אי אפשר?

אז במצב כזה, אפשר להגדיר שלכל מנוי תהיה אפשרות של עד X פעמים בעונה להעביר "ניקוב", או לקבל תמורתו כרטיס בהדפסה למייל, ומעבר לכך זה מצריך אישור של מכבי.

כך גם אם יהיו עדיין חכמולוגים שינסו לספסר, יהיה אפשר לראות כמה פעמים בדיוק הם העבירו, באיזה משחקים, כמה בקשות חריגות היו להם וכו'.

(סתם דוגמה - אדם שמעביר כרטיס פעמיים בשנה למשחקים מול בני סכנין ומכבי פ"ת, לא אחשוד בו, אבל אדם שבאופן גורף מנסה להעביר כרטיסים במשחקי דרבי, מכבי חיפה וכו', ישר ידליק נורה אדומה)

אני מקווה שאם המהלך הזה באמת יצא לפועל ביום מן הימים, נראה פתאום הרבה אנשים שלא מחדשים את המנוי שלהם, כי הבינו שאין להם איך לספסר אותו לאורך העונה, או לחלופין מכבי יראו שיש בעלי מנויים שפשוט לא מגיעים למשחקים וזה יעזור להם לדעת איפה לחקור ולהסיק את המסקנות.

 

העניין הזה מקשר אותי לדבר נוסף חשוב, מאד מקווה שיקרה בעתיד הקרוב, והוא שליטה בלעדית של המועדון על מה שקורה עם הכרטיסים והפסקת ההתקשרות עם צד שלישי כדוגמת לאן ודומיו, שכמו שכבר אמרו בעבר, יש ספסרים גם בתוך לאן.

 

לגבי כרטיסים לשאר האוכלוסייה, מעבר למנויים, עדיין לא הצלחתי לחשוב על פתרון יצירתי דומה, כי לא נראה לי שמכבי יכולה להחזיק פרטים בכלל וטביעות אצבע בפרט על כל אוהד שרוכש כרטיס לאורך השנים, לעומת זאת מנויים שרצים עם הקבוצה שנים, זה כן.

 

שוב, המטרה פה היא להציע רעיונות, לבקר את אלו שכבר עלו ולנסות למצוא פרצות בכל רעיון כדי שסוף שסוף נוכל להביא פתרון מוצלח לבעיה הזו.

 

שיהיה לנו בהצלחה

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

הנושא בסופו של דבר יתגלגל לכך שהמשטרה אשמה

את המשטרה זה לא מעניין בכלל אז הם לא מתעסקים בזה

מספיק שסמוי אחד ילך מהפלאפל עד לשער 11 וימצא לפחות 20 ספסרים במשחק דרבי

כל העניין הזה שאתה מדבר על טביעת אצבע ואישורים של מכבי וכל זה, כל עניין הספסרים לא עולה כסף למכבי ולא חושב שגם מעניין אותם, אז להשקיע בזה? לא חושב שמכבי תתחיל לפקח על זה

כולנו נגד זה אבל אם זה לא מעניין את המשטרה והיא מעדיפה לעסוק באלכוהול ועניינים כאלה(שבכל מגרש באירופה אלכוהול נמכר בתוך האיצטדיון) הנושא הזה לא יגמר לאולם

זה מתחיל ונגמר במשטרה בקיצר.

Link to comment
Share on other sites

כמו שאמרת לעשות פעולות כנגד ספסרים פרטיים זה כיבוי נקודתי בשרפת יער. אם באמת רוצים להקטין את התופעה בצורה משמעותית צריכים קודם כל לטפל בכרישים הגדולים בערך כמו שהמשטרה לא ממש מתעניינת בסוחר הסמים הקטן אלא במי שמספק לו את החומר כך זה צריך להיות גם בנושא הספסרות. אבל יותר מדי אנשים מקבלים שוחד בשביל שזה ימשיך להתנהל וכולנו מכירים את הפרצופים של אותם אנשים. בנוגע לספסרים הפרטיים אני חושב שדווקא צריך לעשות פעולה של הסברה וחינוך. כלומר תפסו מישהו פרטי מספסר בפעם הראשונה קונסים אותו בכפול מהסכום שהוא ניסה לספסר ואם זאת כבר פעם שנייה אז ביטול מנוי כי יש עוד הרבה אנשים שלא מסתובבים בפורם השחקן ה-12 או יודעים על הקבוצה כרטיס צהוב ומבחינתם ספסרות עדיין נחשבת לגיטימית. את האנשים הפרטיים עוד אפשר לחנך ולעשות הסברה בנושא אבל הספסרים הגדולים זה כבר פשע מאורגן לכל דבר עם שוחד ושיטת פעולה

Link to comment
Share on other sites

כל הכבוד למכבי

 

בימים האחרונים אספה מכבי ת"א מידע על מכירת כרטיסים בספסרות, אשר בעקבותיו נתפסו מספר אוהדים שניסו לספסר במנוי שברשותם למשחק נגד באזל שיתקיים בשלישי הקרוב. בין האוהדים היה אוהד משער הזהב שהוקלט כשהוא מנסה למכור זוג כרטיסים ב-3,500 ש"ח וגם אוהד משער 8. המנוי השנתי של אוהדים אלו בוטל לכל עונת 2015/16 ומנויים נוספים יבוטלו בימים הקרובים. פעילות זו היא מעשה פלילי לפי חוק העונשין והמועדון יעשה ככל שיידרש על מנת להילחם בתופעה.

Link to comment
Share on other sites

המשטרה לא באמת תעשה שינוי, לפחות לא בזמן הקרוב.

אם כן, אני ממליץ לפנות לרשות המחוקקת, הכנסת. זו הדרך הכי יעילה להפוך את הספסרות לעבירה לא משתלמת כלכלית.

אפשר לפנות לח"כים אוהבי ספורט ושמציעים באופן קבוע הצעות שקשורות לעולם הספורט כמו יואל רזבוזוב או תמר זנדברג או אפילו אוהדי מכבי סטייל צחי הנגבי, ולבקש מהם להציע הצעות חוק שיחמירו משמעותית את הענישה על ספסרות. החל מהגדלת העונש הכספי ואפילו הרחקה מהמגרשים במקרה של עבירה חוזרת.

Link to comment
Share on other sites

לא רעיון רע, אבל אתה מפספס את העניין.

סבבה, גילית מי מספסר את המנוי שלו בכל משחק העונה. ומפה מה?

אין בעיה למצוא ולזהות ספסרים- אין אוהד מכבי שלא מכיר את הקבועים וגם אל המתחלפים באינטרנט קל להגיע דרך יד2 או הפייסבוק.

מה הבעיה להסתובב כמה סמויים ולעצור כל מי שמספסר?

הבעיה היא לא באיתור הספסרים אלא באכיפה. הנשטרה לא נוגעת בהם- או כי מדובר בעבריינים מוכרים שהמשטרה לא רוצה להתעסק איתם, או כי הם מקבלים כרטיסים בעצמם או חלק מהכסף מהספסרים או כי זה לא מעניין אותם מספיק.

ככה או ככה, בינתיים אתה יכול גם להצמיד GPS לתחת של כל ספסר, עד שלא תהיה אכיפה זה לא יפתור כלום.

Link to comment
Share on other sites

המשטרה לא באמת תעשה שינוי, לפחות לא בזמן הקרוב.

אם כן, אני ממליץ לפנות לרשות המחוקקת, הכנסת. זו הדרך הכי יעילה להפוך את הספסרות לעבירה לא משתלמת כלכלית.

אפשר לפנות לח"כים אוהבי ספורט ושמציעים באופן קבוע הצעות שקשורות לעולם הספורט כמו יואל רזבוזוב או תמר זנדברג או אפילו אוהדי מכבי סטייל צחי הנגבי, ולבקש מהם להציע הצעות חוק שיחמירו משמעותית את הענישה על ספסרות. החל מהגדלת העונש הכספי ואפילו הרחקה מהמגרשים במקרה של עבירה חוזרת.

מה זה משנה מה העונש? גם היום יש לך עונש מאסר על ספסרות. אם המשטרה לא אוכפת את זה ועל הזין שלה אז שיהיה רשום בחוק גם מאסר עולם איך זה יעזור? מי שצריך לדאוג לאכיפה של החוק זאת המשטרה ולא חברי הכנסת. מה שצריך לבקש מאותם ח"כים זה לעלות את הנושא על סדר היום הציבורי ורק שזה יגיע לתקשורת ויראו את כל הקומבינות שיש לספסרים והמשטרה שלא עושה כלום אז יתחילו להזיז עניינים כי שום דבר במדינה הזאת לא זז בלי הד תקשורתי

Link to comment
Share on other sites

כמה דברים לגבי התגובות:

א. אין עונש מאסר על ספסרות, יש קנס.

אם תקרא את הצעת החוק שצירפתי בהתחלה, הוא מתאר שם את המצב הבעייתי והפרצה שיש בחוק איך להגדיר מישהו כספסר, ושיש בעיה להלחם גם באנשים הפשוטים ש''פה ושם'' מוכרים כרטיס פי 5 ממה שהם קנו, כי קשה להגדיר אותם ספסרים מבחינת ההגדרה בחוק, זה מוסבר שם בצורה יפה וקל להבין.

ב. שוב ושוב השורה התחתונה מהתגובות פה היא המשטרה.

סתם לידע כללי, תריצו חיפוש בגוגל על ספסרות, תקבלו תוצאות שונות והצעות לטיפול בנושא גם למעלה מעשר וחמש עשרה שנים. לרוב זה או ניסיון לחקיקה או משהו שקשור במשטרה.

בתכלס, אני אתכם, המשטרה ומערכת המשפט יכולות לשים לזה סוף ברגע, הכל עניין של החלטה ורצון לבצע.

אבל, וזה האבל הגדול, אנחנו חיים בישראל, לא בגרמניה, המשטרה בקושי עושה את העבודה שלה בדברים יותר חשובים מזה, ועובדה שכבר שנים לא פותרים את העניין.

 

המטרה פה היא להעלות רעיון, ואין בעיה אם הוא לא מושלם, תמיד אפשר לחשוב איך לייעל,

אבל שיהיה רעיון כזה שיביא למצב שאין לנו צורך במשטרה, בחקיקה ובאכיפה.

מצב כזה שפשוט לא יהיה אפשרי לספסר.

עזבו לא כדאי, מסוכן, וכו'

פשוט להביא למצב שאי אפשר!

זו הסיבה שחשבתי על הרעיון הזה - אם יש לכם עוד רעיונות או הצעות לשיפור זה מעולה אבל תשתדלו לא לקחת את זה למקום של תלות במשטרה או במערכת המשפט, כי עליהם קשה לסמוך

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

אין פה יותר מידי מה לחשוב, זה דבר שהמשטרה אמורה להתעסק איתו ובמקום לשים אליו לב, היא שמה עליו זין

אני חושב שהענישה אמורה וצריכה להיות יותר מרתיעה מאשר קנס כספי.

אומנם המקרים לא דומים, אבל כמו שהענישה לגבי זריקת האבנים מחוקקת בחוק ונהייתה מרתיעה, ככה הענישה גם פה צריכה להיות יותר מרתיעה.

 

יש בן זונה ביד 2 שמפרסם כרטיס ל 7 ב100 שקל - ובטלפון מבקש 800

 

אתה מוזמן לפרסם את הפלאפון שלו

Link to comment
Share on other sites

אני לא יודע אם ייצא מזה משהו , אבל בעבר היה לי רעיון רציני ויעיל בקשר לתופעת הספסרות . הרעיון דורש הרבה השקעה בתחום התיכנות והידע שלי הוא יחסית בסיסי , למרות זאת אני יודע שזה אפשרי יחסית בקלות ללא הרבה מאמץ. לכן - אם מישהו מבין **מאד** במחשבים ומעוניין אולי לעזור , אשמח אם יכתוב לי פרטי ואסביר לו בקצרה.

בתקווה והתופעה המגעילה הזאת תיפסק בהקדם

 

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

זה אמיתי?!

 

פרטים
קטגוריה: מנויים וכרטיסים מוצר/פריט: כרטיס משחקי ספורט תאריך האירוע: 25/08/2015 מחיר נקוב: ₪1,000
מחיר: 1,000 ₪
innerDetails_icon_details.png פרטים נוספים
שער 11 מכבי נגד באזל. כל הקודם זוכה. מחיר סופי

חשוב לדעת! חל איסור מוחלט לקנות או למכור כרטיסים להופעות/משחקים במחיר גבוה ממחירם הנקוב בכרטיס או בקופות. אנו ממליצים לבדוק את מחירו הנקוב של הכרטיס בקופות המכירה לפני הרכישה.
innerDetails_icon_contact.png צור קשר
אזור מכירה: תל אביב ישוב: תל אביב יפו טלפון 1: 054-7756333 טלפון 2: איש קשר: רועי גרינברג דוא"ל: פנה למפרסם
innerDetails_icon_camera.png תמונות
no_picture_yad2logo.jpg אין תמונות למודעה
Link to comment
Share on other sites

 

זה אמיתי?!

 

פרטים
קטגוריה: מנויים וכרטיסים מוצר/פריט: כרטיס משחקי ספורט תאריך האירוע: 25/08/2015 מחיר נקוב: ₪1,000
מחיר: 1,000 ₪
innerDetails_icon_details.png פרטים נוספים
שער 11 מכבי נגד באזל. כל הקודם זוכה. מחיר סופי

 

חשוב לדעת! חל איסור מוחלט לקנות או למכור כרטיסים להופעות/משחקים במחיר גבוה ממחירם הנקוב בכרטיס או בקופות. אנו ממליצים לבדוק את מחירו הנקוב של הכרטיס בקופות המכירה לפני הרכישה.
innerDetails_icon_contact.png צור קשר
אזור מכירה: תל אביב ישוב: תל אביב יפו טלפון 1: 054-7756333 טלפון 2: איש קשר: רועי גרינברג דוא"ל: פנה למפרסם
innerDetails_icon_camera.png תמונות
no_picture_yad2logo.jpg אין תמונות למודעה

 

כוסעמקערס זוכה במה?בעשיקת הכיס?תחשבו שאם ככה עולה כרטיס למשחק בודד,כמה הספסרים יחגגו בשלב הבתים בין אם זה אלופות או אירופית.

וראבק מנוי לשער 11 עולה יותר

Link to comment
Share on other sites

מחירים מטורפים ביד 2, גועל נפש אין מילה אחרת.

 

רק לחשוב כמה זמן ומאמץ המשטרה ובתי המשפט צריכים להשקיע בשביל להלחם בתופעה הזו, זה סכומים עצומים, שלא מבטיחים שהתופעה תיעלם.

צאו מהסרט ותפסיקו להגיד המשטרה צריכה לטפל בזה, זה פשוט לא יקרה!

 

מקווה שהאנשים שחזקים פה בטכנולוגיה ומחשבים כמו אחד המגיבים פה יוכלו לתרום מהידע שלהם לטובת הנושא

 

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

יש לי פתרון הרבה יותר פשוט משלך שיעבוד גם הרבה יותר טוב אבל הוא דורש ממכבי קצת השקעה, ועדיין גם זה לא פותר את הכל.

וגם מכבי יכולה לקחת חלק ולשכור אנשים/סדרנים שיעמדו מחוץ למשחקים ולא יאפשרו ספסרות.

 

בכל מקרה, הפתרון הוא בידי המשטרה והרשות המחוקקת.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.