Jump to content

יתר משחקי ליגת העל – מחזור מס' 21


bister

Recommended Posts

5.gifהפועל ת"א – הפועל רעננה31.gif (7.12, 17:00)


הפועל כבר עברה שבועות קשים בתולדותיה. הנהלות התחלפו, מאמנים עזבו ושרוכים נקשרו. השנים האחרונות היו קשות במיוחד, ההתדרדרות היתה הדרגתית ואיטית, כמו של חולה סופני שמתענה בימיו האחרונים. הנכסים מומשו, ההשפלות המקצועיות התגברו ואפילו ברקוביץ' הובא לירוק אחר כבוד על הגופה המדממת. אולם נדמה שהשפל האמיתי, תחתית החבית, הגיע רק השבוע. זה עוד התחיל סביר, מסכת הדיבורים המסורתית המאזכרות חמישייה ורביעיות מימים עברו טרם הדרבי קדמה כהרגלה לדרבי סולידי. 2-0 קטן ששימר את כבודם של רוב המעורבים בעניין (פרט לחכמון). אולם המכה האמיתית הונחתה רק למחרת. עוד בשעות הבוקר נשמעו רחשים מוכרים מכיוון האתרים, האינסטינקט הראשוני היה לבטלם כהד שגרתי של חלונות דאשתקד אבל הרחשים התגברו והתעצמו, הדיווחים נעשו יותר ויותר החלטיים, עד שבסביבות השעה ארבע נפל דבר. בעוד שטעמה של הגלולה נותר מעט אמביוולנטי בצד הצהוב, מעבר לכביש לא היה ספק בצבעו של היום. גילי ורמוט, אחרון הסמלים, התקווה היחידה, קפטן הספינה הטובעת, החליט לנטוש ועוד עבור היריבה השנואה. אם לא היה די בכך, פרטי העסקה שנחשפו רק לקראת סגירת החלון, למעשה קיבעו חוזית את מה שהוגדר כחצי הלצה עד כה – הפועל היא קבוצת בת של מכבי. קשה לדמיין מציאות עגומה ומשפילה יותר עבור מועדון כדורגל ונראה שרק שפל אחד נותר להפועל העונה כדי להשלים סופית את השקיעה – חזרה ללאומית. מקצועית, הפועל אמורה להימנע מירידה נוספת. היריבות למטה גרועות מספיק כדי לרדת בכוחות עצמן, ורייכרט, נזיד העדשים עבור כבשת הרש, עשוי להיות חיזוק משמעותי יותר במאבקי התחתית מאשר ורמוט. יחד עם זאת, במצבה המנטלי והחצי אובדני הנוכחי, הפועל מסתמנת כמועמדת הראשית לירידה. ואם בשורות האיוב עד כה לא הספיקו, את העידן החדש ונטול ורמוט פותחת הפועל מול רעננה הלוהטת שלא מפסיקה להבריק מאז המינוי של חיים סילבס (מאיפה הקריצו אותו?). גם רעננה, כמו שלושת רבעי ליגה, היתה פעילה במיוחד בחלון האחרון. על מעללי הטרייד המשולש עם ב"ש שנרקם ונפרם במחי שעות בודדות נדבר בהמשך, אבל רעננה גם הספיקה בשקט בשקט לדאוג לחיזוק קטן-גדול לעצמה. משה אבוטבול, מ"כוכביה" המרכזיים של רמה"ש מלפני שנתיים והפתעה חיובית בק"ש של העונה שעברה סגר בקבוצה. אבוטבול התקשה לחזור לעצמו לאחר שקרע את הרצועה הצולבת בעונה שעברה וכמעט שלא זכה לדקות העונה. השידוך עם קבוצה במימדיה של רעננה עשוי לסייע לשני הצדדים בטווח המיידי.



3112.gifעירוני ק"ש – הפועל פ"ת6.gif (7.2, 18:00)


איזי שירצקי לא פוצח במסעות רכש. הוא לא יסדוק את תדמית ה"יענקלה החדש" שלו בהוצאות בזבזניות. גם כשקבוצתו מאבדת גובה בקצב המזכיר מטוסים מלזיים, הוא בשלו. ליגיונרים? זרים סקסיים? תשאירו את זה לבוסים הגדולים מהמרכז, אצל איזי השפיות מעל הכל. מה כן? ובכן, איזי עשה לו מנהג, לאסוף אשפה משומשת במצב טוב מאותם בוסים גדולים, להשביח אותה ולמכור אותה לאחר מכן במחיר מופקע. החלק המדהים הוא שבחצי מהפעמים אותה אשפה כבר נמכרה לאותם בוסים במחיר מופקע רק כדי להיזרק חזרה לאיזי בחינם (מהלך הידוע במחוזותינו כ"פרוחה"). כך ק"ש קיבלה לחיקה את בנה האובד שמעון אבוחצירא, שפרט לחגיגות פנדל אינסופיות שנמשכות עד עצם ימינו, לא תרם רבות לחיפה. גם עמאשה כמעט וחזר לק"ש אך החליט שהוא מוותר על התענוג, שכן ממילא עוד חצי שנה הוא שחקן חופשי ויותר נעים ביציע. פרט לאבוחצירא כאמור, לא נרשמו הרפתקאות מסעירות לק"ש ביום ההעברות הדרמטי. האם זה יספיק? נגלה כבר בשבת מול פ"ת שנאבקת על חייה בליגה. לאחר שעכו כבר השלימה פחות או יותר את סיבוב הפרידה, פ"ת עדיין מתקשה להשלים עם גורלה וזוהי עת קריטית עבורה להשאיר את חלום ההישרדות בחיים. ניתן היה ללמוד שפ"ת רחוקה מלהרים ידיים ביום שלישי האחרון, אשר בסופו הגיעו לפ"ת לא פחות משבעה שחקנים שונים, רובם מושאלים אמנם, אך בפ"ת כבר התרגלו למעמדם החדש בניגוד להפועל. מוקד המהפכה מבחינתנו הוא המושאלים של מכבי שהושאלו בשנית, בן בן יאיר שלא ממש הסתדר עם רב"ש בצד השני של הכביש, ודור ז'אן, המושאל הסורר. את מבחן הכוח הראשון עם הסגל הכמעט חדש הזה תעשה פ"ת מול ק"ש - אף פעם לא יריבה נוחה יתר על המידה, אך אם כבר לקבל את ק"ש אז עדיף בתזמון הזה, עם ארבע נקודות בארבעת המשחקים האחרונים. פ"ת היא יריבה מצויינת להתאוששות אבל אם הבלתי ייאמן יקרה, ייתכן שאפשר יהיה לקרר את השמפניות עוד בטרם בוא האביב.



9.gifמ.ס אשדוד – הפועל ב"ש22.gif (7.2, 18:30)


מאז פרשת המחירים של ג'קי אשדוד רק מפסידה ובין לבין גם מודחת מהגביע. קארמה? אתם אמרתם. ההפסד האחרון לרעננה עדיין לא זעזע יותר מדי את מעמדה של אשדוד בטבלה, ובינתיים רק החזיר אתה לליבה הכה מוכר של הליגה. אולם, הפסד שלישי ברציפות כבר עלול להכניס את אשדוד לסחרור בעייתי לקראת הפלייאוף התחתון. על-מנת להימנע מכך, הפגינה אשדוד פעלתנות ביום האחרון של החלון והחתימה צמד שחקנים, לא מהנוצצים ביותר, אבל זה מה יש במגבלות התקציב. ראשית, הובא ליגיונר סוג ד', שי חדד ששיחק בפטרולול הרומנית (כן, כן) ורומן פלצ'וק ממכבי פ"ת. את הדרך ההפוכה לפ"ת עשה סולארי, פעם זר לוהט, היום מטבע עובר לסוחר. פעלתנית עד כמה שהיתה אשדוד, מדובר היה ביום מפוהק לעומת הדרמה שב"ש הכניסה את עצמה אליה ביום שלישי. זה החל בדיווחים מפתיעים ומלחיצים על מגעים בין נווקאמה לב"ש, מהלך שהיה הופך את התקפת ב"ש למסוכנת מתמיד. ככל שהיום התקדם הדיווחים נעשו ספקניים יותר כשהתגלו פערים בין הקבוצות ונמצא בב"ש מי שיודע לספור כדי לגלות לאלונה שיש כבר חמישה זרים בקבוצה. אולם בשעות בין הערביים המהלך צף ועלה מחדש והפעם בגרסה שאפתנית במיוחד. לדיל המקורי צורפו פאיוביץ', אג'ידה, מרציאנו מאשדוד, אדל מהפועל, ועוד חצי ליגה. נווקאמה כבר הוקפץ לוסרמיל (לא בטוח שזו הדרך הכי חכמה לשכנע מישהו לחתום בב"ש) והעסק נראה סגור. או אז, דקות לפני סגירת החלון (שקצת נתקע בסוף) הדיל התפקע מרוב מורכבות ופוצץ, לא לפני שב"ש התנערה ממנו כליל וטענה שנווקאמה סתם לסבית. בב"ש נשארו מהחלון הזה עם לואי טאהא אחד ושני שחקנים ממורמרים. האם זה ישפיע על המשך דרכה בליגה? נגלה כבר בשבת, כאשר אובדן נקודות נוסף עלול להרחיק אותה מרחק דו-ספרתי מהפסגה, פער שעלול כבר להתגלות כבלתי הפיך.



10.gifמכבי פ"ת – בני סכנין17.gif (7.2, 18:30)


המומנטום הנהדר של רב"ש לא נעצר. נראה שרב"ש מצא מחדש את הנישה שלו במלאבס השקטה והשלווה, וייתכן שאלו האזורים בהם הוא מצטיין, רחוקים מכל לחץ ורחש אפשרי. הניצחון הדחוק על חיפה (הישג כמעט מובן מאליו בימינו) שימר את מעמדה של פ"ת בתמונת הפלייאוף העליון, אם כי פ"ת גילתה לאכזבתה שהיא דווקא ירדה מקום אחד אתמול הודות לתזזיותו של בית הדין שהחליט להחזיר לבית"ר את הנקודה שגזל ממנה והקפיץ אותה למקום הרביעי הנחשק. כיאה להצלחתה העדכנית, פ"ת בחרה להסתפק בחיזוק צנוע בחלון הנוכחי, וברגע האחרון צירפה את דויד סולארי, שהתאחד עם רב"ש לראשונה מאז ימי האליפות ההיסטורית ההיא. קצת יותר פעילה היתה סכנין שעמלה עד הרגע האחרון כדי למקסם את הטרייד עם חיפה שהתבשל עוד בשבוע הקודם. לאחר שקינן הטיל וטו על המעבר (רק ספסל זה מרגש) נאלצו בסכנין להסתפק בכליבאת, עטאא וחבשי שצורף לדיל לבסוף. הפרס הגדול היה כמובן אברהם פאס, שגילו מגיע כמעט לגילם המצטבר של שלושת השחקנים שהוענקו עבורו. יהיה מעניין לראות האם סכנין צדקה כשהימרה על הפקרת ההגנה לטובת חיזוק ההתקפה. למרות השיפור הקל מאז מינויו של אלי כהן, עתידה של סכנין בליגה רחוק מלהיות בטוח וייתכן שהויתור על פאס, עד כמה שהיה מפתה על הנייר, יתגלה כמעט פזיז.



26.gifהפועל עכו – מכבי חיפה4.gif (7.2, 19:20)


בעכו כבר כמעט שכחו את ניצחון הליגה האחרון לפני למעלה מחודשיים (מול הפועל, אלא מי?), שכן צבירת הנקודה הדלילה הצניחה אותם למעמקי הטבלה ויצרה פער שנראה שיהיה כבר קשה לסגור. במובן מסויים, בעכו השלימו עם גורלם המסתמן ונפרדו השבוע מכוכבם הגדול ביותר, חמדי סליחי שעבר ללא תמורה להפועל חיפה. התועלת מבחינתה של עכו היתה החיסכון העצום בתקציב השכר לאחר שבכיר המשתכרים בקבוצה (ובפער ניכר) עזב ואפשר לעירייה לדחות את העלאת הארנונה לשנה הבאה. אולם בעכו עדיין לא עשו צ'ק אאוט טוטאלי מהליגה ובכל זאת התחזקו, בעיקר משאריות יריבותיהם לתחתית. אבו ריא מחיפה עשה את הדרך ההפוכה צפונה, ומסכנין הגיעו שניים שדווקא צפו להם גדולות העונה: קאסום ופאפאדופולוס. הקשר היווני הרשים מאוד בתחילת העונה, אך דעך בהמשך, לאו דווקא באשמתו. לא בטוח שבמצבה הנוכחי, עכו היא המקום האידיאלי לפריחה מחודשת אבל הקרדיט עשוי לסייע לפאפא להשיג שדרוג אמיתי לקראת העונה הבאה. עד כמה שמדוכדכים בעכו ממצבם העגום, הוא לפחות נתפס כצפוי למדי, מה שקשה להגיד על התהום הבלתי נגמרת שחיפה מתדרדרת אליה. לאחר ההפסד לפ"ת, השוותה חיפה את שיא ההפסדים העונה לזה של יריבתה השבוע, עכו, והגיעה, כמדי שבוע, לשפל חסר תקדים. שחר עשה מה שהוא עושה תמיד כשהוא מצוברח, קצת שופינג, והפעם הוא חזר מהשוק עם שכטר, לאחר שנפתרה המיני סאגה מול הצרפתים, ופאס קשישא. למרות שבשלב הזה זה נהיה קצת סיזיפי, בחיפה עדיין מקווים שרוחות ינואר ימשיכו לנשב בפברואר ויעניקו לשחקנים בירוק תנופה מחודשת. תסריט הירידה עדיין נראה הזוי למדי, יותר מבחינת תחושה מאשר נקודות, אבל בחיפה יקוו להסיר גם את החשש התיאורטי מהפרק בהקדם האפשרי כדי להתמקד בתחביב האהוב עליהם בשנים האחרונות – פנטזיות על העונה הבאה.



1.gifהפועל חיפה – בית"ר י-ם2.gif (9.2, 20:15)


בחיפה, כאמור התמקדו בחלון ההעברות על חיזוק התקפי, ובמידה רבה של צדק. עם 13 שערי זכות בלבד עד כה (כשלושת רבעי זהבי), לחיפה ההתקפה החלשה בליגה, ולמרות שבליגה נשארים עם הגנה, עדיין רצוי גם להבקיע מדי פעם. החיזוק הראשון היה די מתבקש, זרקו קוראץ' שכיכב בעונה שעברה בחיפה, אך התקשה בבית"ר, חזר הביתה (אם כי בינתיים הוא עדיין לא מבריק), והשני הוא כאמור סליחי שאמור לספק את הברק שהיה כה חסר לקבוצה שמהראן לאלא הוא מלך השערים שלה. את הארסנל הזה תבחן חיפה מול מי שחולקת עם סכנין את תואר ההתקפה הטובה בליגה שמתחת לשלישיית הצמרת. בית"ר, ובמיוחד המאמן הטרי גיא לוי, נהנו משבוע מוצלח למדי. זה החל במגרש עם הניצחון המכובד על ק"ש (מי אמר שאין צדק בכדורגל?) והמשיך בבית הדין בו הוחזרה לה הנקודה האבודה, תמורת רדיוס נוסף. כך קיבלה בית"ר ארבע נקודות בשבוע אחד שהזניקו אותה עד למקום הרביעי. כאשר הפלייאוף העליון נראה קרוב מתמיד, לבית"ר אסור לאבד נקודות מיותרות, וחיפה היא בהחלט מקור לא אכזב לנקודות העונה.



Link to comment
Share on other sites

הפועל ת"א - הפועל רעננה X

עירוני ק"ש - הפועל פ"ת 1

מ.ס אשדוד - הפועל ב"ש X

מכבי פ"ת - בני סכנין 1

הפועל עכו - מכבי חיפה 2

הפועל חיפה - בית״ר ירושלים 2

Link to comment
Share on other sites

דור ז'אן יכול לשחק נגד ק"ש?

 

 

אני לא הבנתי את העסקה שלו בכלל. מצד אחד הוא מושאל מאיתנו לק"ש בכלל, אבל באתרי הספורט רשמו ש"ק"ש השאילה אותו להפ"ת".

מצד שני הוא מושאל לק"ש שנתיים, אבל האם לקבוצה המשאילה יש את הזכות להשאיל שחקן בכלל?

 

:|

Link to comment
Share on other sites

 

 

או אז, דקות לפני סגירת החלון (שקצת נתקע בסוף) הדיל התפקע מרוב מורכבות ופוצץ, לא לפני שב"ש התנערה ממנו כליל וטענה שנווקאמה סתם לסבית.

 

כאן הבנתי שלקרוא את הטור שלך בשילוב גרעינים שחורים זה מסוכן :hooligan:

 

מעולה כרגיל.

Link to comment
Share on other sites

דור ז'אן יכול לשחק נגד ק"ש?

 

 

אני לא הבנתי את העסקה שלו בכלל. מצד אחד הוא מושאל מאיתנו לק"ש בכלל, אבל באתרי הספורט רשמו ש"ק"ש השאילה אותו להפ"ת".

מצד שני הוא מושאל לק"ש שנתיים, אבל האם לקבוצה המשאילה יש את הזכות להשאיל שחקן בכלל?

 

:|

 

כן, על יפי התקנון זה נקרא תחת סעיף השאלת משנה. שהתנאים הם:

אישורה של קבוצת האם

חלפו למעלה מ30 יום מההשאלה המקורית

Link to comment
Share on other sites

 

כן, על יפי התקנון זה נקרא תחת סעיף השאלת משנה. שהתנאים הם:

אישורה של קבוצת האם

חלפו למעלה מ30 יום מההשאלה המקורית

תודה על ההסבר!

 

אבל האם הוא יכול לשחק נגד ק"ש או לא? (או שהכן היה לשני השאלות?)

Link to comment
Share on other sites

חוד של שכטר ואלירן בחיפה זה חוד לא רע בכלל...

נכון אבל עדיין שנהם לא שחקני נבחרת ולא ראויים ברמתם(עזבו ששכטר מוצץ לאלי) , אז אל תפריזו , חלוץ זר שנה הבאה ברמה ואנחנו בכלל לא קרובים עלהם.
Link to comment
Share on other sites

תודה על ההסבר!

 

אבל האם הוא יכול לשחק נגד ק"ש או לא? (או שהכן היה לשני השאלות?)

 

 

זה בכפוף לתנאי השאלת המשנה נראה לי, אבל זו שאלה מעניינת.

 

הרי בהסכם המקורי בין מכבי לק"ש ז'אן היה מנוע מלשחק נגד מכבי, אז האם ההסכם הזה נגרר לקבוצה הבאה שבה הוא מושאל? כלמור האם הוא היה מורשה לשחק נגד מכבי במדי פ"ת לצורך העניין?

לדעתי האיסור היה בתוקף. (בכל מקרה השלמנו את המפגשים נגד פ"ת העונה)

Link to comment
Share on other sites

כמדי שבוע אני בוחר לקחת חלק מפרשת השבוע:

 

 

תסריט הירידה עדיין נראה הזוי למדי, יותר מבחינת תחושה מאשר נקודות, אבל בחיפה יקוו להסיר גם את החשש התיאורטי מהפרק בהקדם האפשרי כדי להתמקד בתחביב האהוב עליהם בשנים האחרונות – פנטזיות על העונה הבאה.

אי הוודאות שקיים בכרמל הוא מאוד מאוד גדול, הבלבול הזה "האם אנחנו קבוצת תחתית או קבוצת צמרת?",

צריך להבין שמכבי חיפה גם עם לאו מסי ורונלדו לא יכולים להיות בטוחים בשום דבר, העונה הזאת לא ברורה והכריזמה של הקבוצה נמוכה יותר משל אנונה,

במצב העניינים הם יכולים עוד להישאר בפלייאוף התחתון, דבר שיעלה להם ביוקר שנה הבאה מבחינת זרים,

חוץ מזה אני לא רואה את מכבי חיפה יורדת ליגה אפילו לא תיאורטית, במיוחד שיש את "רק קבוצת מילואים זה מרגש" ועכו.

Link to comment
Share on other sites

חוד של שכטר ואלירן בחיפה זה חוד לא רע בכלל...

 

ובקישור יש להם מגע קטיפה בשילוב דוגמן הבית של הארלי פרקינסון תוסיף לזה בלם רכש ממערת המכפלה בקיצור...מכונה!

Link to comment
Share on other sites

 

ובקישור יש להם מגע קטיפה בשילוב דוגמן הבית של הארלי פרקינסון תוסיף לזה בלם רכש ממערת המכפלה בקיצור...מכונה!

גם ההגנה אשר מורכבת מהבלם הכי איטי בהיסטוריה, בלם בן 36, מגן שמסוכסך עם כל העולם ועוד מגן שקר כלשהו, לא כ"כ מרשימה.

Link to comment
Share on other sites

הפועל ת"א - הפועל רעננה 2

ישנם 2 תסריטים אפשריים לדעתי; הראשון הוא הפסד מביך נוסף של הפועל והשני הוא תיקו עם גול של אחד המושאלים ממכבי.
עירוני ק"ש - הפועל פ"ת 1

באנקר
מ.ס אשדוד - הפועל ב"ש 1

אשדוד עם שני הפסדים רצופים, אבל היא כבר שנים לא קבוצת תחתית ולכן אני לא חושב שהיא תפסיד פעם נוספת, והביתיות לטובתה. מה שכן יכול לעזור לב"ש זה שהיא קבוצה לא מאומנת ושיטת הנפילות יכולה להיות מועילה במגרש קטן שכזה.
מכבי פ"ת - בני סכנין 1

הפועל עכו - מכבי חיפה X

ההיגיון אומר שחיפה תנצח אבל התחושה היא שהם לא מסוגלים.
הפועל חיפה - בית״ר ירושלים X

אולי שתי הקבוצות הכי לא יציבות בליגה מבחינת פערי הרמה ב2 משחקים נתונים. כמעט בלתי אפשרי לנחש, זה יכול ללכת לכל כיוון.

Link to comment
Share on other sites

הפועל ת"א - הפועל רעננה 2
עירוני ק"ש - הפועל פ"ת 1
מ.ס אשדוד - הפועל ב"ש 1
מכבי פ"ת - בני סכנין 2
הפועל עכו - מכבי חיפה X
הפועל חיפה - בית״ר ירושלים 2

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.