Jump to content

אולם מטרווסט ברעננה - גמר גביע בכדוריד | צו 8 &#1500


Sawyer

Recommended Posts

רק תגיעו. דואגים לכם להסעות חינם , לכרטיסים חינם(אמנם זה לא עולה הרבה כסף אבל זה לא מובן מאליו ועוד חוסכים לכם להתעסק עם כרטיסים).

כל אוהד חשוב , באולם כל כך קטן 30 איש נשמעים כמו כל שער 11 בבלומפילד

Link to comment
Share on other sites

קיראו ושתפו היכן וכמה שניתן, כדי שכמה שיותר אוהדים של מכבי יבינו וידעו את הסיפור מאחורי הקלעים של המשחק ההיסטורי... בו כולנו נקווה להישג חסר תקדים של מחלקת הכדוריד במועדון.

לתת את הנשמה ואת הלב
מאת: טל ברמן

בשנת 1965 זכתה מכבי ת"א בגביע המדינה השני שלה ברציפות. הקבוצה אז הייתה נקראת מכבי צפון, סוג של הסתעפות היסטורית עם המון קבוצות תחת אגודה אחת. על הקווים עמד משה רש, אולי אחד מאבות הכדוריד בישראל, ולשנים אחד מאנשיה החשובים של אגודת מכבי ת"א בכלל. מאז ועד היום עברו בחמישים שנים הרבה מים בנהר הירקון החוצה את העיר מצידה הצפוני, ומחלקת הכדוריד של מכבי עברה שנים לא פשוטות, הרבה מהן בליגה השנייה. הקבוצה ראתה את מחלקות הכדורגל והכדורסל זוכות בהמון תארים ואף מותירות חותם לא קטן בזירה האירופאית. אבל, הקש ששבר את גב הגמל (אם אפשר להתייחס לזה ככה בכלל, הרי מכבי ת"א היא משפחה אחת גדולה) היה העובדה שמועדון הכדורעף זכה תחת הנהגתו של זהר בר נצר בתארים רבים ונשגבים בזה אחר זה.

אבי רש הוא אולי הסמל הגדול ביותר של מחלקת הכדוריד של מכבי ת”א. אני מחזיר אותו אחורנית לימים צעירים יותר, והוא מספר: "מכבי בשבילי זה בית. בעורקיי זורם לו דם צהוב, ומשמעותו היא מאוד ברורה לי מאז היותי ילד: לב, נשמה וניצחון. מהיום שנולדתי התחנכתי להיות מכביסט. אבא היה ספורטאי, מאמן ועסקן בתחום הכדוריד ובכלל, והינו חבר אגודה בכיר עד היום. אני גדלתי בשער 9 ביד אליהו ובשער 11 בבלומפילד, לשם הייתי מגיע עם חבר של אבא, רענן סובל". רש עבר כמעט הכל במכבי ת"א. הוא היה עמוד תווך רציני בקבוצה ונכח בשנים טובות יותר ופחות, בלשון המעטה. כשמדברים על מכבי ת"א בכדוריד, בגדול אבי זה המחלקה והמחלקה זאת אבי. בנו של אותו משה רש המיתולוגי היה משך שנים שחקן הנבחרת היחיד בסגל הדל והעני של מכבי ת"א, שחקן בית שהגיע מהמחלקה הידועה של מכבי, זאת מבית ספר, גימנסיה הרצליה.

אותו האיש שהתחנך על ברכי מושג המכביזם, יוכל מחר אולי לכבוש מספר כה רב של הישגים, עליהם הוא רק יכל לחלום עד לפני מספר שנים בודדות. מחד לעשות משהו שאיש לא עשה מלבד אביו, מאידך לעשות את מה שהוא לא עשה כשחקן ומבחינת האוהד המצוי של האגודה בכלל לעשות היסטוריה ולהביא תואר ראשון בעידן הכדוריד המודרני. “מוקדם עוד לדבר על סגירת מעגלים, כי עוד לא זכיתי לצערי בדבר" טוען אבי רש, “כשאתה מדבר איתי על הנושא הזה מצד טהור, אז אני רק יכול להיזכר בימים שלי עם חבריי בגימנסיה הרצליה לפני 25 שנה. אתה רוצה בכל זאת מעגל? אז כמו שאני הייתי הילד הראשון במחלקת הנוער של מכבי, כשאבא שלי הקים אותה מחדש בגימנסיה, היום הבן שלי הוא הילד הראשון במחלקת הנוער שאני הקמתי מחדש בעצמי".

החלטתי להקשות על אבי. בתור ספורטאי לשעבר, גם כן, עניין אותי לדעת האם לא מדגדג לו קצת להיות במעמד הזה, רק שבמקום על הפרקט, להיות דווקא מאחורי הקווים. “אתה נוגע בהחלט בנקודה כואבת", מודה באוזניי רש. “אני הייתי שחקן הנבחרת היחידי במכבי ת"א משך שנים רבות, שלא לדבר על כך שגדלתי במחלקת הנוער של המועדון, שזה בכלל הישג יוצא דופן. בזמני כשחקן וכקפטן, במקרה הטוב גירדנו את מרכז הטבלה, ותמיד היה לי חלום שיום יבוא ומישהו אמיד ישקיע בנו כסף, כדי שנוכל להתמודד מול ההגמוניה של ראשון לציון. חלומות לחוד ומציאות לחוד. לצערי נאלצתי לנדוד לאס"א ת"א בלב כבד, רק כדי באמת לטעום את הטעם המתוק של תואר".

לאחר פרישתו ממשחק פעיל רש קיבל על עצמו תפקיד מחייב, והתמנה למנכ"ל האגודה. משמע הדבר, שכל ענפי הספורט האולימפי, חלקם מדשדשים ביותר, עברו תחת אחריותו. השחקן שרק פרש לא מכבר, לקח על עצמו עול קשה, באגודה שמתנהלת בצורה הישנה, אם תרצו אותה חיה מסואבת שאנו מכירים מעולם העסקנות בספורט הישראלי. כמובן שרש הסתכל בראש ובראשונה על מחלקת הכדוריד. אבי נזכר ומספר "לפני כשמונה שנים מוניתי למנכ"ל האגודה. כצעד ראשון מינינו את מר אייל פרולינגר ליו"ר המחלקה. אייל מלבד היותו רואה חשבון ובעל ניסיון ניהולי, הוא גם שחקן עבר של מכבי ת"א בכדוריד בדיוק כמוני. יחד בנינו תוכנית חומש כדי לשים את מחלקת הכדוריד על המפה. אמנם הצלחנו להביא את הקבוצה ממצב של פירוק וירידת ליגה לצמרת, אבל עדיין לא הצלחנו אפילו לדגדג את קבוצותיה של ראשון לציון, עיר הכדוריד. לא היה לנו לצערי הרב את התקציבים הנדרשים כדי לעשות היסטוריה כבר אז".

את רש הדבר לא סיפק וכמובן הוא לקח את תפקיד המאמן, שם ניתן לחוש כאילו הבחור נולד לתפקיד. על הקסם המיוחד שלו סיפר בויאן בוטוליה, הזר המצוין של הקבוצה: “אבי הוא אדם נפלא. מהר מאוד הבנתי שהוא היה שחקן בעברו. כל אחד יכול להיות מאמן. תקרא ספרות, תראה משחקים ותעבור קורס מאמנים. זה קל מאוד. אבל, אבי הגיע מהפרקט וזה מה שהופך אותו למאמן טוב יותר. הוא מלמד את השחקנים הצעירים בדיוק איך עושים את הדברים נכון מפוזיציה מקצועית. הוא עובד קשה, נאמן לשחקניו ושוב אני מדגיש, הוא אדם נהדר". מלבד הנושא המקצועי, אבי רש שאף ליותר ולא ויתר. להבדיל מהמנטליות הישראלית של הסתפקות בבינוניות, רש חיפש דרכים בכל כוחו להגיע לטופ של הכדוריד הישראלי יחד עם מועדון נעוריו. דהיינו, היכן שלא הצליח כשחקן, הוא ניסה להצליח כמאמן.

לבסוף הישועה הגיעה, ולא זאת אף זאת מאותו אחד שנהג לקחת את רש כילד לאיצטדיון בלומפילד, רענן סובל. “אתה יודע? זה מדהים... הצלחנו, אייל ואני, להדביק אותו בחיידק, חיידק שאף אנטיביוטיקה לא יכולה לרפא. אני מודה, היינו תקועים. לא הייתה לנו כל דרך לקחת את מכבי צעד אחד נוסף למעלה. רענן בעזרת קשריו עם משקיעים הצליח לגייס עבורנו את הכספים הנדרשים כדי לנסות ולעשות את הלא יאמן. אבל כסף זה לא הכל, ואתה חייב להבין זאת. רענן הביא עימו גם יכולות של ניהול וארגון ברמה שרואים רק בכדורסל ובכדורגל, וגם זה עזר לנו לעשות עוד מספר צעדים קדימה". אוקיי... בסדר. אבל, במכבי כמו במכבי לא מקבלים נקודות על ניסיון, עם כל הכבוד. גם רש מבין את זה: “אנחנו באמצע של תהליך. התהליך הזה חשוב מכמה היבטים עיקריים, אבל קודם כל חשוב נושא האוהדים. מי שלא נמצא במגרשי הכדוריד לא יכול להעלות על דעתו כמה זה קשה לצאת למשחקים מול קבוצות התחתית, למשל, ולראות חמישים אנשים במקרה הטוב ביציעים. את הצעד הבא נעשה רק עם ובזכות האוהדים".

השנה סוף כל סוף עושה רושם שהתהליך של רש וחבריו עומד לפני הפריצה הנכספת. בליגה הקבוצה צועדת בראש הטבלה, טרם הפסידה במשחק והפער מהמקום השני, בו צועדת הפועל ראשל"צ הוא חמש נקודות (בליגה, בה זוכים בשתי נקודות לניצחון, זהו לא עניין של מה בכך). כמו כן, הקבוצה העפילה די בקלות לגמר גביע המדינה, ותפגוש במשחק החשוב את מכבי ראשל"צ, מעצמת כדוריד בקנה מידה ישראלי. המהפך הסופי הגיע, כשמכבי ת"א הצליחה להביא לעצמה נשק שובר שוויון בדמותו של המקשר הזר, בויאן בוטוליה. בוטוליה הינו שחקן ברמה גבוהה מאוד ביחס לכדוריד הישראלי, וכל אנשי המקצוע בישראל תמימי דעים לגבי היותו השחקן הזר הטוב ביותר שדרך בארץ הקודש.

בוטוליה, בשנה שעברה היה האיש שבזכותו משום מקום הפועל ראשל"צ הצליחה לזכות באליפות מול מכבי ראשל"צ העדיפה. בקיץ האחרון, במהלך הפגרה, הסתכסך בויאן עם הנהלת הפועל ראשון ועבר במהלך מפתיע למכבי ת"א. “אני איש פרטיזן בלגרד. גדלתי במועדון הזה כאוהד ואחר כך הייתי שחקן”. אומר לי בוטוליה. "כאוהד של פרטיזן, מכבי ת"א הייתה שם גדול עבורי תמיד. זהו מועדון כדורסל ענק שזכה מספר פעמים ביורוליג, וכל אחד בסרביה מכיר. על הכדוריד הישראלי אני מודה לא שמעתי בכלל. כשקיבלתי את ההצעה לבוא לישראל חקרתי, למדתי וגיליתי שני מועדונים בעיר ראשון לציון וזהו. על מכבי לא ידעתי דבר. לצערי בקיץ היה לי סכסוך מאוד גדול עם ההנהלה של הפועל ראשל"צ, אבל אני חייב להודות להם על כך שהם "עזרו" לי להגיע למכבי ת"א. זהו מועדון מקצועי בקנה מידה אירופאי, ודומה מאוד לפרטיזן. המקצוענות פשוט נוטפת מהמועדון וזה מתחיל מאיש המשק ועד להנהלה". אבי רש מסביר למה מתכוון הזר המצוין: “אנחנו חלוצים בתחום המקצוענות בכדוריד הישראלי. אנחנו עובדים לפי נהלים של מקצוענות, כשהצוות המסייע מגיע שעה ורבע לפני האימון כדי להכין את האולם ואת חדר ההלבשה, דהיינו המים, התלבושות ושאר האביזרים. אני מגיע מינימום כשעה לפני אימון והשחקנים שלי מגיעים גג רבע שעה אחריי. יש לנו היום שישה שחקנים ישראלים, כחול לבן, מקצוענים לחלוטין, ביניהם הבינלאומיים עומר דבדה ודן נתן, יש לנו שני זרים מקצוענים והשוערים שלנו, ישראלים גם כן, מקצוענים. אנחנו חיפשנו לפי פרופיל פסיכולוגי שחקנים שמתאימים להיות שחקני כדוריד מקצוענים, ואפילו אלו שהם חצי מקצוענים כמו: תום מטלון וטל בלכר, עומדים בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו".

אם כן, מחר (יום ג') מכבי ת"א תנסה להגיע לראש ההר ולהשלים זמנית את התהליך בגמר גביע המדינה. הקבוצה מגיעה פייבוריטית מוחלטת למשחק, וזה משהו שלא רגילים אליו במועדון. התקשורת מידפקת על הדלתות וההתרגשות גדולה. “זה יכול להיות יום היסטורי עבור המועדון" מתרגש רש כמו אחרון האוהדים, “לא היינו במשחק כמו זה חמישים שנים. כשאני מסתכל על מה המשחק הזה יכול לתת לנו בטווח הקצר והארוך, אני לא מסוגל להישאר אדיש. מבחינת האוהדים אנחנו יכולים לתקוע פה יתד אדיר. אני מבין מאוד כמה קשה לאוהדים לבוא כל שבוע גם למשחק שלנו. אלו אוהדים שמגיעים לכל משחק כדורגל וכדורסל בארץ, ומה לעשות אנחנו נמצאים בעדיפות נמוכה לאחר מכן. יחד עם זאת, אני משוכנע שאם נצליח ונתחיל לזכות בתארים האוהדים לא יישארו אדישים עוד ויתחילו להופיע גם למשחקים שלנו באופן קבוע". בוטוליה מסכים לחלוטין: “שמע, כששיחקתי בהפועל ראשון היו לנו כל שבוע מאות אוהדים ביציע. במכבי יש פחות, כמה עשרות. אבל, אני מבין שזה תהליך. זהו מועדון שלא זכה בתארים כבר המון שנים. יחד עם זאת, אם נצליח אני משוכנע שיהיו לנו ביציע לא פחות אוהדים מאשר היו לנו כששיחקתי בהפועל ראשון".

אבי רש, גם כן, מבין שמשחק כזה יכול אפילו לדחוף את מכבי למקומות של השתתפות באירופה, אבל בתור אדם שבאופן דומה התחנך על ערכי "מכבי", אני מציין בפניו את העובדה שלי לפחות הדבר אינו מספיק. העובדה שכמעט הכל בהצלחה הנ"ל מתבסס על שחקני רכש, פוגעת לדידי במהות של המועדון. “אני עזבתי את תפקיד מנכ"ל המועדון, שהיה אחל'ה אזור נוחות עבורי ולקחתי על עצמי פול טיים ג'וב כמנהל מקצועי של מחלקת הנוער באגודת הכדוריד” רש מדבר והנחישות נשמעת בקולו. "כשהתחלתי את התפקיד בשנה שעברה, היו לנו באגודה בסך הכל 15 שחקנים. עצוב, לא? היום אחרי שנה של עבודה יש לנו כמעט 90 שחקנים בגילאים שונים והמספר רק הולך ועולה. ישנם תחתיי חמישה מאמנים וכולנו עובדים תחת שליחות ולו רק כדי לראות כבר תוצרים ראשונים בבוגרים תוך לא יאוחר משלוש עד ארבע שנים. אם לא נצליח במשימה הזאת, אוי ואבוי. אנחנו חייבים להצליח, כי זה מאוד ברור לי שכשלון משמעותו בזבוז של כסף וזמן לכולנו".

בכדורסל האירופאי מכבי ת"א היא שם דבר, וגם הכדורגל תחת הנהגתו הנהדרת של מיץ' גולדהאר בדרך הנכונה להיות כזה. האם אבי רש פתח צוהר להיות המחלקה השלישית שתעשה היסטוריה גם בזירה האירופאית, עכשיו במיוחד כשלמרבה הצער מחלקת הכדורעף מתקשה תקציבית והולכת אחורה. רש נשאר עם הרגליים על הקרקע ומתבטא בזהירות: “גם אם נביא לפה שני זרים סופר איכותיים במיליונים, ובשישיה שלנו יהיו ארבעה ישראלים שהם השחקנים הכי טובים בישראל, עדיין הסיכוי שנתברג לצמרת האירופאית שואף לאפס. המרחק בין הכדוריד הישראלי לזה האירופאי הוא כמו המרחק מפה לירח, ואפילו לשם כבר הצליחו להגיע. אבל, השנה כבר נכנסנו למפעל השני בחשיבותו באירופה, ואנו נמשיך להתקדם שם. זהו מפעל מכובד שמשחקות בו קבוצות מהבונדסליגה, ובהתאם למגבלות עליהן דיברתי, אם נצליח לתקוע שם יתד, זה יהיה משהו יוצא דופן".

אז כפי שכבר הוסבר, גמר גביע המדינה בכדוריד עלול להיות נקודת מפנה היסטורית למכבי ת"א. המועדון המפואר, כאמור מעולם לא היה חלק מהצמרת בתחום, ששנים רבות נשלט ע”י מונופול בעיר היין. החזון של איש אמיץ ושאפתן, אבי רש, הביא את מחלקת הכדוריד של מכבי ת"א כפסע מהבאר ונשאר רק לשתות לרווייה. מבחינתו של רש זהו סוג של טיפוס לפסגת האוורסט, ומה שנותר הוא רק לתקוע את הדגל ולכבוש אותה. שיהיה בהצלחה.

הסיפור מרגש כמעט אם לא יותר כמו הגמר הזה..
אבי אתה איש מדהים.
Link to comment
Share on other sites

ראיון עם הקפטנים לקראת מחר:

 

http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=616&docID=164745&lang=he

 

הקהל פקטור רציני מחר. במשחק אחד יש הרבה לחץ על מכבי להביא תואר מול יריבה מנוסה.

בואו!

Link to comment
Share on other sites

תל אביב בתאכלס זאת העיר הכי טובה כל אוהד של ראשון מקנא בנו נורא אווווו מה זה ראשון אין שם בירות.... רק יינות

Link to comment
Share on other sites

מנג'ר יונייטד, גם אם נגיע ב 7 וחצי לא תהיה בעיה להיכנס ולעשות טרור ביציע? :yellow_cool1:

אל חשש, אבל רצוי להגיע בשבע עד שבע ורבע כדי שלא יהיה עומס ואיחורים בכניסה.

Link to comment
Share on other sites

לא מאמין שתייגת את מעיין בפורום.

אתה בטוח הראשון שעשה את זה, מזל טוב.

 

מעיין, זה הקפיץ לך משהו?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.