Jump to content

יתר משחקי ליגת העל – מחזור מס' 23


bister

Recommended Posts

30.gifהפועל רמה"ש – הפועל ב"ש22.gif (22.2, 17:00)


איך אפשר עוד להרוג את הדבר הזה? ב"ש לא סתם מנצחת משחקים, אלא לוקחת אותם בשיניים, בציפורניים, כמו חתול שנאחז בנשמתו האחרונה. לכאורה, זה אמור להצביע על פריכות יתר בנגב, שם נזקקים לדקות הסיום עבור משחקים אותם אנחנו מנצחים תוך כדי פיהוק, אבל איכשהו דווקא ההפך הוא הנכון. הדרך כאן לא פחות חשובה מהניצחון, והדרך לא נדרשת להיות דורסנית ועוצמתית, אלא דווקא צנועה ונסית כפי שב"ש משתדלת כ"כ להצטייר. ב"ש מתחילה להאמין, כולם אומרים שמגיע לה, שזה כתוב בכוכבים, שהמיתוס הזה קסום מדי מכדי שיסתיים במפח נפש. כשהישורת האחרונה בפתח, היא נכנסת למבחנה האמיתי, לזה בו בנאדו כשל בעונה שעברה - האם תוכל להוות יריבה של ממש למכבי עד הסוף? בשביל זה עליה לשמר את הפער הסביר יחסית לפחות עד סוף הסיבוב, משימה שנראית קלה במיוחד מול הרמה"ש השבועית, הפעם רמה"ש. לרגעים נדמה היה בשבוע שעבר שרמה"ש מתעקשת להיות ב"ש של התחתית (שזה בתכלס ב"ש בימים כתיקונם), כשהיא נחלצת פעם אחר פעם באופן בלתי-מוסבר ממלתעות הקו האדום. אולם אז עכו ביצעה מעשה מכבי, (אחרי זה והמהפכים של ב"ש מול בני יהודה מסתבר שכל הליגה בצילנו), ונותרה מתחת לקו האדום. בסיבוב הקודם איבדה ב"ש נקודות יקרות דווקא במשחק הקל הזה, ספק רב שהיא תיתן לכך לקרות שוב.



17.gifבני סכנין – מכבי פ"ת10.gif (22.2, 18:00)


מהצד השני של המשוואה אנחנו מוצאים את הלוזרית הגדולה של המחזור האחרון שעשויה להיות הלוזרית הגדולה של הסיבוב כולו. לאחר שסיימה את הסיבוב בקול תרועה במקום השלישי, התדרדרה סכנין כעת למקום השישי, כאשר בסיבוב הנוכחי בלבד מצויה סכנין במקום השמיני המאכזב. סכנין מאבדת אחיזה בפלייאוף העליון משבוע לשבוע וכשהמומנטום לרעתה ואשדוד מזנבת מאחור, לא בטוח אם תוכל לחלץ מספיק נקודות בשביל להיות הרמה"ש התורנית של הפלייאוף העליון. מי שעוד סובלת ממומנטום היא פ"ת שאמנם לא ציפתה להרבה מהמשחק מול מכבי, אך גם לא מצאה נחמה רבה ביתר משחקי החודש האחרון. דובדבן אחד בכל זאת קיבלה פ"ת השבוע, עם הגרלתה את מעלות המפתיעה ברבע הגמר, מי אמר שתמיד דופקים את הלוזונים? רק הפרש שערים משאיר בינתיים את פ"ת מעל הקו האדום, ולמרות שאין צפי ממשי שמצב זה ישתנה לנוכח יריבתה הנוכחית של רמה"ש השבוע, פ"ת יודעת שזה הזמן להכות בברזל בעודו חם, ובמקרה שלנו, שברירי למדי. אחרי הכל, היא זו שתיאלץ להתמודד מול ב"ש בשבוע הבא.



9.gifמ.ס אשדוד – הפועל רעננה31.gif (22.2, 18:00)


אשדוד עדיין לא אמרה נואש. בזמן שסכנין מתעקשת להותיר את המירוץ למקום השישי פתוח לרווחה, אשדוד נחושה לנצל לשם שינוי את הפרצה הנדירה אך מתקשה לפרוץ מבעד לשבלוניות. המיטב שאשדוד הצליחה להוציא בחוץ זה תיקו 1-1 בינוני מול הפועל חיפה במחזור האחרון, הישג אדיר אמנם לאשדוד חוץ (הנקודה החמישית בלבד העונה!), אך עדיין לא מספיק כדי להוות איום ממשי על המקום השישי כבר במחזור הנוכחי. למזלה, אשדוד קיבלה השבוע הזדמנות לתקן באחד המשחקים הקלים העונה. משחק בית מול הצוללנית הרשמית של הליגה מרעננה. קשה לראות כיצד הצניחה של רעננה מסתיימת שלא במצולות הקו האדום. הקבוצה הפסיקה לשחק פחות או יותר מזה חודשיים, וסגלה רק סובל מפגיעות משונות בזמן האחרון, כמו תמיר כהן הפצוע, חלוץ הרכש ליליו המאכזב שייעדר, ואפילו סבע שהתקשה למצוא עצמו בשרון והחליט בצעד תמוה להתיר את חוזהו ולהיוותר ללא קבוצה עד לסיום העונה. ספק רב שמהפך ברעננה, ככל שכלל אפשרי, יתרחש דווקא מול אשדוד הלוחמנית, בייחוד בביתה. 1 קל, אולי קל מדי.



11.gifבני יהודה – הפועל עכו26.gif (22.2, 19:00)


זה כבר לא באג, זה פיצ'ר. הנפילה המסורתית של בני יהודה בדקות הסיום מול הפועל התקבלה בהשלמה כמעט אדישה. בשכונה התנחמו בכך שלפחות הבקיעו שניים לפני, שכן רמת הלוזריות עדיין לא הגיעה לרמות השרוניות המוכרות לנו כדי לאפשר מהפך עד כדי כך סנסציוני. ועדיין, התסכול מכרסם לאט לאט בבני יהודה, ובעצבי שחקניה. אין ספק שהיא הקבוצה שנראית הכי טוב, ומצויה במומנטום הכי חיובי מבין קבוצות התחתית, אך משהו בתרגום של כל זה לנקודות הולך לאיבוד. מי שיכולה להעביר לבני יהודה קורס מזורז בהמרת מומנטום לריצה נמרצת השמימה היא עכו, שבצמד ניצחונות זריז (תוך הפגנת ווינריות שיותר זרה לבני יהודה מחלק מהמדינות מהן מגיעים זריה האקזוטיים), הרחיקה עצמה שנות אור מהקו האדום. עכו הסתובבה מתחילת העונה באזורים המסוכנים, מעולם לא נהנתה מתקופת זוהר זמנית ותמיד נותרה מפוכחת ועירנית. לכן עכו גם שומרת על יעילות מקסימלית, ומתזמנת את ניצחונותיה באופן מושלם, כשהיא יוצרת מומנטום חיובי נדיר בזמן שיריבותיה שוקעות. לפעמים קבוצת תחתית זו קללה, אך לפעמים זה מקצוע, ועכו מבצעת אותו על הצד הטוב ביותר. אולי ביום שבת היא תעביר לבני יהודה שיעור נוסף באיך עושים זאת חכם, גם אם לא צודק.



3112.gifעירוני ק"ש – בית"ר י-ם2.gif (22.2, 19:30)


בעוד כחודש תגיע המנה העיקרית עבור שתי הקבוצות האלו, אך בינתיים הם יסתפקו במתאבן קל למען הליגה. כנראה שזו תהיה גם הפעם האחרונה שהשתיים ייפגשו אחת עם השנייה במסגרת הליגה, שכן, לטוב ולרע, מקומן כבר די מובטח בפלייאופים השונים. ק"ש מנצלת בימים אלו את העובדה שהמומנטום החיובי הרגעי שלה חופף לנסיגה הבלתי-נמנעת ביכולותיהן של הפועל וחיפה, וקפצה הישר למקום השלישי בשבוע שעבר. מקבוצה שעד לפני מספר שבועות נשמעו ספקות לגבי התברגותה לפלייאוף העליון, ק"ש פתאום ביססה את עצמה כמספר שלוש בליגה, אם לא באיכות לפחות ביציבות (ליתר דיוק, בודאות שיגיע תמיד איזה צמד ניצחונות במהרה לאחר כמה משחקים שחונים). גם בבית"ר היה מי שפנטז באופן חולף על פלייאוף עליון בעקבות הניצחון המפתיע(?) על חיפה, אבל פער שבע הנקודות עדיין רחוק מדי. פער 11 הנקודות מהקו האדום רחוק עוד יותר, ונראה שבית"ר סיימה את העונה מוקדם הצפוי. קצת מאכזב, אבל בהתחשב בדרמות העונה שעבר, ובחלום הגביע שעדיין חי, אף אחד לא יבכה בירושלים יותר מדי. כנראה שגם לא הרבה דמעות יוזלו אם בית"ר תפסיד מחר אך תשיג תוצאה הפוכה בחודש הבא. אנחנו כבר יודעים עד כמה בית"ר מחבבת עסקאות שכאלו.



4.gifמכבי חיפה – הפועל ת"א5.gif (24.2, 20:50)


קרב המאכזבות של העונה לא יוליד מתוכו מנצחת, אלא בעיקר מפסידה. שתי הקבוצות שפתחו עם הרבה ציפיות ושאיפות את העונה, מי יותר מי פחות, התדרדרו לאשפתות בשלבים המוקדמים של העונה וצפו במכבי פותחת פער בלתי-נתפס עליהן. לאחרונה חל שיפור קל, אם כי מקרטע משהו, ביכולותיהן (או יותר נכון לומר, חולשה כללית ביכולת הליגה) שאפשר להן לצלוע חזרה לקדמת הבמה ולהימנע ממבוכה רבתי בפלייאוף התחתון. יחד עם זאת, שתי הקבוצות יודעות שבלי אירופה, מדובר בעונה קטסטרופלית בלי קשר למיקום הסופי. בחיפה המחשבה היא על האיצטדיון המפואר, שדווקא בעונת הבכורה המיוחלת (למרות שבשלב הזה, לך תדע מתי היא תהיה), ייוותר מיותם מארומה אירופית. בלי מקדם מכירות טבעי, שחר יצטרך להוציא לא מעט כסף מהכיס כדי לגייס מנויים שיגרמו לאיצטדיון העצום להיראות שוקק חיים. בעוד שבחיפה אירופה נתפסת כמטרה חיונית, בהפועל, לפחות על הנייר, זו אמורה להיות מטרה קיומית. התקציב של רמון עומד מינואר על כרעי תרנגולת, ואם זו תחליט משום מה להיתקע ברחבת ה-16, לבצע רונדלים ליד דקל הקרן, אך להימנע מלדלג לאירופה אז הפועל עוד עלולה למצוא את עצמה ניצבת בפני משבר יום הדין. או שלא. קשה להצביע על פייבורטית כאן, אך לשם שינוי, נראה שאפשר יהיה לשמוח כאן מכל תוצאה, אולי אפילו יותר מאשר להתבאס ממנה.


Link to comment
Share on other sites

מאמין ששוב באר שבע יאבדו פה נקודות. X

בני סכנין תצא מהמשבר עם ניצחון. 1

אשדוד בניצחון קליל. 1

היה יכול להיות נצחון של בני יהודה במידה והם היו בהרכב מלא, אבל בלי עגייב וצעירי אין להם סיכוי. X

בית"ר אומנם אוספת נקודות, אבל לא משחקת טוב. ק"ש צריכים את הנקודות בשביל אירופה. 1

אין לי שמץ. נלך על תיקו. X

Link to comment
Share on other sites

 

עשתה מולם כבר בסיבוב הראשון.

לצערנו זה לא נותן להם שום יתרון מחר (אדרבא, זה אולי אפילו ישמש נורה אדומה לב"ש שתבוא דרוכה ומוכנה יותר).

הם נראים רע, ובאופן כללי הם חבורת נמושות שנמרחות על הדשא רוב המשחק.

נקווה שזה יספיק ל-0-0.

Link to comment
Share on other sites

״קרב המאכזבות של העונה לא יוליד מתוכו מנצחת, אלא בעיקר מפסידה״.

 

פשוט בול.

לראות את באנדו בוכה או רב״ש מדבר על הדרך, התלבטות קשה.

מזה הרבה זמן שאני לא רוצה במשחק הזה תיקו, בתיקו שני הצדדים יצאו מעודדים. עדיף שמישהו יפסיד. עדיף שזו תהיה הפועל.

Link to comment
Share on other sites

רמת השרון עם רביעייה הגנתית תוצרת מכבי תל אביב.

באגף הימני זה קובי מוסא , צמד הבלמים זה ריף ויגיל המושאלים שלנו ומגן שמאלי זה שטרית שהוא גם מושאל מאיתנו.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.