Jump to content

אנדריאה ז'יז'יץ' חתם במכבי כדורסל


Recommended Posts

רשמי,חתם:

http://www.maccabi.co.il/News.asp?id=4240#sthash.OLhXn4XN.dpbs

קצת פרטים מהאתר הרשמי של מכבי:

אנדריאה ז'יז'יץ' (שימו לב, כך כותבים את שמו נכון!), פורוורד-סנטר קרואטי, בן 34, 2.07 מטר, נחשב לאחד הגבוהים המנוסים באירופה ובמשך שנים רבות שיחק ברמות הגבוהות ביותר ביבשת.

ז'זיז'יץ' הוא שחקן יעיל מאוד, חכם וקשוח בשני צידי המגרש, עם אינטליגנציית כדורסל גבוהה. יודע להתאים את עצמו למערכת ולא כופה את המשחק שלו. בעל קליעה טובה מחצי מרחק וריבאונדר איכותי, שהולך חזק על ריבאונד התקפה.

הרזומה העשיר שלו כולל 5 עונות ביורוליג ו-4 עונות ביורוקאפ. ביורוליג (97 משחקים) הוא העמיד ממוצעי קריירה של 9.8 נק' ו-4.6 ריב'. בארבע השנים האחרונות שיחק ביורוקאפ ותרם בממוצע 12.5 נק' ו-4.7 ריב' עם 54 אחוז ל-2 ו-87 אחוז מהעונשין.

כמות התארים שלו מכובדת: 4 פעמים אלוף קרואטיה (3 עם ציבונה ואחת עם ספליט), גביע קרואטי אחד (ציבונה), אליפות וגביע ביוון (פנאתינייקוס).

ז'יז'יץ' גדל בספליט, ושיחק בה החל מעונת 1998/99 חמש עונות ברציפות – שלוש העונות הראשונות לצידו של מיודענו ניקולה וויצ'יץ'. בעונת 03/04 עבר ליריבה ציבונה זאגרב וערך את הופעת הבכורה שלו ביורוליג. בינואר 2005 עשה את הקפיצה הגדולה כשחתם בברצלונה עד תום העונה.

בעונת 05/06 עבר ליוון וחתם באולימפיאקוס בה שיתף פעולה שנתיים עם שחורצאניטיס ובעונה השנייה תחת הדרכתו של פיני גרשון. בינואר 2006 הגיע ז'יז'יץ' עם האדומים להיכל נוקיה וקבע שיא קריירה של 41 נקודות מדד – 23 נק' (כולל 17 מ-17 מהעונשין), 9 ריבאונדים וסחיטת 10 עבירות. מכבי אגב ניצחה 95-101.

אחרי שנתיים בפיראוס חצה את הקווים וחתם בפנאתינייקוס לעונת 2007/8, וזכה בדאבל היווני תחת הדרכתו של אובראדדוביץ'.

את עונת 2008/9 החל בגלאטסראי, אך בינואר עבר לסראגוסה הספרדית. בקיץ 2009 חזר לקרואטיה וחתם בצדביטה זאגרב. ב-2010/11 הצטרף לוילרבאן הצרפתית ולקראת סוף העונה חזר לצדביטה.

בקיץ 2011 סגר מעגל וחזר לציבונה זאגרב, עימה שיחק בליגה הקרואטית, האדריאטית (גם מול מכבי) וביורוקאפ לשנתיים נוספות.
גם את העונה הנוכחית החל בציבונה וביורוקאפ העמיד ממוצעים יפים מאוד של 14.5 נק' ו-5.9 ריב'. בחודש ינואר האחרון נדד בגלל בעיות כלכליות של ציבונה לקזחסטן וחתם במדי אסטנה, בה משחק גם פט קלאתיס, והספיק לשחק עימה 5 משחקים בליגת ה-VTB.
ז'יז'יץ' היה חבר קבע בנבחרות הצעירות של קרואטיה ושיחק עם הנבחרת הבוגרת בשתי אליפויות אירופה.
אגב, אחיו הצעיר של אנדריאה, אנטוניו ז'יזי'יץ' בן ה-17, נחשב אף הוא כישרון גדול ובחודש ספטמבר האחרון, במהלך קדם-העונה, התאמן עם מכבי אלקטרה ת"א.

קצת מבוגר,אבל לפי הרקורד שלו ומכיוון שניקולה מכיר אותו ומסתדר איתו טוב עושה רושם של החתמה טובה...

Link to comment
Share on other sites

זה לא השחקן שהייתי מחתים, אני הייתי הולך על שחקן שיוכל לתת משהו השנה מצד אחד וגם במידה שיהיה טוב אז להשאיר אותו בשנה הבאה (אני אופתע מאוד אם זיזיץ' ישאר כאן עוד שנה) מצד שני ניסו את זה בשנה שעברה עם פלאניניץ' וזה לא כ"כ הצליח.

 

מכבי רצתה שיהיה גיבוי לגבוהים והביאה שחקן שיגיד תודה על כל דקה שיתנו לו, שחקן שיודע להיות קבוצתי, יש לו מסה ויש לו קליעה לא רעה מחצי מרחק והוא יגן עלינו במידה וסופו יסתבך בעבירות, זה מרגיש החתמה לסתימת חורים ותו לא.

הבעיה העיקרית שלי איתו זה איך הוא יסתדר עם ההגנה של דיוויד- מכבי שומרת הגנת חילופים (עם טיוס) או עזרה וחזרה (עם סופו) אני מעריך שנכניס אותו לסוג ההגנה של סופו אבל אני לא בטוח עד כמה הוא יכול לעשות את זה בצורה טובה (סופו זריז יחסית לגודל שלו, זיזיץ' מהזיכרון גמלוני מדי)

 

בכל מקרה- שיהיה בהצלחה...

Link to comment
Share on other sites

אוי דני פדרמן

עדיף כבר להלביש את ניקולה

 

אוי אוהדי מכבי בכיינים.

עוד לא ראית אותו משחק דקה במכבי, נא להרגיע. ככה או ככה הוא מגיע בתור גיבוי וזה כבר יותר טוב מלסחוט כל משחק את טיוס וסופו.

Link to comment
Share on other sites

דווקא לדעתי רכש בול.

 

יש לנו 3 גבוהים ברמה גבוה. אחד מהם פצוע עד לסוף העונה. אז הביאו שחקן שיכול לתת 10 דקות פחות או יותר פר משחק. עד לסוף העונה לדעתי זה יספיק.

 

מדובר בשחקן עם המון נסיון, דווקא בכדורסל בגיל שלו עדיין יכולים לספק מספרים נאים.

Link to comment
Share on other sites

מכבי כנראה הבינו את הקונספט שבשנים האחרונות כל קבוצה שזכתה ביורוליג- החזיקה בסגל שלה גבוה עם הרבה נסיון, שיכול לשחק 5-10 דקות ולתת תפוקה משמעותית.

אישית אני לא ממש מכיר את השחקן, אבל נשמע שזו החתמה בעיקר של וויצ'יץ ואני מאוד סומך עליו. שיהיה לו (ולנו) בהצלחה.

Link to comment
Share on other sites

אמור לסתום חורים, כששאר הקבוצות הגדולות יחליפו גבוהים במהלך משחק ויעייפו את סופו ואם הוא יכנס לבעיית עבירות וכשלטיוס תהיה בעיית מאץ' אפ אז הוא יכול לתת גוף,עבירות וריבאונד ואם יצא קצת החוצה לזרוק אז זה יהיה בונוס, אני דווקא חושב שהוא יצליח כי ניסיון זה פרמטר חשוב ובנוסף לעובדה שהוא אישיות טובה וחיובית מה שיעזור לו בהתאקלמות בחדר ההלבשה + היכרות קרובה עם ניקולה. ההסטוריה מראה שהזרים שבאו באמצע העונה לא הצליחו נקווה שהפעם כן, אני אופטימי לגביו.

Link to comment
Share on other sites

961 משחקי ליגה, 108 משחקי פלייאוף, 2 אליפויות, 14,188 נקודות בקריירה, 9014 כ"ח, זהב אולימפי.

 

אבל מה בעונה האחרונה שלו: 4.1 נקודות ו- 5.7 כ"ח בקליפרס.

 

אגב לעבור סיבוב ביורוליג הם כבר לא יעברו. הם עם 5-1 ומקום אחרון בבית. הביאו אותו בשביל הליגה.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.