Jump to content

יתר משחקי ליגת העל – מחזור מס' 2


bister

Recommended Posts

1.gifהפועל חיפה - הפועל רעננהt8m9ap.jpg (31.8, 19:00)


שתי הקבוצות פתחו את העונה עם ניצחונות מרשימים בסה"כ. אמנם לא מדובר בהפתעות מסמרות שיער, בכל זאת, ההתגוששות רק החלה והערכות סדר הגודל בשיאן, אבל עדיין חיפה ורעננה הצליחו להתעלות על יחסי הכוחות משנה שעברה ולגבור על מקדימותיהן. רעננה לא הבריקה בביתה הנתנייתי מול הלוזונים, אבל שער מספק נבדל (כל היודע פרטים על מקום הימצאו של הקוון מוזמן להתקשר) הספיק לפתיחה חיובית. ברעננה אפילו הגדילו והתהדרו בלוגו חדש לרגל המאורע המשמח (מי יודע כמה פעמים זה עוד יקרה). גם בחיפה נהנו מניצחון בכורה בזכות צמד שערים לקראת סיום המשחק ובסה"כ נראים מרוצים למדי. אם מישהי תצליח לחלץ פה ניצחון נוסף זה כבר עשוי להוות מספיק מומנטום למועמדות עבור הפתעת הסיבוב.



תכלה שנה וקללותיה:


את השנה הזו, ובעיקר את השנים האחרונות ירצה עמרי קנדה לשכוח. לאחר שלל הסתבכויות בפרשיות נכלוליות שלכדורגל אין יותר מדי קשר אליהן יקווה מי שנחשב פעם כהבטחה הגדולה של נבחרת ישראל בעמדת המגן הימני לשחזר את היכולת והמחמאות. ברעננה יהיה זה גל ניר מיודענו שירצה לפתוח דף חדש. לאחר עונה מאכזבת משהו בה איבד את מקומו בהרכב לליבוביץ' האלמוני (אוי, הבושה) הוא קיבל צ'אנס נוסף בשרון ויקווה לחזור לימים נשכחים עוד יותר בהם כיכב בליגה הגדולה בעולם (השנה הוא ייאלץ להסתפק בליגת העל, גם זה הישג בשבילו).



17.gifבני סכנין - הפועל עכו26.gif (31.8, 19:00)


ליגת העל 13/14 רבותיי, האיצטדיונים חדישים, הזרים מרשימים, אבל השכונה נדבקת אלינו כמו חולצה לחזה של יובל נעים במשחק אחה"צ. בסכנין לא הספיקו כמובן להעביר את כל הסגל לפני הפתיחה, זה כנראה נחשב כמזל רע במגזר או משהו, והסתפקו בלקט סמלי מול הפועל. עדיין לא נחסכו מאיתנו טעויות מבדחות כשבסכנין ביקשו להותיר את כריסטיאן הידאלגו בחוץ (ונוכח היכולת שלו עד כה, מובן למה) אך דווקא הכוכב סאני נותר ביציע. למזלם, גם אחרי כל זה הפועל לא הצליחה לפרוץ את הבונקר המפואר וסכנין הרוויחה נקודה יקרה ולא מובנת מאליה. פחות מזל היה כידוע לעכו בשבת (אם כי באופן יחסי, אולי אפילו יותר). כשיובל נעים לחץ קונטיניו בשבת הוא לא היה יכול אלא להיאנח בראות ההודעה שמזהירה אותו שיש לו רק שלושה שחקנים על הספסל. הספסל העכואי נראה כה מיותם עד שההושבה של שחקנים כמו זיו ובן-הרוש ביציע נראתה כמעט כמו חזירות, כעשיר הזורק את רוב צלחתו לפח משובע בעוד שחברו העני משווע ללחם. בסופו של דבר הלב היהודי פיעם במכבי, ולאחר שהצמד הרצחני בפתיחה איים לבשר על התעללות בקנה מידה היסטורי, מכבי הורידה הילוך לפארקינג, שמה אמברקס, הלכה לנגב אצל סעיד במחצית, וחזרה לנמנם במחצית השנייה. לקראת השבת חיל ורעדה יאחזון בפרנסי הקבוצות כשיעברו כבני מרון בפני בקרתו של אורליצקי. מי יחיה ומי ימות? מי בספסל ומי ביצע? ותשובה, ותפילה וקצת קומבינות עם לוזון מסתבר, מעבירין את רוע הגזירה.



תכלה שנה וקללותיה:


כמו כולם, גם מוחמד גדיר נדבק בטרנד הבלגי ומצא עצמו בקבוצה בינונית בארץ הפלמים, מקווה ליהנות ממשכורת קבועה, מקפצה נוחה לליגות נחשקות יותר וצ'יפס חלומי. אולם, למרות מה שהבטיחו בברושור, לא הכל שוקולד בבלגיה וההבטחה הגדולה לשעבר נותר אשתקד תקוע על הספסל לאורך שלבים ארוכים בזמן שהקריירה הולכת לאיבוד. כמו תמיד כשאתה מגיע לאיבוד, אתה לוקח ימינה, ממשיך ישר בצומת, ומגיע לסכנין. שם יקווה גאדיר לחזור למקורות ואולי גם לאירופה.


אלירן דנין היה לשתי דקות המגן השמאלי הבא של ישראל, קצת אחרי נאור פסר ומתישהו ליד צ'קול. מפה לשם, הילד כבר בן 29, שיחק בכל קבוצה גדולה פרט למכבי ונפלט לבסוף חזרה לעכו, תחנת ביניים בעבר ותחנה סופית כנראה היום. העונה דנין שואף ללקט קצת שאריות של כבוד אבוד ואולי לשם שינוי להמשיך מעבר לעונה בקבוצה אחת.



3112.gifעירוני ק"ש - הפועל רמה"ש30.gif (31.8, 19:00)


ק"ש מיצבה עצמה בשנים האחרונות כקבוצה בליגה משלה. מנוהלת למופת, אבל ללא אוהדים. מפציצה במסעות רכש, אבל כוכביה עוזבים לבסוף לעשירות הליגה. גדולה מול הקטנות, אבל קטנה מול הגדולות. ההפסד המתסכל לחיפה רק הוכיח שבימים כתיקונם לק"ש אין סיבה אמיתית לחלום על התואר שכן בשביל זה תיאלץ לחכות לצירוף מקרים קוסמי נוסף בו תהיה הקבוצה היחידה שיודעת לשחק כדורגל בעונה נתונה. גם רמה"ש נותרה מאוכזבת בסיום המחזור, כאשר חרף השדרוג בסגל והציפיות המנופחות, העסק התרסק במפח נפש מול הפועל חיפה. החדשות הרעות נמשכו השבוע כשקשר הרכש האתיופי הנוצץ (לא, לא דגו, אתיופי אסלי) התקשה להסתגל בארץ (דווקא שחקן הרכש האתיופי הראשון בארץ חווה קשיי הסתגלות, אירוני משהו) ושוחרר במפתיע. ענני הסערה כבר מתקדרים בשרון ומבשרים שאוויר הפסגות משנה שעברה עלול להתחלף במהרה בקרבות תחתית ישנים ומוכרים.



תכלה שנה וקללותיה:


דוד מנגה לא בדיוק מקלל את שנה שעברה, אחרי הכל, עשרה שערים וחמישה בישולים הם שלל מכובד בהחלט, אבל ייתכן שהוא מצר על כך שלא השיג זאת בקבוצה מוצלחת והישגית יותר (עם כל הכבוד לגביע). העונה מנגה ביצע את קפיצת המדרגה המתבקשת בתקווה שהשמחה בסיום העונה לא תהיה אישית בלבד. בישול נאה כבר יש לו, וזה נראה כמו קצה הקרחון עבורו.


לא מעט מוכי גורל מצאו מזור ברמה"ש, זנדברג הפנסיונר, ימפולסקי המתדרדר וכמובן השבחונית. אבל מי שירצה להדחיק את תשס"ג יותר מכולם הא אבי סטרול. על-אף שחשבון הבנק שלו דווקא נהנה ממנה מאוד, סטרול עצמו תפקד כקונוס מהלך במכבי, אביזר משוכלל שטרם נכנס לשגרת האימונים ברחבי אירופה אבל נמצא לבסוף כמיותר. השחקן היציב ביותר של מכבי בעונה שעברה התגלגל לרמה"ש כשהוא סובל מפצעי לחץ קלים, אבל שם הוא כבר מתכנן לחזור להיות הבלם הבינוני שפעם חלמו שייצא ממנו.



22.gifהפועל ב"ש - הפועל ת"א5.gif (31.8, 19:30)


מגמת ההתחזקות בליגה נמשכת ומה שהיה אמור להיות משחק הפתיחה של המחזור הזה נדחה גם הוא לדמדומיה של שבת המלכה. נו טוב, קשה להתלונן על כך באוגוסט. בב"ש כבר שכחו מתי הפעם האחרונה שהם ניצחו במחזור הפתיחה, וגם העובדה שההישג הזה רשום בעיקר על שמו של האיש שהוא בדיוק ההפך משוער כדורגל לא תוריד את רף הציפיות המטורף שהולך ונבנה בנגב. בהפועל העניינים קצת יותר לחוצים נוכח סירובה של הקבוצה להתרומם גם תחת ניצוחו הקסום של רב"ש. הכישלון בכיבוש סכנין הוביל לבלגאן מחוץ למגרש, כאשר מחד נשמעים קולות הקוראים להחתים בכל מחיר את אריק פריירה שהדיח את הפועל (בכסף שכמובן אין ומעולם לא היה) ומאידך נשמעים דיבורים על מכירת כוכבי הקבוצה, במרכאות או שלא, לקבוצות המצויות במעלה הטבלה. אם המגמה הנוכחית אצל שתי הקבוצות תקצין בשבת צפו לניצוצות בשתי הקבוצות בהמשך השבוע.



תכלה שנה וקללותיה:


כולם ציפו לגדולות ונצורות מאיתי שכטר. אחד מכוכביו הגדולים של הדאבל הארור ההוא נתפס כפוטנציאל אירופי ומבטיח, והקבוצות הקטנות בגרמניה ואנגליה נראו כנקודות פתיחה ראויות. אולם, בבושת פנים מיצה שכטר את החוויה האירופית. לא קוצר רוח החזיר אותו ארצה, ובוודאי שלא סולידריות הפועלים, אלא כישלון ישן וטוב. השבוע שכטר עמד במרכזה של הנפצה שאיימה לזעזע את נימי הכדורגל הישראלי כשדווח במפתיע על פנייה של מכבי בעניינו. בכל קיץ אחר, הסיפור היה זוכה לבוז ולעג אבל בקיץ הזה שום דבר כבר לא ברור כפי שנדמה לנו, גם לא לאוהדי הפועל. שכטר ירצה לחזור לעצמו (או לפחות לגרסתו המשופרת מלפני 4 שנים) במהרה על מנת להשתיק את כל המבקרים והסוחרים שצצו להם.


ליגיונר כושל נוסף שחוזר אלינו הוא מאור בוזגלו כמובן. לטענתו, הבעיה בגיחה האירופית הקצרה היתה יומרניות-יתר (אם כי רק ראיוס יודע איך קבוצה אותה מאמן גיא לוזון נחשבת כיומרנית מדי), והילד הענק שוב איתנו במקומו הטבעי. מה שפחות טבעי הוא החיבור לב"ש, שעשוי להתגלות דווקא כהברקה. עונה גדולה של בוזגלו יכולה לנער ממנו את האבק ולשגר אותו חזרה למרכז הכדורגל שלנו, ולפנקסיהם של שועי הליגה.



10.gifמכבי פ"ת – בית"ר י-ם2.gif (31.8, 19:00)


לאחר שההגרלה האקראית זימנה למכבי פ"ת את רעננה, אחת המועמדות הבולטות העונה לירידה, למשחק הפתיחה, יד הגורל מפגישה השבוע את הלוזונים עם בית"ר, מועמדת בולטת נוספת לירידה. פ"ת כאמור לא ניצלה את היריבה הנוחה בשבוע שעבר ועדיין מחפשת נקודות ראשונות בליגת העל. שותפה לחיפוש זה היא בית"ר שמחפשת נקודות, שחקנים ובעיקר את עצמה. אחרי החגים זה אמנם ביטוי שגור אצלנו אבל בי-ם מקווים שבהבטחה הזו יש ממש לשם שינוי. טביב הבטיח לפחות עוד בלם, קשר אחורי וחלוץ. נו, טוב. לרשימת הזרים הבלתי נגמרת נוספו השבוע בלם ניגרי, צרפתי, סרבי, איסלנדי ומזרח טימורי. לא משהו שחורג ממדיניות הספינים השגרתית. מי שכן חורג ממנה הוא איבראהים באנגורה שעשוי לקבל דקות ראשונות העונה ולהראות האם הוא אכן האס החבוי של טביב. גם איציק כהן חתם סוף סוף בשעה טובה (זה לא קרה כבר?) לאחר מיני ספין חובבני לפיו טביב חטף אותו רגע לפני שנלכד במלתעות הפועל.



תכלה שנה וקללותיה:


דיא סבע עוד לא בן 21 והוא כבר שבע נדודים בליגה הקטנה שלנו. הקשר שהגיע כהבטחה צעירה למכבי מטוברוק יחד עם רפי דהאן התגלגל לב"ש ומשם לסכנין, לא זכה לדקות רבות או הצלחה והיה צפוי להמשיך לעונה נוספת בסכנין לפני שפ"ת חטפה אותו במהלך שהותיר דם רע בין המועדונים. העונה בפ"ת הוא צפוי לשחק תפקיד משמעותי יותר ואולי לעשות סוף סוף את הפריצה. שיהיה בהצלחה.


בבית"ר זה אמנם נהיה שחוק, אבל נשחק על זה כל עוד זה לא יימאס, בוא נדבר על דור מלול. מלול הוא אחד מהליגיונרים החוזרים שהכי נכונים להדחיק את קורות העונה שעברה. אחרי עונת בכורה מוצלחת למדי בבירשחוט, המאמן התחלף, פרעה לא הכיר את יוסף, והספסל החל להיות ידידו הטוב ביותר של מלול. בין לבין גם מצב המועדון התדרדר במהרה עד שלבסוף פורק, מלול הפך שחקן חופשי ועדיין התקשה למצוא קבוצה עד לשלהי הפגרה. אין ספק שמלול אוכל את עצמו היום על שסירב לפני שנה לג'ורדי בהחלטה שהיתה עשויה להיות גורלית לקריירה שלו. החזרה שלו לארץ מהווה כמעט הזדמנות אחרונה להחזיר את הקריירה למסלול, רגע לפני שהוא הופך לתמיר כהן 2 (מבלי אפילו ליהנות מפירות האשליה כמקור).



9.gifמ.ס אשדוד – מכבי חיפה4.gif (1.9, 20:00)


חיפה השלימה עוד שבוע נהדר שראשיתו בניצחון בכורה נינוח למדי וסופו בהעפלה מתבקשת אך חשובה לשלב הבתים בליגה האירופית. באמצעו של השבוע חיפה התמקדה בעיקר בסגירת קצוות הרכש. התקתוק ההולך והגובר של שעון החול (כן, החול מתקתק) אילץ את שלושת הגדולות להתדרדר למעט גילוי עריות על מנת להשביע כל אחת את צרכיה היא. מצדה של חיפה הועלו שמועות הקושרות לקבוצה את דמארי מחד ואת דאבור שלנו מאידך, אולם ייתכן שעם ההעפלה תפזול חיפה שוב לשוק הזר כאשר שחר יעז להשקיע סכומים נוספים.


מי שעבר עליה שבוע מוצלח יותר בתחום הרכש היא אשדוד. ניר ביטון פומפם בשנים האחרונות כאחד הכישרונות הגדולים בליגה הישראלית, הגיע איכשהו למבחנים במנצ'סטר סיטי וכביכול אף הרשים והיה קרוב לחתימה אלמלא קשיים בהשגת אישור עבודה. לכולם היה ברור שתג המחיר שאוזכר בעניינו, 4 מיליון אירו, הינו מופרך לחלוטין אבל עדיין ציפו שמכירתו תשיג סכום מרשים. בסופו של דבר, ביטון עבר לסלטיק השבוע בסכום צנוע יחסית של כמיליון אירו (הכל יחסי) וחגג עימה ללא ספק את ההעפלה הדרמטית לצ'מפיונס. גם אשדוד (טוב, ג'קי בן-זקן, על מי אנחנו עובדים?) בהחלט יכולה להיות מרוצה בשורה התחתונה. הסכום אולי לא מרעיש כמצופה, אבל מכובד למדי והחוזה כולל מספיק אפשרויות לרווחים עתידיים מצד אשדוד (20% ממכירה עתידית, כמה מאות אלפי אירו בהינתן העפלות עתידיות לצ'מפיונס בשנים הקרובות). יחד עם זאת, אם קלינגר בונה על חיזוק יוקרתי עקב תזרים המזומנים הפתאומי לא הייתי מייעץ לו לבנות על זה, וחבל כי זה לא יזיק. לאחר ההפסד לבני יהודה בשבוע שעבר אשדוד כבר מבינה שפתיחת העונה המדהימה מהעונה שעברה לא תשוחזר, לא מעט מחמת הגרלה אכזרית למדי שמכניסה אותה לליגה בצליעה. אולי לפחות חשבון הבנק של ג'קי יספק השראה לשחקנים וירומם גם אותם מעלה.



תכלה שנה וקללותיה:


עידן ורד היה אמור להיות אחד מהישראלים הבולטים בליגה בשלב הזה בקריירה וחלק מעוגניה של חיפה. לצערו ולחוסר מזלו של הקשר הצעיר, הוא סבל משרשרת פציעות וסיים את העונה הקודמת מוקדם מהצפוי. העונה, בריא ושלם (בינתיים), הוא צפוי לשחק תפקיד מרכזי יותר בחיפה במטרה למצב את עצמו כקשר העתיד של חיפה לשנים הקרובות.


אצל אשדוד שוב ניאלץ לדבר על סולארי שלאחר עונת שיא לא הצליח להתאושש מהפציעה הקשה, ולא השתלב באופן אידיאלי בחזרה בהרכב של ק"ש. בקרייה לא שמרו אמונים לארגנטינאי שבאשדוד מצפה לעונה טובה יותר שתזכיר נשכחות מלפני שנתיים.


Link to comment
Share on other sites

הרכב הפועל: עמוס, איליץ', קולין, הרוש, דגני, חרסיציץ', אבוטבול, לוקאס, גורדנה, דמארי ושכטר.

4 קשרים אחוריים :yahoo:

ו 0 מגנים :whistling:

Link to comment
Share on other sites

קוקסינל פפיר

אני שונא שופטים שיש להם חוק מפגר כזה של לא להוציא כרטיסים צהובים ב 10-15 דקות הראושונת

Link to comment
Share on other sites

דווקא בוזגלו השתפר...במקום לא לעבור את השחקן היחיד בחומה הוא פשוט מגביה מעל השער.

לאו דווקא בזה הוא השתפר.

ראית איך הוא היה "מיואש" ושאל את אלוהים למה אחרי ההרמה הרעה?

בתוספת התספורת זה נראה כבר כמו כ. רונאלדו של 2008.

סכנין 1-0 על עכו

רע מאוד,

שמתי X ביציע.

גם חשבתי שמשם יבוא ה0-0.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.