Jump to content

יורו אנדר 21 מגיע לישראל


amir1008

Recommended Posts

2moaw4ztmtou.jpg

 

בעוד קצת יותר משבוע זה קורה והיורו הראשון אי פעם בישראל יוצא לדרך

נושא שיסכם את כל הדרך עד לגמר והנפת הגביע

 

היורו יתחיל עם 8 קבוצות 2 בתים שבכל אחד מהם 3 משחקים ימשיך לחצי גמר וגמר

 

הבית ראשון יכלול את הקבוצות

 

ישראל

נורבגיה

איטליה

אנגליה

 

הבית השני יכלול את הקבוצות

 

ספרד

רוסיה

הולנד

גרמניה

 

האצטדיונים המארחים הם

 

בלומפילד האהוב

anhznzlt3xma.jpg

 

המושבה

yyejt4m5nyzb.jpg

 

טדי

gemu52z22gen.jpg

 

ונתניה

juot4qdmg2nn.jpg

 

קצת על כל הנבחרות המתמודדות מולנו

נבחרת אנגליה

qyy0xxyuytmm.jpg

כינוי : young lions (אריות צעירים)

הישגים באליפות אירופה: אלופה פעמיים ברציפות (1982, 1984), פיינליסטית ב-2009

 

אנגליה חולמת על זכייה ראשונה בתואר מאז 1984, אבל הסגל שעומד לרשות המאמן סטיוארט פירס לא מספיק חזק ואיכותי, כך טוענים פרשנים באנגליה. רוב השחקנים מגיעים מליגת המשנה באנגליה, אבל יש גם כמה נציגים בולטים מהפרמיירליג. בגלל שהליגה האנגלית זוכה כאן לכיסוי רב, אתם מכירים לא מעט מהם, ומדובר בשחקנים מצויינים.

 

מי שאמורים להיות כוכבי הנבחרת הצעירה הם הקיצוניים הסילונים אלכס אוקסלייד-צ'מברליין בן ה-19 מארסנל וראחים סטרלינג בן ה-17 מליברפול (כן, 17!). הפליימייקר אמור להיות ג'ק ווילשר, שחזר לא מזמן מפציעה ארוכה, אבל עוד לא ברור אם קשר ארסנל בן ה-20, שסומן כפוטנציאל ענק יחזור לעצמו.

 

הקשרים המרכזיים שאמורים לעזור בניהול המשחק הם ג'ק רודוול, שעבר הקיץ מאברטון למנצ'סטר סיטי וניק פאוול ממנצ'סטר יונייטד לו מנבאים עתיד מזהיר, אבל הם לא זוכים להרבה דקות משחק בקבוצותיהם החזקות.

 

ג'ונג'ו שלבי, הקשר הנמרץ והלעיתים פרוע של ליברפול, בעל הקרחת הבוהקת, עשוי לשחק אף הוא לצד הקפטן ג'ורדן הנדרסון מליברפול, שכבר שיחק באנגליה הבוגרת ביורו 2012.

 

לאנגליה אין חלוצים מרשימים: תום אינס (הבן של פול אינס) וניית'ן דלפונסו מבלקפול וקונור וויקהאם מסנדרלנד אמורים לספק את השערים.

 

אנגליה, שרושמת הופעה רביעית ברציפות ביורו הצעירות, נשענת קודם כל על הגנה חזקה שספגה רק שלושה שערים ב-12 משחקי המוקדמות ולא ספגה בניצחון הכפול על סרביה בפלייאוף (0:1, 0:1).

 

שוער ברמינגהאם, ג'ק באטלנד, היה מצוין במוקדמות וכמוהו גם סטיבן קולקר מטוטנהאם וקרייג דוסון מווסט ברומוויץ', שמעבר ליכולת ההגנתית הם קטלניים כשהם עולים להתקפה במצבים נייחים. בלם-מגן מנצ'סטר יונייטד כריס סמולינג אמור להשתלב אף הוא ברביעייה האחורית, אם סופסוף יחלים מהפציעות הרבות שלו.

 

יהיה מעניין לראות איך מגן סנדרלנד דני רוז מתאושש מהקריאות הגזעניות מהן סבל במשחק הפלייאוף הטעון של אנגליה בסרביה, אבל הוא ייעדר מהמשחק הראשון אחרי שהורחק

 

 

נבחרת איטליה

 

jnntgnaljtzw.jpg

כינוי "אזוריני" (כחולים קטנים)

הישגים באליפות אירופה: הנבחרת הכי מצליחה בהיסטוריה עם חמש זכיות (1992, 1994, 1996, 2000, 2004)

 

האיטלקים שולחים נבחרת עם כישרונות גדולים ומבטיחים, שלפחות חלק מהם יהיו כוכבים גדולים בסרייה A ובנבחרת הבוגרת של ארץ המגף. עם הרבה אופי, חוכמה טקטית, כישרון ומסורת מפוארת של הצלחות ביורו הצעירות, לא קל אף פעם להמר נגד האיטלקים, שיגיעו לישראל רעבים מאוד אחרי שלא זכו בארבעת טורנירי היורו האחרונים. לאחרון, ב-2011, איטליה אפילו לא העפילה – לראשונה מאז 1998.

 

כמעט כל כוכבי הכדורגל האיטלקי בשני העשורים האחרונים עברו באיטליה הצעירה והובילו אותה להישגים, בהם אלסנדרו דל פיירו, פרנצ'סקו טוטי, אנדראה פירלו וג'יג'י בופון. אנחנו הישראלים זוכרים היטב את הצמד הנפלא שכבש מריו באלוטלי בבלומפילד, צמד שניצח לאיטליה את המפגש מול ישראל בפלייאוף העלייה ליורו 2009.

 

אז גם אם הכוכבים של הנבחרת האיטלקית הצעירה הזו עדיין לא מוכרים ברובם הגדול, כדאי לכם לסמן ולזכור את השמות הבולטים שבהם:

 

לוקה מארונה הוא קשר אלגנטי ואינטליגנטי עם טאץ' נהדר וגיחות בתזמון מצוין לרחבה, שבשל העובדה שהוא משחק ביובנטוס הגדולה, לא זוכה להרבה דקות משחק. אבל מדובר בכישרון גדול.

 

לורנצו אינסינייה מנאפולי חזר למועדון האם שלו אחרי כמה עונות השאלה, ומדובר בסקורר נפלא וטכני שגם יודע לבשל עם פסים מבריקים. הוא כבר כבש העונה בנאפולי ובנבחרת הצעירה חמישה שערים בשמונה הופעות. מי שעקב אחרי משחקי רומא העונה יכול היה לראות גם את הקשר אלסנדרו פלורנצי מספק לא מעט הברקות.

 

מי שאמור לסחוב את התקפת איטליה על הגב הוא צ'ירו אימובילה הפעלתן מגנואה, שכובש כמעט כל משחק במדי איטליה הצעירה. החלוץ פאביו בוריני, שהראה הרבה יכולת ברומא ובפארמה אבל בינתיים לא הצליח להשתלב עדיין בליברפול, גם עשוי לחזור לעצמו ביורו. עם 10 שערים ב-14 הופעות בנבחרת הצעירה, צריך תמיד לפקוח עין גם על החלוץ מנולו גביאדיני המושאל מיובנטוס לבולוניה.

 

דוויס מנג'ה, שאימן את פאלרמו בחצי הראשון של העונה שעברה, מונה ביולי האחרון למאמן הנבחרת הצעירה וקיבל את התפקיד בהתלהבות יתרה. הוא עובד תוך שיתוף פעולה מלא עם צ'זארה פראנדלי, מאמן נבחרת איטליה הבוגרת, וחולם לשחזר את ההצלחה של איטליה שהעפילה לגמר יורו 2012.

 

מעניין מאוד יהיה לראות אם "היורש של אנדראה פירלו", הפליימייקר המהולל מארקו וראטי, שעבר הקיץ לפריז סן ז'רמן העשירה מפסקארה, אחרי שיובנטוס נכשלה בניסיון להביא אותו, יזומן ויככב

 

 

נבחרת נורבגיה

my0zmjmgeqz2.jpg

נורבגיה היא הנבחרת היחידה שלא הייתה אמורה להגיע לישראל. צרפת הייתה אמורה להדיח אותה בקלות. נבחרת שתבוא באותו ראש כשתשחק מול נורבגיה באליפות כאן בארץ, תשלם ביוקר

‎כינוי: אין

‎הישגים באליפות אירופה: מקום שלישי ב-1998 בהופעתה היחידה אי פעם ביורו הצעירות.

 

‎ללא ספק – הסנסציה הגדולה ביורו הקרוב בישראל. נורבגיה הדהימה את כל אירופה כשהדיחה את צרפת החזקה בפלייאוף, עם ניצחון ביתי ענק 3:5 (4:5 בסיכום) בדרך להעפלה בפעם השנייה לאליפות אירופה עד גיל 21.

 

‎אבל מי שמזלזל בנציגה הסקנדינבית ליורו 2013 עשוי למצוא עצמו מופתע מאוד. כי האיכות והכישרון של נבחרת נורבגיה הבוגרת כיום מתבססת על הדור הצעיר והכישרוני שצמח במדינת הפיורדים.

 

‎למעשה, מה שמדהים בהעפלה של נורבגיה הוא, שהניצחון מול צרפת הושג ללא שישה שחקני מפתח, שזומנו לסגל נורבגיה הבוגרת למשחקים במוקדמות המונדיאל. ואכן, למאמני נורבגיה יהיה כאב ראש לקראת היורו בישראל. מאמן הנבחרת הבוגרת, אגיל אולסן הוותיק, יזמן למשחק מול אלבניה במוקדמות המונדיאל (7 ביוני) חלק מהצעירים, ומיד לאחר מכן הם ישוחררו לנבחרת הצעירה, מבלי שערכו עימה הכנות לטורניר ואחרי סיבוב משחקים אחד לפחות.

 

‎יש לא מעט שמות שיכולים להפתיע בנורבגיה. הבלם/קשר אחורי המצוין הובארד נורדבייט מבורוסיה מנשנגלאדבך הוא כבר שנתיים שחקן הרכב בנורבגיה הבוגרת, אבל צפוי לשחק עם הצעירה ולהיות בה שחקן מפתח. לצדו ישחק בלם סלטיק הגבוה והחזק תומאס רוגנה, שנוטה לסבול מפציעות כרוניות (כבש מול צרפת). נורדבייט עשוי במידת הצורך לעבור קדימה לקישור האחורי, אבל שם לא חסרים למאמן הנורבגי פר יואר האנסן שחקנים טובים.

 

‎השמות המעניינים יותר נמצאים בקישור ובהתקפה. לנורבגיה הרבה מאוד שחקנים מבטיחים, שבמפתיע, ניחנים ביכולת טכנית לא רעה בכלל. ג'ושוע קינג, חלוץ מהנוער של מנצ'סטר יונייטד שעוד לא עשה משהו בבוגרים, כבר זומן לארבעה משחקים בנורבגיה הבוגרת, הרשים ואפילו כבש.

 

‎כישרונות נוספים בחוד הם הובארד נילסן מרד בול זלצבורג (גם הוא כבש מול צרפת) ומרקוס פדרסן, שמשחק באודנסה מדנמרק.

 

הנבחרות בבית ב'

 

ספרד

m1ywycktv2tm.jpg

 

ללא ספק המועמדת מספר 1

כינוי: 'לה רוחה' (האדומה) וגם 'לה פוריה רוחה' (הזעם האדום)

 

הישגים באליפות אירופה: שלוש פעמים אלופת אירופה לנבחרות צעירות, כולל באליפות האחרונה ב-2011

 

אם מישהו חושב שההצלחה ההיסטורית של נבחרת ספרד הבוגרת – זכייה בשלושת הטורנירים הגדולים האחרונים יורו-מונדיאל-יורו – היא מקרית או בת-חלוף, אז טעות קשה בידיו. העוצמה של הכדורגל הספרדי נשענת על מאגר עצום של כישרונות צעירים, כוכבי האקדמיות של ברצלונה, ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד ואתלטיק בילבאו.

 

ספרד תגיע לישראל כאלופה המכהנת (כן, גם בצעירות), כפייבוריטית של סוכנויות ההימורים, ולדעת רבים, כנבחרת הטובה בעולם עד גיל 21. לספרדים מאזן מפחיד: בעשרת משחקי המוקדמות ליורו 2013 (כולל הפלייאוף), ספרד רשמה תשעה ניצחונות ותיקו, עם הפרש שערים 3:35! זה כולל תוצאות כמו 0:6 על קרואטיה ו-2:7 על גאורגיה בשלב המוקדמות, ו-0:5 על דנמרק בפלייאוף (1:8 בסיכום שני המשחקים).

 

אבל לספרד היה גם כישלון צורב לאחרונה. הנבחרת האולימפית (עד גיל 23, שהתבססה על שחקני הנבחרת הצעירה שזכו באליפות ב-2011) הייתה הפייבוריטית לזכייה באולימפיאדת לונדון 2012, אבל עפה כבר בשלב הבתים. זה הביא לסיום חוזהו של המאמן המצליח לואיס מייה, שהוחלף בידי ג'ולן לופטגי.

 

השינוי הפרסונלי לא שינה דבר בסגנון: גם הנבחרת הצעירה של ספרד נאמנה לסגנון המשחק הספרדי הקלאסי – החזקה בכדור והנעתו המהירה מרגל לרגל, עם שחקנים מאוד טכניים בכל העמדות.

 

כשאתם רואים כיום את שוער ריאל מדריד איקר קסיאס והפליימייקר של ברצלונה צ'אבי הרננדס – אולי השניים הטובים בעולם בעמדות שלהם – מככבים בנבחרת הבוגרת, צריך לזכור שהשניים האלה, כמו שאר השחקנים הספרדים הגדולים כיום, כיכבו בעבר בנבחרות הצעירות של ספרד. כך שבאליפות אירופה עד גיל 21 ישראל 2013, תוכלו לראות את כוכבי העתיד של הכדורגל העולמי ולהעיד שאתם זוכרים אותם עוד מתחילת דרכם, שקלטתם את הפוטנציאל ואת הרמה הגבוהה כבר לפני שנים, כאן בארץ.

 

אז למי לשים לב? בסגל של לופטגי תוכלו למצוא כמה שחקנים שהם כבר כוכבי-על:

 

איסקו, הקשר ההתקפי האדיר שעושה פלאים במדי מלאגה בליגת האלופות, מבוקש כבר על ידי המועדונים הגדולים ביבשת. זה רק עניין של זמן עד שהקוסם יעבור לאחד מהם. בשמונה משחקי מוקדמות בהם שותף, איסקו ניפק חמישה שערים וחמישה בישולים.

 

איקר מוניאין, הקשר ההתקפי הבלונדיני של אתלטיק בילבאו, שמכונה 'לאו מסי הבאסקי', מוסיף המון ברק. קבוצתו כבר דחתה הצעות של 35 מיליון יורו לרכוש אותו.

 

כריסטיאן טייו, הקיצוני הסופר-מהיר של ברצלונה, הוא אחד מארבעת החלוצים בסגל, אבל לא הסקורר הראשי. התואר הזה שייך לרודריגו, חלוץ יליד ברזיל, שהתאזרח בספרד ועבר באקדמיה של ריאל מדריד. רודריגו כבש 11 שערים ב-9 הופעות בלבד בקמפיין המוקדמות, וסיים כמלך שערי המוקדמות. מדובר בחלוץ אדיר, טכני, מלהיב וחד מאוד ברחבה שמככב במדי בנפיקה.

 

אלבארו מוראטה, חלוץ ריאל מדריד, מחזיק בממוצע כיבושים אדיר במדי ריאל קסטייה (קבוצת המילואים של ריאל) ובמדי נבחרת הנוער של ספרד. הוא גם כבר התכבד לכבוש שער ניצחון יקר לריאל מדריד במשחק החוץ הקשה מול לבאנטה.

 

טיאגו אלקאנטרה, קשר סופר-כשרוני מברצלונה, עשוי להיות אף הוא כוכב היורו, אם יוזמן.

 

קשר צ'לסי שגדל בברצלונה, אוריול רומאו, והקשר ההתקפי סוסו, שבגיל 18 השתלב בהרכב ליברפול, שייכים אף הם לנבחרת הסופר-כישרונות הזו.

 

בהגנה משחקים הבלם מארק בארטרה והמגן מרטין מונטויה - שניהם כבר שותפו במשחקים מלאים במדי בארסה הגדולה – וכמובן שוער מנצ'סטר יונייטד בשנתיים האחרונות דויד דה חאה, שמסומן כשוער העתיד של ספרד בדור שאחרי איקר קסיאס. דה חאה בעל רפלקסים מדהימים, אבל נוטה להסתבך עם כדורי גובה.

 

בגזרת ההבטחות הצעירות תמצאו שחקנים כמו הקיצוני ג'רארד דלופאו בן ה-18 מאקדמיית 'לה מאסיה' המפורסמת של ברצלונה (מככב בברצלונה B), והקשר המרכזי סרג'י רוברטו – גם הוא מבארסה B – שכבר שיחק בקבוצה הבוגרת. אם הם יקבלו צ'אנס, תזכרו איפה ראיתם אותם מככבים לראשונה.

 

כל כך הרבה איכות וניצוצות יש לספרד הצעירה, שקל מאוד להבין: ההצלחה של הנבחרת הבוגרת היא רק היהלום שבכתר של אימפריית כדורגל שמהווה את פס יצור הכישרונות הצעירים מספר 1 באירופה. אז האם הגביע הרביעי יושג בישראל? הסיכוי לכך טוב מאוד.

 

ויש גם ק?ש?ר ישראלי: אוסקר גרסיה, מאמן מכבי ת"א, מחזיק עד היום בשיא הכיבושים במדי הנבחרת הצעירה של ספרד – 12 גולים.

 

 

הולנד

dn0zweyyqi5n.jpg

 

כינוי: "יונג אוראנייה" (הכתומים הצעירים)

 

הישגים באליפות אירופה: אלופה פעמיים ברציפות ב-2006 וב-2007

 

הבעיה שהכי מטרידה את קור פוט, מאמן הולנד הצעירה, היא שמאמנה הטרי של נבחרת הולנד הבוגרת, לואי ואן חאל, החליט על מהפכה והוא מזמן לסגל ולהרכב של הולנד הבוגרת הרבה צעירים שהיו אמורים להיות כוכבי הנבחרת הצעירה.

 

הרשימה ארוכה, ומעניין יהיה לראות אם ואן חאל ישחרר אותם לאליפות בישראל. מדובר על שחקני ההגנה ברונו מרטינס-אינדי מפיינורד (כבר כבש שני שערים בבוגרת), ג'טרו ווילמס מאיינדהובן וריקארדו ואן ריין, הקשר האחורי ג'ורדי קלאסי מפיינורד, והחלוץ המצוין לוסיאנו נארסינג מאיינדהובן (שגם כבר כבש שני שערים בבוגרת) – כולם שחקנים נהדרים.

 

זה רק חושף את כמות העומק והכישרון שהכדורגל ההולנדי חזר להצמיח בשנים האחרונות. הולנד הצעירה, עם מאגר הכישרונות הנדיר שעומד לרשותה, בהחלט מסוגלת לזכות ביורו 2013, גם אם לא כולם עדיין שמות מוכרים שנישאים בפי אוהדי הכדורגל.

 

החלוץ לוק דה יונג, יליד שווייץ להורים הולנדים שהיו שחקני כדורעף מקצוענים, עבר הקיץ מטוונטה לבורוסיה מנשנגלאדבך והוא אחד מכוכבי הנבחרת. דה יונג, האח הצעיר של קפטן אייאקס סיים דה יונג, נחשב לכשרוני יותר ממנו ואמור לככב בעתיד לצד רובין ואן פרסי וקלאס-יאן הונטלאר במדי הנבחרת.

 

בגיל 21 בלבד, ג'ורג'יניו ווינאלדום, הקשר הטכני של איינדהובן, נחשב כבר לשחקן מנוסה עם חמש שנות ניסיון בליגה ההולנדית (תחילה בפיינורד) ויכולת כיבוש מרשימה. אדם מאהר בן ה-19, קשר ממוצא מרוקאי, הוא עוד כישרון גדול, כמו גם מארקו ואן חינקל מוויטסה.

 

בחוד, חובה לשים לב לג'נרו זפאוק מכרונינגן שכבש עשרה שערים ב-12 הופעות בנבחרת, שמונה מהם בקמפיין הנוכחי.

 

במרכז ההגנה צריך לעקוב אחרי דיילי בלינד מאייאקס, שהולך בעקבות אביו דני בלינד, ואמור להפוך לעוגן בנבחרת הולנד הבוגרת, ולג'פרי ברומה המושאל מצ'לסי להמבורג.

 

הנבחרת ההולנדית טיילה ליורו 2013 עם הפסד בודד ושמונה ניצחונות בעשרת משחקיה, כולל ניצחון כפול בפלייאוף (0:2, 0:2) על סלובקיה. בשורה התחתונה: מדובר בעוד נבחרת שלא כדאי לפספס את המשחקים שלה כאן בארץ, עם אפשרות לראות את כוכבי העל של המחר, כבר היום.

 

רוסיה

hwmjjwexmnzj.jpg

 

הישגים באליפות אירופה: נבחרת בריה"מ זכתה באליפות פעמיים, ב-1980 וב-1990. רוסיה עדיין ללא זכיות.

 

מבחינת הנבחרת הצעירה של רוסיה, העפלה לאליפות אירופה לנבחרת עד גיל 21, ישראל 2013, הינו הישג חסר תקדים. 14 שנים חלפו מאז הופיעה הנבחרת הרוסית בטורניר הגמר.

 

הפעם רוסיה עשתה זאת בדרך מאוד מכובדת, כשהקדימה בשלב המוקדמות את פורטוגל החזקה, ובשלב הפלייאוף הדיחה את צעירי צ'כיה, אשר היו מדורגים במקום השני באירופה (אחרי המעצמה הגדולה – נבחרת ספרד).

 

עבור הכדורגל הרוסי מדובר בתחיית הנבחרת הצעירה, אחרי שב-2006 היא הפסידה לאיי פארו וכמעט נעלמה מנוף האינטרסים של פרנסי הענף. לבסוף התקבלה החלטה, אשר שינתה את היחס לנבחרת הצעירה מקצה לקצה – וכמובן, שינתה לטובה את היחס של השחקנים הצעירים כלפי הנבחרת. בהתאחדות הרוסית הוחלט לשדרג את התנאים לשחקנים ולקרב אותם לרמה של הנבחרת הלאומית – גם הנבחרת הצעירה טסה למשחקים בצ'ארטרים, מתאכסנת במלונות מצוינים וזוכה לתנאי יום-יום משופרים, רק במעט שונים מהכוכבים של הבוגרת.

 

מאמן הנבחרת, ניקולאי פיסארב, שרשם בזמנו שלוש הופעות בנבחרת הלאומית של רוסיה, התגלה כמדריך ופסיכולוג מוצלח ויצר תלכיד צעיר ממושמע, אחד ש'משדר על אותו גל', ללא סכסוכים או מחלוקות פנימיות. זה לא דבר של מה בכך.

 

מי שאמון על הצד הטקטי בנבחרת הוא כוכב העבר איגור שאלימוב, שבמהלך המשחקים מתמקם ביציע ומתאם משם עמדות עם פיסארב. בצוות העוזרים נמצא גם דמיטרי אוליינוב, שחקן העבר של הפועל חיפה.

 

אולי זה יישמע מוזר, אבל דמיטרי צ'רישב בן ה-21, מי שצמח מתוך המערכת של ריאל מדריד ומצוי קרוב להופעות סדירות בקבוצה הראשונה של מועדון הפאר הספרדי, אינו נחשב לאחד הכוכבים הגדולים של הנבחרת הרוסית הצעירה. השחקן הטוב ביותר של הדור הזה הוא אלכסנדר קוקורין מדינמו מוסקבה, שחקן הרכב אצל פאביו קאפלו בנבחרת הבוגרת.

 

השוער ניקולאי זאבולוטני שייך לספרטק מוסקבה, אך משחק ברוסטוב. בנבחרת מאמינים ביכולתו כמעט באופן מיסטי – ולא בכדי. זאבולוטני תמיד רושם לפחות הצלה קריטית אחת במשחק. מול צ'כיה הוא עצר פנדל במשחק הראשון, ובשני, בפיגור 1:2, בלם הזדמנות של היריבה להבקיע את השלישי, באחד על אחד (רוסיה ניצחה בחוץ במשחק הראשון 0:2 וניצחון 1:3 במשחק השני היה מעלה את צ'כיה לאליפות).

 

הקשר אחורי נמוך הקומה, סרגיי פטרוב מסמארה, רואה כדוגמה אישית את קפטן הנבחרת הבוגרת איגור דניסוב ודי דומה לו בסגנון המשחק. פיודור סמולוב, שזומן לאחרונה לנבחרת הבוגרת (כמו גם צ'רישב), משחק בעמדת החלוץ המרכזי או כקשר/חלוץ באגף ימין. מדובר בשחקן גבוה, עם בעיטה טובה וביצוע מושלם של פנדלים.

 

כוכבים נוספים הם טאראס בורלאק, הבלם מלוקומוטיב מוסקבה, וכמובן קפטן הנבחרת אולג שאטוב (אנז'י). המומחים ברוסיה טוענים שיש בו הכל, יכולת בעיטה, מסירה ומהירות. מדובר בפליי-מייקר שמנהיג את רוב התקפות הנבחרת. אחדים אף לא יכולים לתאר את הנבחרת הצעירה ללא שאטוב.

 

הסבירות שקוקורין יחזק את הנבחרת הצעירה של רוסיה באליפות אירופה נמוכה, אבל קיימת. מנגד, אין כל סיכוי שאלן דזאגוייב, כוכבה הצעיר של צסק"א, יחזק את הנבחרת. דזאגוייב, למרות שמבחינת הגיל הוא ראשי לשחק באליפות, אינו שייך לנבחרת הנוכחית, ולא יעשה צעד שיפגע במרקם הקבוצתי המצוין.

 

גרמניה

0lzwgqnfyyzz.jpg

 

אחרי שזכתה באליפות אירופה לנבחרת עד גיל 21 ב-2009, גרמניה אפילו לא עלתה ליורו ב-2011. בישראל היא תשחק, עם כמה כוכבים שכבר עכשיו שייכים גם לבוגרת

כינוי: אין

 

הישגים באליפות אירופה: אלופת אירופה 2009, פיינליסטית 1982

 

גרמניה היא עוד מדינה שהפכה לפס ייצור אדיר לכישרונות גדולים. בנבחרת הגרמנית הבוגרת מככבים כיום לא מעט שחקנים שמבחינת הגיל יכלו לשחקו בנבחרת הצעירה, דוגמת הקשרים מריו גצה ואילקאי גונדוגאן מדורטמונד, טוני קרוס מבאיירן מינכן ואנדרה שורלה מלברקוזן. גם הכוכב הגדול של הצעירה, לואיס הולטבי, קיבל כבר את חולצת הנבחרת הבוגרת – במשחק הידידות מול הולנד בנובמבר.

 

כישרונות נפלאים צמחו לגרמנים מכל שכבות האוכלוסייה, וזו רק תעודה שמאשרת עד כמה פופולארי הכדורגל בגרמניה, המדינה שמביאה לליגה המקומית שלה (הבונדסליגה) את כמויות הצופים הגבוהות בעולם.

 

הנבחרת הצעירה מודרכת על ידי המאמן האלמוני ריינר אדריון, שקיבל את התפקיד משום שהוא חבר קרוב ומוערך של מאמן הבוגרת יואכים לב.

 

מבחינת איכות הסגל, גרמניה לא ממש רואה בעצמה פייבוריטית ליורו הקרוב. הבעיה העיקרית ממנה מודאג אדריון היא שרוב גדול של כוכבי הנבחרת הצעירה מתייבשים על הספסלים בקבוצותיהם בבונדסליגה. כך למשל הקשר המרכזי המוכשר מאוד של האלופה בורוסיה דורטמונד, מוריץ לייטנר, החלוץ יליד טוגו פנייל מלאפה (סקורר נהדר שכבש 8 שערים במוקדמות אבל לא מקבל הרבה דקות בבורוסיה מנשנגלאדבך), החלוץ המאוד חד סבסטיאן פולטר (נירנברג) וגם שחקני הגנה בולטים כמו לאסה סוביך (גרויטר פירת), יאן קירכהוף (מיינץ) ושטפן ט?ס?ק?ר (הופנהיים). כולם שחקני ספסל בלבד.

 

ובכל זאת, מדובר בחבורה כשרונית עם עתיד מבטיח. אחרי שכבשה 43 שערים(!) ב-12 משחקי המוקדמות והפלייאוף, יהיה קשה לעצור את ההתקפה הגרמנית. כמו הנבחרת הבוגרת, גם גרמניה הצעירה עברה שינוי סגנוני ומתבססת על שחקנים טכניים מלהיבים ומרתקים – שהם עדות לעבודה המבריקה שמתבצעת באקדמיות של עשרות מועדונים בגרמניה.

 

מעל כולם בולט הקפטן והכוכב הבלתי מעורער לואיס הולטבי, הקשר היצירתי שמככב בשאלקה. חמישה שערים וארבעה בישולים היו להולטבי בתשעה משחקי מוקדמות ופלייאוף ליורו הקרוב. לשאלקה יש בסגל עוד כישרון עתיד מבטיח מאוד בדמות יוליאן דראקסלר, שבגיל 19 כבר הופיע בנבחרת הבוגרת.

 

כדאי לשים לב גם למגן הימני הנפלא סבסטיאן יונג, שמהווה את אחת המניות הבטוחות בפתיחת העונה המצוינת של איינטראכט פרנקפורט. ברנד לנו מבאייר לברקוזן הוא שוער יציב ומצוין, ולברקוזן שולחת גם את הקשר ההתקפי היצירתי קארים בלעראבי, שכבר מבוקש על ידי הנבחרת הבוגרת של מרוקו. סבסטיאן רודי, קשר הופנהיים ,הוא עוד שם מבטיח.

 

גרמניה זכתה ביורו 2009 (הלפני אחרון) כשבסגל שלה שיחקו כוכבי נבחרת גרמניה הבוגרת כיום – מסוט אוזיל, סמי חדירה, מנואל נוייר, מאטס הומלס ומרסל שמלצר. לאחר שאלה עזבו הייתה ירידה מסוימת, וליורו 2011 גרמניה אפילו לא העפילה. ניצחון לא קל על שווייץ בפלייאוף (1:3 בחוץ אחרי 1:1 בבית) שלח את גרמניה למקומה הטבעי כמשתתפת באליפות אירופה לנבחרת עד גיל 21, ישראל 2013

 

 

משחק הפתיחה

בית 1 5/6/13

 

ישראל-נורבגיה

האצטדיון החדש, נתניה 19:30

 

שיהיה בהצלחה מונס דאבור

Link to comment
Share on other sites

בונא אשכרה אני מתלהב מהנושא הזה חחחחח

 

אני הולך לישראל נובגיה, ספרד גרמניה, רוסיה גרמניה ולחצי גמר.

Link to comment
Share on other sites

מבחינת סגל יש לנו דור עם פוטנציאל ענק. אבל כשלוזון ניפה את מיכה ולוגסי מצדי שיפסידו את כל המשחקים

בלי קשר במשחקי ההכנה ישראל עמדה ממש טוב על המגרש ולא נפלה בהרבה מגרמניה והולנד למרות שהפסידה. אם היה פה את הסגל הכי חזק היינו יכולים להוציא משהו

Link to comment
Share on other sites

מבחינת סגל יש לנו דור עם פוטנציאל ענק. אבל כשלוזון ניפה את מיכה ולוגסי מצדי שיפסידו את כל המשחקים

בלי קשר במשחקי ההכנה ישראל עמדה ממש טוב על המגרש ולא נפלה בהרבה מגרמניה והולנד למרות שהפסידה. אם היה פה את הסגל הכי חזק היינו יכולים להוציא משהו

לוזון לא ניפה את מיכה ולוגסי אלא דהאן ניפה

Link to comment
Share on other sites

בונא אשכרה אני מתלהב מהנושא הזה חחחחח

 

אני הולך לישראל נובגיה, ספרד גרמניה, רוסיה גרמניה ולחצי גמר.

כבר יש כרטיסים לאנגליה-איטליה וישראל-איטליה

שניהם בבלומפילד איזה כיף לראות את וארטי מטר ממני

Link to comment
Share on other sites

מכעיס מאוד הדרך שבה מתנהלים בנבחרת הזאת, הסיפור של לוזון ומיכה פשוט שערורייתי. ועדיין מאחל הצלחה מכל הלב לבחורים, הלוואי שינצחו ויביאו כבוד.

Link to comment
Share on other sites

ספרד מפחידה, כתבתי כאן על אוריול רומאו עוד כשכיכב בנערים של בארסה לפני 4 שנים. הקשר האחורי הטוב בעולם בעוד 5 שנים.

חוץ ממנו הכישרון שם לא נגמר: דה חאה, מונייסה, ברטרה, מוניאין, איסקו, טייו, תיאגו אלקנטרה וסרחיו קנאלס. אף אחד לא מתקרב לסגל הזה.

Link to comment
Share on other sites

הלוואי שהנבחרת קומבינה הזו תקבל חמישייה בכל משחק (כל עוד מואנס לא נוטל חלק בביזיון) וכל הקופונים שקיוו לגזור סביבה יתפוצצו לכולם בפרצוף.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.