Jump to content

סמ"ר משה נפתלי ז"ל


DeReI

Recommended Posts

ב18.8.2011 התבצע בגבול ישראל מצריים פיגוע משולב במס? מוקדים שונים בכביש 12, בלילה שלפני הפיגוע הייתה התראה חמה לפיגוע והוחלט להקפיץ את כוח גולני סמ?ר משה נפתלי היה ראש צוות בכוח גולני שהוזעק לסייע לאוטובוס שהותקף ראשון בידי חוליית המחבלים שחדרה לישראל. הוא הסתער יחד עם חבריו על המחבלים, הם ירו לעברו בנשק קל, נפצע אנוש ומת מפצעיו.

 

אמו, שולה, סיפרה: "גם אם לא ראיתי אותו אני יודעת כאמא שמשה נלחם בגבורה ובעוז. אין לי ספק בכך. בני האהוב עשה הכל במסירות ובהתמדה ואנו גאים בו. הוא היה חייל לדוגמה, הציב מטרות ועמד בהן. הוא עשה את המקסימום למען ארץ ישראל, האמין בה ועשה הכל מתוך אמונה".

 

לאחר מותו קיבל צל?ש האלוף טל רוסו, שהמליץ על מתן האות ללוחם משה נפתלי, כתב שהלוחם בהיותו ראש לבנת (צוות), התערבות, הבין את המתרחש, חתר למגע, שיבש ומנע את החרפת המצב ואת פעולות האויב, תוך כדי גילוי אומץ לב וגבורה. רוסו הדגיש, כי למרות שתוצאות האירוע היו טרגיות, (החייל נהרג כתוצאה מירי דו-צדדי – אש כווחותנו א.מ.) מעשיו מנעו את החרפת האירוע ומנעו תוצאות חמורות יותר. בפעולות אלו, החליטו בצה"ל, מהווה נפתלי דמות לחיקוי לדורות המפקדים בעתיד.

 

 

אני לא הכרתי את משה, אבל הייתי על האוטובוס שפתח את אותה מתקפה אחרי שעצרנו במחסום בזמן שמטפלים בנו ומוציאים מאיתנו זכוכיות ראינו כמה קילומטרים מאיתנו ענן שחור ושמענו את מה שקורה בקשר שהייה בעמדה אז הבנו כולנו שלא רק אותנו תקפו

 

סמ?ר משה נפתלי יהי זכרך ברוך

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.